nicotine

Stoppen met roken (40 meningen)

04-06-2020 | Man | 28
Stoppen met roken
Rookte 4 jaar lang ongeveer 10 sigaretten per dag. Heb erg vaak geprobeerd te stoppen maar hield maximaal enkele weken vol omdat de zin in een sigaret de hele dag, elke dag bleef. Na het plakken van de eerste pleister wilde ik nog één sigaret roken, maar deze heb ik na een trekje weggegooid. De zin was direct weg. ‘s Ochtends bij de koffie ook geen moeite met niet roken ge[lees meer...]had. Het heerlijke is dat ik nu niet de hele dag het gevecht en de discussie met mezelf hoef te voeren over het niet roken, want de zin in een sigaret is simpelweg weg. De pleisters langzaam afbouwen en dan komt het dit keer goed. Gaat me veel geld en ellende besparen in mijn latere leven. Totaal geen bijwerkingen trouwens. Ik zou pleisters aanbevelen in plaats van kauwgom, omdat de zin in een sigaret eerst moet opkomen voor je de kauwgom pakt. De pleister zorgt er voor dar de zin niet eens komt. Dat scheelt je een gevecht. Stop nou maar gewoon!

04-06-2020 | Vrouw | 63
nicotine (4mg)
Stoppen met roken
Zware roker gedurende 45 jaar, overgegaan op vapen om af te bouwen, echter dat gaf me allerlei pijnen en malaise. Dan niquitine tabletjes, die zijn fenomenaal maar na 1 jaar heb ik ze nog steeds nodig. Ik breek een 4mg tablet in 2, dat gaat makkelijk. Gebruik nog enkele tabletjes per dag. Longarts heeft er geen probleem mee, zolang ik maar niet rook. Probeer toch ook d[lees meer...]aarmee helemaal te stoppen

09-04-2020 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
5 dagen gebruikt en moest stoppen, nu 3 weken later nog steeds rode gloeiende plekken op de 5 plaatsen waar de pleisters hebben gezeten.

13-03-2020 | Vrouw | 24
nicotine (14mg/24)
Uitslag op mijn huis en blijven niet plakken moet er bij de huisarts een doorzichtige pleister bijvragen voor er overheen te plakken ben zeerk te vreden met de pleister alleen de dromen zelfs zo er g dat mijn vriend er op reageert

21-09-2019 | Man | 36
nicotine (1,5mg)
Stoppen met roken
Ze hadden een effect op mijn erectie, die bleef geheel uit. Weer begonnen met roken en recent weer geprobeerd te stoppen met niquitin pillen, het resultaat, weer geen erectie.

17-09-2019 | Vrouw | 34
Stoppen met roken
Na 19 jaar roken gestopt met deze pleister. In mei 2019 begonnen, een maand stap 2 gebruikt (rookte 10-15 sigaretten per dag) en nog steeds rookvrij. Na een maand met pleisters vergat ik ze af en toe op te plakken. Ik heb ook het boek van Alan Carr gelezen. Pleister bleven bij mij redelijk goed zitten, ik heb ik zelfs mee gesport en gezweet.

03-06-2019 | Vrouw | 61
nicotine (4mg)
Stoppen met roken
Ik neem tabletjes en ook ik heb last van pijnen (vrij hevig) in m'n armen. Weet niet of het van de nicotine tabletjes komt en evenzo, ik bijt wel door. Momenteel dag 127 gestopt / bijna 5 maand.

11-04-2019 | Vrouw | 27
Stoppen met roken
Na 10 jaar roken, zonder stopperiode, ben ik gestopt. Ik heb eerst zelf afgebouwd door rook momenten over te slaan, tot ik ongeveer 10 sigaretten per dag rookte. Daarna heb ik de pleisters van 14mg (stap 2) aangeschaft en deze gebruik ik nu 4 weken. Ik merk dat ik lichamelijk nauwelijks meer trek krijg in een sigaret (nauwelijks onrust). Alleen de gewoonte momentjes zijn s[lees meer...]oms lastig (bijvoorbeeld met alcohol), maar hier zou je eventueel tabletjes voor kunnen gebruiken (doe ik zelf niet).

09-04-2019 | Vrouw | 23
Stoppen met roken
Direct de pleisters gaan plakken toen ik wakker werd. In de avond mijn laatste sigaret gerookt. Na een uur werd ik ontzettend misselijk en duizelig. Pleister eraf gehaald en de volgende dag opnieuw geprobeerd. Weer heel misselijk en deze keer met braken. Werkt helaas dus niet voor mij

09-03-2019 | Vrouw | 46
nicotine (21mg/24)
Gebruik nu paar dagen deze pleisters, ze blijven bij mij niet goed plakken. Al staat er in de bijsluiter dat je je gewoon mag douchen.... Nou bij mij glijd het er gewoon vanaf😵... Ook de pleister opzich is vrij hard en vind het moeilijk om te zien waar de plakkant zit om eraf te halen voor gebruik. Zweet echt veel en heb koud (nee geen griep!) ik weet ook niet waar ik z[lees meer...]e verder kan pakken dan op de armen. Op borst gedeelte, rug, nek heeft voor mij geen nut om te plakken blijft al helemaal niet zitten! als er nu twee verschillende kleuren op zitten dan zie je aan welke kant je de plakstrip zit deze is helemaal transparant van voor en achter. Ik zie het niet en voel het amper. Lijkt me simpel op te lossen! Verder heb ik alleen moeite in de avond als ik tot rust kom en Niquitin kauwgum... Gut me maag kan ze niet verdragen! Heb gelukkig nog niet meer gerookt en dat wil ik graag zo houden 😊. Hopelijk gaat het zweten gauw over en gaat mijn huid niet verder irriteren. Succes voor iedereen die gaat stoppen 🤗

08-02-2019 | Vrouw | 36
Stoppen met roken
Vaker gestopt met roken en ook meerdere keren met en zonder pleisters. Langste was 9 maanden toen ik zwanger was, ben toen cold turkey gestopt omdat roken toen geen optie was. Eind 2018 waren mijn man en ik echt klaar met het roken, voor onze gezondheid en die van onze kleine. Beiden 3 januari gestart met de pleisters en tot op heden niet meer gerookt. De pleisters[lees meer...] werken goed, ja er zijn zeker nog moeilijke momenten maar er is makkelijker doorheen te komen. We zijn vastbesloten het deze keer vol te houden, we gebruiken nu nog de 21 mgr maar beginnen komende week met de 14 mgr. Ik merk dat de pleisters het beste werken en het beste blijven zitten op mijn bovenrug dus daar draag ik die ook continu.

24-10-2018 | Man | 55
Stoppen met roken
Dit product werkt heel goed voor mij. Ik gebruik het wel veel langer dan men voorschrijft. Omdat ik een zware roker was heb ik 80 dagen de 21mg patch gebruikt. Daarna overgeschakeld op de 14 mg wat best gedurende enkele dagen lastig was. Ik ga deze ook 80 dagen dragen om dan over te schakelen op de 7 mg. Over de pleister plak ik een eurofix hechtpleister zodat niks loskom[lees meer...]t. Ik schrijf er ook telkens het aantal dagen op dat ik gestopt ben. Vandaag = dag 113 :). De zin in roken is minimaal maar toch heb ik gemiddeld éénmaal per week het nog eens moeilijk maar dat gaat rap over. Uit een vorige ervaring weet ik dat het 8 maanden duurt vooraleer je kan zeggen dat je van het roken af bent. Ik ben toen 8 jaar gestopt, ook met behulp van pleisters, maar door een stom moment (dat één sigaretje) was mijn acht jaar stoppen omzeep. Eigenlijk moet je altijd op je hoede blijven, zeker in lastige momenten. Dit product is zeker het proberen waard. De voorgeschreven termijn is veel te kort, zeker voor zware rokers.

26-01-2018 | Man | 53
nicotine (14mg/24)
Ben nu 2wk gestopt met behulp van pleisters, dit gaat goed, De eerste week gebruikte ik de pleisters 24 uur pd, Maar had iedere nacht dromen, werd steeds wakker en kon moeilijk weer in slaap komen, deze week haal ik de pleister er voor het slapen af, en plak s'mogens een nieuwe, sinds die tijd geen dromen meer (tenminste ik herinner ze niet, en slaap ook de hele nacht door[lees meer...]. Pleisters waren dus wel de oorzaak.

22-08-2017 | Vrouw | 24
Stoppen met roken
Ik heb al eens eerder deze pleister gebruikt om te stoppen, toen was ik eigenlijk met gemak 1,5 jaar gestopt! Helaas door een mindere gebeurtenis in mijn leven weer begonnen maar nu pakken we de draad weer op. Alleen was ik even vergeten hoe erg die dromen worden wanneer je aan de pleisters begint. Normaal droom je iets en dan snel weer vergeten maar nu de hele nacht door [lees meer...]dromen. En de raarste dromen. Verder geen bijwerkingen.

13-09-2016 | Vrouw | 47
Stoppen met roken
De niquitin pleisters werken erg goed, alleen ze blijven echt niet zitten. Het is me gelukt nu 6 weken niet te roken, maar het blijft moeilijk. Verder merk ik nog weinig vd voordelen van niet roken. Kan niet zeggen dat mijn eten beter smaakt, dat ik beter kan ademen etc. Eerder het tegenovergestelde. Mijn bloeddruk is sinds ik gestopt ben heel erg hoog. Maar blijf het nog [lees meer...]even volhouden misschien heeft het wat meer tijd nodig.

11-07-2016 | Man | 31
Stoppen met roken
Dit jaar twee maanden nicotinepleisters van Niquitin gebruikt waarbij ik nu in mijn tweede fase zit van 1 maand (21MG). Door enorme stress van een pasgeborene die snachts nog steeds niet doorslaapt, heb ik helaas wel al een paar pakjes sigaretten gerookt tijdens de afgelopen week. Ik ga nu wel weer "opnieuw" starten, want ik merk enorm veel effect. De pleisters werken erg[lees meer...] goed en ik heb er nauwelijks behoefte tot roken door. Op mijn werk is het makkelijk, daar heb ik afleiding, maar thuis merk ik dat het toch wat moeilijker is. Momenten van verveling en drang naar een sigaret heb ik, ondanks de drukte thuis, toch een aantal keer s'avonds. Deze momenten vind ik erg moeilijk, maar meestal kom ik er snel doorheen door iets te gaan doen. Na twee weken niet roken voelde ik me echt een ander mens, beter in mn vel, meer energie, minder lichamelijke klachten, en mijn reukzintuigen herstelden snel. Ook sociaal contact in het algemeen lijkt makkelijk als je gestopt ben met roken. Ik had problemen bij het in slaap komen dagelijks die door te stoppen met roken geheel leken verdwenen. Daarnaast word ik door te stoppen een rustiger en toegankelijker persoon (het grootste deel van de tijd). Ik heb een grote motivatie om te stoppen, en deze pleister helpen me op dit moment erg goed. Ik hoop dat de stress iets minder wordt, ik heb me voorgenomen om op het volgende grote stressmoment een nicotinezuigtablet te nemen ipv een sigaret te roken. Ik denk dat dat zal helpen.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum