mondverzorging

Gevoelige tanden (36 meningen)
Tandverzorging (11 meningen)

08-08-2019 | Vrouw | 50
Gevoelige tanden
De tandarts adviseerde Sensodyne ivm blootliggende tandhals. Verder heb ik een goed gebit. Na een tijdje ontstonden er heel veel witte plekken op tong, wangslijmvlies en tandvlees. Af en toe ook een blaar. Ik had hier nooit eerder last van gehad en maakte me zorgen. Bij de huisarts om antischimmelmiddel gevraagd, daar leek het ‘t meest op, maar dat werkte niet. Toen i[lees meer...]k een paar dagen een andere tandpasta gebruikte omdat de Sensodyne op was viel me op dat de klachten veel minder werden. Vervolgens ben ik gaan googlen op Sensodyne en zag ik tot mijn stomme verbazing dat ontzettend veel Sensodyne-gebruikers hier last van hebben. Hoe is het mogelijk dat deze troep nog steeds verkocht wordt? Velen hebben de fabrikant aangeschreven maar nooit een reactie gekregen. Ik ga stappen ondernemen en melding maken bij de daarvoor betreffende instanties.

24-07-2019 | Vrouw | 36
Tandverzorging
Eerder altijd Sensodyne Whitening gebruikt en na jaren Paradontax weer eens een keer Sensodyne Complete geprobeerd. Na een tijdje kreeg ik ineens dikke lippen en was mijn tandvlees gevoelig en vuurrood. Na prednison, een antibioticakuur en een hooikoorts tablet werd het minder maar het was nog niet over. Nog een keer bij de dokter geweest op advies Paradontax gebruikt. Na[lees meer...] een paar keer poetsen zijn de klachten bijna verdwenen.

04-06-2019 | Vrouw | 30
mondverzorging (1)
Tandvleesontsteking
Ik had last van delen van mijn tandvlees met gevoeligheid bij kou. Het tandvlees was ook wat terug getrokken op een stukje. Een paar jaar geleden zeer positieve ervaringen gehad met Sensodyne Relief bij zulke klachten, maar nu ik deze tandpasta weer kocht (naam veranderd in Rapid Relief), kan ik niet hetzelfde concluderen. Als ik op de gevoelige plek de tandpasta smeer (wa[lees meer...]t wordt aangeraden op de verpakking en wat in het verleden hielp) krijg ik onmiddellijk zeer sterke pijnscheuten. Daarna heb ik geprobeerd niet meteen alles op die plek te smeren, maar dat hielp ook niet. Enorme pijnscheuten in m’n kaak, alsof iemand er lekker in loopt te prikken met naalden. En dat duurt dan een paar uur. Dat kan de bedoeling niet zijn. Ook krijg ik last van een pijnlijke tong. Ik weet niet wat er aan het recept is veranderd, maar Rapid Relief nooit meer voor mij. Het is nu eerder Rapid Pain...Jammer, want jaren geleden werkte het. Ik gebruik nu Zendium Sensitive, die veel milder is en in ieder geval geen pijnscheuten geeft in m’n tanden of kaak. Ik hoop dat ik snel van mijn klachten af ben.

20-05-2019 | Man | 39
mondverzorging
Vreselijk. Na 2 dagen gebruikt te hebben heel mond mond vol blaartjes en op mijn tong. Graag heel snel uut de handel halen deze tandpasta.

18-01-2019 | Vrouw | 53
mondverzorging
Omdat ik enkele gevoelige kiezen had had de tandarts aangeraden sensodyne te gebruiken ipv mijn normale paradontax. Vandaag pas achtergekomen dat de reactie van mijn lippen aan mijn tandpasta lag, wat een ellende. Afgelopen week de mogelijkheden iedere keer afgestreept; noten, rozijnen etc. Maar nadat ik zojuist mijn tanden had gepoets zetten de lippen en tong weer in al[lees meer...]le hevigheid op.

14-12-2018 | Vrouw | 50
mondverzorging (2)
Gevoelige tanden
2x gepoetst met deze tandpasta en bijna een ziekenhuisopname doordat heel mijn gezicht en mond lippen keel en tong op zijn gaan zetten. Door prednison is het gelukkig snel gaan slinken en hoefde ik niet opgenomen te worden. Ik begrijp niet na zoveel heftige klachten dat dit product nog in de winkels ligt. Ik heb een klacht ingediend bij het bedrijf maar geen reactie. Il he[lees meer...]b zelfs een foto mee gestuurd waar te zien is dat heel mijn gezicht op gezet is. Ik heb een eenmanszaak en heb geen personeel . Door het onschuldig poetsen met deze tandpasta ben il een werk uit de running geweest.

26-10-2017 | Vrouw | 37
Gevoelige tanden
Ik gebruikte altijd sensodyne extra fresh naar tevredenheid. Toen de rapid relief van sensodyne op de markt kwam wilde ik die ook wel proberen. Het duurde even voor ik in de gaten kreeg dat de grote blaren en het opgezette weefsel in mijn mond verband hield met de tandpasta. Eenmaal gestopt met de Rapid Relief van Sensodyne verdwenen de klachten gelukkig weer. Heb er beh[lees meer...]oorlijk last van gehad en lees nu op deze site dat ik niet de enige ben. Helaas heeft de producent geen mailadres of telefoonnummer, waardoor je in de pen moet om de klacht door te kunnen geven. Vertrouwen in het merk is bij mij wel flink afgenomen en ben nu andere (tevens goedkopere!) producten aan het proberen.

08-10-2017 | Vrouw | 48
Gevoelige tanden
Vanaf het moment dat Rapid Relief op de markt is gebracht, heb ik last van mijn mond. De binnenkant is beschadigd, het lijkt alsof ik sneetjes heb en mij tongspier is in de ochtend opgezwollen. Ik kan dan moeilijk slikken. Ik gebruikte jarenlang Sensodyne Rapid op advies van mijn tandarts en had er echt baat bij. Nu de formule is veranderd ben ik maar overgegaan op Elmex. [lees meer...]Mijn klachten verdwenen na een aantal dagen. Ik hoop dat er wat gedaan wordt met al deze klachten en dat de formule wordt aangepast.

27-09-2017 | Vrouw | 46
mondverzorging (50mg/ml)
Gevoelige tanden
Wat een troep. dit verergerde niet alleen bij mij de klachten, maar ook bij mn zoon en dochter.

22-09-2017 | Vrouw | 47
mondverzorging (250)
Vreselijke blaren dikke lippen en opgezette tong gekregen door Sensodyne Rapid Reliëf..gebruik al jaren naar volle tevredenheid Sensodyne Rapid

20-08-2017 | Vrouw | 42
Gevoelige tanden
Na de vernieuwing van Sensodyne Rapid naar Rapid Relief begon bij mij de ellende. Niet alleen deed het zeer aan de tanden tijdens het poetsen, ik kreeg ook na gebruik hele dikke lippen, wangen en tong, met allemaal blaren in en rond om mijn mond.

30-05-2017 | Vrouw | 62
Gevoelige tanden
Deze tandpasta is allereerst behoorlijk aan de prijs. Bij mij zijn de pijnklachten enkel toegenomen, werd 's nachts zelfs wakker van pijnscheuten in mijn kiezen [alsof er met naalden in gestoken werd]. Zodra ik de tandpasta van Lidl, voor gevoelige tanden, ben gaan gebruiken waren de pijnscheuten onmiddellijk voorbij. N.b. een zeer voordelige tandpasta.

21-01-2014 | Man | 62
Gevoelige tanden
Mijn gebit is erg gevoelig. Dus heb ik Sensodyne gekocht. Helaas werden de problemen toen pas echt vervelend. Als er tandpasta aan mijn tanden of kiezen kwam was dat erg pijnlijk. Het middel was erger dan de kwaal. In overleg met mijn tandarts gebruik ik nu Elmex. En het probleem is gelukkig over.

04-11-2010 | Vrouw
Reinigen tanden en kiezen
vorming van witte slijmslierten om de kiezen op de plek waar ik altijd begon met poetsen. Dit slijm heeft mij zeer verontrust en ik ben op zoek geweest bij tandarts, mondhygienist, endodontoloog. Niemand kon vertellen waar dat slijm vandaan kwam. Zodra ik overstapte naar andere tandpasta (sensodyne Rapid) was de slijmvorming weg.

15-07-2021 | Man | 40
Gevoelige tanden
Sinds een week of 3 gebruik ik Sensodyne Complete Protection. Dit vanwege gevoelige tanden en tandvlees. Het leek nl. een prima alles-in-1 product. Braaf 2x per dag poetsen en niet spoelen (advies). Sinds een week zeer pijnlijke mond, tong, lippen en tandvlees. Aften op de onderlip en onderkant tong incl. Verdikking. Tong voelt net als schuurpapier, smaak verminderd. Lippe[lees meer...]n voelen branderig, net of ze kapot zijn en je er zout op doet. Tandvlees doet pijn - steken/branden - en voelt zeer strak aan. Delen die nooit bloedden, zijn gaan bloeden. Gevoeligheid voor kou is nagenoeg weg, maar mijn tanden “prikken” en “trekken”. Ik herken een heleboel van de klachten hier! Ik ga weer over op mijn oude tandpasta. Weg met die Sensodyne TROEP!

11-06-2021 | Vrouw | 48
mondverzorging (000)
Ik had de Sensodyne whitening gekocht en al bij het eerste contact in mijn mond aan de binnenkant van mijn onderlip werd het rood en pijnlijk. In de avond nog een keer gebruikt en het begon meteen te bloeden. Ik heb geen allergie en geen gevoelige tanden. Ik vind het ongelooflijk dat dit Produkties verkrijgbaar is. Overigens wel goede ervaring met andere Sensodyne.