Ervaringen met Baclofen

Tizanidine (3 meningen)
Dantrium (3 meningen)

02-12-2022 | Vrouw | 57
baclofen (10mg)
Al een paar maanden lang leefde ik in een 24/7 durende paniekaanval. Op een punt aangekomen dat ik het leven niet meer kon verdragen heb ik hulp gezocht bij mijn huisarts. Omdat ik in de laatste 25 jaar antidepressiva uit alle groepen tevergeefs heb geprobeerd, ben ik gaan zoeken naar een medicijn dat niet tot de antidepressiva behoorde, maar wel zou kunnen helpen bij de[lees meer...] angst en daaruit voortvloeiende paniekaanvallen. Zo kwam ik terecht bij Baclofen. De eerste paar dagen waarop ik 3x per dag 5mg slikte leek de paniek een klein beetje te verminderen. Daarna kon ik ophogen naar 3x 10mg. Na dit een week te hebben gedaan, merkte ik dat ik na 5 uur na inname weer heftige paniekaanvallen kreeg. In overleg toen besloten om op te hogen naar 4x per dag 10 mg. Na dit een paar dagen met een positief effect te hebben gedaan, merk ik nu toch weer dat de paniek er in aan het sluipen is. Vandaag hierover overleg gehad met de huisarts en hij gaf aan dat de Baclofen te weinig verbetering van de klachten en teveel zware bijwerkingen liet zien. Daarom besloten om nu Buspiron te gaan proberen. Bijwerkingen Baclofen: Incontinentie. ik had de hele dag het gevoel dat ik moest plassen en als ik naar het toilet ging was ik tijdens het lopen al aan het plassen. Ook heb ik 2x ‘s nachts in bed geplast. Traagheid. Zowel mijn denken als mijn handelingen raakten vertraagd. Geheugenproblemen. Mijn kortetermijn geheugen verslechterde in rap tempo. Moest elk klein dingetje gelijk opschrijven, anders was ik het weer kwijt. Slapeloosheid. Ik sliep nog maar maximaal 5 uur per nacht. Het vreemde was dat ik me helemaal niet moe voelde overdag. Ik heb deze bijwerking als positief ervaren. In de 25 jaar dat ik verschillende soorten antidepressiva slikte, sliep ik 10 tot 14 uur per dag en voelde ik me altijd doodmoe. Baclofen zorgde er dan ook voor dat ik me ondanks de slapeloosheid superenergiek voelde. Spierkrampen. Kwamen niet vaak voor, maar wel op plekken waar ik nooit krampen heb. Opeens kramp in de rechterpols bijvoorbeeld of kramp in een knie. Sexuele dwang. Twee dagen duurde dit en ik heb geen zin om hier over uit te weiden, maar het was vreselijk. De hele dag door alleen maar bijzonder sterke sexuele dwang voelen die niet te bevredigen is, ik gun het niemand!

08-03-2021 | Man | 35
baclofen (0,25mg/ml)
Deze baclofen werkt bijna niet van dit merk. Ik had voorheen baclofen van Mylan 10mg dat werkte echt beter. zowel mijn spieren ontspande meer, kon beter slapen maar de laatste keer kreeg ik het van dit merk sandoz. Nog in hogere dosering van 25mg maar doet niets, merk er niets van. Hopelijk kan ik binnenkort weer terug naar Mylan voor me fibromyalgie en chronische pijn wa[lees meer...]nt de baclofen van dit merk is 3xniks.

28-01-2020 | Man | 34
baclofen (10mg)
Absoluut geweldig medicijn. kamp met chronische stijve pijnlijke spieren en pezen door zelfbeschadiging. en meer onverklaarbare ligamelijke klachten, toenemende sociale angst hierdoor door, chronisch pijnlijk /ondraaglijk voelend lichaam. en dit medicijn heeft me echt een boost gegeven qua zelfvertrouwen zowel mentaal als fysiek. Instant mentale verlichting. Mentale hoo[lees meer...]gspanning door chronisch ondraaglijk lijf is verminderd. Minder heftige pijn, meer rust in me hoofd. geen vervelende bijwerkingen. In isolement door chronisch ondraaglijk aanvoelend lijf. Ook hier merk ik verbetering. slaap beter, ben minder gevoelig voor verslavingen(alchocol,porno), beter onder controle door dit medicijn. Ik stop hier echt nooit meer mee!. eerst probeerde ik 5htp en gaba supplementen alsmede amytriptilyne en gabapentine maar zonder resultaat. Hoop wel dat Mylan dtit leest en zorgt dat de 25mg versie frequenter beschikbaar wordt. Nu alleen 10mg beschikbaar bij apotheek. Ben sceptisch om over te stappen na ander merk doordat hogere dosering(25mg tabletten) niet beschikbaar is. en nu van Sandoz moet proberen, helemaal nu de ervaringen met dit merk goed zijn.

08-09-2016 | Man | 45
baclofen (10mg)
Ik lijd al een tijd aan slaapproblemen en een angststoornis (vooral met slapen te maken). Nu las ik positieve reacties van het gebruik van baclofen voor de angst en slaapproblemen, dus aan mijn specialist gevraagd om dat te proberen, begonnen met 2x10 mg, ik moet zeggen dat ik er redelijk op sliep, gebruik daarbij nog 0,5 mg alprazolam en 7,5 mg mirtazapine. Maar naar 2/3 [lees meer...]weken werd ik als maar depressiever, dus ben van ellende maar gestopt. Herkent iemand dit probleem? Baal ervan dat het geen gunstig effect op mijn heeft, naar zoveel positieve verhalen die ik lees.

28-08-2016 | Man | 54
baclofen (0,5mg/ml)
Ik gebruik Baclofen een maand tegen depressie en angstaanvallen. Ik merk dat ik er rustiger van wordt. Vind het nog moeilijk om naar buiten te gaan, maar het lijkt wel iets makkelijker te worden.

13-06-2014 | Vrouw | 38
baclofen
Ik ben op recept Baclofen gaan gebruiken voor een gegeneraliseerde angststoornis en overmatig alcohol gebruik. Eerst Campral en Refusal gebruikt en de AA bezocht. Gering resultaat. Met Baclofen begonnen 3 keer 5 mag per dag, daarna langzaam opgehoogd naar 80 mg per dag en op dit moment nog verder aan het ophogen. Dit is het beste medicijn dat ik ooit heb gehad! Wat een won[lees meer...]der en wat een schande dat dit niet breder bekend is in onze maatschappij. Zo veel mensen lijden aan angst, paniek en verslaving terwijl er gewoon een oplossing is. Omdat de rechten/patenten op dit medicijn verlopen zijn verdienen de producenten en apotheken er niet veel aan. Ook de sigaretten- en alcohol industrie zijn geen voorstander van dit medicijn, en al helemaal niet de verslavingszorg die dan veel cliënten zou mislopen. De overheid zit ook al niet te wachten op dit medicijn omdat het dan accijnzen misloopt op de verkoop van drank en sigaretten. Promotie op grote schaal zit er dus niet in. In het begin vond ik de bijwerkingen wel heftig, het is wel doorbijten. De eerste nachten moeite met slapen, onrustig gevoel, onrustige benen (Roosvicee met ijzer voor het slapengaan helpt) daarna juist heel diep slapen, derde dag last van misselijkheid gehad. Als je het medicijn gewoon goed na/tijdens het eten inneemt heb je daar geen last meer van. De wijn blijft bij mij nu in de koelkast staan en op een feestje drink ik sociaal een glas mee maar hoef thuis niet nog minimaal een fles leeg te drinken. Belangrijk is dat je de dagelijkse dosis van Baclofen echt heel rustig moet opbouwen. Op dit moment ben ik 27 dagen bezig en zijn de bijwerkingen vrijwel nihil. Bij iedere ophoging van 5 mg per keer blijf ik 2 a 3 dagen daarop staan en hoog dan verder op. Ik ben deze week ook gestopt met roken en als ik ontwenningsverschijnselen voel en dan de Baclofen inneem dan voel ik dat nare gewoon heel snel wegtrekken. Psychisch gezien heb ik mij nog nooit beter gevoeld. Ik heb veel meer energie, word niet meer belemmerd door negatieve gedachten. Er is een nieuwe wereld voor mij opengegaan en dit gun ik iedereen!

03-04-2013 | Vrouw | 39
baclofen
Na jaren verslaafd te zijn gewwest aan Zopiclon ben ik sins December er vanaf. Het neemt de hunkering weg.

25-10-2012 | Man | 59
baclofen
Mijn werkelijke reden voor het gebruik van Baclofen is "alcohol-misbruik". 2 jaar geleden begonnen met 3x5mg. p/d. Langzaam opgebouwd naar 3x20mg, p/d. Werkt voor mij 100% ! Totaal géén behoefte/craving meer in/naar alcohol. Verder géén last meer van angst/paniek/depressie. Ik wil er wel bij zeggen, dat "motivatie" een heel belangrijke "must" is ! écht een[lees meer...] aanrader voor verslaafde personen.