lees de ervaringen

20 meningen
volgende > >>
Pagina 1 van 2

06-03-2014
Vrouw (39) - Schimmelinfec...

Tevredenheid over:
Ik ben al lange tijd gevoelig voor schimmel en gistinfecties, zowel op de huid, als in teennagels, als op hoofdhuid. Vaginale schimmels heb ik ook vaak gehad. Drie jaar geleden begon één van mijn nagels aan mijn vingers geinfecteerd te raken en daarnaast kreeg ik over mijn hele lichaam jeuk en een droge huid. Het begon rond mijn oogleden (ook zeer droge en rode ogen) en ve[lees meer...]rspreidde zich vanuit daar. Alles geprobeerd wat mogelijk was, schimmeldodende zalven, lotions, shampoos, en nagellak. Iig voor mijn nagels geen succes. Huidinfecties namen wel af. Terbinafine tabletten geprobeerd, maar deze gaven veel bijwerkingen. Een week geleden gestart met Itraconazol. Geen bijwerkingen gehad tot nu toe. Effect is nog weinig van te merken aan de nagels uiteraard, maar mijn huid is (mede door ketaconazol creme en shampoo) zeer verbeterd en ik voel ook meer rust in mijn lichaam. Ongemerkt heeft het toch veel stress gegeven denk ik. Ik lees hier veel ervaringen van mensen die erge bijwerkingen hebben van Itraconazol. Ik wil hier graag mijn ervaring tegenover zetten en aanraden: Als je last hebt van hardnekkige schimmels, probeer het in ieder geval, stoppen kan altijd. De meeste schimmelinfecties, zeker aan nagels, los je niet op met zalven, al zal het misschien wel eens voorkomen. Het is frustrerend om maanden bezig te zijn met wassen en smeren en dan geen resultaat te hebben. Met terbinafine heb ik zelf slechte ervaringen, maar probeer een kuur en kijk hoe het gaat. Wie weet vallen de bijwerkingen in uw geval wel mee.
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

13-08-2013
Man (30) - Voetschimmel

Tevredenheid over:
Al jaren (>10) last van voetschimmel. Begon de laatste 1,5 jaar echter zeer hardnekkig te worden. Dus toch stap naar dermatoloog gemaakt (na verwijzing huisarts). Eerst 3 zalfjes voorgeschreven gekregen: Dovobet gel, Zilversulfadiazine en Zinkzalf. Zoals ik al verwacht had gaf dit geen resultaat om dat de schimmelinfectie zeer hardnekkig was. Enige wat hielp was dat de jeu[lees meer...]k iets verlicht werd. Dermatoloog schreef daarom Itraconazol voor. Dagelijks een capsule gedurende 30 dagen. Zit nu halverwege de kuur. Resultaat mag er zijn. Met name op mn voetrug, dus boven de tenen is de huid aan het herstellen en de jeuk is weg. Ook tussen de tenen gaat het de goede kant op. Geen last van jeuk meer en vervelende vieze schilfers. Enige nadeel: na zo'n 4/5 dagen van de kuur kreeg ik meer en meer last van een geirriteerde huid op mijn armen, benen en klein beetje in de halsstreek. Begon klein aan de binnenzijde van mn armen maar door de jeuk is de uitslag (waarschijnlijk dus reactie op de Itroconazol) zich gaan uitbreiden. Hele vervelende jeukerige blaasjes. Dermatoloog gaf aan door te gaan met de kuur en zo min mogelijk te krabben (wat niet te doen is natuurlijk). Ik neem de jeuk/uitslag dus maar voor lief want het middel helpt wel als een tierelier tegen de voetschimmel!

01-02-2013
Vrouw (31)

Tevredenheid over:
na 5 a 6 jaar nooit op slippers kennen lopen, heb ik 9 jaar geleden ivm schimmelnagels itraconazol gekregen van de huisarts. Ik moest na 2 maanden stoppen (dus de kuur niet afgemaakt) omdat ik zwanger raakte tijdens de kuur, ik was wel van me schimmelnagel af en dacht wereld pillen... Nu 9 jaar verder heb ik sinds een half jaar weer schimmelnagel terug, ik nu denkend aan t[lees meer...]oen dat ik de kuur niet heb kennen afmaken.... dus heb ik weer gevraagt om deze kuur.... Maar ik maak de kuur nu heel anders mee, ik ben nu net 16 dagen begonnen en ben er al dood ziek van. Heb onwijze pijn in me maag en lopend naar me rechter kant van me buik, ben misselijk, duizelig en heel moe... Heb gister de huisarts gebeld, en heb vanmorgen bloed geprikt. nu in zenuwen, wachtend heel het weekend of er niks ernstigs is...

