bupropion

Stoppen met roken (58 meningen)

08-01-2023 | Vrouw | 71
Stoppen met roken
Ben in december 1999 begonnen met Zyban op 4 januari 2000 mijn laatste sigaret gerookt. Tot op heden 8 januari 2023 nooit meer de behoefte gehad om een sigaret op te steken.

13-12-2022 | Vrouw | 46
Stoppen met roken
Gestart met zyban om te stoppen met roken na 25 jaar stevig gerookt te hebben nu al 8 weken rookvrij Wel neem ik maar 1 pil per dag in de ochtend anders kan ik niet slapen verder ervaar ik geen bijwerkingen gelukkig

22-11-2022 | Man | 72
Stoppen met roken
Ik rook al bijna 58 jaar Het effect van geen trek meer in een sigaret is een fabeltje ( ben nu al 40 tabletten verder en nog steeds trek in een sigaret ) En ja motivatie Dan hoef je ook geen medicijnen te gaan slikken toch Of pleisters hiervoor te gebruiken Denk dus dat ik de kuur afmaakt en ga zien of de trek in een sigaret ook daadwerkelijk verdwijnt Zo niet dan denk [lees meer...]ik dat ik dan zonder hulp van wat maar dan ook uiteindelijk ga stoppen En heb ik voor mijzelf bewezen dat de reclames hierover allemaal nep zijn En het uiteindelijk allemaal om geld gaat wat ermee verdient word

04-11-2022 | Vrouw | 34
Stoppen met roken
Zweten en gewoon door roken. Doe champix maar terug.

05-10-2022 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
Na overstap van 1 naar 2 tabletten begon de ellende. Paniekaanvallen waar geen einde aan kwam en dreigde in psychose te raken. Moest accuut stoppen en nog dagen niet mezelf geweest. Wat een gif! Volgens stop coach moest ik de horror verhalen online niet geloven.

02-10-2022 | Vrouw | 69
bupropion
Stoppen met roken
Moeilijk te omschrijvingen.In elkaar gezakt opstraat Politie.dwangbuis.Isoleercel.#dagen opgesloten. Dacht dat mijn leven voorbij was. Begin er niet aan . tik het maar in.zyban oorlog vietnam. had ik dat maar gelezen. Ik PROBEER nu een rechtzaak tegen?????

25-09-2022 | Man | 60
Stoppen met roken
Eerste week 1 pil,dat ging goed,de 7e dag 2 pillen,dat was niet te doen,sliep niet meer,was een zombie,terug gegaan naar 1 pil en nu,na 47 jaar zwaar gerookt te hebben al week niet gerookt,ook geen behoefte meer aan.

06-08-2022 | Vrouw | 37
Stoppen met roken
Zeer slechte ervaringen mee. Voorgeschreven gekregen via ZoHealthy, dit naam kunnen ze ook beter schrappen. Na een vragenlijstje kreeg ik de pillen thuisgestuurd via een coach. Eerste paar dagen gingen redelijk daarna begon ik last te krijgen van krampen en trillingen. Tweede week was een hel, ongelooflijk nerveuse trekjes die ik normaal niet had en autorijden ging gewoon[lees meer...] niet meer. Op mijn werk enorm prikkelbaar en begon slecht te slapen en vreemde gedachtes te ontwikkelen. Mijn huisarts verwees mij door naar mijn coach maar die wist er niet 1-2-3 raad mee, ik vraag mij af of deze mensen wel een medische opleiding hebben gehad. Uiteindelijk bij de weekendarts terechtgekomen die behoorlijk schrok en mij direct heeft geholpen en aangeraden heeft te stoppen. Via haar moest ik vernemen dat het middel eigenlijk een anti-depressivum is en dat er heel veel bijwerkingen gemeld worden. Als ik dit allemaal had geweten was ik er nooit aan begonnen. Nu 2 maanden verder slaap ik nog steeds slecht, autorijden kan wel weer maar de vreemde gedachtes die ik nooit had steken af en toe de kop op. Inmiddels gestopt met Niquitin en veel doorzettingsvermogen.

19-04-2022 | Man | 50
Stoppen met roken
35 jaar gerookt en begon diverse lichamelijke klachten te vertonen. Reuma, longproblemen en verstopte ader lies. Alle artsen adviseerden stoppen met roken. Eerder diverse pogingen maar niks werkte. Via internet zyban tegen gekomen en veel gelezen. Naar de huisarts en praktijkondersteuner gesproken. Zyban besteld en volgens deze ondersteuner zou het 2 weken duren voordat ze[lees meer...] binnen waren en dus afspraak gemaakt over 2 weken. Medicijnen kwamen echter 2 dagen later met uitgebreid gebruiksaanwijzing. 6 dagen 1 pil ingenomen en dat ging goed. Rustig in mijn hoofd, koffie smaakte niet meer zo lekker en sigaretten waren net lucht. Na 6 dagen overgegaan op 2 tabletten. Dezelfde dag waren mijn sigaretten op en wilde ze ook niet meer kopen. Drie dagen daarna begonnen de bijwerkingen. Angststoornissen, depressief, geen zin meer in het leven, neerslachtig en meest vervelende slapeloosheid. Het leek wel of ik een propeller in mijn hoofd had. Gelijk gestopt met dit medicijn. Heb nu 8 dagen niet gerookt en ook geen zin. Hoop het vol te houden. Het werkt wel maar bijwerkingen zijn ondraaglijk.

24-02-2022 | Vrouw | 18
Stoppen met roken
Ik slik het nu 3 dagen na 3 dagen gestopt met roken. Me sigaret smaakte toch niet meer nu volhouden!

05-02-2022 | Man | 32
Stoppen met roken
Wat een rot spul joh. Vol goede moed begonnen met het slikken van deze troep om te stoppen met roken. Na 6 dagen 1 pil per dag te hebben geslikt overgegaan tot 2 per dag.. op maandag begonnen met 2, op woensdag begon ik kleine jeukende bultjes te krijgen op m'n rechter onderarm. Huisarts zei dat ik het even moest aankijken, als t donderdag ochtend erger zou zijn dan moest [lees meer...]ik stoppen. Donderdag een halve pil geslikt. We zijn nu dik anderhalve week verder en m'n hele lijf zit onder de rode extreem jeukende vlekken. Het lijkt verdacht veel op netelroos. Wat een gezeik joh. Tyfus spul. Ik slaap al dik een week niet meer en heb mij zelfs moeten ziek melden van werk.. ik raad sterk af dit spul te gebruiken! Doe t niet! Ik ben ondertussen zonder zyban gestopt met roken, cold turkey. Nu 7 dagen zonder sigaret!

05-02-2022 | Man | 53
Stoppen met roken
Afgelopen donderdag 3 febr. gestart met 1 tablet zyban in de ochtend dus nu drie dagen geleden. Ik merk nog niets maar wel dat ik voor mijn gevoel nu meer rook als voorheen. Ik hoop heel erg dat dit medicijn mijn ''wondermiddel'' is om te stoppen want ik wil het heel erg graag. Wat ik wel merk is dat ik het steeds meer vind stinken, maar de smaak is er wel nog en dus hel[lees meer...]aas dat ik merk dat ik nu na drie dagen meer rook. Iemand hier ook last van?

03-12-2021 | Man | 55
bupropion (150mg)
Ik ben dit middel gaan slikken tegen roken. Ik merkte echter dat mijn depressiviteit ook verdween!!! Ik heb vele vele medicijnen geslikt tegen depressie, en allemaal of geen effect of alleen kortstondig. Wel altijd de bijwerkingen... En dit middel Het werkt!!!! ik lach weer om internetfilmpjes, kook weer lekker en geniet van muziek. (en kan nog lang door gaan) En bi[lees meer...]jwerkingen? --> GEEN. Ik ben 55 jaar oud, mijn hele leven last gehad van zware depressies (dicht bij zelfmoord) en als ik daar nu aan terug denk is dat een vreemde herinnering. Sta 100% anders in het leven. Voor mij is dit een wondermiddel en gelukkig is het nu chronisch voor geschreven. Ik wil er echt , echt, echt niet van af. Geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar ik heb ook autisme. Misschien de combinatie, maar zoals gezegd, ik ben geen arts. o, ja, en ik ben gestopt met roken.....

15-11-2021 | Vrouw | 24
Stoppen met roken
Ik ben met Zyban begonnen om te stoppen met roken. Ik slik het nu een week en mijn zin in roken word inderdaad minder. Helaas ervaar ik wel veel bijwerkingen. Ik voel mij niet mezelf. ik ben nerveus, suf, ik ben niet vooruit te branden, voel me depri, last van mijn darmen, ik zie wazig (vooral van dichtbij), ik voel me zeer ongemakkelijk als ik met mensen praat. Ik wil h[lees meer...]eel graag stoppen met roken, maar deze bijwerkingen ga ik niet volhouden. Ik werk op een kinderdagverblijf en ik wil daar scherp zijn. Dus ik stop met Zyban en ik ga wachten tot Champix weer leverbaar is. Gelukkig werkt Zyban wel voor heel veel andere mensen. Ik heb altijd snel last van bijwerkingen helaaaaas...

11-11-2021 | Man | 50
Stoppen met roken
Eerst 6 dagen 1 tablet van 150mg, daarna 2 tabletten per dag. Vanaf woensdag in de 2e week per direct gestopt met roken en daarna geen sigaret meer aangeraakt en ook geen behoefte meer

04-11-2021 | Man | 44
bupropion (150mg)

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (566) - Antibiotica - penicillines breedspectrum