ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

16-05-2018

Vaginale schimmelinfectie

Ik ben 9 weken zwanger en vorige week begon ik last te krijgen van jeuk en een branderig gevoel daar beneden. Ik dacht dat het kwam door de zwangerschap maar later las ik terug dat het ook kan komen door een bubbelbad. Vorige week inderdaad in de jacuzzi geweest dus dat kan het ook heel goed zijn.. nou heb ik eergister de huisarts gebeld en het uitgelegd, heeft hij me dit [lees meer...]middel voorgeschreven. Eenmaal 1 pil van 1200 mg. Inbrengen ging niet moeilijk. deed het gehurkt en zo kon ik hem diep inbrengen net als een tampon en voelde hem daarna ook niet zitten. Vervolgens naar bed toe gegaan. Een beetje bang voor de bijwerkingen. Maar ik heb nergens last van gehad. Ik heb wel al het idee dat de klachten veel minder zijn. Nu had ik ook enkel maar wat kleine klachtjes. Maar ik ben redelijk tevreden. Moet nog 2 dagen wachten voordat hij zijn werk volledig heeft gedaan. Ben benieuwd!
13-05-2018

Vaginale schimmelinfectie

Het inbrengen ging vrij gemakkelijk... direct na t in brengen licht branderig gevoel. Maar s'nachts wakker geworden van extreme jeuk... heb op een gegeven moment met een icepack tussen mijn benen gelegen, de jeuk werd opgevolgd na een uur of wat door een branderig gevoel die toch wel een tijdje heeft aangehouden, maar alles beter dan die jeuk, dacht dat ik gek werd 😉
04-03-2018

Vaginale schimmelinfectie

Het begon toen ik hele erge jeuk krijg waardoor ik op een uitslaapdag 6.30 wakker werd. Ik kon niet slapen en besloot om meteen om 8.00 uur de huisarts te bellen. Ik kon meteen terecht en er werd meteen gekeken. Mijn schaamlippen waren opgezwollen en ik had vlokkerige afscheiding: een vaginale schimmelinfectie. Nou had ik dit nooit gehad dus vond het best wel eng toen ik h[lees meer...]oorde dat ik 3 capsules vaginaal moest inbrengen. Dit viel heel erg mee. Iedere dag moest im 2 keer smeren met een creme die ik ook bij de huisarts had gekregen voor minder jeuk. Over deze zalf was ik niet erg te spreken dus bereidde me al voor op de capsules. Deze moest ik iedere avond 3 nachten lang instoppen. Het lijkt een groot ding maar als je er even de tijd voor neemt en gaat zitten hoe je een tampon ook in zou doen is het goed te doen. Na de 1e dag merkte ik al dat de jeuk al minder werd maar had er nog wel erg veel last van. Ik ginf van extreme jeuk naar jeuk. Nu zit ik op de 3e dag en heb net mijn laatste capsule ingenomen. Het voelt nu al stuk prettiger en de branderigheid en jeuk is bijna verdwenen. Voor mij helpt het en ja, alle verhalen maakte mij zo bang, maar het was nergens voor nodig. Gewoon meteen huisarts contacteren en je bent er zo van af!
29-01-2018

Vaginale schimmelinfectie

Geen bijwerkingen. Ok vind trouwens de verhalen hier behoorlijk overtrokken. Het enige wat ik merkte was..uiteraard.. dat de capsule natuurlijk oplost en het goedje ook naar buitenloopt s nachts. Dat kan wat kliederen dus daar even om denken.
30-12-2017

Vaginale schimmelinfectie

Dagen jeuk gehad en branderig gevoel Dus assistente gebeld en gevraagd om eieren Opgehaald en gister de eerste ingebracht wat al pijnlijk was, voelde of er een scheurtje zat van binnen ofzo. Maar goed normaal geslapen niks geen last, maar vanmorgen dacht ik dood te gaan van de jeuk en jeuk is echt erger dan pijn Pffff Heb een kwartier met de douchekop erop staan spr[lees meer...]oeien , ik werd gek van de jeuk Nu brand t een beetje en lichtelijk jeuk , hoop dat dit t was en dat we dit morgen niet weer hebben na de 2de pil. Manlief zegt dat t logische is, de schimmel vecht terug daarom zo veel jeuk Ik kan nog niet zeggen of mijn klachten straks over zijn
29-12-2017

Jeuk

Na een 2 weekse antibiotica kuur extreme laat gekregen van een helse schimmel infectie. De eerste keer heeft de gyno daktarin super goed gewerkt na eerst zelf klooien met die dure canesten gyno. (Echt troep) toch kreeg ik het na de 2e kuur weer terug weer gebeld weer een ingebracht helaas had ik toen ook mijn menstruatie gekregen. Denk dat de schimmel het daardoor weer ove[lees meer...]rleefd had. Daarna maar weer zitten klooien met de meegeleverde zalf die ik bij de daktarin had gekregen maar toch overleefde de schimmel weer. Gisteren weer een tablet ingebracht en ben ik halverwege de nacht wakker geworden door een helse jeuk aanval! De tranen liepen over me wangen ik wist niet meer wat te doen. Na wat speuren op Google heb ik paracetamol erbij genomen 2x 500 MG en na 3 kwartier zakte de jeuk en ben ik in slaap gevallen. Na weer Wat uurtjes te hebben geslapen voel ik mij nu stukken beter ! De jeuk is zo goed als helemaal verdwenen. Het is even doorbijten maar dames ga niet zitten klooien met die dure canesten maar bel gewoon even je huisarts dan ben je er echt vanaf! Verder slik ik nu ook al een cranberry van het Kruidvat. Ik wilde er zo graag vanaf!
12-12-2017

Vaginale schimmelinfectie

Ik liep al 2 weken rond met een vermoedelijke schimmelinfectie; canestyn gyno gehaald bij etos, geen effect. Ik kreeg van de dokter 3 eitjes voorgeschreven die ik voor het slapen moest inbrengen. Inbrengen is al geen pretje in een droge pijnlijke vagina, maar de bijwerking was nog erger. Extreem jeuk en extreem branderig gevoel, uiteindelijk een pijnstiller gepakt en toch [lees meer...]kunnen slapen. Dit is een bekende bijwerking maar zeer zeer onprettig. Effect is goed, na 1 tablet zijn de klachten al minder. Let wel op dat er nog wat vloeistof uit je vagina komt in de nacht en ochtend. Overdag bijna gedn last gehad. Ik neem de bijwerkingen maar voor lief...
02-12-2017

Vaginale schimmelinfectie

Via de huisarts deze capsule voorgeschreven gekregen omdat ik al 2 weken lang last heb van mijn schimmelinfectie. Bang na alle horrorverhalen die ik hier las, heb ik de capsule gisternacht voor het slapen gaan ingebracht. Dit was geen pretje, aangezien alles daar beneden zo droog als een woestijn is door de infectie. Tip: ga bij de wasbak staan, maak je vagina een klein be[lees meer...]etje nat met koud water en de capsule ook minimaal (niet teveel, anders lost hij op in je hand) en breng hem dan gelijk in. De nacht heb ik zonder pijn, jeuk of irritatie doorstaan, gewoon lekker geslapen. Ook had ik geen pijn bij het plassen zoals hier veel wordt verteld. Vanochtend werd ik vroeg wakker met een misselijk gevoel, maar ik weet niet of dit hieraan ligt. Niet iets heel vervelends, aangezien ik vanochtend geen jeuk, irritatie en pijn meer had aan mijn vagina. Kortom: alle horror verhalen over dit product geloof Ik, maar als je er bang van wordt: niet doen, het kan ook werken zoals bij mij. Succes!
Pagina 1 van 7

Mirena (2046) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (448) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!