lees de ervaringen

18-12-2013
Man (62) - Aderverkalking
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
in 1990 pleisters geprobeerd echt een crime.. huiduitslag en loslatend bij zweten op mijn werk, slechte bui.. Nu over op pilletjes: bevallen mij uitstekend
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

18-12-2013
Man (62) - Aderverkalking

Tevredenheid over:
Vroeger pleisters geprobeerd, werkte niet goed. Nu over op pilletjes: bevallen mij uitstekend, ook als ik met rokers omga... geen probleem, net zo verslaafd... maar dan geen rook in mijn lijf.....positieve ervaring bij vaatpreventie en stoppen met roken zorg... ideaal toch als je verslaafd bent. Niquitin pilletjes 4mg in Nederland peperduur ( 23,45), nu op internet Schotla[lees meer...]nd een prijs van ongeveer € 16 euro incl. verzendkosten. Frankrijk en Duitsland ongeveer €18,= ( 60 pilletjes) btw tarief nagenoeg het zelfde. En in Frankrijk zijn ze nog in kersensmaak te koop (1,5mg) als je niet van mint houd met niquitin heb ik alleen soms een kriebelhoest en verder geen nadelige gevolgen

26-08-2013
Vrouw (32) - Stoppen met r...

Tevredenheid over:
Hartstikke makkelijk in gebruik en zeer effectief. Het enigste wat ik super vervelend vind en eigenlijk nergens goed kan terugvinden is dat ik op wat voor ledemaat ik van mijn lichaam de pleister ook plak pijn krijg. Of het nu op mijn arm is of op mijn been, steeds krijg ik een zeurende pijn in de arm of been waar de pleister zit. Ik kan de pijn niet goed beschrijven, vroe[lees meer...]ger had ik last van groeibenen misschien kent iemand dat wel. Zo voelt deze pijn ook. Ik moet mijn arm of been dan in een gestrekte positie leggen dan gaat de pijn weer weg. Als ik bijvb op mijn arm lig of als tie onder mijn kussen s nachts lig wordt ik er wakker van ook als ik gewoon op de bank zit gaat mijn arm pijn doen echt heel vervelend. Wie kent dit nog meer. Ik ben er van overtuigd dat dit door de pleisters komt. Ben pas weer begonnen met de pleisters omdat ik een kleine terugval had en de pijn is er nu ook weer.
1 Reactie

Reactie:

Heb net dezelfde pijn, inderdaad vergelijkbaar met een soort groei of spierkramp-achtige pijn...ik plak hem nu op mn rug ter hoogte van mn nieren en heb geen pijn meer ;-) ps: ben 10e dag ver vandaag en meteen met "stap2" begonnen ook al rookte ik +- 30 sig. per dag

Datum 01-04-2014 19:42

17-07-2013
Vrouw (50)

Tevredenheid over:
Met behulp van pleisters gestopt met roken. Echter namate de dosis minder werd werd ik steeds onrustiger. Nadat ik klaar was met stap 3 ben ik toch weer gaan roken. Ik vraag me af of het kwaad kan als ik langdurig pleisters gebruik. Kan iemand mij iets vertellen over de gevolgen als ik de pleisters langdurig blijf gebruiken?

09-06-2013
Vrouw (41) - Stoppen met r...

Tevredenheid over:
Ik ben nu 8 weken van het roken af,dit met behulp van de pleisters. Morgen ga ik beginnen met stap 3,en ga dit 7 dagen doen. Ik heb geen bijwerkingen gehad,en ook geen last gehad dat de pleister niet bleef zitten,maar ik heb de pleister wel steeds op mijn bovenarm geplakt. Ik ben dus zeer tevreden over dit produkt,en ben zeer benieuwd als ik over 7 dagen klaar ben met[lees meer...] plakken of ik dan nog ontwenningsverschijnselen zal gaan krijgen van het"niet roken" Wil iedereen hier sucses toewensen met het stoppen met roken!

05-04-2013
Man (50) - Stoppen met r...

