Gyno-Daktarin

miconazol

07-07-2019

Vaginale schimmelinfectie

Voor het eerst in mijn leven een vaginale schimmelinfectie, ben momenteel 14 weken zwanger.. gisterenavond 1vaginaal eitje opgestoken (ging prima) geen bijwerkingen gehad, geen branderig gevoel geen jeuk.. prima door kunnen slapen.. Echte aanrader! nu hopen dat het snel helpt..
01-07-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik heb best wel vaak last van schimmel infecties en toen kwam ik er achter dat je hier ook spul voor vergoed kan krijgen bij de huisarts. Bij de huisarts kreeg ik dus daktarin gyno en ik moest 3 dagen na elkaar 1 capsule inbrengen. Deze capsules begonnen heel erg te branden en ik heb er minimaal maal een uur last van gehad per keer, terwijl ik juist het jeukende en branden[lees meer...]de gevoel weg wou hebben, ik heb na gebruik van dit product wel een hele tijd geen schimmelinfectie meer gehad dus het is wel effectief.
14-06-2019

Vaginale schimmelinfectie

Na bezoek aan de huisarts dit voorgeschreven gekregen ivm een vaginale schimmelinfectie. Had al gewaarschuwd dat het na inbreng wat kon branden. Na 1 uur geprobeerd in slaap te vallen huilend op bed gelegen van de enorme pijn. Het brandt zo erg en de jeuk is onvoorstelbaar. Alles geprobeerd, maar zo te merken wordt het een slapeloze nacht. Dit medicijn gebruik ik NOOIT mee[lees meer...]r...
25-04-2019

Vaginale schimmelinfectie

Branden, steken, helse pijnen in baarmoeder en vagina, terwijl daarvoor geen klachten aanwezig waren. Infectie was per toeval ontdekt na kweek ivm baarmoeder onderzoek. Na gebruik van dit vreselijke product is slapen onmogelijk, en ga je door een hel. De pijn is verschrikkelijk. Een uur na inbrengen werd ik wakker van de pijn. Ik zou dit oorspronkelijk 3 nachten moeten geb[lees meer...]ruiken, maar dat ga ik na deze ervaring zeker niet meer doen!
20-04-2019

Vaginale schimmelinfectie

Las ik ook maar eens ervaringen.. voor alles een eerste keer en dat is nu! Ik heb heel vaak een blaasontsteking, dus iedere keer antibiotica en vervolgens ook standaard last van een schimmelinfectie daarna. In het begin ging dit gewoon weg met canesten gyno maar nu zorgde dat alleen maar dat t erger werd. Ik had ook niet helemaal het idee dat de blaasontsteking echt weg w[lees meer...]as maar ik wist dat de schimmelinfectie sowieso echt opgelost moest worden want ik werd helemaal gek op mijn werk. Ik kreeg de eenmalige (orale) capsule van fluconazol en een creme die verlichting moest geven. Vorige keer hielp deze capsule meteen dus ik vond het gek dat dit nu niet zo was. (Creme prikte overigens verschrikkelijk dus na dag 2 mee gestopt). Op dag 3, vandaag dus, de huisarts gebeld om te vragen wat ik moest doen want de jeuk en pijn waren niet weg. Urine ingeleverd moest opgestuurd worden voor kweek maar kreeg wel nog een laatste redmiddel voor de schimmel: gyno daktarin. Nou... ik heb vaak last down there van van alles maar deze pijn heb ik nog nooit gevoeld... voor het slapen netjes ingebracht en 2 uur later huilend wakker geworden van de pijn. Geprobeerd al het middel eruit te spoelen want het leek wel alsof er een brandende lucifer naar binnen was gebracht... e pijn was zo heftig dat ik de eerste hulp wilde bellen. Inmiddels een zak met ijs, een pot augurken (dicht ha-ha), verschillende flessen drinken verder (alles om maar iets te koelen) en 2 paracetamol verder en de pijn neemt nu denk k iets af maar dit kan ook komen omdat ik er nog steeds ijs op heb en het gevoelloos wordt... Ik raad dit echt niemand aan en ben echt jaloers op de mensen zonder bijwerking. Dit is 1000x erger dan de pijn en jeuk die ik had. Ik hoop dat het echt nog gaat werken..
11-04-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik kreeg paar dagen terug veel last van jeuk en afscheideing. De afscheiding was wat brokkelig en vaag dus belde ik de dokter hij raadde mij de capsule aan van 1200 Mg eerst was ik wel bang na al deze commentaren op de capsule dus heb ik het toch maar gedaan en had er gelukkig geen last van de hele nacht door. Totdat ik in de ochtend ging plassen en het begon het te brand[lees meer...]en en jeuken dus heb gedoucht maar geprobeerd niet alle crème eruit te halen want ik wou natuurlijk nog dat het ging werken. Na 5 min was het alweer voorbij dan volgende ochtend net weer hetzelfde ik ging plassen en weer enorm veel jeuk en branderig gevoel maar ik hield het gewoon vol en heb er niks aan gedaan en na een halfuurtje was het gewoon weer weg. Derde dag super bang om te plassen maar gelukkig niks heb ook al veel minder jeuk dan de afgelopen dagen dus hoop dat dit zo blijft
21-03-2019

Vaginale schimmelinfectie

Na een blaasontsteking en een antibiotocakuur kreeg ik twee dagen na de kuur vreselijk last van jeuk er roodheid van onder.. Na het lezen van alle horror verhalen hier was ik doodsbang om de capsule in te brengen.. Mezelf moed in gepraat en uiteindelijk toch maar gedaan aangezien ik op het punt van bevallen sta en ik geen zin had dat die kleine dalijk al geboren word me[lees meer...]t spruw... Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe nog geen last van heb gehad en ook geen bijwerkingen heb ervaren.. Ook ervaar ik al minder last van jeuk en hoop ik dat deze capsule genoeg is en alles straks weer over is voor de bevalling... Tot nu toe niks te klagen over dit medicijn!
06-03-2019

Vaginale schimmelinfectie

Half uur na inbrengen enorm branderig gevoel, kon er niet van slapen! Alsof je in een bos brandnetels zit.
27-02-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik ben een jonge vrouw van 23 jaar, die het afgelopen half jaar geen menstruatie heeft gehad. Afgelopen week werd ik 's ochtends wakker, mijn vagina brandde enorm en was gezwollen en ik dacht heel nodig te moeten plassen. Het plassen deed enorm zeer en er kwam een hele zurige geur vanaf gevolgd door allemaal wit slijm. Bij inspectie van mijn vagina, ondekte ik allemaal wit[lees meer...]te schilfers tussen mijn schaamlippen. Aangezien ik op dat moment een weekend weg ging, ben ik wezen douchen en heb ik mijn foef grondig gereinigd. Tip doe dit niet, het brandden werd erger en erger. Aangezien ik in het algemeen een moeilijke huid heb, durfde ik niet zomaar een middeltje bij de kruidvat te halen. Maandag mijn midweekendje afgebroken en zodra het kon de huisarts gebeld. De assistente kon mij echter al vertellen, dat het om een schimmelinfectie ging en schreef mij gyno-Daktarin crème voor de schaamlippen en 3 capsules voor vaginaal gebruik. Het inbrengen van de capsule was niet moeilijk en stelde niet voor, beetje huiverig over het gebruik en bang voor bijwerkingen. De bijwerkingen zijn gelukkig niet extreem, nu op dag twee begint het echter wat meer te branden (minder heftig als van de infectie zelf). De tip is zeker om een maandverbandje in te doen, het medicijn en mijn afscheiding vloeien hevig. Vanavond breng in de laatste keer een capsule in, hopelijk verdwijnt de infectie na deze week, want het is absoluut geen pretje. Ik voelde mij ontzettend vies, terwijl het waarschijnlijk veroorzaakt is, door een te goede hygiëne. Voor alles dames die er last van hebben en angstig zij om te bellen. Schaam je niet, de assistente vertelde mij dat het de vaakst voorkomende klacht is bij vrouwen aan hun vagina en ze bijna iedere week wel iemand spreekt, met deze infectie. Wat begon als een beetje een beschamend gesprek, eindigde in een lachend, gekscherend gesprek. Waarin ze mij vertelde dat 'mijn gevaren driehoek' snel over moest zijn. Mochten de capsules niet voldoende zijn, kan ik de crème blijven gebruiken. Pas wel op let sex! De crème en capsules kunnen een condoom beschadigen, waardoor de werking niet betrouwbaar is!
14-02-2019

Vaginale schimmelinfectie

Voorgeschreven door huisarts. De eerste ovule ingebracht voor het slapen gaan. Binnen een uur een lichte branderigheid gevoeld. Houdt aan tot de ochtend. Maar niet hinderlijk. Schrok van de reacties hier. Sommige vrouwen ervaren dit medicijn als erg pijnlijk ivm jeuk en branderigheid. Moet zeggen bij mij valt dit reuze mee. Hopelijk gaat de schimmelinfectie weg hiermee. Al[lees meer...] met al een goed middel tot nu toe.
26-01-2019

Schimmelinfectie van de huid

Ivm leveringsproblemen van de canesten gyno tablet heb ik de gyno daktarin capsule gekregen van de huisarts. De gyno daktarin 1200mg capsule vannacht ingebracht en een paar uur later wakker geworden met enorm veel pijn, jeuk en branderig gevoel. Ijsklontjes, washandje, water hebben bij mij niet geholpen. Hele nacht wakker gelegen en uiteindelijk maar de miconazolnitraa[lees meer...]t vaginale crème aangebracht. Gelukkig gaf die een klein beetje verlichting. Door het gebruik van antibiotica heb ik die soort tablet/capsules vaak gebruikt. De enige waarbij je GEEN branderig/jeuk gevoel krijgt, is de canesten gyno tablet. LET OP! het gaat echt om de canesten gyno tablet en NIET de canesten gyno zachte capsule. Beide kan je gewoon krijgen bij de drogist, apotheek etc. Hoop dat de tablet weer heel snel leverbaar is!!!
24-01-2019

Vaginale schimmelinfectie

Omdat Canesten Gyno (tablet en creme) van de drogist niet genoeg hielp, van de huisarts Gyno Daktarin 1200 mg gekregen. Bij Canesten reageerde ik niet goed op de uitwendige creme (brandde). In de capsule/het eitje van Daktarin zit ook een creme, dus je raadt het bijna al.. dolle pret! Half uur na inbrengen begon het meteen te branden. Heb met een natte handdoek en daar[lees meer...]na met een fles wijn op mijn poes gezeten om het 2,5 uur te koelen. Maandverband in, 2 uur geslapen, midden in de nacht wakker geworden omdat de creme er weer uitliep, oftewel: branden! Zit nu met de 2de fles wijn te koelen om 4 uur ‘s nachts. Vre-se-lijk. Een schimmelinfectie is bij mij alles behalve onschuldig of eenvoudig opgelost. Eerst ga je kapot van de jeuk, daarna ga je kapot van de medicijnen. Hoop dat dit helpt.
18-01-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik heb na gebruik nog wel jeuk dus nu een zalf. Heb al teee dagen na inbrengen rode oranje afscheiding. Dit was niet de kleur van de capsule dus denk dat het bloed is vermengt met de capsuleinhoud?!
09-01-2019

Vaginale schimmelinfectie

Door het gebruik van antibiotica tegen blaasontsteking vaginale schimmelinfectie gekregen 3 eitjes van 400mg gehad en creme Creme tweemaal daags aanbrengen en eitje voor slapen gaan. Gisteren eerste ei nergens last van nu tweede ei 2 uurtjes geleden gedaan en gaan slapen want moet vroeg op. Na 10 minuten begon het zo erg te branden en jeuken Gelijk naar toilet wa[lees meer...]ssen gaat niet weg de jeuk en branden Ik dacht hoe kan dat heb misschien wondjes binnen of heb ik een allergische reactie of irritatie toen maar gegoogled kwam hier terecht en ben gelukkig niet de enige het hoort erbij Heb op advies van dames hier 2 paracetamol genomen is nu wat minder geworden hopen dat snel werk moet al over paar uur op. Vind wel eng om morgen laatste ei te nemen maar ja als het helpt want heb nog geen verschil gemerk heb nog last. We gaan het zien
04-01-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik had een schimmelinfectie gekregen na een ziekenhuisopname. Ik had last van enorme jeuk, brandend gevoel bij het plassen, gezwollen schaamlippen.... Het was zo erg dat ik alles openkrabte. Toen zei de dokter dat het dit was en raadde me dit aan. Ik moest het enkel uitwendig en in het begin van de vagina aanbrengen. Dus de "tubes" moest ik niet gebruiken. Ik kreeg ook een[lees meer...] pilletje voor een inwendige desinfectie. Deze zalf heeft direct de jeuk verzacht en na 2d was de zwelling minder. En na een kleine week was alles opgelost. Ik zou enkel een inlegkruisje aanraden bij gebruik want door je lichaamswarmte wordt het snel vloeibaar en heb je een papje in je onderbroek. Nu heb ik constant een tube op voorraad in geval ik de jeuk terug voel opkomen. Dan is het opgelost binnen de 2d.
19-12-2018

Vaginale schimmelinfectie

Eerst het product opgezocht en de ervaringen ervan. Ik las heel wat verhalen waar er ernstige bijwerkingen bij optraden & werd al snel heel bang. Uiteindelijk de crème toch gebruikt. Is heel makkelijk in te brengen en heb er nauwelijks last van. Alleen op de 2de dag een beetje jeuk maar anders voel ik er niks van. Werkt heel goed want na de 3de dag is het zo goed als weg. [lees meer...]Ook heel goed geslapen. Het is inderdaad wel aangeraden om een maandverband te gebruiken ‘s nachts want het loopt er een beetje uit. Ik mag mij prijzen als een van de gelukkige, iedereen zn lichaam is anders en dus ook de reacties erop!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum