categorie

Schimmelinfecties - vaginaal

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schimmelinfecties - vaginaal

11-11-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ingebracht met een paracetamol , na een halfuur begon het wat te prikken en een beetje te branden. De volgende dag was het inderdaad zo dat er veel crème uitliep en nu na twee dagen eigenlijk nog steeds, ik heb er wel maagpijn van en misselijkheid en een beetje ziekjes gevoel, hopelijk gaat dat over, ook wel nog een beetje bloederige afscheiding gehad. De branderigheid in[lees meer...] de vagina is wel verdwenen, dus heb wel het vermoeden dat het weg is. Wat ook wat helpt is een beetje sudocrem op de jeukerige plekjes.
27-10-2019

Schimmelinfectie van de huid

Door gebruik van anti-biotica is vaginale schimmelinfectie ontstaan, 2 dgn geleden Canesten Gyno 1 ingebracht, op bijsluiter ook advies om creme op buitenste randen van de vagina aan te brengen. Wat een nachtmerrie, het is zo verschrikkelijk gezwollen en er zijn kleine wondjes ontstaan, ik word misselijk van de pijn bij het plassen zo erg, schoonspoelen met water, zitten,[lees meer...] lopen haast niet te doen vanwege helse pijn. en voel me gewoon beroerd. Moet er ook bij vermelden dat ik vanwege overgangsklachten al jaren Kliogest gebruik, wat vaginale afscheiding meebrengt maar dat was licht tot aan de anti biotica kuur. NB. Geen optie voor 100mg/g dus bij deze!!
22-10-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik heb 2 weken de gyno daktarin met applicator moeten inbrengen. Af en toe kreeg ik last van een branderig gevoel, vooral bij het plassen. Na 1 kuur had ik het gevoel dat het branderig gevoel nog niet over was. Dan maar nog een kuur gedaan. 3 dagen geleden kuur afgemaakt, branderig gevoel is stilletjes aan terug komen opzetten. Ik heb bij de bijwerkingen gezien dat brander[lees meer...]ig gevoel ook door dit medicijn kan komen... maar dit is ook een symptoom van een vaginale schimmelinfectie... ik weet echt niet wat te denken??? Iemand???
26-09-2019

Vaginale schimmelinfectie

Verschrikkelijk, bij het eerste gebruik goede het als een verlichting maar na een paar minuten begon het hevig te branden. Ne elke bolgende dag dat ik het gebruikte begon het branden eerder en heviger. Op de vijfde dag was het branden zo erg dat ik het gevoel had dat ik gek werd ik wou het bijna uit spoelen. Ik ben er 5 capsules gestopt en ik kan niet zeggen dat het mijn [lees meer...]klachten verminderd heeft. Ik ben uiteindelijk toch via mijn dokter op een ander middel gekomen welke eerder na 4 dagen verlichting gaf. Gyno-Daktarin 400mg. Maar zelfs nu heeft het ruim 2 weken geduurd voordat alle klachten weg waren, Ik begin bijna te denken dat die Canest het ergee heeft gemaakt. Het branderig gevoel en de jeuk zijn weg, maar mijn schaamlippen zijn erg gevoelig nu en zien er 'beschadigd' uit. Nooit meer zal ik dit product gebruiken en ook nooit aanraden.
23-09-2019

Vaginale schimmelinfectie

Dit is de tweede keer dat ik deze capsule gebruik. Erg makkelijk in te brengen. Na een kwartier had ik onderbuikpijn. Mijn advies: drink gember thee om lekker te slapen. Toen ik wakker werd had ik enorme jeuk en pijn in de vagina, dit duurde 2 tot 3 uur. Spoelen werkte niet tegen de jeuk. Veel creme liep eruit gedurende de dag, ik adviseer daarom 3-4 inlegkruisjes te gebru[lees meer...]iken.
08-09-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik kreeg dit middel van de huisarts voorgeschreven 3x daags. Ik heb het in het verleden al eens eerder gebruikt. Ik ervaar dit middel als positief. De truc is als je het medicijn gebruikt breng de pil diep in de vagina en neem van te voren desnoods een paracetamol. Na een tijdje los de pil op. De vloeistof gaat zich dan verspreiden over de vagina. Het prikt een k[lees meer...]lein beetje maar dat is logisch want de schimmel wordt gedood. Het is even doorzetten maar dan ben je wel van het probleem af en de vagina komt weer in balans. Ook ik gebruikte wel eens fluconazol oraal. Dit is echter een stevig medicijn en de bijwerkingen zijn nog sterker dan bij gyno Daktarin. Mijn huisarts gaf ook aan dat het beter is om een schimmelinfectie plaatselijk aan te pakken en dit middel is daarvoor zeer effectief.
28-08-2019

Bacteriële vaginose

Vond het een verschrikkelijk product, het leek wel alsof mijn vagina in brand stond, dusdanig heftig/pijnlijk en lang dat ik bijna in paniek raakte en het eruit gespoeld heb onder de douche. Dit was een helse ervaring voor mij en raad het niemand aan. Heb dit 2x ingebracht in de hoop dat het de 2e keer anders zou zijn, wederom zelfde pijnlijke ervaring helaas.. nooit meer[lees meer...]!!
21-08-2019

Vaginale schimmelinfectie

Na 1.5 week wikke en wegen toch maar naar de huisarts bang voor een soa is gebleken dat ik schimmelinfectie had. Heb toen dit middel gekregen. Savonds voor het slapengaan ingebracht en ben gaan slapen. Nog niets aan de hand. Na 3.5 uur werd ik wakker van de pijn. Ik heb dit nog nooit zo erg meegemaakt!! Dit doet zown ontiegelijk veel pijn dat ik een bevalling boven dit ver[lees meer...]kies. Lig te janken van de pijn. T lijkt net of ik in een bos met brandnetels ben gaan zitten die ook naar binnen zijn gegaan. Dit medicijn NOOIT echt NOOIT meer...
10-08-2019

Metronidazol Injecties/Tabletten (metronidazol)
Misselijkheid

Ik heb 10 dagen 3 x per dag 750 mg (staat niet in de lijst) geslikt tegen de dientamoeba fragilis. De tweede dag was al niet meer te harden. Ik heb reacties van mensen hier gelezen die dit waarschijnlijk ook overdreven vinden. Dat kan ik niet waarderen. Ik zou zeggen, wees bij als je zelf niet zo heftig reageert op de medicijnen. Ik heb niet overgegeven maar ik was de hele[lees meer...] dag door aan het kokhalzen, echt afschuwelijk. Ik voelde me doodziek. Vanaf de tweede dag heb ik er Domperidon bij geslikt, tegen te misselijkheid. Domperiodon heeft ook weer heel vervelende bijwerkingen zoals een hele droge mond, pijnlijke tepels, maar met deze medicijnen was ik hanteerbaar misselijk. Wel zo ziek nog dat ik me ziek heb gemeld. Ik heb heel ongezond gegeten, veel vet en zoet. Daar had ik trek in. Van heel veel normaal eten had ik een enorme afkeer. Zo erg dat ik de geur daarvan ook niet kon verdragen. Je mag er geen alcohol bij. Dat vond ik niet erg want dat stond mij ook tegen. Nu na een maand of 3 begint de geur van ei en brood weer acceptabel te zijn. Na de 10 dagen nog 2 dagen afkikken. Ik had daar wel wat angst voor omdat ik die 2 dagen geen Domperidon meer mocht slikken. Het viel me mee. De misselijkheid zakte snel af. Ik vond de 10 dagen een ware nachtmerrie. Na drie weken weer een test op dientamoebae fragilis gedaan. Mijn huisarts zie dat het zo lang nog duurde voor een betrouwbare hertest. De uitslag was " hij is dood"! Ik was helemaal in de gloria. Dit wetende was het mij de 10 dagen afzien waard.
30-07-2019

Bacteriële vaginose

Canesten Gyno Balance Gel gebruikt tegen mijn vies ruikende afscheiding. Na 2 dagen was het al helemaal weg, ben super tevreden!
29-07-2019

Vaginale schimmelinfectie

Normaal gesproken haal ik een ei bij de huisarts, nu uit gemak dit geprobeerd. Na het gebruik last van buikpijn, pijn bij het plassen en bloed bij mijn schaamlippen van de irritatie. Eens maar nooit meer! Gewoon naar de huisarta gaan en die iets laten voorschrijven. Ik ben nu nog verder van huis.
07-07-2019

Vaginale schimmelinfectie

Voor het eerst in mijn leven een vaginale schimmelinfectie, ben momenteel 14 weken zwanger.. gisterenavond 1vaginaal eitje opgestoken (ging prima) geen bijwerkingen gehad, geen branderig gevoel geen jeuk.. prima door kunnen slapen.. Echte aanrader! nu hopen dat het snel helpt..
01-07-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik heb best wel vaak last van schimmel infecties en toen kwam ik er achter dat je hier ook spul voor vergoed kan krijgen bij de huisarts. Bij de huisarts kreeg ik dus daktarin gyno en ik moest 3 dagen na elkaar 1 capsule inbrengen. Deze capsules begonnen heel erg te branden en ik heb er minimaal maal een uur last van gehad per keer, terwijl ik juist het jeukende en branden[lees meer...]de gevoel weg wou hebben, ik heb na gebruik van dit product wel een hele tijd geen schimmelinfectie meer gehad dus het is wel effectief.
18-06-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik had al drie dagen last van mijn schimmelinfectie en werd er gek van. Naar de apotheek geweest en daar de Canesten GYNO 3 Crème 20 mg meegekregen voor inwendig, maar ook uitwendig gebruik. Het verlichtte na inbreng gelijk al wat van de jeuk, maar na de drie keer dat ik het moest inbrengen is het pas echt gaan werken. Wel de laatste keer bij het inbrengen een ontzettend b[lees meer...]randerig gevoel gehad. Alsof het echt in brand stond, maar dit was na 10 min weer verdwenen en stond ook vermeld als één van de evt. bijwerkingen in de bijsluiter. Na 6 dagen nergens last meer van. TIP: blijf er niet te lang mee rondlopen. Wacht max. een week, maar ik raad je aan (als het erger wordt) gelijk wat te kopen. Dit spul is namelijk nog prima voor in het beginstadium. Ohja, en schaam je er absoluut niet voor. Het overkomt heel veel vrouwen. 't Is alleen wat ongemakkelijk natuurlijk ;) .
14-06-2019

Vaginale schimmelinfectie

Na bezoek aan de huisarts dit voorgeschreven gekregen ivm een vaginale schimmelinfectie. Had al gewaarschuwd dat het na inbreng wat kon branden. Na 1 uur geprobeerd in slaap te vallen huilend op bed gelegen van de enorme pijn. Het brandt zo erg en de jeuk is onvoorstelbaar. Alles geprobeerd, maar zo te merken wordt het een slapeloze nacht. Dit medicijn gebruik ik NOOIT mee[lees meer...]r...
02-06-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik heb heel vaak een schimmelinfectie. Of door het goed schoon houden, goede bacteriën spoel je weg, schimmels komen vrij of na een antibiotica kuur. Ik heb alles wel een x los gebruikt. Wat bij mij werkt, zodra ik het voel smeer ik op de dag de crème aan de buitenkant. Voor het slapen gaan breng ik de capsule in. De volgende dag al een stuk beter. Maar ik smeer erna o[lees meer...]p de dag licht door en de tweede avond breng ik de crème inwendig aan. Dan ben ik er echt weer goed vanaf. Wat ik wel merk als ik de crème aanbreng is dat het erna ff brand, dan denk ik...... Dood de bacteriën maar goed weg. ;)
25-04-2019

Vaginale schimmelinfectie

Branden, steken, helse pijnen in baarmoeder en vagina, terwijl daarvoor geen klachten aanwezig waren. Infectie was per toeval ontdekt na kweek ivm baarmoeder onderzoek. Na gebruik van dit vreselijke product is slapen onmogelijk, en ga je door een hel. De pijn is verschrikkelijk. Een uur na inbrengen werd ik wakker van de pijn. Ik zou dit oorspronkelijk 3 nachten moeten geb[lees meer...]ruiken, maar dat ga ik na deze ervaring zeker niet meer doen!
20-04-2019

Vaginale schimmelinfectie

Las ik ook maar eens ervaringen.. voor alles een eerste keer en dat is nu! Ik heb heel vaak een blaasontsteking, dus iedere keer antibiotica en vervolgens ook standaard last van een schimmelinfectie daarna. In het begin ging dit gewoon weg met canesten gyno maar nu zorgde dat alleen maar dat t erger werd. Ik had ook niet helemaal het idee dat de blaasontsteking echt weg w[lees meer...]as maar ik wist dat de schimmelinfectie sowieso echt opgelost moest worden want ik werd helemaal gek op mijn werk. Ik kreeg de eenmalige (orale) capsule van fluconazol en een creme die verlichting moest geven. Vorige keer hielp deze capsule meteen dus ik vond het gek dat dit nu niet zo was. (Creme prikte overigens verschrikkelijk dus na dag 2 mee gestopt). Op dag 3, vandaag dus, de huisarts gebeld om te vragen wat ik moest doen want de jeuk en pijn waren niet weg. Urine ingeleverd moest opgestuurd worden voor kweek maar kreeg wel nog een laatste redmiddel voor de schimmel: gyno daktarin. Nou... ik heb vaak last down there van van alles maar deze pijn heb ik nog nooit gevoeld... voor het slapen netjes ingebracht en 2 uur later huilend wakker geworden van de pijn. Geprobeerd al het middel eruit te spoelen want het leek wel alsof er een brandende lucifer naar binnen was gebracht... e pijn was zo heftig dat ik de eerste hulp wilde bellen. Inmiddels een zak met ijs, een pot augurken (dicht ha-ha), verschillende flessen drinken verder (alles om maar iets te koelen) en 2 paracetamol verder en de pijn neemt nu denk k iets af maar dit kan ook komen omdat ik er nog steeds ijs op heb en het gevoelloos wordt... Ik raad dit echt niemand aan en ben echt jaloers op de mensen zonder bijwerking. Dit is 1000x erger dan de pijn en jeuk die ik had. Ik hoop dat het echt nog gaat werken..
15-04-2019

Flagyl (bij vaginale schimmelinfectie) (metronidazol)
Bacteriële vaginose

Kuur van 7 dagen ovule 500 mg. Makkelijk inbrengen vlak vóór het slapen gaan. Afscheiding en vieze geur helemaal verdwenen. Eigelijk geen vervelende bijwerkingen gehad gelukkig. Heeft gedaan wat het moest doen. Ik ben tevreden en raad het aan bij bacteriële vaginose.
11-04-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik kreeg paar dagen terug veel last van jeuk en afscheideing. De afscheiding was wat brokkelig en vaag dus belde ik de dokter hij raadde mij de capsule aan van 1200 Mg eerst was ik wel bang na al deze commentaren op de capsule dus heb ik het toch maar gedaan en had er gelukkig geen last van de hele nacht door. Totdat ik in de ochtend ging plassen en het begon het te brand[lees meer...]en en jeuken dus heb gedoucht maar geprobeerd niet alle crème eruit te halen want ik wou natuurlijk nog dat het ging werken. Na 5 min was het alweer voorbij dan volgende ochtend net weer hetzelfde ik ging plassen en weer enorm veel jeuk en branderig gevoel maar ik hield het gewoon vol en heb er niks aan gedaan en na een halfuurtje was het gewoon weer weg. Derde dag super bang om te plassen maar gelukkig niks heb ook al veel minder jeuk dan de afgelopen dagen dus hoop dat dit zo blijft
22-03-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik lees veel negatieve ervaringen hier maar ik kan mij hier niet in vinden.. Na antibioticakuur helaas een schimmelinfectie. Vroeger al eens eerder gehad ook na een kuur. Toen via huisarts Daktarin capsules voorgeschreven gekregen, die werken idd prima. Maar ik dacht nu, dat gedoe naar de huisarts etc. Daarom Canesten Gyno capsule gekocht. Proberen waard. Inbrengen gaat h[lees meer...]eel gemakkelijk, net voor slapen gaan. Beetje buikpijn gehad maar zo minimaal, te verwaarlozen. Heb al geen klachten meer. Geen jeuk, geen roodheid, geen branderig gevoel, geen vervelende afscheiding meer. Ik ben er tevreden over.
21-03-2019

Vaginale schimmelinfectie

Na een blaasontsteking en een antibiotocakuur kreeg ik twee dagen na de kuur vreselijk last van jeuk er roodheid van onder.. Na het lezen van alle horror verhalen hier was ik doodsbang om de capsule in te brengen.. Mezelf moed in gepraat en uiteindelijk toch maar gedaan aangezien ik op het punt van bevallen sta en ik geen zin had dat die kleine dalijk al geboren word me[lees meer...]t spruw... Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe nog geen last van heb gehad en ook geen bijwerkingen heb ervaren.. Ook ervaar ik al minder last van jeuk en hoop ik dat deze capsule genoeg is en alles straks weer over is voor de bevalling... Tot nu toe niks te klagen over dit medicijn!
19-03-2019

Vaginale schimmelinfectie

Last gehad van vaginale schimmelinfectie. Enorme jeuk opeens, door jeuk deden ook binnenste schaamlippen soort van pijn. Geen branderig gevoel bij plassen. Afscheiding aan vagina Tablet gelocht en ingebracht, volgende morgen enorm veel jeuk gekregen maar heeft na ander have dag gewerkt in combinatie met gyno creme.
18-03-2019

Vaginale schimmelinfectie

Hallo, ik ben een dame van net 18 jaar. Heb twee weken lang met hele heftige klachten rondgelopen, verschillende artsen bezocht die niet wisten wat er aan de hand was. Ik had erg veel last van zwelling en roodheid en extreme pijn bij plassen en bij aanraking. Ik heb dagen niks kunnen doen. Allerlei medicatie van de dokter gehad maar niks hielp, integendeel het werd met de[lees meer...] dag erger. Totdat ik zelf actie ondernam en bij de kruidvat de canestengyno vaginale creme haalde bij schimmel. Na 4 dagen ben ik zo goed als van al mijn klachten af, in het begin brandde de creme een beetje maar ik ben super blij met dit product en raad het zeker aan. Ook had ik last van schimmel op mijn hand (leek op eczeem) ook niks hielp hier tegen dus besloot ik ook diezelfde creme op de aangedane plekken aan te brengen, ook deze plekken zijn binnen 4 dagen genezen.
12-03-2019

Vaginale schimmelinfectie

Heeft bij mij niet geholpen. Voor het slapen gaan ingebracht en na een paar uur wakker geworden van buikkrampen. Gelukkig was het na een half uur over. De volgende dagen licht bloedverlies. Ik had het er wel voor over gehad als de schimmelinfectie weg bleef, maar de jeuk kwam na een paar dagen weer terug. Ik raad aan gewoon naar de huisarts te gaan, je hoeft daar niet geli[lees meer...]jk met de benen wijd en je krijgt tenminste iets voorgeschreven wat wel helpt!
06-03-2019

Vaginale schimmelinfectie

Half uur na inbrengen enorm branderig gevoel, kon er niet van slapen! Alsof je in een bos brandnetels zit.
01-03-2019

Vaginale schimmelinfectie

De apotheker raadde het mij aan. Ze zei dat het in 1 dag ging werken en dat mijn infectie weg zal zijn! "Het is te mooi om waar te zijn" dacht ik ik mezelf. Dat was het ook. Ik heb het voor het slapen ingebracht en alles leek goed te gaan. Het is er niet uitgevallen, geen witte brokken in mijn ondergoed de dag erna. De jeuk bleek weg te zijn tot ik naar toilet ging en het [lees meer...]ineens begon te branden! Sinds dien zijn alle symptomen gewoon terug, echt troep! Ik raad het helemaal niet aan, bespaar jullie 15 euro.
27-02-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik ben een jonge vrouw van 23 jaar, die het afgelopen half jaar geen menstruatie heeft gehad. Afgelopen week werd ik 's ochtends wakker, mijn vagina brandde enorm en was gezwollen en ik dacht heel nodig te moeten plassen. Het plassen deed enorm zeer en er kwam een hele zurige geur vanaf gevolgd door allemaal wit slijm. Bij inspectie van mijn vagina, ondekte ik allemaal wit[lees meer...]te schilfers tussen mijn schaamlippen. Aangezien ik op dat moment een weekend weg ging, ben ik wezen douchen en heb ik mijn foef grondig gereinigd. Tip doe dit niet, het brandden werd erger en erger. Aangezien ik in het algemeen een moeilijke huid heb, durfde ik niet zomaar een middeltje bij de kruidvat te halen. Maandag mijn midweekendje afgebroken en zodra het kon de huisarts gebeld. De assistente kon mij echter al vertellen, dat het om een schimmelinfectie ging en schreef mij gyno-Daktarin crème voor de schaamlippen en 3 capsules voor vaginaal gebruik. Het inbrengen van de capsule was niet moeilijk en stelde niet voor, beetje huiverig over het gebruik en bang voor bijwerkingen. De bijwerkingen zijn gelukkig niet extreem, nu op dag twee begint het echter wat meer te branden (minder heftig als van de infectie zelf). De tip is zeker om een maandverbandje in te doen, het medicijn en mijn afscheiding vloeien hevig. Vanavond breng in de laatste keer een capsule in, hopelijk verdwijnt de infectie na deze week, want het is absoluut geen pretje. Ik voelde mij ontzettend vies, terwijl het waarschijnlijk veroorzaakt is, door een te goede hygiëne. Voor alles dames die er last van hebben en angstig zij om te bellen. Schaam je niet, de assistente vertelde mij dat het de vaakst voorkomende klacht is bij vrouwen aan hun vagina en ze bijna iedere week wel iemand spreekt, met deze infectie. Wat begon als een beetje een beschamend gesprek, eindigde in een lachend, gekscherend gesprek. Waarin ze mij vertelde dat 'mijn gevaren driehoek' snel over moest zijn. Mochten de capsules niet voldoende zijn, kan ik de crème blijven gebruiken. Pas wel op let sex! De crème en capsules kunnen een condoom beschadigen, waardoor de werking niet betrouwbaar is!
14-02-2019

Vaginale schimmelinfectie

Voorgeschreven door huisarts. De eerste ovule ingebracht voor het slapen gaan. Binnen een uur een lichte branderigheid gevoeld. Houdt aan tot de ochtend. Maar niet hinderlijk. Schrok van de reacties hier. Sommige vrouwen ervaren dit medicijn als erg pijnlijk ivm jeuk en branderigheid. Moet zeggen bij mij valt dit reuze mee. Hopelijk gaat de schimmelinfectie weg hiermee. Al[lees meer...] met al een goed middel tot nu toe.
30-01-2019

Vaginale schimmelinfectie

Had het online besteld en toen pas de reviews gelezen. Schrok ervan en wilde eigenlijk toch gewoon de dokter bellen. Dat lukte die dag niet, dus de capsule ingebracht. Niet voor het slapen... staat niet in de beschrijving dat dat moet. Maar na het werk. Binnen een uur het idee dat alles er alweer uit was. Omdat ik er niet zoveel vertrouwen meer in had ben ik ‘s avonds in b[lees meer...]ad gaan zitten. Met het idee de volgende dag de dokter te bellen. Maar dat was niet nodig. De volgende dag was de jeuk, irritatie etc weg! En het bleef weg. Top product. Aan te raden!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4840)
Anticonceptie - overig (3540)
Cholesterol (2788)
Depressie - antidepressiva overig (2588)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2212)
Pijn - morfine-achtigen (2114)
Pijn (1901)
ADHD - psychostimulantia (1868)
Verslavingsziekten (1823)
Bloeddruk - betablokkers (1584)
Maagzuur - protonpompremmers (1506)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1439)
Anticonceptie - eenfase (1322)
Angststoornissen (1131)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1069)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1065)
Depressie - antidepressiva TCA (999)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (921)