levothyroxine

Trage schildklier (40 meningen)
Ziekte van Hashimoto (16 meningen)
Ziekte van Graves (4 meningen)
Snel werkende schildklier (1 mening)

01-09-2021 | Vrouw | 21
Ziekte van Hashimoto
Na velen verhalen over de positieve werking van Tirosint, ben ik uit vrije wil 1op 1 overgestapt op dit middel. Voorheen heb ik 4 jaar Euthyrox gebruikt. Maar wat helaas is gebeurd is dat m’n TSH na dit middel bijna 2 maanden te hebben gebruikt flink omhoog schoot… naar de 11. Daarvoor zat ik op een waarde van 5 (ook niet helemaal wat het hoort te zijn, maar dacht dat k[lees meer...]omt wel goed als tirosint makkelijk opneembaar is)

23-06-2021 | Vrouw | 30
levothyroxine (75ug)
Ziekte van Graves
14 maanden lang geslikt. Het begon met opgeblazen gevoel, misselijkheid, diaree, geen eetlust. Uiteindelijk toen ik al 4 dagen niks meer kon eten, na een maagonderzoek ontdekt dat mijn maagslijmvlies helemaal ontstoken is. Medicijnen voor mijn maag gekregen, nadat ik die heb afgebouwd (na 3 maanden) kreeg ik de volgende maagontsteking. Toen weer aan de maagmedicijnen....Si[lees meer...]nds ik de Tirosint niet meer slik, heb ik helemaal geen maagklachten meer. Interessant dat hierover niks in de bijsluiter staat. Ik ben vast niet de einige.

15-06-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Eerst thyrax na de wisseling van drukstrips over op euthyrox na wijziging vulstoffen, waarbij jeuk klachten en uitslag. Nu sinds 2 maanden op Tirosint.

17-05-2021 | Vrouw | 65
Trage schildklier
Ik ben 65 jaar en gebruik sinds 14 jaar medicijnen voor de schildklier, ik had veel klachten van de Euthyrox, last van spierpijnen, opgeblazen maag, weinig energie, slechte concentratie, nagels die inscheuren, haaruitval enz. Ben 4 mnd geleden overgegaan naar Tirosint en moet zeggen dat ik erg tevreden ben, veel meer energie, mijn maag veel rustiger, spierklachten zij[lees meer...]n weg, mijn nagels zijn veel harder en sterker geworden en mijn concentratie is ook weer veel beter, alleen mijn haaruitval gaat niet zo maar over, zal ook de leeftijd wel doen, mijn bloeduitslagen zijn verder goed, TH4 18,4 TSH 2,6 B12 495 Ferritine 195....dus...ik ben zeer tevreden. Ben één op één overgegaan van de Euthyrox naar de Tirosint, dat viel om de dooie donder niet mee, je hebt toch echt wel die 4 mnd nodig dat je je weer goed gaat voelen. Ik ben zeer tevreden met dit resultaat.

09-05-2021 | Vrouw | 44
Schildklier verwijderd
Na een allergische reactie op de nieuwe vulstoffen van Euthyrox ben ik overgestapt op Tirosint, en dat bevalt me prima! Natuurlijk is een overstap even lastig vanwege het opnieuw instellen van de juiste dosis. Maar ik heb me in jaren niet zo goed gevoeld als nu; heb sinds 18 jaar geen last van stijve spieren en gewrichten en niet meer zo'n 'mist' in mijn hoofd. Wel j[lees meer...]ammer dat dit middel niet vergoed wordt.

16-03-2021 | Vrouw | 64
Trage schildklier
Ik ben na 13 jaar nu overgestapt van Euthyrox naar Tirosint, ik had té veel klachten sinds het laatste jaar, met name ernstig last van haaruitval, alles en overal vind je mijn haar, kammen vol kam ik uit. Ik word daar best een beetje heel erg nerveus van. Nu ben ik 7 weken bezig en weet dat mijn lichaam eerst moet resetten, maar toch, ik dacht eerst dat het wat beter [lees meer...]ging, maar mijn haren vallen toch wel weer meer uit, mijn nagels worden nu wel wat sterker en harder, mijn klachten van de Euthyrox verdwijnen nu al, licht in mijn hoofd, last van de spieren, opgeblazen dikke buik, opgejaagd gevoel, slecht slapen, enz. tot zover bevalt de Tirosint wel, slaap veel beter, mijn buik voelt beter. Nu is mijn vraag..heeft iemand dezelfde ervaring als ik ivm haaruitval, zou het toch nog een keertje beter worden. Zou graag een mening van jou willen horen.

10-03-2021 | Vrouw | 46
Ziekte van Hashimoto
Ik ben 1 op 1 overgestapt van Euthyrox naar Tirosint. 1 maand geprobeerd om te kijken of dit beter zou bevallen. Ik hoopte dat de “zware moeheid “ die soms als een deken over mij heen valt, zou verdwijnen. Helaas is dit niet het geval en ben ik na 1 maand terug gegaan naar Euthyrox. Dit is wat kort, maar langer houd ik niet vol. Bij Tirosint had ik het idee dat ik s’avo[lees meer...]nds pas wakker werd en dat het minder snel werd opgenomen. Ook geen hyperklachten gehad.

09-03-2021 | Vrouw | 35
Trage schildklier
voorheen slikte ik thyrax, veel depressieve klachten, gewrichtspijnen en darmstoornissen, nu gebruik ik sinds enkele maanden tirosint en de klachten zijn verdwenen.

11-02-2021 | Vrouw | 35
levothyroxine (88ug)
Trage schildklier
Ik slikte voorheen Thyrax. Ik kreeg veel last van maagzuur klachten en had nog wat andere bijwerkingen/klachten. Met de internist besloten om over te stappen na Tirosint. In de hoop dat de maagzuur klachten zouden verdwijnen en de andere bijwerkingen/klachten. Ik slik Tirosint nu 6 maanden. De eerste 2 maanden ging redelijk ik merkte niet echt verschil dat ik mij beter vo[lees meer...]elde. Ik kreeg in de avond hele rare aanvallen dacht dat hoort er wel bij zou wel met instellen te maken hebben.. bleef doorgaan ondanks rare aanvallen en lichte paniek aanvallen.. tot in december vreselijke hartkloppingen opgejaagd warm bij kwamen.. dacht misschien werkt mij schildklier te snel.. bloed geprikt nee juist wat trager.. bleef volhouden met Tirosint wou de hoop niet opgeven .. ik ben nu weer bijna 2 maand verder ik voel mij vreselijk met Tirosint! Vorige week bloed uitslag gekregen zag er goed uit maar ik ben chagrijnig depressieve gevoelens , constant trillen vreselijke hartkloppingen! Versneld verhoogde hartslag. Ik heb vannacht niet kunnen slapen. Ik ben er zo klaar mee wat een vreselijke middel is dit! Ik ga ook terug na Thyrax daar had tenminste nog een “ leven” mee. Nooit meer Tirosint!

10-01-2021 | Vrouw | 49
levothyroxine (137ug)

10-01-2021 | Vrouw | 49
levothyroxine (137ug)
Ziekte van Hashimoto
Ik heb gekozen om tirosint te gaan gebruiken na euthirox. Had veel last van deze laatste. Met TIrosint nooit problemen ondervonden. Ophogen geeft natuurlijk wel problemen, maar dat ligt niet aan de capsule.

21-11-2020 | Vrouw | 62
Ziekte van Hashimoto
Ook ik ben overgestapt van thyrax naar tirosint in de hoop dat de stroperigheid zou verdwijnen, maar helaas die is er nog steeds.

07-10-2020 | Man | 59
Schildklier verwijderd
Ik heb mijn leven lang tyrax gehad , geen problemen Ik zat toen op 4.2. na het stoppen van dit medicijn ben ik veel aan het sukkelen geweest met diverse andere medicijnen ongeveer 3 jaar lang veel elende. Allemaal bijverschijnselen, te sloom, of te stresvol het kwam maar niet goed. Na het bezoeken van deze site ben ik overgestapt op tirosint. Het gaat goed nu goed. ik geb[lees meer...]ruik het nu een half ik zit nu op 2.3 nog ik heb nooit zo goede uitslag gehad. ik bruis van energie. Ik heb mijn leven weer terug.

28-08-2020 | Vrouw | 32
levothyroxine (62.5ug)
Ziekte van Hashimoto
Op Thyrax werd ik niet stabiel, op euthyrox had ik veel gewrichtspijnen. Op tirosint ga ik echt goed. Ik combineer de Tirosint met thyreoidum voor het aanvullen van een tekort aan T3. Deze combinatie werkt erg goed voor mij.

24-08-2020 | Vrouw | 60
levothyroxine (12,5ug)
Ziekte van Hashimoto
Thyrax eerst geprobeerd. Veel last van hartkloppingen. Na overstappen op tirosint veel minder hartkloppingen Nadeel medivatie wordt niet volledig vergoed

11-07-2020 | Vrouw | 52
Hypothyreoïdie
Met Thyrax bleef ik altijd klachten houden. Ook Citomel geprobeerd wat me te veel deed schommelen. Nu al een paar jaar gebruik is Tirosint met daarbij wat natuurlijk schildklierhormoon ( thyreoidum via de natuurapotheek) Ik gebruik 100 Mcg Tirosint en 0,25 thyreoidum (vroeger 125 thyrax) bij een niet meer werkende schildklier na de slok. Ik heb me niet eerder zo goed ge[lees meer...]voeld. Werk full time en onregelmatig en dat gaat allemaal weer. Erg blij met mijn stabiele basis van Tirosint!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum