lees de ervaringen

Cytomel

Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Geef mening

Wordt gebruikt bij:

13 meningen
Pagina 1 van 1

05-06-2013
Vrouw (50) - Schildklier
Algehele tevredenheid: 4

Tevredenheid over:
Al een tijd slik ik cytomel om mijn restklachten te laten verdwijnen, had altijd koude voeten en handen en voelde me altijd moe en futloos. Ik ben nu een stuk fitter en heb geen last meer van koude voeten en handen, ik werk inmiddels weer part-time en dat bevalt me goed. Al met al heb ik veel baat bij de cytomel.
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

10-01-2013
Vrouw (43) - Schildklier

28-09-2012
Vrouw (56) - Schildklier

Tevredenheid over:
10 jaar alleen thyrax gebruikt, maar had nog veel restklachten. 5 jaar 2x dgs 6,25 mg erbij gebruikt. sinds een jaar 2x 3,125 mg. ( deze dosis geeft minder schommelingen bij mij). cytomel geeft mij meer energie, beter denken, carpaal tunnelsyndroom verdwenen, meer lichaamswarmte, voel me beter.

08-02-2012
Vrouw (50) - Schildklier

Tevredenheid over:
Nu zou ik niet meer zonder kunnen maar in het begin zeer veel bijwerkingen gehad. ook door een te snelle opbouw en overdosis. bijwerkingen die ik had waren: gonzend en bonzend hooft pijn achter in de nek en een hoofd dat letterlijk groter was want mijn (sport)helm paste niet meer. Ik had ook het gevoel dat het zo uit elkaar kon barsten. mijn haar was niet meer in model t[lees meer...]e brengen en viel uit. Nu ik omlaag ben gegaan doet het medicijn wat ik ervan verwachte. pijnlijke spieren blijven uit, concentratie werd wat beter alhoewel het nu weer verslechterd en de zogenaamde "watten"verdwenen uit mijn hoofd. Bij bloedonderzoek blijkt dat ook mijn organen weer goed werken op mijn alvleesklier na. maar dat staat er los van ivm suikerziekte

12-01-2012
Vrouw (74)

Tevredenheid over:
al heel lang -> zeer tevreden, afgekeurt door niet herkennen symptonen.

16-09-2011
Vrouw (74) - Trage schildk...
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
cytomel werkte prima, maar sinds kort last van diabetes, waarvoor Tolbutamide. Hierdoor veel last van mijn darmen en diaree. Daardoor werkte de cytomel niet meer optimaal, en kreeg ik mijn oude klachten van de schildklier weer terug.

14-08-2011
Vrouw (47) - Schildklier t...

Tevredenheid over:
heb al 17 jaar een te traag werkende schildklier. sinds 2004 slik ik er cytomel bij en mijn restklachten waar ik jaren last van had zijn verdwenen,wat een verschil. super, ben blij dat ik aan de cytomel ben.

27-02-2011
Vrouw (65) - Schildklier

Tevredenheid over:
stimuleert t4. Geeft t3 af.

17-08-2010
Vrouw - Ziekte van Ha...

Tevredenheid over:
Jarenlang was ik aan het worstelen met mijn Thyrax. Ik bleef maar klachten houden. In overleg met mijn internist werd de Thyrax opgeschroefd dat ik net te hoge waarden had (zoals bij hyperthyreoidie). Maar ook dat nam de klachten niet weg. Dus wilde ik Cytomel erbij. Dat kreeg ik (na wat morrelen). Sindsdien klaarde mijn hoofd op. Eindelijk leek alles te "passen". Concent[lees meer...]ratie was goed, mijn lichaam leek niet langer "te groot" en nog veel meer rest-klachten verdwenen. Ik ben dus uiterst tevreden. Ik wel nog een notitie maken. Ik ben zelf van mening dat iemand eerst goed ingesteld moet zijn met Thyrax. Pas daarna Cytomel toevoegen. Niet Thyrax inruilen voor Cytomel. Deze mening heb ik gebaseerd op onderzoeken die ik gelezen heb e.d.

29-04-2010
Vrouw - Hypothyreoïdi...

Tevredenheid over:
Ik kreeg de Ziekte van Graves na de bevalling van mijn eerste kind. Nadat ik een radioactieve jodiumslok had gekregen ben ik begonnen met Thyrax. Hoewel mijn bloedresultaten prima waren voelde ik mij voortdurend slecht en had ik veel last van zogenaamde restklachten. Via via hoorde ik van het bestaan van Cytomel. In overleg met mijn internist ben ik 6 jaar geleden begonnen[lees meer...] met slikken. Na ongeveer vier maanden voelde ik mij zoveel beter dat daarvoor. Het verschil was onvoorstelbaar.

16-03-2010
Vrouw - Trage schildk...
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
Ik had stille hoop, dat ik naast het gebruik van tyrax. Ik mij met cytomel beter zou gaan voelen, omdat ik nog steeds met restklachten zat. Maar helaas niets is minder waar. Gebruik nu 2xdgs 1 tab(25mg) en 1xdgs een halve. Dit nu zo'n week of 5. In het begin dacht ik dat ik wat minder moe was, maar dat is denk ik een opleving geweest. Ga morgen weer bloedprikken en dan vol[lees meer...]gende week afspreken met de internist wat nu verder.

03-03-2010
Vrouw - Schildklieraf...

Tevredenheid over:
na een aantal jaren thyrax gebruikt te hebben bleef ik steeds klachten houden. in het schildkliermagazine las ik een artikel over cytomel. helaas wilde de internist het niet voorschrijven omdat het niet duidelijk was of het wel zou helpen. uiteindlijk heb ik een schildklierspecialist gevonden die zelf met het idee kwam.ik gebruik het nu bijna één jaar en ik kan wel zeggen [lees meer...]dat ik me er steeds beter bij voel.

18-12-2009
Vrouw - Schildklier

Tevredenheid over:
ik ben cytomel gaan gebruiken na een behandeling met jodium ;voorheen eerst behandeld met euthyrox maar na heel veel haar verlies ben ik cytomel gaan gebreuken.

Pagina 1 van 1

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (349) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum