Gyno-Daktarin

miconazol

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Nee.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Gyno-Daktarin (214 meningen)
Canesten gyno (90 meningen)
Metronidazol Injecties/Tabletten (45 meningen)
Gynomyk (17 meningen)
Miconazol vaginale crème (8 meningen)

Farmacoterapeutisch Kompas

Pagina 1 van 7
21-03-2019

Vaginale schimmelinfectie

Na een blaasontsteking en een antibiotocakuur kreeg ik twee dagen na de kuur vreselijk last van jeuk er roodheid van onder.. Na het lezen van alle horror verhalen hier was ik doodsbang om de capsule in te brengen.. Mezelf moed in gepraat en uiteindelijk toch maar gedaan aangezien ik op het punt van bevallen sta en ik geen zin had dat die kleine dalijk al geboren word me[lees meer...]t spruw... Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe nog geen last van heb gehad en ook geen bijwerkingen heb ervaren.. Ook ervaar ik al minder last van jeuk en hoop ik dat deze capsule genoeg is en alles straks weer over is voor de bevalling... Tot nu toe niks te klagen over dit medicijn!
06-03-2019

Vaginale schimmelinfectie

Half uur na inbrengen enorm branderig gevoel, kon er niet van slapen! Alsof je in een bos brandnetels zit.
27-02-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik ben een jonge vrouw van 23 jaar, die het afgelopen half jaar geen menstruatie heeft gehad. Afgelopen week werd ik 's ochtends wakker, mijn vagina brandde enorm en was gezwollen en ik dacht heel nodig te moeten plassen. Het plassen deed enorm zeer en er kwam een hele zurige geur vanaf gevolgd door allemaal wit slijm. Bij inspectie van mijn vagina, ondekte ik allemaal wit[lees meer...]te schilfers tussen mijn schaamlippen. Aangezien ik op dat moment een weekend weg ging, ben ik wezen douchen en heb ik mijn foef grondig gereinigd. Tip doe dit niet, het brandden werd erger en erger. Aangezien ik in het algemeen een moeilijke huid heb, durfde ik niet zomaar een middeltje bij de kruidvat te halen. Maandag mijn midweekendje afgebroken en zodra het kon de huisarts gebeld. De assistente kon mij echter al vertellen, dat het om een schimmelinfectie ging en schreef mij gyno-Daktarin crème voor de schaamlippen en 3 capsules voor vaginaal gebruik. Het inbrengen van de capsule was niet moeilijk en stelde niet voor, beetje huiverig over het gebruik en bang voor bijwerkingen. De bijwerkingen zijn gelukkig niet extreem, nu op dag twee begint het echter wat meer te branden (minder heftig als van de infectie zelf). De tip is zeker om een maandverbandje in te doen, het medicijn en mijn afscheiding vloeien hevig. Vanavond breng in de laatste keer een capsule in, hopelijk verdwijnt de infectie na deze week, want het is absoluut geen pretje. Ik voelde mij ontzettend vies, terwijl het waarschijnlijk veroorzaakt is, door een te goede hygiëne. Voor alles dames die er last van hebben en angstig zij om te bellen. Schaam je niet, de assistente vertelde mij dat het de vaakst voorkomende klacht is bij vrouwen aan hun vagina en ze bijna iedere week wel iemand spreekt, met deze infectie. Wat begon als een beetje een beschamend gesprek, eindigde in een lachend, gekscherend gesprek. Waarin ze mij vertelde dat 'mijn gevaren driehoek' snel over moest zijn. Mochten de capsules niet voldoende zijn, kan ik de crème blijven gebruiken. Pas wel op let sex! De crème en capsules kunnen een condoom beschadigen, waardoor de werking niet betrouwbaar is!
14-02-2019

Vaginale schimmelinfectie

Voorgeschreven door huisarts. De eerste ovule ingebracht voor het slapen gaan. Binnen een uur een lichte branderigheid gevoeld. Houdt aan tot de ochtend. Maar niet hinderlijk. Schrok van de reacties hier. Sommige vrouwen ervaren dit medicijn als erg pijnlijk ivm jeuk en branderigheid. Moet zeggen bij mij valt dit reuze mee. Hopelijk gaat de schimmelinfectie weg hiermee. Al[lees meer...] met al een goed middel tot nu toe.
26-01-2019

Schimmelinfectie van de huid

Ivm leveringsproblemen van de canesten gyno tablet heb ik de gyno daktarin capsule gekregen van de huisarts. De gyno daktarin 1200mg capsule vannacht ingebracht en een paar uur later wakker geworden met enorm veel pijn, jeuk en branderig gevoel. Ijsklontjes, washandje, water hebben bij mij niet geholpen. Hele nacht wakker gelegen en uiteindelijk maar de miconazolnitraa[lees meer...]t vaginale crème aangebracht. Gelukkig gaf die een klein beetje verlichting. Door het gebruik van antibiotica heb ik die soort tablet/capsules vaak gebruikt. De enige waarbij je GEEN branderig/jeuk gevoel krijgt, is de canesten gyno tablet. LET OP! het gaat echt om de canesten gyno tablet en NIET de canesten gyno zachte capsule. Beide kan je gewoon krijgen bij de drogist, apotheek etc. Hoop dat de tablet weer heel snel leverbaar is!!!
24-01-2019

Vaginale schimmelinfectie

Omdat Canesten Gyno (tablet en creme) van de drogist niet genoeg hielp, van de huisarts Gyno Daktarin 1200 mg gekregen. Bij Canesten reageerde ik niet goed op de uitwendige creme (brandde). In de capsule/het eitje van Daktarin zit ook een creme, dus je raadt het bijna al.. dolle pret! Half uur na inbrengen begon het meteen te branden. Heb met een natte handdoek en daar[lees meer...]na met een fles wijn op mijn poes gezeten om het 2,5 uur te koelen. Maandverband in, 2 uur geslapen, midden in de nacht wakker geworden omdat de creme er weer uitliep, oftewel: branden! Zit nu met de 2de fles wijn te koelen om 4 uur ‘s nachts. Vre-se-lijk. Een schimmelinfectie is bij mij alles behalve onschuldig of eenvoudig opgelost. Eerst ga je kapot van de jeuk, daarna ga je kapot van de medicijnen. Hoop dat dit helpt.
18-01-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik heb na gebruik nog wel jeuk dus nu een zalf. Heb al teee dagen na inbrengen rode oranje afscheiding. Dit was niet de kleur van de capsule dus denk dat het bloed is vermengt met de capsuleinhoud?!
09-01-2019

Vaginale schimmelinfectie

Door het gebruik van antibiotica tegen blaasontsteking vaginale schimmelinfectie gekregen 3 eitjes van 400mg gehad en creme Creme tweemaal daags aanbrengen en eitje voor slapen gaan. Gisteren eerste ei nergens last van nu tweede ei 2 uurtjes geleden gedaan en gaan slapen want moet vroeg op. Na 10 minuten begon het zo erg te branden en jeuken Gelijk naar toilet wa[lees meer...]ssen gaat niet weg de jeuk en branden Ik dacht hoe kan dat heb misschien wondjes binnen of heb ik een allergische reactie of irritatie toen maar gegoogled kwam hier terecht en ben gelukkig niet de enige het hoort erbij Heb op advies van dames hier 2 paracetamol genomen is nu wat minder geworden hopen dat snel werk moet al over paar uur op. Vind wel eng om morgen laatste ei te nemen maar ja als het helpt want heb nog geen verschil gemerk heb nog last. We gaan het zien
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!