This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 4

19-04-2015
Man, 28 jaar

Kalknagel(s)

Na 3 maanden gebruik (3 x puls van een week + 3 weken niet) is 1 teennagel gezond teruggegroeid, terwijl 4 andere nagels nog steeds geïnfecteerd zijn.
06-03-2015
Man, 52 jaar

Schimmelinfectie van de huid

Enkele jaren terug al bij de huisarts geweest en deze gaf aan dat ik een schimmelinfectie had. Destijds ervoor gekozen om gezonder te eten en nog meer te bewegen echter na een operatie kwam de schimmelinfectie 2 keer zo hard terug. Deze verdween weer maar bleef wel aanwezig steeds (kapotte nagels, tussen de tenen, jeuk) maar nu werd het te erg want het was heftiger dan ooi[lees meer...]t. Nu heb ik medicatie voorgeschreven gekregen en ga ik ervan uit dat dit mij gaat helpen. De bijwerkingen zijn pittig steken op de borst (dacht eerst aan een hartinfarct), slecht zien en slechte spraak, controle van de huisarts gaf mij wat rust.
31-12-2014
Vrouw, 42 jaar

Schimmelinfectie van de huid

Na zo'n 6 weken heel erge schimmelinfectie te hebben, en nadat ik cremes heb gebruikt (waarvan mn huid branden en nog meer ging jeuken, zoals lamisil) nu deze pilletjes gehad. Ik kreeg al gelijk last van steken in mn borst en last van menstruatiepijn, een paar uurtjes later kreeg ik het ontzettend koud.
01-08-2014
Vrouw, 19 jaar

Schimmelinfectie van de huid

ik ben net 2 dagen begonnen met het slikken van itraconazol, en vind dit een heel vervelend medicijn, ik heb een huid schimmel en dat zit over me rug en onder me borst, de bijwerkingen vind ik heel vervelend. ik voel me heel zwak en lichte hoofd pijn er komt bijna geen woord uit me en heb het de ene keer super koud en het andere moment zwem ik in het zweet, voel me down en[lees meer...] heel raar in mijn houd de buik pijn heb ik zelf niet maar last van me maag wel ik moet het nog 5 dagen slikken en ben er echt niet blij mee. hoop dat deze week snel voor bij is ik kijk tegen het eten op want neem er 1 tijdens het eten en een na het eten en een half uur tot 3 kwartier beginnen de bij werkingen. ik ben absoluut niet tevreden over dit medicijn het zijn vrij grote capsules. en ik hoop dat mijn huid schimmel echt weg gaat hier van want zit er echt niet op te wachten om het nog een keer te gaan slikken weet eigenlijk ook niet of ik dat wel ga doen vind dit medicijn heel naar vooral in mijn hoofd de maag klachten vallen nog mee daar kan ik wel mee leven maar met het andere niet.. en weet ook nog niet eens of het wel werkt ben benieuwdt
10-07-2014
Vrouw, 20 jaar

Schimmelinfectie van de huid

Ik heb een aantal dagen geleden een bezoek gebracht aan de huisarts omdat ik last had van vervelende/jeukende uitslag op mijn voeten, en ook beginnend op mijn handen. Zij heeft mij vervolgens het medicijn itraconazol voorgeschreven, want het bleek dat ik een schimmelinfectie had. Sinds ik het medicijn heb is de uitslag en jeuk op mijn handen/armen erger geworden. Ook de je[lees meer...]uk op mijn voeten heeft zijn periodes, dan jeukt het heel erg en dan heb ik er geen last van. Ik dit erover na te denken om morgen een tweede bezoek aan de huisarts te brengen. Ook heb ik last van enkele bijwerkingen, zoals vanmiddag werd ik opeens licht in mijn hoofd en ik heb vervelende krampen in mijn buik en dit slaat soms door naar mijn linkerborst, waar ik ook al een aantal vervelende steken heb gevoeld. Ik hoop dat het medicijn snel aanslaat. Ik wordt langzaam gestoord van de jeuk. Kan de schimmelinfectie een na reactie zijn van de twee hallux valgus operaties die ik afgelopen maanden ben ondergaan?
20-04-2014
Man, 54 jaar

Itraconazol (itraconazol)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)

Geen echte ervaringen maar eigenlijk meer een vraag. Helpt dit middel ook als je tampeloeres vol zit met (schimmel?)blaasjes opgelopen tijdens een heerlijke sexvakantie in Thailand? Zit me nu overal te pas en te onpas te raggen om van die jeuk af te komen, zo gek word ik er van. Weet iemand dit? Wil graag van die vervelende jeuk af. Alvast bedankt!
06-03-2014
Vrouw, 39 jaar

Schimmelinfectie van de huid

Ik ben al lange tijd gevoelig voor schimmel en gistinfecties, zowel op de huid, als in teennagels, als op hoofdhuid. Vaginale schimmels heb ik ook vaak gehad. Drie jaar geleden begon één van mijn nagels aan mijn vingers geinfecteerd te raken en daarnaast kreeg ik over mijn hele lichaam jeuk en een droge huid. Het begon rond mijn oogleden (ook zeer droge en rode ogen) en ve[lees meer...]rspreidde zich vanuit daar. Alles geprobeerd wat mogelijk was, schimmeldodende zalven, lotions, shampoos, en nagellak. Iig voor mijn nagels geen succes. Huidinfecties namen wel af. Terbinafine tabletten geprobeerd, maar deze gaven veel bijwerkingen. Een week geleden gestart met Itraconazol. Geen bijwerkingen gehad tot nu toe. Effect is nog weinig van te merken aan de nagels uiteraard, maar mijn huid is (mede door ketaconazol creme en shampoo) zeer verbeterd en ik voel ook meer rust in mijn lichaam. Ongemerkt heeft het toch veel stress gegeven denk ik. Ik lees hier veel ervaringen van mensen die erge bijwerkingen hebben van Itraconazol. Ik wil hier graag mijn ervaring tegenover zetten en aanraden: Als je last hebt van hardnekkige schimmels, probeer het in ieder geval, stoppen kan altijd. De meeste schimmelinfecties, zeker aan nagels, los je niet op met zalven, al zal het misschien wel eens voorkomen. Het is frustrerend om maanden bezig te zijn met wassen en smeren en dan geen resultaat te hebben. Met terbinafine heb ik zelf slechte ervaringen, maar probeer een kuur en kijk hoe het gaat. Wie weet vallen de bijwerkingen in uw geval wel mee.
13-08-2013
Man, 30 jaar

Voetschimmel

Al jaren (>10) last van voetschimmel. Begon de laatste 1,5 jaar echter zeer hardnekkig te worden. Dus toch stap naar dermatoloog gemaakt (na verwijzing huisarts). Eerst 3 zalfjes voorgeschreven gekregen: Dovobet gel, Zilversulfadiazine en Zinkzalf. Zoals ik al verwacht had gaf dit geen resultaat om dat de schimmelinfectie zeer hardnekkig was. Enige wat hielp was dat de jeu[lees meer...]k iets verlicht werd. Dermatoloog schreef daarom Itraconazol voor. Dagelijks een capsule gedurende 30 dagen. Zit nu halverwege de kuur. Resultaat mag er zijn. Met name op mn voetrug, dus boven de tenen is de huid aan het herstellen en de jeuk is weg. Ook tussen de tenen gaat het de goede kant op. Geen last van jeuk meer en vervelende vieze schilfers. Enige nadeel: na zo'n 4/5 dagen van de kuur kreeg ik meer en meer last van een geirriteerde huid op mijn armen, benen en klein beetje in de halsstreek. Begon klein aan de binnenzijde van mn armen maar door de jeuk is de uitslag (waarschijnlijk dus reactie op de Itroconazol) zich gaan uitbreiden. Hele vervelende jeukerige blaasjes. Dermatoloog gaf aan door te gaan met de kuur en zo min mogelijk te krabben (wat niet te doen is natuurlijk). Ik neem de jeuk/uitslag dus maar voor lief want het middel helpt wel als een tierelier tegen de voetschimmel!
volgende > >>
Pagina 1 van 4

Thyrax Duotab (648) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (323) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely