categorie

Schimmelinfecties - systemisch

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schimmelinfecties - systemisch

24-02-2024 | Vrouw | 45
Kalknagel(s)
Nu 5 weken bezig met de kuur. Zie bij verschillende nagels al een mooie nagel komen bij het nagelbed. Na 4 weken bloedgeprikt, de waardes zij goed, dus mag verder met de kuur. Heb tot nu toe geen bijwerkingen

22-02-2024 | Vrouw | 48
Kalknagel(s)
Al 28 jaar last gehad van 1 schimmelnagels. In de postmenopauze had ik opeens 8 verschrikkelijk lelijke nagels. En ik had al van alles geprobeerd en ben uiteindelijk toch naar de huisarts gegaan voor pillen. Waarvan ik altijd dacht dat deze slecht waren voor de leveren en niet snel worden gegeven door de huisarts. Via deze site gekozen voor Itraconazol. En na 3 a 4 maande[lees meer...]n ben ik er eindelijk vanaf en daar ben ik natuurlijk heel blij mee!!! Geen bijwerkingen!

12-02-2024 | Vrouw | 20

Bijwerkingen

misselijkheid

Ik ben zonder dat ik de verhalen op deze site had gelezen begonnen aan Terbinafine, ik had een kuur van 3 maanden. Het was vooral aan het einde flink doorbijten, omdat ik iedere middag misselijk werd. Echter zijn mijn nagels al snel helemaal uitgegroeid, waar ik ontzettend blij mee ben. Het is even doorbijten, maar ik vond het die 3 maanden misselijkheid dubbel en dwars wa[lees meer...]ard.

11-02-2024 | Vrouw | 28
Schimmelinfectie van de huid
Ik kreeg na 5 dagen veel last van maagpijn. Gelukkig had het wel goed effect op de schimmelinfectie op mijn huid.

30-01-2024 | Vrouw | 37
Kalknagel(s)
Door de vele enge verhalen te hebben gelezen op internet over de vervelende bijwerkingen, toch de moed bij elkaar geraapt om ze te gaan proberen. In het begin even last gehad van hoofdpijn en vermoeidheid verder helemaal geen bijwerkingen gehad. Ik begin nou aan mijn laatste maand, ik zie al wat verbetering en hoop dat als mijn grote teennagel straks uitgegroeid is ik weer[lees meer...] zonder schaamte op slippers kan lopen van de zomer.

17-01-2024 | Vrouw | 55
Kalknagel(s)
Kuur gekregen voor 3 maanden. Na precies 30 dagen kreeg ik een enorme huiduitslag over mijn hele lichaam. In overleg met huisartsenpost gestopt met dit afschuwelijke paardenmiddel. Zo te lezen komt het veel vaker voor. Bizar dat dit middel nog op de markt is. Nu 6 dagen gestopt de uitslag zit er nog steeds en trekt nog niet weg. Nu antihistamine tabletten sinds 3 dagen, di[lees meer...]e helpen nog niet.

14-01-2024 | Vrouw | 43
Voetschimmel
Na 1 tablet aantal uren later extreem ziek. Het kwam er van voor en achteren uit en werd enorm duizelig. Extreem veel geslapen. Niet kunnen eten. Wat een rotzooi is dit!

08-11-2023 | Man | 50
Kalknagel(s)
tjaaaa…. wilde er niet aan beginnen, las online veelal dat veel last van de bijwerkingen hebben. Maar ja, wat is t alternatief als je 10 voetnagels met erge schimmel hebt en sinds een jaar ook 2 vingers…. of niets doen, of toch met terbinafine gaan starten… al het andere helpt nl niets…. de kids hebben papa zijn voeten nog nooit gezien… nu ben ik geen slipperman maar toch…[lees meer...]. nu 2 maanden 1 tablet per dag in de middag na het eten ingenomen…. NUL bijwerkingen en ik zie al resultaat…. 👊🏻het is nog niet helemaal weg maar je ziet bij de nagelriem al mooi de rondjes van een mooie nagel. De huisarts laat weten dat ik mogelijk nog zeker wel 3/4 maanden moet doorslikken, maar ja…. dan moet het ook weg zijn… ik heb mijn kids laten weten dat ik een review online ga zetten op verschillende “ervaringen sites” Want tja, ik denk toch dat het percentage review schrijvers hoger is bij de groep die last hebben van de bijwerkingen van terbinafine -immers je gaat dat weer online zoeken naar wat je moet doen…. - ik vraag dan ook iedereen die dit leest en toch gaat beginnen ook een review te schrijven als je geen of bijna geen bijwerkingen hebt… de kids wilde dat papa zijn naam bij de review ging zetten maar dat ging papa toch net even te ver… anonieme melding hebben jullie lezers zeker ook wat aan! blijf wel met je tengels van je nagels af… niet lekker scheuren met je handen…. dat geeft een schrikreactie bij je nagels… daar worden ze niet blij van… en de schimmel gaat ook naar je handnagels… ga bij de start direct naar een pedicure…. schaam je er niet voor…. de pedicure ziet dagelijks die kalknagels…. maar het om de 6/7 wkn even door een pedicure je nagels laten bijhouden moet je echt wel even doen… als ook iedere ochtend even sprayen op je voeten met HFL solution spray…. direct op je nagels en om de paar dagen ook in je schoenen sprayen…. ik meld mij hier weer als het helemaal weg is. Succes iedereen 🍀

06-10-2023 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
Excuse op dit mument ben ik heel deprsief door die medicine en kan ik meer uitleggen.

08-09-2023 | Vrouw | 40
Kalknagel(s)
Tabletten gebruikt na jarenlang tobben met ernstige en lelijke schimmelnagels. Had ik het maar veel eerder gedaan!!! Nauwelijks bijwerkingen gehad. Eerste twee weken alleen wat dunne onlasting en na twee weken geen bijwerkingen meer. Bloedwaarden bleven goed. Na 3 maanden al effect te zien, na 6 maanden gebruik nagels tot ongeveer 60% mooi uitgegroeid. Daarna gestopt met[lees meer...] de tabletten en nog steeds groeien mijn nagels mooi en gezond verder uit. Voor het eerst sinds jaren loop ik op slippers en sandalen zonder eerst mijn nagels helemaal te vijlen en te lakken. Mijn voeten zien er weer normaal uit. Ik zou het zonder twijfel nog een keer gebruiken.

21-08-2023 | Vrouw | 22
Kalknagel(s)
Ik ging naar de huisarts voor kalknagels die ik al zeker meer dan 10 jaar heb, en kreeg gelijk de terbinafine op recept mee. Ik gebruik het nu 4 maanden en had last van ernstige kalknagels, ik zie de nagels al veel verbeteren... maar het is wel een erg langzaam proces, dat had de huisarts ook verteld, het kan 3 tot 18 maanden duren! Ik vind dit niet erg want wil gewoon erg[lees meer...] graag mijn normale nagels weer terug. Ik heb nog helemaal geen bijwerkingen gehad, ook niet toen het merk wat ik de eerste drie maanden gebruikte werd veranderd naar een ander merk. Ik was best bang om het te gaan gebruiken, vooral door alle bijwerkingen die ik van andere mensen las maar ik heb gelukkig helemaal nergens last van! Wel eet ik wat slechter maar ik weet niet of dat hierdoor komt, kan ook door andere dingen zijn :)

08-08-2023 | Vrouw | 31
Kalknagel(s)
Ik liep al 15 jaar met een kalknagels, na mijn zwangerschap waren dit er acht. Ik schaamde me en wilde ook mijn gezin niet besmetten dus na jaren van uitstel heb ik de tabletten genomen. De eerste 2 weken had ik wat last van hoofdpijn, jeuk en misselijkheid. De twee maanden daaropvolgend had ik weinig last. Af en toe een opgeblazen gevoel en wat vermoeid. Tegen het einde v[lees meer...]an de kuur begon ik vaker misselijk te worden en begonnen mijn gewrichten pijn te doen. Gelukkig waren de drie maanden voorbij en ondanks de bijwerkingen ben ik echt heel blij met het resultaat. Na jaren van ongemak en schaamte ben ik slippers en sandalen gaan kopen en ik draag ze vol trots! Negen van de tien nagels zijn volledig uitgegroeid en gezond. De laatste nagel moet nog iets groeien maar is wel weer helemaal gezond. Ik vond het de bijwerkingen dubbel en dwars waard.

03-08-2023 | Vrouw | 58
Kalknagel(s)
Al jaren last van kalknagels aan voeten, ook geregeld voetschimmel. Behandeling door pedicure verlicht, maar probleem blijft. Dermatoloog schreef dit medicijn voor om beide klachten te bestrijden. De eerste dagen grieperig, hoofdpijn, maar had ik ervoor over. Na enkele weken vaak buikkrampen en diarree. Op advies van huisarts gestopt met medicijn. Na twee weken weer normal[lees meer...]e ontlasting, maar nog steeds buikpijn en moe.

01-08-2023 | Vrouw | 56
Schimmelinfectie van de huid
heb een kuur van 2 weken maar na 1 week begonnen de bijwerkingen voel me echt beroerd

24-07-2023 | Man | 42
Schimmelinfectie van de mond
Na de eerste keer smeren zijn de 2 vlekjes in mijn mond al erg verminderd. Ik heb 2 weken hiervoor wel al een behandeling met fluconazole afgemaakt. Deze vlekjes schoten over. Licht geirriteerde darmen, wat diarree en beetje maagpijn. Ook neem ik alprazolam en is er voorzichtigheid geboden. Ik kreeg de raad de vlekjes gewoon een beetje in te smeren ipv debmaatlepel te g[lees meer...]ebruiken.

24-07-2023 | Man | 42

15-07-2023 | Vrouw | 49
Vaginale schimmelinfectie
Na langdurige antibioticabehandeling (penicilline en clindamycine) owv sepsis

14-07-2023 | Vrouw | 51
Kalknagel(s)
Na jaren allerlei middeltjes gebruikt te hebben en niks hielp toch maar naar de huisarts gegaan voor mijn kalk/schimmel nagels en dit medicijn mee gekregen voor 3 maand, was in het begin nog wel huiverig dus in eerste instantie nog niet aan begonnen maar ik wilde toch na jaren een keer open schoenen aan in de zomer. Heb het medicijn voor 3 maand mee gekregen maar in de twe[lees meer...]ede maand had ik gewoon moeite met het innemen van het medicijn. Ik voelde me op een gegeven moment gewoon misselijk door de vieze ijzer smaak die ik in mijn mond kreeg , ik was een week eerder ook al naar de huisarts geweest omdat ik het idee dat er wat in mijn keel zat maar na bloedprikken is daar niks uit gekomen . Ik kreeg ook een zere tong en inmiddels totaal geen smaak meer dus ben na 2 maand meteen op aanraden van de huisarts met het medicijn gestopt . Inmiddels 1,5 week verder maar ik proef totaal niks meer, ik eet omdat ik honger heb maar in principe maakt het niet uit wat ik eet, kan net zo goed de hele dag kale crackers eten omdat ik niks meer proef of het smaakt allemaal heel wrang en bitter, zelfs water smaakt vies. Zou willen dat ik er nooit aan begonnen was, maak me echt zorgen om mijn smaak, komt hij ooit terug? Ik hoef niet eens meer gezellig uit eten te gaan of wat lekkers te eten. Ik proef geen zout en geen zoetigheid meer. Ook het gevoel dat er iets in mijn keel zit (brokgevoel) is niet weg.

28-06-2023 | Vrouw | 46
Kalknagel(s)
Nu ruim zeven weken bezig met kuur van drie maanden en vandaag besloten dat ik per direct stop. Ik lig inmiddels hele dagen en nachten op bed. Geen eetlust. Overal vreselijke pijn en steken. Alsof iemand me onder stroom zet. Vooral in benen, armen en nek en rug. Ik functioneer niet meer. Voelt alsof ik mezelf vergiftig en heb niet eens de indruk dat het effectief is.

25-06-2023 | Vrouw | 54
Vaginale schimmelinfectie
Veel pijn bij de schaamlip heb vaker een schimmelinfectie gehad maar nooit zo veel pijn en heb ook geen wittevloed wel gehad een tijdje terug door antibiotica dokter heeft me snel onderzocht en zei ja een schimmelinfectie kreeg 1 pil 150 mg dacht oh das misschien beter in plaats van de zalven en inbreng dingen maar Weet niet wat het moet doen maar werkt niet en heb ook [lees meer...]geen bijwerkingen Heb hem op vrijdag middag ingenomen en het is nu zondag pijn blijft het zelfde Twijfel ook of dit misschien iets anders is

11-06-2023 | Man | 36
Kalknagel(s)
Na jaren last te hebben gehad van schimmel/kalknagels aan mijn voet besloten dit medicijn te gaan gebruiken. Ieder zalfje tot aan laseren geprobeerd zonder resultaat. Enige angst voor de bijwerkingen toch maar in gang gezet. Medicatie 3 maanden gebruikt en minimaal last van de bijwerkingen gehad. Wat hoofdpijn, misselijkheid en een opgeblazen buik. Resultaat goed zicht[lees meer...]baar, nagel groeit netjes uit maar zal nog wel even duren. Ben tevreden over het resultaat.

08-06-2023 | Vrouw | 35
Kalknagel(s)
Nu 1,5 maand aan het slikken. Smaak volledig weg. Alles smaakt zout. Met name water is smerig. Ik val hier op af. Moet ik doorgaan? Nog geen resultaat. Vreselijk paardenmiddel! Voelt als vergiftiging

27-05-2023 | Vrouw | 35
Kalknagel(s)
Ruim 9 jaar last van kalknagels op bijna 3/4e van beide voeten. En zoals vele onder ons heel veel geprobeerd. Na de zwangerschappen toch de stap gezet voor de tabletten. Ik was bang voor de bijwerkingen maar ik heb de tabletten na het avond eten ingenomen zodat ik de nacht kon overbruggen aan bijwerken. Dit hielp mij goed en heb echt nergens last van gehad! Enorm blij met[lees meer...] het resultaat en kan eindelijk de zomer weer rond lopen met mooie nagels.

27-05-2023 | Vrouw | 27
Kalknagel(s)
Na jaren met schimmelnagels rond te hebben gelopen toch maar naar de huisartsgegaan. Na de eerste kuur zagen wij beiden weinig verschil. Heb nu nog een kuur van 2 maanden meegekregen en ik hoop ten zeerste dat het wat doet. Nu 3,5 maanden bezig en echt geen resultaat..

20-05-2023 | Man | 50
Kalknagel(s)
Volledige kuur afgemaakt. Gestopt bij einde kuur om geen schade aan de lever te veroorzaken. Geen enkel effect.

17-05-2023 | Vrouw | 56
Kalknagel(s)
Na een eerste kuur merkte ik dat de kalknagels weer terugkwamen. De eerste kuur geen bijwerkingen gehad dus ben sinds 5 weken met een tweede kuur bezig. Nu opeens enorme huiduitslag in de vorm van galbulten. Ben dus meteen gestopt en wacht nog op een alternatiefrecept van de dokter eventueel . Ook de binnenkant van mijn handen jeukten 2 nachten vreselijk... Heel erg balen[lees meer...] want ik vind die kalknagels vreselijk!

16-05-2023 | Vrouw | 24
Vaginale schimmelinfectie
Last van blaasontsteking en eczeem op mijn slijmvliezen, daarom zowel antibiotica als zinkzalf als deze pil gekregen. Wellicht is het de combinatie maar ik voel me erg onrustig, moe, hoofdpijn en hartkloppingen. Ik werd wakker snachts door misselijkheid, hoofdpijn en paniek. Hopelijk voel ik mij snel beter. Met de blaasontsteking en eczeem/schimmelklachten gaat het gelukki[lees meer...]g wel beter.

09-05-2023 | Man | 25
Schimmelinfectie van de mond
Rattengif , dit vergif moet uit de handel genomen worden.

05-05-2023 | Vrouw | 20
Kalknagel(s)
Ik liep al ongeveer 6 jaar met schimmelnagels. Na allerlei verschillende middeltjes en lotions van de huisarts gekregen te hebben, heb ik er toch voor gekozen om terbafinine te slikken. De huisarts wees me erop dat ik bijwerkingen kon krijgen en ik hier goed op moest letten. Nu ongeveer een maand bezig met de behandeling. Niks geen bijwerkingen en ik zie al mooi result[lees meer...]aat. Ik heb goede hoop.

03-05-2023 | Vrouw | 60
Vaginale schimmelinfectie
Ik nam deze eenmalige pil van 150 mg na het avondeten. 2,5 uur later kreeg ik vanuit het niets opeens bijna geen lucht meer en werd heel benauwd. Heel misselijk, onregelmatige hartslag, rood gezicht, wazig zien, trillen, heftige hoofdpijn, geen licht kunnen verdragen en algeheel beroerd. Hele nacht op 1e hulp om uit te sluiten dat het h et hart was. Lijkt allergische react[lees meer...]ie. Dag later nog erge hoofdpijn, misselijk en beroerd. Voor mij nooit meer dit middel.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6302)
Anticonceptie - overig (4466)
Cholesterol (3270)
Depressie - antidepressiva overig (3099)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2858)
ADHD - psychostimulantia (2524)
Pijn - morfine-achtigen (2514)
Verslavingsziekten (2295)
Pijn (2251)
Bloeddruk - betablokkers (1909)
Maagzuur - protonpompremmers (1773)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1696)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1661)
Anticonceptie - eenfase (1581)
Angststoornissen (1567)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1441)
Antibiotica - urineweginfectie (1263)
Depressie - antidepressiva TCA (1224)