Methadon

methadon

Drugsverslaving (23 meningen)
Pijn (algemeen) (3 meningen)

Methadon

Bojan Nikolik (16-05-2015)

24-05-2019

Drugsverslaving

Ik kreeg er naast veel graving en dan werdt het verhoogd. Een x afgebouwd kreeg geen steun van methadon post alleen als ik wou verhogen. Lange afkick veel bijwerkingen en was vlak. Toen ik eem paar x op 0 was heel heftige afkick. Je bent ook niet clean als je het gebruikt
27-03-2019

Methadon (methadon)

Ik gebruik onderhand al jaren METHADON, de dosering is in de loop van de jaren verdubbeld, maar geeft geen verlichting van mijn pijnklachten als gevolg van versleten rug. Je hoort allerlei spookverhalen over METHADON, maar voor mij is het niet meer als een ASPIRIENTJE. Totdat ik besloot te gaan minderen/stoppen. Het minderen is al zo vaak mislukt dat je er hopeloos van [lees meer...]wordt. Nu onder begeleiding van een verslavingsarts die goede tips geeft. En...............het lukt, nu na ongeveer 2 maanden gebruik ik 2x8 mg per dag. Dus van 40mg naar 16mg, dat is een hele stap, normaal gesproken ga je door een HEL. Maar de verslavingsarts heeft me CurcuDyn/Glucosamine/Thiamine/Colecalciferol voorgeschreven en dat ondersteunt het afbouwen GEWELDIG!!! Nu gebruik ik daarnaast nog 2x150mg PREGABALINE en dat werkt als pijnstiller. EIGENLIJK IS HET NIET NORMAAL DAT METHADON ZO GEMAKKELIJK WORDT VOORGESCHREVEN, HET IS HET ERGSTE MIDDEL WAT ER BESTAAT, IK HAD PRAKTISCH GEEN BIJWERKINGEN MAAR HET AFOUWEN IS EEN H E L . EN DAT IS ZACHT UITGEDRUKT. MENSEN DENK NA VOOR JE WAT SLIKT, EN IK KAN HET WETEN, HEB AL JAAAAAREN ALLE VOORGESCHREVEN ROMMEL GESLIKT (MORFINE, FENTANYL ENZ.ENZ.ENZ.) IN DE HOOP DAT DE PIJN AFNEEMT DOE JE ALLES. MAAR KAN IEDEREEN ZEGGEN......NEEM N O O I T METHADON !!!!!!!! EN VOOR DE MANNEN.....IK HAD GEEN TESTOSTERON-AANMAAK MEER !!! Nu door hormoonpreparaat weer op peil DUS JE WORDT OOK NOG EENS IMPOTENT HIERDOOR (GELUKKIG TIJDELIJK BIJ MIJ)
13-02-2019

moeilijk om te stoppen heel moeilijk zelfs . suboxone is 100 x beter
17-12-2018

Lage rugpijn

Ik kreeg dit middel omdat ik strak stond van de pijn, spit/ischias van de pijnpoli arts. Legde goed uit 2x per dag 2,5 Mg. Maar ik kreeg het tabletje niet gehalveerd. Stukjes nemen werkt niet. Uiteindelijk een paar keer wel, uitstekend op geslapen en geen pijn gehad. De ergste pijn nu is voorbij, ik ga proberen zonder methadon. De aandoening die ik heb blijkt wel weg lang[lees meer...] te duren i.v.m. veel rugoperaties. Ik heb wel pijnpoli vandaag gebeld en zij gaan kijken of ik misschien wel tegen iets minder kan 2x2 Mg. Daar blijken ook tabletten van te zijn, merk weet ik niet. Misschien om te slapen? ‘S nachts het meeste pijn. Ga ik weer opnieuw beginnen kom ik erop terug.
17-12-2018

Methadon (methadon)

Tabletten van 5 Mg, niet te delen in exact 2 x 2,5 Mg Verpulveren. Geprobeert met mesje, schaar, pillenscheider, een puinhoop. Verder krijg ik dit bij decDiazepam en ‘smorgens weer innemen. Ik wil maar 1 ding slapen, niet hoeven na te denken. Volgens mij is het voor iemand als ik die overgevoelig is voor allerlei medicijnen veel te zwaar.
21-08-2018

Methadon (methadon)

Was heroïne verslaafde. Verschrikkelijk veel bijwerkingen een absolute afradee over algemeen wordt het voorgeschreven aan heroïne verslaafden
17-08-2018

goed middel,maar niet voor hoofdpijn. Afkick duurt maanden ipv heroine 3 dgn
26-07-2018

Hoofdpijn

Beste voor de hevige hoofdpijn heb ik methadon gekregen. Echter moet mijn lichaam daar aan wennen? en hoeveel mg wordt geadviseerd? ik heb 20mg tabletten gekregen maar denk dat dit wat veel is om mee te beginnen? hoe lang moet mijn lichaam er aan wennen.
12-05-2018

Methadon (methadon)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Sinds gebruik Methadon nergens last meer van!
20-04-2018

Drugsverslaving

Nadat ik gedrogeerd wakker werd bij een feestje stak er een naald in mijn schouder. Deze werd leeg gepompt en een dag later had ik zware afkick verschijnselen. Erna dierf ik maanden niet buiten komen met dit verhaal. Spijtig genoeg werd mij elke dag nieuw spul aangeboden bijna een 1,5j aan een stuk, daarna vertelde iemand van die zelfde hoop dat methadon gebruikt wordt voo[lees meer...]r de afkick. Mij eerst ziek gemaakt om me dan achteraf als 'vriend' te kunnen aanspreken. Wat bedoelen ze hier met een lange afkick van Methadon? Ik heb nog steeds het gevoel dat als je dit snel afbouwen wil, kan dit op een termijn van 2a3 weken tijd. Achteraf sterk blijven, je door de juiste mensen laten leiden en jezelf laten omringen door goede mensen
28-03-2018

Lage rugpijn

Na vanalles geprobeerd te hebben ben ik op methadon terechtgekomen. Eerst 2x 10 mg per dag, nu 2x 20 mg per dag in combinatie met 2x 150 mg Pregabaline, nu is de pijn draaglijker geworden.
14-02-2018

Methadon (methadon)

Ik liep vanwege een misdiagnose al 20 jaar rond met de ziekte van Lyme toen er eindelijk na zeuren en zeuren en 1000 euro eigen geld werdt er via een bloedonderzoek op DNA niveau de ellende gevonden zeldzame vorm van lyme een teek die in het zuiden van Europa voorkomt vooral bij herten deze strain is verwoestend voor mijn spieren ( enorme afbraak ) gewrichten ontkalking vi[lees meer...]tamines worden direct afgebroken structureel altijd ver onder de norm! Ik weeg nog maar 48 kilo ben 170 en nu 48 jaar moeder en Oma ! Mijn leven is een hel maar mijn moeder helaas is ze al 30 jaar overleden heeft mij opgevoed met de norm keep smiling niemand hoeft je pijn te zien als je krom loopt van de pijn doet dat dan even zeer als je gewoon rechtop loopt vroeg ze ooit aan mij ( ....) , DUS IK GA NIET KROM LOPEN ZODAT IEDEREEN AAN DE BUITENKANT ZIET DAT ER IETS IS! Ik loop nu wel door die houding tegen familie leden asn due denken het valt wel mee😂 een schaatser die de 1500 meter rijd heeft pijn na die race DIE PIJN IN JE SPIEREN DIE VERZURING EN VERKRAMPING DIE WEGEBT NA EEN AANTAL UUR DIE PIJN HEB IK 24 uur per dag , zelfs in mijn slaap ik droom zelfs dat ik pijn heb nu sinds een jaar slik ik METHADON IPV OXYNORM SMELTTABLETTEN EN OXYCODON LANGE AFGIFTE IK KON NIET TEGEN DIE MOFINE VIND HET GEVOEL NIET FIJN DAT HIGH ACHTIGE IK VERGAT DINGEN EN WAS SUF TOT IK OVERGING IN EEN KLINIEK NAAR METHADON ALLEEN IK KRIJG OPGEHOOGD EN HOUD DIE STERKTE IN TEGENSTELLING TOT VERSLAAFDEN DIE HOOG BEGINNEN MET METHADON EN DAN AFBOUWEN ZOJUIST BEN IK WEER VERHOOGD NAAR 100 MG HIERNA MOET IK EEN CARDIOGRAM (....) heb niets daartegen een verslaving in welke vorm is een ziekte maar ik rook drink gok etc niet ik wil alleen een beetje rust in de pijn als ik opeens een aanval heb kan ik niet extra methadon nemen voorheen kon ik een snelwerkende oxynorm Smelttablet nemen en binnen 15 min zakte de pijn maar werd ik ook suf? Had ik minder pijn door de sufheid? Ik word dus niet suf van methadon ben nog nooit zo helder geweest mijn zintuigen die door morfine worden onderdrukt zijn weer terug geluid is harder zon schijnt helderder ik heb geen bril meer nodig en een soort elektrische pijn die ik had is weg een fijne bijwerking WIE HERKENT ER IETS WIE HEEFT LYME XOALS IK WAARBIJ IK HEEL GOED IEDERE DAG 3 x moet tempen zodat ik geen ontsteking van een spier bv long hart etc krijg is al eens bijna gebeurt waren er op tijd bij . Uiteraard krijg ik ook mijn infusen met antibiotica maar is dat wel Zo goed? Mijn arts zit in Rotterdam maar ik kan de reis niet aan omdat ik niet kan zitten zenuwpijn zitgebied.. wie weet een lyme arts in Noord Holland (Mijn medicijn.nl : tekst ingekort vanwege privé gegevens)
11-01-2018

Drugsverslaving

Na een langdurige verslaving aan heroïne, met vele pogingen om te stoppen en steeds opnieuw te hervallen, kwam ik terecht bij een gespecialiseerde dokter. Deze dokter paste een techniek toe die zowel gedurfd is als hij gevreesd wordt bij gelijkaardige dokters, maar die uiteindelijk wel heel positieve resultaten blijkt op te leveren bij patiënten die echt willen geholpen wo[lees meer...]rden. De behandeling begint met een dosis methadon die bepaald wordt naargelang je huidige gebruik, maar vervolgens opgevoerd wordt tot op het punt dat de gebruiksdrang, de zogenaamde 'cravings', volledig verdwijnen. En dit maakt een wereld van verschil, in mijn geval was mijn dagelijkse inname 240mg en is dit stabiel gebleven gedurende 3 tot 4 maand. Na deze periode ben ik geleidelijk moeten gaan afbouwen, maar het hoelang en hoeveel verschilt uiteraard van persoon tot persoon, en daarom ook dat een sterke opvolging noodzakelijk is. Het zal nooit gemakkelijk zijn voor iemand om deze strijd aan te gaan, maar het zorgt er wel voor dat de slaagkans er heel wat beter gaat uitzien en heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik mijn gevecht na meer dan 10 jaar toch heb kunnen winnen...
30-12-2017

Methadon (methadon)

Ben al in 1977 aan de heroine verslaafd geraakt, maar rond 1985 voor het eerst begonnen met methadone. Ik zit nu momenteel op 100mg/pd. maar heb jaren op de begindosis van 200mg/pd. gestaan. Veel mensen die methadone kennen zeggen me wel eens dat 200mg/d best wel veel is, maar voor mezelf was dat echt nodig om de zin en hang naar heroine te onderdrukken. Dat is de manier[lees meer...] voor mij zoals ik er van af ben geraakt!
19-12-2017

Drugsverslaving

Na 15 jr Heroine en coke gebruik en regelmatig terugval,gebruik ik na het (gratis verstrekking) heroine project over ,,overgestapt" op methadon wat rust geeft! Doch ernstg verslving tot gevolg heeft. Afkick duurt maanden (heroine 6 tot 9 dagen)
01-12-2017

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum