lees de ervaringen

Pagina 1 van 2

26-01-2014
Man (32) - Drugsverslaving

Tevredenheid over:
ik zeg 1 ding het helpt super tegen ontwenning, maar brengt heel wat leed en woede mee als heroine. dan vind ik subuxone 80keer beter, ten eerste van methadon geen sexlust meer bij hoge dosis zoals ik had geen gevoel bijna in penis, ten 2de bijna niet meer naar wc kunnen gaan door constante verstopping. ten derde na jaren gebruik vergrote prostaat krijgen plus ik kon maar [lees meer...]niet onder 30ml geraken, zelfs niet met lage afbouw. heb hel afgezien van 140mg naar 50mg op 6maand was ik naar 50gegaan maar wel 6maand in zetel gehangen constant pijn. 1 goede raad probeer subuxone in plaats van metadon. voor mij was methadon hetzelfde als heroine want methadon kon je ook roken zoals hero. na lang zwoegen en 20jaar verslaving ben ik nu 32jaar in 2014 en clean van methadon en subuxone. kan alleen maar zeggen je weet het als je echt ma echt wilt stoppen. succes iedereen nu juist nog een goe lief en ik kan eindelijk aan men echte leven beginnen. grts christoff
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

09-12-2013
Vrouw (46) - Restless legs...

05-12-2013
Man (34) - Drugsverslaving

Tevredenheid over:
Ik gebruik 60-70 tab. van 5 Mg . Ik wil graag vanaf maar het is zo moeilijk Het is idd 300mg (1d60t) en soms 350mg. Maar nu ben ik paar dagen op 100mg. Dus 4d5t à 5mg. Ben benieuwd of ik de lijn door kan zetten.

20-06-2013
Man (46) - Bipolaire sto...
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Iedereen die af wenst te bouwen en definitief wenst te stoppen met methadon/symoron (is allebij hetzelfde alleen andere merknaam.....!!!!LAAT U NIET MISLEIDEN DOOR ANDERE NAAMPJES WANT HET GAAT OM HET INGREDIENT!!!) raad ik aan om OF over te stappen op BUPRENORFINE(oftewel;merknamen; Suboxone/Subitex/Temgesic) en dan dat af te bouwen. OF als u op nul methadon staat, de daa[lees meer...]rna altijd nog opkomende afkickverschijnselen van de opiaten aan te pakken met CLONIDINE(Bloeddrukverlager en middel wat na opheffing van de remmende werking van opiaten in de hersenen de receptoren, die afkickverschijnselen teweeg brengen, tot 'rust manen'; CLONIDINE zorgt ervoor dat er geen over productie van NOR-ADRENALINE plaats vindt nadat opiaat gebruik gestopt is en men zich dus veel minder ziek voelt....ER ZIJN WETENSCHAPPELIJKE ARTIKELEN HIEROVER WAARIN DEZE FISIOLOGISCHE VERSCHIJNSELEN GOED UITGELEGD WORDEN;DIT GEEFT INZICHT IN WAT ER NU PRECIES AAN DE HAND IS EN TIS GOED VOOR EEN GROEIEND EN OPHELDEREND BEWUSTZIJN nadat mijn hersenpan een tijdje in het opiaatduister had gezeten hahahaha ) ;Mij heeft CLONIDINE enorm goed geholpen nadat ik gestopt was met methadone. Over het algemeen wordt CLONIDINE in een klinische setting gegeven maar met de juiste begeleiding en kundige huisarts is dat ook ambulant best te doen. VEEL SUCCES EN VEEL GELUK........................Vriendelijke Groeten van René

06-06-2013
Man (59) - Angst & panie...
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Ik wil mensen eens eindelijk vertellen,wat voor een zwendel methadon is.Je krijgt het als heroine-verslaafde voorgeschreven door het C.A.D.,wat nu valt onder de Mondriaan zorg.Aanvankelijk ben je heel blij dat je niet hoeft af te kicken van heroïne.Er word je verteld dat het de ontwennings verschijnselen tegenhoudt,maar je niet high maakt.Dat is hoofdargument.Je wordt niet[lees meer...] ziek bij de juiste dosis,en niet high,en dat klopt als een bus.Wat ze niet vertellen is dat de afbouw van methadon,wel 2 maanden cold turkey zou opleveren,en dat je 3 maanden zal lijden aan slapeloosheid.Bij Heroïne ben je maximaal 1 week ziek,waarbij de 4de de ergste is,en je hebt ook een week slapeloosheidsproblemen.Waardoor is dat verschil zo groot?Heroïne is natuurlijk ook een hel maar het wordt gemaakt van een natuurlijk plant.De knop en het sap van de opiumplant.Methadon is een chemisch nagemaakt middel wat als wondermiddel werd geprezen omdat het in bijna alle landen van de wereld wordt verkocht als genezingsmiddel,tegen verslaving.Als pijnstiller wordt het door artsen zelden verkocht,en die weten waarom.Als ze tenminste een geweten hebben.80% van de artsen verschrijven alleen in uiterste noodzaak methadon als pijnstiller,omdat ze op de hoogte zijn van mijn genoemde argument.Alleen mensen van staal,lukt het in heel kleine stappen om van methadon af te komen.En als het je lukt,moet je bergen van benzodiazepinen en antidepressiemiddelen nemen tegen de blijvende verschijnselen.Ikzelf heb methadon eens weren af te bouwen tot 7mg.Dat ging constant gepaard met zelfmoordneigingen,en bij beiden7mg voelde ik mij compleet zielloos.Je voelt geen gevoel meer geen geluk,geen ongeluk.Niets kan beschreven wat dat is.Ik weet niet of er zombies bestaan,maar je bent totaal gevoelloos,een levende doden.Ik ken mensen die clean zijn geraakt van methadon,maar of ze dat zijn gebleven weet ik niet.Mijn huisarts begon na twee weken te lachen.Ik zei,dokter ik vind het niet grappig.Nee,zei hij dat begrijp ik Cor.Maar dat is jou grens.We moeten je methadon op zo'n onderhoudsniveau zetten dat je geestelijk niet in elkaar stort,want wat je nu ervaart,of beter gezegd niet ervaart,is dat gedeelte van jou brein wat beschadigd is geraakt.Ik heb nooit gevraagd of het de methadon was die dat had veroorzaakt,of mijn andere pillen en enorm drugsgebruik,ik wou het ook niet weten,maar ik wil mensen hier zeggen.Methadon?Dan kun je beter heroïne blijven gebruiken,en dat afbouwen.Ik heb die keuze niet,of ik zou nu ik op 40mg methadon,en wat benzo"s,en een sterk antidepressiemiddel,afgestomd door het leven mijn hulpverleners dat moeten verklaren,maar daar heeft Cor geen zin meer in.Dus vrienden,voel jullie niet schuldig als jullie door pijn verslaafd bent geraakt.Er zijn pillendraaiers,en die zouden een veel groter schuldgevoel moeten hebben.Zeker als ze dat vooraf weten.Ik maak een grote buiging voor alle mensen die van al die "geneesmiddelen"door een grote wil,en een nog betere begeleiding,af zijn gekomen.

Reactie:

Iedereen die af wenst te bouwen en definitief wenst te stoppen met methadon/symoron (is allebij hetzelfde alleen andere merknaam.....!!!!LAAT U NIET MISLEIDEN DOOR ANDERE NAAMPJES WANT HET GAAT OM HET INGREDIENT!!!) raad ik aan om OF over te stappen op BUPRENORFINE(oftewel;merknamen; Suboxone/Subitex/Temgesic) en dan dat af te bouwen. OF als u op nul methadon staat, de daarna altijd nog opkomende afkickverschijnselen van de opiaten aan te pakken met CLONIDINE(Bloeddrukverlager en middel wat na opheffing van de remmende werking van opiaten in de hersenen de receptoren, die afkickverschijnselen teweeg brengen, tot 'rust manen'; CLONIDINE zorgt ervoor dat er geen over productie van NOR-ADRENALINE plaats vindt nadat opiaat gebruik gestopt is en men zich dus veel minder ziek voelt....ER ZIJN WETENSCHAPPELIJKE ARTIKELEN HIEROVER WAARIN DEZE FISIOLOGISCHE VERSCHIJNSELEN GOED UITGELEGD WORDEN;DIT GEEFT INZICHT IN WAT ER NU PRECIES AAN DE HAND IS EN TIS GOED VOOR EEN GROEIEND EN OPHELDEREND BEWUSTZIJN nadat mijn hersenpan een tijdje in het opiaatduister had gezeten hahahaha ) ;Mij heeft CLONIDINE enorm goed geholpen nadat ik gestopt was met methadone. Over het algemeen wordt CLONIDINE in een klinische setting gegeven maar met de juiste begeleiding en kundige huisarts is dat ook ambulant best te doen. VEEL SUCCES EN VEEL GELUK........................Vriendelijke Groeten van René

Datum 19-06-2013 21:15

01-06-2013
Man (33)
Algehele tevredenheid: 4

Tevredenheid over:
na 10 jaar perioden van enkele maanden gebruiken en hervallen. Soms weekend gebruik soms tot 5a6 maand gemiddeld om de 2 dagen, gemiddeld uitgerekend 1/2 gram per dag. Nu op 50ml/mg methadon per dag. (25 mg/ml was genoeg geweest naar mijn mening)

03-05-2013
Man (59) - Zenuwpijn

Tevredenheid over:
Uitstekend spul . ik gebruikte 2 jaar 3x 20mg oxicontin plus3x 5mg oxinorm , vanwegen zware neurotische helse pijnen door heel het lichaam. Ik lees en hoor ,ook hier op dit forum dat het in de meeste gevallen wordt gebruikt bij heroine verslaving, mensen ,lees eens wat verder dan je neus lang is, het is niet zo. het wordt veel voorgeschreven aan kankerpatienten waar net a[lees meer...]ls bij mij de morfine niet meer helpt, Dan verteld er ook nog iemand op dit forum dat er 7 opiaten in de methadon zit , ik weet niet hij aan die wijsheid komt , de klok waarschijnlijk horen luiden en niet weten waar de klepel hangt, ER zit dus maar 1 OPIAAT in, en dat is OPIAATAGONIST , en absoluut niet meer , wij zitten hier op dit forum om elkaars mening te horen , en niet om naar sprookjes te luisteren. En telkens weer , och ! ik ben er verslaafd aan geraakt , NIET zeuren , aan de vorige medicijnen was je toch ook verslaafd, het is gewoon de keuze uit 2 slechte dingen , of wil je dan net als ik met helse pijnen blijven lopen ! daarkomt nog bij dat het ene lichaam het andere niet. ik ben nooit verslaafd aan oxicontin en oxinorm geweest ,DUS !!!! Verder wens ik iedereen een pijnloze toekomst toe.

Reactie:

Beste... Ik wil alleen even kwijt dat ik je reactie nogal fel vind!! Knap dat je nooit verslaafd bent geraakt aan de oxycodon. Maar hoe lang heb je het middel gebruikt? Ik heb oxycontin en oxynorm gebruikt voor bijna 2 jaar ivm een hernia. Nou geloof me, als je dan plotseling gaat stoppen dan voel je je echt wel hondsberoerd hoor! Verslaving heeft niet alleen te maken met high worden, maar voornamelijk of je lichaam gewend is geraakt aan een middel. Ik krijg nu methadon tegen de afkickverschijnselen. Ik kan er nog niet zoveel over zeggen omdat ik er net mee begonnen ben. Maar ik vind het nogal ruw om mensen hier op dit forum zo te oordelen. Begin eerst met je zelf zeg ik dan op mijn beurt! Een verpleegkundige.

Datum 27-05-2013 13:26

05-03-2013
Vrouw (32)

Tevredenheid over:
zeer effectief om te stoppen met heroine maar nadien zit je jarenlang vast aan een nieuwe verslaving. Zééér moeilijk om mee te stoppen mits een ijzerhard karakter en doorzettingsvermogen. Bijwerkingen verschillen van persoon tot persoon.Ik ben er goed meegeweest in de eerste jaren dat ik het nam.Begonnen op 87 mg en afgebouwd tot 32 mg. Pogingen om te stoppen ermee door m[lees meer...]iddel van verdere afbouwingen zijn mislukt en zo schommelde ik tussen 45 mg en 32 mg . Na mijn eerste zwangerschap had de methadone een andere werking op mij. Ik had een normaal leven terug opgebouwd maar het was net of ik niet aanwezig was. Kort na inname kon iedereen zien dat ik iets 'gebruikt' had. Ik was meer een zombie dan een mens. Na 8 jaar is het me gelukt om te stoppen met methadone door 2 dagen niets te nemen en dan de afkickverschijnselen te onderdrukken met suboxone. Met suboxone voelde ik me sinds jaren voor het eerst weer klaar in mijn hoofd.Ik zag de wereld weer zoals hij was voor mijn eerste gebruik van heroine en dat kunnen er niet veel zeggen.Maar methadone was wel de eerste stap hiernaartoe. Weet wel dat het een weg is dat je moet afleggen van vééle jaren voor je weer echt clean kan zijn.

18-02-2013
Man (45)
Algehele tevredenheid: 4

Tevredenheid over:
Mijn naam is Hans. Via mijn uitgaangewoonte ben ik verslaaft geraakt aan allerlei middelen. ik was een echte houseparty ganger. Elk weekend was ik wel ergens in ned op een party... door geen nee te kunnen zeggen tegen drugs ben ik na allerlei partydrugs aan de heroine geraakt....en ik ben na 12 jaar gebruik aan de methadon begonnen. ben ontzettend bang om hiervan af t[lees meer...]e kicken. Maar wat zou ik het graag willen. Ik ben op 40 mg begonnen maar merkte dat mijn lichaam eraan gewent raakte en dan kwam toch een zware afkick verschijnsel. Ondertussen sta ik nu op 140 mg na 9 jaar alleen methadon in mijn leven Ik drink het vloeibaar en ekle morgen is het of ik een chemi-fabriek opdrink. ik ben zo bang wat al deze jaren gebruik van methadon met mijn lichaam gedaan heeft. Mijn advies voor iemand met een heroine verslaving is nu... kick af ...moeilijk maar na 2 weken ben je er van af. ik begrijp dat mijn ontwennings verschijnselen vele maanden in beslag gaan nemen maar ik durf nu nog de stap niet te maken. Hoop dat god me genadig is. gods zegen toegewenst . (Red; achternaam verwijderd ivm privacyredenen en werkwijze van deze site. Mvg MijnMedicijn)

Reactie:

Beste Hans ik heb op 105 mg methadon gestaan ik sta nu 12 dagen op 0mg en ja je voelt je klote maar je slaat je er wel door heen ik ben eerst zelf afgebouwd van 105 mg naar 30 ik ben verder 2 weken detox naar 0 gegaan en ben toen ik een dag op 0 stond naar huis gegaan en daar begon de pijn in mijn benen dat is niet leuk maar nu ik op dag 12 sta is het bijna over geuren en smaken worden ook anders niet lekker maar dit verschild van persoon tot persoon ik voel dat ik er bijna ben en ben er blij om dit gaat je zeker lukken als ik het kan kan jij het ook ik heb 12 jaar methadon gebruikt Hans veel succes en kracht.

Datum 02-06-2013 19:49

08-12-2012
Man (57)

Tevredenheid over:
Gebruikte dit middel tegende pijn van chronische prostaat ontsteking. Heb het 16 jaar gebruikt. Nu geheel afgebouwd ,maar mensen dit is een hel waar jedoor heen moet..Weken niet slapen, onrust in benen en armen.vooral snachts. Ik ben nu 7 dagen clean en nog steeds veel last van ontwennigsverschijnselen. Dit middel gebruik ik echt nooit meer. Het kan een heel goed pijn[lees meer...]medicatie zijn,maar om ervan af te komen is een ramp. Dit middel zouden ze nooit voor mogen schrijven. Afbouwen heb ik gedaan op de colt turky manier, dit om geen andere rotzooi te moeten slikken. Hoop dat de afkickverschijnselen snel verdwijnen want het is echt een ramp als je hier doorheen moet. Begin er niet aan, dan hoef je ook niet te stoppen. Groetjes hans

28-10-2012
Man (33) - Ziekte van Crohn

Tevredenheid over:
Ik heb ontzettend veel baat bij dit medicijn, heb oxicontin, fentanyl i.v. en fentanyl pleisters gehad. Maar had altijd nog enorm veel pijn en werd er moe en uitgeput van, ik voelde me er ellendig door. Met methadon voel ik de pijn na een half uurwegzakken en kan soms wel een etmaal wegblijven; dit omdat ik er een spiegel van heb opgebouwd. In het begin bleef de pijn zo'n [lees meer...]8 uur weg. Toen nam ik drie maal daags 15mg. Nu neem ik elke ochtend 50mg. En ben fan de hele dag pijn vrij . 50 mg. Is tamelijk veel, je zult met iets minder moeten starten hoor. Met een hogere dosering ga ik bijwerkingen opmerken, zoals moe, suf (sommige mensen vinden dit juist fijn...) Ik heb een gaatje in mijn darmen en er loopt dus altijd darmvocht mijn buik in, opereren is nog niet mogelijk, gezien de slechte staat van mijn darmen, ik heb altijd pijn.... Ik vind het een wonder middel zolang je de dosering maar goed afstemt. Ik ben wel een beetje huiverig voor het afbouwen in de toekomst, maar misschien blijft de situatie wel altijd zo.... Maar goed, elke week een paar mg. eraf zal niet tot ernstige ontwenning leiden hoor ! Mvg. joost

Reactie:

Beste Joost, Ik herken me in jouw verhaal, ik gebruik nu ongeveer 140 mg oxycodon , 45 mg diazepam en 40 mg oxazepam per dag ivm chronische rugpijn. Nu heb ik ondanks al deze medicatie nog steeds heel veel pijn en heb ik met mijn huisarts besloten om. de morfine als eerst af te bouwen. De huisarts stelde vandaag methadon voor, maar ik ben daar erg huiverig voor. Ik ben door te snel stoppen met morfine al eens in het ziekenhuis beland door zware hyperventilatie en paniekaanval. Maar als ik jouw verhaal lees twijfel ik toch of methadon niet een goed alternatief is.

Datum 24-09-2013 11:15

18-10-2012
Vrouw (29)

Tevredenheid over:
Omdat ik niet tegen morfine(preparaten) kan en de infusen die ik regelmatig kreeg tegen de pijn niet meer hielpen, heeft de pijnspecialist me bijna 2jr geleden methadon voorgeschreven. De dosis is in verhouding met de "afkickdosis) erg laag met gemiddeld 4 maal daags 5mg maar iets beters heb ik nog niet gevonden. Mijn pijn gaat waarschijnlijk nooit meer over omdat [lees meer...]er nog altijd geen medicijn gevonden is wat CRPS kan genezen maar met de methadon is het dragelijker. Ik heb zo tenminste nog een beetje een leven. Voor de methadon lag ik alleen maar op bed, in stilte en zonder plezier. Met de methadon kan ik weer zitten, plezier maken en in mijn rolstoel dansen. Bijwerkingen heb ik trouwens niet, heel misschien ad en toe wat obstipatie maar dat had ik ook voor de methadon al.

23-07-2012
Vrouw (54)

Tevredenheid over:
Wegens zeer pijnlijke blaasaandoening slik ik sinds 4 juli 2 x per dag 1.25 ml. methadon, in vloeibare vorm. 2 weken geleden overgestapt op 2 x 1/2 tablet Symoron, ook 2 x per dag 1.25 mg. Het is dus een heel lage dosering, maar na een dag of 4 nadat ik ermee begonnen ben kreeg ik ernstige hoestaanvallen. Ik dacht dat het bronchitis was, want dat heb ik wel vaker. Ik kreeg[lees meer...] een anti-bioticum kuurtje, maar de vreselijke kriebelhoest bleef. Daar heb ik nu weer andere pillen voor gekregen, maar ik ben zo bang dat ik door de methadon zo ben gaan hoesten. Ik hoop dat mijn arts me deze week beld, hij was vorige week niet bereikbaar, en dat hij mij kan uiitleggen of die hoest door de methadon komt. Daar zou ik enorm van balen want sinds 6 jaar ben ik eindelijk redelijk pijnvrij door het gebruik van de Methadon. Herkent iemand deze syptomen van benauwdheid? Ik hoest me een ongeluk, ik heb zelfs overal pijn van het hoesten. Ik heb ook geen stem meer door het hoesten. Iemand ervaring met hoesten als bijwerking?

23-06-2012
Man (18)

Tevredenheid over:
Na een peroide van 4 jaar dagelijks gebruik van heroine ben ik eindelijk naar Jellinek gegaan. Daar werd ik direcht doorgestuurd naar de arts. De arts schreef mij 80 mg Methadon p.d voor. Vanaf dat moment kan ik gelukkig mijn leven weer helemaal normaal lijden. 's-ochtends niet meer dood ziek wakker worden en de hele dag op zoek moeten gaan naar geld om hero en methadon te[lees meer...] kunnen scoren. Nu ik eindelijk Methadon gewoon op recept heb en het dus gewoon in huis heb, heb ik eindelijk RUST!!! Ik zie nu al in een hele korte periode dat mijn lichamelijke gesteldheid veel beter is. Ik ben nu in 4 weken al 3.7 kg aangekomen. Omdat ik mij zelf nu gewoon de hele dag normaal voel ( niet ziek ), eet ik ook weer veel beter, ik verzorg mij zelf veel beter, slaap gewoon 's-nachts en zet gewoon 'sochtends mijn wekker om 08.00 uur, zodat ik op die manier weer helemaal in een normaal ritme kom. Het enige nadeel van Methadon vind ik dat je heel erg last krijgt van obstipatie!! Gelukkig heb ik daar nu Movicolon voor gekregen( laxeermiddel) en let ik erg goed op mijn voeding. Ik ben dus zeer tevreden over dit middel, want het helpt mijn echt om weer een normaal leven te kunnen krijgen. Ook staat er nu een opname gepland voor over 3 weken bij Jellinek. Tijdens deze opname wil ik heel graag gaan afbouwen met methadon en heel graag van mijn valium gebruik minderen. Want ook slik ik naast de Methadon ook nog Valium ( Diazepam ) 3 keer pd 20 mg. Dit is een zeer hoge dosis, maar mijn lichaam is er helemnaal aan gewend en stop ik dit nu plotseling, komen er ook allerlei ontwenningsverschijnselen! Ik heb dus nog een heel hoop om aan te werken tijdens mijn opname, maar voor nu ben ik heel erg blij dat ik in deze paar weken niet meer elke dag de criminaliteit in moet!!!! Kijk wel uit met Methadon dat je dit niet jaren achter elkaar gebruikt, want het afkicken van Methadon is echt nnog 10 x zwaarder dan het acfkicken van heroine!!!

17-06-2012
Man (32)

Tevredenheid over:
ik ben heroine verslaafd en methadon zort alleen maar dat ik niet ziek word maar het nadeel is dat ik ook steeds meer methadon wil dus wat is erger de kwaal of de medicijn verder hoor ik ook niemand over een groot bijwerking dat je een verschrikkelijke stoelgang van krijg het blijft soms 5 dagen uit en als je dan wel moet dan is het zeer pijnlijk . nee hyet is echt geen wo[lees meer...]ndermiddel maar ik zeg wel voor het afkicken best efectief want je word er niet meer zo ziek door

19-05-2012
Man (52) - Depressief

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (347) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum