lees de ervaringen

volgende > >>
Pagina 1 van 4

10-01-2016

Stoppen met roken

Bijna 5 maanden geleden besloot ik te stoppen met roken. Het kostte teveel geld en vond het tijd om te stoppen. Mijn vriend heeft mij erg gestimuleerd, ik denk dat het erg helpt dat mensen om je heen achter je keuze staan. De nicotinepleisters heb ik veel langer gebruikt dan op de verpakking stond. Alle periodes in principe dubbel zo lang, omdat ik zeker wist dat ik een la[lees meer...]ngere tijd nodig had om af te bouwen. De stap van de zware (24 mg) naar de middelste (14 mg) was even heel zwaar. Na 1 keer een sigaret geprobeerd te hebben werd ik er naar (misselijk, duizelig). Daarna heb ik niet tot nauwelijks nog zin in een sigaret. Ik ben heel blij dat ik deze pleisters heb geprobeerd. Nu ben ik inmiddels bijna 5 maanden gestopt waarvan ik ongeveer 1 maand geen pleisters meer gebruik. Als ondersteuning is een stoppen met roken app ook erg fijn. Quit buddy heet dat. Heel veel succes voor de andere stoppers. Mij lukt het zelfs ook!
26-10-2015

Stoppen met roken

3 weken geleden begonnen met pleisters plakken na 12 jaar een pakje per dag gerookt te hebben. Ik was verbaasd hoe goed het werkte.. had weinig behoefte aan sigaret. De pleister gaat wel snel los in de hoekjes, maar daar heb ik Leukoplast tape voor gehaald om het extra vast te plakken zodat het zeker bleef zitten. Helaas na een week kon ik de pleisters niet goed meer verdr[lees meer...]agen. De huid werd rood en jeukte verschrikkelijk.. op allerlei plekken geplakt, maar de reactie werd met de dag erger. Op gegeven moment zelfs opgezwollen plekken en het was net een dambord op mijn armen en benen omdat de rode uitslag (vierkantjes) niet meer wegtrokken. Moest er uiteindelijk mee stoppen en gebruik nu sinds anderhalve week de zuigtabletjes van Niquitin en die bevallen me ook goed. Dus als meer mensen last hebben van de uitslag kan ik de zuigtabletjes zeker aanraden!
21-08-2015

Stoppen met roken

Na 23 jaar roken ben ik gestopt met behulp van Niquitin pleisters. Ik ben gestopt onder begeleiding van de praktijkondersteuner van mijn huisarts. Ik begon met de middelste sterkte: 14 mg, omdat ik ongeveer 12 sigaretten per dag rookte. Na vier weken heb ik afgebouwd naar 7 mg. en twee weken daarna ben ik helemaal gestopt. Ik ben nu bijna 12 weken gestopt met roken en ik d[lees meer...]urf te zeggen dat het geslaagd is. Ik voel geen behoefte meer en een enkele keer even een momentje, maar dat gaat vanzelf voorbij. De pleisters hebben mij goed geholpen bij het afleren van de gewoonte. Doordat je wel nicotine gebruikt zijn de lichamelijke afkickeffecten hanteerbaar. Let wel op: pleisters zijn geen wondermiddelen, dus ook met pleisters heb je last van afkickverschijnselen. Je geest en je lichaam hunkeren naar sigaretten. Je moet zelf willen stoppen met roken, want anders heeft het geen zin. Dit duurt een paar dagen en daarna wordt het hanteerbaar. Toen ik van 14 mg naar 7 mg ging toen had hier ook weer last van, maar het was wel makkelijker vanwege de eerdere ervaringen. Toen ik stopte met de pleisters wederom afkickverschijnselen, maar na ongeveer een week was dat ook voorbij. Ik heb goede ervaringen met deze pleisters. De enige nadelen: huidirritatie (jeuk en rode uitslag) en de pleisters laten snel los. Voor de rest heb ik geen nadelen ervaren. Ik wil de pleisters daarom wel aanbevelen, met de kanttekening dat je volledig achter je stoppoging moet staan. Dat is het belangrijkste, want de pleister is slechts een hulpmiddel. Succes.
05-05-2015

Stoppen met roken

Ik gebruik nu 2 weken de niquitine pleisters en ben tevreden over het resultaat. Ik heb sinds de start niet meer gerookt, maar heb wel last van enkele bijwerkingen. Als ik de pleister plak gaat de spier waar ik hem op plak zeer doen en mn huid word rood na een half uur verdwijnen deze symptomen weer. Ik begon met 21mg maar die waren te heftig en knip i.o.m de huisarts de p[lees meer...]leisters nu doormidden. De pleisters blijven niet makkelijk plakken maar nu ik ze afplak met fixomull stretch is dit geen probleem meer (kun je bij apotheek krijgen via huisarts) kan er zelfs mee baden zonder dat de plijster los laat. Volgende week stap ik over op 7mg de laatste stap en hoop nu van het roken af te zijn. Ookal doet het wat pijn en zijn er bijwerkingen die paar weekjes heb ik er voor over om van mn jaren lange verslaving af te komen. Ik hoop dat degene die dit leest het ook gaat lukken.
02-05-2015

Rookverslaving

Let op dat dit geen wondermiddel is. Een rookverslaving is tweeledig: er is een nicotineverslaving én een gewoonteverslaving. Door de pleister wordt in de nicotineverslaving voorzien, waardoor het makkelijker wordt om ‘nee’ te zeggen. Op deze manier wordt in het eerste stadium de gewoonteverslaving afgeleerd en vervolgens de nicotineverslaving geleidelijk afgebouwd. De beh[lees meer...]oefte naar een sigaret houdt bij mij aan, maar is makkelijker te negeren. Een praktisch probleem ondervind ik in de kleefkracht: de pleister laat redelijk makkelijk los. Ik gebruik sporttape of leukoplast om dit op te lossen. De bijwerkingen zijn bij mij onschuldig. Direct na het aanbrengen jeukt de plek vreselijk en wordt lichtroze. Na een klein uur is dit verdwenen. Gedurende de dag heb ik af en toe last van maagzuur, dit is niet heel erg. Wat ongemakkelijk zijn de drukkende pijnscheuten in vooral mijn armen. Deze houden een paar minuten aan, zijn niet vreselijk, maar ook zeker niet prettig. Over het algemeen ben ik zeer tevreden: zonder de pleisters was deze stoppoging zeker mislukt. Als ik hem wat later dan normaal aanbreng, merk ik dat ik de drang naar een sigaret veel moeilijker (lees: niet) kan onderdrukken.
06-10-2014

Stoppen met roken

Hallo,ik gebruik de pleister nu 2 dagen en ik hoor dat ze (soms) niet blijven plakken.Met die wetenschap heb ik Leukoplast tape gekocht.Je kan zelfs gewoon douchen,die pleister blijf gewoon zitten,gebruik geen ander merk tape!(Dit is geen reclame voor Leukoplast).
18-12-2013

Aderverkalking

in 1990 pleisters geprobeerd echt een crime.. huiduitslag en loslatend bij zweten op mijn werk, slechte bui.. Nu over op pilletjes: bevallen mij uitstekend
18-12-2013

Aderverkalking

Vroeger pleisters geprobeerd, werkte niet goed. Nu over op pilletjes: bevallen mij uitstekend, ook als ik met rokers omga... geen probleem, net zo verslaafd... maar dan geen rook in mijn lijf.....positieve ervaring bij vaatpreventie en stoppen met roken zorg... ideaal toch als je verslaafd bent. Niquitin pilletjes 4mg in Nederland peperduur ( 23,45), nu op internet Schotla[lees meer...]nd een prijs van ongeveer € 16 euro incl. verzendkosten. Frankrijk en Duitsland ongeveer €18,= ( 60 pilletjes) btw tarief nagenoeg het zelfde. En in Frankrijk zijn ze nog in kersensmaak te koop (1,5mg) als je niet van mint houd met niquitin heb ik alleen soms een kriebelhoest en verder geen nadelige gevolgen
volgende > >>
Pagina 1 van 4

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (273) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.