lees de ervaringen

Toon/Verberg Farmacotherapeutisch Kompas
Methadon
Geef mening

Wordt gebruikt bij:

Methadon is een sterke pijnstiller die dikwijls wordt voorgeschreven bij verslaafden aan andere opiaten, zoals heroine. Het werkt

[lees meer...]

volgende > >>
Pagina 1 van 7

07-02-2016

Drugsverslaving

Iedereen die gebruikt methadon, heb heel laag testosteron, als je hebt laag testosteron dan je zweet, als je zweet, je denkt dat je bent ziek en dat je hebt meer methadon nodig en eigenlijk je bent ziek, maar methadon zal niet helpen. Ik ben naar endocrinoloog geweest en ik heb therapie sustanon gekregen, na twee dagen van eerste injectie sustanon ben ik gestopt met zweten[lees meer...], normaal te functioneren, en van +100ml ben ik gedaald naar 20ml, zonder pijn, zonder zweten, zonder probleem. Mijn Nederlands is niet goed, maar ik hoop dat jullie het begrijpen. Check testeron, verminderde testosteron zorgt voor een grote behoefte aan Methadon. Veel succes iedereen.
12-01-2016

Chronisch pijnsyndroom

ik blijf zeggen dat symoron wel werkte, geen bijwerking, dus die extra stoffen die daar inzaten hielp juist op de erge pijn van de rug en wervelbeschadiging. kreeg methadon in pillen, omdat symoron niet meer geleverd werd. maar dat werkte niet, nu in drank, maar dat is een ramp, je bent er niet meer bij je slaapt alleen maar en misselijk, zal dit niemand aanraden. Ik ga nu[lees meer...] afbouwen en over op medicinaal cannabis olie.
01-01-2016

Drugsverslaving

Wie wil stoppen met methadon zonder pijn , ik kan helpen hoe je dat moet doen. Er is geheim dat de artsen verbergen. Veel succes iedereen !
20-10-2015

Pijn (algemeen)

er was in 2004 paar wervels vastgezet, omdat die aangetast was door bacterie. In 2007 meer pijn. Niks aan te doen, naar pijnteam alles gehad, maar niks hielp, ja de brutenpleister, maar kon niet tegen de lijm. Daarna naar Fentanylpleisters van teva, makkelijk in gebruik. maar heel moelijk afbouwen en hielp niet meer, dus kreeg symoron. Beviel heel goed, geen bijwerking, [lees meer...]heb dat een jaar gebruikt. maar werd dit jaar 2015 in januari geopereerd om wervels extra vast te zetten en extra boven en onder ook. dus overgegaan naar 75 fentanyl. Zelf afgebouwd wat heel moelijk was naar 12mg, maar ging niet de pijn werd te erg... en over zou dat niet meer gaan volgens arts. ik weet dat het pijnteam zei voor langer gebruik is symoron beter, ook voor lichaam, dus ik vorige maand terug naar symoron, maar werd niet meer geleverd, is uit de handel. kreeg de gewone methadon, ben er erg beroerd van, overgeven, erg moe en werk niet maar ietsje twee uur. Nu verhogen, maar nog steeds niet en alleen maar moe. Vind zo jammer en niet te begrijpen als symoron zo goed werkt voor mensen met pijn dat ze gestopt zijn met dit middel, want nu heb je iets waar je extra maagtabletten moet in nemen door maagpijn en zo veel bijwerking en middel die niet werkt. ben nu aan tet proberen er tramadol er bij te doen... maar vind het onbegrijpelijk, symoron was goed middel tegen pijn en nu krijg je methadon die niet werkt voor pijn en moet alle andere middelen er bij nemen. terug naar fentanyl wil ik liever niet, want was een hel, dat afkicken.
14-06-2015

Methadon (methadon)

Omdat ik van mijn vorige huisarts alleen maar Dicloflinac kreeg wat mij niks deed en het blijkt zeer slecht voor je maag te zijn. Ik had iets nodig tegen hevige pijnklachten, nu zijn er op de zwarte markt wel middeltjes die goed werken maar die je maar heel eventjes van de pijn af helpen. Daarna is het een snelweg naar de verdommenis. Om van die snelweg af te komen is m[lees meer...]ij Methadon verstrekt en sindsdien heb ik ook geen pijnklachten meer. Ik kan alles doen , zonder pijnklachten ik heb mijn leven hierdoor teruggekregen. Maar het blijft een leven met medicatie, die onder de opiaat wet vallen waardoor je met ongemakken te maken krijgt. Anders kon ik deze tabletten ook wel gewoon bij de apotheek krijgen, maar dit moet bij het CAD wekelijks (sommige dagelijks) opgehaald worden door mijzelf.
20-04-2015

Methadon (methadon)

Kan de aandoening helaas niet hierboven selecteren. Meerdere rib breuken plus scharnier van rib aan de ruggengraat beschadigd
01-04-2015

Polyneuropathie

Bij mij begon een aantal jaren geleden eerst mijn rug en daarna mijn rechterbeen pijn doen. Dit werd dermate ernstig dat ik de controle over mijn rechterbeen verloor en door de revalidatiearts een rolstoel kreeg aangemeten. Intussen bleef de zoektocht naar de oorzaak doorgaan. Om toch wat te kunnen functioneren werd eerst de oxycodon steeds verder opgeschroeft tot ikzelf [lees meer...]bij 200 mg per dag aan de rem trok. Ik was te resistent geworden. Via een pijnarts ben ik daarna omgezet naar methadon. Dit was een verademing, het werkte langer en die klote roes bleef ook achterwege waardoor ik zelfs weer kon werken. Helaas moest de dosis ook hier steeds worden verhoogd. Tot eind oktober 2014 in het amc een afknelling van een zenuw werd gevonden in een wervel. Na al de toestanden was de oplossing verbazend simpel. Met een ingreep van nog geen half uur werd de zenuw uitgeschakeld door een anesthesioloog. Toen na twee dagen de zwelling weg was, was ook alle pijn weg. (De aanhouder wint zeg maar) Echter nu zat ik intussen op 260 mg methadon per dag. Na eerst een week of vijf even te genieten van het pijnvrij zijn begon de hel die afkicken heet. De eerste stap van 260 naar 180 ging redelijk eenvoudig. Hoe dichter ik bij de nul kom hoe harder het protest. Deze week ben ik helemaal gestopt en soms wil ik er gewoon niet meer zijn. Ik weet echter dat mijn lichaam uiteindelijk went en mijn wilskracht wint. Deze zomer gewoon zonder pijn en zonder medicijnen op vakantie!
30-03-2015

Polyneuropathie

volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (273) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.