Ervaringen met Naltrexon

Alcoholverslaving (18 meningen)
Drugsverslaving (6 meningen)

06-03-2024 | Vrouw | 41
naltrexon (4mg)
Ik gebruik nu 4mg LDN (Low dose Naltrexon). ( heb ik opgebouwd) Ik neem het voor het slapen, maar merk geen verbetering van de slaap. Ik vraag mij af of er mensen ervaring hebben om het overdag in te nemen, omdat ze er juist wakkerder van worden. Dus dat het juist zorgt dat je er actiever van wordt i.p.v. in slaap valt. Ik ervaar geen bijwerkingen, weet de effectiviteit no[lees meer...]g niet, verder tevreden

31-12-2023 | Vrouw | 54
naltrexon (2,5)
Dit medicijn heb ik na enig aandringen voorgeschreven gekregen door mijn revalidatie arts en ik ben hem hiervoor bijzonder dankbaar zeker omdat de reguliere geneeskunde over het algemeen niet erg enthousiast lijkt te zijn om dit geneesmiddel voor te schrijven voor chronische pijnpatienten. Na een aantal maanden voorzichtig opbouwen met de dosering merkt ik na wat onschuldi[lees meer...]ge bijwerkingen ( zoals levendige onrustige dromen, misselijkheid en duizeligheid) dat dit medicijn een enorm positief effect had op het hanteerbaar maken van mijn pijnklachten. Met name mijn extreme spierpijn nam geleidelijk af maar ook mijn prikkelbare darm werd rustiger en niet onbelangrijk mijn energieniveau nam aanzienlijk toe! Dit middel heeft voor mij in ieder geval mijn aandoening veel dragelijker gemaakt en ik vind het daarom ook zo onbegrijpelijk dat zorgverzekeraars dit middel niet willen vergoeden terwijl alternatieven medicatie ( Tramadol, Dicofenax en Naproxen) wel volledig worden vergoed.

07-12-2023 | Vrouw | 57
naltrexon (4.5mg)
Ik kwam LDN op het spoor via internet. Gelukkig schrijft mijn huisarts het me voor. Na ongeveer 6 weken verdween mijn hetsenmist en kreeg ik langzaam meet energie. Heel veel symptomen van Long covid werden minder ( hyperventilatie, oorsuizen, onregelmatige hartslag, slappe benen, somberheid). Alleen als ik teveel doe krijg ik bepaalde symptomen weer terug. De crash of P.E.[lees meer...]M krijg ik dan wel maar is de volgende dag al weg!! Eerder lag ik dan een paar dagen in bed. Ik ben heel langzaam gaan opbouwen en startte met 0.25 mg. Pet week een druppel van 0.25 erbij. Enige bijwerking die ik had was hoofdpijn eerste dag en levendige dromen. Eetlust is wat minder eerste deel van de dag. Ik slaap als een baby terwijl ik al anderhalf jaar heel slecht sliep a.g.v. long covid. Ik voel me sterker en vind het onbegrijpelijk dat dit niet aan alle LC patiënten wordt gegeven!!

01-07-2023 | Vrouw | 64
naltrexon (3mg)
Ik gebruik sinds 12 jaar een Lage Dosis Naltrexon, slechts 3 mgr. Voorheen vele opvlammingen gehad van de ziekte van Crohn en meerdere operaties, ook met tijdelijk stoma. Toen ik startte met LDN kreeg ik de eerste maanden veel meer energie en trok de mist weg in mijn hoofd, in hetzelfde jaar verdwenen de opvlammingen. Recent onderzoek middels een scopie in de d[lees meer...]unne darm wees wederom uit dat er maar 1 cm2 nog te zien iwas van de Crohn. Onderzoek wees uit dat het voor mij nodig was gluten-,melkeiwit-, soja-vrij en spinazie vrij te eten. Dit geldt niet voor iedereen die LDN gebruikt. Ik ben er enorm goed mee geholpen!

08-05-2023 | Vrouw | 59
naltrexon (1)
Sinds 2 maanden gebruik ik LDN (low dose Naltrexone). Ik zit nog in de opbouwfase (inmiddels op iets meer dan 1,5 mg), maar na al een paar dagen kon ik weer slapen nadat ik absoluut niet meer kon slapen, al zeker een half jaar. Ik was dan ook ten einde raad. Ik heb zeker 15 jaar slaapmiddelen gebruikt, maar op een gegeven moment werkte die niet meer. Ben via via op het sp[lees meer...]oor van LDN gekomen. Heb het voorgeschreven gekregen via Vrouw en Klinieken uit Lelystad. integraal (huis)arts. Ze schrijven ook Magnesium met Glysine voor en ik neem het middel voor het naar bed gaan. Sinds ik het middel neem heb ik ook minder pijn en zie ik het leven weer zitten! Ik was echt wanhopig, maar dit middel heeft me mijn leven weer teruggegeven doordat ik weer slaap en minder pijn heb! Ben erg dankbaar en wil iedereen adviseren, probeer het. Het heeft zo weinig tot geen bijwerkingen (bij mij wat duizeligheid in het begin en heftige dromen) dat iedereen kan kijken of het wat brengt. Als je gaat surfen op internet kom je zoveel ziektes tegen waartegen het werkt (MS, Insomnia, Parkinson, ME, fibromyalgie, colitis ulcerosa en nog veel meer autoimmuunziektes en aandoeningen aan het zenuwstelsel , en soms zelfs stopt het kanker…), dat je bijna zou willen dat ze het door het kraanwater zouden doen…

11-01-2023 | Vrouw | 36
naltrexon
Alcoholverslaving
Wij zijn al heel lang op zoek naar dit medicijn ivm een alcoholverslaving van oemand binnen onze familie. Het is werkelijk nergens te verkrijgen en via internet lijkt het riskant. Bovendien vertrouwen we dat niet zo. Er is tot dusver geen arts die dit voor zou willen schrijven. We zoeken naar Naltrexone en iet naar een medicijn met een andere benaming zoals Disrulfam of[lees meer...] iets dergelijks. Ik zou het erg op prijs stellen als u ons een arts die dit wel voorschrijft zou kunnen doorgeven. Ik denk dat de farmaceut4indrustrie hier het probleem is omdat huisartsen er geen contracten mee hebben afgesloten. Fijn dat u dit hier op dit forum deelt! Dank u wel.

07-04-2022 | Man | 38
Alcoholverslaving
Ben nu vandaag net begonnen met dit medicijn. Kan dus de werking nog niet echt zeggen... wel dat ik door jaren gepest te zijn geweest (mede) verslaafd ben geraakt... en dan ook bijna aan alles wat los en vast zit. Roken, gokken, speed, coke en xtc en als laatste alcohol. Ben nu GELUKKIG van het gokken en de harddrugs af. Behalve dat alcohol ook gewoon een harddrugs is?! Du[lees meer...]s de tijd zal het leren. Had een goed stel hersens en vele kwaliteiten... allemaal verk...

23-09-2021 | Man | 35
Fibromyalgie
Na allerhande medicijnen geprobeerd te hebben en na weigering van mijn reguliere dokters, toch iemand gevonden in België die het wou voorschrijven. Ik ben begonnen met 0.5mg en tweewekelijks opgehoogd. Momenteel zit ik op 3mg maar ik denk dat het zal verhoogd worden tot 4.5mg. In het begin had ik voorlopig veel winst, maar nu is het even afgevlakt. We geven het de tijd. Sl[lees meer...]apen lukt beter, ik kan weer redelijk normaal opstaan, iets meer energie en mijn aangezichtspijn is zo goed als verdwenen. Voor de vermoeidheid werkt het licht, maar voor de spierpijn nog niet echt. Naarmate de ophoging vordert, krijg ik meer onrust in mijn lichaam en ben ik nerveuzer. We hopen op beterschap.

12-09-2021 | Vrouw | 49
MS (multiple sclerose)
Ben sinds een week gestart met 3 mg naltroxen capsule tijdens een schub van ms. De klachten zijn wel iets erger geworden, maar dat schijnt erbij te horen in het begin. Ik denk dat 3mg ook teveel is om mee te beginnen. Ik ga contact opnemen met mijn arts om een lagere dosering te vragen.

21-05-2021 | Vrouw | 64
naltrexon (3mg)
Door de LDN heb ik veel minder last van aangezichtspijn agv MS. Omdat ik het zelf moet betalen, koop ik het bij een digitale apotheek. Ik betaal 30 euro per maand voor 1 pil per dag. Als ik ''s avonds een paar glazen wijn heb gedronken, word ik de volgende ochtend drijfnat wakker.

22-04-2021 | Man | 41
naltrexon (1,5mg)
Ik slik LDN om voedselintoleranties te verminderen. Daarbij merkte ik dat na een week of vier mijn hooikoortsklachten verdwenen. Dit na 25+ jaar hevige klachten van maart tot en met september. Een absoluut fijne bijwerking. Het middel geeft geen bijwerkingen, behalve slaapproblemen als ik ze in de avond inneem. Bij inname in de ochtend zijn deze bijwerkingen er niet.

31-03-2021 | Man | 37
naltrexon (50mg)
Ik ben 3 jaar ernstig verslaafd aan opiaten geweest zoals Oxycodon en Fentanyl.. van eerstgenoemde slikte ik gemiddeld wel 8 pillen per dag. Daarnaast gebruikte ik ook veel Benzodiazepinen zoals Oxazepam en Lorazepam. Ik ben opgenomen geweest in een afkick-kliniek om van deze 'medicatie' verslaving af te komen. In de kliniek werd voor mij Naltrexon 50 mg voorgeschreven. Ee[lees meer...]rst een halve tablet per dag en toen een hele tablet. De eerste weken had ik met bijwerkingen vooral last van overmatig zweten onder mn oksels. Dit had ik voorheen nooit. Nu is dat wel veel minder gelukkig. Verder heb ik geen last van bijwerkingen gehad. Naltrexon heeft mij geweldig geholpen om van mijn opiaten verslaving af te komen. Sinds ik met Naltrexon ben begonnen (jaar geleden) heb ik geen opiaat of ander 'verdovend' medicijn meer aangeraakt. Daarnaast kon ik ook stoppen met het drinken van alcohol al deed ik dat al niet veel. Heb totaal geen behoefte meer aan opiaten, benzo's of alcohol. Naltrexon laat je in mijn ogen anders naar deze middelen kijken.. alsof je er nooit verslaafd aan bent geweest... je brein wordt bij wijze gereset heb ik het idee. Ik neem nog dagelijks Naltrexon in maar ipv in de ochtend nu savonds omdat ik het in de ochtend wel eens vergat. Ik kan iedereen die kampt met een opiatenverslaving Naltrexon zeer zeker aanraden.

18-11-2020 | Vrouw | 46
Alcoholverslaving
Ik neem op dit moment 25 mg per dag (halve tablet). Bedoeling is dat ik volgende week hele dosis ga nemen, maar op dit moment is het al erg effectief. Ik heb nog wel af en toe trek in alcohol, maar na 5 seconden is dat gevoel weg. Voorheen ging dat niet weg totdat ik had gedronken. Dus het werkt uitstekend. Ik voel me alleen al vanaf het begin 'stoned'. Ik neem het table[lees meer...]t in de ochtend om 8 uur in en dan ben ik van 12-15 uur niet veel waard. Het gaat nu na een paar dagen wel beter dan de eerste dagen, maar hopelijk trekt het nog verder bij. Want dit is niet zo tof. Maar misschien is het een idee om het 's middags of 's avonds te nemen, zodat dat zware gevoel pas komt als ik in bed lig.

25-10-2020 | Vrouw | 57
Alcoholverslaving
Al snel na inname vd 1e pil voelde ik me echt ziek ruim 5 uur lang. Daarna zakte alles gelukkig. 3 weken lang had ik geen behoefte meer aan alcohol. De zucht was écht weg. Helaas... ik kan niet goed omgaan met narigheid uit het verleden. Dit werd dus na 3 weken niets drinken weer een glaasje nemen. De eerste tijd merkte ik dat naltrexon ervoor zorgde dat ik minder kon dri[lees meer...]nken met hetzelfde effect, nl verdoving... Helaas, mijn lichaam wende ook aan dit middel. Nu een paar weken gestopt ermee, maar aankomende week een nieuwe poging doen met hopelijk langere tijd geen behoefte aan alcohol. Anders ga ik desulfiram proberen.

09-04-2020 | Vrouw | 43
Alcoholverslaving
Ik vond diverse ervaringen uit de US op internet en youtube. Ik was al eerder met cognitieve gedragstherapie gestart maar dat had na een jaar nog niet het gewenste resultaat. De huisarts was terughoudend maar na overleg met de Jellinek kliniek en na bevestiging van mijn psycholoog wilde ze het wel voorschrijven. Omdat ik niet een hardcore alcoholist ben (ik drink alleen[lees meer...] in het weekend) is het moeilijk te zeggen of het medicijn werkte. Ik heb een aantal keer gedronken en het matig gehouden. Maar ik heb ook een aantal keer gedronken dat ik echt door ging drinken omdat ik niets merkte van waar ik naar op zoek ben als ik drink (alcohol roes). Ik voelde me wel vreemd van de medicijnen. Ik gebruikte ze volgens de Sinclair methode. Dus voordat ik ging drinken en niet iedere dag. De huisarts had mijn volgens de Jellinek klliniek methode iedere dag 1 voorgeschreven. Het is moeilijk te omschrijven maar je wordt bijvoorbeeld wel dronken, dwz je word onhandig en een beetje lollig, maar het is niet meer zo manisch als normaal. Verder merkte ik dat als het medicijn echt uitgewerkt was (na enkele dagen). Dat ik een stuk vrolijker werd. Als je alcoholist bent of gewoon vindt dat je teveel drinkt, dan zou ik je zeker aanraden dit uit te proberen. Als het nu ook niets voor jou is, zet dan door en zoek een andere weg. Iedereen is verschillend.

04-03-2020 | Vrouw | 61
naltrexon (3mg)
Ik gebruik de LDN na bij een orthomoleculair arts te zijn geweest ben begonnen met 1 druppel per dag en dat iedere week verhoogt met 1 druppel tot 6 druppels daarna over gegaan op 1 capsule 125 Mg voor 1 maand daarna overgegaan op 3 Mg . Ik gebruik de 3 Mg nu twee weken maar merk dat ik veel meer onrust in mijn lijf heb gekregen. Contact gehad met de arts en moet het nog 1[lees meer...] tot 2 weken. Ophouden om te kijken of het stabiliseert zoniet dan weer contact opnemen want dan moet ik waarschijnlijk weer terug naar 125 Mg. Het bleek dat mijn hormoon huishouding helemaal van slag is en dat ik daardoor veel last heb van angst en paniekstoornissen . Ik ben begonnen met magnesium te slikken waardoor er al wat onrust uit mijn lijf ging . Daarna na een week of twee gestart met de LDN druppels. Ik zou graag willen weten of er nog meer mensen zijn die het gebruiken voor angst en paniek stoornissen.