Tevredenheid over:
Meer dan 30 jaar rook ik al !!! Ik had altijd angst om te stoppen,maar nu toch met hulp van NiQuitin 14 mg 1 week geleden begonnen. Ik haal de pleister voor het slapen er af,'s morgens een nieuwe erop en kan er weer een dag tegen. Een bij werking is volgens mij de smaak in mijn mond,het is alsof ik in een paar uur een pakje sigaretten heb gerookt,morgen ga ik de laatst[lees meer...]e stap kopen i.v.m. de smaak. Het afgelopen half jaar heb ik mijn rookpatroon veranderd,een paar sigaretten minderen en begonnen met de pleisters. xxx had ik maar eerder begonnen xxx als je wil en je moet nog beginnen wacht niet en begin

28-02-2013
Vrouw (34) - Zenuwpijn
Algehele tevredenheid: 4

Tevredenheid over:
Ik denk dat ik een bijwerking heb van de Niquitin pleisters, maar ik weet het niet zeker. Ik weet niet of iemand anders er misschien ook last van heeft (of dat ik "gewoon" een tick erbij heb gekregen in het leven) ..... maar ik heb na ca. 4 weken gebruik van de pleisters (eerste 3 weken Nicotinell gebruikt, daarna Niquitin) pijnscheuten in mijn nek. Soms om de 15min, so[lees meer...]ms met langer tussenpozen. Iemand, niemand? Of ben ik een vreemde eend in de bijt?

28-02-2013
Man (47) - Stoppen met r...

Tevredenheid over:
De mensen die klagen over het loslaten van de pleisters en die beweren geen bodylotion te gebruiken: Misschien moet je je eens wássen?? De pleister plakt uitstekend, maar ja, als je huid baggervet is laat ie zo weer los natuurlijk. Gewoon op je bovenarm plakken, als je dat een beetje uitkient kun je makkelijk met beide bovenarmen 7 dagen toe zonder twee keer op dezelfde pl[lees meer...]ek te moeten plakken (want dat moet je dus niet doen he...)

10-02-2013
Vrouw (23) - Stoppen met r...

Tevredenheid over:
Ik ben 10 dagen geleden gestopt met roken met behulp van tabletten. Ik heb al meerdere stoppogingen ondernomen maar nooit met een hulpmiddel. Ik was ontzettend verbaast want ik heb sinds dag 1 eigenlijk nergens last van. Ik rookte al jaren en ook veel maar ik heb nu zelfs geen drang naar een sigaret. De eerste paar dagen en de eerste keer tijdens het uitgaan af en toe alle[lees meer...]en de gedachte gehad van hmmm lijkt me lekker. Het is aanbevolen om minimaal 8 tabletten te nemen en om niet terug te gaan in het gehalte. Ik heb sinds de eerste dag niet meer dan 4 tabletten genomen en ben nu zelfs terug gegaan van 4 mg naar 1.5 mg. Hebben andere mensen deze ervaring ook? Ik ben wel een beetje bang dat het mis gaat, het lijkt bijna te mooi om waard te zijn...
1 Reactie

Reactie:

Geachte mevrouw, heel goed dat u al 12 dagen bent gestopt met het roken! Nicotine vervangers dienen ervoor om de lichamelijke ongemakken van het stoppen met roken zoveel mogelijk te verminderen. Na het stoppen met roken houden deze ontwenningsverschijnselen ongeveer 24-48 uur aan. Niquitin vermindert deze ontwenningsverschijnselen en kan vervolgens langzaam worden afgebouwd. Zoals je nu bezig bent is prima om de NiQuitin af te bouwen. Op die manier went je lichaam langzaam aan het feit dat het geen nicotine meer binnen krijgt. Het rookgedrag is vaak het lastige om vanaf te komen. Denk hierbij dat bij het uitgaan en drinken van alcohol ontremmend kan werken en de drempel wordt verlaagd om weer ge beginnen met roken. Heel veel succes. Met vriendelijke groeten, Arjen Walstra, apotheker

Datum 12-02-2013 10:23

09-12-2012
Vrouw (57) - Stoppen met r...

Tevredenheid over:
na meer dan 43 jaar flink roken (groot pakje per dag) vanaf 04-12-2012 begonnen met plakken van 21 mg pleister en het werk echt geweldig, weinig problemen en ben blij dat ik eindelijk niet meer rook. Wat het plakken van de pleister betreft kan je ze beter op je bovenarm plakken dan laten ze niet los, plak je ze bij de heup ofzo dan schuiven ze weg of laten gedeeltelijk l[lees meer...]os.

17-10-2012
Vrouw (32) - Stoppen met r...

Tevredenheid over:
Hallo, ik ben sinds 3 dagen gestopt met roken. Ik gebruik hierbij de pleisters. (21mg). De eerste nacht kwam ik niet in slaap en als ik al indommelde schrok ik om de haverklap wakker, zweten als een otter en draaierig waardoor ik beroerd werd. Heb de pleister toen verwijderd en heb de rest van de nacht heerlijk geslapen. De tweede nacht ging prima. Ben wel regelmatig wakke[lees meer...]r geworden maar viel ook weer direct in slaap. Ik heb alleen over nr. 13 gedroomd. Zéér raar, maar waar. S' morgens toen ik van bed af kwam liep ik tegen de muur aan zo draaierig dat ik was, ben aan het werk gegaan en heb daar flink overgegeven. Een uur later was de draaierigheid voorbij en voelde mij weer prima. Dit zijn de 2 momenten van bijwerkingen geweest, ik maak de rest van het doosje van deze pleisters (nog 4) leeg, even afwachten wat nog komt en anders stap ik over op de 14 mg. Ik rookte ongeveer altijd 20 sigaretten. Maar 21 mg van de pleisters is misschien toch teveel van het goede als uk pakje kent leeg rookte zat ik maar op 10 mg nicotine. Dus dat scheelt nogal. Als je camel of zo rookt daar zit 0,8 per sigaret in. Dus als je daar pakje van leeg rookt zit je ongeveer op 20mg. Dys ik denk dat dat ook iets is om op te letten als je aan de pleister begint. Verder werken ze fantastisch. Heb totaal geen zin in sigaretten.

03-10-2012
Vrouw (25) - Stoppen met r...

Tevredenheid over:
Nu 1 week gebruik ik de pleisters. Vanaf dag 1 geen lust meer naar een sigaret. terwijl ik een stevige roker was. Minstens een pakje per dag. Wel heb ik erg veel last van de bijwerking nachtmerries. Elke nacht hetzelfde, en het lijkt wel of ik pas tegen de ochtens echt in mijn vaste slaap kom. In 1 week al twee maal door wekker heen geslapen wat mij nog nooit is overkomen[lees meer...]. Toch blijf ik ze gebruiken omdat ze wel erg effectief zijn. Soms laten ze inderdaad erg snel los

21-08-2012
Vrouw (30) - Stoppen met r...

Tevredenheid over:
Ik ben nu ruim een week aan het plakken. De eerste tien minuten jeukt de pleister vreselijk en heb ik een rode vierkant. Maar dat is niet het probleem, de pleisters laten los! Ik gebruik geen body lotion. Ik plak er een groot stuk pleister overheen. Ik baal van de pleister en denk er over om te stoppen. Ik merk geen verschil als de pleister er af gevallen is.

09-07-2012
Vrouw (27) - Stoppen met r...
Algehele tevredenheid: 4

Tevredenheid over:
Deze pleisters helpen mij heel erg bij het stoppen met roken. Ik las dat veel mensen last hebben dat ze los raken. Hier heb ik nooit last van, wel moet je geen bodylotion gebruiken op de plek waar je hem wilt plakken. Ook zijn de pleisters van 21mg te zwaar voor mij. Rookte wel een pakje per dag maar weeg maar 53kg, dus knip ik ze doormidden. Ik zou ook 14mg kunnen kopen m[lees meer...]aar die zijn net zo duur als die van 21 mg. En nu doe ik er twee keer zo lang mee.

24-05-2012
Vrouw (56) - COPD

Tevredenheid over:
de pleisters blijven niet zitten,wij mijn man en ikzelf gebruiken ze nu ong.1 week en we zijn nu al door onze eertse verpakking heen.terwijl we er 7 dagen mee moeten doen hebben we gisteren allebei nieuwe moeten kopen.ze vallen er zomaar af terwijl ik ze vastplak.met een pleister extra eromheen.dat geeft vooral omdat we er de 1 week mee begonnen zijn extra onwenningsversch[lees meer...]ijnselen.

26-03-2012
Vrouw (43) - COPD

Tevredenheid over:
Vol goede moed vanochtend de pleister van niquitin opgeplakt, want vandaag ben ik gestopt. Ik ben inmiddels 3 pleisters verder en ze laten allemaal los. Het begint bij de hoeken en zo gaat hij steeds verder.. Vanavond gesport en toen gleed hij er gewoon af, maar als je de pleister 24 moet gebruiken dan moet die toch wel tegen een stootje kunnen, kortom een waardeloze pleis[lees meer...]ter, zeker als je het als ondersteuning nodig hebt.

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (347) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum