categorie

Schimmelinfecties - systemisch

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schimmelinfecties - systemisch

22-02-2021 | Vrouw | 25
Kalknagel(s)
Vandaag heb ik de vijftiende dag erop zitten en heb een herhaalrecept gekregen voor de komende drie maanden. De bijwerkingen waren direct heftig aanwezig! Bijna alles wat in het lijstje te vinden was, kwam aan bod. Ook doen soms mijn vingerkootjes of tenen pijn. Na overleg gaf de apotheker aan dat het de eerste vijftien dagen vrij aanwezig is en zal afnemen. Daar hoop ik [lees meer...]op! Of het daadwerkelijk werkt, kan ik niet met zekerheid zeggen. Daar is het te vroeg voor, maar heb wel het idee dat het werkt. Normaliter ben ik iemand wie niet snel bijwerkingen krijgt en nu speel ik bingo.

23-12-2020 | Vrouw | 42
Kalknagel(s)
Jaren last gehad van kalknagels aan mijn tenen. Van alles geprobeerd door de jaren heen, maar ipv verbetering breidde de infectie zich uit naar steeds meer nagels. Ik vond het verschrikkelijk en schaamde me voor mijn eigen voeten. Via de huisarts deze tabletten gekregen en wat een uitkomst! Geen enkele last van bijwerkingen gehad en mijn kalknagels zijn helemaal verdwenen,[lees meer...] nadat ik de tabletten 6 maanden gebruikt heb (2x kuur van 3 maanden). Ik kijk werkelijk met trots naar mijn voeten/tenen. Ook mijn droge, ruwe voeten met eelt en kloven zijn veranderd in mooie zachte voeten. Ik ben een gelukkig mens :-)

21-12-2020 | Vrouw | 28
terbinafine
Erg veel bijwerkingen maar wel effectief. Ik moest na 1,5 maand stoppen van de HA vanwege de bijwerkingen. Geen eetlust, geen smaak, hele dag brok in de keel. Kalknagels zijn ondanks maar 6 week gebruik wel verdwenen.

Fluconazol

19-12-2020 | Vrouw | 29
fluconazol
Vaginale schimmelinfectie
Dit is echt een super medicijn. Vroeger als ik een schimmelinfectie had nam ik of te wel de eitjes of de zalf die je soms wel 10 dagen moest opspuiten.. lastig dus.. Enkele jaren geleden heb ik daar een operatie gehad waardoor ik dus gevoeliger ben geworden voor infecties daar. Dus kreeg dan ook regelmatig een schimmelinfectie.. Waardoor de dokter dan de capsules is beginn[lees meer...]en voorschrijven. Omdat ik het regelmatig krijg kreeg ik voorschrift voor een doosje met 10 capsules. Wanneer ik merk dat ik een infectie heb neem ik eentje in en is makkelijk heb het altijd in huis. Na een paar uur direct al verlichting, bijna geen jeuk of getintel meer, wit verlies kan wel nog paar dagen aanhouden. Ik ben er op soms den dag vanaf, soms kan het wel tot 2 à 3 dagen duren. Geen gerotzooi meer dus met de zalfjes of eitjes..

16-12-2020 | Vrouw | 22
Kalknagel(s)
Al ongeveer 10 jaar last van kalknagels aan 6 tenen. Een lange tijd van allerlei middeltjes van oa de kruidvat en alternatieven middeltjes gebruikt, maar niks mocht baten. Toch de stap gemaakt om bij de huisarts aan te kloppen voor evt medicatie, waar ze mij vervolgens deze tabletten voor schreven. Mocht het 1 maand gebruiken en vervolgens moest ik bloedprikken om te kij[lees meer...]ken of de leverwaardes goed waren. Dit was gelukkig zo dus mocht er 2 maanden aan vast plakken. In totaliteit 3 maanden deze tabletten gebruikt. De eerste 2 dagen last gehad van misselijkheid, een vol gevoel en zo nu en dan nog hoofdpijn. Echter verdween dit daarna als sneeuw voor de zon. Of dit van de medicatie komt is dan dus ook maar de vraag. De rest van de tijd gewoon goed gevoeld en nergens last van gehad. Nu ben ik aan de laatste paar tabletten bezig en ik ben er super tevreden over. Aan het begin heb ik mijn nagels helemaal kort geknipt en daarna continu bijgevijld. Daarnaast heb ik zo nu en dan nog vaporub gebruikt en slik ik vitamine b en c dagelijks.Ook desinfecterende schoenenspray gebruikt en nieuwe sokken gekocht. Mijn nagels zijn helemaal mooi roze en stevig teruggegroeid op een kleine teen na. Ze zijn nu voor 3 kwart terug en moet nog even wachten tot ze de normale lengte hebben van de teennagels. Ik ben zo blij dat ik deze stap gemaakt heb ondanks de slechte ervaringen van mensen. Je kunt het altijd proberen!

Daktarin orale gel

09-12-2020 | Man | 22
miconazol
Spruw
Vanwege 2 epileptische aanvallen had ik op mijn tong gebeten, dankzij die bijtwonden kreeg ik spruw. Dit is al behoorlijk pijnlijk in combinatie met bijtwonden en toen kreeg ik dit voorgeschreven. Nou ik vind het echt perfect werken, binnen een week was ik er vanaf. Het deed wel zoveel pijn dat ik de eerste keer dat ik het gebruikte zat te schreeuwen van de pijn. Dit werd [lees meer...]gelukkig per dag minder en na een week was ik van mijn spruw af. Kortom, dit spul werkt erg goed maar doet flink pijn als je dus wondjes en/of spruw hebt.

03-11-2020 | Vrouw | 47
Gistinfectie van de huid
Kuur van 14 dagen gekregen van dermatoloog voor een gist infectie op mijn lichaam (voornamelijk romp). Rode schilferige plekken verdwenen na 5 dagen. Na 10 dagen kuur enorme dikke keel, leek wel ontstoken. Witte blaas op de huig. Erg pijnlijk.Lastig eten en drinken en benauwd. Na contact met dermatoloog gelijk gestopt. Nu op zoek naar een middel tegen de bijwerking.

08-10-2020 | Man | 64
Kalknagel(s)
Het werd voorgeschreven voor teen-kalknagels. Is redelijk efficiënt maar neemt tijd. Pulse 5 dagen, een per dag, na ontbijt, om de maand, samen mat 50% azijn, 50% alcohol 95 lokaal. Los daarvan kwam er ondertussen tachycardie en hartritmestoornis (zonder fibrillatie), vermoedelijk startend uit een abces van een tand tussen de drie wortels (deed geen pijn). Na 2 pillen wa[lees meer...]ren blijkbaar de hartstoornissen telkens verdwenen voor 10-15 dagen. Na het uitbreken van het vocht boven de tand, bleken de hartstoornissen verdwenen zonder itraconazol. Zowel de tandarts als de huisarts vonden dit fenomeen eigenaardig, omdat zij denken dat abcessen altijd bacteriën zijn. Maar het heeft wel geleid tot het vinden van de tand: men moest op de tandwortel duwen om te weten dat er iets was, een X-foto bevestigde dat. De tand wordt binnenkort getrokken.

26-09-2020 | Man | 54
Kalknagel(s)
Na 25 dagen trad een volledig smaakverlies op, na 1 maand is het nog steeds niet beter

25-08-2020 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Omdat niets hielp en mijn nagel niet terug groeide deze kuur geprobeerd. Genoemde bijwerkingen bouwden in 2.5 maand op.. De bijwerkingen zijn heftig. Het begin van de nagels ogen schoner maar het groeit erg langzaam en de bovenkant is nog steeds erg verkleurd en broos.. Ik ben er aan begonnen en wil het afmaken maar doe dit niet als je al last hebt van dingen want dat kan [lees meer...]je er niet bij hebben.

23-08-2020 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Na jaren kalknagels, op inmiddels al mijn teennagels en 7 vingernagels, in september 2017 begonnen met een terbinafine kuur. Mij was expliciet vermeld uit de zon te blijven, vandaar pas na de zomer gestart. Na 6 weken begonnen mijn vingernagels al uit te groeien. De teennagels duurde veel langer, volgens mij minstens 3 maanden voordat er überhaupt iets gebeurde. Uitein[lees meer...]delijk in overleg met de huisarts 7 maanden terbinafine geslikt. De enige bijwerking voor mij waren te hoge leverwaarden, dus elke maand bloedprikken en geen alcohol drinken. Voor de rest nergens last van gehad. Uiteindelijk duurde het meer dan een jaar voordat mijn teennagels helemaal waren uitgegroeid. Nu, 3 jaar verder, nog steeds kalknagelvrij. Mijn vingernagels waren eerst erg broos maar zijn in de loop der jaren weer ontzettend sterk geworden. Wel is de structuur van de teruggegroeide nagels aan mijn beide ringvingers en pinken veranderd. De teennagels op beide grote tenen zijn grauwer van kleur gebleven en iets dikker dan een normale nagel. 1 Teennageltje is dik gebleven in dezelfde grauwe kleur. Mijn hielkloven verdwenen tijdens de kuur ook als sneeuw voor de zon, die zijn helaas wel teruggekomen. Tijdens de kuur anti schimmelpoeder in mijn sokken en schoenen gebruikt en nadat de nagels allemaal schimmelvrij waren mijn schoenen weggegooid (dat had ik er wel voor over :-)), evenals al mijn nagellak. Naderhand nog lang anti schimmelpoeder gebruikt ter preventie (dit moet je eigenlijk gewoon blijven doen). Ik ben persoonlijk ontzettend blij dat ik t uiteindelijk heb gedurfd en gedaan na jaren van onzekerheid, pijnlijke nagls, altijd nagellakken, pleisters plakken en handen en voeten verbergen.

