ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
11-02-2019

Premenstrueel syndroom (PMS)

In 1 woord: WAUW! Ik heb in het verleden al vrij veel pillen gehad maar keer op keer had ik heel veel last van de bijwerkingen (stemmingswisselingen, acné, hoofdpijn) totdat ik daar helemaal klaar mee was. Toen ben ik overgestapt naar de koperspiraal, helaas was dit ook geen succes omdat hier hele heftige menstruaties van kreeg. Daarna heb ik een aantal jaar geen anti-con[lees meer...]ceptie gebruikt omdat ik er even klaar mee was maar omdat mijn menstruaties heel heftig bleven kreeg ik de mirena. Wederom geen succes (heel erg veel buikpijn/krampen) omdat deze werd afgestoten door mijn lichaam. Toen weer een tijdje niets gebruikt maar vanwege oestrogeendominantie en alle bijbehorende klachten (o.a. hevige stemmingswisselingen/PMS/Gewichtstoename-slecht afvallen) ben ik een paar maand terug op aanraden van de gynaecoloog met de mini-pil (cerazette) begonnen en wat een verademing! Al na een week merkte ik verschil! Ik had altijd gedurende de dag piek- en hele down momenten, dit is gewoon weg en dat is zo fijn! Ik voel mij zo goed! Ik heb weer zin om te werken, om te sporten, om sociale dingen te ondernemen. Tevens viel ik eindelijk weer af! Een bijwerking waar ik in de eerste weken wel last van had was lichte hoofdpijn (ong. 3-4 dagen per week) maar goed op te lossen met paracetamol. Verder heb ik gelukkig nergens last van gehad! Een nadeel kan ook zijn dat je deze pil elke dag om dezelfde tijd moet innemen.. al heb ik hier geen probleem mee want ik zet gewoon de wekker op mijn telefoon en als ik niet thuis ben neem ik hem mee, de pil is zo klein dat niemand het opvalt. Voor mij is deze pil echt de oplossing geweest!
17-01-2019

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Ik ben anderhalf jaar geleden gestart met de minipil, op aanraden van de huisarts. Voorheen had ik 5 jaar de prikpil gebruikt, welke mij prima beviel op het enorme aankomen na. Het ontpillen van de prikpil was echter verschrikkelijk en duurde ruim 2 jaar, dus die wilde ik niet meer gebruiken. Volgens de huisarts was deze pil licht, heeft het net als de prikpil maar 1 hormo[lees meer...]on en heb je geen last met ontpillen. De eerste 3 maanden vanaf gebruik van de minipil was mijn cyclus wat onregelmatig en na 3 maanden stopte het helemaal. Ik ben er zeer tevreden over. Geen menstruatiekrampen, geen stemmingswisselingen, geen zere borsten, geen menstruatie en ik ben er niet van aangekomen (ietwat vollere borsten, maar niet in gewicht). Het enige nadeel aan deze pil is dat je het elke dag op hetzelfde tijdstip moet innemen, maar vanwege andere medicatie heb ik daar geen problemen mee.
01-01-2019

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Met Cerazette begonnen als voorbereiding op myomectomie. Geen bijwerkingen, totdat ik hevige doorbaakbloeding kreeg en 1 week stopte. Daarna weer begonnen met Cerazette en binnen een week heftige bijwerkingen, waaronder symptomen vergelijkbaar met subarachnoïdale bloeding. Gelukkig niks te zien op CT-scan. Met cerazette gestopt en binnen 24 uur nauwelijks nog klachten.
30-12-2018

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Op eigen vraag begonnen met Cerazette omdat ik toch te veel klachten had met andere behandelingen. In het begin (week of 2) nergens last van en ongesteld geworden zonder enige pijn of krampen. Daarna zeker 2 maanden iedere dag bruine afscheiding gehad. Dit kan blijkbaar tot 6 maanden aanhouden zoals bij mirena spiraal (staat niet in de bijsluiter) Daarbij ook totaal gedemo[lees meer...]tiveerd en zin in niets. Meest vervelende toch wel de snelle boosheid, tot op het randje van agressie. Bovenstaande lijkt allemaal te stabiliseren na iets meer dan 2 maanden gebruik. Ik neem de pil wel op gezette tijden zoals andere gebruikers hadden aangeraden. Pijnklachten ondanks bovenstaande absoluut minder!
20-10-2018

Cerazette (minipil) (desogestrel)

3,5 jaar geleden begon ik baarmoederklachtennte krijgen. Mn menstruatie klachten waren dusdanig heftig (kotsen, flauwvallen, hevige pijn) dat ik 2 dagen plat moest liggen op bed. Naar de HA gegaan. Daar6 maanden gekwakkeld met aller medicijnen. Geen oplossing. Toen naar de gyno.. uitsruikje positief pap 2B. HPV test positief; 6 hoogrisico varianten. Er werden 2 lagen verw[lees meer...]ijderd in de baarmoeder hals en er werd een spiraal geplaatst. 6 maanden lang gebloed, hevige baarmoederkrampen en heel veel pijn. De gyno nam mij als 25 jarige dan ook niet echt heel serieus. Een jaar door gelwakkeld verschillende keren terug gegaan. Weer terug naar de HA en mn beklag gedaan. Door verwezen naar een gyno geneticus. 3 weken later al de diagnose adenomyose. Ik moest direct aan Cerazetta beginnen en de spiraal moest er direct uit omdat ik geen mannelijke hormonen mag en mijn cyclus stopgezet moest worden. Na een week verdwenen mn klachten. Het enige wat ik ervoor moet over hebben is misselijkheid, winderig en borrelnde darmen. Ik ben zo blij met dit middel!
05-08-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik heb veel verschillende anticonceptiepillen gebruikt en ik stond op punt een spiraal te laten steken, maar omdat dit blijkbaar de kans op zwangerschap verkleint heb ik nog eens een andere pil voorgeschreven gekregen. Ik had de laatste maanden voor Cerazette verschrikkelijke last van een onregelmatige menstruatiecyclus en soms tot 9 weken durende maandstonden. Ik werd er [lees meer...]enorm ziek door en blijkbaar bleek het te zijn dat ik niet zo goed tegen het oestrogeen in de andere anticonceptie kon. Ze schreven mij Cerazette voor en sindsdien geen last meer van onregelmatige cycli. Ik heb wel enorme last van acne en kleine bultjes op mijn schouders, borst en rug. Mijn huid is ook vetter. Maar ondanks die kleine bijwerkingen ben ik zeer tevreden met Cerazette!
28-07-2018

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Voorgeschreven door huisarts ivm geven van borstvoeding. De tweede week herkende ik mezelf niet meer, ik leek wel een kwade heks! Ook last van zeer vette huid, haaruitval en acne. Meteen gestopt met deze troep, hopelijk krijgt het leven weer snel zijn glans terug voor mij.
06-06-2018

Cerazette (minipil) (desogestrel)

Ik heb van alles geprobeerd. Heb microgynon gehad in diversen sterktes en nog wat andere combinatie pillen maar hier had ik heel erg last van de hormonen tot een punt dat ik mezelf niet meer was. Toen overgestapt op de mirena, werd heel erg onregelmatig ongesteld, stemmingswisselingen bleven en had veel buikpijn. Na een half jaar deze laten verwijderen en een koperspiraal [lees meer...]erin. Echter toen werd ik zwanger door het koperspiraal heen. Na het verwijderen hele heftige bloeding gehad. Toen overgestapt naar de nuvaring. Beviel me heel erg goed, geen stemmingswisselingen etc en kreeg geen doorbraakbloedingen. Mee gestopt omdat ik terugkerende schimmelinfecties kreeg. Nu over gestapt op de cerazette. Heb totaal geen doorbraak bloedingen. Ben alleen wat sneller geïrriteerd en een wat lager libido. Maar na alle ellende hier boven is dit het beste wat ik gehad heb!!
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (485) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (463) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (373) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!