lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

21-09-2016

Methadon (methadon)

Na jaren geknoeid te hebben met medicijnen, nadat symoron uit de handel werd gehaald, heb ik eindelijk een goede vervanger gevonden. Morfine helpt niet tegen zenuwpijn, wel in combinatie met bv lyrica etc., maar metadon heeft zeker mijn voorkeur, veel minder medicijnen slikken en een hele goede werking!! Na de symoron werd algemeen als vervanger sandoz methadon gegeven, di[lees meer...]t werkte voor mij totaal niet en werd er goed beroerd van, rotzooi!! Toen de combo van morfine en lyrica, werkte redelijk. Sinds 2014 is ook Apotex begonnen met de produktie van methadon, dit was moeilijk te vinden via de diverse zoekmachines, maar uiteindelijk toch belukt!! Na overleg met mijn huisarts begonnen met Apotex methadon 10mg tabletten, en wat een opluchting, werkt bijzonder goed en nagenoeg geen bijwerkingen!!! Het is geen symoron maar komt toch redelijk in de buurt, gelukkig!! Ik hoop anderen die ook zo zitten te knoeien met sandoz hiermee te helpen, want Apotex is helaas behoorlijk onbekend, maar werkt prima!! Succes iedereen!!
12-08-2016

Ziekte van Lyme

Ik kreeg de methadon voor de pijn die ik had van mijn chronische Lyme ziekte. Ik had erg veel pijn en wilde verlichting! Ik heb voor de methadon vele andere soorten pijnstillers geprobeerd maar deze waren met veel bijwerkingen waardoor het tegenover de pijn geen ondersteuning was en geen toevoeging. Ik heb heel lang oxycodon genomen maar was daar ook niet tevreden over van[lees meer...]wege bijwerkingen en had nog steeds veel pijn. Tramadol ben ik mee begonnen maar hielp ook niks! Totaal gebruik ik alles bij elkaar al 3,5 jaar zware pijnstillers. Toen ik een paar maanden overstapte naar Fentanyl en mijn huisarts had gezegd dat ik kon stoppen met de methadon kreeg ik zeer heftige afkickverschijnselen. Ik ging dus coldturkey zonder dat ik het wist! 3 nachten achter elkaar niet geslapen. onrustige benen en armen en onbeschrijfelijke pijn!! Geestelijk draaide ik helemaal door. De huisarts heeft daarna zijn excuses daarvoor aangeboden maar was wel door een hel gegaan. toen begonnen af te bouwen van 20mg per dag naar 5 per dag en nu zit ik een 9 dagen op 2,5 per dag maar deze laatste stapjes zijn het moeilijkste. Ik lig aan de bank gekluisterd! Ik heb erg veel pijn en verschrikkelijk moe en misselijk! Nu na dag 9 gaat het ietsje beter en overweeg van 2,5 naar nul te gaan of om de dag 2,5 mg. Toen ik mezelf ging verdiepen na de coldturkey ervaring kwam ik er achter hoe verschrikkelijk verslavend het is en hoe verdomd moeilijk er van af te raken!! Toen heb ik besloten te stoppen en zo gezond en clean mogelijk te gaan leven en de pijn te gaan bestrijden met alleen natuurlijke pijnstillers zoals cannabis. Waarom word je toch niet goed voorgelicht door de mensen die het voorschrijven!! Het zou verboden moeten worden omdat het zo verslavend is. Er zijn zat andere pijnstillers die net zo goed werken en niet verslavend zijn! Duister spul die methadon dus begin er nooit aan!! Ik wens ieder die af aan het kicken is heel veel succes!
04-04-2016

Drugsverslaving

Hoi, Ik ben zeg maar 25 jaar geleden in aanraking gekomen met drugs. Mijn vriend, de vader van mijn zoon, was verslaafd. Moest er zelf eigelijk niks van weten, was zelf zo tegen drugs. Heb het 4 jaar aangezien met de nodige problemen en ben zelf ook in gebruik gegaan, waar ik op een gegeven moment niet meer uitkwam. Met de nodige problemen. Alleen was er zo flauw van, ben [lees meer...]op een gegeven moment in een heroïne behandelunit gekomen. Om niet meer te hoeven scoren. Ben op een gegeven moment afgelopen jaar, toen ik gestopt was met methadon, overgestapt op suboxone om weer wat helder te worden. En ook als airbag niet terug te vallen in de heroïne. Alleen had zoveel last van bijwerkingen alles ging bij mij wel 10 keer zo snel in mijn hoofd had het gevoel dat ik pep op had. Zo onrustig, ben radicaal gestopt van 16 mg zo naar niks. Zo wat was ik ziek, nu ben ik teruggevallen in de heroïne baal zo van mijzelf, heb zoveel energie er in gegooid. Heb in 2015 emdr sessies gedaan. Daarna emotieve therapie nog een laatste sessie ben n ik klaar. Maar nu schaam mij zo dat ik in gebruik ben. Wil hier vanaf. Wat kan ik nu het beste gaan doen om hier vanaf te komen. Kan ik ook gewoon snel afbouwen op de meth dat ik niks voel? Wie kan mij hier raad in geven? Ik wil zo graag. Heb cold turkey geprobeerd. Dat lukt me nu niet. Ben ten einde raad.
07-02-2016

Drugsverslaving

Iedereen die gebruikt methadon, heb heel laag testosteron, als je hebt laag testosteron dan je zweet, als je zweet, je denkt dat je bent ziek en dat je hebt meer methadon nodig en eigenlijk je bent ziek, maar methadon zal niet helpen. Ik ben naar endocrinoloog geweest en ik heb therapie sustanon gekregen, na twee dagen van eerste injectie sustanon ben ik gestopt met zweten[lees meer...], normaal te functioneren, en van +100ml ben ik gedaald naar 20ml, zonder pijn, zonder zweten, zonder probleem. Mijn Nederlands is niet goed, maar ik hoop dat jullie het begrijpen. Check testeron, verminderde testosteron zorgt voor een grote behoefte aan Methadon. Veel succes iedereen.
12-01-2016

Chronisch pijnsyndroom

ik blijf zeggen dat symoron wel werkte, geen bijwerking, dus die extra stoffen die daar inzaten hielp juist op de erge pijn van de rug en wervelbeschadiging. kreeg methadon in pillen, omdat symoron niet meer geleverd werd. maar dat werkte niet, nu in drank, maar dat is een ramp, je bent er niet meer bij je slaapt alleen maar en misselijk, zal dit niemand aanraden. Ik ga nu[lees meer...] afbouwen en over op medicinaal cannabis olie.
01-01-2016

Drugsverslaving

Wie wil stoppen met methadon zonder pijn , ik kan helpen hoe je dat moet doen. Er is geheim dat de artsen verbergen. Veel succes iedereen !
20-10-2015

Pijn (algemeen)

er was in 2004 paar wervels vastgezet, omdat die aangetast was door bacterie. In 2007 meer pijn. Niks aan te doen, naar pijnteam alles gehad, maar niks hielp, ja de brutenpleister, maar kon niet tegen de lijm. Daarna naar Fentanylpleisters van teva, makkelijk in gebruik. maar heel moelijk afbouwen en hielp niet meer, dus kreeg symoron. Beviel heel goed, geen bijwerking, [lees meer...]heb dat een jaar gebruikt. maar werd dit jaar 2015 in januari geopereerd om wervels extra vast te zetten en extra boven en onder ook. dus overgegaan naar 75 fentanyl. Zelf afgebouwd wat heel moelijk was naar 12mg, maar ging niet de pijn werd te erg... en over zou dat niet meer gaan volgens arts. ik weet dat het pijnteam zei voor langer gebruik is symoron beter, ook voor lichaam, dus ik vorige maand terug naar symoron, maar werd niet meer geleverd, is uit de handel. kreeg de gewone methadon, ben er erg beroerd van, overgeven, erg moe en werk niet maar ietsje twee uur. Nu verhogen, maar nog steeds niet en alleen maar moe. Vind zo jammer en niet te begrijpen als symoron zo goed werkt voor mensen met pijn dat ze gestopt zijn met dit middel, want nu heb je iets waar je extra maagtabletten moet in nemen door maagpijn en zo veel bijwerking en middel die niet werkt. ben nu aan tet proberen er tramadol er bij te doen... maar vind het onbegrijpelijk, symoron was goed middel tegen pijn en nu krijg je methadon die niet werkt voor pijn en moet alle andere middelen er bij nemen. terug naar fentanyl wil ik liever niet, want was een hel, dat afkicken.
14-06-2015

Methadon (methadon)

Omdat ik van mijn vorige huisarts alleen maar Dicloflinac kreeg wat mij niks deed en het blijkt zeer slecht voor je maag te zijn. Ik had iets nodig tegen hevige pijnklachten, nu zijn er op de zwarte markt wel middeltjes die goed werken maar die je maar heel eventjes van de pijn af helpen. Daarna is het een snelweg naar de verdommenis. Om van die snelweg af te komen is m[lees meer...]ij Methadon verstrekt en sindsdien heb ik ook geen pijnklachten meer. Ik kan alles doen , zonder pijnklachten ik heb mijn leven hierdoor teruggekregen. Maar het blijft een leven met medicatie, die onder de opiaat wet vallen waardoor je met ongemakken te maken krijgt. Anders kon ik deze tabletten ook wel gewoon bij de apotheek krijgen, maar dit moet bij het CAD wekelijks (sommige dagelijks) opgehaald worden door mijzelf.
Pagina 1 van 7

Mirena (1920) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (758) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (386) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (377) - Anticonceptie - eenfase