methadon

Drugsverslaving (31 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

05-08-2022 | Man | 60
methadon (5mg)
Ik ben 2 keer geopereerd aan n dubbele nekhernia , maar de pijn bleef hetzelfde. Eerst doorgestuurd naar de pijnpoli voor zenuwblokkade ingrepen, die zeer kortdurend werkten. Ik ben nu twee jaar verder en uitbehandeld en zal de aankomend jaren steeds zwaardere pijnstillers moeten gaan gebruiken.

23-07-2022 | Man | 69
methadon (1mg/ml)
Drugsverslaving
Stop er me is zwaar verslavend

30-06-2022 | Man | 28
methadon (70mg)
Drugsverslaving
Ellende. 4 of 5 dagen goed ziek om stoppen van heroine is toch iets fijner, ookal is het iets erger dan methadon maar methadon is 3 tot 4 weken. en het scheelt niks kwa erge bijwerkingen komt er nooit vanaf afbouwen kan soms heeeeeeel langzaam in maanden/jaren tot 30mg. wil je proberen lager of de bedoeling was tot 0. paat weken verder zit je weer aan heroine en ka[lees meer...]n bet rideltje weer opnieuw beginnen met hoge dosis. ze zeggen daar dat je er wel vanaf komt? langzaam . ik moet verplicht naar die heroinepost waar al de gebruikers komen war ik nou net vanaf wil apotheek en huisarts willen dit niet verstrekken want er moet zicht op zijn? het zicht zijn normaal gesproken hart en bloed testen.. het enige wat ik voor controle krijg na 2 jaar van heroine ad zijn drugstesten die verplicht moeten ik wil dat leven niet meer, ik wil die mensen niet meer, ik wil heel die omgeving en sfeer njet meer want waar ik me methadon moet halen kiezen zij ook welke tijd ik het moet innemen, want wanneer ik daar moet komen moet ik het innemen waar ze bijstaan, terwijl ik het liever gewoon sochtends inneem maar ga je die tijden elke week veranderen dag bii dag dan word je ook niet vrolijk van.. begin er niet aan. en als je dan toch afkickt. word dan 4 of 5 dagen ziek van heroine. en ik weet het ja kotsziek botte bevriezen zo voelt het pijnlijk maar methadon is niet minder ze zeggen van wel maar dat is echt niet zo je bent een levenslange patiënt. *ze zeggen dit alleen om minder criminaliteit, minder straatheroine en rommel weinig verschil maakt. ik denk soms zelfs om weer heroine te pakken een maand en dan daarvanaf te gaan een weekje ellende en dan klaar. maar dan ga ik ook weer basen en dat gaat me iets te ver kost me zon 4 tot 8 honderd euro per dag als t tegenzit het is beter dan heroine maar alleen als je helemaal niks meer wilt gebruiken, geen dealers meer wilt, gezonder of beter kwa de rest durf ik niet te zeggen na eigen ervaring. ik heb er spijt van.... ( ik denk dat het wel kan als je het 1 maand gebruikt en daarna binnen 2 weken gelijk afbouwt maar meestal adviseren ze dit gewoon blijvend te gebruiken of maanden/jaren maar dat zou ik niet doen. het is ook ellende als ik ergens impulsief een avondje ben en niet thuis slaap. ik moet sochtends meteen weg want ben ik een uur later kots ik alles onder en is het hek van de dam.. (mensen die denken dat het goed voelt je voelt er na paar dagen niks meer van, behalve als je het vergeet of eens niet in neemt of een keer niet in kunt nemen.) dit is de ergste afkick en drugs die ik ooit gehad heb.. en ik heb alles gehad als verslaving dus dat zegt wel wat ben van me 10de tot nu onderant verslaafd geweest waarvan van me 15 tot 26 zwaarverslaafd problematisch psychotisch enzv..

11-06-2022 | Man | 49
methadon (120mg)
Drugsverslaving
Elke dag minimaal 10 euro aan hero werd me te veel. Daarom gaf het cad me maar iets wat 10 keer zo verslavend was. Meerdere malen door een hell gegaan mar toch viel ik elke keer weer terug in het gebruik van heroïne. Tot dat na zo'n 15 detoxen mij voor werd gesteld om methadon te blijven gebruiken , een zeer hoge dosis. Ik moet zeggen dat het succes heeft gehad. Ik ben ge[lees meer...]stopt met heroïne en kreeg een normale plek in de maatschappij. Ik ben wel "gevangen" voor het leven en heb een diep geheim. Een normale jongeman neemt een condoom mee als hij op stap gaat en de kans bestaat dat hij snachts niet meer thuis komt. Ik, ik moet zorgen dat ik ook nog 2 ampullen methadon bij me heb die ik dan smorgens stikum op moet drinken. Dus begint een nieuwe evt relatie gelijk met een geheim. Als ik op vakantie wil dan moet ik bij veel landen eerst bij de ambassade toestemming vragen en als ik mijn medicatie kwijt ben of ik heb een potje laten vallen dan is er gelijk paniek. Gelukkig doet mijn verslavings arts niet moeilijk maar ik ken er die om een aangifte van diefstal of vermissing vragen. Ok ik ben van de heroïne af en soms denk ik dat ik idd een normaal persoon ben in de maatschappij. Maar hoe ze het mij toen het advies hebben gegeven dat klopt niet. Ik moest het zijn als een suikerpatiënten die dagelijks zijn insuline moest nemen. Wat een bullshit, hij hoeft zich niet te schamen, kan zo elk land in, word niet super ziek etc etc. Methadon is een ramp mensen, raak je verslaafd aan de heroïne pak dan maar subexsone.

22-01-2022 | Man | 42
methadon (65mg)
Drugsverslaving
Ik kan andere verslaafde aanraden om subexone te nemen en blijf van die rotzooi van ne methadon af,het helpt alleen maar dat je in dat milieu blijft rondlopen....

19-11-2021 | Man | 51
methadon (10mg/ml)
Chronisch pijnsyndroom

25-09-2021 | Man | 55
methadon (5mg)
Ik ben jaren aan de Tramadol blijven plakken dat groeide uit tot een verslaving. (6 maal caps 50 mg pr dag) Ik ben in behandeling bij een verslavingskliniek. De arts heeft mij Methadon gegeven ipv Tramadol. Ik moet zeggen dat het goed voelt en gaat. Ik voel me er goed bij. Het is de bedoeling dat ik ga afbouwen met de Methadon ik de goede hoop dat het moet lukken.

29-05-2021 | Vrouw | 64
methadon (10mg)
Drugsverslaving
De methadon vlakt heel je gevoel af. Ik bleef gewoon gebruiken.

15-04-2021 | Vrouw | 58
Drugsverslaving
Ik zou graag contact hebben met iemand die is afgekickt met Temgesic. Ik slik nu methadon maar ben ooit in een afkickkliniek met Temgesic behandeld; hetgeen mij erg goed is bevallen. Ik ben ju zo'n 20jr verder en gebruik methadon maar ik heb zoveel bijwerkingen hiervan....Ik zoek een oplossing!!!

15-01-2021 | Man | 59
methadon (10mg)
Lage rugpijn
Na jaren met volle tevredenheid Methadon van de Centrale Breidingapotheek Nederland Breda te hebben gebruikt, 2mg tabletten vanwege afbouw naar 12mg kreeg ik er nog 1 plus 10 mg tabletten van Extractum Pharma. Toen is de hel losgebarsten. Ik werd een zombie met een waas in mijn hoofd, onrust 24 uur per dag, zeer zware hoofdpijn. Dit middel is echt vergif uit Hongarije!!!!![lees meer...]! Na toch nog lang gebruikt te hebben zag ik het leven niet meer zitten. Nu terug naar de originele 2mg tabletten en het gaat prima. Mensen denk na wat dit middel met je lichaam doet.......het is verschrikkelijk. Binnenkort onder begeleiding verder afbouwen, daarna ook de pregabaline. DAN VOOR MIJ NOOIT GEEN MEDICIJNEN MEER.....PAS TOCH OP MET DEZE TROEP. Zal mij nooit meer overkomen, 5-6 jaar verslaafd aan pijnstillers die geen werking meer hebben alleen narigheid.

20-12-2020 | Vrouw | 16
methadon (5mg/ml)
Ik ben al geek lang bezig met het vinden van de juiste pijnstilling, ik heb ondertussen al zo'n 7 verschillende dingen geprobeerd (waaronder esketamine) maar niks hielp. Dit medicijn werkt voor mij erg goed, alleen blijven de bijwerkingen bij mij erg lang aanhouden. Zelf merk ik dat ik er erg moe van wordt waardoor ik soms zelf amper energie heb om uit bed te komen en ik v[lees meer...]al bijna in slaap overdag... Nou ben ik zelf ook pas 16 en vrij klein dus ik geloof ook wel dat het dan wat meer impact op mij heeft dan een groter iemand. Ik ben zelf ook aardig wat gewend maar mn bijwerkingen zijn nog nooit zo erg geweest met normale medicatie...De enige rede waarom ik het gebruik is omdat het helpt tegen de pijn en er niet echt andere opties zijn... Ik raad anderen aan om eerst andere medicijnen te overwegen en methadon echt als laatste optie te zien, zo heb ik het zelf ook gedaan.

08-12-2020 | Man | 60
methadon (150mg)
Drugsverslaving
In 1979 is bij mij methadon opgestart en die dosis bedroeg toen 300mg/dag in te nemen in gemaakte galulen van 100mg/stuk. Ik nam in de morgen 100mg in de middag 100mg en in de avond rond acht uur nog eens 100mg. Ik was in die tijd zwaar verslaafd aan de heroïne en dankzij de methadon heb ik die verslaving onder de knie gekregen zij het met vallen en opstaan (terugval in v[lees meer...]erslaving) tegenwoordig gebruik ik nog een onderhoudsdosis van 150mg/dag die ik ‘s morgens inneem. Ik heb totaal geen bijwerkingen meer.

28-09-2020 | Man | 60
methadon (180mg)
Ik ben altijd een zware gebruiker van heroïne geweest, maar dankzij de methadon ben ik er mee kunnen stoppen. De hoogste dosis dat ik gestaan Heb was 250 milligram per dag en dat heb ik nu afgebouwd.

24-09-2020 | Man | 54
Gewrichtsontsteking
Even over de lyme. Ga naar een orthomeculair arts in Amsterdam-West is een heel goede. Ik heb ontstekingsreuma slik ook Methadon tegen de pijn, maar sinds ik bij die orthomoleculair arts loop is de pijn veel minder en heb ik de methadon weer af kunnen bouwen van 70mg tot 35mg per dag. Succes sllemaal! 😃 Jeroen

06-06-2020 | Man | 38
methadon (5mg/ml)
centrale zenuwpijn, 8 jaar geleden ging ik voor het eerst naar de pijnpolie ik heb ondertussen 15 methodes gehad, geen enkele werkte langer dan 3 uur. tot ik methadon kreeg, eerste dag 10% minder pijn tweede dag 25% minder pijn en vooral veel meer zin om dingen te doen, algheel tevredener

07-04-2020 | Vrouw | 60
methadon (80mg)
Drugsverslaving
Ik ben in '79 helemaal clean geworden, echter na een vreselijk drama heb ik een terugval gekregen van ongeveer 10 weken. Toen kreeg ik methadon voorgeschreven, maar men is mij vergeten op te roepen bij cad (dokter had teveel kindjes) De psychiater zou het voorschrijven. Ik heb menigmaal gevraagd af te bouwen met twee vieze middelen want had enorme bijwerkingen. Kreeg de dr[lees meer...]eiging, als jij stoppen wilt ga jij niet mee in mijn beleid en zet ik je eruit. Maar deze arts kreeg, toen ik doodziek, echt doodziek omdat ik met beide middelen in een keer gestopt was, seroquel en methadon (ik had geen kennis over nooit in een keer stoppen) van een vz medewerker te horen, waarom heeft deze vrouw methadon??? Daar komt ze nooit meer van af. Ik ben toen, ik kroop van het ziek zijn, door drie personen, twee artsen met grote fouten en medewerker de aanbieding, kom voor even in het heroïne project, en dan stop je gewoon als je het niet meer nodig hebt. Een hele grote fout maar de dokters fouten moesten onder een zwarte mantel geschoven worden. Dat is ze gelukt. Mensen, ik werd niet gehoord door dokters en achteraf bleek dat ik beide middelen niet nodig had. De artsen hebben mijn leven verwoest. Dus denk nooit zoals ik, de dokter heeft het goed met je voor. Voel en ga informatie op google zoeken. Zoek het niet bij een dokter wil je gezond blijven. Mijn leven is verwoest, laat het jou niet gebeuren.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (553) - Antibiotica - penicillines breedspectrum