This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Pagina 1 van 4

21-08-2015
Man, 43 jaar

Stoppen met roken

Na 23 jaar roken ben ik gestopt met behulp van Niquitin pleisters. Ik ben gestopt onder begeleiding van de praktijkondersteuner van mijn huisarts. Ik begon met de middelste sterkte: 14 mg, omdat ik ongeveer 12 sigaretten per dag rookte. Na vier weken heb ik afgebouwd naar 7 mg. en twee weken daarna ben ik helemaal gestopt. Ik ben nu bijna 12 weken gestopt met roken en ik d[lees meer...]urf te zeggen dat het geslaagd is. Ik voel geen behoefte meer en een enkele keer even een momentje, maar dat gaat vanzelf voorbij. De pleisters hebben mij goed geholpen bij het afleren van de gewoonte. Doordat je wel nicotine gebruikt zijn de lichamelijke afkickeffecten hanteerbaar. Let wel op: pleisters zijn geen wondermiddelen, dus ook met pleisters heb je last van afkickverschijnselen. Je geest en je lichaam hunkeren naar sigaretten. Je moet zelf willen stoppen met roken, want anders heeft het geen zin. Dit duurt een paar dagen en daarna wordt het hanteerbaar. Toen ik van 14 mg naar 7 mg ging toen had hier ook weer last van, maar het was wel makkelijker vanwege de eerdere ervaringen. Toen ik stopte met de pleisters wederom afkickverschijnselen, maar na ongeveer een week was dat ook voorbij. Ik heb goede ervaringen met deze pleisters. De enige nadelen: huidirritatie (jeuk en rode uitslag) en de pleisters laten snel los. Voor de rest heb ik geen nadelen ervaren. Ik wil de pleisters daarom wel aanbevelen, met de kanttekening dat je volledig achter je stoppoging moet staan. Dat is het belangrijkste, want de pleister is slechts een hulpmiddel. Succes.
05-05-2015
Man, 34 jaar

Stoppen met roken

Ik gebruik nu 2 weken de niquitine pleisters en ben tevreden over het resultaat. Ik heb sinds de start niet meer gerookt, maar heb wel last van enkele bijwerkingen. Als ik de pleister plak gaat de spier waar ik hem op plak zeer doen en mn huid word rood na een half uur verdwijnen deze symptomen weer. Ik begon met 21mg maar die waren te heftig en knip i.o.m de huisarts de p[lees meer...]leisters nu doormidden. De pleisters blijven niet makkelijk plakken maar nu ik ze afplak met fixomull stretch is dit geen probleem meer (kun je bij apotheek krijgen via huisarts) kan er zelfs mee baden zonder dat de plijster los laat. Volgende week stap ik over op 7mg de laatste stap en hoop nu van het roken af te zijn. Ookal doet het wat pijn en zijn er bijwerkingen die paar weekjes heb ik er voor over om van mn jaren lange verslaving af te komen. Ik hoop dat degene die dit leest het ook gaat lukken.
02-05-2015
Man, 30 jaar

Rookverslaving

Let op dat dit geen wondermiddel is. Een rookverslaving is tweeledig: er is een nicotineverslaving én een gewoonteverslaving. Door de pleister wordt in de nicotineverslaving voorzien, waardoor het makkelijker wordt om ‘nee’ te zeggen. Op deze manier wordt in het eerste stadium de gewoonteverslaving afgeleerd en vervolgens de nicotineverslaving geleidelijk afgebouwd. De beh[lees meer...]oefte naar een sigaret houdt bij mij aan, maar is makkelijker te negeren. Een praktisch probleem ondervind ik in de kleefkracht: de pleister laat redelijk makkelijk los. Ik gebruik sporttape of leukoplast om dit op te lossen. De bijwerkingen zijn bij mij onschuldig. Direct na het aanbrengen jeukt de plek vreselijk en wordt lichtroze. Na een klein uur is dit verdwenen. Gedurende de dag heb ik af en toe last van maagzuur, dit is niet heel erg. Wat ongemakkelijk zijn de drukkende pijnscheuten in vooral mijn armen. Deze houden een paar minuten aan, zijn niet vreselijk, maar ook zeker niet prettig. Over het algemeen ben ik zeer tevreden: zonder de pleisters was deze stoppoging zeker mislukt. Als ik hem wat later dan normaal aanbreng, merk ik dat ik de drang naar een sigaret veel moeilijker (lees: niet) kan onderdrukken.
06-10-2014
Man, 48 jaar

Stoppen met roken

Hallo,ik gebruik de pleister nu 2 dagen en ik hoor dat ze (soms) niet blijven plakken.Met die wetenschap heb ik Leukoplast tape gekocht.Je kan zelfs gewoon douchen,die pleister blijf gewoon zitten,gebruik geen ander merk tape!(Dit is geen reclame voor Leukoplast).
18-12-2013
Man, 62 jaar

Aderverkalking

in 1990 pleisters geprobeerd echt een crime.. huiduitslag en loslatend bij zweten op mijn werk, slechte bui.. Nu over op pilletjes: bevallen mij uitstekend
18-12-2013
Man, 62 jaar

Aderverkalking

Vroeger pleisters geprobeerd, werkte niet goed. Nu over op pilletjes: bevallen mij uitstekend, ook als ik met rokers omga... geen probleem, net zo verslaafd... maar dan geen rook in mijn lijf.....positieve ervaring bij vaatpreventie en stoppen met roken zorg... ideaal toch als je verslaafd bent. Niquitin pilletjes 4mg in Nederland peperduur ( 23,45), nu op internet Schotla[lees meer...]nd een prijs van ongeveer € 16 euro incl. verzendkosten. Frankrijk en Duitsland ongeveer €18,= ( 60 pilletjes) btw tarief nagenoeg het zelfde. En in Frankrijk zijn ze nog in kersensmaak te koop (1,5mg) als je niet van mint houd met niquitin heb ik alleen soms een kriebelhoest en verder geen nadelige gevolgen
26-08-2013
Vrouw, 32 jaar

Stoppen met roken

Hartstikke makkelijk in gebruik en zeer effectief. Het enigste wat ik super vervelend vind en eigenlijk nergens goed kan terugvinden is dat ik op wat voor ledemaat ik van mijn lichaam de pleister ook plak pijn krijg. Of het nu op mijn arm is of op mijn been, steeds krijg ik een zeurende pijn in de arm of been waar de pleister zit. Ik kan de pijn niet goed beschrijven, vroe[lees meer...]ger had ik last van groeibenen misschien kent iemand dat wel. Zo voelt deze pijn ook. Ik moet mijn arm of been dan in een gestrekte positie leggen dan gaat de pijn weer weg. Als ik bijvb op mijn arm lig of als tie onder mijn kussen s nachts lig wordt ik er wakker van ook als ik gewoon op de bank zit gaat mijn arm pijn doen echt heel vervelend. Wie kent dit nog meer. Ik ben er van overtuigd dat dit door de pleisters komt. Ben pas weer begonnen met de pleisters omdat ik een kleine terugval had en de pijn is er nu ook weer.
17-07-2013
Vrouw, 50 jaar

NiQuitin (nicotine)

Met behulp van pleisters gestopt met roken. Echter namate de dosis minder werd werd ik steeds onrustiger. Nadat ik klaar was met stap 3 ben ik toch weer gaan roken. Ik vraag me af of het kwaad kan als ik langdurig pleisters gebruik. Kan iemand mij iets vertellen over de gevolgen als ik de pleisters langdurig blijf gebruiken?
volgende > >>
Pagina 1 van 4

Thyrax Duotab (676) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (358) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (338) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely