Ervaringen met Sensodyne Tandpasta

mondverzorging

blaren Gezwollen tandvlees pijn in de mond ontstoken tong aften in de mond bruin slijm in de keel tintelingen en prikkeling in de keel allergische reactie

Gevoelige tanden (71 meningen)
Tandverzorging (24 meningen)

21-01-2014 | Man | 62
Gevoelige tanden
Mijn gebit is erg gevoelig. Dus heb ik Sensodyne gekocht. Helaas werden de problemen toen pas echt vervelend. Als er tandpasta aan mijn tanden of kiezen kwam was dat erg pijnlijk. Het middel was erger dan de kwaal. In overleg met mijn tandarts gebruik ik nu Elmex. En het probleem is gelukkig over.

04-11-2010 | Vrouw
Reinigen tanden en kiezen
vorming van witte slijmslierten om de kiezen op de plek waar ik altijd begon met poetsen. Dit slijm heeft mij zeer verontrust en ik ben op zoek geweest bij tandarts, mondhygienist, endodontoloog. Niemand kon vertellen waar dat slijm vandaan kwam. Zodra ik overstapte naar andere tandpasta (sensodyne Rapid) was de slijmvorming weg.

15-04-2024 | Vrouw | 61
Gevoelige tanden

tintelingen en prikkeling in de keel allergische reactie

De ene Sensodyne is de andere niet. Heb vele verschillende soorten Sensodyne gebruikt ivm gevoelige tanden, waarvoor het top is. Nooit problemen. Nu ivm aanbieding Sensodyne Complete protection Whitening gekocht. Meteen bij de eerste poetsbeurt een vreemd gevoel in mijn mond (slijmvliezen). Bij de tweede poetsbeurt weer. Voelt allergisch en als ik hier de commentaren lees[lees meer...], zou het me niet verbazen als ik bij doorgaan met gebruik ook blaarachtige klachten krijg. Snel terug naar Sensodyne Mineral Boost. Daarbij had ik geen centje pijn.

27-08-2023 | Vrouw | 53
Gevoelige tanden
Na paar dagen op advies van tandarts te hebben gebruikt, zit ik nu met een opgezwollen mond. Tong, lippen, wangen zijn droog en rood en dik. En ik slik continu antihistaminen en dan nog deze allergische reactie. Tandpijn is echter wel weg

17-12-2022 | Vrouw | 61
Gevoelige tanden
Ook ik heb last van allergische reacties zoals ik hierboven las. Zowel ernstige huiduitslag rond m’n mond als in de mond aan tong en gehemelte. Omdat diverse zalf niet hielp ben ik gestopt met Sensodyne. De uitslag aan de buitenkant verdween opvallend snel. Erg jammer dat ik Sensodyne niet kan gebruiken, want in eerste instantie deed het m’n tandvlees wel goed.

19-11-2022 | Man | 48
mondverzorging (75ml)
Gevoelige tanden
Ja, ik heb geen last meer van pijn bij hitte en koude vloeistoffen, echter laat het mondslijmvlies los en zorgt het voor wondjes en irritatie. Hier in Nederland kost een tube bijna 7 euro (anno 2022).

26-08-2022 | Vrouw | 58
Gevoelige tanden
Gebruik een aantal jaren rapid reliëf op advies van m'n tandarts tegen gevoelige tanden. Bij gebruik werkt het direct. De laatste paar maanden heb ik vaak last van van wondjes in mn mond, in de wangen, op de tong. Jeukend gehemelte dat komt en gaat, ik dacht dat ik hooikoorts of een allergie ineens zou hebben. Ook s nachts hierdoor niet kunnen slapen, gaan googelen en d[lees meer...]enk nu ook dat de sensodyne hier de oorzaak van is, wat me doet besluiten om hiermee te stoppen en over te stappen op andere tandpasta, in de hoop dat mn mond weer snel geneest en m'n gehemelte niet meer jeukt.

05-03-2022 | Man | 65
mondverzorging (1)
Tandverzorging
Onderzoek over tandpasta o.a. Sensodyne Rapid Relief dat tin(stannous) bevat: www.researchgate.net/publication/340140799 _Cheilitis_caused_by_contact _allergy_to_toothpaste _containing_stannous_tin_-_two_cases

14-11-2021 | Man | 62
Gevoelige tanden
Ik had zeker 8 jaar Sensodyne gebruikt. tot dat ik veel slijmvorming in de mond kreeg. als ik voor het slapen mijn tanden poetste, dan liep daarna, wanneer ik in bed lag, soms het slijm uit de mond. Ik was steeds bezig met het weg slikken van het slijm. Ook ik heb de klanten service van Sensodyne hier over benadert. Ook bij mij gaf Sensodyne aan dat ze dit probleem niet [lees meer...]herkenden. Sindsdien gebruik ik een ander merk en heb geen problemen meer. Tenzij ik andere merken probeer waar whitening in zit.

15-07-2021 | Man | 40
Gevoelige tanden
Sinds een week of 3 gebruik ik Sensodyne Complete Protection. Dit vanwege gevoelige tanden en tandvlees. Het leek nl. een prima alles-in-1 product. Braaf 2x per dag poetsen en niet spoelen (advies). Sinds een week zeer pijnlijke mond, tong, lippen en tandvlees. Aften op de onderlip en onderkant tong incl. Verdikking. Tong voelt net als schuurpapier, smaak verminderd. Lippe[lees meer...]n voelen branderig, net of ze kapot zijn en je er zout op doet. Tandvlees doet pijn - steken/branden - en voelt zeer strak aan. Delen die nooit bloedden, zijn gaan bloeden. Gevoeligheid voor kou is nagenoeg weg, maar mijn tanden “prikken” en “trekken”. Ik herken een heleboel van de klachten hier! Ik ga weer over op mijn oude tandpasta. Weg met die Sensodyne TROEP!

11-06-2021 | Vrouw | 48
mondverzorging (000)
Ik had de Sensodyne whitening gekocht en al bij het eerste contact in mijn mond aan de binnenkant van mijn onderlip werd het rood en pijnlijk. In de avond nog een keer gebruikt en het begon meteen te bloeden. Ik heb geen allergie en geen gevoelige tanden. Ik vind het ongelooflijk dat dit Produkties verkrijgbaar is. Overigens wel goede ervaring met andere Sensodyne.

18-05-2021 | Man | 30
Tandverzorging
Zelfde als alle anderen hier. Op “aanraden van de tandarts” ja ja. Wat een gemeen spul. Ik heb dit tegen de gevoelige tanden gekocht en het werkte direct goed. Maar ik kreeg wat last van de keel. Lang verhaal kort na kort herhaaldelijk gebruik bleek dat de boosdoener van deze keelpijn de sensodyne tandpasta was. Naast last van de keel had ik geen speeksel aanmaak meer. Kr[lees meer...]eeg ik zelfs aften in mijn mond na dagen van geen gebruik. Fijn dat ik lees dat hier mensen zijn die hetzelfde hebben, ondanks dat ik jullie dit ook niet toewens. Hoe dit spul nog op de markt kan zijn is mij een raadsel. Gebruik het niet of stop direct met gebruik.

23-04-2021 | Man | 56
Gevoelige tanden
Al jaren gebruik ik Sensodyne, maar sinds een dag maand ongeveer hele stroeve binnenkant van mijn mond, dacht dat het van Sulcrafaat kwam omdat ik dat toen ben gaan gebruiken. Dit was echter tijdelijk sinds een week gebruik ik het niet meer, sinds zondag heb ik opeens bijna geen smaak meer, alles smaakt als karton. Vanavond na het eten tandenpoetsen, en meteen weer vererge[lees meer...]rde klachten. Opeens dacht ik aan de tandpasta en ging ik Google en kwam deze pagina tegen. Ik ben niet met een nieuwe tube gaan gebruiken, sterker nog de tube is bijna leeg. Heel bijzonder. Ik denk wel dat het geactiveerd is door de sulcrafaat. Ga morgen met een nieuwe tube beginnen.

29-04-2020 | Vrouw | 61
Gevoelige tanden
Aha! Eindelijk weetik nu waar mijn mondklachten vandaan komen! Heb regelmatig een zeer pijnlijke, vreemde, droge mond. En heel dikke onderlip. Ik gebruik al heel lang Sensodyne. Ik Zie nu wel dat ik nu de Rapid gebruik en had altijd Repair. Ik heb ook al Corsodyle gebruikt om van de klachten af te komen. Wist ook niet waar het van kwam. Ik gebruik wel af en toe Elmex omdat[lees meer...] Sensodyne erg pijn doet als mijn mond weer zo geirriteerd is. Ik heb tijdje bijgehouden wat ik at en dronk maar werd hier niet wijzer van totdat ik net weer wakker werd met deze klachten en op Internet deze pagina vond. Wat ben ik blij dat ik dit gevonden heb! Ik gooi alles meteen weg, helaas heb ik nog een voorraadje staan maar dat is dan jammer.

18-04-2020 | Vrouw | 33
Gevoelige tanden
Ik gebruik Sensodyne al jaren op advies van de tandarts vanwege zeer gevoelige tanden en kiezen. De eerste jaren ging dit goed zonder klachten en de gevoeligheid verdween. Gebruik dit al sinds kind. De laatste maand over gestapt op Sensodyne complete protection op advies van tandarts omdat de werking op een gegeven moment kan verzwakken omdat je tanden er aan gewend zijn g[lees meer...]eraakt en de gevoeligheid weer terug kan komen. Sindsdien dus mondklachten. Ik dacht eerst een mondontsteking. Begon met droge mond en daarna steeds meer klachten. S avonds gepoetst en s ochtends met gezwollen onderlip wakker. Dat trok wel weer weg, maar ook aften en pijnlijk tandvlees, prikkende lippen en pijnlijke tong alsof hij in brand staat. Drie momenten contact met huisarts gehad. Gespoeld met Corsodyl. Klachten werden minder, maar werd na een week weer erger. Huisarts constateerde allergie. Maar voor wat? Ik ging googlen op allergie tandpasta en nu is het me wel duidelijk waar ik allergisch voor ben. Ik stap nu over op Zendium.

30-01-2020 | Vrouw | 55
mondverzorging
Ook ik heb een gevoelige mond en dikke lippen en dikke wangen van Sensodyne gevoeligheid en tandvlees!soort aften gevoel in mijn mond! Ga er direct mee stoppen!