categorie

Schimmelinfecties - systemisch

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schimmelinfecties - systemisch

10-08-2020 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Ik slik dit medicijn nu 3 maanden omdat ik last heb van 2 kalknagels aan 2 kleine teentjes. De nagels zijn in de 3 maanden tijd nog niet uitgegroeid maar wel al roze van kleur geworden. Wel nog broos. Ik heb 0 bijwerkingen gekregen van dit medicijn, terwijl ik normaal altijd alle bijwerkingen die je je kunt bedenken krijg van medicatie. De huisarts heeft weer 3 maanden voo[lees meer...]rgeschreven. Al met al tevreden en ik heb goede hoop dat de nagels mooi uitgroeien.

05-08-2020 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Al jaren kalknagels op de tenen en het ging met niets weg dus ik wilde er vanaf. Ik slik het nu 5 weken en tel af tot ik er mee mag stoppen. Alles voor schone en mooie nagels. de leverwaarden waren prima na een maand, geen verchil maar ik heb klachten alsof ik overspannen ben/ burnout ben. Het verschilt per dag hoe erg het is.

09-07-2020 | Man | 63
Kalknagel(s)
Ik weet niet op welk moment je de pillen inneemt, ik deed het altijd voor het warm eten met een glas water, heb vrijwel geen bijwerkingen gehad. Succes.

08-07-2020 | Vrouw | 27
Kalknagel(s)
Nu 2 maanden bezig met het slikken van de tabletten. Zie nog geen uitgroei bij de kalknagels maar misschien moet ik het nog iets langer gebruiken. Wel veel bijwerkingen, na 40 dan geen smaak meer, eetlust deels verdwenen, misselijk en de hele dag een gevoel alsof je heel veel hebt gegeten en dat dat heel hoog blijft zitten. Maar dat nemen we voor lief en ik blijf doorgaan [lees meer...]om de kuur af te maken.

06-07-2020 | Man | 63
Voetschimmel
Nu bijna een jaar na de start van de kuur met Tebinafine is dit kan ik wel zeggen de best en meest tot tevredenheid zijnde cosmetische actie van de laatste jaren. In augustus 2019 ( zie ook mijn verslag) begonnen met de eerste kuur van 3 maanden. Ik zag al snel verbetering maar van enkele nagels waaronder mijn grote tenen en een duim duurde het langer dan die tijd. In ov[lees meer...]erleg met mijn huisarts mocht ik de kuur nog met 3 maanden verlengen, de maximum tijd is dat. Mijn nagels zijn nu op een grote teen na ( nog heel klein stukje) die heel langzaam groeit weer helemaal gaaf. Mijn huidklachten zijn 0, nauwelijks nog eelt op mijn voeten. Normaal op slippers lopen, geen gene als je betaald of iemand een hand geeft of als je in het openbaar dingen opschrijft, geen handen meer onder tafel tijdens feestjes. Zo zijn er nog meer dingen waarmee ik de laatste jaren aan dacht om die lelijke nagels en huidklachten te verbergen. Misschien nog een maandje dan vier ik dat ik voor het eerst in meer dan 10 jaar weer 20 nagels normaal kan knippen. Zoals ik in mijn eerste verslag schreef... volhouden. Blij dat het is gelukt. Succes voor degene die het ook gaan doen.

03-07-2020 | Vrouw | 49
Kalknagel(s)
Terbinafine Sandoz 250 mg kuur voor 3 maanden. Nu 1 maand voorbij, en ik wil de hele dag me voeten aaien zo zacht en "schoon" zijn ze, ik had altijd, en vooral in de zomer hele extreem droge vieten met velletjes en witte schilfers, mega mega lelijk en lastig door de jeuk en pijn. En nu, prachtige voeten, en de nagels gaan heeel langzaam groeit de schimmel eruit. Maak wel [lees meer...]een dagelijks ritueel met voeten wassen, insmeren met Daktarin, en poeder/spray in sokken en schoenen. Heb wel in deze periode al me schoenen weggegooid anders doe je dit voor nix! Zonde maar daar hecht ik geen waarde aan. Ik heb zelf totaal geen last vd bijwerkingen en slik ook nog zat andere middelen (flixotide,hormoonpillen, botontkalkingtabletten,en dan magnesium,biergist,visolie,chlorela spirulina) en eet echt niet heel gezond 😀

02-07-2020 | Vrouw | 45
Kalknagel(s)
Na alles geprobeerd te hebben kreeg ik door de huisarts deze tabletten voorgeschreven. Nooit meer! Mijn lichaam reageerde er heel slecht op. Ben daarna terug gegaan naar de drogist voor een middel tegen kalknagels. Dat hielp, het is een set die herinfectie voorkomt. Wat bleek, door mijn eigen schoenen bleef ik mezelf infecteren. Groetjes,

20-05-2020 | Man | 32
Kalknagel(s)
Eerste weken waren redelijk afzien ivm vermoeidheid. Naar verloop van tijd prima. Bijzonder te zien dat medicijn na paar dagen al positief effect op huur liet zien. Alcoholgebruik (matig) en het medicijn was bij mij geen goede combinatie. Had al 8 jaar last van ernstige schimmelnagels, uiteindelijk vergroeide nagels en zelfs bijna verdwenen nagels. Ook uiteindelijk voets[lees meer...]chimmel. Alle mogelijke middelen gebruikt uit binnen en buitenland plus 6x nagels laten laseren ook. Ruim 6 maanden medicijn gebruikt dagelijks en inmiddels 90% hersteld, wachten op laatste uitgroei na 7 maanden sinds starten kuur.

14-05-2020 | Vrouw | 39
Voetschimmel
Dit is de tweede keer dat ik een kuur van 30 dagen heb gehad. De eerste kuur was 4 jaar geleden. In beide gevallen raakte ik na 3 weken mijn smaak vollédig kwijt en ontstond er een constant aanwezige, héle vieze smaak in mijn mond. Ook het doorslikken van bepaalde voeding gaat zeer moeizaam. Hoe lang het vorige keer duurde voordat mijn smaak terug kwam weet ik niet meer, m[lees meer...]aar deze keer ben ik inmiddels al 3,5 week geleden gestopt met inname en mijn smaak is nog altijd niet terug. Het feit dat je reukvermogen onaangetast blijft, maakt het éxtra moeilijk. Je blijft door de geuren verlangen naar bepaald eten en een bepaalde smaaksensatie, maar kunt dat niet bevredigen. Zéér frustrerend, onderschat het niet!

20-04-2020 | Vrouw | 54

20-04-2020 | Vrouw | 54
Kalknagel(s)
Helaas begonnen de bijwerkingen al op dag 2 van de 7 daagse kuur. Het begon met een opgezette pijnlijke buik, winderigheid, hoofdpijn, rugpijn, verstopping, veel slijm bij ontlasting en na een dag of 4 een dag fikse diarree. De klachten namen toe met het verstrijken van de kuur tot koortsaanvallen met 38,5 graden koorts, heftige buikkrampen tot zelfs hartkloppingen. Vandaa[lees meer...]g, 1 week nadat ik de kuur heb afgerond, is de eerste dag dat ik me weer wat beter voel, maar de buikkrampen zijn er nog en de koorts laait af en toe ook nog op. Ik was me er overigens van bewust dat Itraconazol een heftig medicijn is en daarom had ik ook voorzorgsmaatregelen genomen door leverondersteuning en probiotica te gebruiken. Vorig jaar heb ik ook een dergelijke kuur geslikt, de medicijnen waren toen afkomstig van fabrikant Mylan en toen heb ik helemaal geen last van bijwerkingen gehad.

13-04-2020 | Vrouw | 42
Kalknagel(s)
Voor de 2e keer een kalknagel :( 6 jaar geleden ook al en toen ook dit medicijn gebruikt. Beviel me goed en combineert ook goed met mijn dagelijkse medicijnen (tramadol/meloxicam). Nooit ziek/misselijk geweest en de nagel groeit al mooi uit. Enige nadeel: Rustig aan met de alcohol ;)

Daktarin orale gel

06-03-2020 | Vrouw | 32
miconazol
Candidiasis (oraal)
Begon met verbrand gevoel in mn mond tong en gehemelte. Na een week de huisarts gebeld en na paar dagen kwam die met diagnose schimmelinfectie. Inmiddels rode en witte vlekken op tong en toen de gel gaan gebruiken. Op een avond begonnen en de volgende dag sinds de middag enorme hoofdpijn. Verder is de tong iets minder gevoelig maar vlekken zie je nog steeds.

12-02-2020 | Vrouw | 56
Kalknagel(s)
Ik kreeg deze Terbinafine Sandoz tabletten voorgeschreven door mijn huisarts ivm een kalknagel aan mijn grote teen. De bedoeling was dat ik dagelijks gedurende drie maanden 1 tablet zou innemen, echter na 10 dagen kreeg ik een jeukende, branderige vuurrode huiduitslag over mijn hele lichaam, behalve mijn gezicht. Ben meteen gestopt met de tabletten en heb anthistamine tab[lees meer...]letten gekregen en hormoonzalf, Diprosone. Nu maar afwachten of het gaat helpen. De huiduitslag is enorm.

04-02-2020 | Man | 62
Voetschimmel
Ik heb een heel goede ervaring met terbinafine 250mg, hoop na zeker 10 jaar met allerlei huis tuin en keukenmiddels eindelijk van mijn huid, handen en voeten en nagelklachten verlost te zijn. Ik heb dit medicijn 6 maanden gebruikt en op het laatste stukje uitgroeien van de grote teen nagels is alles weer zoals het hoort.

25-01-2020 | Vrouw | 34
Kalknagel(s)
Ik heb reeds 25 jaar kalknagels (alle teennagels aangedaan). Heel veel therapieen en kuren gevolgd, maar nog niet eerder terbinafine. Al snel na aanvang was verbetering zichtbaar. Nu 3,5 maand later zijn mijn nagels beter dan ze ooit zijn geweest en weer bijna helemaal gezond: de structuur is genormaliseerd (niet meer brokkelig en broos) en ze zijn weer roze van kleur. Ik[lees meer...] heb gelukkig ook geen last van bijwerkingen. Hopelijk blijft het weg als ik eenmaal stop met de tabletten. (ik volg uiteraard alle leefregels ter voorkoming.)

Noxafil

20-01-2020 | Vrouw | 29
posaconazol
Veel vervelende bijwerkingen en de schimmel kon er gewoon tegen. Aspergillus in mijn longen. Ik heb het eerst een jaar geslikt, toen was het weg dacht men. Maar de schimmel kwam weer terug en sterker, de medicijnen hielpen niet meer. Daarna 4,5 maand aan de Ambisome B via infuus gezeten. Nu weer terug op deze. Had vorige keer de eerste week een morfinepleister nodig tegen [lees meer...]de spierpijn. Mijn maag had er vorige keer erg veel last van en ik viel er alleen maar door af. Kan ook door de schimmel zijn geweest. Na ongeveer 1,5 tot 2 uur na inname (mijn maag werkt vertraagd) voelde ik me "stoned" worden. Ik koj dan alleen apathisch voor me uit staren en had weinig concentratie. Na een tijd belande ik psychisch in een zwart gat. Ik had nergens meer zin in, trok me alles aan en werd erg verdrietig en boos. Rot spul is het, maar helaas wel nodig. Mag nu hopelijk op een lagere dossering voor onderhoud blijven. Ben benieuwd.

17-01-2020 | Vrouw | 48
Kalknagel(s)
Ik heb 20 jaar last gehad van een kalknagel en nog langer van voetschimmel. Van alles geprobeerd, zowel producten van de drogist als natuurlijke middeltjes. Dit deed ik altijd zeer consistent maar zonder resultaat. Vorig jaar kreeg zag ik dat nog een teennagel geïnfecteerd raakte. Dit was een reden voor mij om naar de huisarts te gaan om medicatie te vragen. Ik was het ook[lees meer...] zat om steeds op mijn hoede te zijn om iemand anders te besmetten. De huisarts vertelde dat Itroconazol een iets mildere medicatie is dan de beter bekende tabletten. Ik besloot om de kuur te doen en direct te stoppen als het bijwerkingen zou geven. Dit gebeurde echter niet. Ik heb een pulse-kuur van 3 maanden gedaan. 1 week 2x2 capsules per dag, dan 3 weken niets en weer opnieuw een week medicatie. Het was moeilijk voor mij om te geloven dat er langzaam maar zeker een gezonde nagel tevoorschijn kwam na zoveel jaar er iedere dag mee bezig te zijn geweest. Ik ben erg blij met het resultaat, binnen enkele maanden zijn er gezonde nagels terug gegroeid.

