categorie

Schimmelinfecties - systemisch

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schimmelinfecties - systemisch

05-09-2019

Schimmelinfectie van de huid

Ieder jaar een kuur van twee weken. Twee capsules per dag. Na ongeveer een maand na het slikken is mijn schimmel op mijn huid verdwenen. Schimmel komt wel iedere zomer terug. Ik denk dat ik dan veel in de zee ben geweest en niet goed afdroog.
31-08-2019

Voetschimmel

Veel té lang doorgelopen (10+ jaar)met schimmelnagels en huid, veel huis tuin en keukenmiddeltjes gebruikt waarbij na maanden nog niets te zien was. Van de 20 nagels maar één hand helemaal gaaf de rest was bros, dik en geel, handen en voetzolen vaak velletjes, plekken op mijn huid, gevoel van vingertoppen en voorvoet minder, veel eelt op voeten maar ook mijn hand en klove[lees meer...]n. (ook in de zomer) Ik was al een tijdje met appelazijn aan het deppen en dopen, maak m'n hand vet met vaseline en slaap dus met een katoenen handschoen, gebruik ook micanazolnitraat wat voor mijn huidplekken soms afdoende is maar voor de nagels is het niks. Tijd voor actie, dan maar weer een keer een paardenmiddel gebruiken en ik moet zeggen dat bij de bijwerkingen mee vallen, een enkele keer lichte hoofdpijn en soms een beetje duizelig en een licht weeïg gevoel in m'n maag. Hier is mee te leven denk ik en bijna alle medicijnen hebben wel een vorm van bijwerking. Enig resultaat binnen 10 dagen al aanwezig. Natuurlijk nog niet van de nagels maar het gevoel, maar mijn hand en voetzolen zijn bijna velletjesloos en voelen al heel zacht en het z.g. papiergevoel is weg. Heb m'n bloed laten testen, was in orde dus hoop zonder meer bijwerkingen door te kunnen gaan tot er weer acceptabel uitziet. Dus ik slijp mijn nagels dun, probeer alle aangetaste delen eraf te halen, gebruik appelazijn en strooi poeder in mijn schoenen en gebruik Terbinafine pillen en miconazolnitraat. Bestrijden van binnen en buitenaf. Tip... volhouden!
29-08-2019

Kalknagel(s)

Kalknagels zijn succesvol met Itraconazol te bestrijden? Sinds kind heb ik een linker kleinste teennagel met Candida ( getest in het ZH ) die zorgde voor infectie van nog 2 teennagels. Ik heb twee maal maanden ( 250 tbl's totaal, 2 maal ruim 75 dagen ) aaneengesloten een kuur Itraconazol 100 mg twee tabletten bij de maaltijd dagelijks met de regelmatige stopweek volgehoud[lees meer...]en. Nu de nagels voor de 2e keer bijna schoon zijn, stopt weer de huisarts met voorschrijven. De kuur twee maanden door gebruiken als de nagels schoon zijn, is het advies normaal gesproken. Ik koop nu de pillen in Belgie. Want dit middel werkt goed! Kuur afmaken, 2 maanden langer ( bij schone nagels ) door gebruiken. In 2 jaren heb ik al 230 euro eraan besteed. Daarnaast was ik dagelijks mijn sokken op 60 graden, gebruik een voetenbadje met H2O2 of chloor, heb de nagelknippers in autoclaaf steriel gemaakt, eet gezond, gebruik Miconazolnitraat zalf onder de nagels dagelijks, open schoenen, lichaamspoeder in de sokken, Dakarin schimmel poeder in de sokken. De huisarts zegt dat mensen geluk hebben als zij er vanaf gekomen zijn.
29-08-2019

Kalknagel(s)

Kalknagels zijn succesvol met Itraconazol te bestrijden? Sinds kind heb ik een linker kleinste teennagel met Candida ( getest in het ZH ) die zorgde voor infectie van nog 2 teennagels. Ik heb twee maal maanden ( 250 tbl's totaal, 2 maal ruim 75 dagen ) aaneengesloten een kuur Itraconazol 100 mg twee tabletten bij de maaltijd dagelijks met de regelmatige stopweek volgehoude[lees meer...]n. Nu de nagels voor de 2e keer bijna schoon zijn, stopt weer de huisarts met voorschrijven. De kuur twee maanden door gebruiken als de nagels schoon zijn, is het advies normaal gesproken. Ik koop nu de pillen in Belgie. Want dit middel werkt goed! Kuur afmaken, 2 maanden langer ( bij schone nagels ) door gebruiken. In 2 jaren heb ik al 230 euro eraan besteed.
24-08-2019

23-08-2019

Kalknagel(s)

ik heb dit middel slechts 2 weken gebruikt dus effectiviteit kan ik niet beoordelen. Maar wat een troep zeg, althans zeker voor mij. Heel overmatig transpireren, gevoel van ziek zijn, zware hoofdpijn,misselijk, geen eetlust meer heel erg vermoeid en veel spierklachten. Ik dacht eerst aan een opgelopen virus , toen ben ik na 14 dagen gestopt met innemen, de andere dag al g[lees meer...]een hoofdpijn meer, de misselijkheid verdween en eetlust kwam weer terug. Nog wat vermoeid maar na 3 dagen weer helemaal de oude.
17-08-2019

Kalknagel(s)

Sinds 10 jaar heb ik een schimmelnagel ( grote teen) niets hielp o.a. laser geprobeerd Nu slik ik sinds 1 maand de Terbinafine tabletten. Sinds een paar dagen voel ik me nogal misselijk! Na het weekend ga ik bloed prikken om de lever en nierwaarden te bepalen. Mijn nagel groeit heel goed uit. Omdat mijn nagels heel snel groeien zie ik echt al heel goed resultaat! Ik hoo[lees meer...]p dat ik de kuur kan afmaken
14-08-2019

Vaginale schimmelinfectie

Het middel helpt goed tegen de schimmel. Alleen de bijwerkingen zijn echt shoot. En het wordt steeds erger. Vorig jaar na 1 pil voel het nog een soort mee. Hier en daar rode jeukende plekken. Nu is mijn hele gezicht opgezwollen en vuurrood en voelt alsof het in brand staat. Vorige keer had ik zelfs lichte brandwonden. Toen dacht ik dat het aan het tijdstip van innemen lag[lees meer...] in de ochtend en dat de zon invloed had gehad. Nu dus voor het slapen maar is alleen maar erger. Voor mij geen flucanozol méér.
13-08-2019

Kalknagel(s)

Ik merkte al snel verschil, mijn kleine (8) teennagels zijn binnen 2 maanden volledig uitgegroeid en ik kreeg er gezonde nagels voor terug. Mijn twee grote teen nagels groeien trager, (stootnagel) maar ook daar is de nagel nu 1/4 gezond. Het liefst blijf ik ze nog slikken tot de grote nagels verder uitgroeien maar dat wou de HA niet hebben ivm de lever. Ik ben tevreden!
30-07-2019

Kalknagel(s)

Ik ben vorig jaar begonnen met de mycosan kalknagel behandelsset, op dat moment waren al mijn teennagels aangetast. Ik heb de instructies exact gevolgd, vijlen + correct aanbrengen, maar ben er binnen 2 maanden mee gestopt, omdat er geen zichtbaar resultaat was terwijl er was aangegeven dat er zichtbaar resultaat is binnen 2 weken. Hierna ben ik overgestapt naar micona[lees meer...]zolnitraat, dit had mijn huisarts ooit opgemerkt. Ook bij dit medicijn heb ik exact de instructies gevolg. De hechtplijsters kan je redelijk goedkoop in grotere hoeveelheid aanschaffen op internet. Maar een deel van mijn nagels vielen eraf. Helaas mocht dit medicijn ook niet baten, ik heb dit toch wel zo'n 3 maanden volgehouden maar zonder merkbaar resultaat, met uitzondering van 1 teennagel die er wel op voorruit ging. Overigens is het ook een hoop gedoe. Toen ben ik naar de huisarts gegaan en die heeft mij een recept voor Terbinafine gegeven, en die gaf aan dat hij in zijn lange carrière maar 1 patiënt had gehad die er echt ziek van werd en die was er ook direct mee gestopt. Ik heb zelf geen bijeffecten ervaren, behalve een droge mond bij het wakker worden, gelukkig heb ik hier nooit keelpijn van gekregen. Nadat ik het 2 weken lang had ingenomen is er nog een bloedtest geweest, die gaf aan dat het allemaal goed zat. Ik heb vervolgens terbinafine elke avond ingenomen 3 maanden lang en na 1 maand zag ik al een verbetering en na 3 maanden is het bijna allemaal uitgegroeid. Nog een maand en dan is het helemaal verdwenen. Kortom, ik ben er zeer tevreden mee, en achteraf had ik hier eerder aan moeten beginnen, maar was toch huiverachtig vanwege mogelijke bijeffecten. Nog een tip voor degenen die twijfelen ga naar je huisarts, je bent zeker niet de enige en bespreek het en hou ook rekening met het nocebo-effect. Verder, zie ook: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK279546/ Met name deze passage is belangrijk: “If several nails are infected by the fungus, or if the infection has spread out more on the affected nails, it’s usually necessary to take oral medication. And if the infection started at the base of the nail, it’s highly likely that only tablets will help.”
23-07-2019

Kalknagel(s)

Na jarenlang tobben met kalknagels (tenen) en smeerseltjes en mezelf steeds opnieuw besmetten, uiteindelijk om de terbinafine gevraagd omdat ik bang was mijn kindje te besmetten. Ik had dit jaren eerder al moeten doen. De eerste maand was er weinig vooruitgang zichtbaar, maar daarna werd het steeds beter. Nu na 3 maanden is het bijna helemaal uitgegroeid! Ik durf eindelijk[lees meer...] weer op blote voeten rond te lopen. Er zijn wel wat bijwerkingen, maar ik moet zeggen dat het goed te doen is als je er eenmaal aan gewend bent en ze verdwijnen snel na het einde van de kuur. Wat mij betreft was het het zeker waard!
12-07-2019

Kalknagel(s)

Na 4 weken gebruik is mijn smaak van de een op de andere dag weg! Vreselijk! Onderschat deze bijwerking niet!! Alle eet en drinkmomenten op een dag (en pas nu merk ik hoeveel dit er zijn), zijn nu drama. Weerstand tegen eten is groot! Nu op vakantie, maar genieten van eten zit er niet in. En pas nu merk ik hoe vreselijk gemis dat is...:-( Liever 10 kalknagels dan d[lees meer...]it. Hopelijk keert de smaak snel terug, voor mij deze pillen nooit meer!
11-07-2019

Kalknagel(s)

Eerste maand geen problemen, maar nu krijg ik overal kleine ontstekingen
10-07-2019

Schimmelinfectie van de huid

Na 4 weken kreeg ik uitslag en jeuk. Gestopt met terbinafine. Mijn lichaam staat vol rode vlekken. En mijn lichaam zit vol met jeuk. Mijn gevoel en zichtbaar op mijn huid is dat dit medicijn naar buiten wil. Mijn lichaam lijkt op sterk verbrand. Mijn smaak is weg. Ik hoop dat mijn huid weer geneest en mijn smaak volledig hersteld. Wat een nare bijwerkingen.
15-06-2019

Kalknagel(s)

Na 40 dgn ineens geheel mijn smaak kwijt met name zoet..
15-06-2019

Voetschimmel

Flinke uitslag in het gezicht gekregen na 3 weken, ontlasting werd ook steeds slechter. Werd ook erg emotioneel vlak. Helaas nog kalknagels, maar ik slik het niet weer. Ps. Alcohol niet aan te raden
25-05-2019

Kalknagel(s)

Na lang wikken en wegen en ervaringen lezen op internet toch een 3 maanden kuur gedaan. Gestart op 2 januari, de pillen bij het avondeten gebruikt en geen alcohol gedronken tijdens de kuur. Na een maand bloed laten controleren op leverfunctie: geen enkele afwijking. Nagels telkens bij laten werken door de pedicure, iedere dag schone sokken aan, Daktarin voetpoeder gestroo[lees meer...]id in sokken en schoenen. Ik heb geen bijwerkingen gehad en ben echt zeer tevreden met het resultaat. Ik kan met mooie roze en gladde nagels de zomer in!
29-04-2019

Kalknagel(s)

Sinds ik kan herinneren heb ik één schimmelnageltje aan mijn kleine teen. Maar sinds ik de 50 gepaseerd ben breide dit zich uit. 7 van de 10 tenen . Van alles gesmeerd, azijnbaden elke dag, geen verbetering. Toen kreeg ik pillen van mijn huisarts. Die hielpen. Na 4 maanden schimmelvrij. Helaas was er iemand op mijn grote teen gaan staan, blauwe nagel. Die is nu weer aange[lees meer...]tast. Als ik de pillen bij avondeten slik voel ik dat dusdanig als ik naar bed ga dat ik moeilijk inslaap. Druk op de maag en ander (minder prettig) gevoel in mijn hoofd. Het zijn dus best heftige pillen. Verder geen bijwrrkingen.
24-04-2019

Vaginale schimmelinfectie

Mijn vorige huisarts gaf mij standaard gyno daktarin mee als ik een antibiotica kuur kreeg, ivm de vele blaasontstekingen. Door verhuizing een andere huisarts en die schreef me deze ook al 2 keer voor. Echter de laatste keer ging mijn man naar de apotheek en kreeg dit middel mee. Die wist natuurlijk niet dat het iets anders was dan ik normaal kreeg. Ik was al een beetje sc[lees meer...]eptisch, 1 pilletje in nemen en er van af zijn... Maar okee, proberen waard. Want het is toch wel wat gebruiksvriendelijk dan zo'n vaginale pil. De hele heftige klachten namen af, maar helaas. Echt over ging het niet. Daarnaast kreeg ik buikpijn en enorme heftige transpiratie aanvallen. Ik kon me niet herinneren dat ik mezelf ooit heb vinden stinken, nu wel. Nu weer terug op gyno daktarin, wat wel werkt bij mij, en hopelijk nu weer een poosje klacht vrij.
18-04-2019

Voetschimmel

Veel negatieve reacties op internet. Elk lichaam reageert anders dus laat je niet afschrikken door al die reacties. Bij mij werkte het prima. Had schimmel op me voeten en dat is zo goed als verdwenen. Ook de kalknagels verdwijnen behalve die van me kleine teen links en rechts. Verder soms een opgeblazen gevoel en niet helemaal fit alleen het valt allemaal reuze mee!
14-04-2019

Schimmelinfectie van de huid

slik nu 2 dagen dit middel, na innemen direct beroerd gevoel, misselijk en veel diarree. Ik probeer nu regelmatig kleine beetje te eten vanwege de slechte smaak in de mond. kuur is voor 14 dagen. Nadeel ook: duitse bijsluiter! kan ik dus niet lezen
04-04-2019

Vaginale schimmelinfectie

Bij een antibiotica kuur standaard een heftige schimmelinfectie. Geen ander middel helpt hiertegen behalve deze. Na een dag is alles weg.
10-03-2019

Terbinafine tabletten (terbinafine)

Ik slik nu het medicijn voor twee maanden en ben over het algemeen tevreden, heb bijna helemaal geen last van bijwerkingen. Ik heb na een maand lichte uitslag op mn pols gekregen, maar die is nu weggetrokken (ik weet niet zeker of het door dit medicijn komt, of het een allergische reactie door iets anders was). De nagels groeien mooi en schimmelvrij uit, nog nooit zo bli[lees meer...]j geweest. Als je erover twijfelt om het medicijn te gebruiken, zou ik het absoluut gewoon aanraden om uit te proberen. In de meeste gevallen gaat het gewoon goed. Mijn huisarts heeft het meer dan 90 keer uitgeschreven en niemand had last van bijwerkingen!
15-02-2019

Kalknagel(s)

Ik heb van alles geprobeerd tegen kalknagels maar niets hielp. De huisarts schreef terbinafine voor 1x per dag 1 tablet. Na 1 maand zag ik dat de schimmel uit de nagel groeide. Geen bijwerkingen.
12-02-2019

Kalknagel(s)

Ik krijg er een allergische reactie van de huid van! Met cetrizinetabletjes weet ik deze te onderdrukken maar het was zeker geen pretje.
13-01-2019

Kalknagel(s)

ben na 11 dagen gestopt met inname wegens ernstige klachten. Fabrikant is Laboratorios Liconsa S.A., Azuqueca de Henares, Spanje
01-01-2019

Kalknagel(s)

medicijn werkt goed, was erg bang voor de bijwerkingen maar heb tot nu toe alleen nog maar een erg vieze smaak in mijn mond. wel erg vervelend, maar heb ik er wel voor over om van mijn kalknagels af te komen
10-12-2018

Terbinafine tabletten (terbinafine)

ik heb een nare ervaring met terbinafine. ik heb weinig tot geen smaak meer in me mond. last van hoofdpijn. de smaken in me mond ervaar is ik als zeer vervelend. warneer stopt dit?
09-12-2018

Kalknagel(s)

Ik ben heel erg tevreden met dit medicijn. Bij mij zijn de kalknagels volledig verdwenen en een jaar later zijn ze ook nog steeds niet terug gekomen. Na een maand zag ik al veel verschil. Ik heb helemaal geen last gehad van bijwerkingen, behalve de gekke ijzerachtige en mindere smaak in mijn mond de eerste twee weken. Aangezien het bij mij zo goed heeft uitgepakt en ik nau[lees meer...]welijks bijwerkingen had, ben ik zeer tevreden over dit medicijn. Al die negatieve verhalen over dit medicijn hoeven dus helemaal niet altijd waar te zijn.
11-10-2018

Gistinfectie van de huid

Afgelopen donderdag begonnen met 1x per dag 2 capsules tijdens de maaltijd innemen. De eerste dagen vrijwel nergens last van gehad. Vanaf maandagavond kreeg ik last van m’n darmen en voelde me wat vreemd maar niet schrikbarend. Dinsdag gedurende de dag werden m’n darmen behoorlijk actief en moest dinsdagavond 5x naar de wc. Met behoorlijke pijn ook. Die nacht heb ik van de[lees meer...] pijn alleen maar in de foetus houding gelegen en hoopte dat t snel weg zou gaan. Ging zweten van de hitte (was 17 graden) en daarna bibberen van de kou. Woensdagochtend kreeg ik er migraine overheen en voelde me zo rot! Slap, grieperig en voelde me down. Nu constante hoofdpijn en dat slappe gevoel is vervelend. Ik ben niet in staat om te werken dus heb me ziekgemeld. Volgende week terug naar de arts om t resultaat te bekijken want ik zie geen verschil.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4777)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2762)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2085)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1575)
Maagzuur - protonpompremmers (1494)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1311)
Angststoornissen (1111)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1055)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)