29-10-2012
Man (22) - Huiduitslag

Tevredenheid over:
Ik heb nu sinds 3 jaar last van huidschimmel, veelal in mijn nek, hals borst, en schaamstreek. Veel jeuk en witte plekjes die er niet horen te zitten. Na veel gezeur bij de huisarts kreeg ik een zalfje. Dit zo'n 3 maand gebruikt en zonder resultaat. Gelukkig heeft de huisarts mij doorgestuurd naar de dermatoloog en zodoende kreeg ik Intraconazol voorgeschreven, Dit gebru[lees meer...]ik ik nu 2 jaar voornamelijk in de zomer omdat ik dan echt last heb van de jeuk. Dit werkt aardig goed, De bijwerkingen zijn nihil alleen dat ik wel last heb van mijn maag.

20-06-2012
Man (57) - Auto-immuunzi...

Tevredenheid over:
Ik slik nu al een jaar Itraconazol vanwege een schimmelinfectie in mijn long, in een daar gevormde holte. De dosis is nogal hoog , 200 mg elke dag, en de bijwerkingen zijn: erge constipatie, vocht vasthouden in benen gezicht en buik, en bibberachtigheid in handen en benen. (trillend gevoel als je bijvoorbeeld een kopje vasthoudt.)

30-05-2012
Vrouw (53)

Tevredenheid over:
Ik gebruik Itraconazol 100mg 2x per dag 2 tabl. 100mg. (dus in totaal 4 tabletten) Dit 1 week lang en drie weken wachten, 1 week lang drie weken wachten. Ik begin nu bijwerkingen te krijgen zoals, misselijk, opgeblazen, braken, verlies van eetlust, koorts en haarverlies. Ik zie wel dat mijn schimmelnagels langzaam verdwijnen. Maar ik zie ook, en dit wist ik echt niet, dat[lees meer...] mijn vingernagels er beter uit zien. De ribbels zijn bijna weg en ze worden witter. Dit gaat trager dan de schimmelnagels van mijn tenen. Wat ik denk is dat veel mensen hun vingernagels ook zijn aangetast en als de teennagel is genezen, stopt men met het innemen van medicatie. Het kan echter weer terugkomen omdat in de vingernagels de schimmel nog aanwezig is. Je moet echt met een loep kijen wil je het verschil waarnemen, maar het is er wel! Zolang het te doen is ga ik hiermee door. Afspraak is minstens 1 jaar en ik heb net 3 maanden geslikt.

27-05-2012
Vrouw (47)

Tevredenheid over:
Elk jaar krijg ik last van voetschimmel aan mijn linkervoet, en gek genoeg krijg ik daarna blaasjes op mijn handen die klein beginnen en daarna dikke blaren vormen. Na heel veel geklier bij de huisarts naar de dermatoloog laten verwijzen en die kwam meteen met Intraconazol aan. Twee weken slikken, drie weken niet, en twee weken slikken, Het was meteen een stuk beter! Het j[lees meer...]aar daarvoor had ik hetzelfde, plus een infectie omdat ik de blaasjes open prikte om de spanning eraf te halen. (=niet slim) Na deze kuur die ik 1 mei begon droogden de blaasjes in en was de jeuk weg, Sinds vandaag zijn ze weer terug, komt ook door de hitte heb ik het idee. Dindsdag maar nog een kuur halen... Vorig jaar kreeg ik bijna moordneigingen van de jeuk, dit jaar is het gelukkig minder (;

12-04-2012
Man (50)

Tevredenheid over:
Ik heb al zeer lang van een hardnekkige, steeds terugkerende voetschimmelinfectie. Alleen mijn rechtervoet, ik heb links nooit last gehad. Op een gegeven moment raakten drie teennagels aangetast, onder andere van mijn dikke teen. Zeer lelijk! Op advies van mijn pedicure vanalles gesmeerd (Myk1, nailer) maar dit hielp niks. Toch maar om een verwijsbrief voor de dermatoloog [lees meer...]gevraagd. Volgens hem moet een schimmel van binnenuit aangepakt worden en helpt niks wat je er aan de buitenkant opsmeert. Na bijna 3 maanden Itroconazol zie ik een flinke verbetering. De lelijke schimmelnagels zijn aan het uitgroeien en volgens mij komt het uiteindelijk wel goed. De dermatoloog zei wel dat Itraconazol bij slechts 50% van de gebruikers aanslaat, en dat het daarna bij 25% weer terugkomt.

09-02-2012
Man (28)

Tevredenheid over:
Ik voel de behoefte hier een verhaaltje te schrijven, omdat het probleem best wel hopeloos kan lijken, en ik nu blij ben dat ik eindelijk resultaat boek. Ik ben een man van 28 jaar en heb 5 jaar last gehad van voetschimmel en schimmelnagel. 4,5 jaar vanalles geprobeerd: vloeistof (Nailner en 3 andere merken), Lamicil Once tegen voetschimmel, poeder (miconazol), spray[lees meer...] (op kruidenbasis), en combinaties daarvan. 1 jaar in combinatie met een pedicurebehandeling, waarbij de nagels kort werden gevijld alvorens ik middeltjes eropdeed. RESULTAAT: Nooit enig resultaat gemerkt Toen toch naar dokter gestapt. Ik heb hem pas na 2 afspraken kunnen overtuigen dat ik het potentieel gevaarlijke middel Itraconazole wilde gaan gebruiken. Ik koos voor de pulsbehandeling (3 capsules per dag, 1 week slikken, 3 weken niet slikken). De eerste maand heb ik bloedonderzoek laten doen, om te zien of het een schadelijk effect op mijn lever had, dat bleek gelukkig niet zo te zijn. Wel had ik de eerste weken last van een borrelende maag en wat zachte onlasting. RESULTAAT na 4 maanden: van 8 schimmelnagels en 2 voeten met voetschimmel terug naar 2 schimmelnagels en geen voetschimmel. Opvallend is dat volgens mij de huid om de nagels die nog geinfecteerd zijn ook besmet is, die vijl ik nu eraf, en verder ga denk ik voor nog een sessie itraconazole.

20-12-2011
Vrouw (21)

Tevredenheid over:
Ik had vrijwel geen bijwerkingen. echt super. k had wel t idee dat mn oren dicht gingen zitten maar kon ook door t weer komen. wat voor mij wel naar was, is dat k meteen na de kuur menstruele bloedingen kreeg terwijl dat eigenlijk nog lang niet kon, pas over 3 weken zou ik ongesteld moeten worden ( was ook veel minder dan normaal). zou ook aan iets anders kunnen liggen[lees meer...], maar aangezien k n kinderwens heb, had ik beter dit medicijn nog niet moeten gebruiken

26-05-2011
Vrouw (21) - Witte vlekjes...

Tevredenheid over:
Na vakantie in Turkije (3 jaar terug) ontdekte ik een paar witte stipjes op mijn huid. Het ziet eruit als verfspetters en het schijnt een soort schimmel te zijn. Hiervoor kreeg ik in eerste instantie niets van de huisarts met een zonnebankje zou het wel weggaan. Uiteraard ging het niet weg en wilde ik echt dat het wegging -> Itraconazol kreeg ik. 100 mg 14 capsules ( d[lees meer...]e lichte variant) 2 weken elke dag 1 capsule. Het medicijn is gebruiksvriendelijk, geen bijwerkingen. Echter begin ik wel te twijfelen aan de werkzaamheid van dit medicijn. Ik heb dit medicijn over de afgelopen +- 2 jaar 4x gebruikt. De 1e keer na gebruik bleef het een tijd weg. Daarna kwam het om de 3/4 maanden terug. En nu heb ik ontdekt dat het binnen een maand weer actief is. Ik ga binnekort maar weer eens langs voor een ander medicijn of een sterkere dosis. Ik las echter zeer negatieve recenties over het andere Terbinafine. Misschien ga ik vragen voor een shampoo. Want een zalfje smeren op je rug is niet erg gemakkelijk.

22-05-2011
Vrouw (16) - Schimmel

13-05-2011
Vrouw (17) - Kalknagel(s)

Tevredenheid over:
Ik ben best tevreden over itraconazol. Ik heb het 3 maanden 2x per dag geslikt en mijn schimmelnagel was na 2,5 maand helemaal verdwenen (en opnieuw aangegroeid). De werking is effectief geweest en ik hoefde gelukkig geen verlening van de kuur.

05-11-2010
Vrouw - Schimmel hoof...

Tevredenheid over:
slik het nu een maand en moet het nog een maand slikken. Tot nu toe geen effect en waarschijnlijk moet ik over een maand over stappen op terbinafine. Heel vervelend want dan heb ik het al die tijd voor niets geslikt. Ik moet van de dermatoloog wel de kuur afmaken, maar zelf ziet hij ook wel in dat het waarschijnlijk niets gaat helpen. Ik ben erg bang voor de bijwerking haa[lees meer...]rverlies, maar dat schijnt bij de terbinafine nog vaker voor te komen. Tot nu toe heb ik alleen als vervelende bijwerking dat ik me enorm opgeblazen voel en dat ook ben. Ook moetst ik in het begin heel vaak plassen en had ik erge keelpijn, maar dit ging na een week of 2 over. Jammer dat het niet helpt

25-10-2010
Man - Schimmelvoete...

Tevredenheid over:
Ik heb duidelijk te maken met haarverlies, dat herstelt dan wel zegt de bijsluiter, maar ik heb ze wel verloren. Nooit meer meer dit middel voor mij, maar ga weer terug naar de veiliger alternatieven.
2 reacties

Reactie:

Ook ik zou heeeel graag willen weten hoe erg het haarverlies was en of het is goedgekomen bij u?Ik moetdit middel een week gaan slikken en ben bang voor de haaruitval.Hoe lang moest u het slikken?Groetjes beppi

Datum 02-02-2012 15:53

Reactie:

Hoe erg was het haarverlies? En hoe lang heb je itraconazol geslikt toen je dit kreeg? Groetjes eva

Datum 05-11-2010 16:56

09-06-2010
Man - Vlekken in lies

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (350) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum