Ervaringen met Zyban

bupropion

Stoppen met roken (65 meningen)

19-08-2023 | Man | 55
Stoppen met roken
Dit is de 2e keer dat we met zyban stoppen. De eerste keer na 1.5 jaar weer begonnen met roken, door omstandigheden. Na 4 maanden roken zijn we opnieuw begonnen met zyban. 1e week gewoon door roken. Met 1 tablet per dag. 7e dag 2 tabletten per dag. Ook gestopt met roken. Nergens last van, ook geen behoefte meer aan een sigaret. We gingen er ook in van nou we ga[lees meer...]an weer stoppen we doen dat effe. Omdat het de eerste keer ook zo makkelijk ging, ook geen bijwerkingen of behoefte aan een sigaret. Ook als iemand naast me zit te roken, heb ik geen last/probleem mee.

01-08-2023 | Man | 41
Stoppen met roken
Ik ging stoppen met roken en dan beginnen met 1. Tablet per dag en dan door roken een week. Na een week overstappen naar 2 keer per dag. Een dag later is je Stop dag in een keer stoppen. Het is een wondermiddel bijna geen afkick verschijnselen. Ik ben inmiddels gestopt met roken. Het zorgt echt dat je geen zin hebt om te roken. Ik kan iedereen die echt wil stoppen dit med[lees meer...]icijn aanbevelen.

12-06-2023 | Vrouw | 42
Stoppen met roken
Ik rook al sinds mijn 14de en ben nu 42. Ben ook best een stevige roker, 15 sigaretten op een dag ongeveer. Slik Zyban nu een kleine week, eerst met 1 tablet nu 2. Gelukkig geen bijwerkingen. Maar het begint al te werken. Krijg een sigaret gewoon niet op. Morgen helemaal stoppen, dus ben benieuwd.

01-05-2023 | Vrouw | 68
Stoppen met roken
Sloeg bij overstap op2 twee tabletten geheel op hol Niet meer eten niet meer slapen enzo.Hele familie schakelde van alles artsen enz.Ze waren doodsbang.Vroeg ook zelf om hulp.Tot ik op straat in elkaar zakte Door de politie ben meegenomen en dwangbuis en isoleercel.Dit in het kort een Traumatische ervaring met blijvende gevolgen,

25-03-2023 | Vrouw | 26
Stoppen met roken
In totaal 3 dagen dit medicijn genomen. Veel last van bijwerkingen gehad. Zo kon ik nog moeilijk slapen, werd ik zwetend wakker en had ik hoofdpijn. Ook last van een hele vieze smaak in mijn mond. In mijn ogen zijn al die bijwerkingen het niet waard en kun je beter op een andere manier stoppen. Daarom zou ik dit medicijn mensen afraden!

25-03-2023 | Vrouw | 66
Stoppen met roken
Niet te stuiten rookverslaving Veel geprobeerd en op ‘karakter’ nooit gelukt. Heb bupropion gebruikt, werkzame stof van zyban. Hoofdpijn. Heel erge hoofdpijn. Duizelig. Raar in mijn hoof, soort van ongeremdheid. Al met al niet fijn. Vervreemd raken van jezelf. Gestopt na 3 weken medicijn gebruik. Wel inmiddels gestopt en hoop op eigen kracht vol te houden

20-03-2023 | Vrouw | 68
Stoppen met roken
Omdat stoppen op eigen kracht of met enkel pleisters niet lukt, Zyban voorgeschreven gekregen. Vandaag pilletje nr. 8 geslikt. M'n trek in een peukie is niet minder geworden terwijl dat wel wordt 'beloofd'. Na overleg met praktijkondersteuner stopdatum met 2 dagen uitgesteld. Vandaag om een recept voor nicotinepleisters gevraagd want met alleen Zyban ga ik het niet redden [lees meer...]vermoed ik. Ik spring echt een gat in de lucht als het me gaat lukken te stoppen met roken, na een jaar of 40 maar ben er nog niet gerust op.

08-01-2023 | Vrouw | 71
Stoppen met roken
Ben in december 1999 begonnen met Zyban op 4 januari 2000 mijn laatste sigaret gerookt. Tot op heden 8 januari 2023 nooit meer de behoefte gehad om een sigaret op te steken.

13-12-2022 | Vrouw | 46
Stoppen met roken
Gestart met zyban om te stoppen met roken na 25 jaar stevig gerookt te hebben nu al 8 weken rookvrij Wel neem ik maar 1 pil per dag in de ochtend anders kan ik niet slapen verder ervaar ik geen bijwerkingen gelukkig

22-11-2022 | Man | 72
Stoppen met roken
Ik rook al bijna 58 jaar Het effect van geen trek meer in een sigaret is een fabeltje ( ben nu al 40 tabletten verder en nog steeds trek in een sigaret ) En ja motivatie Dan hoef je ook geen medicijnen te gaan slikken toch Of pleisters hiervoor te gebruiken Denk dus dat ik de kuur afmaakt en ga zien of de trek in een sigaret ook daadwerkelijk verdwijnt Zo niet dan denk [lees meer...]ik dat ik dan zonder hulp van wat maar dan ook uiteindelijk ga stoppen En heb ik voor mijzelf bewezen dat de reclames hierover allemaal nep zijn En het uiteindelijk allemaal om geld gaat wat ermee verdient word

04-11-2022 | Vrouw | 34
Stoppen met roken
Zweten en gewoon door roken. Doe champix maar terug.

05-10-2022 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
Na overstap van 1 naar 2 tabletten begon de ellende. Paniekaanvallen waar geen einde aan kwam en dreigde in psychose te raken. Moest accuut stoppen en nog dagen niet mezelf geweest. Wat een gif! Volgens stop coach moest ik de horror verhalen online niet geloven.

02-10-2022 | Vrouw | 69
bupropion
Stoppen met roken
Moeilijk te omschrijvingen.In elkaar gezakt opstraat Politie.dwangbuis.Isoleercel.#dagen opgesloten. Dacht dat mijn leven voorbij was. Begin er niet aan . tik het maar in.zyban oorlog vietnam. had ik dat maar gelezen. Ik PROBEER nu een rechtzaak tegen?????

25-09-2022 | Man | 60
Stoppen met roken
Eerste week 1 pil,dat ging goed,de 7e dag 2 pillen,dat was niet te doen,sliep niet meer,was een zombie,terug gegaan naar 1 pil en nu,na 47 jaar zwaar gerookt te hebben al week niet gerookt,ook geen behoefte meer aan.

06-08-2022 | Vrouw | 37
Stoppen met roken
Zeer slechte ervaringen mee. Voorgeschreven gekregen via ZoHealthy, dit naam kunnen ze ook beter schrappen. Na een vragenlijstje kreeg ik de pillen thuisgestuurd via een coach. Eerste paar dagen gingen redelijk daarna begon ik last te krijgen van krampen en trillingen. Tweede week was een hel, ongelooflijk nerveuse trekjes die ik normaal niet had en autorijden ging gewoon[lees meer...] niet meer. Op mijn werk enorm prikkelbaar en begon slecht te slapen en vreemde gedachtes te ontwikkelen. Mijn huisarts verwees mij door naar mijn coach maar die wist er niet 1-2-3 raad mee, ik vraag mij af of deze mensen wel een medische opleiding hebben gehad. Uiteindelijk bij de weekendarts terechtgekomen die behoorlijk schrok en mij direct heeft geholpen en aangeraden heeft te stoppen. Via haar moest ik vernemen dat het middel eigenlijk een anti-depressivum is en dat er heel veel bijwerkingen gemeld worden. Als ik dit allemaal had geweten was ik er nooit aan begonnen. Nu 2 maanden verder slaap ik nog steeds slecht, autorijden kan wel weer maar de vreemde gedachtes die ik nooit had steken af en toe de kop op. Inmiddels gestopt met Niquitin en veel doorzettingsvermogen.

19-04-2022 | Man | 50
Stoppen met roken
35 jaar gerookt en begon diverse lichamelijke klachten te vertonen. Reuma, longproblemen en verstopte ader lies. Alle artsen adviseerden stoppen met roken. Eerder diverse pogingen maar niks werkte. Via internet zyban tegen gekomen en veel gelezen. Naar de huisarts en praktijkondersteuner gesproken. Zyban besteld en volgens deze ondersteuner zou het 2 weken duren voordat ze[lees meer...] binnen waren en dus afspraak gemaakt over 2 weken. Medicijnen kwamen echter 2 dagen later met uitgebreid gebruiksaanwijzing. 6 dagen 1 pil ingenomen en dat ging goed. Rustig in mijn hoofd, koffie smaakte niet meer zo lekker en sigaretten waren net lucht. Na 6 dagen overgegaan op 2 tabletten. Dezelfde dag waren mijn sigaretten op en wilde ze ook niet meer kopen. Drie dagen daarna begonnen de bijwerkingen. Angststoornissen, depressief, geen zin meer in het leven, neerslachtig en meest vervelende slapeloosheid. Het leek wel of ik een propeller in mijn hoofd had. Gelijk gestopt met dit medicijn. Heb nu 8 dagen niet gerookt en ook geen zin. Hoop het vol te houden. Het werkt wel maar bijwerkingen zijn ondraaglijk.