ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

11-01-2018

Drugsverslaving

Na een langdurige verslaving aan heroïne, met vele pogingen om te stoppen en steeds opnieuw te hervallen, kwam ik terecht bij een gespecialiseerde dokter. Deze dokter paste een techniek toe die zowel gedurfd is als hij gevreesd wordt bij gelijkaardige dokters, maar die uiteindelijk wel heel positieve resultaten blijkt op te leveren bij patiënten die echt willen geholpen wo[lees meer...]rden. De behandeling begint met een dosis methadon die bepaald wordt naargelang je huidige gebruik, maar vervolgens opgevoerd wordt tot op het punt dat de gebruiksdrang, de zogenaamde 'cravings', volledig verdwijnen. En dit maakt een wereld van verschil, in mijn geval was mijn dagelijkse inname 240mg en is dit stabiel gebleven gedurende 3 tot 4 maand. Na deze periode ben ik geleidelijk moeten gaan afbouwen, maar het hoelang en hoeveel verschilt uiteraard van persoon tot persoon, en daarom ook dat een sterke opvolging noodzakelijk is. Het zal nooit gemakkelijk zijn voor iemand om deze strijd aan te gaan, maar het zorgt er wel voor dat de slaagkans er heel wat beter gaat uitzien en heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik mijn gevecht na meer dan 10 jaar toch heb kunnen winnen...
30-12-2017

Methadon (methadon)

Ben al in 1977 aan de heroine verslaafd geraakt, maar rond 1985 voor het eerst begonnen met methadone. Ik zit nu momenteel op 100mg/pd. maar heb jaren op de begindosis van 200mg/pd. gestaan. Veel mensen die methadone kennen zeggen me wel eens dat 200mg/d best wel veel is, maar voor mezelf was dat echt nodig om de zin en hang naar heroine te onderdrukken. Dat is de manier[lees meer...] voor mij zoals ik er van af ben geraakt!
19-12-2017

Drugsverslaving

Na 15 jr Heroine en coke gebruik en regelmatig terugval,gebruik ik na het (gratis verstrekking) heroine project over ,,overgestapt" op methadon wat rust geeft! Doch ernstg verslving tot gevolg heeft. Afkick duurt maanden (heroine 6 tot 9 dagen)
01-12-2017

13-10-2017

Drugsverslaving

Nooit te lang gebruiken stoppen word steeds moeilijker en vergeet ze nooit want je word behoorlijk ziek als je het niet bij de hand hebt dan kun je ze niet zo even gaan halen dan ben je te ziek op jezelf te vervoeren! Ik heb erg last van verstopping en krampen in mn darm maag! Krimpen van kringspier bij stoelgang slechter wazig zien! Pijnlijke vermoeide spieren verzuring?
11-10-2017

Drugsverslaving

ik was een 2/3 maanden verslaafd aan heroine. Ik heb de dokter toen gevraagd voor methadon om te stoppen. Maandje gebruikt, nu stop ik al een week met methadon en werk ook weer, dus het heeft bij mij wel geholpen, want ik gebruik niks meer, af en toe een jointje.
12-08-2017

Methadon (methadon)

Gebruik methadon voorgeschreven door een pijnspecialist in het VUMC, ter vervanging van morfine. Samen met lyrica en amitriptyline (ook door deze specialist voorgeschreven) was dit een zege. Ik had gelijk veel minder last van de neuropathie in de voeten en onderbeen (voelde constant aan alsof ik over een heet schelpenpad liep). Ben wel snel vermoeid en vergeetachtig. Maar[lees meer...] dat kan ook komen door de chemo's en een recente stamceltransplantatie. Chemo's: melfalan.cyclofosfamide. Maar de methadon en amitriptyline was echt een doorbraak en veel minder pijn...
01-08-2017

Pijn (algemeen)

ik weet uit ervaring dat het een pijnstiller is waarvan je geen bijklachten krijgt. nu kan ik weer alles, dansen, plus mijn whiplash geen last meer van. Dus zo kan de werkmens langer genieten van zijn werk, je mag na 2 weken gebruik gewoon autorijden.
Pagina 1 van 7

Mirena (2031) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (831) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (435) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (433) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (358) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!