categorie

Schimmelinfecties - vaginaal

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Schimmelinfecties - vaginaal

04-08-2020 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb regelmatig last gehad van een vaginale schimmel. Normaal ga ik altijd naar de huisarts en krijg ik daar een tablet wat ik oraal moet innemen. Nu kon dit echter niet dus naar de drogisterij gegaan en canesten gymo geprobeerd. Ondanks de vele negatieve reacties ben ik zeer tevreden! Het Brandde verschrikkelijk, kom er bijna niet van lopen en aanraken of plassen oh maa[lees meer...]r. Capsule voor het slapen ingenomen en de volgende dag weg branderig gevoel!! Super product

25-07-2020 | Vrouw | 31
Vaginale schimmelinfectie
Vanwege een vaginale schimmel 1 capsule gyno daktarin gekregen van de Ha. Bijna 40 weken zwanger. Makkelijk in te brengen en zelf nauwelijks last gehad van bijwerkingen. Toen ik snachts wakker werd jeukte het wat (niet erger als de jeuk van de schimmel) en de volgende ochtend een licht brandend gevoel. Echt te verwaarlozen. Later op de dag was dat gevoel over en ook mijn k[lees meer...]lachten waren weg. Ik was door de slechte ervaringen best bang om het medicijn te gebruiken, maar ben blij dat ik het gedaan heb. Binnen 24 uur klachtenvrij, zonder nare bijwerkingen. Prima ervaring dus hier!

23-07-2020 | Vrouw | 60
Tandvleesontsteking
Wat een drama!! Wat een gruwelmiddel..... misselijk, duizelig, metaalsmaak nu bijna 4 dagen onderweg maar sta op het punt om te stoppen...... niet vol te houden!

12-07-2020 | Vrouw | 50
Bacteriële infectie
Resultaat positief. Gebruiksgemak goed. Tip: eerst wat eten voor het slikken van het medicijn. Dat voorkomt erge misselijkheid. Tip: gebruik een probiotica tijdens en 14 dagen na de kuur als je gevoelige darmen hebt! Kan darmflora (zeer) verstoren. Ik had een kuur van eenmaal 4 tabletten. Klachten: Eerste dag metaalsmaak in de mond. De dagen daarna wat lichte dia[lees meer...]rree, misselijkheid, licht duizelig, tamelijk forse vermoeidheid. Eerste dagen matige eetlust en geen behoefte aan alcohol (is ook ontraden!) Klachten waarvoor medicijn zijn na enkele dagen volledig over. Ik heb deze kuur eerder gehad, toen had ik weken later nog erg last van mijn darmen, een ontstoken gevoel linksonder in buik. Onderzoek arts, medisch onderzoek geen afwijkingen. Arts dacht niet dat het van de antibiotica kwam.. Zelf wijt ik het wel aan de kuur, en verstoring van de darmflora. Probiotica heeft mij er vanaf geholpen. Daarom nu vanaf begin ook probiotica genomen om erger te voorkomen.

Gyno-Miconazolnitraat

11-07-2020 | Man | 74
Voetschimmel
Ik heb al sinds begin maart last van een pijnlijke open wond op de wreef mijn voet naar mijn grote teen uitlopend ongeveer een wond van 4-5 cm . Eerst werd er een verband op gelegd door de assistente zodat het kon genezen droog houden en sudocrem licht opsmeren , dat leek te helpen na verloop van tijd kwam het in alle hevigheid terug de Corona sloeg rond om ons heen dus[lees meer...] de gang naar de arts maar uitgesteld steeds verband opgebracht dat heeft het wel even uitgehouden maar ik kon op het laatst mijn schoen niet meer aan want dat maakte de wond kapot . Dus naar de huisarts ,ik dacht zelf aan eczeem, maar de arts constateerde direct dat het een schimmel is. Het was een open natte wond ,ik kreeg Miconazol/ hydrocortisone voorgeschreven na een dag smeren door de nattigheid heen ja, had ik al resultaat en wel dat de wond droog werd er al veel beter uit ziet minder gevoelig ook . ik smeer nu 3 dagen en het lijkt goed te gaan. ik zal hier het verdere resultaat van mijn ervaring neerschrijven .

04-07-2020 | Vrouw | 25
miconazol
Ik raad Gyno-Daktarin niet aan. Ik bracht het 's avonds voor het slapen gaan aan. 's Nachts ben ik vaak wakker geworden van de jeuk. Heel vervelend! De volgende dag zijn mijn klachten verergerd. Ik bleef jeuk hebben, branderig gevoel en rode schaamlippen.

04-06-2020 | Vrouw | 32
Bacteriële vaginose
ik was angstig van het lezen van de bijwerkingen van dit medicijn en wou ze niet innemen doordat ik bang was om niet ziek te worden.de dokter heeft me aangeraden om ze te nemen net voor het slapengaan. en ik moet zeggen dat ik geen biiwerkingen heb ervaart. dus raad ik iedereen aan om ze te nemen voor het slapengaan.

09-05-2020 | Vrouw | 34
Vaginale schimmelinfectie
Super allergische reactie op dit middel! Branderig gevoel, allergische reactie, veel pijn, zwelling, hoofdpijn. Daarnaast geen oog dichtgedaan.

Gynomyk

08-05-2020 | Vrouw | 39
butoconazol
Vaginale schimmelinfectie
Wat een troep, inbrengen al onduidelijk omdat ik op de huls niet kon zien of er genoeg crème in zat. Branden, jeuken begon al gelijk, in de ochtend zwaar verergerd en bloederige afscheiding, crème vermengd met bloed, pijn in mijn onderbuik. Ik gebruik dit middel niet nog een keer. En hoezo zijn bijwerkingen jeuk en branden, dat probeer je juist met dit middel te bestrijde[lees meer...]n

12-04-2020 | Vrouw | 58
Darmontsteking
In verband met een aanhoudende diverticulitis is dit mijn 2e antibiotica kuur. Van de eerste kuur (ander soort) had ik geen bijwerkingen. Van metronidazol echter voel ik me erg ziek. Misselijk, moe, hoofdpijn, duizelig. Na 5 dagen gebruik zijn de buikpijnklachten wel minder maar nog niet over. Nog 5 dagen te gaan. Vreselijk die bijwerkingen.

08-04-2020 | Vrouw | 26
Vaginale schimmelinfectie
Ik was een beetje bang voor gebruik na alle negatieve reacties. Maar ik heb nergens last van gehad, geen buikpijn, geen jeuk. Perfect medicijn!

12-03-2020 | Vrouw | 29
Vaginale schimmelinfectie
Bij de huisarts aangegeven dat ik last had van jeukerige schaamlippen. Zij schreef dit eitje voor, vreselijk! Zou het niemand aanraden en nooit meer gebruiken.

06-03-2020 | Vrouw | 63
Vaginale schimmelinfectie
Zachte capsule is gemakkelijk in te brengen met de applicator. De dagen erna wordt het omhulsel van de werkzame stof kennelijk afgebroken en afgevoerd uit het lichaam, waardoor je een aantal dagen een inlegkruisje zult moeten gebruiken. Inmiddels ruim 2 weken verder moet ik helaas constateren dat het product nauwelijks effect heeft gehad. De klachten bestaan nog steeds. D[lees meer...]ure grap voor een (in mijn geval) niet werkend product! Ik zou het niet aanraden en zal het ook zelf niet meer gebruiken.

Gynomyk

01-03-2020 | Vrouw | 37
butoconazol
Vaginale schimmelinfectie
Werkt prima. Ook wel eens bij leveringsproblemen van die capsules/eitjes gehad, maar daar kreeg alleen nog meer jeuk van. De tube crème met kartonnen inbrenghulsjes van gyno myk werken perfect.

29-02-2020 | Vrouw | 20
Vaginale schimmelinfectie
Ik voelde een lichte opkomst van een vaginale schimmelinfectie. Dus ga ik naar de apotheker om canesten gyno, de capsule te halen. Ik breng hem ‘s avonds in voor het slapen en doe alles wat er op de bijsluiter staat. Toen ik in de ochtend opstond kwam het er allemaal uit in extreem veel witte brokjes en voelde ik dat het gevoel nog erger geworden was. Had een heel erg bran[lees meer...]derig gevoel, kon niet meer functioneren. Ik raad dit product aan niemand aan.

19-02-2020 | Vrouw | 17
Vaginale schimmelinfectie
Het werkt wel, van de klachten heb ik geen last. Moest alleen 2x een kuur van 3 dagen wegens dat het nog niet helemaal wegging.

11-02-2020 | Vrouw | 48
Vaginale schimmelinfectie
Per toeval kwam de gynaecoloog er achter dat ik een vaginale schimmelinfectie had. Het gaf verder geen klachten maar kreeg een capsule voorgeschreven. 1 capsule ‘s avonds ingebracht, de volgende dag vreselijke jeuk, branderigheid en rode schaamlippen. Wat een rotspul! Hoef het nooit meer. Dan liever een orale pil.

06-02-2020 | Vrouw | 32
Bacteriële infectie
3 weken geleden positief getest op tropische parasiet en dit medicijn toegeschreven gekregen. 3 keer per dag 250mg tabletten slikken, 10 dagen lang. In totaal dus 750mg per dag, veel last van bijwerkingen. Ik ben extreem moe, slap, duizelig en geen eetlust. Bij het ruiken van sommige etensgeuren moet ik bijna overgeven. Af en toe ineens heel veel zin in vet en suiker waarn[lees meer...]a ik mij een beetje beter voel. Dit is van korte duur want daarna wil ik het liefst slapen. Ik voel mij ziek en kan daarvoor ook niet naar mijn werk, dit medicijn is echt een aanslag op je lichaam.

Flagyl (bij vaginale schimmelinfectie)

05-02-2020 | Vrouw | 30
Bacteriële vaginose

20-01-2020 | Vrouw | 22
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb mijn eerste vaginale schimmelinfectie en heb op aanraden van de Huisarts de afgelopen 3 dagen 2 keer per dag gesmeerd met Canesten Gyno Creme en ook 3 avonden een Canesten Gyno 3 tablet ingebracht. Als ik de crème aanbreng op de binnenste schaamlippen brand het een beetje. S'ochtends jeukt het enorm na een nacht slapen (jeuk had ik niet tijdens de schimmelinfectie).[lees meer...] Het inbrengen van de tablet was makkelijk, en ik heb hier s'nachts geen klachten van gehad. De klachten overdag waren krampen (voelt als menstruatiekramp), ze waren best heftig. Ik heb een hoge pijngrens dus ervaar pijn niet zo erg, maar moest wel even diep ademhalen bij sommige krampen. Ik heb vannacht mijn laatste pil ingebracht en vandaag overdag voelde de binnenkant van mijn vagina pijnlijk en ben ik gaan bloeden. Nu komen er restjes van de tabletten naar buiten. Ik heb het idee dat de schimmel op mijn schaamlippen nog niet weg is, dus ik blijf nog zeker 4 dagen doorsmeren. Mijn vagina is wel erg gevoelig nu.

19-01-2020 | Vrouw | 24
Vaginale schimmelinfectie
Niet halen is mijn tip Doet pijn het brand en nu de kuur na een week weer herhaald om dat het niet werkt

14-01-2020 | Vrouw | 26
miconazol
Ik heb ongeveer 1-2x per jaar een vaginale schimmelinfectie, hier gebruik ik gyno-daktarin voor. De capsule is zeer makkelijk in te brengen. Soms word ik wakker van de jeuk, maar dat is niet altijd zo. Dit heeft ook niet te maken met de ernst van de schimmelinfectie. De jeuk verdwijnt vanzelf weer na een paar uur. Ik gebruik dan vaak een koude washand en dit verlicht. De [lees meer...]volgende dag heb je meer afscheiding door de crème die er uitloopt. Dit is na 2 dagen echter verdwenen en dan voelt alles pas weer normaal beneden. Ik ben er zeer tevreden over en vind de bijwerkingen nihil en niet opwegen tegen het resultaat. Tip: Soms smeer ik miconazol uitwendig om de roodheid eerder weg te doen trekken.

08-01-2020 | Vrouw | 18
Vaginale schimmelinfectie
Normaal gebruik ik de canesten gyno capsule, hierover ben ik zeer tevreden. Maar heb laatst de tablet vorm gebruikt en heb het idee dat het tablet niet goed oplost. Waardoor er veel afscheiding is en er ook nog veel van het tablet in m’n vagina zit. Vind het zeer verveld dus ik kan het tablet NIET aanraden. Volgende keer maar weer de capsule gebruiken!

24-12-2019 | Vrouw | 27
Vaginale schimmelinfectie
Ik was erg angstig door de slechte reviews maar heb totaal geen last gehad na inbrengen, hooguit de dag erna wat schrijnend gevoel en natuurlijk afscheiding maar dan doe je gewoon een maandverband in

11-11-2019 | Vrouw | 31
Vaginale schimmelinfectie
Ingebracht met een paracetamol , na een halfuur begon het wat te prikken en een beetje te branden. De volgende dag was het inderdaad zo dat er veel crème uitliep en nu na twee dagen eigenlijk nog steeds, ik heb er wel maagpijn van en misselijkheid en een beetje ziekjes gevoel, hopelijk gaat dat over, ook wel nog een beetje bloederige afscheiding gehad. De branderigheid in[lees meer...] de vagina is wel verdwenen, dus heb wel het vermoeden dat het weg is. Wat ook wat helpt is een beetje sudocrem op de jeukerige plekjes.

27-10-2019 | Vrouw | 58
Schimmelinfectie van de huid
Door gebruik van anti-biotica is vaginale schimmelinfectie ontstaan, 2 dgn geleden Canesten Gyno 1 ingebracht, op bijsluiter ook advies om creme op buitenste randen van de vagina aan te brengen. Wat een nachtmerrie, het is zo verschrikkelijk gezwollen en er zijn kleine wondjes ontstaan, ik word misselijk van de pijn bij het plassen zo erg, schoonspoelen met water, zitten,[lees meer...] lopen haast niet te doen vanwege helse pijn. en voel me gewoon beroerd. Moet er ook bij vermelden dat ik vanwege overgangsklachten al jaren Kliogest gebruik, wat vaginale afscheiding meebrengt maar dat was licht tot aan de anti biotica kuur. NB. Geen optie voor 100mg/g dus bij deze!!

22-10-2019 | Vrouw | 28
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb 2 weken de gyno daktarin met applicator moeten inbrengen. Af en toe kreeg ik last van een branderig gevoel, vooral bij het plassen. Na 1 kuur had ik het gevoel dat het branderig gevoel nog niet over was. Dan maar nog een kuur gedaan. 3 dagen geleden kuur afgemaakt, branderig gevoel is stilletjes aan terug komen opzetten. Ik heb bij de bijwerkingen gezien dat brander[lees meer...]ig gevoel ook door dit medicijn kan komen... maar dit is ook een symptoom van een vaginale schimmelinfectie... ik weet echt niet wat te denken??? Iemand???

26-09-2019 | Vrouw | 24
Vaginale schimmelinfectie
Verschrikkelijk, bij het eerste gebruik goede het als een verlichting maar na een paar minuten begon het hevig te branden. Ne elke bolgende dag dat ik het gebruikte begon het branden eerder en heviger. Op de vijfde dag was het branden zo erg dat ik het gevoel had dat ik gek werd ik wou het bijna uit spoelen. Ik ben er 5 capsules gestopt en ik kan niet zeggen dat het mijn [lees meer...]klachten verminderd heeft. Ik ben uiteindelijk toch via mijn dokter op een ander middel gekomen welke eerder na 4 dagen verlichting gaf. Gyno-Daktarin 400mg. Maar zelfs nu heeft het ruim 2 weken geduurd voordat alle klachten weg waren, Ik begin bijna te denken dat die Canest het ergee heeft gemaakt. Het branderig gevoel en de jeuk zijn weg, maar mijn schaamlippen zijn erg gevoelig nu en zien er 'beschadigd' uit. Nooit meer zal ik dit product gebruiken en ook nooit aanraden.

23-09-2019 | Vrouw | 19
Vaginale schimmelinfectie
Dit is de tweede keer dat ik deze capsule gebruik. Erg makkelijk in te brengen. Na een kwartier had ik onderbuikpijn. Mijn advies: drink gember thee om lekker te slapen. Toen ik wakker werd had ik enorme jeuk en pijn in de vagina, dit duurde 2 tot 3 uur. Spoelen werkte niet tegen de jeuk. Veel creme liep eruit gedurende de dag, ik adviseer daarom 3-4 inlegkruisjes te gebru[lees meer...]iken.

08-09-2019 | Vrouw | 33
Vaginale schimmelinfectie
Ik kreeg dit middel van de huisarts voorgeschreven 3x daags. Ik heb het in het verleden al eens eerder gebruikt. Ik ervaar dit middel als positief. De truc is als je het medicijn gebruikt breng de pil diep in de vagina en neem van te voren desnoods een paracetamol. Na een tijdje los de pil op. De vloeistof gaat zich dan verspreiden over de vagina. Het prikt een k[lees meer...]lein beetje maar dat is logisch want de schimmel wordt gedood. Het is even doorzetten maar dan ben je wel van het probleem af en de vagina komt weer in balans. Ook ik gebruikte wel eens fluconazol oraal. Dit is echter een stevig medicijn en de bijwerkingen zijn nog sterker dan bij gyno Daktarin. Mijn huisarts gaf ook aan dat het beter is om een schimmelinfectie plaatselijk aan te pakken en dit middel is daarvoor zeer effectief.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5109)
Anticonceptie - overig (3742)
Cholesterol (2889)
Depressie - antidepressiva overig (2712)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2332)
Pijn - morfine-achtigen (2189)
ADHD - psychostimulantia (2060)
Pijn (1980)
Verslavingsziekten (1934)
Bloeddruk - betablokkers (1672)
Maagzuur - protonpompremmers (1560)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1513)
Anticonceptie - eenfase (1385)
Angststoornissen (1208)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1150)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1126)
Depressie - antidepressiva TCA (1039)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (955)