Ervaringen met Tirosint

levothyroxine

Trage schildklier (45 meningen)
Ziekte van Hashimoto (18 meningen)
Ziekte van Graves (4 meningen)
Snel werkende schildklier (2 meningen)

06-03-2024 | Vrouw | 38
levothyroxine (137ug)
Trage schildklier
Voorheen slikte ik thorax, veel bijwerkingen en vage klachten. In 2017 overgegaan op tirosint. Alle klachten zijn verdwenen, voel mij er zeer goed bij

20-04-2023 | Man | 67
levothyroxine (12,5ug)
Trage schildklier
Ik moest op advies van mijn toenmalige internist van Thyrax naar Tirosint proberen. maar na drie dagen was de pijn op mijn borst niet vol te houden, zeker gelet dat ik al hart patiënt ben. Ben ik er toen ook gelijk weer mee gestopt. Na 6 jaar ben ik nog steeds op zoek naar een medicijn wat mij van mijn schildklier probleem afkan helpen. Ik ben gewoon allergisch voor h[lees meer...]et medicijn Levothyroxine, is er iets ander help mij aub.

24-01-2023 | Vrouw | 75
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Na jaren tevreden gebruik van 13 plus 25 tirosint, opeens na inname vreselijke maagpijn, kotsneiging, spuggen het moest eruit kennelijk...hoesten keel en slokdarmpijn.

14-10-2022 | Vrouw | 29
Ziekte van Hashimoto
Al jaren opzoek na de juiste medicatie, eutyrox tyrax alles geprobeerd waardes waren dan altijd goed maar ik voelde me niet goed. Na een tijd in de ziektewet te hebben gezeten door vreselijke vermoeidheid eindelijk bij de internist gekomen.(mijn huisarts wou mij nooit doorverwijzen ( je waardes zijn goed dus je moet je goed voelen. toen heeft de bedrijfsarts het gedaan. ) [lees meer...]daar heb ik tirosint gekregen en sinds dien gaat het zeker 80% beter met mij. Ik ben echt zeer tevreden. Niet meer dagelijks die vreselijke vermoeidheid. Wel af en toe maar dan moet ik gewoon even stapje terug doen en rustig aan doen. Maar dat hoort nou eenmaal bij.

30-07-2022 | Vrouw | 54
levothyroxine (13ug)
Trage schildklier
Ik gebruik sinds 2000 schildklier tablet ,eerst thyrax,het ging goed ,na een maar jaar weer niet goed overstap naar eurthrax tijdje ging het goed. Daarna Levo ging goed ,daarna weer niet. Bloedwaarde was goed maar toch klachten. 4 maanden geen medicijnen gebruik was van 78 naar 69 kg afgevallen. Bloed geprikt ik moest weer medicijn gaan gebruiken tirosint 13 ug . Ik heb z[lees meer...]oveel bijwerkingen en ik ben weer aangekomen 7 kg zwaarder. Ik voel mij veel zieker dan zonder tablet .

24-05-2022 | Vrouw | 50
levothyroxine (50ug)
Binnen een half jaar na het gebruik van Tirosint heb ik oogklachten gekregen, veel pijn, tranende ogen, komt vocht eruit, verstopte traanbuis etc. Er is dit jaar een onderzoek uitgekomen dat het van de Tirosint kan zijn. ehealthmepuntcom

15-03-2022 | Vrouw | 50
levothyroxine (137ug)
Ziekte van Hashimoto
Ik heb van Tirosint geen last. Alleen ophogen geeft even maagklachten maar dat gaat na een paar weken weer over. Zeer tevreden en geen toegevoegde vervelende stoffen.

26-02-2022 | Vrouw | 70

14-01-2022 | Vrouw | 46
Snel werkende schildklier
Ivm maagzuur klachten bij 1 jaar levothyroxine 125 mcg gebruik en alle goede verhalen die ik had gehoord over Tirosint zelf aan arts voorgesteld over te stappen op Tirosint 125mcg. Ook omdat het zo min mogelijk hulpstoffen bevat en vloeibaar is wilde ik aangezien ik mijn hele leven medicatie nodig heb dit middel graag gaan gebruiken. Een eigen bijdrage had ik daar zeker we[lees meer...]l voor over. Met levothyroxine ben ik heel lastig in te stellen, met Tirosint had ik meteen de goede TSH en T4 waarde na 6 wkn. Ik blij! Maar na 8 wkn begonnen de klachten. Moe, haaruitval, gek tintelend open gevoel bovenop mijn hoofd en problemen met concentratie en geheugen. Ook voelde ik me voor het eerst echt somber. Lab geprikt waardes waren prima. Dus nog even door. Dit alles werd echter steeds erger. Allemaal hypo klachten dus eigenlijk, terwijl mijn labwaardes prima waren. Aangezien het geleidelijk ging heb je niet door dat je echt heel erg achteruit gaat. Wilde het ook niet meteen opgeven en weet dat overstappen tijd nodig heeft. Heb dus een 1/2 jaar doorgezet. Functioneerde toen nog 20% en 1/3 van mijn haar was inmiddels uitgevallen. Ter vergelijking: Ik heb ooit 1 mnd moeten stoppen met schildklierhormoon slikken ivm radioactief jodium behandeling en toen voelde ik me nog beter en kon ik meer dan na een half jaar Tirosint. Aangezien ik helemaal geen schildklier meer heb is de werking /invloed van div schildklier medicatie heel goed te monitoren bij mij. Na 6 mnd icm Lucrin injectie 1 mnd stortte mijn lijf echt helemaal in en kreeg ik syndroom van Tietze/costochondritis door overbelasting bij hypoklachten. Ik heb 3 wkn bijna niks meer kunnen doen. Iom endocrinoloog weer terug naar levothyroxine 125mcg en al binnen een week voelde ik echt een groot verschil goddank! Functioneerde weer 40% en vrij snel daarna was dat 60%. Haaruitval stopte na 8 wkn:-). Tietze/costochondritis neemt langzaam af over de maanden. Conclusie:Tirosint werkt absoluut niet bij mij! Het lijkt alsof het helemaal niet wordt omgezet naar T3. Ook bij levothyroxine heb ik nog restklachten en ben ik moeilijk in te stellen, dus wellicht speelt er bij mij een omzetting probleem. Echter bij Tirosint kon ik gewoon niet meer functioneren. Met levothyroxine gaat dit een stuk beter en gaan we verder zoeken of hier nog verbetering in te te krijgen is met bv Cytomel T3 als de restklachten blijven bij een goede instelling. Had niet gedacht dat overstappen (op Tirosint) zo n impact kon hebben en zo slecht kan uitpakken!

01-09-2021 | Vrouw | 21
Ziekte van Hashimoto
Na velen verhalen over de positieve werking van Tirosint, ben ik uit vrije wil 1op 1 overgestapt op dit middel. Voorheen heb ik 4 jaar Euthyrox gebruikt. Maar wat helaas is gebeurd is dat m’n TSH na dit middel bijna 2 maanden te hebben gebruikt flink omhoog schoot… naar de 11. Daarvoor zat ik op een waarde van 5 (ook niet helemaal wat het hoort te zijn, maar dacht dat k[lees meer...]omt wel goed als tirosint makkelijk opneembaar is)

23-06-2021 | Vrouw | 30
levothyroxine (75ug)
Ziekte van Graves
14 maanden lang geslikt. Het begon met opgeblazen gevoel, misselijkheid, diaree, geen eetlust. Uiteindelijk toen ik al 4 dagen niks meer kon eten, na een maagonderzoek ontdekt dat mijn maagslijmvlies helemaal ontstoken is. Medicijnen voor mijn maag gekregen, nadat ik die heb afgebouwd (na 3 maanden) kreeg ik de volgende maagontsteking. Toen weer aan de maagmedicijnen....Si[lees meer...]nds ik de Tirosint niet meer slik, heb ik helemaal geen maagklachten meer. Interessant dat hierover niks in de bijsluiter staat. Ik ben vast niet de einige.

15-06-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Eerst thyrax na de wisseling van drukstrips over op euthyrox na wijziging vulstoffen, waarbij jeuk klachten en uitslag. Nu sinds 2 maanden op Tirosint.

17-05-2021 | Vrouw | 65
Trage schildklier
Ik ben 65 jaar en gebruik sinds 14 jaar medicijnen voor de schildklier, ik had veel klachten van de Euthyrox, last van spierpijnen, opgeblazen maag, weinig energie, slechte concentratie, nagels die inscheuren, haaruitval enz. Ben 4 mnd geleden overgegaan naar Tirosint en moet zeggen dat ik erg tevreden ben, veel meer energie, mijn maag veel rustiger, spierklachten zij[lees meer...]n weg, mijn nagels zijn veel harder en sterker geworden en mijn concentratie is ook weer veel beter, alleen mijn haaruitval gaat niet zo maar over, zal ook de leeftijd wel doen, mijn bloeduitslagen zijn verder goed, TH4 18,4 TSH 2,6 B12 495 Ferritine 195....dus...ik ben zeer tevreden. Ben één op één overgegaan van de Euthyrox naar de Tirosint, dat viel om de dooie donder niet mee, je hebt toch echt wel die 4 mnd nodig dat je je weer goed gaat voelen. Ik ben zeer tevreden met dit resultaat.

09-05-2021 | Vrouw | 44
Schildklier verwijderd
Na een allergische reactie op de nieuwe vulstoffen van Euthyrox ben ik overgestapt op Tirosint, en dat bevalt me prima! Natuurlijk is een overstap even lastig vanwege het opnieuw instellen van de juiste dosis. Maar ik heb me in jaren niet zo goed gevoeld als nu; heb sinds 18 jaar geen last van stijve spieren en gewrichten en niet meer zo'n 'mist' in mijn hoofd. Wel j[lees meer...]ammer dat dit middel niet vergoed wordt.

16-03-2021 | Vrouw | 64
Trage schildklier
Ik ben na 13 jaar nu overgestapt van Euthyrox naar Tirosint, ik had té veel klachten sinds het laatste jaar, met name ernstig last van haaruitval, alles en overal vind je mijn haar, kammen vol kam ik uit. Ik word daar best een beetje heel erg nerveus van. Nu ben ik 7 weken bezig en weet dat mijn lichaam eerst moet resetten, maar toch, ik dacht eerst dat het wat beter [lees meer...]ging, maar mijn haren vallen toch wel weer meer uit, mijn nagels worden nu wel wat sterker en harder, mijn klachten van de Euthyrox verdwijnen nu al, licht in mijn hoofd, last van de spieren, opgeblazen dikke buik, opgejaagd gevoel, slecht slapen, enz. tot zover bevalt de Tirosint wel, slaap veel beter, mijn buik voelt beter. Nu is mijn vraag..heeft iemand dezelfde ervaring als ik ivm haaruitval, zou het toch nog een keertje beter worden. Zou graag een mening van jou willen horen.

10-03-2021 | Vrouw | 46
levothyroxine (112ug)
Ziekte van Hashimoto
Ik ben 1 op 1 overgestapt van Euthyrox naar Tirosint. 1 maand geprobeerd om te kijken of dit beter zou bevallen. Ik hoopte dat de “zware moeheid “ die soms als een deken over mij heen valt, zou verdwijnen. Helaas is dit niet het geval en ben ik na 1 maand terug gegaan naar Euthyrox. Dit is wat kort, maar langer houd ik niet vol. Bij Tirosint had ik het idee dat ik s’avo[lees meer...]nds pas wakker werd en dat het minder snel werd opgenomen. Ook geen hyperklachten gehad.