This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 6

20-04-2015
Man, 57 jaar

Methadon (methadon)

Kan de aandoening helaas niet hierboven selecteren. Meerdere rib breuken plus scharnier van rib aan de ruggengraat beschadigd
01-04-2015
Man, 39 jaar

Polyneuropathie

Bij mij begon een aantal jaren geleden eerst mijn rug en daarna mijn rechterbeen pijn doen. Dit werd dermate ernstig dat ik de controle over mijn rechterbeen verloor en door de revalidatiearts een rolstoel kreeg aangemeten. Intussen bleef de zoektocht naar de oorzaak doorgaan. Om toch wat te kunnen functioneren werd eerst de oxycodon steeds verder opgeschroeft tot ikzelf [lees meer...]bij 200 mg per dag aan de rem trok. Ik was te resistent geworden. Via een pijnarts ben ik daarna omgezet naar methadon. Dit was een verademing, het werkte langer en die klote roes bleef ook achterwege waardoor ik zelfs weer kon werken. Helaas moest de dosis ook hier steeds worden verhoogd. Tot eind oktober 2014 in het amc een afknelling van een zenuw werd gevonden in een wervel. Na al de toestanden was de oplossing verbazend simpel. Met een ingreep van nog geen half uur werd de zenuw uitgeschakeld door een anesthesioloog. Toen na twee dagen de zwelling weg was, was ook alle pijn weg. (De aanhouder wint zeg maar) Echter nu zat ik intussen op 260 mg methadon per dag. Na eerst een week of vijf even te genieten van het pijnvrij zijn begon de hel die afkicken heet. De eerste stap van 260 naar 180 ging redelijk eenvoudig. Hoe dichter ik bij de nul kom hoe harder het protest. Deze week ben ik helemaal gestopt en soms wil ik er gewoon niet meer zijn. Ik weet echter dat mijn lichaam uiteindelijk went en mijn wilskracht wint. Deze zomer gewoon zonder pijn en zonder medicijnen op vakantie!
30-03-2015
Vrouw, 30 jaar

Polyneuropathie

23-02-2015
Man, 45 jaar

Methadon (methadon)

Ik ben 25 jaar verslaafd geweest aan methadone en heroïne ben nu ongeveer 3 maanden volledig clean. Ik ben nog altijd ni 100%, maar ik kan je verzekeren afkicken van methadone is een hel heb 2 maanden echt zwaar afgezien. Ik heb toch op mijn tanden gebeten waar een wil is is er een weg.Voor mij methadone nooit NOOIT MEER, als ik terug moest hervallen dan zal ik wel e[lees meer...]en week afzien i.p.v. 2 maanden en daar bedoel ik mee cold turkey van heroïne .
13-02-2015
Man, 45 jaar

Drugsverslaving

Als je de medicatie op de juiste manier gebruikt is het goed haalbaar om geen drugs meer te gebruiken.Mijn ervaring is dat je je kan richten op de omliggende problematiek die bij een verslaving hoort.
15-12-2014
Vrouw, 45 jaar

Drugsverslaving

Het afkicken van heroine duurt een week, heb zelf 5 gram per dag gerookt. Ben al 15 jaar clean. Ik heb mijn methadon altijd in 2 weken afgebouwd, eerste dag 20 pillen, dan 16, daarna 12, op de vijfde dag nog 6 pillen en dan de komende acht dagen afbouwen naar 2 mg. de laatste 2 mg is het moeilijkst je slaapt dan zeker nog een week slecht, gewoon psychisch. Naar bijna 3 w[lees meer...]eken ging ik dus weer als een clean mens de wereld door. t,is effe doorbijten maar door snel af te bouwen voorkom je een methadon verslaving die nog erger is dan de heroine verslaving. Ging alleen de eerste 4 dagen door een hel ondanks de hoge dosis methadon, daarna is het ergste voorbij en kan je snel afbouwen.
03-12-2014
Man, 65 jaar

Drugsverslaving

Sinds een halve eeuw verslaafd , 50 jaar . Wonder boven wonder leef ik nog en kan mijn verhaal doen . Ik ben drugs gaan gebruiken , door een gebrek aan zelfvertrouwen en een verkeerd zelfbeeld . Dat ben ik na 5o jaar gaan inzien . Na ongeveer 5 jaar gebruik kwam ik een psychiater tegen die mij geval interessant vond en mijn geval op zich ook . Van hem kreeg ik voor de eers[lees meer...]te keer Methadon. Ik kwam ziek bij hem , in die tijd was er nog een praktijk apotheek , en ging zonder ziek zijn naar buiten . Van de hel in de hemel, zo zou ik het willen noemen . Dus het middel is uiterst effectief , met 1 grote maar , het is net zo verslavend als de ziekte die je probeert te bestrijden( Verslaving). Dus het enigste wat je kunt doen als verslaafde is , het accepteren dat je verslaafd bent , en op een onderhoudsdosering methadon komt . Of je moet onmiddellijk naar een kliniek , waar je behandeld wordt door een staf van medici . Ik koos ervoor om een onderhoudsdosering te krijgen en aan het werk te blijven . Gelukkig is de behandeling van verslaafden met sprongen vooruit gegaan , en is het heden ten dage ook mogelijk om naast de methadon , diacetyl morfine te gebruiken , zodat je nooit meer ziek wordt . Methadon heeft mij veel goed gedaan , maar toch denk ik dat het van de persoon op zich afhangt hoe iemand er over denkt !
01-12-2014
Man, 65 jaar

Beenkrampen

Ik heb de methadon niet voorgeschreven gekregen om de beenkrampen te verminderen ! Maar aangezien u mij vraagt, mijn ervaringen op en met dit medicijn te delen, wil ik u het volgende mededelen! Het haalt in het begin wel pijn weg, maar op den lange duur is het matig effectief, zegt u maar ineffectief. Je raakt er gewent aan, en de pijn komt weer terug. Ik ben het nu aan [lees meer...]het afbouwen, zodat ik weer normaal kan functioneren, met tintelingen en een doof gevoel in mijn benen enkels en voeten en niet te vergeten de tenen, een verschrikkelijk gevoel, bah bah en nog eens bah!
volgende > >>
Pagina 1 van 6

Thyrax Duotab (659) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (345) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (329) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely