ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

13-10-2017

Drugsverslaving

Nooit te lang gebruiken stoppen word steeds moeilijker en vergeet ze nooit want je word behoorlijk ziek als je het niet bij de hand hebt dan kun je ze niet zo even gaan halen dan ben je te ziek op jezelf te vervoeren! Ik heb erg last van verstopping en krampen in mn darm maag! Krimpen van kringspier bij stoelgang slechter wazig zien! Pijnlijke vermoeide spieren verzuring?
12-08-2017

Methadon (methadon)

Gebruik methadon voorgeschreven door een pijnspecialist in het VUMC, ter vervanging van morfine. Samen met lyrica en amitriptyline (ook door deze specialist voorgeschreven) was dit een zege. Ik had gelijk veel minder last van de neuropathie in de voeten en onderbeen (voelde constant aan alsof ik over een heet schelpenpad liep). Ben wel snel vermoeid en vergeetachtig. Maar[lees meer...] dat kan ook komen door de chemo's en een recente stamceltransplantatie. Chemo's: melfalan.cyclofosfamide. Maar de methadon en amitriptyline was echt een doorbraak en veel minder pijn...
01-08-2017

Pijn (algemeen)

ik weet uit ervaring dat het een pijnstiller is waarvan je geen bijklachten krijgt. nu kan ik weer alles, dansen, plus mijn whiplash geen last meer van. Dus zo kan de werkmens langer genieten van zijn werk, je mag na 2 weken gebruik gewoon autorijden.
29-07-2017

Polyneuropathie

In verband met dunnevezel neuropathie gebruik ik tweemaal daags 20 mg Methadon. Alle andere pijnmedicatie, infusen en hulpmiddelen al geprobeerd, evenals alle soorten passende anti-depressiva, anti-epileptica en verschillende soorten opiaten. Methadon is mijn laatste redmiddel en het werkt redelijk goed. Ik heb nog dagelijks veel last van doorbraakpijn, maar zal hier, gezi[lees meer...]en de (ernst van de) aandoening mee moeten leren leven.
22-07-2017

Chronisch pijnsyndroom

Na ruim 2 jaar Oxycodon hebben geslikt ben ik naar een detox kliniek gegaan daar kreeg ik Methadon 20 mg voorgeschreven. Het werkte goed, binnen 2 weken mocht ik weer naar huis maar helaas na ruim anderhalve maand kwam de pijn weer terug. Ik belde de verslaving arts en vertelde mijn verhaal. Hij zei: "ik zorg dat je weer naar de detox kliniek kan" en daar heb ik binnen and[lees meer...]erhalve week de methadon afgebouwd naar 0 en sta nu 17 dagen op nul, wat een hel is dit heb veel last van het afbouwen slaap slecht, spierpijnen, geïrriteerd diarree etc. Hebben jullie ook deze ervaringen en hoe lang gaat deze ellende nog duren. Heb nu wel slaapmedicatie Mirtazapine 7,5 mg maar dat is ook niet echt de oplossing.
15-07-2017

Methadon (methadon)

Jarenlang oxycodon gebruikt begon met 5 mg eindigde met 80mg, veel bijwerkingen. Was totaal mezelf niet meer, een soort zombie. Hele lichaam verkrampt, afschuwelijk. Pijn werd alleen maar erger ondanks hogere dosering. Pijn ging niet meer weg met oxycodon. Nu overgestapt op methadon 2x 5mg, de pijn is bijna weg. Werkt lang. Gebruik dit ook om af te kicken van de oxy. Hoo[lees meer...]p dat ik straks kan volstaan met 1x 5 p/d. Maar wellicht dat dit medicijn straks ook niet meer werkt..... Het blijft een drama dat je deze rommel moet slikken. Wou dat ik gewoon gezond was zonder pillen en pijn, maar dat is elke gebruiker met mij eens.
22-06-2017

Methadon (methadon)

Na aantal jaren gebruik van morfines was deze minder werkzaam. Toen overgestapt op methadon. Voor de pijn werkte het goed. Maar het kost heel veel moeite om er mee te minderen of te stoppen. Nl. Maanden last van pijn, griep verschijnselen en afkickgevoel. Echt vreselijk. Dit ondanks voorzichtig afbouwen. Nu 5 mnd nadien kan dat vreselijke gevoel mij nog overvallen.
20-06-2017

Methadon (methadon)

zenuwpijn. L5 S1 tussenwervelschijf is weg en L4 L 5 is aan het weggaan. Dit middel werkt bij mij goed. Door overleg apotheker en pijnarts, in combinatie met oxycodon. De oxicodon is aan het afbouwen en de methadon iets omhoog aan het gaan.
Pagina 1 van 7

Mirena (2005) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (817) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (420) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (420) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!