Tirosint

levothyroxine

Trage schildklier (31 meningen)
Ziekte van Hashimoto (7 meningen)
Ziekte van Graves (3 meningen)
Snel werkende schildklier (1 mening)

03-04-2019

Trage schildklier

Na 25 jaar Thyrax en 6 weken Euthyrox te hebben geslikt te hebben, ben ik overgestapt in augustus 2016 op Tirosint. Eerst 113 mcg en later op 100 mcg wat ik nog steeds gebruik. Ik ervaar geen bijwerkingen en ben zeer tevreden! Wel een aandachtspunt waar ik reeds met Goodlife contact heb opgenomen omdat het aluminium van de blisterverpakking aan de capsule blijft kleven. [lees meer...] Nogmaals, ik ben een zeer tevreden mens!
23-11-2018

Ziekte van Hashimoto

Vanaf het begin geen problemen gehad die te wijten zijn aan dit medicijn. Alleen de hypothyreoïdie die verschijnselen geven die horen bij het ophogen van de T4 en de reactie op het lichaam die de hoeveelheid weer moet stabiliseren. Moet nu over naar de 100mcg omdat TSH weer te hoog word dus schildklier weer minder doet. Zal altijd bij Tirosint blijven een fijne makkelijk i[lees meer...]n te nemen capsule.
02-11-2018

Lactose-intolerantie

Door mijn lactose intolerantie door de specialist tirosint voorgeschreven Omdat euthyrox enz teveel bijwerkingen hadden. Tirosint is ideaal voor mensen met snelle bijwerking reacties
01-08-2018

Trage schildklier

Ik had eerst een ander medicijn en ik bleef het maar koud houden en nu ik Tirosint gebruik heb ik het niet meer koud
17-07-2018

07-07-2018

Trage schildklier

Jammer dat het niet vergoed. Veel beter dan thyrax. Thyrax was 3.25, Tyrosint langzaam naar 2.0 kunnen brengen. Weinig tot geen bijwerkingen. TSH bijna 0.0
03-04-2018

Hypothyreoïdie

Omdat er geen hulpstoffen in zitten heeft het voor mij een hele ommekeer betekend. Na de wisseling omdat een vorig medicijn uit de handel werd genomen werd ik gedwongen een ander middel te gaan gebruiken. Dat was een regelrechte ramp. Ik was lastig in te stellen op de andere 2,maar met Tirosint was het gelijk goed.
27-02-2018

Trage schildklier

Na gebruik van Teva en Euthyrox op dit middel gekomen, het ging hierop eindelijk goed met mijn herstel. Enige is wel dat ik eerst 50 en 25 slikte wat me een goede t4 en TSH gaf en toen ik over ging op een capsule van 75 mijn waardes weer heel erg verslechterd zijn, waardoor ik nu weer een capsule van 75 en 13 dagelijks gebruik en wat huiverig ben om dan op een capsule van [lees meer...]88 over te stappen. Verder heel fijn, nog nooit last van hartkloppingen gehad op dit medicijn, het voelt heel erg mild wat ik als prettig ervaar.
23-02-2018

Ziekte van Graves

Ik gebruik 38mcg per dag en ben in 5 dagen 2 kilo aangekomen.
16-02-2018

Trage schildklier

Na de het verdwijnen van de thyrax ( ik gebruikte toen 25 ug zonder bijwerkingen) een aantal andere medicijnen geprobeerd waarvan de bijwerkingen nog vreselijker waren dan nu. Uiteindelijk kwam ik terecht bij de Tirosint. Toen nog dosis 25 ug. Geen bijwerkingen, mijn haar kwam weer terug, nagels werden harder enz. Door bepaalde omstandigheden moest ik toch de 'nieuwe' thyr[lees meer...]ax weer slikken. Maar nu bleek dat ik daar ook enorme bijwerkingen van kreeg. Dus toch weer terug naar de Tirosint maar nu op 50 mg. Bijna 6 weken. En helaas toch met bijwerkingen. Nu kan het misschien ook zijn dat de wisselingen geen succes zijn. Misschien ( ik hoop het) dat het over een paar weken wat rustiger is.
09-11-2017

Hypothyreoïdie

Na het stoppen van de Thyraxproductie overgestapt op Teva, maar daar had ik veel bijwerkingen van. Voelde me zeer beroerd. Heb de internist gevraagd om over te mogen stappen naar Tirosint men dat was geen probleem. Moet wel een klein bedrag bijbetalen. Heb me in jaren niet zo goed gevoeld!
23-10-2017

Ziekte van Hashimoto

Heel apart al na 1 dag merkte ik een verandering op in mijn lijf. Ik had jaren last van zeer vermoeide spieren en met name in mijn armen en benen, heb daarvoor van alles geprobeerd, zoals sporten, extra t3, bloedonderzoek op reuma, maar niets hielp echt. Dacht dat er niets aan gedaan kon worden. Las over Tirosint en ben nu dus overgestapt van Euthyrox naar Tirosint. En t[lees meer...]ot mijn grote verbazing gaat t met de vermoeidheid in mijn benen en armen beter! Kan weer fietsen naar mijn werk. Ik hoop echt dat t zo blijft. Ik denk dat de Tirosint omdat t een gelcapsule is beter wordt opgenomen in t lichaam.
11-09-2017

Trage schildklier

Ik heb eerst natuurlijk schildklierhormoon gebruikt, tot dat niet meer mocht. Helemaal geen klachten op 200 ug. Ben toen overgegaan op Thyrax 200 ug, altijd spierpijn gehad (30 jaar) en kwam ook langzaam aan (niet door over-eten) en hield vocht vast. Nu sinds begin februari Tirosint. Geen spierpijn meer, vocht is grotendeels weg uit mijn benen, ben nu 7 kg afgevallen zonde[lees meer...]r lijnen en voel mij herboren! Ben wel in de loop van de jaren minder ug gaan slikken, nu 75ug.
10-07-2017

Snel werkende schildklier

Had eerst thyrax, daarna tirosint. Veel beter bijna geen bijwerkingen. Soms even hartkloppingen en even warm.
11-05-2017

Ziekte van Hashimoto

Eerst ettelijke jaren Thyrax. Geen specifieke klachten. thyrax 100ug. Thyrax uit de handel over op euthyrox 100ug. Met Euthyrox vermoeidheidsklachten en sombere stemming. Waarden waren niet o.k. Er was een te sterk verschil tussen de waarden. Huisarts adviseerde minderen tot 85ug. Dit zou de hersenen prikkelen om medicatie beter op te nemen. Helaas pakte dit advies sle[lees meer...]cht uit. Raakte uit evenwicht en behoorlijk somber en lusteloos en erg moe. Ik verzocht om doorverwijzing naar endocrinoloog. Deze adviseerde tirosint. Na controle waren de waarden goed. Ik voelde mij veel en veel beter. De eerder genoemde klachten zijn verdwenen en ik voel mij nu goed (Licht wee gevoel in maag, lichte hoofdpijn, licht opgeblazen gevoel in maag). Na 4 maanden een volgende bloedcheck en contact hierover met endocrinoloog.
04-05-2017

Trage schildklier

Na 3 maanden beginnen de paniekaanvallen en hoge hartslag. Zweten hoofdpijn druk op de borst. Ik dacht eerst overgedoseerd te zijn, dus bloed laten prikken. Uitslag was tsh van 3,4 en t4 van 18. Ik vind de tsh nogal hoog, omdat hij bij de thyrax altijd onder de 1 zat dus niet overgedoseerd!? Nog maar door blijven slikken, maar de aanvallen werken zo erg dat ik zelfs in het[lees meer...] ziekenhuis op de seh terecht kwam. En ook daar zeiden ze dat ik niet overgedoseerd was, zat tussen mijn oren. Nu weer overgestapt naar thyrax en zelf de dosis verlaagd naar 0,75 en voel me nu na 4 weken al wat beter. Geen paniekaanvallen meer gehad en mijn hartslag ook weer redelijk normaal tussen de 60/110, dit was eerst 43/190 soms 200. Denk dat ik over 3 weken bloed laat prikken en dan wel weer om hoog moet met de dosis. Maar ben bang dat ik dan weer problemen krijg?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum