Valaciclovir

valaciclovir

31-10-2019

Koortslip

Koortslippen en geheugenverlies Een bijeffect van koortslippen is dat het ook geheugenverlies (Alzheimer) tot gevolg kan hebben. Door de koortslippen te voorkomen is ook het geheugenverlies te beperken. Koortslippen zijn te bestrijden met een antivirus therapie (..): Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 1000 mg Valacyclovir en 12 uur later nog 1000 mg. [lees meer...] Zelf heb ik gevonden dat effectief is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 125 mg Valeriaan (Valdispert) en 250 mg Valacyclovir en deze in de mond oplossen (na bij de lippen) en 8-12 uur later nog 500 mg Valacyclovir (inslikken). Met deze één daagse medicatie is de koortslipuitbraak vaak al in de kiem te smoren. --------------------------------------------------------------- Het lijk er op dat vanaf middelbare leeftijd het hersenvlies doorlaatbaar wordt voor het koortslip-virus (Herpes Simplex Virus type 1, HSV1). Gevonden is dat het als het koortslip-virus in de hersenen komt, het een factor is in de ontwikkelen van Alzheimer (Wikipedia English, HSV-1). Verondersteld wordt dat het virus, indien aanwezig in de hersenen, het er een ontstekingsreactie geeft en zo een factor is de ontwikkeling van Alzheimer. Bij een koortslip-uitbraak wordt het koortslip-virus o.a. in de lippen aangemaakt en komt dan ook in de bloedbaan. Vervolgens kan het virus van de bloedbaan naar de hersenen diffunderen. Om de diffusie van het virus naar de hersenen te voorkomen, moet het virus in de bloedbaan snel geïnactiveerd worden. Bekend is dat antivirale medicijnen het virus inactiveert. Voor mensen die last hebben van geheugenverlies en koortslip uitbraken hebben, is een therapie met een antiviraal medicijn gewenst. Het antiviraal medicijn bestrijd het ontstaan van een koortslip en het bestrijd het virus als het in de bloedbaan komt. Een antivirale therapie tegen koortslippen (koortslip virus) is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 1000 mg Valacyclovir en 12 uur later nog 1000 mg (..). Zelf heb ik gevonden dat effectief is: Zodra een uitbraak van koortslippen te voelen is: 125 mg Valeriaan (Valdispert) en 250 mgr Valacyclovir en deze in de mond oplossen (nabij de lippen) en 8-12 uur later nog 500 mg Valacyclovir (inslikken). Met deze medicatie is de koortslipuitbraak vaak al in de kiem te smoren. Zelfs als een koortslip toch ontwikkeld dan kan het virus in de bloedbaan geïnactiveerd worden nog voordat het tijd heeft gehad om naar de hersenen diffunderen. Valeriaan tabletten zijn bij de drogisterijen te verkrijgen. Het antivirale middel dat effectief blijkt te zijn is Valacyclovir en kan door de huisarts voorgeschreven worden. Valacyclovir is al lang op de markt en heeft weinig bijwerkingen. In vergelijking tot andere methoden is deze medicatie effectief. Valeriaan (Valdispert) en Valacyclovir hebben vrijwel geen bijwerkingen, zeker niet bij de ééndaagse medicatie. De tabletten zijn gemakkelijk in te nemen.
19-11-2017

Valaciclovir (valaciclovir)

Ik had een herpes hepatitis opgelopen vanwege immuunonderdrukkende medicijnen die ik slikte voor mijn crohn. Om terugkeer van het virus in mijn lever te voorkomen, slik ik nu alweer bijna 2 jaar Valaciclovir. Ik heb nooit last gehad van bijwerkingen. Wel vind ik de pillen wat groot en had ik in het begin wat moeite met innemen. Ik ben op zoek naar mensen die dit middel al [lees meer...]echt langdurig slikken. Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb angst dat het virus ooit resistent wordt tegen het middel.
07-09-2017

Valaciclovir (valaciclovir)

Ik heb het "koortslipvirus" maar dan bij mijn oog. Vorige keren heeft het medicijn wel geholpen, maar met de nodige bijwerkingen waardoor ik me ziek moest melden. Ik moet het wel innemen om te voorkomen dat het op mijn oog slaat.
02-07-2017

Valaciclovir (valaciclovir)

Ik ben drager van het herpes simplex virus, dus koortslip maar dan op het oog. Momenteel slik ik geen valaciclovir pillen omdat ik geen last heb. Een herpes aanval voel je aankomen, begint met zeer gezicht, zere neus, en altijd aan de zelfde kant. Drie jaar terug heb ik een zware herpes aanval gehad, eerst geprobeerd om met zovirax zalf voor in het oog het virus weg te k[lees meer...]rijgen, maar zonder resultaat, oog werd maar roder en roder, in het oog ziekenhuis kwamen ze er na een tijdje achter dat ik allergisch was voor zovirax, hoornvlies had toen al schade opgelopen. Toen valaciclovir tabletten gehad van ziekenhuis die prima werkten, je voelt als het ware de zenuw terug vanuit je gezicht weer je hoofd intrekken. Ik heb ongeveer 1,5 jaar dus dagelijks valaciclovir geslikt, alleen maar om het voorkomen van een herpes aanval, resultaat was goed. Ik heb weleens plekken op de tong gehad, soort opzwellen, en tong deed zeer. En pil niet nemen op lege maag want dan krijg je buikpijn, dus eerst goed eten. Nu slik ik momenteel niet, maar zodra ik de symptomen aan voel komen neem ik weer twee weken valaciclovir. Vaak neem ik ook maar een halve pil, ja je kan hem makkelijk op de breuklijn breken, dus 250 mg, die neem ik dan s'morgens in, op een volle maag. Je moet er wel veel bij drinken. Herpes aanvallen hebben vooral te maken met stress en je eigen druk maken weet ik uit ervaring en de zon die moet je niet op zoeken, ik draag ook vaak een zonnebril. Op mijn oog heb ik een litteken over gehouden die jammer genoeg precies in het gezichtsveld zit, niks aan te doen, ja bril heeft géén nut. Gewoon pech gehad. Dus herpes simplex kan gevaarlijk zijn...
07-08-2016

Valaciclovir (valaciclovir)

ondanks inname toch af en toe een uitbraak per kwartaal. Tijdje zonder geprobeerd, geen verschil

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum