Lamisil Tabletten

terbinafine

Kalknagel(s) (10 meningen)
Voetschimmel (5 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (1 mening)

11-09-2018

Kalknagel(s)

Meer dan 25 jaar een paar kalknagels gehad. Alle smeerseltjes, die de apotheek verkoopt, heb ik wel geprobeerd evenals alle onzinremedies die je op internet kunt vinden. Ik heb ze zelfs laten laseren. 20 jaar geleden deze tabletten al eens laten voorschrijven; maar niet gebruikt uit angst voor alle bijwerkingen. Een paar jaar geleden kwamen er opeens een paar kalknagel[lees meer...]s bij. Na lang aarzelen (bijwerkingen!} toch weer de tabletten laten voorschrijven en nu gebruikt. Resultaat: 0 bijwerkingen en nu een jaar later zijn alle kalknagels uitgegroeid. Ik had ze al 20 jaar geleden moeten slikken...
13-08-2018

Kalknagel(s)

Perfect medicijn. Het was na een paar weken duidelijk dat het ging werken. Mooie nieuwe nagels in aantocht. Totaal geen last gehad van bijwerkingen. Niets. Lever prima in orde. Heerlijk blote voeten zomer gehad. Eindelijk. Na 40 jaar ellende. 3/4 jaar later verdenk ik mijn tenen ervan het toch weer terug te krijgen. Hoop dat huisarts mij nog een kuur geeft van drie maande[lees meer...]n. Hoop er dan voorgoed vanaf te komen. En ga ook elke 4 werken naar pedicure. Dat helpt het ook beter te houden.
01-07-2016

Voetschimmel

Lamisil bleek onwerkzaam buiten de vele ernstige bijwerkingen en veroorzaakte bovendien juist kalknagels. De door Lamisil opgewekte zware ziekteperiode duurde 14 maanden en vervolgens ruim 6 jaar iets draaglijker. Lamisil bleek de darmflora ernstig aan te tasten en veroorzaakte na enkele weken reeds darmbloedingen uitmondend in Colitis Ulcerosa: een ongeneeslijke ziekte [lees meer...]die je permanent aan de wc bindt en aldus je sociale leven beëindigt. Lamisil wordt door onverantwoordelijke huidartsen nog steeds voorgeschreven tegen een licht voetschimmeltje en maakt maag/darm/leverartsen daarna nog vele jaren schatrijk.
11-09-2015

Kalknagel(s)

Vanaf mijn 14e jaar heb ik kalknagels. Van allerlei smeersels heb ik geprobeerd, niets hielp. Totdat mijn pedicure mij op mijn 57e jaar Lamisil aanraadde. Mijn kalknagels verdwenen maar kwamen later weer terug. Terwijl ik vóór Lamisil een extreem goede reuk had was die na het gebruik totaal verdwenen. Later las ik in de literatuur dat dit een bijwerking van Lamisil is.[lees meer...] Nu ben ik 87 en mijn reuk is en blijft weg. Het laatste jaar heb ik drie smeersels geprobeerd die op de TV worden geadverteerd. Die doen helemaal niets. Wie zijn reuk verliest verliest ook een gedeelte van de smaak. Had ik deze bijwerking gekend dan had ik Lamisil nooit geprobeerd. Daar ik geen andere medicijnen heb geslikt moet het de bijwerking van Lamisil zijn geweest.
19-08-2015

Kalknagel(s)

Pfoe, ik slik nu voor de 3e keer in mijn leven een Lamisil kuur. 1e x was ik 18 en heb ik 6 maanden geslikt, 2e keer 25 en heb toen 3 maanden geslikt, en nu ben ik 32 en slik ook weer 3 maanden. Maar ik schrik mij een ongeluk van alle bijwerkingen die hier genoemd worden! Hier dan maar een positieve tegenhanger. Ik heb niks gemerkt van bijwerkingen, tijdens geen van de 3 k[lees meer...]uren, hooguit af en toe een doorbraakbloeding in combinatie met de pil en wat minder goed in mijn vel zittend / moeier tijdens de stopweek, maar niet zo erg dat dit mij belemmert in werken of sporten.
29-05-2015

Voetschimmel

ik neem deze nog maar pas. maar ik merk wel op dat alsmaar moe ben. na mn werk leg ik me neer en slaap ik vrij snel. normaal ben ik iemand dat veel sport. maar kan mn energie niet vinden. ook mn spieren doen zeer. en als ik dit hier allemaal zo lees. heb ik al schrik om ze verder te nemen. is er dan een andere manier om van die schimmelnagels af te geraken? laat het mij[lees meer...] gerust weten. groetjes Nathalie
12-09-2013

Voetschimmel

ik had al enkele jaren last van schimmel op mn teennagels, ik had cremes gebruikt maar dat hielp niet. daarna ben ik bij mn huisarts geweest, hij heeft lamisil voorgeschreven. ik moest het 1 maand innemen. had geen bijwerkingen en het probleem was opgelost! al mn teennagels waren terug schoon en gezond, ik was heel blij. en nu heb ik terug last, nie mn teennagels maar enke[lees meer...]l mn rechterwijsvinger... kben terug bij de huisarts geweest. hoop dat het rap over is, uw tenen zien de mensen niet in uw schoen, maar een vinger...
07-05-2013

Voetschimmel

Na 2 weken lamisil was mijn schimmel weg maar nu (na stoppen met het middel) heb ik nu smaakverlies ! Iemand een oplossing ????!
04-08-2012

Voetschimmel

Lamisil Tabletten = zeer giftig voor het hele systeem niet alleen voor de schimmel = niet innemen! Middel is vele malen erger dan de kwaal (schimmel teennagel). Duur kuur 10 jaar geleden: 3 maanden / 1 tablet 250 mg per dag. Na 2 maanden gestopt ivm ernstige bijwerkingen: reumatische klachten (r.a.) + extreme vermoeidheid. Klachten verdwenen uiteindelijk gelukkig helemaal[lees meer...] maar pas na ruim 1 jaar gestopt te zijn met dit 'geneesmiddel'.
21-10-2011

Kalknagels

Ik had altijd een extreem goede reuk en smaak. Mijn reuk ben ik geheel kwijt en mijn smaak gedeeltelijk. Nu pas lees ik dat smaak-en reukverlies een bijwerking van Lamisil is en ik besef dat dit verlies bij mij is opgetreden in de periode dat ik dit gedurende een half jaar heb gebruikt in 1992. Had ik dat maar geweten want Lamisil hielp wel tegen kalknagels maar na het sto[lees meer...]ppen kwamen die weer terug.
16-09-2011

Katrienewiel

ik heb een caviake die had een schimmel en met het diertje te knuffelen had ik het ook zitten katrienewiel een soort van ringworm ik zie er nogal uit nu ben ik lamisine tabletten aan het nemen en de creme ik ben elke dag zo misselijk en moe kan met moeite mijn werk doen boven dat alles krijg ik ook nog eens een spuit met ledertrexate voor reuma (ra)daar ben je ook zo ziek [lees meer...]van en dan die twee bij elkaar ja dan ben je een wrak ik hoop maar dat het de misselijkheid waard is en ik van die schimmel vanaf geraak veel sterkte allemaal groetjes van sonia
22-09-2010

Zogenaamde schimmelnagel

De dokter constateerde een schimmelnagel aan mijn vinger, deze heb ik na Lamisil en 4 jaar verder gewoon nog steeds. Na gebruik van enige pillen had ik ook 6 weken volledig smaakverlies. Dit is echt heel erg om mee te maken. Het is niet te beschrijven hoe smerig dingen in je mond voelen als je 0% proeft. Erg verdrietig ben ik er van geweest maar wel kilo's afgevallen. Na [lees meer...]melding bij huisarts, apotheek, zelfs fabrikant, zoals op de bijsluiter staat, was de reactie gewoon: pech voor u!! vervelend maar niets aan te doen.
22-08-2010

Kalknagel(s)

Na 2 weken zeer sterk verlaagde bloeddruk, gebrek aan eetlust, transpireren, zwak gevoell. Altijd moe. Na 6 weken volledig smaakverlies en slechte smaak. Ben dan onmiiddellijk gestopt met deze pil. Nooit meer. Hoop dat mijn smaak terugkomt.
26-05-2010

Kalknagel

Na inname van 1 tablet kreeg ik een huidreactie door UV straling. Mijn huid werd rood, bulten en ontzettend jeuken. Na uur trok het wel weg, maar kon in principe niet naar buiten, de UV werd ook niet tegengehouden door kleding of factor 60. Ook een bewolkte dag had al invloed. Als ik zelfs teveel UV straling kreeg raakte ik buitenbewust zijn.!!!! Mijn dokter zei naar de ee[lees meer...]rste verschijnselen dat het niet aan de Lamisil lag en heb vervolgens nog 1 maand doorgeslikt, tot het van kwaad naar erger werd moest ik dan toch maar stoppen. (volgens recepts zou ik 3 maanden moeten slikken). Vervolgens zat ik met een groot probleem...en moest er maar mee leren leven, volgens de doktoren!!!!! Na veel zoeken ben ik bij een goede homeopaat terecht gekomen en heeft me er zo goed geholpen. Inmiddels was mijn weerstand niet meer wat het geweest was en veel ziek geweest. Het gaat nu best goed maar het gaat nog met ups en downs!!! Trek uit mijn verhaal je conclusie en gebruik nooit in je leven Lamisil!
25-04-2008
Man

Kalknagel(s)

Ik heb in 2004 dit medicijn gebruikt en kreeg na ca 2 maanden last van verlies van smaak. Het duurde even voor ik het verband met Lamisil had gelegd - maar het stond als een zeer uitzonderlijke bijwerking in de bijsluiter. Er stond zelfs dat in sommige gevallen de smaak weer kon terug komen(!). Gelukkig heb ik mijn smaak ook weer terug. Mijn huisarts heeft de bijwerking ge[lees meer...]meld als ernstig en schrijft dit medicijn eigenlijk niet meer voor.
24-04-2008

Kalknagel(s)

Was 16 toen ik dit gebruikte. Werd tijdens gebruik per dag steeds moe-er en ellendiger. Na een week of twee was het zover dat ik nog maar een halve dag naar school kon en snel erna nog maar een enkel uurtje steeds. Dan moest ik naar school gebracht, want fietsen werd al teveel. verder lag ik de hele dag op de bank, uitgeput.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum