categorie

Schimmelinfecties - vaginaal

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schimmelinfecties - vaginaal

04-01-2022 | Vrouw | 27
Vaginale schimmelinfectie
Ik kreeg dit op advies van mijn huisarts daar ik na een kuur van de longontsteking last kreeg van een vaginale schimmelinfectie. Nou gisteravond begonnen met het eerste tabletje. Optijd gaan slapen. Snachts om 2:30 wakker geworden. JEUKKKK! Branderig gevoel. Ontzettend onrustig word ik er van… morgen gelijk huisarts bellen dit is niet te houden.

07-12-2021 | Vrouw | 16
Vaginale schimmelinfectie
wow, voor ik mijn medicijnen heb gehaald had ik al veel last van jeuk en een branderig gevoel en heb een hele nacht wakker gelegen. nu een dag later heb ik dit medicijn gekregen van de dokter. erg vroeg ingebracht omdat ik de pijn niet meer kon hendelen ik ben om 8 uur in slaap gevallen en 2 uur later met HEEL VEEL jeuk wakker geworden het is nu half 1 snachts ik kan niet [lees meer...]slapen. ik heb vele ervaringen van andere gelezen en dat ze in de ochtend ook veel last kregen van jeuk dus ben daar heel bang voor. ik moet de 2e en 3e nog innemen maar ik zeg nu al dat dit geen aanrader is! veel gehuild, wakker gelegen, douches genomen die niet hielpen.

07-12-2021 | Vrouw | 22
Vaginale schimmelinfectie
Na het inbrengen enorme opgezwollen vagina met enorme branderigheid. Ik wist echt niet wat ik moest doen omdat het zoveel pijn deed. Ik heb de capsule eerder gebruikt maar toen had ik er amper last van. Deze keer is het echt niet te doen, dus dat is wel raar.

02-12-2021 | Vrouw | 34
Vaginale schimmelinfectie
Antibiotica = schimmel, zo'n beetje standaard bij mij. Wat een horror verhalen lees ik hier, zelf heb ik hier minder laat van. De eerste nacht wel wat branderig en word wakker met jeuk... Standaard smeer ik al met miconazol creme, deze kun je gewoon zonder recept bij de apotheek kopen (veel goedkoper als bij de drogist) deze mag je niet vaginaal inbrengen maar wel ui[lees meer...]twendig, dit verlicht bij mij de jeuk en zwelling enorm, waardoor ik eigenlijk na een nacht en halve dag van de klachten af ben. Nu maar hopen dat het weer een tijdje duurs nu voor ik m

11-11-2021 | Vrouw | 19
Vaginale schimmelinfectie
Na medicatie een schimmelinfectie opgelopen. Direct na het ziekenhuisbezoek canasten gyno gehaald. De capsule. Voor mij NOOIT meer. Eerste ochtend heel veel viezigheid gehad. Waarschijnlijk was dit de inhoud van de capsule met wat afscheiding. Vanaf dit punt is het een hel geworden. Dagen later is mijn vagina helemaal gaan opzetten. Het werd rood, geïrriteerd, brandde [lees meer...]ontiegelijk erg. Daarnaast is mijn vagina enorm droog geworden, van binnenuit. Normaliter heb ik daar nooit last van. Na de capsule heb ik ook meer afscheiding gekregen. De huid rondom mijn schaamlippen is nu ook helemaal schraal en kapot.. Na het gebruik werden mijn klachten dus veel erger Nu overgestapt op 1 daagse orale pil, tegen schimmels. Wel op recept van de huisarts

30-10-2021 | Vrouw | 46
Vaginale schimmelinfectie
Voorheen capsules gebruikt, dit vloeide eruit en bedekte zo ook het gebied eromheen. Deze keer 3 tabletten gekregen. Na 2 dagen kwamen er steeds witte brokjes uit, alsof de tablet nauwelijks oplost. Inlegkruisje is een must. De jeuk is op dag 2 verholpen, verder geen bijwerkingen.

30-10-2021 | Vrouw | 22
Vaginale schimmelinfectie
Bij de huisarts/gynaecoloog geweest, uitstrijkje gedaan. Uitslag: candidainfectie. Ze zei dat het bij mij in een grote hoeveelheid aanwezig was. Vooral bij de baarmoedermond. Makkelijk te verhelpen met een ovule. Die heb ik meteen ingebracht. Ik verwachtte dat de ovule het probleem zou verhelpen. Nu, een dag nadat ik de ovule heb ingebracht, ontzettend veel afscheiding. He[lees meer...]t lijkt wel alsof ik ongesteld ben maar dan met een witte afscheiding. Waterige vloeistof loopt langs de benen als ik opsta. Allemaal niet heel erg maar wel vervelend. Als dit het enige was dan was ik best tevreden geweest. Maar de JEUK! De PIJN! Onbeschrijfelijk. Alsof er mieren een nest aan het bouwen zijn in me.. zo veel last had ik nieteens voordat ik de ovule aanbracht. De ovule heeft het veel erger gemaakt dan het in eerste instantie was. Geen aanrader! Hopelijk gaat de infectie wel over.

24-10-2021 | Vrouw | 62
Vaginale schimmelinfectie
Al 4 weken last van wat de arts noemd schimmelinfectie. 2 keer Canesten Gyno gebruikt met geen verbetering, nu Daktarin Gyno 400 mg. Jeetje wat een brandend gedoe. En nog steeds geen verbetering. Ik weet niet wat ik moet doen...maar weer naar de huisarts.

16-10-2021 | Vrouw | 34
Vaginale schimmelinfectie
Wat een vreselijk pil is dit zeg, het is erger dan die hele schimmelinfectie. Ik moest donderdagavond beginnen, nou ik wist na een kwartier niet waar ik het moest zoeken. Zoveel pijn en ontzettende jeuk, leek alsof me onderstel in brand stond. Ik kon niet slapen, moest nog werken dag erna. Dit is de laatste keer dat ik hier gebruik van maak, ik heb dit vaker gebruikt maar [lees meer...]dat was never nooit zo heftig. Ik wilde bijna huilen, vandaag me tweede pil, jeuk en branderige gevoel is wel minder, maar dit doen ik nooit meer. Want heb slaap en lig nu weer wakker pfff

Gynomyk

15-10-2021 | Vrouw | 34
butoconazol
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb helaas al vaker met deze aandoening te maken gehad en heb inmiddels al van alles geprobeerd; miconazol (ovule Gynodaktarin en creme), Clotrimazol (canesten tablet en creme ). Omdat ik van alle cremes een brandend gevoel na aanbrengen krijg, nu eens gynomyk geprobeerd. Zodra ik merkte dat de infectie weer eens de kop op stak, s avonds een gyno daktarin ovule inge[lees meer...]bracht. Gelukkig hier niet echt heftige bijwerkingen op gehad terwijl ik al wel vaker vd creme een brandend gevoel kreeg. Ik had het idee dat ik dat met name kreeg als de slijmvliezen nog heftig geirriteerd waren en dat dan de creme brandt. En als op den duur als de boel wat rustiger is, ook het branden minder is vd creme. Na de ovule waren de klachten aan de buitenkant nog niet helemaal over. Ik heb pas vandaag gelezen dat dit idd wel even kan duren, en dat je eigenlijk gewoon wat meer geduld zou moeten hebben. Terwijl de vorige keren na een ovule of tablet de klachten al snel weg gingen. Maar omdat de buitenkant dus nog irriteerde, had ik hier nu gynomyk voor gebruikt Eerste dag niets aan de hand, 2e dag (vandaag) zó enorm veel jeuk en branden dat ik me afvroeg of die infectie aan het terugkomen was. Dit had ik nog nooit zo ervaren. Wat een hel. Ik ging daarom googlen en kwam inderdaad tegen dat héél veel vrouwen na gebruik van zowel ovule als cremes het jeuken en branden 10x zo heftig is als bij de infectie zelf... Na het lezen (een uur later) de boel er toch maar zo goed mogelijk geprobeerd af te halen met een washand. Een uur daarna werd het eindelijk minder. Pff wat een ramp. Geen idee hoe ik t nu de volgende keer moet aanpakken. Misschien alleen iets inwendigs en dan meer geduld.

09-10-2021 | Vrouw | 67
Vaginale schimmelinfectie
Ik had nauwelijks last van mijn schimmelinfectie. Dokter constateerde het toen ik voor andere klacht kwam. Twee dagen na inbrengen is mijn hele lijf rood en alles jeukt vreselijk. Mijn benen, armen, buik. Echt vreselijk. NOOIT meer deze troep. Nu al een week zonder verbetering. Hopelijk gaat het toch vanzelf over.

24-09-2021 | Vrouw | 31
Vaginale schimmelinfectie
7 weken zwanger en dit medicijn van de dokter gekregen voor de infectie. Voor het slapen ingedaan, werd na 3 uur wakker om te plassen en kreeg ik verschrikkelijke jeuk!! Dit werd met de minuut erger en heeft uiteindelijk 3 uur volgehouden. Enige wat heeft geholpen was even in een warm/lauw bad te gaan, daarna was de jeuk minder en kon ik eindelijk een beetje slapen. Merk n[lees meer...]og wel lichte jeuk/irritatie na het plassen. Hopelijk wordt het niet meer zo erg als in de avond!

19-09-2021 | Vrouw | 26
Vaginale schimmelinfectie
Wat een hell! Gisteravond vroeg naar bed omdat ik de jeuk en pijn niet meer kon verdragen. Snel die capsule erin en slapen dacht ik. Nou, ik kon wel janken! De jeuk werd erger em erger. Geen oog dicht gedaan vannacht. Toen ik vanmorgen opstond liep er allemaal viezigheid uit. Beetje schoonmaken onder de douche, maar die jeuk.... afzien

08-09-2021 | Vrouw | 39
Vaginale schimmelinfectie
Dit werkt bij mij prima. Ik had al een dag of drie last van jeuk en een branderig gevoel. Tablet gekocht, voor het slapen ingedaan en de volgende ochtend was alles weg. Geen bijwerkingen, beetje brokkelige afscheiding maar even een inlegkruisje in en dan is dat ook weer opgelost. Prima spul.

05-09-2021 | Vrouw | 26
Vaginale schimmelinfectie
Capsule gekocht en ingebracht en daarna pas de reviews gelezen, waardoor ik toch wat schrik kreeg. Maar alles is prima verlopen, geen vervelende bijwerkingen en het product heeft gedaan wat het moest doen. Binnen no time was ik van mijn klachten af.

31-08-2021 | Vrouw | 30
Vaginale schimmelinfectie
Gisteravond ingebracht. Ging makkelijk. Gewoon doorgeslapen maar sinds ik wakker ben sta ik in brand ! Geen idee hoe ik nu naar werk moet, wat een drama! Nu lees ik dat ik niet de enige ben gelukkig maar dit is nog erger dan de oorspronkelijke klacht! Ik hoop maar dat het het waard is, wat een pijn!

28-08-2021 | Vrouw | 25
Vaginale schimmelinfectie
23u ingebracht en 4u later wakker met zeiknat ondergoed maar hey oke. MAAR DIE PIJN EN DAT BRANDEN EN DIE JEUK. Ik heb door de badkamer gekrópen niets hielp. Spoelen met water, washand, alles eruit peuteren, wattenstaafjes, zitten in teiltje water. Alles is meedere keren gepasseerd. Nu na paracetamol en een bevroren maandverband (post bevallingstip!!! ) is de rust wat wede[lees meer...]rgekeerd. En oh, ik heb zo gelachen om alle reacties, het feit dat ik niet alleen ben en dat meerdere berichten hiervan middenin de nacht zijn geschreven like mine. We got this girls 💪 Toch tip van de dag: VRAAG EEN ANDER MIDDEL AAN JE HUISARTS

25-08-2021 | Vrouw | 30
Vaginale schimmelinfectie
Normaal gyno-daktarin maar door omstandigheden deze bij de drogist gehaald. Ik had al een tijdje een milde schimmelinfectie. Getest bij de dokter. Die vond dat ik wel even mocht wachten tot het "vanzelf" overging. Na gebruik van Canesten Gyno is de infectie direct veel erger geworden de dagen erna. Abnormaal. Meteen ook branderigheid terwijl ik daar heel licht last van ha[lees meer...]d. Ik gebruik dit middel NOOIT meer.

08-08-2021 | Vrouw | 27
Vaginale schimmelinfectie
Kuur van 3 dagen. Eerste nacht nergens last van. Gisteravond voor het slapen pil 2 ingenomen. MIJN GOD, wat een jeuk heb ik gehad vannacht. Ik dacht dat ik gek werd. Ik kijk er ontzettend tegenop om de laatste in te nemen vanavond :( mag toch hopen dat dit werkt uiteindelijk.

25-07-2021 | Vrouw | 32
Vaginale schimmelinfectie
Kuur van 3 dagen bij 36 weken zwanger. Eerste dag ingebracht nauwelijks bijwerkingen volgende dag direct verlichting qua klachten. Volgende dag wel heel veel vieze afscheiding. Tweede dag inbrengen na 30 minuten heel erg branderig gevoel hield ongeveer 45 minuten aan. Daarna werd het minder. Volgende ochtend niks gemerkt. Derde dag is vandaag dus nog geen idee. P[lees meer...]rettig is het niet, maar vergeleken met de klachten ben ik tot nu toe tevreden. Tip: verminder drastisch suiker inname. Dat helpt ook.

Metronidazol Injecties/Tabletten

04-07-2021 | Vrouw | 52
metronidazol
Bacteriële infectie
Ik heb dit antibiotica kuur van 500mg voor 10 dagen gekregen. Ik voelde me zo beroerd en ziek dat Ik wilde stoppen, contact met het ziekenhuis gemaakt om te laten weten dat dit medicijn me echt ziek maakt en dat ik ermee gaat stoppen. De internist zou me bellen , maar heeft het niet gedaan. Ik heb besloten om de kuur toch af te maken. Na 2 dagen heb ik nog steeds deze[lees meer...]lfde klachten, dit is een afrader , nooit meer.

27-06-2021 | Man | 26
Vaginale schimmelinfectie
Na bevalling last van een vaginale schimmelinfectie gekregen, Gyno Daktarin op advies van huisarts. Eerste capsule ingenomen daarna erg veel last van jeuk/branderigheid gekregen, inderdaad erger dan de oorspronkelijke klachten. Toch in slaap gevallen en na twee uur wakker geworden, geen last meer van de bijwerkingen. De twee capsules daarna, veel minder last gehad. Bijwerk[lees meer...]ingen waren inderdaad niet fijn maar wel te overzien en het heeft zijn werk gedaan.

26-06-2021 | Vrouw | 24
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb dit product de eerste nacht gebruikt en ik heb een paar uur wakker gelegen van de pijn. Het brandde ZO ERG de jeuk en pijn is niet normaal!!! Dit was een van de ergste nachten in mijn leven. En ik moet nog 2 dagen het tablet innemen... Toen ik wakker werd was het brandende gevoel en de pijn weg, het jeukt nog wel. Ik snap niet dat dit product wordt aangeraden door d[lees meer...]e huisarts! Natuurlijk reageert elk lichaam er anders op, maar Ik wist niet meer wat ik moest doen en heb er maar iets kouds op gelegd, dit hielp niks. Ik raad dit product niemand aan er moet vast een andere product zijn waarmee de schimmel weg gaat deze pijn was nog erger dan heel de infectie.

09-06-2021 | Vrouw | 34
Vaginale schimmelinfectie
Deze capsule voorgeschreven gekregen vanwege een vaginale schimmelinfectie. Ik ben 5 weken zwanger en dit zou een veilig middel zijn om te gebruiken. Het is nu 1.20 s nachts en ik zit in bad met lauw water te bidden dat deze jeuk/dit branderige gevoel weer weggaat... wat een verschrikkelijk spul is dit zeg. Ik ben alle vrouwen die hun ervaring hebben gedeeld hier zeer dank[lees meer...]baar want hierdoor wist ik dat het niet uitzonderlijk/gevaarlijk is wat ik voel. Voor de dame die opmerkt dat ze alle reacties behoorlijk overtrokken vond: wat fijn dat je er geen last van hebt gehad. Anderen ervaren het toch echt anders.

04-06-2021 | Vrouw | 21
Vaginale schimmelinfectie
Ik ben nu 26 weken zwanger en heb onderhand al 8 weken last van vaginale schimmelinfecties. Een half uur geleden het ei capsule in gebracht en mijn hemel wat jeukt het. Zoveel jeuk ik zweette ervan en wist echt niet waar ik het zoeken moest. Gelukkig stelde deze reviews mij erg gerust, dat ik niet de enige was! De jeuk is erger dan de schimmelinfectie zelf maar ik gelukkig[lees meer...] nu iets afgenomen dus hopelijk blijft dat zo! Geen idee of de medicatie helpt, ik bid van wel want het is echt geen pretje dit gevoel.

21-05-2021 | Vrouw | 25
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb vaker last van een schimmelinfectie en een pilletje van de dokter werkt beter dan van de drogist. Het inbrengen ging prima. Tot ik in de nacht wakker werd van de jeuk. Daarna ging het ook nog eens branden. Wegspoelen onder de douche maakte geen verschil. 3 uur wakker gelegen van de pijn. Het doet wel goed zijn werk maar de bijwerkingen zijn heel rot. Gebruik dit in [lees meer...]het weekend en niet als je moet werken.

14-05-2021 | Vrouw | 22
Antibiotica profylaxe
Ik heb het gister avond voor t slapen ingebracht geen bijwerkingen gekregen pas tot dat ik wakker werd en moest plassen toen begon het heel erg te jeuken heb er iets kouds voor gelegd maar t jeukt nog steeds enorm heb er nog last van ik kreeg geen zalfje mee voor de jeuk

13-05-2021 | Vrouw | 48
Buikpijn
Ik kampte ong 4 maanden met onderbuik pijn. Na een week ging dat van zelf weer over maar kreeg het na een week aanhouden de en deze keer duurde het ong twee weken. Intussen had ik ook last van me maag en algeheel buikpijn en onderbuik pijn kreeg extra erbij. Aantal keren bij mij ha geweest en er is een test gedaan voor blaasontsteking en dat was negatief. Verder niets mee[lees meer...] gedaan. Al met al zijn we 4 maanden verder de pijn heeft zich in verschillende vormen voorgezet. Begon met knedende, dan branderige en zurige krampachtige of heftige weeën achting. Sinds een week kreeg ik last van mijn g-spot onwijs brandend pijn. Verder geen jeuk of slijm. Kreeg van ha deze zalf en ben gisteren begonnen. Als bijwerking heb ik veel last van extra branderige pijn na het aanbrengen. Vandaag bij tweede x gebruik voelt minder pijnlijk. Denk wel dat het helpt.

09-05-2021 | Vrouw | 26
Vaginale schimmelinfectie
Voor het slapen gaan ingebracht en 's ochtends wakker geworden met ZO VEEL JEUK en branderigheid dat ik echt niet meer wist waar ik het moest zoeken, ik kon wel huilen! Het was gelukkig weekend maar ik had hiermee écht niet naar werk gekund, zo erg was het. Voor wie dit ook heeft en dit leest, dit is hoe het bij mij uiteindelijk gestopt is: 1. Niet krabben of wrijven[lees meer...]! 2. Met een lauwwarme/koude douche alles wegspoelen, ook alle crème uit de vagina halen, zorgen dat er zo min mogelijk achterblijft 3. HEEL VEEL VASELINE, ruim aanbrengen in elk klein hoekje, ook in de vagina 4. Zorgen dat je vagina op natuurlijke wijze vochtig wordt (...wel in je eentje natuurlijk, je moet op dit moment echt niet denken aan seks). 5. Nog meer vaseline De schimmelinfectie is wel weg, dus het is het uiteindelijk wel waard geweest.

07-05-2021 | Vrouw | 21
Vaginale schimmelinfectie
Ik had last van nare geurtjes en meer dan normaal witte afscheiding.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5562)
Anticonceptie - overig (4093)
Cholesterol (3034)
Depressie - antidepressiva overig (2878)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2561)
Pijn - morfine-achtigen (2339)
ADHD - psychostimulantia (2283)
Pijn (2120)
Verslavingsziekten (2105)
Bloeddruk - betablokkers (1781)
Maagzuur - protonpompremmers (1660)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1593)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1323)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1276)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1259)
Depressie - antidepressiva TCA (1118)
Antibiotica - urineweginfectie (1087)