categorie

Schimmelinfecties - systemisch

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schimmelinfecties - systemisch

28-08-2022 | Vrouw | 28
Kalknagel(s)
Ik gebruik dit medicijn nu 1,5 maand en heb hierdoor soms erge krampen in m’n buik. Ik heb snel een vol gevoel en ervaar vermindering van eetlust. Ook is mijn Ontlasting zachter dan voorheen. Wel merk ik dat mijn kalknagel aan het uitgroeien is. Ik zal de kuur afmaken maar ben blij als ik van de bijwerkingen af ben.

27-08-2022 | Vrouw | 25
Kalknagel(s)
Jaren had ik last van kalknagels en heb een nagellak geprobeerd, tevergeefs. Vanuit de huisarts kreeg ik Terbinafine tabletten. 1x daags twee tabletten. In het begin was dit prima, maar heb het niet twee maanden kunnen volhouden door alle bijwerkingen. De kalknagels op mijn tenen zijn compleet verdwenen! Maar heb een jaar later voetschimmel ervoor teruggekregen. Nooit zou [lees meer...]ik weer iets met Terabinefine gebruiken. Het was vreselijk hoeveel en heftig de bijwerkingen na een paar weken werden. Absoluut niet gebruiken wanneer je zwanger wilt worden of bent; het kan een miskraam opwekken.

29-07-2022 | Vrouw | 41
Kalknagel(s)
Was enthousiast maar vroegtijdig gestopt ivm vieze smaak in mijn mond. En deel smaak was verdwenen. Verder grieperig gevoel. Middel is verder effectief maar wilde graag weer normaal kunnen eten. Wacht nu tot herstel van smaak. Nu twee dagen gestopt.

20-07-2022 | Vrouw | 20
Kalknagel(s)
Ben ervanaf,maar veel blijvende problemen op amdete gebieden gekregen. Nooit last buik gehad nu 2 maamden na stoppen medicatie nog steeds erg veel last van buik, kan bepaalde dingen niet meer eten, en eet bijna niets overdag zodat ik geen opgenlazen pijnlijke harde buik heb.Last van stoelgang nog steeds en steken in buik. Lever wanneer ik erop druk soms ook pijnlijk. Achte[lees meer...]raf wisselende emoties erover, ene kant heeft t geholpen maar heeft me veel andere eigenlijk ergere problemen opgeleverd. Geen aanrader.

27-06-2022 | Vrouw | 46
Kalknagel(s)
Na een tiental jaren erg lelijke nagels te hebben gehad, die alleen maar lelijker werden heb ik toch de stap genomen deze pillen te gaan slikken. Ik droeg alleen nog maar dichte schoenen. Ik schaamde me enorm voor mijn voeten. Nu ben ik 3 maanden verder en zijn alleen mijn grote teennagels nog aangetast. Ze groeien mooi uit maar ze zijn voor de helft nog schimmelnagels. Ik[lees meer...] hoop dat dit nog doorzet, begreep dat de medicijnen nog 3 maanden in je lijf blijven zitten en dus nog nawerken. Ik heb 3 maanden de medicijnen geslikt en slik nu dagelijk vitamine B extra. Hoop dat ik de nagels daardoor een beetje kan bevorderen met doorgroeien. In het begin had ik echt last van de bijwerkingen van de pillen, duizelig, ontzettend opgezette buik. Vol gevoel en misselijk. Na 6 weken mocht ik bloedprikken om de leverwaardes te controleren en die waren gelukkig goed. De bijwerkingen bleven. Na een zoektocht op internet kwam ik erachter dat je de medicijnen met wat eten in zou kunnen nemen om de bijwerkingen te verminderen. Vanaf het moment dat ik dat deed ging het stukken beter en heb ik eigenlijk geen last meer gehad. Nu verder uitgroeien en dan lekker weer mijn slippers aan!

20-06-2022 | Vrouw | 56
Kalknagel(s)
Probleem: kalknagel. Na 44 dagen 1 pil/dag (van 56 pillen in doos): extreem slechte zoute SMAAK. Zowel tijdens het eten als tussen de maaltijden door. Enkel verlichting met pepermuntjes. Na 46 dagen behandeling stopgezet en 10 dagen later nog geen verbetering.

Vfend

01-05-2022 | Man | 22
voriconazol
Oogontsteking
Stevig medicijn. Doet zijn wdfk, mijn zicht is beter geworden na twee dagen. Het nadeel zijn de bijwerkingen, hier heb je echt wel last van. Bijwerkingen zijn onder andere: hoofdpijn, lichtflitsen zien, pijnlijke benen (kuiten), duizeligheid…

01-05-2022 | Man | 29
Kalknagel(s)
Gelukkig sloeg de kuur aan. Bijwerkingen waren in tegenstelling tot veel reviews minimaal (enkel eerste dagen lichte hoofdpijn (niet gehele dag/chronisch). Lever waarden bleven ok. Zou het middel zeker aanraden!

24-04-2022 | Vrouw | 18
Vaginale schimmelinfectie
Ik had een heel extreme schimmelinfectie, ik kon bijna niet lopen van de pijn en ik kon niet slapen. De dokter adviseerde om in 1 keer 150 gr te nemen. De dag erna is de pijn al een stuk minder, alleen heb ik wel last van mijn darmen door het medicijn, maar dat veel liever dan die verschrikkelijke infectie! Dit medicijn is echt een aanrader

Daktarin orale gel

23-04-2022 | Man | 30
miconazol
Schimmelinfectie van de mond
Dit product werd door mijn huisarts voorgeschreven voor de behandeling van wat hij geloofde een schimmelinfectie in de mond te zijn. Bij de eerste 2 gebruiken zorgde het product voor een fel branderig gevoel op mijn tong. Ik dacht eerst dat dit zo hoorde omdat ik had gelezen dat zulk effect voor kon vallen. Helaas werd het nadien enkel erger door pijnlijke zwellingen en zw[lees meer...]aar ontstoken smaak pappillen achter te laten. Pas vanaf ik stopte met het product te gebruiken begonnen deze symptomen te minderen.

19-04-2022 | Man | 47
Kalknagel(s)
Na ruim 10 jaar kalknagels aan minstens 6 teennagels (en meerdere in opkomst) en alles geprobeerd te hebben zonder resultaat: van de geijkte smeersels en de huis-tuin-en-keukenmiddelen tot aan laserbehandelingen van ruim 300 euro toe, toch maar besloten tot medicatie over te gaan. Ik was huiverig gemaakt door met name de internetverhalen over leverellende etc. Tevens ma[lees meer...]g je er niet mee in de zon, dus toen gewacht tot het nieuwe jaar en gelijk per 01/01/22 begonnen. Daarvoor eerste een nulmeting gedaan van de leverwaarden, die waren goed dus kon gaan starten. De eerste 6 weken geen alcohol genuttigd, daarna weer een bloedafname laten doen voor de leverwaarden en die waren weer goed. In overleg met huisarts gematigd alcoholgebruik gestart (er staat niets over alcohol in de bijsluiter?!). Bijwerkingen vallen mee, tot lichte hoofdpijn en wat gematigd fit voelen tot soms wat darmklachten en slechte smaak in de mond bij ontwaken, daar is het bij gebleven. Je merkt wel dat een biertje hard en snel inslaat, dus je gaat vanzelf rustig aan doen. Daarna nog twee keer leverwaarden laten testen en ook die waren goed. Nu bijna 4 maanden verder. Ik ben elke maand naar de pedicure geweest om de nagels te laten vijlen etc. Als ik het resultaat aanschouw kan ik bijna huilen van geluk. Het ziet er niet meer geel, brokkelig, smerig en aangetast aan. Het is duidelijk te zien dat de schimmel morsdood is en dat het aan het uitgroeien is (de grote teen) en uitgegroeid is aan de kleine(re) tenen. Rest mij nog een laatste strip en dan houd ik ermee op. Blijf elke dag poederen met Daktarin, de schoenen wisselen, slippers dragen, aparte voetenhanddoek, schoenen sprayen met ProtectAir om herbesmetting te voorkomen. Hoop er voor altijd vanaf te zijn en weer mooie teennagels te behouden!!

14-04-2022 | Vrouw | 21
Kalknagel(s)
Eerste maand ging het goed, geen bijwerkingen. Maar zodra ik aan de tweede maand begon, ik had een zeer heftige hoofdpijn elke dag. Normaal functioneren kon niet meer. Ik heb nog nooit zulke heftige hoofdpijn gehad. Verder werd ik duizelig op sommige momenten. Ook voelde mijn buik zo opgeblazen, dat ik moeilijk in slaap kwam (ook door de hoofdpijn). Verder een branderig ge[lees meer...]voel in mijn boven en onder buik. Ik maakte me zorgen en wist niet wat me overkwam. Totdat ik erachter vond dat het door terbinafine kan komen, gelijk mee gestopt. Ik ga het proberen met een middel van een drogist. Wat een troep!

01-04-2022 | Vrouw | 43
Kalknagel(s)
Deze kuur heb ik al een keer eerder gehad, kreeg toen vreselijke uitslag gordelroos en moest toen stoppen. Na 7 jaar toch maar weer proberen eerst bloed prikken anders krijg je ze niet. Ik had alleen even last van hoofdpijn, toen dacht hey het gaat goed. Kreeg ik na een week toch weer jeuk gelukkig ben ik er nu snel bij. Direct dokter gebeld volgens dokter kwam het niet do[lees meer...]or de tabletten kon niet pff wel heel toevallig elke keer als ik deze tabletten slik uitslag. Maar ok ik was niet van plan om met deze tabletten te stoppen want dit is mijn enigste kans om er vanaf te komen. Ik ben ze gaan slikken in combi met antihestimine en wonder boven wonder kan ik gewoon door gaan. Ik heb wel een hele grote rode uitslag vlek op mijn dijbeen staat echt lelijk. Maar teminste heb ik geen last van. Alleen ik slik het nu een maand maar ik zie nog geen resultaat. Dus ik hoop maar dat het aanslaat. Maar ik blijf het gewoon door slikken

25-12-2021 | Vrouw | 44
Kalknagel(s)
Hooguit wat last van maagdarmkanaal/minder eetlust, maar persoonlijk vond ik dat niet erg. Door de vele negatieve ervaringen heb ik het eigenlijk te lang uitgesteld. Achteraf onnodig. Leverwaarden goed, bijwerkingen bijna niet en prima resultaat.

12-12-2021 | Vrouw | 17
Voetschimmel
Ik nam Terbafine op aanraden van de dermatoloog omwille van een voetschimmel. Na drie dagen voelde ik me plots heel futloos en kreeg ik enorme buikpijn en voelde ik me misselijk. Ook had ik last van darmklachten. Na bezoek aan de huisdokter stopte ik met de kuur (die normaalgezien 14 dagen zou duren). Jammer, want het medicijn had, na de 3 dagen, wel al een goede invloed[lees meer...] op de voetschimmel.

05-12-2021 | Vrouw | 34
Kalknagel(s)
Ik had een vrij ernstige kalknagel besmetting. Alle nagels waren verdikt en brokkelig. Door een negatieve ervaring met deze medicatie in mijn omgeving heb ik het lang uitgesteld om naar de dokter te gaan. Uiteindelijk toch gegaan en dat was het beste wat ik ooit heb gedaan. Al mijn nagels zijn nu weer gezond aan het groeien. En er waren voor mij geen bijwerkingen (neem h[lees meer...]et wel altijd tijdens het eten in, 1x niet gedaan). Ik nam het zelf tijdens het ontbijt in.

18-11-2021 | Vrouw | 57
Candidiasis (oraal)
Na twee pillen,voor schimmel op de tong,zo goed als alle bijwerkingen,voor mij zeker geen fluconazol meer.

10-11-2021 | Vrouw | 28
Vaginale schimmelinfectie
Voor het eerst gekregen van de uroloog ivm een hardnekkige candida infectie in de urine na kweek, wist daarom niet wat ik ervan kon verwachten. Had last van jeuk in vagina en afscheiding. Ik moet dit voor 1 week gebruiken 1 capsule voor het slapen en na 1 keer gebruik voel me ik extreem moe en duizelig en hartkloppingen. De jeuk en branderigheid zijn wel iets afgenomen maa[lees meer...]r de bijwerkingen zijn ook super vervelend moet ik zeggen.. hoop dat ik er snel vanaf ben

02-09-2021 | Man | 44
Kalknagel(s)
Ik heb al jaren last van een kalknagel op mijn grote teen waar de middelen uit de drogist niet tegen helpen en daarom vroeg ik aan mijn huisarts om een recept voor Terbinafine, helaas weigerde hij die te geven dus daarom bestel ik dit medicijn zonder recept via internet. Op dit moment heb ik tabletten van het merk Actavis in huis maar ik heb ook die van Accord gehad en[lees meer...] wat andere merken waarvan ik de naam vergeten ben. Dit medicijn werkt bij mij goed, ik zie duidelijk dat het besmette deel van mijn nagel aan het uitgroeien is, echter gaat het wel heel langzaam, maar het grootste deel van mijn nagel ziet er nu schoon uit, dus ik heb goede hoop dat ik voor het eind van het jaar van mijn kalknagel af ben. Toen ik ging beginnen met deze tabletten maakte ik mij zorgen over de bijwerkingen, gelukkig vallen die bij mij reuze mee, ik heb alleen af en toe last van mijn maag.

20-08-2021 | Vrouw | 30
Kalknagel(s)
Ik slik het nu een week, en de bijwerkingen zijn vreselijk. Ik voel me elke dag ziek en krijg heftige krampen in m’n bovenbuik. Dan maar niet te spreken over De bittere gevoel in mn mond en hoofdpijn. Ik ga het nog even doorzetten in de hoop dat de bijwerkingen wegtrekken, zo niet dan kan ik ermee. Ik kan niet meer normaal functioneren zo.

10-08-2021 | Vrouw | 28
Kalknagel(s)
Na het ontstaan van een klein schimmelplekje op mijn hand, nabij mijn duim, is de schimmel in mijn duimnagel gekomen. Het werd erger en erger, nagel kwam los van het nagelbed, helemaal zacht en ik kon niks meer met deze duim. Ik heb hier meer dan een jaar mee rondgelopen, allerlei huis- tuin en keukenmiddeltjes gebruikt, niets hielp. Ik wilde geen terbinafine tabletten doo[lees meer...]rdat ik zo bang was geworden na het lezen van ervaringen op internet. Dat is ook waarom ikzelf een reactie wil achterlaten: het medicijn is ontzettend werkzaam. Er is al een stuk gezonde nagel teruggegroeit. Het is jammer dat ik niet eerder ben begonnen met de medicijnen want mijn nagel is zo aangetast dat het misschien nooit helemaal meer goed komt. De bijwerkingen vallen mee, ik heb nu ma 2 maand een verandering in eetlust. Ik heb nergens zin in en moet mezelf pushen om te eten. Verder nergens last van. Het is het zeker waard want ik voelde me ontzettend naar en verdrietig door mijn duimnagel. De kuur duurt nog 1 maand maar in overleg met de dokter waarschijnlijk een maand langer, voor de zekerheid.

22-07-2021 | Vrouw | 42
Kalknagel(s)
Ik had veel last van diverse schimmelinfecties en ben pre-diabeet. Kan nog niet beoordelen of het gewerkt heeft, kalknagels zijn aan het uitgroeien. Ik gebruikte 1 week per maand twee maal twee capsules. 3 maanden lang. Ik voelde die week iedere keer me geweldig, alsof er een grauwsluier van mijn hoofd werd getrokken. Zoveel vrolijker en ook geen cravings naar suiker in d[lees meer...]ie week. Helaas mag ik het niet continu gebruiken, anders had ik dat gedaan.

20-07-2021 | Vrouw | 30
Kalknagel(s)
Jaren heb ik last gehad van kalknagels. Heb allerlei middeltjes geprobeerd maar niks leek te helpen. Uiteindelijk toch maar voor de pillen gegaan en ik vond het top! Het duurde lang (2 maanden) voordat ik verschil begon te zien maar inmiddels helemaal van m’n kalknagels af. Heb geen last gehad van bijwerkingen. Wel elke dag zonnebrand gebruikt ivm gevoeligheid voor uv lich[lees meer...]t. Ik heb de pillen ook gecombineerd met schimmelpoeder in m’n schoenen en sokken. Ben erg blij dat ik voor de pillen ben gaan nemen.

14-07-2021 | Vrouw | 30
Kalknagel(s)
Na 15 jaar rondgelopen te hebben met aan elke nagel van m’n voeten schimmel, ben ik eindelijk geholpen dankzij deze tabletten! Momenteel ben ik aan mijn tweede kuur (3 maanden/kuur) bezig en al mijn nagels zijn bijna terug mooi. Ik had afgebrokkelde, zwakke, gele nagels aan elke teen. Hier is nu bijna niets meer van te zien. Dit had ik niet durven dromen, eindelijk kan ik [lees meer...]terug mooie sandalen dragen zonder me te hoeven schamen. Geen enkele bijwerking ervaren.

01-07-2021 | Man | 76
Voetschimmel
Het middel werkt geweldig. kan de kuur (3 mnd) niet geheel afmaken, in verband met leververstoring.

Noxafil

19-06-2021 | Man | 72
posaconazol
abpa voor 20 jaar gebruik 6 jaar dagelijks nu kan mijn lichaam het niet meer verdragen

13-05-2021 | Vrouw | 46
Kalknagel(s)
Aan mijn charcot voet waarvoor ik zware orthopedische schoenen draag die heel strak moeten zitten, heb ik 2 giga kalknagels op de grote tenen, dagelijks veel pijn ervan. Verder had ik een kleinere teen die een zwarte nagel kreeg, Kuur 5 weken vol moeten houden want telkens ook al meldde ik vanaf begin af aan al de heftige bijwerkingen, zelfs ook na melden van klinisch psy[lees meer...]chologe moest ik toch nog doorgaan, want het zou het enige zijn wat er is. Bijwerkingen waren extreem heftig niet normaal. Tijdens de kuur bleven mijn teen nagels gewoon in de schoenen helse pijnen geven en kreeg ik in de nacht last van hete naalden die als het ware in mijn teennagels werden gestoken, elke dag heftig hoofdpijnen, drama. Voor grote tenen heeft het volgens mij totaal geen effect gehad, ik heb wel gezien dat de kleinere zwart nagel weg is gegaan.

12-04-2021 | Vrouw | 18
Schimmelinfectie van de huid
ik had last van gist infectie op me huid , en heb dit al een keer eerder geslikt , toen vielen bijwerkingen mee. het medicijn werkte wel goed , maar na een jaar heb ik dezelfde gist infectie weer terug. weer aan deze medicijnen begonnen maar gelijk deze week elke avond hele heftige buikpijn. toen ik klaar was met de kuur bleef deze buikpijn aanhouden en werd zelfs nog verv[lees meer...]elender, dit was zeker de laatste keer dat ik dit gebruikte want dit is echt niet te doen

10-04-2021 | Vrouw | 42

16-03-2021 | Vrouw | 45
Kalknagel(s)
Vreselijk. Kreeg bijna alle bijwerkingen die er waren. Moeheid, spierpijn, hoofdpijn, hete grote vlekken op mijn gezicht en nek leek wel op verbranding. Grote bulten in gezicht en nek... Ben nu net 4 dagen bezig...ik kap ermee wat een troep!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5765)
Anticonceptie - overig (4239)
Cholesterol (3106)
Depressie - antidepressiva overig (2938)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2673)
Pijn - morfine-achtigen (2413)
ADHD - psychostimulantia (2369)
Verslavingsziekten (2167)
Pijn (2158)
Bloeddruk - betablokkers (1822)
Maagzuur - protonpompremmers (1686)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1623)
Anticonceptie - eenfase (1504)
Angststoornissen (1413)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1411)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1339)
Depressie - antidepressiva TCA (1162)
Antibiotica - urineweginfectie (1135)