Campral

acamprosaat

Alcoholverslaving (11 meningen)
Depressie (1 mening)

Champix (1025 meningen)
Wellbutrin XR (432 meningen)
Methadon (83 meningen)
Zyban (49 meningen)
NiQuitin (43 meningen)

02-01-2019

Alcoholverslaving

Sinds 2 maanden gebruik ik 3 x daags campral nu is het plots niet meer verkrijgbaar bij mij eigen apotheek weet iemand waar dit nog wel verkrijgbaar is ?
08-07-2018

Alcoholverslaving

Als hulpmiddel aangeraden gekregen om met mijn alcoholverslaving af te rekenen. Ik heb het idee dat het bij mij wel werkt, maar niet in die mate dat ik het blijf slikken. Ik blijk - vreemd genoeg na jaren en jarenlang overmatig alcohol gebruik - niet zozeer verslaafd aan de alcohol opzich, maar meer aan het heffen van het glas. Wat bij mij formidabel werkt is inname van al[lees meer...]cohol-vrije drank, wijn. In hoeverre dat kwaad kan weet ik... wil ik binnenkort eens d.m.v. een (nieuw) bloedonderzoek naar lever- en nierwaarden laten testen.
19-02-2018

Alcoholverslaving

Zou de drang naar alcohol verminderen na een aantal weken, werkt amper bij mij
07-02-2017

Alcoholverslaving

Voorgeschreven als zuchtremmer voor alcoholverslaving. Had weinig effect, wel vervelende bijwerking in de zin dat ik veel last had van diarree, wat maar niet weg ging. Daarom na een paar maanden geswitcht naar Topiramaat.
13-07-2016

Alcoholverslaving

na véle jaren van terugval (minstens 2X per jaar met bijgaande desastreuze gevolgen) en mijn halsstarrig volhouden het zonder medicijn op alléén wilskracht "het te MOETEN redden" helpt Campral "nu". 6 jaar geleden stopte ik met inname (na ong. 1,5 jaar buitengewone nuchterheid), en hield mezelf voor dat alles zo goed ging dat ik het uitwisselen van "medicijn" (e.g. Campr[lees meer...]al, Antibus. Refusal of wat dan ook i.p.v. alcohol) geen oplossing was maar een teken van persoonlijke zwakte. 4 maanden later had ik relaties, woning, inboedel, gezondheid, wilskracht om te leven, alles wat ik voor de 3e keer in mijn leven vanuit "niks"weer opgebouwd had letterlijk en alwéér in no-time vergokt met drank. Recentelijk (ong. 1 maand nu) heb ik na herhaaldelijke "alcohol-gedachten" besloten om Campral opnieuw in te nemen, en dat dit géén "eieren voor m'n geld" kiezen is, maar een wilskrachtige keuze gebaseerd op leven (NIET overleven). Of dit medicijn een op louter psychomatisch, fysiek vlak of op beiden een uitwerking heeft maakt mij niet langer uit, het helpt me dagelijkse keuzen te voelen en maken op heldere manier, zonder overmatige euforie/depressie, wetend dat ik ermee stoppen kan zodra ik dat nodig acht, én wetend dat ik NIET met drinken stoppen kan wanneer het nodig is. Voorheen was het "kiezen tussen twee kwaden", nu is het "best of both worlds". in andere woorden: met alcohol heb ik bewezen niets wezenlijks te kunnen beginnen, met Campral heb ik bewezen, en bewijs ik dag na dag dat, wél te kunnen doen.
22-11-2015

Alcoholverslaving

neem nu af en aan een tijdje Camprall. Werkt zeer goed. Lichte bijwerkingen zijn: duizeligheid bij lopen, werkt een beetje als een diuretica, meer dorst denk ik ook, beetje droge mond ook, sexueel verlangen neemt wat af, jeuk aan mijn rechterarm (oplossing zinkzalf), heb vandaag niet zoveel gefietst misschien dat de bijwerkingen afnemen bij meer beweging???. Al met al zee[lees meer...]r tevreden. Punt is nu wel dat mijn andere medicijnen seroquel op zijn, nam ik ook dan weer wel en dan weer niet. Heb mijn therapeut Email gestuurd. Ga morgen apotheek bellen.
25-10-2015

Alcoholverslaving

Pas 8 Oktober 2015 begonnen met dit medicijn. Door mijn ADHD ben ik verslavingsgevoelig en wanneer ik aan de wijn begin zit er geen rem meer op bij mij. Ik merkte dat ik steeds moeilijker van de wijn kon afblijven en greep steeds vaker naar de fles. Voor mijn gezondheid besefte ik dat dit zo niet langer kon. Ik heb hulp gezocht en heb ter ondersteuning Campral voorgeschr[lees meer...]even gekregen. Eerste week erg moeilijk gehad, maar na die week ging het steeds beter. Ligt het aan het medicijn of is het een placebo effect? Geen idee, maar ik wilde zelf stoppen om in de toekomst heel af en toe te kunnen drinken op een feestje, maar moest voordat ik dat zou kunnen van de arts eerst voor langere periode gestopt zijn met alcohol. Natuurlijk moet ik nog vaak aan de alcohol denken, maar wanneer ik mij dan op dat moment afvraag: heb ik nu echt daadwerkelijk trek in een glas wijn? Dan is de drang en de trek er bijna niet. Ik denk omdat ik zelf ook wil de werking gewoon goed is! Ik heb geen last van bijwerkingen van Campral.
21-02-2014

Alcoholverslaving

Ik heb het een paar maanden gebuikt. Geen merkbaar effect (ook geen bijwerkingen) en het leek voor mij meer een placebo. Ook refusal gebruikt, dronk ik gewoon dwars door. Alle gevolgen op de koop toe nemend. Deze week begonnen met baclofen om de innerlijke onrust weg te nemen, dat werkt super! Totaal geen behoefte meer om te drinken en slapen gaat ook een stuk beter!
16-07-2013

Campral (acamprosaat)

Campral deed voor mij niet zoveel, gaf meer bijwerkingen. Je moet er ook in geloven en echt zeker weten dat je wilt stoppen met drinken. Had veel last van mijn stoelgang. Ben wel in één keer kunnen stoppen met dit medicijn.
14-05-2013

Borstkanker

ik ben heel tevreden over het medicijn, heb helemaal geen behoefte meer naar alcohol, maar zit met een vervelend probleem hierdoor, ik he namelijk als man last van borstvorming, en mijn tepels zijn héél gevoelig geworden. Mijn arts zegt dat er echt weinig aan te veranderen is, zijn er nog zo gevallen?
27-08-2012

Campral (acamprosaat)

gebruik campral nu ruim een jaar metr zeer goed resultaat. Indien nodig wil ik ervaringen graag delen maar zit nu heel erg met de vraag dat het op dit moment landelijk niet leverbaar is tot meind september. Hoe lossen jullie dit op Ik ben in paniek.
26-04-2012

Campral (acamprosaat)

Na mijn 55ste werd het extreem alcoholgebruik. Eerst jarenlang Revia gebruikt, maar na verloop werd de uitwerking minder. Vanaf mijn 66ste overgegaan op Campral op advies van mijn huisarts. Op eerste dag van gebruik vrijwillig gestopt met drinken met als resultaat na 1 jaar gebruik nooit meer alcohol gebruikt zonder enkele moeite. Advies na 1 jr gebruik stoppen met Campra[lees meer...]l en behoefte alcohol nog steeds niet teruggekomen. Voor betrokkenen zeer aan te raden. Grote ondersteuning om te stoppen alcohol
19-12-2011

Campral (acamprosaat)

Ik heb campral vorig jaar gebruikt en dat lukte niet het werkte gewoon niet en ga het vanaf morgen weer proberen want ben van de refusal af omdat m`n lever kuren kreeg. Ik kan goed functioneren op campral heb nergens last van
15-11-2010
Man

Alcohloverslaving

toen ik met deze medicatie begon geen alcohol gedronken. dronk gemiddeld 5 liter bier per dag.
28-09-2010
Vrouw

Alcoholverslaving

begin maart met campral begonnen, meteen met de drank gestopt, het werkt geweldig ben er zeer tevreden over, geen behoefte meer, je moet het ook echt zelf willen, vroeg dit middel aan de huisarts, ikzelf had het op internet gevonden, hier dus, mijn huisarts had er nog nooit van gehoord, kreeg het wel, ik moest ook hulp hebben zei ze, heb ik niet gedaan, doe het op mezelf,[lees meer...] het gaat super goed, ben er nu 7 maanden af, zit ook op een website samen met andere lotgenoten, want je bent niet alleen hoor, een echte aanrader die site!
20-04-2010
Man

Alcoholverslaving

Campral is door een verslavingsarts en m,n huisarts voorgeschreven. Ik heb het 10mnd gebruikt en dacht dat m,n libido minder werd en had zelfmoord gedachten.En dronk in het begin gewoon door. Er was bij m,n arts niets bekend over de manier van stoppen, hoe af te bouwen enz. Ik ben er zelf mee gestopt, ineens en drink nog steeds niet. Wel volg ik al 10mnd een zelfhulpgroep,[lees meer...] dat mij zonder medicijn nuchter houd.

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum