categorie

Schimmelinfecties - systemisch

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schimmelinfecties - systemisch

02-09-2021 | Man | 44
Kalknagel(s)
Ik heb al jaren last van een kalknagel op mijn grote teen waar de middelen uit de drogist niet tegen helpen en daarom vroeg ik aan mijn huisarts om een recept voor Terbinafine, helaas weigerde hij die te geven dus daarom bestel ik dit medicijn zonder recept via internet. Op dit moment heb ik tabletten van het merk Actavis in huis maar ik heb ook die van Accord gehad en[lees meer...] wat andere merken waarvan ik de naam vergeten ben. Dit medicijn werkt bij mij goed, ik zie duidelijk dat het besmette deel van mijn nagel aan het uitgroeien is, echter gaat het wel heel langzaam, maar het grootste deel van mijn nagel ziet er nu schoon uit, dus ik heb goede hoop dat ik voor het eind van het jaar van mijn kalknagel af ben. Toen ik ging beginnen met deze tabletten maakte ik mij zorgen over de bijwerkingen, gelukkig vallen die bij mij reuze mee, ik heb alleen af en toe last van mijn maag.

20-08-2021 | Vrouw | 30
Kalknagel(s)
Ik slik het nu een week, en de bijwerkingen zijn vreselijk. Ik voel me elke dag ziek en krijg heftige krampen in m’n bovenbuik. Dan maar niet te spreken over De bittere gevoel in mn mond en hoofdpijn. Ik ga het nog even doorzetten in de hoop dat de bijwerkingen wegtrekken, zo niet dan kan ik ermee. Ik kan niet meer normaal functioneren zo.

10-08-2021 | Vrouw | 28
Kalknagel(s)
Na het ontstaan van een klein schimmelplekje op mijn hand, nabij mijn duim, is de schimmel in mijn duimnagel gekomen. Het werd erger en erger, nagel kwam los van het nagelbed, helemaal zacht en ik kon niks meer met deze duim. Ik heb hier meer dan een jaar mee rondgelopen, allerlei huis- tuin en keukenmiddeltjes gebruikt, niets hielp. Ik wilde geen terbinafine tabletten doo[lees meer...]rdat ik zo bang was geworden na het lezen van ervaringen op internet. Dat is ook waarom ikzelf een reactie wil achterlaten: het medicijn is ontzettend werkzaam. Er is al een stuk gezonde nagel teruggegroeit. Het is jammer dat ik niet eerder ben begonnen met de medicijnen want mijn nagel is zo aangetast dat het misschien nooit helemaal meer goed komt. De bijwerkingen vallen mee, ik heb nu ma 2 maand een verandering in eetlust. Ik heb nergens zin in en moet mezelf pushen om te eten. Verder nergens last van. Het is het zeker waard want ik voelde me ontzettend naar en verdrietig door mijn duimnagel. De kuur duurt nog 1 maand maar in overleg met de dokter waarschijnlijk een maand langer, voor de zekerheid.

22-07-2021 | Vrouw | 42
Kalknagel(s)
Ik had veel last van diverse schimmelinfecties en ben pre-diabeet. Kan nog niet beoordelen of het gewerkt heeft, kalknagels zijn aan het uitgroeien. Ik gebruikte 1 week per maand twee maal twee capsules. 3 maanden lang. Ik voelde die week iedere keer me geweldig, alsof er een grauwsluier van mijn hoofd werd getrokken. Zoveel vrolijker en ook geen cravings naar suiker in d[lees meer...]ie week. Helaas mag ik het niet continu gebruiken, anders had ik dat gedaan.

20-07-2021 | Vrouw | 30
Kalknagel(s)
Jaren heb ik last gehad van kalknagels. Heb allerlei middeltjes geprobeerd maar niks leek te helpen. Uiteindelijk toch maar voor de pillen gegaan en ik vond het top! Het duurde lang (2 maanden) voordat ik verschil begon te zien maar inmiddels helemaal van m’n kalknagels af. Heb geen last gehad van bijwerkingen. Wel elke dag zonnebrand gebruikt ivm gevoeligheid voor uv lich[lees meer...]t. Ik heb de pillen ook gecombineerd met schimmelpoeder in m’n schoenen en sokken. Ben erg blij dat ik voor de pillen ben gaan nemen.

14-07-2021 | Vrouw | 30
Kalknagel(s)
Na 15 jaar rondgelopen te hebben met aan elke nagel van m’n voeten schimmel, ben ik eindelijk geholpen dankzij deze tabletten! Momenteel ben ik aan mijn tweede kuur (3 maanden/kuur) bezig en al mijn nagels zijn bijna terug mooi. Ik had afgebrokkelde, zwakke, gele nagels aan elke teen. Hier is nu bijna niets meer van te zien. Dit had ik niet durven dromen, eindelijk kan ik [lees meer...]terug mooie sandalen dragen zonder me te hoeven schamen. Geen enkele bijwerking ervaren.

01-07-2021 | Man | 76
Voetschimmel
Het middel werkt geweldig. kan de kuur (3 mnd) niet geheel afmaken, in verband met leververstoring.

Noxafil

19-06-2021 | Man | 72
posaconazol
abpa voor 20 jaar gebruik 6 jaar dagelijks nu kan mijn lichaam het niet meer verdragen

13-05-2021 | Vrouw | 46
Kalknagel(s)
Aan mijn charcot voet waarvoor ik zware orthopedische schoenen draag die heel strak moeten zitten, heb ik 2 giga kalknagels op de grote tenen, dagelijks veel pijn ervan. Verder had ik een kleinere teen die een zwarte nagel kreeg, Kuur 5 weken vol moeten houden want telkens ook al meldde ik vanaf begin af aan al de heftige bijwerkingen, zelfs ook na melden van klinisch psy[lees meer...]chologe moest ik toch nog doorgaan, want het zou het enige zijn wat er is. Bijwerkingen waren extreem heftig niet normaal. Tijdens de kuur bleven mijn teen nagels gewoon in de schoenen helse pijnen geven en kreeg ik in de nacht last van hete naalden die als het ware in mijn teennagels werden gestoken, elke dag heftig hoofdpijnen, drama. Voor grote tenen heeft het volgens mij totaal geen effect gehad, ik heb wel gezien dat de kleinere zwart nagel weg is gegaan.

12-04-2021 | Vrouw | 18
Schimmelinfectie van de huid
ik had last van gist infectie op me huid , en heb dit al een keer eerder geslikt , toen vielen bijwerkingen mee. het medicijn werkte wel goed , maar na een jaar heb ik dezelfde gist infectie weer terug. weer aan deze medicijnen begonnen maar gelijk deze week elke avond hele heftige buikpijn. toen ik klaar was met de kuur bleef deze buikpijn aanhouden en werd zelfs nog verv[lees meer...]elender, dit was zeker de laatste keer dat ik dit gebruikte want dit is echt niet te doen

10-04-2021 | Vrouw | 42

16-03-2021 | Vrouw | 45
Kalknagel(s)
Vreselijk. Kreeg bijna alle bijwerkingen die er waren. Moeheid, spierpijn, hoofdpijn, hete grote vlekken op mijn gezicht en nek leek wel op verbranding. Grote bulten in gezicht en nek... Ben nu net 4 dagen bezig...ik kap ermee wat een troep!

22-02-2021 | Vrouw | 25
Kalknagel(s)
Vandaag heb ik de vijftiende dag erop zitten en heb een herhaalrecept gekregen voor de komende drie maanden. De bijwerkingen waren direct heftig aanwezig! Bijna alles wat in het lijstje te vinden was, kwam aan bod. Ook doen soms mijn vingerkootjes of tenen pijn. Na overleg gaf de apotheker aan dat het de eerste vijftien dagen vrij aanwezig is en zal afnemen. Daar hoop ik [lees meer...]op! Of het daadwerkelijk werkt, kan ik niet met zekerheid zeggen. Daar is het te vroeg voor, maar heb wel het idee dat het werkt. Normaliter ben ik iemand wie niet snel bijwerkingen krijgt en nu speel ik bingo.

23-12-2020 | Vrouw | 42
Kalknagel(s)
Jaren last gehad van kalknagels aan mijn tenen. Van alles geprobeerd door de jaren heen, maar ipv verbetering breidde de infectie zich uit naar steeds meer nagels. Ik vond het verschrikkelijk en schaamde me voor mijn eigen voeten. Via de huisarts deze tabletten gekregen en wat een uitkomst! Geen enkele last van bijwerkingen gehad en mijn kalknagels zijn helemaal verdwenen,[lees meer...] nadat ik de tabletten 6 maanden gebruikt heb (2x kuur van 3 maanden). Ik kijk werkelijk met trots naar mijn voeten/tenen. Ook mijn droge, ruwe voeten met eelt en kloven zijn veranderd in mooie zachte voeten. Ik ben een gelukkig mens :-)

21-12-2020 | Vrouw | 28
terbinafine
Erg veel bijwerkingen maar wel effectief. Ik moest na 1,5 maand stoppen van de HA vanwege de bijwerkingen. Geen eetlust, geen smaak, hele dag brok in de keel. Kalknagels zijn ondanks maar 6 week gebruik wel verdwenen.

Fluconazol

19-12-2020 | Vrouw | 29
fluconazol
Vaginale schimmelinfectie
Dit is echt een super medicijn. Vroeger als ik een schimmelinfectie had nam ik of te wel de eitjes of de zalf die je soms wel 10 dagen moest opspuiten.. lastig dus.. Enkele jaren geleden heb ik daar een operatie gehad waardoor ik dus gevoeliger ben geworden voor infecties daar. Dus kreeg dan ook regelmatig een schimmelinfectie.. Waardoor de dokter dan de capsules is beginn[lees meer...]en voorschrijven. Omdat ik het regelmatig krijg kreeg ik voorschrift voor een doosje met 10 capsules. Wanneer ik merk dat ik een infectie heb neem ik eentje in en is makkelijk heb het altijd in huis. Na een paar uur direct al verlichting, bijna geen jeuk of getintel meer, wit verlies kan wel nog paar dagen aanhouden. Ik ben er op soms den dag vanaf, soms kan het wel tot 2 à 3 dagen duren. Geen gerotzooi meer dus met de zalfjes of eitjes..

16-12-2020 | Vrouw | 22
Kalknagel(s)
Al ongeveer 10 jaar last van kalknagels aan 6 tenen. Een lange tijd van allerlei middeltjes van oa de kruidvat en alternatieven middeltjes gebruikt, maar niks mocht baten. Toch de stap gemaakt om bij de huisarts aan te kloppen voor evt medicatie, waar ze mij vervolgens deze tabletten voor schreven. Mocht het 1 maand gebruiken en vervolgens moest ik bloedprikken om te kij[lees meer...]ken of de leverwaardes goed waren. Dit was gelukkig zo dus mocht er 2 maanden aan vast plakken. In totaliteit 3 maanden deze tabletten gebruikt. De eerste 2 dagen last gehad van misselijkheid, een vol gevoel en zo nu en dan nog hoofdpijn. Echter verdween dit daarna als sneeuw voor de zon. Of dit van de medicatie komt is dan dus ook maar de vraag. De rest van de tijd gewoon goed gevoeld en nergens last van gehad. Nu ben ik aan de laatste paar tabletten bezig en ik ben er super tevreden over. Aan het begin heb ik mijn nagels helemaal kort geknipt en daarna continu bijgevijld. Daarnaast heb ik zo nu en dan nog vaporub gebruikt en slik ik vitamine b en c dagelijks.Ook desinfecterende schoenenspray gebruikt en nieuwe sokken gekocht. Mijn nagels zijn helemaal mooi roze en stevig teruggegroeid op een kleine teen na. Ze zijn nu voor 3 kwart terug en moet nog even wachten tot ze de normale lengte hebben van de teennagels. Ik ben zo blij dat ik deze stap gemaakt heb ondanks de slechte ervaringen van mensen. Je kunt het altijd proberen!

Daktarin orale gel

09-12-2020 | Man | 22
miconazol
Spruw
Vanwege 2 epileptische aanvallen had ik op mijn tong gebeten, dankzij die bijtwonden kreeg ik spruw. Dit is al behoorlijk pijnlijk in combinatie met bijtwonden en toen kreeg ik dit voorgeschreven. Nou ik vind het echt perfect werken, binnen een week was ik er vanaf. Het deed wel zoveel pijn dat ik de eerste keer dat ik het gebruikte zat te schreeuwen van de pijn. Dit werd [lees meer...]gelukkig per dag minder en na een week was ik van mijn spruw af. Kortom, dit spul werkt erg goed maar doet flink pijn als je dus wondjes en/of spruw hebt.

03-11-2020 | Vrouw | 47
Gistinfectie van de huid
Kuur van 14 dagen gekregen van dermatoloog voor een gist infectie op mijn lichaam (voornamelijk romp). Rode schilferige plekken verdwenen na 5 dagen. Na 10 dagen kuur enorme dikke keel, leek wel ontstoken. Witte blaas op de huig. Erg pijnlijk.Lastig eten en drinken en benauwd. Na contact met dermatoloog gelijk gestopt. Nu op zoek naar een middel tegen de bijwerking.

08-10-2020 | Man | 64
Kalknagel(s)
Het werd voorgeschreven voor teen-kalknagels. Is redelijk efficiënt maar neemt tijd. Pulse 5 dagen, een per dag, na ontbijt, om de maand, samen mat 50% azijn, 50% alcohol 95 lokaal. Los daarvan kwam er ondertussen tachycardie en hartritmestoornis (zonder fibrillatie), vermoedelijk startend uit een abces van een tand tussen de drie wortels (deed geen pijn). Na 2 pillen wa[lees meer...]ren blijkbaar de hartstoornissen telkens verdwenen voor 10-15 dagen. Na het uitbreken van het vocht boven de tand, bleken de hartstoornissen verdwenen zonder itraconazol. Zowel de tandarts als de huisarts vonden dit fenomeen eigenaardig, omdat zij denken dat abcessen altijd bacteriën zijn. Maar het heeft wel geleid tot het vinden van de tand: men moest op de tandwortel duwen om te weten dat er iets was, een X-foto bevestigde dat. De tand wordt binnenkort getrokken.

26-09-2020 | Man | 54
Kalknagel(s)
Na 25 dagen trad een volledig smaakverlies op, na 1 maand is het nog steeds niet beter

25-08-2020 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Omdat niets hielp en mijn nagel niet terug groeide deze kuur geprobeerd. Genoemde bijwerkingen bouwden in 2.5 maand op.. De bijwerkingen zijn heftig. Het begin van de nagels ogen schoner maar het groeit erg langzaam en de bovenkant is nog steeds erg verkleurd en broos.. Ik ben er aan begonnen en wil het afmaken maar doe dit niet als je al last hebt van dingen want dat kan [lees meer...]je er niet bij hebben.

23-08-2020 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Na jaren kalknagels, op inmiddels al mijn teennagels en 7 vingernagels, in september 2017 begonnen met een terbinafine kuur. Mij was expliciet vermeld uit de zon te blijven, vandaar pas na de zomer gestart. Na 6 weken begonnen mijn vingernagels al uit te groeien. De teennagels duurde veel langer, volgens mij minstens 3 maanden voordat er überhaupt iets gebeurde. Uitein[lees meer...]delijk in overleg met de huisarts 7 maanden terbinafine geslikt. De enige bijwerking voor mij waren te hoge leverwaarden, dus elke maand bloedprikken en geen alcohol drinken. Voor de rest nergens last van gehad. Uiteindelijk duurde het meer dan een jaar voordat mijn teennagels helemaal waren uitgegroeid. Nu, 3 jaar verder, nog steeds kalknagelvrij. Mijn vingernagels waren eerst erg broos maar zijn in de loop der jaren weer ontzettend sterk geworden. Wel is de structuur van de teruggegroeide nagels aan mijn beide ringvingers en pinken veranderd. De teennagels op beide grote tenen zijn grauwer van kleur gebleven en iets dikker dan een normale nagel. 1 Teennageltje is dik gebleven in dezelfde grauwe kleur. Mijn hielkloven verdwenen tijdens de kuur ook als sneeuw voor de zon, die zijn helaas wel teruggekomen. Tijdens de kuur anti schimmelpoeder in mijn sokken en schoenen gebruikt en nadat de nagels allemaal schimmelvrij waren mijn schoenen weggegooid (dat had ik er wel voor over :-)), evenals al mijn nagellak. Naderhand nog lang anti schimmelpoeder gebruikt ter preventie (dit moet je eigenlijk gewoon blijven doen). Ik ben persoonlijk ontzettend blij dat ik t uiteindelijk heb gedurfd en gedaan na jaren van onzekerheid, pijnlijke nagls, altijd nagellakken, pleisters plakken en handen en voeten verbergen.

16-08-2020 | Vrouw | 39
Schimmelinfectie van de huid
Op advies van de dermatoloog deze pillen gaan slikken. Ik had het eerder al afgehouden vanwege de kans op bijwerkingen. Gezien de staat van mijn nagels (schimmelnagels) toch gestart met slikken. Na bijna 4 weken gisteren zware huiduitslag, jeuk en last van slokdarm/maag. Vanmorgen wakker geworden met gezwollen ogen en huiduitslag wat grote plekken waren geworden. Spoedeise[lees meer...]nde hulp(vanwege weekend) gebeld en kon meteen komen. Nu stoppen met de pillen en antihistamine slikken in de hoop dat de klachten afnemen.

15-08-2020 | Vrouw | 67
Voetschimmel
mijn huisarts wil ze niet langer dan 30 dagen voorschrijven maar na 6 maanden stopte de werking.

10-08-2020 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Ik slik dit medicijn nu 3 maanden omdat ik last heb van 2 kalknagels aan 2 kleine teentjes. De nagels zijn in de 3 maanden tijd nog niet uitgegroeid maar wel al roze van kleur geworden. Wel nog broos. Ik heb 0 bijwerkingen gekregen van dit medicijn, terwijl ik normaal altijd alle bijwerkingen die je je kunt bedenken krijg van medicatie. De huisarts heeft weer 3 maanden voo[lees meer...]rgeschreven. Al met al tevreden en ik heb goede hoop dat de nagels mooi uitgroeien.

05-08-2020 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Al jaren kalknagels op de tenen en het ging met niets weg dus ik wilde er vanaf. Ik slik het nu 5 weken en tel af tot ik er mee mag stoppen. Alles voor schone en mooie nagels. de leverwaarden waren prima na een maand, geen verchil maar ik heb klachten alsof ik overspannen ben/ burnout ben. Het verschilt per dag hoe erg het is.

09-07-2020 | Man | 63
Kalknagel(s)
Ik weet niet op welk moment je de pillen inneemt, ik deed het altijd voor het warm eten met een glas water, heb vrijwel geen bijwerkingen gehad. Succes.

08-07-2020 | Vrouw | 27
Kalknagel(s)
Nu 2 maanden bezig met het slikken van de tabletten. Zie nog geen uitgroei bij de kalknagels maar misschien moet ik het nog iets langer gebruiken. Wel veel bijwerkingen, na 40 dan geen smaak meer, eetlust deels verdwenen, misselijk en de hele dag een gevoel alsof je heel veel hebt gegeten en dat dat heel hoog blijft zitten. Maar dat nemen we voor lief en ik blijf doorgaan [lees meer...]om de kuur af te maken.

06-07-2020 | Man | 63
Voetschimmel
Nu bijna een jaar na de start van de kuur met Tebinafine is dit kan ik wel zeggen de best en meest tot tevredenheid zijnde cosmetische actie van de laatste jaren. In augustus 2019 ( zie ook mijn verslag) begonnen met de eerste kuur van 3 maanden. Ik zag al snel verbetering maar van enkele nagels waaronder mijn grote tenen en een duim duurde het langer dan die tijd. In ov[lees meer...]erleg met mijn huisarts mocht ik de kuur nog met 3 maanden verlengen, de maximum tijd is dat. Mijn nagels zijn nu op een grote teen na ( nog heel klein stukje) die heel langzaam groeit weer helemaal gaaf. Mijn huidklachten zijn 0, nauwelijks nog eelt op mijn voeten. Normaal op slippers lopen, geen gene als je betaald of iemand een hand geeft of als je in het openbaar dingen opschrijft, geen handen meer onder tafel tijdens feestjes. Zo zijn er nog meer dingen waarmee ik de laatste jaren aan dacht om die lelijke nagels en huidklachten te verbergen. Misschien nog een maandje dan vier ik dat ik voor het eerst in meer dan 10 jaar weer 20 nagels normaal kan knippen. Zoals ik in mijn eerste verslag schreef... volhouden. Blij dat het is gelukt. Succes voor degene die het ook gaan doen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5518)
Anticonceptie - overig (4039)
Cholesterol (3014)
Depressie - antidepressiva overig (2856)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2532)
Pijn - morfine-achtigen (2324)
ADHD - psychostimulantia (2258)
Pijn (2099)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1647)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1306)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1258)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1227)
Depressie - antidepressiva TCA (1107)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)