16-08-2020 | Vrouw | 39
Schimmelinfectie van de huid
Op advies van de dermatoloog deze pillen gaan slikken. Ik had het eerder al afgehouden vanwege de kans op bijwerkingen. Gezien de staat van mijn nagels (schimmelnagels) toch gestart met slikken. Na bijna 4 weken gisteren zware huiduitslag, jeuk en last van slokdarm/maag. Vanmorgen wakker geworden met gezwollen ogen en huiduitslag wat grote plekken waren geworden. Spoedeise[lees meer...]nde hulp(vanwege weekend) gebeld en kon meteen komen. Nu stoppen met de pillen en antihistamine slikken in de hoop dat de klachten afnemen.

15-08-2020 | Vrouw | 67
Voetschimmel
mijn huisarts wil ze niet langer dan 30 dagen voorschrijven maar na 6 maanden stopte de werking.

10-08-2020 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Ik slik dit medicijn nu 3 maanden omdat ik last heb van 2 kalknagels aan 2 kleine teentjes. De nagels zijn in de 3 maanden tijd nog niet uitgegroeid maar wel al roze van kleur geworden. Wel nog broos. Ik heb 0 bijwerkingen gekregen van dit medicijn, terwijl ik normaal altijd alle bijwerkingen die je je kunt bedenken krijg van medicatie. De huisarts heeft weer 3 maanden voo[lees meer...]rgeschreven. Al met al tevreden en ik heb goede hoop dat de nagels mooi uitgroeien.

05-08-2020 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Al jaren kalknagels op de tenen en het ging met niets weg dus ik wilde er vanaf. Ik slik het nu 5 weken en tel af tot ik er mee mag stoppen. Alles voor schone en mooie nagels. de leverwaarden waren prima na een maand, geen verchil maar ik heb klachten alsof ik overspannen ben/ burnout ben. Het verschilt per dag hoe erg het is.

09-07-2020 | Man | 63
Kalknagel(s)
Ik weet niet op welk moment je de pillen inneemt, ik deed het altijd voor het warm eten met een glas water, heb vrijwel geen bijwerkingen gehad. Succes.

08-07-2020 | Vrouw | 27
Kalknagel(s)
Nu 2 maanden bezig met het slikken van de tabletten. Zie nog geen uitgroei bij de kalknagels maar misschien moet ik het nog iets langer gebruiken. Wel veel bijwerkingen, na 40 dan geen smaak meer, eetlust deels verdwenen, misselijk en de hele dag een gevoel alsof je heel veel hebt gegeten en dat dat heel hoog blijft zitten. Maar dat nemen we voor lief en ik blijf doorgaan [lees meer...]om de kuur af te maken.

06-07-2020 | Man | 63
Voetschimmel
Nu bijna een jaar na de start van de kuur met Tebinafine is dit kan ik wel zeggen de best en meest tot tevredenheid zijnde cosmetische actie van de laatste jaren. In augustus 2019 ( zie ook mijn verslag) begonnen met de eerste kuur van 3 maanden. Ik zag al snel verbetering maar van enkele nagels waaronder mijn grote tenen en een duim duurde het langer dan die tijd. In ov[lees meer...]erleg met mijn huisarts mocht ik de kuur nog met 3 maanden verlengen, de maximum tijd is dat. Mijn nagels zijn nu op een grote teen na ( nog heel klein stukje) die heel langzaam groeit weer helemaal gaaf. Mijn huidklachten zijn 0, nauwelijks nog eelt op mijn voeten. Normaal op slippers lopen, geen gene als je betaald of iemand een hand geeft of als je in het openbaar dingen opschrijft, geen handen meer onder tafel tijdens feestjes. Zo zijn er nog meer dingen waarmee ik de laatste jaren aan dacht om die lelijke nagels en huidklachten te verbergen. Misschien nog een maandje dan vier ik dat ik voor het eerst in meer dan 10 jaar weer 20 nagels normaal kan knippen. Zoals ik in mijn eerste verslag schreef... volhouden. Blij dat het is gelukt. Succes voor degene die het ook gaan doen.

03-07-2020 | Vrouw | 49
Kalknagel(s)
Terbinafine Sandoz 250 mg kuur voor 3 maanden. Nu 1 maand voorbij, en ik wil de hele dag me voeten aaien zo zacht en "schoon" zijn ze, ik had altijd, en vooral in de zomer hele extreem droge vieten met velletjes en witte schilfers, mega mega lelijk en lastig door de jeuk en pijn. En nu, prachtige voeten, en de nagels gaan heeel langzaam groeit de schimmel eruit. Maak wel [lees meer...]een dagelijks ritueel met voeten wassen, insmeren met Daktarin, en poeder/spray in sokken en schoenen. Heb wel in deze periode al me schoenen weggegooid anders doe je dit voor nix! Zonde maar daar hecht ik geen waarde aan. Ik heb zelf totaal geen last vd bijwerkingen en slik ook nog zat andere middelen (flixotide,hormoonpillen, botontkalkingtabletten,en dan magnesium,biergist,visolie,chlorela spirulina) en eet echt niet heel gezond 😀

02-07-2020 | Vrouw | 45
Kalknagel(s)
Na alles geprobeerd te hebben kreeg ik door de huisarts deze tabletten voorgeschreven. Nooit meer! Mijn lichaam reageerde er heel slecht op. Ben daarna terug gegaan naar de drogist voor een middel tegen kalknagels. Dat hielp, het is een set die herinfectie voorkomt. Wat bleek, door mijn eigen schoenen bleef ik mezelf infecteren. Groetjes,

20-05-2020 | Man | 32
Kalknagel(s)
Eerste weken waren redelijk afzien ivm vermoeidheid. Naar verloop van tijd prima. Bijzonder te zien dat medicijn na paar dagen al positief effect op huur liet zien. Alcoholgebruik (matig) en het medicijn was bij mij geen goede combinatie. Had al 8 jaar last van ernstige schimmelnagels, uiteindelijk vergroeide nagels en zelfs bijna verdwenen nagels. Ook uiteindelijk voets[lees meer...]chimmel. Alle mogelijke middelen gebruikt uit binnen en buitenland plus 6x nagels laten laseren ook. Ruim 6 maanden medicijn gebruikt dagelijks en inmiddels 90% hersteld, wachten op laatste uitgroei na 7 maanden sinds starten kuur.

14-05-2020 | Vrouw | 39
Voetschimmel
Dit is de tweede keer dat ik een kuur van 30 dagen heb gehad. De eerste kuur was 4 jaar geleden. In beide gevallen raakte ik na 3 weken mijn smaak vollédig kwijt en ontstond er een constant aanwezige, héle vieze smaak in mijn mond. Ook het doorslikken van bepaalde voeding gaat zeer moeizaam. Hoe lang het vorige keer duurde voordat mijn smaak terug kwam weet ik niet meer, m[lees meer...]aar deze keer ben ik inmiddels al 3,5 week geleden gestopt met inname en mijn smaak is nog altijd niet terug. Het feit dat je reukvermogen onaangetast blijft, maakt het éxtra moeilijk. Je blijft door de geuren verlangen naar bepaald eten en een bepaalde smaaksensatie, maar kunt dat niet bevredigen. Zéér frustrerend, onderschat het niet!

20-04-2020 | Vrouw | 54

20-04-2020 | Vrouw | 54
Kalknagel(s)
Helaas begonnen de bijwerkingen al op dag 2 van de 7 daagse kuur. Het begon met een opgezette pijnlijke buik, winderigheid, hoofdpijn, rugpijn, verstopping, veel slijm bij ontlasting en na een dag of 4 een dag fikse diarree. De klachten namen toe met het verstrijken van de kuur tot koortsaanvallen met 38,5 graden koorts, heftige buikkrampen tot zelfs hartkloppingen. Vandaa[lees meer...]g, 1 week nadat ik de kuur heb afgerond, is de eerste dag dat ik me weer wat beter voel, maar de buikkrampen zijn er nog en de koorts laait af en toe ook nog op. Ik was me er overigens van bewust dat Itraconazol een heftig medicijn is en daarom had ik ook voorzorgsmaatregelen genomen door leverondersteuning en probiotica te gebruiken. Vorig jaar heb ik ook een dergelijke kuur geslikt, de medicijnen waren toen afkomstig van fabrikant Mylan en toen heb ik helemaal geen last van bijwerkingen gehad.

13-04-2020 | Vrouw | 42
Kalknagel(s)
Voor de 2e keer een kalknagel :( 6 jaar geleden ook al en toen ook dit medicijn gebruikt. Beviel me goed en combineert ook goed met mijn dagelijkse medicijnen (tramadol/meloxicam). Nooit ziek/misselijk geweest en de nagel groeit al mooi uit. Enige nadeel: Rustig aan met de alcohol ;)

Daktarin orale gel

06-03-2020 | Vrouw | 32
miconazol
Candidiasis (oraal)
Begon met verbrand gevoel in mn mond tong en gehemelte. Na een week de huisarts gebeld en na paar dagen kwam die met diagnose schimmelinfectie. Inmiddels rode en witte vlekken op tong en toen de gel gaan gebruiken. Op een avond begonnen en de volgende dag sinds de middag enorme hoofdpijn. Verder is de tong iets minder gevoelig maar vlekken zie je nog steeds.

12-02-2020 | Vrouw | 56
Kalknagel(s)
Ik kreeg deze Terbinafine Sandoz tabletten voorgeschreven door mijn huisarts ivm een kalknagel aan mijn grote teen. De bedoeling was dat ik dagelijks gedurende drie maanden 1 tablet zou innemen, echter na 10 dagen kreeg ik een jeukende, branderige vuurrode huiduitslag over mijn hele lichaam, behalve mijn gezicht. Ben meteen gestopt met de tabletten en heb anthistamine tab[lees meer...]letten gekregen en hormoonzalf, Diprosone. Nu maar afwachten of het gaat helpen. De huiduitslag is enorm.

04-02-2020 | Man | 62
Voetschimmel
Ik heb een heel goede ervaring met terbinafine 250mg, hoop na zeker 10 jaar met allerlei huis tuin en keukenmiddels eindelijk van mijn huid, handen en voeten en nagelklachten verlost te zijn. Ik heb dit medicijn 6 maanden gebruikt en op het laatste stukje uitgroeien van de grote teen nagels is alles weer zoals het hoort.

25-01-2020 | Vrouw | 34
Kalknagel(s)
Ik heb reeds 25 jaar kalknagels (alle teennagels aangedaan). Heel veel therapieen en kuren gevolgd, maar nog niet eerder terbinafine. Al snel na aanvang was verbetering zichtbaar. Nu 3,5 maand later zijn mijn nagels beter dan ze ooit zijn geweest en weer bijna helemaal gezond: de structuur is genormaliseerd (niet meer brokkelig en broos) en ze zijn weer roze van kleur. Ik[lees meer...] heb gelukkig ook geen last van bijwerkingen. Hopelijk blijft het weg als ik eenmaal stop met de tabletten. (ik volg uiteraard alle leefregels ter voorkoming.)

Noxafil

20-01-2020 | Vrouw | 29
posaconazol
Veel vervelende bijwerkingen en de schimmel kon er gewoon tegen. Aspergillus in mijn longen. Ik heb het eerst een jaar geslikt, toen was het weg dacht men. Maar de schimmel kwam weer terug en sterker, de medicijnen hielpen niet meer. Daarna 4,5 maand aan de Ambisome B via infuus gezeten. Nu weer terug op deze. Had vorige keer de eerste week een morfinepleister nodig tegen [lees meer...]de spierpijn. Mijn maag had er vorige keer erg veel last van en ik viel er alleen maar door af. Kan ook door de schimmel zijn geweest. Na ongeveer 1,5 tot 2 uur na inname (mijn maag werkt vertraagd) voelde ik me "stoned" worden. Ik koj dan alleen apathisch voor me uit staren en had weinig concentratie. Na een tijd belande ik psychisch in een zwart gat. Ik had nergens meer zin in, trok me alles aan en werd erg verdrietig en boos. Rot spul is het, maar helaas wel nodig. Mag nu hopelijk op een lagere dossering voor onderhoud blijven. Ben benieuwd.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5321)
Anticonceptie - overig (3881)
Cholesterol (2938)
Depressie - antidepressiva overig (2785)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2435)
Pijn - morfine-achtigen (2251)
ADHD - psychostimulantia (2153)
Pijn (2037)
Verslavingsziekten (2007)
Bloeddruk - betablokkers (1717)
Maagzuur - protonpompremmers (1591)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1544)
Anticonceptie - eenfase (1418)
Angststoornissen (1258)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1196)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1179)
Depressie - antidepressiva TCA (1066)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (984)