17-01-2020 | Vrouw | 48
Schimmelinfectie van de huid
Al enige tijd last van opkomend huidinfectie. Rug, heupen, billen,buik. Het begint met een rode jeukende vlek. Wordt na een paar dagen steeds groter. En het lijkt op ringworm. Het jeukt en het brand. En het verspreid zich :( Een kuur gekregen van van 200mg per dag. Steeds 1 week per maand. In totaal 4 maanden gebruikt. Huid weer super gezond en alle plekken waren ver[lees meer...]dwenen. Nu 3 maanden later steekt het de kop weer op :( Dus weer een afspraak bij de arts. Misschien een behandelmethode verlengen. Resultaat....in blijvend verlost helaas.

30-12-2019 | Vrouw | 23
Voetschimmel
Ik heb Terbinafine geslikt voor 3 maanden lang vanwege schimmelnagels aan de voeten. Ik was een beetje bang voor de bijwerkingen maar uiteindelijk is me dat mee gevallen. Ik slik ook de anticonceptiepil en daar had het bij mij wel invloed op waardoor ik helaas ruim 2 weken per maand menstrueerde (in meer en mindere mate). Verder af en toe een opgeblazen gevoel, wat vermoei[lees meer...]d of hoofdpijn, maar daar was prima mee om te gaan.

22-12-2019 | Vrouw | 31
Kalknagel(s)
Na 12 jaar te lopen met kalknagels, eindelijk naar de huisarts gestapt om de tabletten te krijgen. Alle 10 de teennagels waren besmet. Had ik dit maar eerder gedaan na 2 maanden slikken zag ik al verbetering nog 1.5 week dan heb ik de kuur afgemaakt wat ben ik blij me nagels groeien mooi en gezond weer uit. Ik herken me eigen voeten niet eens. Geen last gehad van bijwerkin[lees meer...]gen. Mensen ga aub naar de huisarts hiermee schaam je niet en lees niet alle horrorverhalen het valt echt mee.

22-12-2019 | Man | 31

Daktarin orale gel

18-10-2019 | Vrouw | 28
miconazol
Gel smaakt op zich niet vies, maar na 2 dagen bij elke inname erg misselijk waardoor ik het associeer met iets vies waardoor ik het ook vies vond smaken. Na 10e dag werd ik wakker met jeuk en zat ik onder de uitslag bultjes die jeukte.

05-09-2019 | Man | 51
Schimmelinfectie van de huid
Ieder jaar een kuur van twee weken. Twee capsules per dag. Na ongeveer een maand na het slikken is mijn schimmel op mijn huid verdwenen. Schimmel komt wel iedere zomer terug. Ik denk dat ik dan veel in de zee ben geweest en niet goed afdroog.

31-08-2019 | Man | 62
Voetschimmel
Veel té lang doorgelopen (10+ jaar)met schimmelnagels en huid, veel huis tuin en keukenmiddeltjes gebruikt waarbij na maanden nog niets te zien was. Van de 20 nagels maar één hand helemaal gaaf de rest was bros, dik en geel, handen en voetzolen vaak velletjes, plekken op mijn huid, gevoel van vingertoppen en voorvoet minder, veel eelt op voeten maar ook mijn hand en klove[lees meer...]n. (ook in de zomer) Ik was al een tijdje met appelazijn aan het deppen en dopen, maak m'n hand vet met vaseline en slaap dus met een katoenen handschoen, gebruik ook micanazolnitraat wat voor mijn huidplekken soms afdoende is maar voor de nagels is het niks. Tijd voor actie, dan maar weer een keer een paardenmiddel gebruiken en ik moet zeggen dat bij de bijwerkingen mee vallen, een enkele keer lichte hoofdpijn en soms een beetje duizelig en een licht weeïg gevoel in m'n maag. Hier is mee te leven denk ik en bijna alle medicijnen hebben wel een vorm van bijwerking. Enig resultaat binnen 10 dagen al aanwezig. Natuurlijk nog niet van de nagels maar het gevoel, maar mijn hand en voetzolen zijn bijna velletjesloos en voelen al heel zacht en het z.g. papiergevoel is weg. Heb m'n bloed laten testen, was in orde dus hoop zonder meer bijwerkingen door te kunnen gaan tot er weer acceptabel uitziet. Dus ik slijp mijn nagels dun, probeer alle aangetaste delen eraf te halen, gebruik appelazijn en strooi poeder in mijn schoenen en gebruik Terbinafine pillen en miconazolnitraat. Bestrijden van binnen en buitenaf. Tip... volhouden!

29-08-2019 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
Kalknagels zijn succesvol met Itraconazol te bestrijden? Sinds kind heb ik een linker kleinste teennagel met Candida ( getest in het ZH ) die zorgde voor infectie van nog 2 teennagels. Ik heb twee maal maanden ( 250 tbl's totaal, 2 maal ruim 75 dagen ) aaneengesloten een kuur Itraconazol 100 mg twee tabletten bij de maaltijd dagelijks met de regelmatige stopweek volgehoud[lees meer...]en. Nu de nagels voor de 2e keer bijna schoon zijn, stopt weer de huisarts met voorschrijven. De kuur twee maanden door gebruiken als de nagels schoon zijn, is het advies normaal gesproken. Ik koop nu de pillen in Belgie. Want dit middel werkt goed! Kuur afmaken, 2 maanden langer ( bij schone nagels ) door gebruiken. In 2 jaren heb ik al 230 euro eraan besteed. Daarnaast was ik dagelijks mijn sokken op 60 graden, gebruik een voetenbadje met H2O2 of chloor, heb de nagelknippers in autoclaaf steriel gemaakt, eet gezond, gebruik Miconazolnitraat zalf onder de nagels dagelijks, open schoenen, lichaamspoeder in de sokken, Dakarin schimmel poeder in de sokken. De huisarts zegt dat mensen geluk hebben als zij er vanaf gekomen zijn.

29-08-2019 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
Kalknagels zijn succesvol met Itraconazol te bestrijden? Sinds kind heb ik een linker kleinste teennagel met Candida ( getest in het ZH ) die zorgde voor infectie van nog 2 teennagels. Ik heb twee maal maanden ( 250 tbl's totaal, 2 maal ruim 75 dagen ) aaneengesloten een kuur Itraconazol 100 mg twee tabletten bij de maaltijd dagelijks met de regelmatige stopweek volgehoude[lees meer...]n. Nu de nagels voor de 2e keer bijna schoon zijn, stopt weer de huisarts met voorschrijven. De kuur twee maanden door gebruiken als de nagels schoon zijn, is het advies normaal gesproken. Ik koop nu de pillen in Belgie. Want dit middel werkt goed! Kuur afmaken, 2 maanden langer ( bij schone nagels ) door gebruiken. In 2 jaren heb ik al 230 euro eraan besteed.

24-08-2019 | Man | 11

23-08-2019 | Vrouw | 66
Kalknagel(s)
ik heb dit middel slechts 2 weken gebruikt dus effectiviteit kan ik niet beoordelen. Maar wat een troep zeg, althans zeker voor mij. Heel overmatig transpireren, gevoel van ziek zijn, zware hoofdpijn,misselijk, geen eetlust meer heel erg vermoeid en veel spierklachten. Ik dacht eerst aan een opgelopen virus , toen ben ik na 14 dagen gestopt met innemen, de andere dag al g[lees meer...]een hoofdpijn meer, de misselijkheid verdween en eetlust kwam weer terug. Nog wat vermoeid maar na 3 dagen weer helemaal de oude.

17-08-2019 | Vrouw | 59
Kalknagel(s)
Sinds 10 jaar heb ik een schimmelnagel ( grote teen) niets hielp o.a. laser geprobeerd Nu slik ik sinds 1 maand de Terbinafine tabletten. Sinds een paar dagen voel ik me nogal misselijk! Na het weekend ga ik bloed prikken om de lever en nierwaarden te bepalen. Mijn nagel groeit heel goed uit. Omdat mijn nagels heel snel groeien zie ik echt al heel goed resultaat! Ik hoo[lees meer...]p dat ik de kuur kan afmaken

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5109)
Anticonceptie - overig (3742)
Cholesterol (2889)
Depressie - antidepressiva overig (2712)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2332)
Pijn - morfine-achtigen (2189)
ADHD - psychostimulantia (2060)
Pijn (1980)
Verslavingsziekten (1934)
Bloeddruk - betablokkers (1672)
Maagzuur - protonpompremmers (1560)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1513)
Anticonceptie - eenfase (1385)
Angststoornissen (1208)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1150)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1126)
Depressie - antidepressiva TCA (1039)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (955)