Ervaringen met Nicotinell

nicotine

Stoppen met roken (21 meningen)

14-09-2023 | Vrouw | 48
Stoppen met roken
30 jaar intensief gerookt. Ik zag er als een berg tegenop om te stoppen. Tip: stop tijdens/na een griep. Dan ben je toch al uit je ritme (je vaste rookmomenten). Ik was enorm benauwd en hoesten van de griep dus taalde al niet echt naar roken. Direct daarna naar de huisarts gegaan en om pleisters gevraagd. Opgeplakt en niet meer gerookt. Wat een verademing! Letterlijk. Ge[lees meer...]en bijwerkingen gehad van de pleisters zoals roodheid of jeuk. Perfect middel voor mij. Ik kan het iedereen aanraden 😀

18-06-2023 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Ik heb vorig jaar ook pleisters gehad maar toen Nicotinell. Die waren in alles beter en gebruiksvriendelijker. Deze keer heb ik Niquitin pleisters gehad en ik vind ze echt helemaal niks. Heel veel jeuk, brandmerken, pleisters blijven niet plakken moet ze met tape vast plakken. Vandaag de laatste 21mg Niquitin Pleister. Gelukkig heb ik ze kunnen ruilen bij De Nationale Apot[lees meer...]heker. Morgen weer Nicotinell pleisters plakken. De Nicotinell pleisters werken veel beter is nu mijn ervaring tussen deze 2 soorten pleisters. Met Nicotinell pleisters had ik geen behoefte om te roken en dat heb ik met die Niquitin pleisters dus wel. Ik kan zonder sigaretten maar kost me heel veel moeite.

28-08-2022 | Vrouw | 37
Stoppen met roken
Erg tevreden, geen behoefte aan een sigaret.

08-07-2021 | Vrouw | 33
Stoppen met roken
Mijn trek in een sigaret is fel verbeterd, alleen s'avonds heb ik het er nog moeilijk mee.

20-04-2020 | Vrouw | 42
Stoppen met roken
Na meerdere cold turkey stop pogingen en impulsieve acties was ik er nu sinds een aantal maanden helemaal klaar voor inclusief grondige aanpak. 6 weken 21 mg, 2 weken 14 mg en 2 weken 7 mg pleisters geplakt. Beetje rood en jeukerig na afhalen maar dat trok snel weg. Telkens een andere plaats kiezen en de nacht zonder pleisters. Nu inmiddels 3maanden rookvrij en geen afkic[lees meer...]kverschijnselen of bijwerkingen.

18-10-2018 | Vrouw | 33
Stoppen met roken
Fenominaal. Nu bijna 3 jaar geleden. Ik droom dat ik me te pletter rook en soms moet ik tijdens het wakker zijn expliciet even goed nadenken of ik nou nog steeds een roker ben. Is wat vervelend maar ach als ik in mn slaap de ene na de ander blijf opsteken vind ik het fantastisch. Zolang ik qua roken maar NOOIT MEER een asbak nodig zal hebben. Asbakken wil ik alleen nog geb[lees meer...]ruike bij het 3 d kaarten maken om die papiertjes van die dubbelzijdige plakkertjes in te doen zodat de tafel een beetje schoon blijft. Champix heeft NIKS gedaan. Maar die nicotine pleisters kan ik echt aanraden. Maar denk eraan het lukt sowieso alleen met de juiste mindset en een paar stevige kopige ballen die van geen ophouden weten. Maar talloze positive effecten na het stoppen dat elk jaar steeds meer worden maar zeker ook al op de korte termijn. En bij het halen van je doel krijg je een behoorlijke boost van zelfvertrouwen en succes ervaring wat hartstikke goed voor je is en vooral als je al heel erg onzeker ben en geen eigenwaarde hebt (dit heeft mij om die redenen ook heel goed gedaan). Het helpt misschien om tijdens bijv een stevige griep van 2 weken te beginnen als je toch al te beroerd bent om je bent uit te klauteren. Dan lig je 2 weken goed uit te zieken met elke dag zo'n pleister en zodra je beter bent heb je de allerergste periode al achter de rug

27-04-2017 | Vrouw | 46
Stoppen met roken
Ben begonnen met de nicotine pleisters van nicotinell, gemaakt door firma Novartis. Was begonnen met 7 Mg pleister, deze was echter te weinig ivm ontwenningsverschijnselen, vandaar ze het verhoogd hebben naar 14 Mg pleister. Deze doet het echter zeer goed en ben er zeer tevreden mee, heb niet meer doen roken, heb er zelfs geen zin in. Deze gebruik ik in combinatie met ni[lees meer...]cotinell zuigtabletten ook van Novartis fabrikant van 2 Mg 3 x daags. Doe het hier zeer goed op, wil ook totaal helemaal niet meer gaan roken, omdat ik mij hier zeer goed bij voel.

19-08-2016 | Vrouw | 41
Stoppen met roken
Voor mij niet ideale oplossing. Na dag vier zeer ernstige aanval van galbulten gekregen, eerst antyhystamine medicatie gehad van arts werkte niet. Nu prednison kuur, nooit meer nicotinel pleisters voor mij. Ggaan als ik beter ben voor de zuigtabletjes.

07-09-2015 | Vrouw | 42
nicotine (1mg)
Stoppen met roken
Nu bijna een jaar met succes gestopt met roken dankzij Nicotinell zuigtabletjes. Eerst nog 2 mg, snel daarna 1 mg. Behalve kostbaar (circa 9/10 strips van 12 tabletten per week kost zo'n 35,-) kreeg ik ook steeds meer bijwerkingen. Heel snel nadat tablet op was kreeg ik weer ontwenningsverschijnselen, waardoor ik bijna aan één stuk tabletjes nam. Gevolgen: zweertjes in de [lees meer...]mond, opgezwollen buik en gasvorming, droge jeukende ogen, huiduitslag in de vorm van eczeem-plekjes, extreme haaruitval, snel ouder wordend gezicht, gebitsproblemen (grauwer worden tanden), bloedarmoede, hartkloppingen, stemmingswisselingen. Verschillende keren geprobeerd om te stoppen, zonder succes. Sinds vandaag maar weer een poging wagen. Ernstige ontwenningsverschijnselen! Stoppen met roken is in mijn herinnering makkelijker dan stoppen met tabletjes! Nicotinell helpt dus echt met stoppen met roken, maar wees heel voorzichtig dat je er niet een nieuwe verslaving van krijgt!

13-10-2014 | Vrouw | 40
Rookverslaving
Gestopt met nicotinepleisters te plakken, 's morgens. Weinig behoefte gevoel aan roken overdag. Bij gezellige avonden meer, maar goed in de hand te houden. Vanwege slecht inslapen deed in de pleisters een uurtje voor het slapen gaan af. Na 1 kleine maand begon ik de pleisters te vergeten 's morgens, waardoor ik merkte dat de behoefte aan een nicotineboost steeds minder ste[lees meer...]rk werd. Pleisters en lang steeds wat later geplakt en daarna weggelaten.

16-02-2013 | Vrouw | 34
Stoppen met roken
Ik wilde zo snel mogelijk stoppen met roken. Ik rook nu bijna 20 jaar en was het beu. Als ik nu zin krijg in een sigaret neem ik een kauwgom. Dit is een geweldige oplossing.

22-10-2012 | Vrouw | 60
nicotine
Twee dagen heb ik Nicotinell zuigtabletten gebruikt. Ik kreeg enorme hartkloppingen, erg duizelig en jeukbulten over het gehele lichaam. Bij de dokter geweest voor antihystaminetabletten.

28-08-2012 | Vrouw | 54
Stoppen met roken
De nicotinepleisters hielpen prima, zolang ik ze bleef gebruiken. Wel raakte mijn huid geirriteerd en moest ik vaak van plakplek wisselen. Maar je verslaving aan nicotine wordt in stand gehouden, de pleisters zijn ook duur en zodra je niet meer plakt, ga je weer roken.

15-12-2011 | Vrouw | 28
nicotine
De 21mg p/24u pleister is voor mij wat aan de grote kant en plakt niet de hele 24 uur goed, deze heb ik dus met een andere pleister op zijn plaats laten zitten. De 14mg p/24u is kleiner van formaat en daardoor makkelijker in het blijven zitten verder is de stap zeer licht voelbaar maar je wil stoppen met roken of niet!

29-10-2011 | Vrouw | 42
Stoppen met roken
te weinig effect van de nicorette daarom overgestapt op champix

14-04-2023 | Man | 51
Stoppen met roken
Eerste nacht met een pleister was gelijk raak. Zeer onrustige nacht, geen diepe slaap en rare dromen. Verder een droge mond maar behoefte in een sigaret lijkt inderdaad minder. Nog maar net begonnen dus ben benieuwd