Aften

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor aften

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: aften

27-03-2022 | Vrouw | 42
Aften
Super fijn spul dit. Paar keer per jaar last van aften, altijd meerdere tegelijk. Door vieze glazen wanneer ik ergens iets heb gedronken, of slechte weerstand. Dit spulletjes prikt even maar verzacht de pijn wel en de aften zijn met 3 dagen weg..Love it!!! Ik vind dit de uitvinding. En ja, het is vies:-))))

27-10-2021 | Man | 24
Aften
ik heb perio aid 0,12% gekocht omdat ik last had van een hele vervelende aft op mijn tong waardoor ik moeilijk kon praten/eten. Ik kreeg perio aid veelste makkelijk mee bij de drogisterij. Er zou veel meer toelichting vanuit de drogisterij gegeven moet worden bij het kopen van deze troep. Ik heb in totaal 4 x 15 ml gebruikt en na de 4e keer plotseling een hele droge mond. [lees meer...]Ik stop er per direct mee en hoop zsm van deze droge mond af te komen. Los van de vervelende bijwerkingen werkt het middel wel prima tegen aften.

29-05-2021 | Vrouw | 21
Aften
Werkt ideaal bij aften. Het heelt ze niet per se sneller, maar je leven word er een stuk fijner van door de verdovende werking. Zo kun je tenminste weer normaal praten, eten en drinken. Het prikt wat bij het aanbrengen maar verdwijnt snel. Ik heb het 1x gebruikt voor een wondje op mijn tong. Doe dit alsjeblieft niet want ik sprong door het plafond heen van de pijn.

Sensodyne Tandpasta

01-11-2020 | Vrouw | 19
Aften
Mijn dochter had jaren last van aften. Bij huisarts geweest, die bloed had laten prikken. Alles was goed. Doordat ze een verdikking had aan haar binnenlip, waar ze steeds weer op beet naar KNO arts geweest. De blaar is tot twee keer toe weggesneden. Pijnlijke ingreep .Ook haar voortanden door tandarts laten polijsten Op advies kno arts. De klachten kwamen steeds terug.[lees meer...] Totdat ik eens ging zoeken op internet en kwam op de bijwerkingen van gebruik sensodyne. Overgestapt op Zendium,daarna heeft mijn dochter nooit meer last gehad van aften. Ook mijn man en ik kregen klachten, ruwe mond en branderig door gebruik sensodyne Rapid. Dit zou toch meer bekend moeten zijn bij artsen, had mijn dochter veel ellende kunnen besparen.

17-10-2020 | Vrouw | 28
Aften
Vanwege gebruik oa MTX injectie en verdere medicatie vanwege autoimmuunziektes vaak aften in de mond en ontstekingen. Ongeveer 5 maanden geleden gestart met elke avond spoelen met een dopje vol spoelen, voor 20-30 seconde. Ik lees veel hier over zwellingen en verkleuren van tanden en brandende tong, zelf geen last van gelukkig. Het werkt effectief tegen de hoeveelheid [lees meer...]aften en ontstekingen. Het smaakt smerig en je voelt wel dat je spoelt, maar is daarna gauw verdwenen. Heb alleen een vieze smaak en smorgens überhaupt weinig smaak. Dat trekt bij in de loop Vd ochtend. Gebruik het al 5 maanden en het is voor onbeperkte tijd dat ik het moet gebruiken. De MTX injecties kom ik nooit meer van af.

Cerazette (minipil)

10-05-2020 | Vrouw | 30
desogestrel
Aften
Gestart na mijn bevalling met anticonceptie. Niet vanwege de anticonceptie zelf, maar omdat ik rond mijn ovulatie steevast aften krijg. Deze zijn afgelopen 1,5 maand weggebleven. Helaas ben ik wel enorm prikkelbaar, snel boos en hou ik vocht vast. Ik heb dan liever maandelijks aften. Ik denk erover om met de minipil te stoppen.

Hextril

22-12-2019 | Vrouw | 19
hexetidine
Aften
Helpt goed om een paar uur de pijn te verlichten...ik voel wel in heel mijn mond tintelingen maar dat neem ik er graag bij. Zo vreselijk die aften.

08-12-2019 | Man | 69
Aften
Weken achtereen gebruikt. Soms waren de aften even weg, maar na 2 dagen weer terug. Echt, voor mij, waardeloos spul. Bij de apotheek raden ze me Gengigel aan en voortaan poetsen met Zendium, vanwege de enzymen. Fantastisch.Ik ben er eindelijk van af.

12-03-2019 | Vrouw | 27
Aften
Regelmatig last van aften, als kind zijnde al, en die werden met Pyralvex behandeld. Oh wat deed dat een pijn. En vervolgens een half uur met die vieze smaak in je mond, want ik mocht natuurlijk niet spoelen. Bah, wat een hell was dat.

Lidocaine

12-03-2019 | Vrouw | 27
lidocaine
Aften
Voorheen altijd wat anders gebruikt, maar hier zeer negatieve ervaringen mee. De huisarts stelde voor om lidocaïne te proberen en dat was echt een verademing. Weg vieze smaak (smaakt een beetje mintig), doet geen pijn met aanbrengen en het verdooft de plek, zodat ik op een normale manier kan eten. Het effect houdt niet super lang aan, maar het maakt het redelijk dragel[lees meer...]ijk.

