levothyroxine

Trage schildklier (35 meningen)
Ziekte van Hashimoto (11 meningen)
Ziekte van Graves (3 meningen)
Snel werkende schildklier (1 mening)

07-10-2020 | Man | 59
levothyroxine (112ug)
Schildklier verwijderd
Ik heb mijn leven lang tyrax gehad , geen problemen Ik zat toen op 4.2. na het stoppen van dit medicijn ben ik veel aan het sukkelen geweest met diverse andere medicijnen ongeveer 3 jaar lang veel elende. Allemaal bijverschijnselen, te sloom, of te stresvol het kwam maar niet goed. Na het bezoeken van deze site ben ik overgestapt op tirosint. Het gaat goed nu goed. ik geb[lees meer...]ruik het nu een half ik zit nu op 2.3 nog ik heb nooit zo goede uitslag gehad. ik bruis van energie. Ik heb mijn leven weer terug.

28-08-2020 | Vrouw | 32
levothyroxine (62.5ug)
Ziekte van Hashimoto
Op Thyrax werd ik niet stabiel, op euthyrox had ik veel gewrichtspijnen. Op tirosint ga ik echt goed. Ik combineer de Tirosint met thyreoidum voor het aanvullen van een tekort aan T3. Deze combinatie werkt erg goed voor mij.

24-08-2020 | Vrouw | 60
levothyroxine (12,5ug)
Ziekte van Hashimoto
Thyrax eerst geprobeerd. Veel last van hartkloppingen. Na overstappen op tirosint veel minder hartkloppingen Nadeel medivatie wordt niet volledig vergoed

11-07-2020 | Vrouw | 52
Hypothyreoïdie
Met Thyrax bleef ik altijd klachten houden. Ook Citomel geprobeerd wat me te veel deed schommelen. Nu al een paar jaar gebruik is Tirosint met daarbij wat natuurlijk schildklierhormoon ( thyreoidum via de natuurapotheek) Ik gebruik 100 Mcg Tirosint en 0,25 thyreoidum (vroeger 125 thyrax) bij een niet meer werkende schildklier na de slok. Ik heb me niet eerder zo goed ge[lees meer...]voeld. Werk full time en onregelmatig en dat gaat allemaal weer. Erg blij met mijn stabiele basis van Tirosint!

26-05-2020 | Vrouw | 30
levothyroxine (150ug)
Hypothyreoïdie
Nu ongeveer een jaar geleden overgestapt op de Tirosint. Ik slik mijn hele leven al levothyroxine, soms perioden gehad met klachten. Na mijn zwangerschap moest ik weer opnieuw ingesteld worden. Mijn bloedwaarden bleken te laag, nu ongeveer over een half jaar vier keer de dosis verder opgeschroefd. Heel veel klachten ervaren passend bij hypotheriodie. Echt vreselijk! Maar n[lees meer...]u weet ik precies dat dit past bij te weinig inname van te weinig schildklierhormoon (traagheid, moe, spierpijn, er moe uit zien, niet op eenvoudige woorden komen) Wanneer ik weer beter ingesteld raak verdwijnen deze klachten en voel ik mij heerlijk een stuk energieker. Ik ben van de euthyrox 100mcg overgestapt naar 100mcg Tirosint, geen goed idee, dosis was al te laag en bloedwaarden werden slechter!

07-05-2020 | Vrouw | 51
levothyroxine (150ug)
Trage schildklier
De eerste 3 jaar prima maar langzaam kwamen de klachten en die werden steeds erger tot dat ik volledig ingestort was en 1x met de ambulancedienst werd afgevoerd. Zoooooo ziek en duizelig . Zeer lang in de ziektewet. Nu sinds 5 weken terug op Thyrax en ben al veel klachten kwijt, werken word langzaamaan opgebouwd.

