Ervaringen met Avodart

Prostaathyperplasie (10 meningen)
Prostaatklachten (overig) (6 meningen)
Prostaatkanker (2 meningen)

31-01-2019 | Man | 62
Vergrote prostaat
Ik gebruik al vrij lang Avodart. Volgens mij is de samenstelling in die tijd ook veranderd. Het plassen is wel wat beter geworden, maar had me er meer van voorgesteld. Het lukt soms ook nu niet en nadruppelen blijft. Wel is mijn libido totaal verminderd en erectiele functie zeer slecht te noemen. Bezint eer gij begint.

09-07-2017 | Man | 72
Prostaatklachten (overig)
5 jaar geleden prostaatvergroting, gestart met Avodart. Na 4 weken lage bloeddruk en erg duizelig, evenwichtsstoornissen en dreigen flauw te vallen, kon bed niet meer uit. Uroloog biedt aan laserbehandeling, ok. Nu bloed in urine na lange autorit. Uroloog ziet zwakke plek in prostaat als gevolg van laserbehandeling. Nu weer aan de Avodart en na 4 weken weer hetzelfde. Huis[lees meer...]arts zegt nooit meer Avodart gebruiken. En 2 weken na de eerste aanval van duizelingen, opnieuw. Hoelang duurt het voor ik deze stof uit mijn lichaam heb?

09-01-2017 | Man | 76
Prostaatklachten (overig)
heb zeer goed resultaat. In de ochtend een capsule avodart dutasterine 0,5 mg innemen, voor het naar bed gaan een capsule tamsulosine hc1 0,4mg. nu na 4 dagen in de nacht nu maar drie keer er uit, en gaat het plassen beter en het licht branden bij het plassen wordt steeds minder en de straal sterker...

13-12-2015 | Man | 65
Prostaathyperplasie
Ik kon moeilijk plassen, vooral als de spijsvertering geprikkeld is en door gasvorming druk op de blaas wordt uitgeoefend. De doorsnede van de prostaat was toen circa 7 centimeter. Door dagelijks gebruik van Avodart is de PS-waarde in het bloed gehalveerd van circa 5 naar circa 2,5, wat duidt op een een halvering van het volume van de prostaat. Plassen gaar nu beter, hoewe[lees meer...]l nog steeds met een langdurige "na-plas". Bij een zeer volle blaas kan het plassen nog steeds lastig zijn, d.w.z. niet goed op gang komen. Dan moet ik twee keer achter elkaar plassen, eenmaal "om de druk er af te halen" en een half uur later om de blaas echt te legen. Na bijna twee jaar gebruik van Avodart blijk ik nu gezwollen testikels te hebben. Een week geleden merkte ik dat de ene circa 6,5 cm lang is en de andere circa 5 cm. Ook de huid van de penis kan af en toe enigszins gezwollen zijn, maar dat verdwijnt vanzelf.

16-02-2015 | Man | 68
Prostaatklachten (overig)
Wel borstgroei - niet hinderlijk, liever dat dan plasproblemen - ook hoofdhaargroei maar uitval lichaamsbeharing Sexuele problemen amper.

27-06-2014 | Man | 64
Prostaatklachten (overig)
Ik heb eerst Tamsulosine en Alfuzosine gebruikt maar vanwege de hinderlijke bijwerkingen hier noodzakelijkerwijze snel mee gestopt. Kreeg van de uroloog toen Avodart. Heb dit nu een half jaar ingenomen. Bijwerkingen. Eerste maanden kortademig. Nu nog impotent en zin in seks is verdwenen. Plasproblemen zijn de laatste tijd alleen maar erger geworden. Ga denk ik toch [lees meer...]maar voor een operatie. Begrijp nu trouwens ook waar de uitdrukking "hij knijpt hem als een oude dief" vandaan komt ;-)

21-05-2013 | Man | 66
Urineweginfectie
Bijwerkingen: heb nu vergrootte borsten, seks geen probleem, hoofdhaar meer, lichaamsbeharing minder Heb geen problemen met bijwerkingen, want plassen gaat beter en daar gaat het om.

27-12-2012 | Man | 64
dutasteride
Sterk vergrootte prostaat (145 cc) leidde tot plasproblemen en acute urineretenties; PSA steeg tot 23. Operatief was alleen een buikoperatie mogelijk. Op eigen verzoek eerst medicinale therapie (combinatie avodart en tamsulosine) geprobeerd. Dit gaf snel verlichting. Na een half jaar was prostaat sterk verkleind en de PSA gedaald naar 8. Nauwelijks plasproblemen meer. Libi[lees meer...]do is mogelijk iets minder maar als het erop aankomt nooit een probleem. Zaadlozing is teruggelopen maar dit heeft geen effect op het orgasme. Hoofdhaar is dikker geworden. Verder geen bijverschijnselen.

15-12-2012 | Man | 65
dutasteride
Eerste helft dit jaar vier keer zeer ernstige plasproblemen 's nachts. Jaar daarvoor ook al, en Tamsulosine 0,4 mg gaan gebruiken, Maar nu vond huisarts dat ik Avodart erbij moest nemen. Het directe effect is dat ik geen zaadlozing meer heb. Hooguit komt nog klein beetje voorvocht, maar sperma nul. Het effect kan ik niet met zekerheid vaststellen. Na gebruik heb ik nog 3[lees meer...] keer 's nachts plasproblemen gehad waarvan 2 keer ernstig in oktober. Kortom, ik weet het niet goed. De nadelen zijn evident maar de werking is nog niet bewezen.

05-12-2012 | Man | 60
dutasteride
plassen gaat als vroeger. sexplezier niet verdwenen.

04-12-2012 | Man | 66
dutasteride
Ik ben het gaan gebruiken omdat mijn prostaat vergroot was (120 gram) en het plassen soms zeer moeilijk en pijnlijk was. Wat de bijwerkingen betreft, alleen wat meer haargroei -dikker haar- hetgeen op mijn leeftijd (66jaar) geen kwaad kan. Geen erectieproblemen of verminderd libido. Spermaproduktie: weinig, maar ondervind hier geen hinder van, al jaren gesteriliseerd. O[lees meer...]rgasmes als vanouds. PSA zakte van 6,5 naar 2,7. Voor mij een prima geneesmiddel.

04-10-2012 | Man | 61
dutasteride
gebruik dit product nu 3/4 jaar en mijn zin in sex is bijna geheel verdwenen ook minder zaad en kan ik geen erextie houden, is zeer frustrerend voor mij maar ook voor mijn vriendin. Ik kon het eerst makkelijk een uur volhouden maar nu nog maar een minuut of 10. Ben sinds een week gestopt maar tot op heden geen verbetering.

27-09-2012 | Man | 72
dutasteride
heeft niet geholpen en alleen de bijwerkingen doen wat ze beloven en hoe, bij de Duitse voetbal fans zingen ze "......alles ist vorbei..." dus bij ook plus nog eens een paar leuke borstjes en extra vel haar, maar een mijn vrouw..... Gewoon een klote product en overweeg stappen na overleg met mijn uroloog. Na overleg uiteraard gestopt.

12-09-2012 | Man | 83

09-06-2012 | Man | 50
dutasteride
Heb 1 jaar dit middel gebruikt, als voorzorgmaatregel tegen haaruitval, haarlijn is goed, maar lichte, leeftijds gebonden, uitval dreigt. Geiligheid was snel verdwenen, en sperma productie ,ook echt minimaal, na stoppen met dit medicijn was alles binnen 1 maand weer normaal, ook de losse haren die ik verlies!!, maar dit zou ook normaal kunnen omdat je zo,n 200 haren p/d[lees meer...] zou moeten verliezen, terwijl met avodart er geen enkele haar uitviel. ik wil nu proberen om 2 maal per week een pil te nemen.

16-05-2012 | Man | 62
dutasteride
Het product werkte bij mij niet beter dan Tamsulosine, maar ik werd er chemisch door gecastreerd. Zowel libido als erectie waren volledig weg. Daarom gestopt en over op Tamsulosine, dat bij mij minder bijwerkingen heeft.