Ervaringen met Aciclovir Tabletten / Injecties

Aciclovir Tabletten / Inj...

haaruitval buikklachten vermoeidheid

Gordelroos (4 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (3 meningen)
Koortslip (1 mening)
Candidiasis (oraal) (1 mening)

Valaciclovir (24 meningen)
Zelitrex (9 meningen)
Tamiflu (6 meningen)
Famciclovir (3 meningen)
Baraclude (3 meningen)

Vitamine D tekort geassocieerd met positieve test COVID-19

In een retrospectieve studie van patiënten die op COVID-19 werden getest, vonden onderzoekers van de University of Chicago Medicine een verband tussen vitamine D-tekort en de kans op besmetting met het coronavirus. De analyse suggereert dat personen die waarschijnlijk een tekort aan vitamine D-spiegels hadden op het moment van COVID-19-tests, een aanzienlijk hoger risico liepen om positief te testen op COVID-19 dan personen die waarschijnlijk voldoende vitamine D-spiegels hadden.

Naast dat deze studie voordelen van vitamine D-suppletie bij mensen met een vitamine D-tekort bespreekt, wijst het ook op mogelijke (kleinere) effecten van suppletie bij mensen bij wie de vitamine D-spiegel volgens de huidige normen voldoende is.

Mijnmedicijn (21-09-2020)

31-07-2022 | Man | 46
Koortslip
Jeetje, waar zal ik beginnen.. /ik weet nog dat ik me wezenloos schrok toen mik mijn eerste koortslip (een echt walgelijk ogende dik ontstoken bovenlip) kreeg, Ik was 14 en natuurijk flink aan het puberen. Had er wel al van gehoord. En mijn eerste reactie was complete paniek.. Het meest wat me was bijgebleven toen dit onderwerp voorbij kwam tijdens de ( toch ook wel schr[lees meer...]ijnend slechte en gebrekkige] les op school, Was ; "Gadverdamme..en ik ga hier dus nooit meer vanaf komen, mijn leven zal hierdoor voorgoed getekend zijn" En; Als men dit gaat zien en weten, ben ik de vieze herpesgast ..en nu gaat niemand mij ooit nog willen zoenen." Neem geust aan dat dit Een schokkende traumatische ervaring is Voor mij was het ECHT een vernietigende schok voor mijn toch al zo lage zelfbeeld. Dit onvoorstelbaar smerige virus heeft JARENLANG mijn leven geteisterd. Destijds moest je het doen met als antwoord van je huisarts: "jammer, je hebt het en het zal nooit meer weggaan, want er is geen werkend medicijn voor" Wat mij nog steeds verbaasd is hoe vreselijk slecht de voorlichting hierover was in mijn jeugd. EN EERLIJK GEZEGD, het is vandaag de dag nog steeds ZWAAR ONDER DE Maat. Waarom er nergens vermeld word dat je met een uitbraak van dit Kl*te virus Niet alleen anderen kunt besmetten, MAAR OOK Jezelf! WEL werden de uitbraken in mijn geval steeds heftiger. Mijn neus werd ook aangetast en het virus was telkens als het terugkwam een stuk erger en uigebreider. Je wilt ECHT NIET weten hoe ik er talloze keren zo bij heb gezeten. Alsof heel mijn gezicht in brand stond. Die vreselijke jeuk, maar je mag er niet eens aankomen, dus krabben kun je vergeten! Ik heb door de vele en vaak heftige uitbraken JARENLANG als een soort kluizenaar geleefd. Schaamde mij er vreselijk voor . toen ik nu een jaar geleden voor het eerst over dit medicijn "ValAciclovir" las, wilde het ook direct gaan proberen.. Het gevecht wat ik heb moeten leveren met mijn huisarts om hem eindelijk zover te krijgen om mij dit Alsje blieft voor te schrijven, al was het maar voor een paar manden. Ik wilde gewoon weten of ik er baat bij zou hebben, niet geschoten is altijd mis, toch? Het is werkelijk te belachelijk voor woorden dat ik met mijn voorsgeschiedenis, van zoveel ellende, fysiek en metaal lijden, ZO ONTETTEND HARD HEB MOETEN STRIJDEN OM DIT MEDICIJN OOK MAAR UIT TE MOGEN PROBEREN!! Uiteindelijk mocht ik het dan eindelijk 3 tot 6 maanden proberen. En daar waar ik echt om de haverklap weer een nieuwe uitbraak had, zo om de maand of drie weken...? Ik heb in die zeg maanden 1 keer wat getintel gevoeld (zoals je die voelt vlak voor een uitbraak) en heb toen DIRECT de dosis van die dag en de dag erop vedubbeld.. En wat denk je? binnen 2 uur geen tintelingen meer. En die uitbraak is ook helemaal uitgebleven! Uiteraard was en is het nog steeds wennen, Maar ik kan hier niet genoeg benadrukken hoe blij ik ben met dit medicijn!! Ik had alles, maar dan ook ALLES al gedaan en geprobeerd. Daardoor weet ik nu ook dat je met dit Virus in je lijf moet oppassen met in de zon liggen. EN het eten van noten. Dat komt omdat er in noten heel veel L-Arganine zit. Dat is een zeer sterke trigger. Mango is dat ook. en voor sommige mensen kan koffie ook problematisch kan zijn. Maar voor mij zijn noten echt funest. Jammer, want ze zijn heel gezond en ik vnd ze ook superlekker. Maar wanneer ik teveel L-arganine binnenkrijg en dit NIET kan uitbalanceren met iets waar veel L-Lysine in zit,. dan heb ik de zelfde avond nog een uitbraak. Dus ja, L-Lysine helpt wel en kan al best wel wat ellende verminderen. Ben veel gezonder gaan leven en dus ook NOG veel bewuster gaan eten. Het virus krijgt meer kans om zich te vermeerderen wanneer je weerstand lager is. Daarom gaan een verkoudheid of een griep ook bijna altijd gepaard met een uitbraak van herpes. En toch, ondanks een compleet nieuwe levensstijl en eetgewoonte... Het BLEEF maar terugkeren... Maar dus, sinds ik dan EINDElIJK na een groot aantal extreem heftige gesprekken met mijn str*nteigenwijze huisarts over hoezeer ik psychisch bijna gesloopt ben door dit vreselijke virus, kreeg ik dan toch dit geweldige medicijn voor een haljaar. Dat ging zo ontzettend goed!! Al die tijd Helemaal KLACHTENVRIJ. Voor het eerst in mijn hele leven, een halfjaar lang geen enkele uitbraak!! Nou, geweldig toch? zou je denken.. Want na dat half jaar wilde mijn huisarts het niet meer voorschrijven omdat hij het onnodig vond. Kortgezegd moest ik er dan toch maar gewoon mee leren leven dat ik "soms" een koortslip zal hebben. Ik wist niet wat ik hoorde. Na nog eens een heftig gesprek over hoe belangrijk dit medicijn voor mij is schreef hij toch maar weer schoorvoetend nog eens voor drie maanden voor.. Daarna moesten we dan toch "echt een tijdje zonder proberen, want..." En nou komt ie : "het toch best een duur medicijn is, en de medische raad wil niet dat...." En daar viel voor mij het kwartje pas. Met vriendelijke Groet, je lotgenoot. (RED mijnmedicijn.nl : verkorte versie door te lang tekst )

17-04-2021 | Vrouw | 70
aciclovir (250mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)

13-04-2021 | Vrouw | 18
aciclovir (800mg)
Ik had echt vaak pijn aan mijn lippen ong elke maand had ik 1/2 keer wel een aandoening aan ze. En dit proces duurde dan ook soms meer dan een week om weg te gaan. Vele crèmes, zalven geprobeerd, maar toen kreeg ik aciclovir 800mg voorgeschreven en sinds heb ik het maar 1x gehad en dat was omdat ik mn pillen was vergeten te nemen voor een maand. Ik gebruik ze al 4 maanden [lees meer...]en ik zou je ze zeker aanraden.

17-07-2018 | Vrouw | 30
Herpes labialis
Werkt heel goed voor mij. Ik kreeg aanval na aanval, niet per se heel heftig, steeds een klein plekje, maar het bleef terug komen. Aciclovir werkte na een week inname, het geeft mij rust en ik voel mij weer vrij. In het begin lichte hoofdpijn gehad, nu niets meer. Ik wil over een tijdje zonder proberen, maar nu nog even zo!

07-01-2024 | Vrouw | 50
aciclovir (800mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Terugkerende herpes genitalis. Intussen herken ik de eerste signalen, begin ik sneller aan de kuur en kan ik voorkomen dat de boel ´ontploft´ en ik een maand last heb eer alles helemaal genezen is. Wondermiddel, liever wat bijwerkingen dan de doorbraak. Elke 4u een pil overdag, is iets minder handig.

22-04-2020 | Man | 65
Gordelroos
goed geholpen bij herpes zoster, MAAR... toen ik mijn kuur beëindigd had, kreeg mijn vrouw ernstige griepsymptomen (covid19?). Zelfs bij een gewone verkoudheid word ik gegarandeerd besmet en ziek, omdat wij dag en nacht samen zijn, maar NU NIET! Is dit middel al onderzocht door de covid19virologen?

15-05-2018 | Man | 18
aciclovir (25mg/ml)
Alvleesklierontsteking

04-02-2014 | Vrouw | 39
Ziekte van Crohn
Ik heb de ziekte van crohn en reuma.

02-03-2024 | Vrouw | 66

haaruitval

Vreselijke haaruitval

22-02-2024 | Vrouw | 44

vermoeidheid buikklachten

Ik heb herpes in n'n linkeroog, reeds 1jaar3maanden. Zodra ik stop met aciclovir komt het zeer agressief terug. In perioden van verminderde weerstand (ziek, maandstonden, vermoeid) krijg ik ook vaak en opstoot. Pilletjes houden het onder controle maar het is dubbel. Ik heb last aan m'n darmen en slaap slecht/nachtmerries/vermoeid sinds de start met het medicijn. Ook wel ve[lees meer...]rhoogde druk in het oog en immuniteitssysteem dat te fel reageert op het virus waardoor ik bijkomende medicijnen moet nemen. Dus niet zeker of enkel aciclovir de gezondheidsklachten veroorzaakt.

19-06-2022 | Man | 54
Gordelroos
Flinke huiduitslag op mijn voorhoofd, ontstond in een paar dagen, bleek gordelroos te zijn. Aciclovir voorgeschreven gekregen (tabletten + oogzalf) om uitbreiding richting ogen te voorkomen of in elk geval af te remmen. Toen ik begon met de kuur had ik een paar kleine plekjes boven mijn oog. Sindsdien kwam er niets meer bij. De bestaande plekken veranderen langzaam (du[lees meer...]urde wel lang) in donkere korstjes. Vooral even lastig om 5 x per dag op vaste tijden tabletten te moeten nemen en die oogzalf in je oog te prutsen. De bijwerkingen vielen me mee. Af en toe licht misselijk gevoel (eten helpt), en af ten toe beetje diarree. Ook wat vermoeid en overdag soms slaperig. De laatste dagen had ik een paar keer een aanval van hartkloppingen terwijl ik me vermoeid voelde. Dat vond ik eng. Na de kuur heb ik dat niet meer gehad.

27-10-2018 | Man | 69
aciclovir (40mg/ml)
Artritis psoriatica
Het helpt heel goed voor de psoriasis , maar vel veel bij werking , veel last van verkouden heid en vaak schimmel Inventie in de mond . Ik overweeg om te stoppen

11-08-2011 | Vrouw | 17
aciclovir
Mijn vraag is of meer mensen last hebben van dit medicijn, met betrekking tot haaruitval. Ik heb namelijk sinds ik dit gebruik veel last van haaruitval, kan ook de oorzaak zijn i.c.m. andere medicijnen. Gladde tablet, makkelijk in te nemen en werking is prima. Alleen niet 2 dagen achter elkaar vergeten want dan komen de koortslippen weer op zetten.

01-08-2021 | Vrouw | 33
Gordelroos
Beste mensen Gebruik dit medicijn alsjeblieft nooit Ik heb 2 tabletten van se acyclovir ingenomen en mijn leven stond na 1 dag compleet op de kop Ik werd overvallen door hevige paniek aanvallen na het eerste gebruik Mijn hart ging als een razende tekeer en ik ben zelfs ter controle naar het ziekenhuis meegegaan ik had hevige buikpijn ik was zeer moe en ik voelde [lees meer...]me heel agressief en opgelaten na het innemen van dit medicijn het is een heel slecht medicijn en ik zou het niemand aanraden Zeker niet aan mensen met een psychiatrische aandoening!! Wees voorzichtig met wat je slikt en doe altijd van tevoren je onderzoek! Ik heb dit middel gekocht maar ik had meteen heel veel spijt

09-05-2017 | Man | 68
Candidiasis (oraal)
Als chronisch hart- en diabetes 2 patient af te rekenen met verminderde weerstand en kwetsbaar voor schimmelinfecties op gevoelige plaatsen zoals huidplooien, genitaal. Uitgebreide preventieve hygiëne helpt al heel veel doch steeds is er een weerkerende opstoot gekenmerkt door roodheid, blaasjes en enorme jeuk. Aciclovir voorgeschreven gekregen bij ernstige aanvallen, maa[lees meer...]r de ernst van de bijwerkingen worden steeds erger: zeer ernstige vochtuitzetting in beide benen en voeten, zeer pijnlijk bovendien. Als chronisch hartpatient, acuut gebrek aan kracht, spontane angor en kortademigheid. Gebrek aan eetlust, verhoogde bloeddruk en dito hartslag, zelfs bijna verdubbeld (van 52 naar 98). Onverklaarbare stress, angst.

18-03-2016 | Vrouw | 25
aciclovir (800mg)
Na ernstige koortsaanval op vakantie in Spanje, bleek dat ik herpes had. De huisarts ging ervan uit dat dit Herpes Labialis was, aangezien het op dat moment enkel zichtbaar was op mijn lippen. Ik kreeg Aciclovir voorgeschreven. Dit moest ik 5x/dag innemen voor 7 dagen als ik een aanval kreeg. Vaak was dit niet genoeg en moest ik een tweede kuur nemen. Na enkele jaren met[lees meer...] meerder aanvallen per maand, moest in dagelijks 1 pilletjes nemen en weer 5x/d voor 7 dagen bij een aanval. De komende 3 jaar gingen de aanvallen lichtjes naar beneden tot 1 à 2 per maand. Hierna ben ik van huisarts veranderd, toen deed ik mijn verhaal. Ik kreeg niet enkel Herpes op mijn lippen, maar ook aan mijn neus, ogen, kin,... Over mijn hele gezicht eigenlijk. Hij besloot om mijn bloed te laten testen. Ik had blijkbaar niet enkel Herpes Labialis (koortslip), maar ook nog Herpes Zona. Dit verklaarde waarom ik over heel mijn gezicht blaasjes kon krijgen. Ik kreeg andere medicatie voorgeschreven, Zovirax. Deze moest ik enkel innemen 5x/d voor max. 7 dagen als ik een aanval kreeg. De aanvallen verminderden drastisch met de nieuwe medicatie. Nu heb ik jaarlijks maar 6 à 8 keer last van een Herpes aanval en dit telkens ik ziek ben of een verminderde weerstand heb in de winter.