Ervaringen met Novothyral

levothyroxine / liothyronine

Trage schildklier (1 mening)

Thyrax Duotab (875 meningen)
Euthyrox (424 meningen)
Levothyroxine tabletten (208 meningen)
Tirosint (73 meningen)
Cytomel (37 meningen)

20-08-2020 | Vrouw | 45
levothyroxine / liothyronine (100)
Ziekte van Hashimoto
Hallo, Ik gebruik een combinatie van L-thyroxine en Novothyral alhoewel dat laatste in België niet erkend word door de conventionele artsen. Dit is een combinatie van T4 en T3. Momenteel is dit blijkbaar niet meer beschikbaar in de internationale apotheek. Dit is voor mij problematisch en mijn endocrinoloog trekt er zich niet echt veel van aan. Ik heb dan ook al echt vaak[lees meer...] moeten vechten om erkenning te krijgen voor mijn symptomen en het feit dat T3 innemen bij mij een wereld van verschil maakt. Heeft iemand soms tips voor mij? Bedankt, Veerle

24-03-2021 | Vrouw | 59
levothyroxine / liothyronine (75)
Ziekte van Hashimoto
Jarenlang (12 jaar) gebruikte ik Euthyrox . Op zichzelf, werkte die niet echt. Na jaren van ellende en zelf zoeken, ben ik er achter gekomen op de informatie over T3 , die als Cytomel is verkrijgbaar. Alleen, willen de artsen die niet voorschrijven op basis van "geen wetenschappelijk bewijs beschikbaar". Via artsen in buitenland, begreep ik dat in Duitsland, een combinat[lees meer...]ie van levothyroxine (T4) en liothyronine (T3) onder de naam Novothyral is wel beschikbaar. Zo kwam ik erachter dat dit combinatie voor mij werkt. Enorm verschil met alleen Euthyrox . Maar het kon weer niet voorgeschreven worden in Nederland. Wat en ellende, wat en gedoe! Het was echt strijd tot ik een arts overtuigde om Euthyrox + Cytomel me voor te schrijven. Het ging zeer goed... Tot Merck de samenstelling van Euthyrox veranderde. En sinds 2018-2019 ging echt afwaarts. Ben weer mijn heel oude Novothyral van 2009 , jaaa, 2009! gaan gebruiken en wonder boven wonder, kreeg ik mijn TSH, FT4 en FT3 waarden en mijn leven weer terug binnen 6 WEKEN! Jaaa, maar nee... mijn endocrinoloog beweert dat niet te mogen voorschrijven. Dus, met een dure verzekering in Nederland, ging ik naar het buitenland om van een privé-arts een prive-recept te krijgen en zelf te betalen voor de Novothyral. Het red mijn leven EN is goedkopere - ook nog, vergeleken met de door mijn verzekering " gedekte"en in Nederland erkende medicatie! Intussen, heb ik Tirosint geprobeerd - net als Euthyrox, vreselijke bijwerkingen en niet effectief. Ook Levothyroxine geprobeerd - geen bijwerkingen maar ook geen effect op mijn schildklier waarden. Het wordt dus prive recept en naar buitenland gaan, tenzij genoeg mensen vragen om goedkeuring van Novothyral. Gek is het: alle twee werkzame stoffen zijn apart goedgekeurd in Nederland, maar samen - neen.....

12-05-2021 | Vrouw | 63
levothyroxine / liothyronine (100)
Trage schildklier
Ik kan u verzekeren dat wanneer je zonder Novothyral of Euthyral komt te staan gedurende een week of twee je wereld helemaal veranderd, terug naar af! Waarom blijven de grenzen gesloten voor dit medicijn? Aub, als Coronavaccins er voor iedereen moeten zijn laat dit medicijn er zijn voor wie het nodig heeft! Na jaren gebruik en na zonder herken ik mezelf niet meer! Ik wil[lees meer...] leven, me goed voelen in mijn vel en mijn hoofd!