Baclofen

baclofen

Alcoholverslaving (21 meningen)
Spierspasmes (5 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)
Beenkrampen (2 meningen)

Tizanidine (2 meningen)
Dantrium (2 meningen)

08-09-2016

Baclofen (baclofen)

Ik lijd al een tijd aan slaapproblemen en een angststoornis (vooral met slapen te maken). Nu las ik positieve reacties van het gebruik van baclofen voor de angst en slaapproblemen, dus aan mijn specialist gevraagd om dat te proberen, begonnen met 2x10 mg, ik moet zeggen dat ik er redelijk op sliep, gebruik daarbij nog 0,5 mg alprazolam en 7,5 mg mirtazapine. Maar naar 2/3 [lees meer...]weken werd ik als maar depressiever, dus ben van ellende maar gestopt. Herkent iemand dit probleem? Baal ervan dat het geen gunstig effect op mijn heeft, naar zoveel positieve verhalen die ik lees.
28-08-2016

Baclofen (baclofen)

Ik gebruik Baclofen een maand tegen depressie en angstaanvallen. Ik merk dat ik er rustiger van wordt. Vind het nog moeilijk om naar buiten te gaan, maar het lijkt wel iets makkelijker te worden.
13-06-2014

Baclofen (baclofen)

Ik ben op recept Baclofen gaan gebruiken voor een gegeneraliseerde angststoornis en overmatig alcohol gebruik. Eerst Campral en Refusal gebruikt en de AA bezocht. Gering resultaat. Met Baclofen begonnen 3 keer 5 mag per dag, daarna langzaam opgehoogd naar 80 mg per dag en op dit moment nog verder aan het ophogen. Dit is het beste medicijn dat ik ooit heb gehad! Wat een won[lees meer...]der en wat een schande dat dit niet breder bekend is in onze maatschappij. Zo veel mensen lijden aan angst, paniek en verslaving terwijl er gewoon een oplossing is. Omdat de rechten/patenten op dit medicijn verlopen zijn verdienen de producenten en apotheken er niet veel aan. Ook de sigaretten- en alcohol industrie zijn geen voorstander van dit medicijn, en al helemaal niet de verslavingszorg die dan veel cliënten zou mislopen. De overheid zit ook al niet te wachten op dit medicijn omdat het dan accijnzen misloopt op de verkoop van drank en sigaretten. Promotie op grote schaal zit er dus niet in. In het begin vond ik de bijwerkingen wel heftig, het is wel doorbijten. De eerste nachten moeite met slapen, onrustig gevoel, onrustige benen (Roosvicee met ijzer voor het slapengaan helpt) daarna juist heel diep slapen, derde dag last van misselijkheid gehad. Als je het medicijn gewoon goed na/tijdens het eten inneemt heb je daar geen last meer van. De wijn blijft bij mij nu in de koelkast staan en op een feestje drink ik sociaal een glas mee maar hoef thuis niet nog minimaal een fles leeg te drinken. Belangrijk is dat je de dagelijkse dosis van Baclofen echt heel rustig moet opbouwen. Op dit moment ben ik 27 dagen bezig en zijn de bijwerkingen vrijwel nihil. Bij iedere ophoging van 5 mg per keer blijf ik 2 a 3 dagen daarop staan en hoog dan verder op. Ik ben deze week ook gestopt met roken en als ik ontwenningsverschijnselen voel en dan de Baclofen inneem dan voel ik dat nare gewoon heel snel wegtrekken. Psychisch gezien heb ik mij nog nooit beter gevoeld. Ik heb veel meer energie, word niet meer belemmerd door negatieve gedachten. Er is een nieuwe wereld voor mij opengegaan en dit gun ik iedereen!
03-04-2013

Baclofen (baclofen)

Na jaren verslaafd te zijn gewwest aan Zopiclon ben ik sins December er vanaf. Het neemt de hunkering weg.
25-10-2012

Baclofen (baclofen)

Mijn werkelijke reden voor het gebruik van Baclofen is "alcohol-misbruik". 2 jaar geleden begonnen met 3x5mg. p/d. Langzaam opgebouwd naar 3x20mg, p/d. Werkt voor mij 100% ! Totaal géén behoefte/craving meer in/naar alcohol. Verder géén last meer van angst/paniek/depressie. Ik wil er wel bij zeggen, dat "motivatie" een heel belangrijke "must" is ! écht een[lees meer...] aanrader voor verslaafde personen.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum