This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Cytomel

Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas

Pagina 1 van 3

19-07-2015
Vrouw, 18 jaar

Ziekte van Hashimoto

Omdat mijn euthyrox al 4 jaar goed was ingesteld, maar ik me nog steeds heel slecht voelde en goede ervaringen hoorde over cytomel, heb ik dit voorgesteld aan mijn internist. Helaas begrijp ik niks van alle goede verhalen. Sinds ik ben gestart heb ik last van hartkloppingen, ben ik benauwd en kortademig, heb ik een raar gevoel in mijn benen en ben ik nog sneller duizelig d[lees meer...]an normaal. Daarnaast zijn de kleine tabletjes maar moeilijk in vieren te delen.
17-07-2015
Vrouw, 30 jaar

Schildklier verwijderd

Sinds mijn schildklier verwijderd is slikte ik alleen t4 medicatie. Met alleen deze medicatie had ik nog de nodige restklachten. Met de specialist toen besloten om er cytomel aan toe te voegen. Wel de pillen van 12,5 mcg. Hier is wel 1 x per jaar een artsenverklaring voor nodig, zodat het vergoed wordt. Het heeft mij m'n leven terug gegeven, meer energie, geen spierpijnen [lees meer...]meer, helderheid in m'n hoofd, betere concentratie en een beter slaappatroon. Ik zou niet meer zonder kunnen. Ik slik het 3 tot 4 keer verdeeld over een dag. De tabletten zijn makkelijk te breken, zodat je een kwart of een halve kunt slikken.
19-04-2015
Vrouw, 34 jaar

Schildklier verwijderd

18 jaar geleden werd een vergrote schildklier vastgesteld, deze bleef groeien ondanks behandeling met euthyrox. 8 jaar geleden is de schildklier verwijderd, omdat ik slikproblemen kreeg. In de loop der jaren erna zijn sluipend klachten ontstaan, zoals vermoeidheid, geen energie, spierklachten, koude handen en voeten. Sinds een jaar slik ik nu cytomel, wat me eerst veel ve[lees meer...]rbetering bracht. Lichaamswarmte is veel beter. Maar na een paar maanden begon ik weer moe te worden en een heel vervelende duizeligheid. Concentratieproblemen, watten in mijn hoofd. Wordt behandeld van internisten met specialisme.
14-03-2015
Vrouw, 53 jaar

Schildklier verwijderd

Last van duizeligheid en depressief. Door cytomel is dit verbeterd. Ik heb nu echter liothyroninenatium van de apotheek gekregen (komt uit Frankrijk en hoeft ook niet in de koelkast volgens bijsluiter). Dit lijkt echter minder goed te werken? Ben dit nu even aan het nazoeken op internet.
05-06-2013
Vrouw, 50 jaar

Schildklier

Al een tijd slik ik cytomel om mijn restklachten te laten verdwijnen, had altijd koude voeten en handen en voelde me altijd moe en futloos. Ik ben nu een stuk fitter en heb geen last meer van koude voeten en handen, ik werk inmiddels weer part-time en dat bevalt me goed. Al met al heb ik veel baat bij de cytomel.
10-01-2013
Vrouw, 43 jaar

28-09-2012
Vrouw, 56 jaar

Schildklier

10 jaar alleen thyrax gebruikt, maar had nog veel restklachten. 5 jaar 2x dgs 6,25 mg erbij gebruikt. sinds een jaar 2x 3,125 mg. ( deze dosis geeft minder schommelingen bij mij). cytomel geeft mij meer energie, beter denken, carpaal tunnelsyndroom verdwenen, meer lichaamswarmte, voel me beter.
08-02-2012
Vrouw, 50 jaar

Schildklier

Nu zou ik niet meer zonder kunnen maar in het begin zeer veel bijwerkingen gehad. ook door een te snelle opbouw en overdosis. bijwerkingen die ik had waren: gonzend en bonzend hooft pijn achter in de nek en een hoofd dat letterlijk groter was want mijn (sport)helm paste niet meer. Ik had ook het gevoel dat het zo uit elkaar kon barsten. mijn haar was niet meer in model t[lees meer...]e brengen en viel uit. Nu ik omlaag ben gegaan doet het medicijn wat ik ervan verwachte. pijnlijke spieren blijven uit, concentratie werd wat beter alhoewel het nu weer verslechterd en de zogenaamde "watten"verdwenen uit mijn hoofd. Bij bloedonderzoek blijkt dat ook mijn organen weer goed werken op mijn alvleesklier na. maar dat staat er los van ivm suikerziekte
volgende > >>
Pagina 1 van 3

Thyrax Duotab (668) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (335) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely