Thyrofix

levothyroxine

Trage schildklier (5 meningen)

Thyrax Duotab (843 meningen)
Euthyrox (316 meningen)
Levothyroxine tabletten (177 meningen)
Tirosint (43 meningen)
Cytomel (29 meningen)

28-01-2018

Trage schildklier

Het was al derde verandering van het med in 4 jaar gebruik. Heb Thyrax Duatab in kleine potjes gehad en na twee jaar kreeg ik Thyrax Duotab in streepjes, dit viel erg tegen, heb veel bijwerkingen gehad, hartkloppingen, algemene conditie erg verslechterd, ik kon bijna niet fietsen en alleen maar kleine afstanden lopen. Nu al anderhalf jaar slik ik Thyrofix 25mcg 3 tab per [lees meer...]keer en ik vind het prima medicijn, merk ik geen enkele bijwerking. Mijn conditie is verbeterd, geen hartstoringen meer. Ik kan weer berg op, fietsen, lopen etc! Nu moet ik weer overstappen naar ThyraxDuotab in streepjes!!!! Er ben ik gewoon niet mee eens!!! Ik wil niet meer als een oude dame met rollator rondlopen.
31-07-2016

Trage schildklier

Gebruikte al jaren thyrax duotab blauwe tabletjes 25mg, is nu niet meer leverbaar, heb er nooit bijwerkingen van gehad. Nu noodgedwongen over moeten stappen op thyrofix, deze tabletten zijn ook niet \ makkelijk / te delen. Hopelijk komen de vertrouwde medicijnen snel weer terug.
28-05-2016

Trage schildklier

Over de lange termijn kan ik nog weinig zeggen, maar wat ik heel vervelend vind is, dat er geen breukstreepjes opzit net zoals bij Thyrax. Ik moet een tablet breken voor de juiste dosering. Met deze tabletten, zonder breukstreep, is het lastig, ik heb er een pillensnijder voor maar de tabletten brokkelen af en heb ik kruimels, en dat geeft (voor mij) een onjuiste dosering.[lees meer...] Heel vervelend, zit met een doosje vol met kruimels van de Thyrofix
23-05-2016

Trage schildklier

Dit was al derde verandering van het med in 4 jaar gebruik. Heb Thyrax Duatab in kleine potjes gehad en na twee jaar kreeg ik Thyrax Duotab in streepjes, dit viel erg tegen in begin, nu al een paar weken slik ik Thyrofix 25mcg 3 tab per keer en ik vind het prima medicijn, merk ik geen enkele bijwerking.
22-05-2016

Trage schildklier

'Verplicht' overgestapt ivm productiestop van thyrax. Zelfde werkzame stof, dus zelfde dosis als thyrax voorgeschreven gekregen. Medicijn werkt echter niet, zelfs niet na meerdere keren verhogen. 10 kg aangekomen binnen enkele weken. Kon niet meer lopen van de (spier)pijn. Bloedwaardes sinds lange tijd weer afwijkend. Kortom hypo-klachten. terwijl thyrax perfect werkte :( [lees meer...]de pillen zijn overigens ook nog vies omdat er geen coating om zit.

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum