NiQuitin

nicotine

Stoppen met roken (35 meningen)

Champix (1027 meningen)
Wellbutrin XR (433 meningen)
Methadon (83 meningen)
Zyban (49 meningen)
Naltrexon (35 meningen)

03-06-2019

Stoppen met roken

Ik neem tabletjes en ook ik heb last van pijnen (vrij hevig) in m'n armen. Weet niet of het van de nicotine tabletjes komt en evenzo, ik bijt wel door. Momenteel dag 127 gestopt / bijna 5 maand.
11-04-2019

Stoppen met roken

Na 10 jaar roken, zonder stopperiode, ben ik gestopt. Ik heb eerst zelf afgebouwd door rook momenten over te slaan, tot ik ongeveer 10 sigaretten per dag rookte. Daarna heb ik de pleisters van 14mg (stap 2) aangeschaft en deze gebruik ik nu 4 weken. Ik merk dat ik lichamelijk nauwelijks meer trek krijg in een sigaret (nauwelijks onrust). Alleen de gewoonte momentjes zijn s[lees meer...]oms lastig (bijvoorbeeld met alcohol), maar hier zou je eventueel tabletjes voor kunnen gebruiken (doe ik zelf niet).
09-04-2019

Stoppen met roken

Direct de pleisters gaan plakken toen ik wakker werd. In de avond mijn laatste sigaret gerookt. Na een uur werd ik ontzettend misselijk en duizelig. Pleister eraf gehaald en de volgende dag opnieuw geprobeerd. Weer heel misselijk en deze keer met braken. Werkt helaas dus niet voor mij
09-03-2019

NiQuitin (nicotine)

Gebruik nu paar dagen deze pleisters, ze blijven bij mij niet goed plakken. Al staat er in de bijsluiter dat je je gewoon mag douchen.... Nou bij mij glijd het er gewoon vanaf😵... Ook de pleister opzich is vrij hard en vind het moeilijk om te zien waar de plakkant zit om eraf te halen voor gebruik. Zweet echt veel en heb koud (nee geen griep!) ik weet ook niet waar ik z[lees meer...]e verder kan pakken dan op de armen. Op borst gedeelte, rug, nek heeft voor mij geen nut om te plakken blijft al helemaal niet zitten! als er nu twee verschillende kleuren op zitten dan zie je aan welke kant je de plakstrip zit deze is helemaal transparant van voor en achter. Ik zie het niet en voel het amper. Lijkt me simpel op te lossen! Verder heb ik alleen moeite in de avond als ik tot rust kom en Niquitin kauwgum... Gut me maag kan ze niet verdragen! Heb gelukkig nog niet meer gerookt en dat wil ik graag zo houden 😊. Hopelijk gaat het zweten gauw over en gaat mijn huid niet verder irriteren. Succes voor iedereen die gaat stoppen 🤗
08-02-2019

Stoppen met roken

Vaker gestopt met roken en ook meerdere keren met en zonder pleisters. Langste was 9 maanden toen ik zwanger was, ben toen cold turkey gestopt omdat roken toen geen optie was. Eind 2018 waren mijn man en ik echt klaar met het roken, voor onze gezondheid en die van onze kleine. Beiden 3 januari gestart met de pleisters en tot op heden niet meer gerookt. De pleisters[lees meer...] werken goed, ja er zijn zeker nog moeilijke momenten maar er is makkelijker doorheen te komen. We zijn vastbesloten het deze keer vol te houden, we gebruiken nu nog de 21 mgr maar beginnen komende week met de 14 mgr. Ik merk dat de pleisters het beste werken en het beste blijven zitten op mijn bovenrug dus daar draag ik die ook continu.
24-10-2018

Stoppen met roken

Dit product werkt heel goed voor mij. Ik gebruik het wel veel langer dan men voorschrijft. Omdat ik een zware roker was heb ik 80 dagen de 21mg patch gebruikt. Daarna overgeschakeld op de 14 mg wat best gedurende enkele dagen lastig was. Ik ga deze ook 80 dagen dragen om dan over te schakelen op de 7 mg. Over de pleister plak ik een eurofix hechtpleister zodat niks loskom[lees meer...]t. Ik schrijf er ook telkens het aantal dagen op dat ik gestopt ben. Vandaag = dag 113 :). De zin in roken is minimaal maar toch heb ik gemiddeld éénmaal per week het nog eens moeilijk maar dat gaat rap over. Uit een vorige ervaring weet ik dat het 8 maanden duurt vooraleer je kan zeggen dat je van het roken af bent. Ik ben toen 8 jaar gestopt, ook met behulp van pleisters, maar door een stom moment (dat één sigaretje) was mijn acht jaar stoppen omzeep. Eigenlijk moet je altijd op je hoede blijven, zeker in lastige momenten. Dit product is zeker het proberen waard. De voorgeschreven termijn is veel te kort, zeker voor zware rokers.
26-01-2018

NiQuitin (nicotine)

Ben nu 2wk gestopt met behulp van pleisters, dit gaat goed, De eerste week gebruikte ik de pleisters 24 uur pd, Maar had iedere nacht dromen, werd steeds wakker en kon moeilijk weer in slaap komen, deze week haal ik de pleister er voor het slapen af, en plak s'mogens een nieuwe, sinds die tijd geen dromen meer (tenminste ik herinner ze niet, en slaap ook de hele nacht door[lees meer...]. Pleisters waren dus wel de oorzaak.
22-08-2017

Stoppen met roken

Ik heb al eens eerder deze pleister gebruikt om te stoppen, toen was ik eigenlijk met gemak 1,5 jaar gestopt! Helaas door een mindere gebeurtenis in mijn leven weer begonnen maar nu pakken we de draad weer op. Alleen was ik even vergeten hoe erg die dromen worden wanneer je aan de pleisters begint. Normaal droom je iets en dan snel weer vergeten maar nu de hele nacht door [lees meer...]dromen. En de raarste dromen. Verder geen bijwerkingen.
13-09-2016

Stoppen met roken

De niquitin pleisters werken erg goed, alleen ze blijven echt niet zitten. Het is me gelukt nu 6 weken niet te roken, maar het blijft moeilijk. Verder merk ik nog weinig vd voordelen van niet roken. Kan niet zeggen dat mijn eten beter smaakt, dat ik beter kan ademen etc. Eerder het tegenovergestelde. Mijn bloeddruk is sinds ik gestopt ben heel erg hoog. Maar blijf het nog [lees meer...]even volhouden misschien heeft het wat meer tijd nodig.
11-07-2016

Stoppen met roken

Dit jaar twee maanden nicotinepleisters van Niquitin gebruikt waarbij ik nu in mijn tweede fase zit van 1 maand (21MG). Door enorme stress van een pasgeborene die snachts nog steeds niet doorslaapt, heb ik helaas wel al een paar pakjes sigaretten gerookt tijdens de afgelopen week. Ik ga nu wel weer "opnieuw" starten, want ik merk enorm veel effect. De pleisters werken erg[lees meer...] goed en ik heb er nauwelijks behoefte tot roken door. Op mijn werk is het makkelijk, daar heb ik afleiding, maar thuis merk ik dat het toch wat moeilijker is. Momenten van verveling en drang naar een sigaret heb ik, ondanks de drukte thuis, toch een aantal keer s'avonds. Deze momenten vind ik erg moeilijk, maar meestal kom ik er snel doorheen door iets te gaan doen. Na twee weken niet roken voelde ik me echt een ander mens, beter in mn vel, meer energie, minder lichamelijke klachten, en mijn reukzintuigen herstelden snel. Ook sociaal contact in het algemeen lijkt makkelijk als je gestopt ben met roken. Ik had problemen bij het in slaap komen dagelijks die door te stoppen met roken geheel leken verdwenen. Daarnaast word ik door te stoppen een rustiger en toegankelijker persoon (het grootste deel van de tijd). Ik heb een grote motivatie om te stoppen, en deze pleister helpen me op dit moment erg goed. Ik hoop dat de stress iets minder wordt, ik heb me voorgenomen om op het volgende grote stressmoment een nicotinezuigtablet te nemen ipv een sigaret te roken. Ik denk dat dat zal helpen.
21-04-2016

Stoppen met roken

Ik gebruik al ruim 2 jaar de Niquitin. Ik ben blij dat ik niet meer rook, maar lijk wel weer verslaafd aan de zuigtabletten. Ik heb een behoefte die ik niet met snoep of alcohol wil stillen, dus neem ik een zuigtablet. En die werkt prima. Buiten een droge mond geen bijwerkingen heeft. ik moet nog een manier zien te vinden de behoefte te compenseren.
10-01-2016

Stoppen met roken

Bijna 5 maanden geleden besloot ik te stoppen met roken. Het kostte teveel geld en vond het tijd om te stoppen. Mijn vriend heeft mij erg gestimuleerd, ik denk dat het erg helpt dat mensen om je heen achter je keuze staan. De nicotinepleisters heb ik veel langer gebruikt dan op de verpakking stond. Alle periodes in principe dubbel zo lang, omdat ik zeker wist dat ik een la[lees meer...]ngere tijd nodig had om af te bouwen. De stap van de zware (24 mg) naar de middelste (14 mg) was even heel zwaar. Na 1 keer een sigaret geprobeerd te hebben werd ik er naar (misselijk, duizelig). Daarna heb ik niet tot nauwelijks nog zin in een sigaret. Ik ben heel blij dat ik deze pleisters heb geprobeerd. Nu ben ik inmiddels bijna 5 maanden gestopt waarvan ik ongeveer 1 maand geen pleisters meer gebruik. Als ondersteuning is een stoppen met roken app ook erg fijn. Quit buddy heet dat. Heel veel succes voor de andere stoppers. Mij lukt het zelfs ook!
26-10-2015

Stoppen met roken

3 weken geleden begonnen met pleisters plakken na 12 jaar een pakje per dag gerookt te hebben. Ik was verbaasd hoe goed het werkte.. had weinig behoefte aan sigaret. De pleister gaat wel snel los in de hoekjes, maar daar heb ik Leukoplast tape voor gehaald om het extra vast te plakken zodat het zeker bleef zitten. Helaas na een week kon ik de pleisters niet goed meer verdr[lees meer...]agen. De huid werd rood en jeukte verschrikkelijk.. op allerlei plekken geplakt, maar de reactie werd met de dag erger. Op gegeven moment zelfs opgezwollen plekken en het was net een dambord op mijn armen en benen omdat de rode uitslag (vierkantjes) niet meer wegtrokken. Moest er uiteindelijk mee stoppen en gebruik nu sinds anderhalve week de zuigtabletjes van Niquitin en die bevallen me ook goed. Dus als meer mensen last hebben van de uitslag kan ik de zuigtabletjes zeker aanraden!
21-08-2015

Stoppen met roken

Na 23 jaar roken ben ik gestopt met behulp van Niquitin pleisters. Ik ben gestopt onder begeleiding van de praktijkondersteuner van mijn huisarts. Ik begon met de middelste sterkte: 14 mg, omdat ik ongeveer 12 sigaretten per dag rookte. Na vier weken heb ik afgebouwd naar 7 mg. en twee weken daarna ben ik helemaal gestopt. Ik ben nu bijna 12 weken gestopt met roken en ik d[lees meer...]urf te zeggen dat het geslaagd is. Ik voel geen behoefte meer en een enkele keer even een momentje, maar dat gaat vanzelf voorbij. De pleisters hebben mij goed geholpen bij het afleren van de gewoonte. Doordat je wel nicotine gebruikt zijn de lichamelijke afkickeffecten hanteerbaar. Let wel op: pleisters zijn geen wondermiddelen, dus ook met pleisters heb je last van afkickverschijnselen. Je geest en je lichaam hunkeren naar sigaretten. Je moet zelf willen stoppen met roken, want anders heeft het geen zin. Dit duurt een paar dagen en daarna wordt het hanteerbaar. Toen ik van 14 mg naar 7 mg ging toen had hier ook weer last van, maar het was wel makkelijker vanwege de eerdere ervaringen. Toen ik stopte met de pleisters wederom afkickverschijnselen, maar na ongeveer een week was dat ook voorbij. Ik heb goede ervaringen met deze pleisters. De enige nadelen: huidirritatie (jeuk en rode uitslag) en de pleisters laten snel los. Voor de rest heb ik geen nadelen ervaren. Ik wil de pleisters daarom wel aanbevelen, met de kanttekening dat je volledig achter je stoppoging moet staan. Dat is het belangrijkste, want de pleister is slechts een hulpmiddel. Succes.
05-05-2015

Stoppen met roken

Ik gebruik nu 2 weken de niquitine pleisters en ben tevreden over het resultaat. Ik heb sinds de start niet meer gerookt, maar heb wel last van enkele bijwerkingen. Als ik de pleister plak gaat de spier waar ik hem op plak zeer doen en mn huid word rood na een half uur verdwijnen deze symptomen weer. Ik begon met 21mg maar die waren te heftig en knip i.o.m de huisarts de p[lees meer...]leisters nu doormidden. De pleisters blijven niet makkelijk plakken maar nu ik ze afplak met fixomull stretch is dit geen probleem meer (kun je bij apotheek krijgen via huisarts) kan er zelfs mee baden zonder dat de plijster los laat. Volgende week stap ik over op 7mg de laatste stap en hoop nu van het roken af te zijn. Ookal doet het wat pijn en zijn er bijwerkingen die paar weekjes heb ik er voor over om van mn jaren lange verslaving af te komen. Ik hoop dat degene die dit leest het ook gaat lukken.
02-05-2015

Rookverslaving

Let op dat dit geen wondermiddel is. Een rookverslaving is tweeledig: er is een nicotineverslaving én een gewoonteverslaving. Door de pleister wordt in de nicotineverslaving voorzien, waardoor het makkelijker wordt om ‘nee’ te zeggen. Op deze manier wordt in het eerste stadium de gewoonteverslaving afgeleerd en vervolgens de nicotineverslaving geleidelijk afgebouwd. De beh[lees meer...]oefte naar een sigaret houdt bij mij aan, maar is makkelijker te negeren. Een praktisch probleem ondervind ik in de kleefkracht: de pleister laat redelijk makkelijk los. Ik gebruik sporttape of leukoplast om dit op te lossen. De bijwerkingen zijn bij mij onschuldig. Direct na het aanbrengen jeukt de plek vreselijk en wordt lichtroze. Na een klein uur is dit verdwenen. Gedurende de dag heb ik af en toe last van maagzuur, dit is niet heel erg. Wat ongemakkelijk zijn de drukkende pijnscheuten in vooral mijn armen. Deze houden een paar minuten aan, zijn niet vreselijk, maar ook zeker niet prettig. Over het algemeen ben ik zeer tevreden: zonder de pleisters was deze stoppoging zeker mislukt. Als ik hem wat later dan normaal aanbreng, merk ik dat ik de drang naar een sigaret veel moeilijker (lees: niet) kan onderdrukken.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum