ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 4

20-08-2017

Ziekte van Hashimoto

Sinds anderhalve week op Cytomel van Ace Pharmaceuticals. Endocrinoloog heeft me 1 tablet voorgeschreven verdeeld over de dag, maar één tablet is echt niet genoeg, daar kun je misschien 3 uur mee vooruit. Ben op eigen initiatief er drie per dag van 25 mcg gaan nemen ('s ochtends, 's middags en 's avonds) en nu gaat het wel. Nu nog de arts zien te overtuigen meer voor te [lees meer...]schrijven...
24-01-2017

Trage schildklier

Helaas ben overgestapt van Thyrax naar Cytomel. Moet even afwachten of het aanslaat. Wel schrok ik van de verhalen van vervanger Euthyrox en Levothyroxine. Voel me wel stukken beter. Let wel op je bent zo door je eigen bijdrage, want ze kosten €1,-- per stuk!
16-12-2016

Trage schildklier

Nadat Tyrax uit de handel is genomen kreeg ik Euthyrox voorgeschreven. Wat een drama, herkende mij zelf niet meer. Als een oud vrouwtje ging ik leven. Slapen depressief obstipatie enz. Zelfs mijn hobby hardlopen ging eraan. Na veel onderzoeken in het ziekenhuis (waar niks uit kwam) ben ik gaan zoeken op internet. Heb gebeld naar mijn huisarts met de vraag of ik Cytomel moc[lees meer...]ht uitproberen. Had ik dit maar eerder gedaan. Ben weer springlevend en pak het sporten weer op. Wat een verschil. Dit moeten meer mensen proberen, echt wereld van verschil!
12-04-2016

Snel werkende schildklier

Na jaren 100mg Thyrax bleef ik veel bijwerkingen houden: weinig energie, koud hebben en depressief van al je beperkingen. Ik las over Cytomel en heb mijn huisarts gevraagd dit eens uit te proberen. Wow wat een effect of ik uit een zware verdoving wakker werd. Nu 6 maanden verder kan ik me amper meer voorstellen hoe rot ik mij voelde. Zelfs de winter ben ik 'goed' door geko[lees meer...]men. Wel de hoeveelheid al snel aangepast van 75 mg thyrax en 25ug cytomel naar 75mg en 6ug Cytomel. 25ug voelde te heftig en ik las hierover op de site van de Schildkliervereniging over te hoge dosering in verhouding met Thyrax. Ik blijf me verbazen dat artsen dit niet voorschrijven bij (veel) restklachten!
07-03-2016

Ziekte van Hashimoto

Na enkele steeds fanatiekere hardloop-jaren viel bij bloedprikken in de zomer van 2014 het spreekwoordelijke kwartje: trage schildklier. De jaren daarvoor merkte ik al, dat ik regelmatig vanwege vermoeidheid een training over sloeg, zelden echt intensief trainde of wedstrijden liep. Uiteindelijk heb ik wel 2 marathons volbracht (3:28 en 3:06) en zelfs nog een keer 15km in [lees meer...]59:30 (Zevenheuvelenloop). Daarna was de koek op en ben ik ruim een jaar bezig geweest met instellen, leren, ontdekken en tot 2x toe opnieuw opstarten van hardlopen. Het gebruik van Cytomel speelde een korte rol daarin, maar leverde niet het gewenste resultaat. Omdat het wél een hogere hartslag veroorzaakte, ben ik er na ruim 3 maanden weer mee gestopt en slik ik nu enkel nog levothyroxine. Langzaamaan gaat ook regelmatig hardlopen weer, of ik ooit nog m'n oude niveau bereik, geen idee. Mogelijk kan ik wel nog als hardlooptrainer aan de slag.
07-03-2016

Ziekte van Hashimoto

Op mijn 12e is de ziekte van hashimoto geconstateerd. Vanaf mijn 18e slik in Cytomel. Dit omdat ik nog heel veel 'restklachten' had. Depressief voelen, flauwvallen, altijd koud hebben enz. Ik heb toen een artikel gelezen over cytomel en heb toen aangegeven bij mijn arts dat ik graag cytomel wilde proberen. Eigenlijk wilde zij het niet voorschrijven. Maar na veel zeuren he[lees meer...]b ik het toch gekregen. Nadat ik cytomel slik voel ik mij zoveel beter. Ik heb geen bijwerkingen van het medicijn. Het is wel dat de tabletjes niet goed in gelijke delen gebroken kunnen worden.
15-10-2015

Ziekte van Hashimoto

2x daags kwart tablet (25mg) doen voor mij echt wonderen.. Start beter op in de ochtend en heb niet zon middagdip na de lunch. Het klinkt als minimale dosering maar effect is enorm. Nadeel is dat ondanks de lijntjes de tabletjes niet heel fijn breken en daardoor ongelijke partjes geven.
22-08-2015

Trage schildklier

Door gebruik van cytomel is mijn geheugen verbetert, meer energie gekregen, carpaaltunnelsyndroom genezen, beter humeur. Ik raad het aan wanneer je nog veel klachten blijft houden om cytomel te proberen. Niet meteen met 25 mg. cytomel beginnen zoals sommige internisten adviseren. Dat is teveel en geeft veel bijwerkingen. Daarnaast gebruik ik 88 mg euthyrox. TIP: De werkzaa[lees meer...]mheid van euthyrox is beter wanneer ik dat een 2 of 3 uur voor het ontbijt neem. Veel effectiever dan het voorgeschreven half uur voor het ontbijt. Het lijkt erop dat het beter "inwerkt".
Pagina 1 van 4

Mirena (1996) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (814) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (419) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (417) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!