Ervaringen met Methadon

Drugsverslaving (38 meningen)

Bojan Nikolik (16-05-2015)

09-10-2023 | Vrouw | 62
Drugsverslaving
40 jaar verslaafd gewwest , eerst heroine, later medicijnen vooral kalmeringsmiddelen etc. 10 jaar geleden methadon gaan gebruiken, geen heroine meer, soms nog medicijnen sinds ik methadon gebruik heb ik een stabiel leven, drink niet meer , rook bijna niet meer heb een gezin, kinderen kleinkinderen voor mij is het mijn redding geweest zonder methadon en mijn eigen st[lees meer...]erke wil en hulp van mijn man was ik er nu niet meer geweest.

05-10-2023 | Man | 71
methadon (20mg)
Begon omstreeks 1970 af en toe met opium .Daarna methadon gekocht .....sinds 1973 in een vast programma ( Rotterdamse GGD) wat begon met zes 5 mg. tabletten per dag , Wat over de jaren met kleine sprongetjes nu op de huidige dosis staat van vijf 20mg tabletten. 'K heb er nooit spijt van gehad , het heeft me geholpen een stabiel leven te lijden . Behalve gedurende 1976 [lees meer...]tot 1980 heroine gebruikt. Sinds die tijd nooit meer hard drugs aangeraakt. Nooit de behoefte gehad om af te bouwen aangezien ik noch steeds de opiaat rush kreeg. Sinds 1995 niet meer in een regulier 3 × per week progamma ,maar vanwege "goed gedrag" de medicatie twee wekelijks via de huisarts kreeg . Tegenwoordig krijg ik voor drie maanden mee. Nu met 71 wordt het leven minder zorgeloos, wat onvermijdelijk is. En vanwege spannings hoofdpijn af en toe Lorazepam of Flunitrazepam gebruik. Alhoewel ik zelf geen spijt heb raad ik het niemand aan , verslaving is geen grap.

12-06-2023 | Man | 71
Drugsverslaving
U bent nu al 70 jaar ; ik zou me niet zo zorgen maken om afhankelijk van de medicatie te worden , zeker als't uw laatste jaren dragelijk kan maken.

12-06-2023 | Man | 71
Drugsverslaving
Begon omstreeks 1971 te experimenteren met opiaten en methadon. Sinds 1973 in een vast methadon onderhouds programma , waarvan de laatste 30 jaar twee wekelijks via de apotheek . Ondervind sinds 2022 verminderde werking met last van overspannen heid gevoelens met niet aflatende spannings hoofdpijn waarvoor de huisarts diclofinac heeft voorgeschreven dat nauwelijks helpt[lees meer...] . Afkicken zal nooit meer gaan , maar overweeg een methadon vervanger te proberen. Ben benieuwd naar andere ervaringen met langdurig methadon gebruik.

30-05-2023 | Vrouw | 62
Drugsverslaving
ik ben 10 jaar geleden van polygebruik van drugs overgestapt naar methadon, een nieuwe wereld ging voor me open, geen heroine en andere drugs meer gebruikt. nu merk ik niets meer van de hoeveelheid die ik slik per dag maar oh wee als ik ze een dag of 2 niet neem. vreselijke ontwenningsverschijnselen, nog erger dan bij heroine ik slik ze dus maar ik denk dat ik ze eigenlij[lees meer...]k niet meer nodig heb maar afkicken gaat niet.

24-04-2023 | Man | 72
Drugsverslaving
Gebruik methadon sinds 1971 .......sinds 1973 een onderhouds dosis . Begon met 5mg tabletten op de zwarte markt . Tegen 1973 in een onderhouds programma dagelijks acht 5mg tabletten ,wat over de jaren natuurlijk steeds iets hoger werd. Eerlijk toegegeven gebruikte ik het voor de opiaat achtige uitwerking en niet om van drugs af te komen die ik zowiezo zelden gebruikte. [lees meer...]Sinds 2000 krijg ik dagelijks vijf 20mg tabletten in 3 maandelijkse herhaal recepten. Tot een jaar geleden was ik uitermate tevreden met het gebruik tot onlangs zeer vervelende hoofdpijnen en rusteloosheid zich begonnen te manifesteren. Overgevoeligheid voor harde geluiden etc. Die ik probeer te verhelpen met paracetamol of diflonac , die eigenlijk nauwelijks helpen . het enigste wat werkt zijn spierverslappers als valium om de rusteloosheid tegen te gaan. die ik nauwelijks gebruik ,ten eerste omdat de huisarts ze niet wil geven, en ik wil geen valium verslaving bovenop de methadon verslaving ook al heb ik misschien noch een jaar of tien te leven. Heb onlangs Flunitrazepam op de zwarte markt gekocht die af en toe wat verlichting geven. Het enigste wat te doen staat volgens de huisarts is te leren de rusteloosheid te managen. Vraag me af of dit de prijs is van meer dan een halve eeuw methadon medicatie , waar ik achteraf toch geen spijt van heb. Dankzij de methadon heb ik noch een stabiel leven kunnen lijden, en ouderdom komt nu eenmaal met gebreken. Misschien hebben sommigen de verslaving geaccepteerd om door te kunnen leven. En gebruiken de methadon hoogst waarschijnlijk voor de roes en niet om af te kicken. Alle respect voor jou dat je het zover hebt weten te brengen. U bent 70 . geen dokter zal u door een ontwennings regime laten gaan . De laatste 10 jaar van uw leven is verslaving geen issue om te kunnen functioneren.

10-04-2023 | Vrouw | 67
methadon (2mg)
Artrose van de wervelkolom
Kreeg dit na een spit/ischias aanval op de pijnpoli. De 2 x 5 mg die werd voorgeschreven, werkte wel, mars ik kon overdag niet wakker blijven. Heb toen 2 mg tabletten gekregen, gemaakt door een zelfbereidende apotheker, waar mijn apotheker ze besteld, er zitten weinig hulpstoffen in. Werkt beter dan de 2x 5 mg. Gebruik nu 8 mg voor de nacht. Helpt voldoende, enige nadeel h[lees meer...]et nachtzweten.

22-03-2023 | Man | 41
Drugsverslaving
Ik ben van de heroine af maar methadon vind ik veel fijner middel en ik krijg er helaas wel een high van wat je zogenaamd alleen van heroine krijgt..ik ga zo afbouwen met 1 tablet(5mg) per maand en dan heb je letterlijk nergens last van...pas vanaf de laatste 20 mg word het moeilijk en bij de laatste tablet is even doorbijten...heb het allemaal al een keer gedaan en kwam [lees meer...]toen van 200 mg af dus weet waar ik het over heb

12-03-2023 | Vrouw | 68
Aambeien en vaatscheurtjes
na operatie aambeien, waarschijnlijk zenuw beschadigd,ongeloofelijke pijn die niet overging, kon niet meer zitten!Na verschillende artsen na anderhalf jaar op bed te hebben gelegeg, eindelijk naar pijnpoli, daar kreeg ik te horen neuropatische pijnen, kreeg Methadon en na half uur was de pijn weg!!!ik was ongeloofelijk blij,had alle hoop op pijnvrij leven al opgegeven.NU [lees meer...]3 jaar later zit ik nog op 1 methadon 5 mg en 1 amitripyline en kan weer normaal leven. Alleen zitten op harde ondergrond blijft tricky maar daar valt mee te leven.

25-02-2023 | Man | 49
methadon (80)

10-02-2023 | Man | 49
methadon (10mg/ml)
Drugsverslaving
Methadon is inderdaad verslavender dan heroïne en het is ontzettend moeilijk om hier vanaf te komen wat ik alleen niet begrijp Is dat ik veel verhalen lees over mensen die meer dan 100 mg per dag pakken en al ziek worden als ze afzakken naar 80 MG Ik begrijp dit niet twee maanden geleden zat ik nog op 100 mg dan bouw ik af met 20 MG per week 4 weken later zit ik op 20 MG w[lees meer...]eer een week later zit ik nog maar op 10 mg per dag nu op dit moment pak ik een tablet van 20 MG breek die in 4 stukken en pak 's morgens 2,5 MG en 's avonds 2,5 MG volgende week pak ik nog maar één keer 2,5 mg en 2 weken daarna slik ik helemaal niks meer oké dan heb ik het even een week een beetje koude rillingen aan tranende ogen en dan lopen neus maar ik heb een vest gekocht met een batterij en een accu die warmte afgeeft waardoor mijn kachel niet eens meer aan moet ik heb het nu snikheet misschien een idee voor jullie maar ik ben in ieder geval in razend tempo van die rot metadon.af

03-02-2023 | Man | 50
methadon (20mg)
Heb jaren pijn in mijn boven benen net als een tennis,elleboog dan 40keer zo erg en zonder de medicatie kan ik wel door het dak gaan van de pijn en dan nog zeggen het zit tussen je oren van af men 26ste tot nu ben van 1972 de methadon verzacht de scherpste pijn wat minder

11-01-2023 | Man | 38
methadon (5mg)
Ik gebruik methadon om zenuwpijn in mijn geamputeerde been te bestrijden. Na jaren van diverse opiaten te hebben gebruikt, kreeg ik het advies om methadon te gaan gebruiken. Schrok daar erg van. Gebruiken junks toch!!!! Bij mij heeft het erg goed geholpen, en nog steeds. Gebruik nu 30 mg methadon per dag en ervaar geen bijwerkingen. Zeker een aanrader voor mensen met zenuw[lees meer...]pijn .

13-11-2022 | Man | 70
methadon (5mg)
Vanaf mijn 45e jaar last van RLS. In de loop van de jaren is het fors toegenomen. Hele regiment aan medicijn zijn de revue gepasseerd. Ik sliep zeer slecht, vele malen uren wakker. Rond lopen etc. Overdag heel erg moe. Uiteindelijk op advies van de neuroloog met methadon gestart, inmiddels nu enkele maanden. Resultaat, fantastisch. Ik slaap weer, goed uitgerust. Nu de v[lees meer...]rees, dat ik om welke reden dan ook, dat ik moet stoppen met dit medicijn.

23-10-2022 | Vrouw | 66
methadon (2mg)
Gebruik dit middel via de pijnpoli. Had een spit/ischias aanval en kreeg 5 mg Methadon voorgeschreven. Ik werd de volgende dag wel wakker, maar na het ontbijt weer slapen. Huisartsenpost erbij geweest en ik mocht ermee stoppen, wel vragen of er lichtere waren. Die waren er, worden bereid in een zelfbereidingsapotheek, 2 mg. Toch was dat niet voldoende tegen de spit/ischia[lees meer...]saanvallen dus langzaam maar zeker is het nu 4 pillen van 2 mg voor de nacht en zijn met het uit bed komen de spit/ischias aanvallen verdwenen….tenzij ik 1 nacht mijn pillen vergeet. Dan is het weer vol prijs.

05-08-2022 | Man | 60
methadon (5mg)
Ik ben 2 keer geopereerd aan n dubbele nekhernia , maar de pijn bleef hetzelfde. Eerst doorgestuurd naar de pijnpoli voor zenuwblokkade ingrepen, die zeer kortdurend werkten. Ik ben nu twee jaar verder en uitbehandeld en zal de aankomend jaren steeds zwaardere pijnstillers moeten gaan gebruiken.