Ervaringen met Zyban

bupropion

Stoppen met roken (65 meningen)

18-10-2017 | Man | 35
Stoppen met roken
Ik kreeg de Zyban voorgeschreven via mijn huisarts. Afgelopen maandag (18-10-17) begonnen met 150 mg. De volgende dag de volgende ingenomen en merkte meteen een soort van alertheid. Mensen om mij heen vonden mij lacherig en vroegen; gaat het wel goed met je? Ja hoor was mijn antwoord. 's Middags met mijn rijinstructeur over gehad dat ik begonnen was met het slikken van Zyb[lees meer...]an en gevraagd; is het wel verstandig om te rijden, aangezien er wel een gele sticker op de verpakking zit? Mijn rijinstructeur zei: Wij kijken even hoe het gaat, mocht het niet gaan stop je meteen. In principe ging het goed, maar ik voelde mij er toch niet lekker bij. Ik ben naar huis gebracht en had na de tijd ook nergens meer zin aan. Snel maar iets besteld en na het avondeten werd ik zo moe, dat ik echt dacht ik wil slapen om 18:00 uur. Ik keek in de spiegel en het eerste wat mij opviel waren mijn rode ogen. Ik dacht bij mijzelf, nu ga ik eventjes voor een uurtje in bed liggen en dan sta ik uitgerust weer op. NOT! Ik heb dwars door de wekker heen geslapen (overkomt mij nooit) en werd niet eerder wakker dan 21:30 uur. Ik werd ook nog eens gedesoriënteerd wakker en zag beelden voor mij (hallucinaties) die je niemand toe wenst, daarnaast werd ik héél emotioneel en had moeite om uit bed te komen. Ik zakte haast in elkaar en voelde mijn hele lichaam tintelen, was duizelig en had enorme hoofdpijn. Vanmorgen nadat ik bijna twaalf uren in mijn bed had gelegen, stond ik op als een zombie en normaal gesproken heb ik dat alleen als ik de griep heb. Ik heb vandaag mijn huisarts direct gebeld en aangegeven dat ik er mee STOP! Wat een rotzooi en dan zoveel bijwerkingen in twee dagen. Vandaag had ik nog een paar kleine naweeën en die heb ik verholpen door veel water te drinken, bewegen en vooral veel fruit te eten.

04-01-2017 | Man | 56
Stoppen met roken
Ik nam zyban a rato van een dosis per dag om na 14 dagen te verdubbelen. Onmiddellijk na de verdubbeling hevige jeuk in de vingers en handen. Ik ben ook gevoelig voor bepaalde penicilines. Door zyban terug te brengen naar een dosis per dag bleef de jeuk weg en door een langere aanloop -2 maanden- ben ik toch nog kunnen stoppen met roken. Naast zyban nam ik atorvastatine, e[lees meer...]mconcor, brilique en asaflow. Da dag dat ik echt besloot te stoppen (na 3 raadplegingen bij de tabakologe) startte ik met gehalveerde 16mg nicotinepleisters. Dit heb ik slechts een week gedaan want ik kon niet slapen. Na 5 dagen had ik al een dag waar ik pas 's avonds aan een sigaret dacht. Nooit gedacht dat het zou lukken, want eigenlijk rookte ik omwille van lichte dosissen weed (wiet) die ik toevoegde. Al bij al was de nicotine bijzaak. Nu 3 maanden gestopt Ik mis de marihuana soms wel, maar toch blij dat het voorbij is, na 30 jaar én 1000 keer nooit-langer-dan-3-dagen-gestopt. :-)

27-12-2014 | Man | 48
Rookverslaving
Volgens recept ingenomen, ben 17 dagen geleden begonnen en nu 10 dagen rookvrij, je moet er wel achter staan maar het helpt mij ontzettend goed !

27-07-2013 | Man | 60
Stoppen met roken
wat een bijwerking mijn lichaam zit grotendeels onder de rode vlekken met daarbij erge jeuk, ook moet u eens kijken op internet; in Engeland is dit middel al nauwelijks meer gebruikt

25-01-2013 | Man | 54
Stoppen met roken
Prima gelukt en nooit meer herbegonnen ik weet niet meer hoelang al. Maar je moet de wil hebben om te stoppen. Zonder moeite en blijvend.

05-01-2013 | Man | 45
Stoppen met roken
Zeer goed middel om gemakkelijk te stoppen met roken

16-10-2012 | Man | 32
Stoppen met roken
De wil om te stoppen was er wel, maar het middel nam echt totaal niet de behoefte weg van een sigaret. Helaas wel bijwerkingen, het gevoel alsof er een band om je hoofd zit die langzaam strakker wordt gedraait, ik kan het niet anders verwoorden, zeer vervelend, en ook wel iets van een 'high' aanwezig, maar geen aangename. Erg droge mond, en van diverse mensen ( werk en [lees meer...]prive) kreeg ik de vraag of ik drugs had gebruikt, mijn pupillen waren anders dan normaal en ik had gelig oogwit. Voelde me nét een junkie en zo zag ik er ook een beetje uit schijnbaar. Echt een paarden-middel , best zwaar spul , kijk er mee uit. Was al eerder gestopt zonder medicijnen maar na een jaar was ik weer begonnen. Deze keer met zyban slechts 5 dagen gestopt en weer begonnen.

28-09-2012 | Man | 62
Stoppen met roken
Drie dagen na het innemen van het eerste tablet ben ik zonder enige moeite al gestopt met roken. Ik dacht er niet eens meer aan. Werkelijk ongelooflijk voor iemand die jarenlang meer dan 25 sigaretten per dag rookte. Een droge mond in de nacht was de enige bijwerking in mijn geval. Ik heb 3 maanden lang 1 tablet per dag genomen en sinds 30 dagen geen pil meer gehad. Geen [lees meer...]enkel probleem en mis het roken totaal niet. Ook de gewoonte niet. Een aanrader dus!!!

11-07-2012 | Man | 49
Stoppen met roken
hallo ex rokers ik heb 30 jaar stevig gerookt en meerdere pogingen gedaan om te stoppen. alle keren mislukt nu met behulp van ZYBAN 150mg 100%geslaagd.wij ik en mijn vrouw hebben maar 3 dagen 2 tabletten per dag genomen omdat we vonden dat het met 1 ook ging. bijwerkingen hebben wij niets van gemerkt slapen goed drinken sávonds een borrel ZONDER SIGARET gewoon geweldig.

02-03-2011 | Man | 42
Stoppen met Roken
8 jaar geleden ben ik ook al eens gestopt met behulp van Zyban. Ik heb toen ruim 2 jaar niet gerookt, en het ging me heel goed af. Totdat ik op een avond net iets teveel had gedronken en het net iets te gezellig was, en ik een sigaretje opstak. Wat maakt die ene nou uit, nietwaar? Mis, rook inmiddels al weer 6 jaar en ben nu weer met Zyban begonnen. Enkele keren geprobeer[lees meer...]d zonder, maar dat lukte dus echt niet. Nu wel. Ik vindt het een geweldige uitvinding! Nu maar hopen dat ik nooit meer een stomme fout maak.

19-09-2010 | Man
Copd
Ben in 2000 met behulp van Zyban gestopt met roken. Anders zou ik al lang niet meer geleefd hebben. Het heeft mij totaal geen moeite gekost. Terwijl ik toch, als Amsterdams straatschoffie begonnen, veertig jaar gerookt heb. En zóveel, dat men aan de rookwolken al kon zien wie er aan kwam. Sigaren, pijp, shag, sigaretten, maakt niet uit je kon het zo gek niet bedenken of i[lees meer...]k rookte het. Bij het stoppen werd ik begeleid door de leverancier, mijn huisarts én mijn werkgever en toen het gelukt was kreeg ik zowaar van de fabrikant een certificaat, een officiele oorkonde dat ik vanaf dat moment roker-af was! En nu begrijp ik nog steeds niet waarom ik ooit gerookt heb, ik heb er nooit meer naar getaald!!!!

09-04-2010 | Man
Stoppen met roken
Zyban heeft mijn leven enorm veranderd en dan ten neagtieve, Zyban is een volgens mij gewoon een antidepressivum maar waar later uit bleek dat de bijwerking van het medicijn zou kunnen helpen bij het stoppen met roken. Al na de eerste inname had ik hallucinaties en psychoses wat zich uitten in zelfmoordneigingen maar wat ik eerst niet kon herleiden tot Zyban. Ik kon mij ge[lees meer...]woonweg niet voorstellen dat het van een middel voor stoppen et roken zou kunnen komen. na 5 dagen ben ik gestopt maar het leed was al geschied. Ik heb 4 jaar ( en soms nog ) gelopen bij psycholoog en anderen met somberheid en depressie en nog meer terwijlk ik vol levensvreugde zat voor het gebruik ervan. De huisarts wuifde mijn gevoelens weg! De beleving van het leven van voor het gebruik is nog altijd niet terug. Ik noen mezelf maar 'collateral damage' maar Zyban brak mijn defensiemechanisme en relativeringsvermogen af. STIVORO adviseert het middel ook en dit zijn dan ook allemaal beangstigende tekenen dat we doorslaan in het een en ander. Het zal zo moeten zijn!

30-12-2009 | Man
Stoppen met roken
was zeer goed om ye stoppen met roken, alleen kreeg ik als bijwerking hallicunaties en ander enge angstbeelden, uiteindelijk was mij dit allemaal niet meer waard. Zeer zeker toen ik op de televisie hoorde dat dit middel zelfs tot diverse zelfmoordpogingen bij mensen had geleid. Conclusie: je kan het altijd proberen, maar pas op

16-12-2009 | Man
Ontwenning roken