Ervaringen met Symoron

Fantoompijn (2 meningen)
Drugsverslaving (1 mening)

03-12-2019 | Vrouw | 70
methadon (20mg)
wat een ramp allemaal, alle medicatie gehad, niks werkt voor mijn pijn wervels vastgezet wou dat symoron nog te koop was die werkte wel iets, niet de gewone methadon die doet niks bij mij, waarom doen ze juist dat merk weg, arts zij dat daar stof in zat die net pakte bij de zenuw pijn van rug ,,ben er moedeloos van cbd olie gehad ging ook goed maar[lees meer...] ook dat wordt afgepakt niet meer vergoed, en dan vinden ze raar dat de zorg duur is, nu weet het wel de medicatie die goed zijn gaan weg dus nu van 1 ziekenhuis na andere medicatie als maar proberen en weer weg,

24-11-2019 | Man | 49
methadon (5mg)
Was verslaafd,daarna methadon en daarna symeron Vondt de symeron veel beter dan metha.met metha heb ik wel zware bijwerkingen,zweten alsof je afkick En wordt om 5a6 uur wakker,want dat is de werkings duur.klotetroep is het.en dan krijg ik in 2014 opeens geen symeron meer.meer dan schandalig.(Mijnmedicijn.nl: dit advies is terug gebracht naar persoonlijke ervaring)

20-10-2015 | Vrouw | 66
methadon (5mg)
Pijn (algemeen)
er was in 2004 paar wervels vastgezet, omdat die aangetast was door bacterie. In 2007 meer pijn. Niks aan te doen, naar pijnteam alles gehad, maar niks hielp, ja de brutenpleister, maar kon niet tegen de lijm. Daarna naar Fentanylpleisters van teva, makkelijk in gebruik. maar heel moelijk afbouwen en hielp niet meer, dus kreeg symoron. Beviel heel goed, geen bijwerking, he[lees meer...]b dat een jaar gebruikt. maar werd dit jaar 2015 in januari geopereerd om wervels extra vast te zetten en extra boven en onder ook. dus overgegaan naar 75 fentanyl. Zelf afgebouwd wat heel moelijk was naar 12mg, maar ging niet de pijn werd te erg... en over zou dat niet meer gaan volgens arts. ik weet dat het pijnteam zei voor langer gebruik is symoron beter, ook voor lichaam, dus ik vorige maand terug naar symoron, maar werd niet meer geleverd, is uit de handel. kreeg de gewone methadon, ben er erg beroerd van, overgeven, erg moe en werk niet maar ietsje twee uur. Nu verhogen, maar nog steeds niet en alleen maar moe. Vind zo jammer en niet te begrijpen als symoron zo goed werkt voor mensen met pijn dat ze gestopt zijn met dit middel, want nu heb je iets waar je extra maagtabletten moet in nemen door maagpijn en zo veel bijwerking en middel die niet werkt. ben nu aan tet proberen er tramadol er bij te doen... maar vind het onbegrijpelijk, symoron was goed middel tegen pijn en nu krijg je methadon die niet werkt voor pijn en moet alle andere middelen er bij nemen. terug naar fentanyl wil ik liever niet, want was een hel, dat afkicken.

13-08-2014 | Man | 51
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik heb sinds 6jr Symeron van m n huisarts voorgeschreven gekregen;die gaat of is nu uit de handel;ik krijg nu 15mr methadon tabletten 3x5,maar merk dat er een verschil is;Symeron werkt bij mij de hele dag,maar de methadon tabletten niet[wat nu?] gr Johan

28-11-2013 | Vrouw | 45
methadon
Symoron voorgeschreven gekregen als vervanging voor Tramadol (morfine), dáár werd ik namelijk erg suf van, maar het hielp wel beter om de hevige zenuwpijn te onderdrukken

24-06-2013 | Vrouw | 63
methadon
ik heb door pech en fouten een koker in mijn rug paar wervels zijn vastgezet ,,blijf nu al jaren pijn houden voor al met lopen wat haast niet meer gaat en bewegen al veel pijnstillers gehad nu ben ik bij pijnkliniek en ik heb zins een week symoron 2x 5 mg maar doet niks voor de pijn wel heel moe zweten ben niet zo blij met dit middel,,maar de arts belde vandaa[lees meer...]g en zij dat ik nog een week moet proberen en kijken of dan de pijn iets weg gaat anders weer afbouwen,,ik doe dat maar vind het vreemd je zou zeggen dat het toch na een week al iets moet gaan doen,,,ik zie niet veel mensen die dit middel gebruiken voor spier en bot rug pijn hoop dat er meer ervaring er mee hebben er mee

15-03-2013 | Man | 43
methadon
Methadon is in 40/45 ontwikkeld door BAYER GMBH in opdracht van niemand minder dan Adolf Hitler om het gebrek aan Morfine te overbuggen wat te kort schoot in hospitalen en bij gebruik voor slachtoffers! Ik heb jaren methadon gebruikt en ben erop een dag van heroine op overgestapt. Ik heb meerder malen heroine gebruikt en meerdere malen methadon en hier van afgekickt. Het[lees meer...] is zwarste wat een versavinggevoelig mens kan door maken. Ik wil wat ervaring delen, mede omdat ik de laatse vijf jaar van de heroine af ben door Methadon te gebruiken. ik heb in die tijd mijn leven opgepakt en er echt iets goeds van gemaakt. schuldenvrij een enorm goede en goedverdienende Job, mooi huis, lieve vrouw, een gezond lichaam (anders dan juist na zware heroine verslaving waar je enorm verzwakt door raakt door verwaarlosing van voeding en allerhande noodzakelijke menselijk normnale zaken. Over de jaren heb ik geleerd dat als je helemaal uitgemergeld en verzwakt begint aan een zware afkick, deze vele malen zwaarder en pijnlijker zal wezen dan wanneer je goede reserves opbouwt, een goede conditie, eetlust en regelmaat! Het MEEST belangrijke is dat je in je kop en hart klaar moet zijn voor wat komen gaat. EEN GOEDE VOORBEREIDING is het halve werk. ik ben drie dagen geleden gestopt van mijn onderhoudsdosis van 5 jaar, van 50mg naar 0 mg, patsboem! Ik ben twee meter, honderd kilo en heb een conditie als en paard. Ik heb hier afgelopen jaren aan gewerkt en juist voor ik ging stoppen gezorgd dat ik alle voorzorgsmaatregelen had getroffen. voldoende dingen te eten op voorraad (je lichaam blijft maar vragen om brandstof n.l. doordat het zo hard moet vechten om het gif eruit te werken en dit kost je enegie. veel zoetigheid bij de hand, snelle snacks en veel frisdranken. Koffie en thee drinken houdt je lekker warm. NIETS is makkelijk aan methadon afkick, maar ik was er klaar mee en wilde er ECHT van af, ik was het zat om op de klok te leven en gebonden te zijn aan een plaats om het spul af te halen. Ik heb gezorgd dat ik een goed netwerk van mensen heb die weet hebben van wat ik doe en gevraagd of ik op ze kon bouwen voor indien nodig emotionele steun. De pijn bij methadon afkick is iets waar je mee zult moeten leren leven. Er bestaat geen remedie en je zal de rit uit moeten zitten. SLaap is moeilijk te doen, MAAR.... niemand is ooit dood gegaan van niet of slecht slapen. kom hier me klaar en je 'probleem' met je slaap is aangepakt. Uiteindelijk wordt je ZO moe dat je vanzelf wel slaap. eerst katteslaapjes met veel zweten en daarna in een langzame progressie gaat het steeds beter. Naar de sauna gaan helpt om het gif uit te zweten, drin k veel water en plas veel. die troep moet je lichaam uit. beter SNEL dan langzaam. De pijnen in je armen en benen zijn een verschijnsel waar je niet omheen kunt. flink wrijven/ masseren met olie kan verlichting brengen voor even zodat je weer door kunt. Ga baden en lekker warm om je verkrampte spieren rust te geven. Je zal merken dat je gaat vreten als een beest, je lichaam blijft maar vragen. TIP: slaap niet overdag, HOU JE RITME van 's avonds naar bed gaan aan en ook al slaap je niet.. als je ligt rust je ook uit. Drink veel brandnetelthee (bloedzuiverend) en neem hoge dosereingen Magnesium tegen verkrampingen. Verder is het gewoon de rit uitzitten. na uitelijk drie weken is het ergste voorbij. wellicht heb (na lang gebruik) hevige pijnen in de armen. masseren helppt ook hier, gebruik warme olie. Eet. en doe dingen die je goed laten voelen en waar je blij van wordt. Muziek luisteren, mooie films kijken. En blij VOORAL bewegen. het komt ECHT wel goed. Persoonlijk, hoe vaker ik het deed, hoe makkelijker het werdt.

07-07-2012 | Man | 41
Bipolaire stoornis
beste mensen, ik ben de 41 jarige erik uit rotterdam en al vele jaren verslaafd aan heroine en cocaine. ik vind zelf dat symoron mn verslaving in stand houdt,omdat je weet dat als je even geen geld hebt of de mogenlijkheid om heroine te gebruiken je niet ziek hoefd te zijn omdat je je symoron hebt,ik krijg 20 mg per dag voorgeschreven maar neem het alleen in als ik geen [lees meer...]heroine heb! en dan neem ik meestal een hele strip van 10 keer 5 mg, ik neem me zelf gowoon enorm in de maling zoals jullie begrijpen,vandaar ben ik van mening dat het een goed middel is als je wilt afkicken maar dan moet het ook gelijk worden afgebouwd en niet meer worden voorgeschreven of dat het smarties zijn? nee je kunt het best afkicken met symoron en dan als bescherming nalorex blijven in nemen dat je trek gevoelens weg schijnen te nemen? ik ga het zeer binnenkort proberen en zal jullie op de hoogte houden hoe ik het ervaar sterkte allemaal kanjers,en probeer of blijf proberen er van af te komen want je bent een gevangenen van je zelf. go for it, groetjes erik uit rotterdam

18-11-2011 | Man | 52
Onderhoud
Regelmatige inname is essentieel.

22-08-2011 | Man | 53
Vervanging opiaten
LS, Voor degenen die interesse hebben in mijn ervaringen met symoron beter bekend als methadon. Symoron wordt toegepast als 'redelijk krachtige' pijnstiller na een operatie of voorgeschreven door de huisarts voor patiënten met hevige pijn. In beide gevallen is het middel bedoelt voor korte duur om gewenning te voorkomen Er zijn nagenoeg geen huisartsen die dit voors[lees meer...]chrijven als alternatief voor opiaten, in tegenstelling tot de jaren 80. Ik ben op mn 17de begonnen met heroine roken, de enige keren dat ik geen hero of methadon gebruikte, was tijdens twee detentie's. Bij elkaar 7 jaar, toen was ik breed en zelfverzekerd, ik was overtuigd dat het gebruikersleven verleden tijd was. Volgens mij heeft het met een genetische aandoening te maken, anders kan ik 't niet verklaren. Niet om een lullig excuus te hebben of m'n voorouders de schuld te geven, het is en blijft mijn eigen keuze. Sterkte en groeten.

13-08-2011 | Man | 58
Fantoom en zenuwpijn halsgebied
Ik slik al vele jaren symaron zonder al te veel problemen. Je krijgt bij dit gebruik opstipatie en daarom raad ik mensen aan om hiervoor iets voor te laten schrijven. Symaron is verslavend bij langdurig gebruik. Meestal schrijven ze je ook een anti-deprasief voor bij dit middel. Mijn waarschuwing is dat na 10 jaar gebruik de symaron stilletjes je organen aan tast. Zo heb i[lees meer...]k in 2010 een maag operatie (Nissen) ondergaan omdat het medicijn de maagmond aangetast. Vanaf Mei 2011 zit ik met urinewegen infectie en slecht werkende darmen. Ook hier zou de symaron de boosdoender zijn. Daarom nooit langer dan een paar jaar gebruiken. Je moet er wel van afkicken en dat is ook geen pretje.

23-01-2011 | Vrouw | 47
Fantoompijn
Het is een lage dosis en een goede combinatie tussen pijn, alertheid en bewustzijn.

06-10-2010 | Man
Pijn