19-02-2020 | Vrouw | 51
levothyroxine (100)
Ziekte van Hashimoto
Aantal jaren geleden moeten wisselen ivm met het tekort van medicatie. Op eigen verzoek bij de internist om Tirosint gevraagd. Na tegenstribbeling mocht ik het toch proberen. Ben door de Tirosint erg verbeterd . Was erg Moe , heel veel spierpijn., down, vergeetachtig,Het is nu nog halen en brengen , er zijn periodes dat ik me super voel maar blijf ook goed in beweging en w[lees meer...]e gaan voor de betere dagen. Ben minder gaan werken en een functie met minder stress doet ook wonderen. De “Hashi”, zoals we mijn ziekte thuis noemen houdt me toch in de greep. Ik neem nu s’nachts mijn medicatie in zodat de koffie ...toch nog na een half uur...in de ochtend geen invloed kan hebben op de werking. Verder ben ik wel benieuwd of er mensen zijn met tinnitus. Dit kan namelijk ook veroorzaakt worden door medicijngebruik. Ik heb er veel last van. Maar veranderen van medicatie doe ik niet. Tijdens de wissels heb ik het slecht gehad. Mijn gewicht heb ik met behulp van weight watchers op peil gekregen, wel langzamer maar gelukt , vriendelijke groeten Elisabeth

16-01-2020 | Vrouw | 61
levothyroxine (112ug)
Ziekte van Hashimoto
Na het lezen over tirosint werd ik nieuwsgierig naar de positieve effecten. Ik ben overgestapt van thyrax naar tirosint in de hoop dat mijn restklachten( o.a. vaak grieperig zijn en moeheid) zouden verdwijnen. Helaas is dit niet gebeurt. Ik voel me hetzelfde als bij gebruik van thyrax.

13-07-2019 | Vrouw | 68
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
Jaren Thyrax en Cytomel gebruikt tot Thyrax verdween. Vanwege allergie op zoek naar medicijn met zo min mogelijk hulpstoffen en dat werd Tirosint. Gebruikte eerst 75 ug, maar dat was teveel, daarna 50 ug maar dat was te weinig, nu gebruik ik 50+13 ug en dat gaat goed. Geen bijwekingen van. Wel groot nadeel is dat er geen pil van 63 ug is. Dat betekent 2x bijbetalen. Er w[lees meer...]ordt maar een paar cent vergoed en de 13 ug moet ik helemaal zelf betalen. Maar ik heb geen keus, want het bevalt mij prima.

03-04-2019 | Vrouw | 65
Trage schildklier
Na 25 jaar Thyrax en 6 weken Euthyrox te hebben geslikt te hebben, ben ik overgestapt in augustus 2016 op Tirosint. Eerst 113 mcg en later op 100 mcg wat ik nog steeds gebruik. Ik ervaar geen bijwerkingen en ben zeer tevreden! Wel een aandachtspunt waar ik reeds met Goodlife contact heb opgenomen omdat het aluminium van de blisterverpakking aan de capsule blijft kleven. [lees meer...] Nogmaals, ik ben een zeer tevreden mens!

23-11-2018 | Vrouw | 47
levothyroxine (88)
Ziekte van Hashimoto
Vanaf het begin geen problemen gehad die te wijten zijn aan dit medicijn. Alleen de hypothyreoïdie die verschijnselen geven die horen bij het ophogen van de T4 en de reactie op het lichaam die de hoeveelheid weer moet stabiliseren. Moet nu over naar de 100mcg omdat TSH weer te hoog word dus schildklier weer minder doet. Zal altijd bij Tirosint blijven een fijne makkelijk i[lees meer...]n te nemen capsule.

02-11-2018 | Vrouw | 56
Lactose-intolerantie
Door mijn lactose intolerantie door de specialist tirosint voorgeschreven Omdat euthyrox enz teveel bijwerkingen hadden. Tirosint is ideaal voor mensen met snelle bijwerking reacties

01-08-2018 | Vrouw | 64
levothyroxine (88ug)
Trage schildklier
Ik had eerst een ander medicijn en ik bleef het maar koud houden en nu ik Tirosint gebruik heb ik het niet meer koud

17-07-2018 | Man | 53
levothyroxine (88ug)

07-07-2018 | Man | 47
levothyroxine (200ug)
Trage schildklier
Jammer dat het niet vergoed. Veel beter dan thyrax. Thyrax was 3.25, Tyrosint langzaam naar 2.0 kunnen brengen. Weinig tot geen bijwerkingen. TSH bijna 0.0

03-04-2018 | Vrouw | 58
levothyroxine (125ug)
Hypothyreoïdie
Omdat er geen hulpstoffen in zitten heeft het voor mij een hele ommekeer betekend. Na de wisseling omdat een vorig medicijn uit de handel werd genomen werd ik gedwongen een ander middel te gaan gebruiken. Dat was een regelrechte ramp. Ik was lastig in te stellen op de andere 2,maar met Tirosint was het gelijk goed.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum