Ervaringen met Harvoni

ledipasvir/sofosbuvir

Hepatitis C (3 meningen)

Vitamine D tekort geassocieerd met positieve test COVID-19

In een retrospectieve studie van patiënten die op COVID-19 werden getest, vonden onderzoekers van de University of Chicago Medicine een verband tussen vitamine D-tekort en de kans op besmetting met het coronavirus. De analyse suggereert dat personen die waarschijnlijk een tekort aan vitamine D-spiegels hadden op het moment van COVID-19-tests, een aanzienlijk hoger risico liepen om positief te testen op COVID-19 dan personen die waarschijnlijk voldoende vitamine D-spiegels hadden.

Naast dat deze studie voordelen van vitamine D-suppletie bij mensen met een vitamine D-tekort bespreekt, wijst het ook op mogelijke (kleinere) effecten van suppletie bij mensen bij wie de vitamine D-spiegel volgens de huidige normen voldoende is.

Mijnmedicijn (21-09-2020)

23-07-2017 | Man | 51
ledipasvir/sofosbuvir (400mg)
Hepatitis C
De kuur zelf geeft weinig problemen behalve dat ik mij wat vreemd voelde en last had van obstipatie. De problemen zijn pas echt begonnen toen ik klaar was met de kuur en eigenlijk een feestje had moeten bouwen. Ik kreeg last van paniekaanvallen en was totaal mijzelf kwijt. Nu dik een jaar later ben ik nog steeds niet de oude ik. Kreeg in datzelfde jaar ook een plekje op mi[lees meer...]jn arm{huidkanker} wat is weggehaald. Heb nu weer een rare plek op enkel en vrees het ergste. Leg ik een verband met Harvoni? Jazeker!! Ben nu wel genezen van Hepatitis c, maar heb er andere problemen bij gekregen. Het is niet vast te leggen of het door Harvoni komt maar mijn gevoel zegt van wel.

10-02-2017 | Vrouw | 64
ledipasvir/sofosbuvir (90mg/400mg)
Hepatitis C
Tijdens de kuur weinig bijwerkingen. Pas aan het eind begonnen vermoeidheid, hartkloppingen en de verwardheid op te spelen. Val van de trap, onzeker op de fiets en tijdens een autorit op de A10 deed ik ipv het raam het portier open ! Hoewel het alweer een jaar geleden is zijn de klachten niet minder geworden en heb ik nog geen fitte periode gehad! Het zal iets met het afwe[lees meer...]ersysteem te maken hebben. Gemaild met de specialist maar naar zijn oordeel hebben mijn klachten geen relatie met de Harvoni kuur. Op Amerikaanse websites zijn soortgelijke klachten wel gemeld. Hier is het medicijn al wat langer op de markt.

28-06-2018 | Man | 66
ledipasvir/sofosbuvir (50mg)
Hepatitis C
Meteen na de eerste week at ik 5 keren per dag een volle maaltijd.Ik voelde de werking van de Harvoni al na twee weken:zeer positieve bij werkingen :,de negatieve effecten zoals overmoeidheid en depressie verdwenen als sneeuw voor de zon.Het leven was weer de moeite waard.Ik had gelukkig geen negatieve bijwerkingen zoals op de bijsluiter werd vermeld.Een wondermedicijn.