Alcoholverslaving (9 meningen)
Depressie (1 mening)

04-12-2019 | Man | 37
Alcoholverslaving
na zware periode in leven serieus beginnen te drinken (lees: faillissement van eigen zaak, kanker, echtscheiding, financiële problemen en ten slotte bijna het recht verloren om eigen kind te mogen zien) tot ik op 1 avondje stappen serieus verschoot van mijn consummatie, achteraf de rekening gemaakt en kwam ik uit op 2.5 flessen martini en 5 karmeliet bieren. Toen ging er [lees meer...]bij mij een belletje rinkelen en ben ik zelf naar dokter gestapt om dit op te lossen. Antabuse en begeleiding met psycholoog was hier het gevolg van. Nu een half jaar later geen alcohol meer en band met kind serieus verbeterd. De nadelen die ik tot op de dag van vandaag nog altijd ondervind zijn erectiestoornissen en sommige dagen dat mijn maag en darmen niet functioneren zoals zou moeten (zuur, diarree en constant gerommel van darmen) hiervoor krijg je dan ook weer pillen die helpen. Dus korte samenvatting: als het koppeke niet wil meewerken, begin dan zeker niet te drinken. De greep naar de fles is gemakkelijk, ze achteraf laten staan is een heel stuk moeilijker en is een dagdagelijks werkpunt. Ik durf zeggen dat ik me tot op de dag van vandaag nog altijd niet durf testen om te drinken, de kans op herval is veel te groot en het niet waard als je weet hoeveel moeite het heeft gekost om hier te staan.

15-10-2019 | Man | 49
Alcoholverslaving
Erectie problemen,zijn er meer mannen hier met met met dit probleem,,of zit dat tussen mijn oren omdat ik er over gelezen en gehoord heb?

27-07-2019 | Man | 40
Alcoholverslaving
Oppassen geblazen wanneer u vapt sommige vape vloeistoffen bevatten alcohol zodat u alcohol dampt met alle gevolgen van dien.

18-11-2018 | Vrouw | 45
Alcoholverslaving
Ik heb bijna 1,5 jaar Refusal geslikt, totdat Refusal niet meer verkrijgbaar was. Daarna overgestapt naar Antanus. Dit heb ik echter maar 5 maanden geslikt, toen gestopt omdat ik dacht dat ik sterk genoeg zou zijn om het zonder de Antabus te kunnen. Na 2 weken gestopt te zijn, nam ik een klein slokje wijn (8,5%) en mijn hart sloeg bijna op hol! Ik schrok mij dood! Ik h[lees meer...]eb toen meteen de wijn weggegooid. Na 4 weken dacht ik dat de antabus wel uit mijn lichaam zou zijn, dus weer geprobeerd een slokje te nemen; hart sloeg weer op hol. Ook weer de wijn direct weggegooid. Sindsdien geen druppel meer aangeraakt. Sterker nog, durf de alcohol niet meer aan te raken. Het schijnt dat Antabus zich in de vetcellen ophoopt, en aangezien ik best een forse vrouw ben, duurt het veel langer voordat de Antabus uit het lichaam is tav een mens met een normaal BMI. Dus pas op als je weer wil gaan drinken na het stoppen met Antabus; voor mensen met een hoog BMI!! Doe het nu (na dat laatste slokje) 4 maanden op eigen kracht! Ik hou mijzelf voor dat de Antabus in mijn DNA zit en er nooit meer uit wil gaan. Bijzondere gedachte (vindt de verslavingszorg ook), maar het werkt wel! Geen alcohol meer voor mij, althans, elke dag laat ik het eerste glas staan :)

25-10-2018 | Man | 55
Alcoholverslaving
antabus gewoon het enigste wat helpt als je niet wilt drinken zijn er mensen die niet willen drinken maar geen antabus willen dan zijn ze bang om niet te kunnen drinken

13-09-2018 | Man | 48
Alcoholverslaving
Ik was tot vorig jaar een jarenlang verslaafd-met onderbreking- aan jenever, met een eindpunt aan bijna 2flessen/dag! Dit als gevolg dat ik gedwongen werd opgenomen en verplicht door de Rechtbank, tot nader orde, inname Antabuse. Ik voel mij wel beter, maar kan niet zonder. Alcohol is een duivel en breng je niks anders dan ellende ( agressie, rijbewijs kwijtgespeeld - nu e[lees meer...]ven terug- ). Buiten die 2 bijwerkingen zien we wel en hopelijk blijft Antabuse bestaan, maar elke dag inname is véél! We zien wel in de toekomst!

15-05-2017 | Man | 44
Alcoholverslaving
antabus is zeer effectief, wel moet je gemotiveerd zijn en beseffen dat het zeer gevaarlijk is te drinken op antabus, omdat antabus zich in het lichaamsvet zet hangt de periode na stopzetten van gebruik antabus af van je lichaamsvet. Ik heb pers al meegemaakt na stopzetten van antabus en ik na enkele dagen een glas dronk, ik nog steeds de werking van antabus in me had. Di[lees meer...]t betekent korte adem, je hoofd wordt rood en je voelt je futloos. Het is echt een goed middel om je te helpen tijdens moeilijke momenten waar je drang naar alcohol hebt, het neemt de zin niet weg, maar je beseft dat drinken geen optie is.

21-05-2016 | Man | 44
Alcoholverslaving
Mijn broer (44) was 2 weken gestopt met antabus, hij was terug beginnen drinken. We hebben hem dood naast zijn bed gevonden... Het moet een heel lange en erg pijnlijke dood geweest zijn. Ik kan er niet mee leven.... Nog liever een alcoholbroer dan geen broer ...

12-06-2013 | Man | 55
disulfiram
ik had een zwaar persoonlijk probleem waardoor ik zwaar ben gaan drinken. Eneke dagen na inname van Antabuse kon ik met dat probleem leven en heb geen druppel meer aangeraakt. Mijn leven is er 100% op verbeterd

04-03-2013 | Man | 54
disulfiram
Ik had een longontsteking, Amoxiline capsules gekregen van de huisarts. Middel werkte bij mij pas na een dag of 3.Na een week was het wat beter. Nu heb ik nog steeds last van slijm op mijn longen en heb er een tintelend gevoel van over gehouden op mijn tong dat nu nog steeds niet weg is, spierpijn in de benen. Heel vreemd ondanks dat ik een long ontsteking had en daar voor[lees meer...] heb ik nooit last gehad van dit rare gevoel. Het is net of je een pepermuntje in je mond hebt en diep adem haalt. Dan voel je het ook op je tong en je mond, en het is nog steeds niet weg. Ik vertrouw dit middel niet erg omdat je er blijvend schade aan over houd.

27-12-2011 | Vrouw | 40
disulfiram
dit heeft mij geweldig geholpen. zorg wel dat iemand er op toe ziet dat je ze ook echt neemt na 6 maanden ben ik veel gaan sporten waardoor ik de pillen niet meer nodig had

07-03-2010 | Vrouw
Alcoholisme
bij het toch gebruiken van een kleine hoeveelheid alcohol kreeg ik zeer felle reactie. je laat het wel een 2de keer.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum