Alvleesklierkanker

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Pancreaskanker (14)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor alvleesklierkanker

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Creon 4 3,75
Panzytrat 2 4,5
4,5
Sutent 1 5
Broxil 1 3
Questran 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: alvleesklierkanker

28-07-2022 | Man | 69
Alvleesklierkanker
Mijn ervaring met Kreon is goed, je moet alleen zelf zoeken naar de juiste dosering. Oktober 2020 werd bij mij een afwijking in de alvleesklier geconstateerd, later werd het een tumor genoemd. In afwachting van allerlei onderzoeken kreeg ik wat ontlasting problemen. Vaak en veel per dag. 2 tot 5 keer naar toilet en per keer grote hoeveelheden. En enorm winderig. Van de o[lees meer...]ncoloog kreeg ik Kreon. Eerst 3x2 per dag en af en toe wat experimenteren. Het werd duidelijk beter. Na 4 chemokuren werd ik februari 2021 geopereerd en na 8 weken opnieuw aan de chemo, 8 kuren. Kreon bleef hetzelfde maar ontlasting bleef wat plakkerig en onregelmatig. April/mei 2021 werd het weer enorm winderig. Contact gehad met dieëtiste uit ziekenhuis. Op haar advies eetmeter app van voedingscentrum geïnstalleerd als hulpmiddel. Diverse keren flink geëxperimenteerd. Ik nam het bij ontbijt 2 capsules van 25.000 eenheden, lunch 2 en avondeten 3 tot 4. Verder bij alles wat ik eet en waar ook maar een beetje vet in zit neem ik 1 tot 2 capsules. De bekende tussendoortjes zoals frikadel, patatje maar ook het koekje bij de koffie, bakje chips noem maar op. Ik gebruikte er 8 tot 12 per dag, soms zelfs meer. Resultaat werd eerst beter. Uiteindelijk toch weer kleine probleempjes, onregelmatig en wat slappe ontlasting.(geen diarree) Maart 2022 controle bij chirurg en ook de ontlasting kwam ter sprake. Hij vond 12 per dag teveel. Op zijn advies weer begonnen met maagzuurremmers, Pantoprazol en dat gaf direkt een enorme verbetering. Het is nu zo goed als normaal. Een 2e advies was, mocht de Pantoprazol niet voldoende helpen, bij elke maaltijd 1 van de capsules openmaken en de korrels los innemen met een lepeltje yoghurt of appelmoes. Daar wacht ik dus nog even mee. Nu een paar maanden na het laatste advies en zowel het onlasting patroon als de ontlasting zijn zo goed als normaal. Doe nu al een aantal maanden 2 capsules bij ontbijt, meestal 1 bij lunch, afhankelijk van wat er gegeten wordt en 3 bij avondeten. Ook afhankelijk wat gegeten wordt. En dan bij de koffie met iets erbij nog een capsule. Geen klagen.

03-06-2019 | Vrouw | 53
Alvleesklierkanker
van Creon kan je geen overdosis nemen dus voor de maaltijd, tijdens de maaltijd, na de maaltijd. Ik neem er tot 20 per maaltijd, geen last meer van krampen en diarree. Je krijgt het toch terug betaald dus neem er genoeg van want anders heb je toch last. Het eten wordt goed opgenomen indien je tijdens de maaltijd capsules blijft nemen.

08-03-2019 | Man | 73
Alvleesklierkanker
ik heb weinig problemen, echter het aantal capsules per maaltijd is moeilijk te bepalen; ik ga zeer spoedig een app downloaden (alvleesklierenzymen), die het makkelijker moet maken het aantal creon capsules te bepalen.

14-03-2018 | Man | 77
Alvleesklierkanker
ben 1,78m en weeg nog 62 kg ik neem sedert aug.2017 3X daags 2 capsules 25000 zonder resultaat Ik ben 77jaar en had over 3 jaar een whipple operatie

Panzytrat

20-01-2018 | Man | 67
Alvleesklierkanker
2x operatie aan de alvleesklier overleeft. Nadat er meer dan de helft van mijn alvleesklier verwijdert was kreeg ik panzytrat voorgeschreven omdat het deel van de overgebleven pancreas steeds ontstoken raakte (pancreatitis). Wat ik van de specialist begrepen heb moest het overgebleven deel van mijn pancreas te hard werken en raakte daardoor ontstoken. Panzytrat voorziet[lees meer...] in de stoffen die normaal door mijn pancreas aangemaakt worden dus kan mijn pancreas rustig aan doen waardoor ik geen last meer heb van een ontstoken alvleesklier (pancreatitis). Panzytrat gebruik ik nu al meer dan 20 jaren zonder dat ik last heb van bijwerkingen. Ik gebruik (spuit) ook insuline en slik Omeprzol. Ik leef een redelijk normaal leven en eet ik redelijk normaal maar moet wel opletten met de suikers (koolhydraten etc.) Dat ik er nog steeds ben om mijn verhaal te doen is wel bijzonder omdat ik statistische gezien na de eerste diagnose van de alvleesklierkanker geen schijn van kans had om te overleven.

Panzytrat

20-08-2016 | Man | 78
Alvleesklierkanker
bij het ontbijt (alleen zoetigheid) gebruik ik niet. bij de lunch (3 boterhammen met vleeswaren of kaas) 2st van 10.000 bij het avondeten 35.000 tussendoortjes 10.000 ik heb geen problemen met darmen of maag. wel blijft mijn gewicht aan de lage kant.

Questran

09-06-2016 | Vrouw | 75
colestyramine
Alvleesklierkanker
Ik heb 15 februari een whipple operatie ondergaan. Carcinoom pancreas. Vreselijk diarree en darmkrampen. Door een bevriend echtpaar van een vriendin, werd ik attent gemaakt op Questran. Binnen 3 dagen waren de diarree en darmkrampen verdwenen. Nu alleen nog darmkramp voor de ontlasting. Niet te geloven wat me met dit medicijn is overkomen. Niet te geloven!! Mijn algehel[lees meer...]e conditie was binnen 3 dagen met 90 procent verbeterd. Het is onvoorstelbaar dat Questran niet na de operatie is voorgeschreven.

Broxil

25-06-2015 | Man | 60
feneticilline
Ik moet 2 jaar broxil slikken ivm miltverwijdering. Geen last van bijwerkingen

Sutent

02-04-2015 | Man | 39
sunitinib
Alvleesklierkanker
Bijwerkingen zijn blaasjes en ontstekingen in mijn mond. Pijnlijke voeten, ontkleurd lichaamshaar. Rode plekken in mijn gezicht. In het begin wegvallen van smaak. gebruik Sunitinib 1x 25mg + 1x 12,5mg per dag, nu ruim anderhalf jaar en de primaire net (3) in mijn alvleesklier Is 75% kleiner geworden. Uitzaaiingen zijn iets verkleind of stabiel gebleven. Ik ben dus[lees meer...] erg blij met het middel. Binnenkort gaat de chirurg opnieuw een operatie plannen.