categorie

Schimmelinfecties - systemisch

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schimmelinfecties - systemisch

20-05-2020

Kalknagel(s)

Eerste weken waren redelijk afzien ivm vermoeidheid. Naar verloop van tijd prima. Bijzonder te zien dat medicijn na paar dagen al positief effect op huur liet zien. Alcoholgebruik (matig) en het medicijn was bij mij geen goede combinatie. Had al 8 jaar last van ernstige schimmelnagels, uiteindelijk vergroeide nagels en zelfs bijna verdwenen nagels. Ook uiteindelijk voets[lees meer...]chimmel. Alle mogelijke middelen gebruikt uit binnen en buitenland plus 6x nagels laten laseren ook. Ruim 6 maanden medicijn gebruikt dagelijks en inmiddels 90% hersteld, wachten op laatste uitgroei na 7 maanden sinds starten kuur.
14-05-2020

Voetschimmel

Dit is de tweede keer dat ik een kuur van 30 dagen heb gehad. De eerste kuur was 4 jaar geleden. In beide gevallen raakte ik na 3 weken mijn smaak vollédig kwijt en ontstond er een constant aanwezige, héle vieze smaak in mijn mond. Ook het doorslikken van bepaalde voeding gaat zeer moeizaam. Hoe lang het vorige keer duurde voordat mijn smaak terug kwam weet ik niet meer, m[lees meer...]aar deze keer ben ik inmiddels al 3,5 week geleden gestopt met inname en mijn smaak is nog altijd niet terug. Het feit dat je reukvermogen onaangetast blijft, maakt het éxtra moeilijk. Je blijft door de geuren verlangen naar bepaald eten en een bepaalde smaaksensatie, maar kunt dat niet bevredigen. Zéér frustrerend, onderschat het niet!
20-04-2020

20-04-2020

Kalknagel(s)

Helaas begonnen de bijwerkingen al op dag 2 van de 7 daagse kuur. Het begon met een opgezette pijnlijke buik, winderigheid, hoofdpijn, rugpijn, verstopping, veel slijm bij ontlasting en na een dag of 4 een dag fikse diarree. De klachten namen toe met het verstrijken van de kuur tot koortsaanvallen met 38,5 graden koorts, heftige buikkrampen tot zelfs hartkloppingen. Vandaa[lees meer...]g, 1 week nadat ik de kuur heb afgerond, is de eerste dag dat ik me weer wat beter voel, maar de buikkrampen zijn er nog en de koorts laait af en toe ook nog op. Ik was me er overigens van bewust dat Itraconazol een heftig medicijn is en daarom had ik ook voorzorgsmaatregelen genomen door leverondersteuning en probiotica te gebruiken. Vorig jaar heb ik ook een dergelijke kuur geslikt, de medicijnen waren toen afkomstig van fabrikant Mylan en toen heb ik helemaal geen last van bijwerkingen gehad.
13-04-2020

Kalknagel(s)

Voor de 2e keer een kalknagel :( 6 jaar geleden ook al en toen ook dit medicijn gebruikt. Beviel me goed en combineert ook goed met mijn dagelijkse medicijnen (tramadol/meloxicam). Nooit ziek/misselijk geweest en de nagel groeit al mooi uit. Enige nadeel: Rustig aan met de alcohol ;)
06-03-2020

Daktarin orale gel (miconazol)
Candidiasis (oraal)

Begon met verbrand gevoel in mn mond tong en gehemelte. Na een week de huisarts gebeld en na paar dagen kwam die met diagnose schimmelinfectie. Inmiddels rode en witte vlekken op tong en toen de gel gaan gebruiken. Op een avond begonnen en de volgende dag sinds de middag enorme hoofdpijn. Verder is de tong iets minder gevoelig maar vlekken zie je nog steeds.
12-02-2020

Kalknagel(s)

Ik kreeg deze Terbinafine Sandoz tabletten voorgeschreven door mijn huisarts ivm een kalknagel aan mijn grote teen. De bedoeling was dat ik dagelijks gedurende drie maanden 1 tablet zou innemen, echter na 10 dagen kreeg ik een jeukende, branderige vuurrode huiduitslag over mijn hele lichaam, behalve mijn gezicht. Ben meteen gestopt met de tabletten en heb anthistamine tab[lees meer...]letten gekregen en hormoonzalf, Diprosone. Nu maar afwachten of het gaat helpen. De huiduitslag is enorm.
04-02-2020

Voetschimmel

Ik heb een heel goede ervaring met terbinafine 250mg, hoop na zeker 10 jaar met allerlei huis tuin en keukenmiddels eindelijk van mijn huid, handen en voeten en nagelklachten verlost te zijn. Ik heb dit medicijn 6 maanden gebruikt en op het laatste stukje uitgroeien van de grote teen nagels is alles weer zoals het hoort.
25-01-2020

Kalknagel(s)

Ik heb reeds 25 jaar kalknagels (alle teennagels aangedaan). Heel veel therapieen en kuren gevolgd, maar nog niet eerder terbinafine. Al snel na aanvang was verbetering zichtbaar. Nu 3,5 maand later zijn mijn nagels beter dan ze ooit zijn geweest en weer bijna helemaal gezond: de structuur is genormaliseerd (niet meer brokkelig en broos) en ze zijn weer roze van kleur. Ik[lees meer...] heb gelukkig ook geen last van bijwerkingen. Hopelijk blijft het weg als ik eenmaal stop met de tabletten. (ik volg uiteraard alle leefregels ter voorkoming.)
20-01-2020

Noxafil (posaconazol)

Veel vervelende bijwerkingen en de schimmel kon er gewoon tegen. Aspergillus in mijn longen. Ik heb het eerst een jaar geslikt, toen was het weg dacht men. Maar de schimmel kwam weer terug en sterker, de medicijnen hielpen niet meer. Daarna 4,5 maand aan de Ambisome B via infuus gezeten. Nu weer terug op deze. Had vorige keer de eerste week een morfinepleister nodig tegen [lees meer...]de spierpijn. Mijn maag had er vorige keer erg veel last van en ik viel er alleen maar door af. Kan ook door de schimmel zijn geweest. Na ongeveer 1,5 tot 2 uur na inname (mijn maag werkt vertraagd) voelde ik me "stoned" worden. Ik koj dan alleen apathisch voor me uit staren en had weinig concentratie. Na een tijd belande ik psychisch in een zwart gat. Ik had nergens meer zin in, trok me alles aan en werd erg verdrietig en boos. Rot spul is het, maar helaas wel nodig. Mag nu hopelijk op een lagere dossering voor onderhoud blijven. Ben benieuwd.
17-01-2020

Kalknagel(s)

Ik heb 20 jaar last gehad van een kalknagel en nog langer van voetschimmel. Van alles geprobeerd, zowel producten van de drogist als natuurlijke middeltjes. Dit deed ik altijd zeer consistent maar zonder resultaat. Vorig jaar kreeg zag ik dat nog een teennagel geïnfecteerd raakte. Dit was een reden voor mij om naar de huisarts te gaan om medicatie te vragen. Ik was het ook[lees meer...] zat om steeds op mijn hoede te zijn om iemand anders te besmetten. De huisarts vertelde dat Itroconazol een iets mildere medicatie is dan de beter bekende tabletten. Ik besloot om de kuur te doen en direct te stoppen als het bijwerkingen zou geven. Dit gebeurde echter niet. Ik heb een pulse-kuur van 3 maanden gedaan. 1 week 2x2 capsules per dag, dan 3 weken niets en weer opnieuw een week medicatie. Het was moeilijk voor mij om te geloven dat er langzaam maar zeker een gezonde nagel tevoorschijn kwam na zoveel jaar er iedere dag mee bezig te zijn geweest. Ik ben erg blij met het resultaat, binnen enkele maanden zijn er gezonde nagels terug gegroeid.
17-01-2020

Schimmelinfectie van de huid

Al enige tijd last van opkomend huidinfectie. Rug, heupen, billen,buik. Het begint met een rode jeukende vlek. Wordt na een paar dagen steeds groter. En het lijkt op ringworm. Het jeukt en het brand. En het verspreid zich :( Een kuur gekregen van van 200mg per dag. Steeds 1 week per maand. In totaal 4 maanden gebruikt. Huid weer super gezond en alle plekken waren ver[lees meer...]dwenen. Nu 3 maanden later steekt het de kop weer op :( Dus weer een afspraak bij de arts. Misschien een behandelmethode verlengen. Resultaat....in blijvend verlost helaas.
30-12-2019

Voetschimmel

Ik heb Terbinafine geslikt voor 3 maanden lang vanwege schimmelnagels aan de voeten. Ik was een beetje bang voor de bijwerkingen maar uiteindelijk is me dat mee gevallen. Ik slik ook de anticonceptiepil en daar had het bij mij wel invloed op waardoor ik helaas ruim 2 weken per maand menstrueerde (in meer en mindere mate). Verder af en toe een opgeblazen gevoel, wat vermoei[lees meer...]d of hoofdpijn, maar daar was prima mee om te gaan.
22-12-2019

Kalknagel(s)

Na 12 jaar te lopen met kalknagels, eindelijk naar de huisarts gestapt om de tabletten te krijgen. Alle 10 de teennagels waren besmet. Had ik dit maar eerder gedaan na 2 maanden slikken zag ik al verbetering nog 1.5 week dan heb ik de kuur afgemaakt wat ben ik blij me nagels groeien mooi en gezond weer uit. Ik herken me eigen voeten niet eens. Geen last gehad van bijwerkin[lees meer...]gen. Mensen ga aub naar de huisarts hiermee schaam je niet en lees niet alle horrorverhalen het valt echt mee.
22-12-2019

18-10-2019

Daktarin orale gel (miconazol)

Gel smaakt op zich niet vies, maar na 2 dagen bij elke inname erg misselijk waardoor ik het associeer met iets vies waardoor ik het ook vies vond smaken. Na 10e dag werd ik wakker met jeuk en zat ik onder de uitslag bultjes die jeukte.
05-09-2019

Schimmelinfectie van de huid

Ieder jaar een kuur van twee weken. Twee capsules per dag. Na ongeveer een maand na het slikken is mijn schimmel op mijn huid verdwenen. Schimmel komt wel iedere zomer terug. Ik denk dat ik dan veel in de zee ben geweest en niet goed afdroog.
31-08-2019

Voetschimmel

Veel té lang doorgelopen (10+ jaar)met schimmelnagels en huid, veel huis tuin en keukenmiddeltjes gebruikt waarbij na maanden nog niets te zien was. Van de 20 nagels maar één hand helemaal gaaf de rest was bros, dik en geel, handen en voetzolen vaak velletjes, plekken op mijn huid, gevoel van vingertoppen en voorvoet minder, veel eelt op voeten maar ook mijn hand en klove[lees meer...]n. (ook in de zomer) Ik was al een tijdje met appelazijn aan het deppen en dopen, maak m'n hand vet met vaseline en slaap dus met een katoenen handschoen, gebruik ook micanazolnitraat wat voor mijn huidplekken soms afdoende is maar voor de nagels is het niks. Tijd voor actie, dan maar weer een keer een paardenmiddel gebruiken en ik moet zeggen dat bij de bijwerkingen mee vallen, een enkele keer lichte hoofdpijn en soms een beetje duizelig en een licht weeïg gevoel in m'n maag. Hier is mee te leven denk ik en bijna alle medicijnen hebben wel een vorm van bijwerking. Enig resultaat binnen 10 dagen al aanwezig. Natuurlijk nog niet van de nagels maar het gevoel, maar mijn hand en voetzolen zijn bijna velletjesloos en voelen al heel zacht en het z.g. papiergevoel is weg. Heb m'n bloed laten testen, was in orde dus hoop zonder meer bijwerkingen door te kunnen gaan tot er weer acceptabel uitziet. Dus ik slijp mijn nagels dun, probeer alle aangetaste delen eraf te halen, gebruik appelazijn en strooi poeder in mijn schoenen en gebruik Terbinafine pillen en miconazolnitraat. Bestrijden van binnen en buitenaf. Tip... volhouden!
29-08-2019

Kalknagel(s)

Kalknagels zijn succesvol met Itraconazol te bestrijden? Sinds kind heb ik een linker kleinste teennagel met Candida ( getest in het ZH ) die zorgde voor infectie van nog 2 teennagels. Ik heb twee maal maanden ( 250 tbl's totaal, 2 maal ruim 75 dagen ) aaneengesloten een kuur Itraconazol 100 mg twee tabletten bij de maaltijd dagelijks met de regelmatige stopweek volgehoud[lees meer...]en. Nu de nagels voor de 2e keer bijna schoon zijn, stopt weer de huisarts met voorschrijven. De kuur twee maanden door gebruiken als de nagels schoon zijn, is het advies normaal gesproken. Ik koop nu de pillen in Belgie. Want dit middel werkt goed! Kuur afmaken, 2 maanden langer ( bij schone nagels ) door gebruiken. In 2 jaren heb ik al 230 euro eraan besteed. Daarnaast was ik dagelijks mijn sokken op 60 graden, gebruik een voetenbadje met H2O2 of chloor, heb de nagelknippers in autoclaaf steriel gemaakt, eet gezond, gebruik Miconazolnitraat zalf onder de nagels dagelijks, open schoenen, lichaamspoeder in de sokken, Dakarin schimmel poeder in de sokken. De huisarts zegt dat mensen geluk hebben als zij er vanaf gekomen zijn.
29-08-2019

Kalknagel(s)

Kalknagels zijn succesvol met Itraconazol te bestrijden? Sinds kind heb ik een linker kleinste teennagel met Candida ( getest in het ZH ) die zorgde voor infectie van nog 2 teennagels. Ik heb twee maal maanden ( 250 tbl's totaal, 2 maal ruim 75 dagen ) aaneengesloten een kuur Itraconazol 100 mg twee tabletten bij de maaltijd dagelijks met de regelmatige stopweek volgehoude[lees meer...]n. Nu de nagels voor de 2e keer bijna schoon zijn, stopt weer de huisarts met voorschrijven. De kuur twee maanden door gebruiken als de nagels schoon zijn, is het advies normaal gesproken. Ik koop nu de pillen in Belgie. Want dit middel werkt goed! Kuur afmaken, 2 maanden langer ( bij schone nagels ) door gebruiken. In 2 jaren heb ik al 230 euro eraan besteed.
24-08-2019

23-08-2019

Kalknagel(s)

ik heb dit middel slechts 2 weken gebruikt dus effectiviteit kan ik niet beoordelen. Maar wat een troep zeg, althans zeker voor mij. Heel overmatig transpireren, gevoel van ziek zijn, zware hoofdpijn,misselijk, geen eetlust meer heel erg vermoeid en veel spierklachten. Ik dacht eerst aan een opgelopen virus , toen ben ik na 14 dagen gestopt met innemen, de andere dag al g[lees meer...]een hoofdpijn meer, de misselijkheid verdween en eetlust kwam weer terug. Nog wat vermoeid maar na 3 dagen weer helemaal de oude.
17-08-2019

Kalknagel(s)

Sinds 10 jaar heb ik een schimmelnagel ( grote teen) niets hielp o.a. laser geprobeerd Nu slik ik sinds 1 maand de Terbinafine tabletten. Sinds een paar dagen voel ik me nogal misselijk! Na het weekend ga ik bloed prikken om de lever en nierwaarden te bepalen. Mijn nagel groeit heel goed uit. Omdat mijn nagels heel snel groeien zie ik echt al heel goed resultaat! Ik hoo[lees meer...]p dat ik de kuur kan afmaken
14-08-2019

Fluconazol (fluconazol)
Vaginale schimmelinfectie

Het middel helpt goed tegen de schimmel. Alleen de bijwerkingen zijn echt shoot. En het wordt steeds erger. Vorig jaar na 1 pil voel het nog een soort mee. Hier en daar rode jeukende plekken. Nu is mijn hele gezicht opgezwollen en vuurrood en voelt alsof het in brand staat. Vorige keer had ik zelfs lichte brandwonden. Toen dacht ik dat het aan het tijdstip van innemen lag[lees meer...] in de ochtend en dat de zon invloed had gehad. Nu dus voor het slapen maar is alleen maar erger. Voor mij geen flucanozol méér.
13-08-2019

Kalknagel(s)

Ik merkte al snel verschil, mijn kleine (8) teennagels zijn binnen 2 maanden volledig uitgegroeid en ik kreeg er gezonde nagels voor terug. Mijn twee grote teen nagels groeien trager, (stootnagel) maar ook daar is de nagel nu 1/4 gezond. Het liefst blijf ik ze nog slikken tot de grote nagels verder uitgroeien maar dat wou de HA niet hebben ivm de lever. Ik ben tevreden!
30-07-2019

Kalknagel(s)

Ik ben vorig jaar begonnen met de mycosan kalknagel behandelsset, op dat moment waren al mijn teennagels aangetast. Ik heb de instructies exact gevolgd, vijlen + correct aanbrengen, maar ben er binnen 2 maanden mee gestopt, omdat er geen zichtbaar resultaat was terwijl er was aangegeven dat er zichtbaar resultaat is binnen 2 weken. Hierna ben ik overgestapt naar micona[lees meer...]zolnitraat, dit had mijn huisarts ooit opgemerkt. Ook bij dit medicijn heb ik exact de instructies gevolg. De hechtplijsters kan je redelijk goedkoop in grotere hoeveelheid aanschaffen op internet. Maar een deel van mijn nagels vielen eraf. Helaas mocht dit medicijn ook niet baten, ik heb dit toch wel zo'n 3 maanden volgehouden maar zonder merkbaar resultaat, met uitzondering van 1 teennagel die er wel op voorruit ging. Overigens is het ook een hoop gedoe. Toen ben ik naar de huisarts gegaan en die heeft mij een recept voor Terbinafine gegeven, en die gaf aan dat hij in zijn lange carrière maar 1 patiënt had gehad die er echt ziek van werd en die was er ook direct mee gestopt. Ik heb zelf geen bijeffecten ervaren, behalve een droge mond bij het wakker worden, gelukkig heb ik hier nooit keelpijn van gekregen. Nadat ik het 2 weken lang had ingenomen is er nog een bloedtest geweest, die gaf aan dat het allemaal goed zat. Ik heb vervolgens terbinafine elke avond ingenomen 3 maanden lang en na 1 maand zag ik al een verbetering en na 3 maanden is het bijna allemaal uitgegroeid. Nog een maand en dan is het helemaal verdwenen. Kortom, ik ben er zeer tevreden mee, en achteraf had ik hier eerder aan moeten beginnen, maar was toch huiverachtig vanwege mogelijke bijeffecten. Nog een tip voor degenen die twijfelen ga naar je huisarts, je bent zeker niet de enige en bespreek het en hou ook rekening met het nocebo-effect. Verder, zie ook: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK279546/ Met name deze passage is belangrijk: “If several nails are infected by the fungus, or if the infection has spread out more on the affected nails, it’s usually necessary to take oral medication. And if the infection started at the base of the nail, it’s highly likely that only tablets will help.”
23-07-2019

Kalknagel(s)

Na jarenlang tobben met kalknagels (tenen) en smeerseltjes en mezelf steeds opnieuw besmetten, uiteindelijk om de terbinafine gevraagd omdat ik bang was mijn kindje te besmetten. Ik had dit jaren eerder al moeten doen. De eerste maand was er weinig vooruitgang zichtbaar, maar daarna werd het steeds beter. Nu na 3 maanden is het bijna helemaal uitgegroeid! Ik durf eindelijk[lees meer...] weer op blote voeten rond te lopen. Er zijn wel wat bijwerkingen, maar ik moet zeggen dat het goed te doen is als je er eenmaal aan gewend bent en ze verdwijnen snel na het einde van de kuur. Wat mij betreft was het het zeker waard!
12-07-2019

Kalknagel(s)

Na 4 weken gebruik is mijn smaak van de een op de andere dag weg! Vreselijk! Onderschat deze bijwerking niet!! Alle eet en drinkmomenten op een dag (en pas nu merk ik hoeveel dit er zijn), zijn nu drama. Weerstand tegen eten is groot! Nu op vakantie, maar genieten van eten zit er niet in. En pas nu merk ik hoe vreselijk gemis dat is...:-( Liever 10 kalknagels dan d[lees meer...]it. Hopelijk keert de smaak snel terug, voor mij deze pillen nooit meer!
11-07-2019

Kalknagel(s)

Eerste maand geen problemen, maar nu krijg ik overal kleine ontstekingen
10-07-2019

Schimmelinfectie van de huid

Na 4 weken kreeg ik uitslag en jeuk. Gestopt met terbinafine. Mijn lichaam staat vol rode vlekken. En mijn lichaam zit vol met jeuk. Mijn gevoel en zichtbaar op mijn huid is dat dit medicijn naar buiten wil. Mijn lichaam lijkt op sterk verbrand. Mijn smaak is weg. Ik hoop dat mijn huid weer geneest en mijn smaak volledig hersteld. Wat een nare bijwerkingen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5020)
Anticonceptie - overig (3696)
Cholesterol (2869)
Depressie - antidepressiva overig (2686)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2298)
Pijn - morfine-achtigen (2176)
ADHD - psychostimulantia (2021)
Pijn (1954)
Verslavingsziekten (1905)
Bloeddruk - betablokkers (1655)
Maagzuur - protonpompremmers (1545)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1501)
Anticonceptie - eenfase (1371)
Angststoornissen (1191)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1134)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1104)
Depressie - antidepressiva TCA (1034)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (947)