23-02-2019 | Vrouw | 22
Aften
Ik gebruik Pyralvex voor aften die in de mond zitten. Je leert er wel wat nieuwe woorden bij wanneer je het aanbrengt aangezien er een stekende pijn begint zodra het spul het plekje raakt. Dit gaat wel al snel weg en dan heb je er weer eventjes geen last van. Je moet het wel vaker per dag herhalen tot de aft weg is. Ideaal spul, maar heftig.

05-07-2017 | Man | 22
Aften
Ik heb het langdurig ( 2 jaar ) gebruik tegen aften, alleen weet ik niet of dat goed is?

Lidocaine

26-06-2017 | Vrouw | 20
lidocaine
Aften
Werkte zeer snel had meerdere aften op mijn tong en het aanbrengen dempte de pijn. Had ze tijdens de zwangerschap.

Hextril

02-04-2017 | Vrouw | 28
hexetidine
Aften
Ik had aften en toen kreeg ik een gorgeldrank voorgeschreven. Deze was rood van kleur en toen ik er mee gorgelde werd mijn tong roze. Ik had tonsillitis en aften en dit middel heeft wel goed geholpen zonder verdere bijwerkingen. Het had geen vieze nare bittere smaak.

18-04-2016 | Man | 19
Aften
Had veel last van aften. Afhankelijk van hoe heftig je aft is, kan dit spul heel erg branden voor ongeveer een minuut. Je krijgt er soms tranen van in je ogen. Heb wel het idee dat het daarna wat minder pijn doet. Als je door je aft echt niet kan eten of zoiets, zou ik lidocaïne gebruiken. Wel goed mee oppassen, maar dat verdooft de aft net lang genoeg om wat te eten.

27-08-2015 | Man | 54
Aften
Laatste maanden regelmatig aften; huisarts schreef medicatie voor maar die werkte niet, ik moest geduld hebben. Op advies van collega Superol gekocht: snel resultaat, alleen nog niet definitief.. Veel beter dan reguliere medicatie.

Chloorhexidine Mondspoeling 0,2%

22-06-2015 | Vrouw | 20
chloorhexidine
Aften
Door het kapot bijten van mijn wang door een doorgekomen verstandskies een enorme aft in mijn mond gekregen, dit deed zoveel pijn dat ik niet eens mijn mond geopend kreeg om te eten, ook waren mijn lymfeklieren enorm opgezwollen. Na een belletje met de tandarts dit gehaald, en na 1x gebruiken al verbetering! Een fijn verdovend gevoel waardoor ik na en halfuur al weer e[lees meer...]en paar bessen kon eten en nu 2 dagen later weer een kleine maaltijd. De pijn is niet geheel weg maar voor nu genoeg. Ook neemt de irritatie om de aft af en is de zwelling in mn lymfeklieren afgenomen. Het heeft een kleine bijsmaak maar daar zit ik absoluut niet mee!

11-01-2015 | Man | 78
Aften
Ik ben intussen 78 jaar oud en heb al aften vanaf mijn vroege jeugd. Sinds ik Superol gebruik in opgeloste vorm, ben ik binnen drie dagen van die vervelende ontstekingen af. Wat een uitkomst!

04-01-2015 | Vrouw | 56
Aften
Na wat gegoogle blijken de gele tabletjes in veel andere landen nog wel verkrijgbaar onder de naam NeoChinosol (alleen om de mondholte te ontsmetten - gorgelen).

Vitamine Comp

26-09-2013 | Vrouw | 67
multivitamine oraal
Aften
Ik heb een pot Multi Alles in1 Krachtig gekocht. Het verbaast mij dat er geen bijsluiter bij zit. De lettertjes op de pot zijn niet te lezen. Gekocht bij Etos. An Ik ga vandaag beginnen, dus ik weet een aantal aaantwoorden nog niet.

Bocasan

11-09-2013 | Vrouw | 69
natriumperboraat
Aften
Ook ik moest overstappen van Bocasan poeder naar een fles cordosyl mondspoeling maar dat is een dure aangelegenheid als je het maar een paar keer per jaar nodig hebt. Het poeder kon je bewaren maar een geopende fles niet.Ook was een zakje poeder gemakkelijker mee te nemen. Heeft iemand nog een ander alternatief?

Omeprazol

29-08-2013 | Vrouw | 61
omeprazol
Aften
Sinds geruime tijd slik ik omeprazol 20 mg. In toenemende mate krijg ik veel problemen met mijn tong, wit beslag + schimmel, ontstekingen, aften in mond- en keelholte, branderige zure en vieze smaak.,. droge mond en keelholte, spierpijnen, etc.. Al een paar keer anti schimmelkuren gehad maar klachten komen steeds terug. Ik stop er mee om er achter te komen of dit aan de [lees meer...]bijwerkingen van omeprazol kan liggen. Dan alleen kan ik er van overtuigd raken of mijn klacht inderdaad van dit medicijn komt.