Questran

colestyramine

zeer veelgeen

Hoog cholesterol (2 meningen)

Farmacoterapeutisch Kompas

<< < vorige
Pagina 1 van 3
13-04-2019

Darmproblemen - diarree

In oktober 2017 galblaas verwijderd. Daarna langzaamaan last gekregen van diarree die steeds erger en frequenter werd. Via huisarts bij MDL terechtgekomen die na colonscopie een aspecifieke colitis constateerde. Daar eerst maanden dagelijks een klisma voor moeten inbrengen maar klachten verminderden niet. Nog maar eens gezegd dat galblaas was verwijderd. Toen uiteindelijk [lees meer...]Questran gekregen en binnen 2 dagen was het over, wat een opluchting.
29-03-2019

Gewichtstoename maar goed werkend
18-12-2018

Ziekte van Crohn

In 1989 twee operaties gehad, maar geen medicijnen. 1986 Opnieuw geopereerd gedeelte dikke darm verwijderd. Dagelijks diaree. Na enigemaanden door de internist Questran voorgeschreven, sinddien gebruik ik één poeder per dag. Minimaal eens een keer per maand in diaree tot nu toe. Ik heb wel een vet en celulose arm dieet.
13-07-2018

Darmproblemen - diarree

2016 galblaas verwijderd sindsdien is mijn ontlasting nooit meer normaal geweest. Zelfs na een slokje water kon ik rennen en had ik gele gal diarree en vreselijke buikkrampen. Ik kon amper van huis. Huisarts schreef vezels voor maar dit hielp mij aan nog meer wc bezoekjes. Loperamide van de lidl hielp mij soms maar na 2 jaar bleek dit ook niets meer te doen. Door zelf te z[lees meer...]oeken naar een oplossing kwam ik bij Questran. Door deze en andere forums en de positieve reacties meteen de huisarts gebeld. Deze schreef gelukkig meteen een recept. Ik ben zeer tevreden zou bijna een feest willen geven haha. Kan weer normaal naar het toilet zoals voor de operatie. Wat een verschil. Ik hoop dat het anderen ook zal helpen. Wel even een scheut ranja door het "behangplaksel". :-)
28-02-2018

Darmproblemen - diarree

Na een operatieve ingreep i.v.m. darmkanker heb ik jaren onregelmatig last van de darmen, veel buikkramp, diarree, ontlasting niet goed kunnen ophouden. Ellende dus. Van alles geprobeerd (pro bioticum, aanpassen voeding, bekkenbodemfysiotherapie), maar alles gaf geen of tijdelijke verlichting. Nu gebruik ik sinds december 2017 dit preparaat, waardoor de darmen veel rustige[lees meer...]r zijn en de ontlasting regelmatiger. Ben er erg blij mee! Overigens is er Questran en Questran A, de A staat voor aspartaan, een omstreden smaakstofje. Ga dus over naar de met sucrose gezoete Questran.
23-02-2018

Questran (colestyramine)

Nov 2015 galblaas laten verwijderen. Na 9 maanden terug gegaan naar de huisarts ivm druk op de borst (en continue diaree). Na veel gezeur zelf de afdeling in het ziekenhuis maar gebeld. Vanaf chirurgie na een paar maand doorverwezen naar de MDL (ik zag daar het nut niet van in). Maar bij het eerste gesprek kreeg ik gelijk questran mee. Nou je zou het haast een wonde[lees meer...]rmiddel noemen!! Geen diaree mee gehad in de 3 maanden dat ik het nu gebruik. 4 zakjes waren voor mij te veel, ik gebruik en 1 pd en zo nodig 2. Geen buikkrampen en diaree meer! Heerlijk!!
23-02-2018

Appendicitis

Na gesprongen appendicitis bleef ik last hebben van diarree (en mogelijks daardoor vermoeid, emotioneel, gevoelige buik). Bleek dat dit door te veel galzouten in mijn dikke darm veroorzaakt werd. Nu ik Questran neem zijn al die problemen weg. Enigszins jammer dat ik nu mijn hele leven een zakje 'stopverfachtige' substantie moet drinken. Maar het effect is zeer groot dus ze[lees meer...]ker en vast de moeite waard!
06-01-2018

Darmproblemen - diarree

Vier jaar geleden mn galblaas eruit gehaald. Sinds 3 jaar nooit normale ontlasting gehad en periodiek ernstige diarree met pijn in mijn onderbuik. Nu ik Questran gebruik voor het eerst weer normale ontlasting die ik goed kan ophouden. Wat een opluchting...
01-08-2017

Galstenen

Sinds galblaas verwijdering alleen maar diarree. Nu dit proberen hoop dat ik de deur uit kan weer. Vind het wel heel erg vies. Ik heb last van vieze rotte eierboeren, herkent iemand dat?
02-03-2017

Darmproblemen - diarree

Na de wegname van mijn gal, veel last van gele diarree, hoop nu dat de diarree minder zal worden, in ziekenhuis 2 zakjes, éénmaal thuis nog 1 zakje. Zijn er nog mensen met dezelfde problemen en is het met Questran beter geworden? Moeten jullie dat je hele leven nemen of tijdelijk?
09-06-2016

Alvleesklierkanker

Ik heb 15 februari een whipple operatie ondergaan. Carcinoom pancreas. Vreselijk diarree en darmkrampen. Door een bevriend echtpaar van een vriendin, werd ik attent gemaakt op Questran. Binnen 3 dagen waren de diarree en darmkrampen verdwenen. Nu alleen nog darmkramp voor de ontlasting. Niet te geloven wat me met dit medicijn is overkomen. Niet te geloven!! Mijn algehel[lees meer...]e conditie was binnen 3 dagen met 90 procent verbeterd. Het is onvoorstelbaar dat Questran niet na de operatie is voorgeschreven.
02-05-2016

Darmproblemen - diarree

Het helpt goed tegen diarree
20-10-2015

Darmproblemen - diarree

door het verwijderen van mijn galblaas kreeg ik erg last van diarree, uiteindelijk schreef de huisarts mij questran voor. Het hielp direct, eindelijk hoefde ik niet meer de hele dag door naar de wc, maar nu heb ik sinds kort erg last van spierpijn, de hele dag het gevoel of je griep gaat krijgen, zijn er meer mensen met deze ervaring?
08-02-2015

Darmproblemen - diarree

Na Whipple operatie (alvleesklier) gebruik ik enzymen, Créon) voor de spijsvertering. Ik bleef echter diarree houden en ook soms hevige pijn in buik. Na gebruik van Questran verminderde de klachten spectaculair. Heel jammer nu dat Questran niet leverbaar is. Ik krijg nu een andere versie (duitse) van colestyramine.
09-12-2013

Darmproblemen - diarree

Twee en half jaar geleden is mijn galblaas verwijderd en sinds die tijd hevige diarree. Als ik buikkramp kreeg moest ik binnen een paar seconde bij een wc zijn. In juni afgelopen jaar heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen via de internist. Kan zeggen dat het werkelijk helpt. Ben zelfs dit jaar op vakantie geweest. Wel heb ik erg veel last van winderigheid gekregen,ma[lees meer...]arja alles beter dan die diarree. Ik heb geen problemen met het innemen. Doe de poeder in een flesje water erbij,dan goed schudden. Twee minuten wachten,en een scheutje limonade siroop erbij en het is goed te drinken. Wel gaat het bij mij de ene dag beter als de andere maar al met al ben ik super tevreden.
09-11-2013

Questran (colestyramine)

Na verschillende zware darm operaties (dunne zowel als dikke) ingevolge vergroeiingen tengevolge van Douglas-abces (gesprongen apendicits) zat ik jaren met veelvuldige stoelgang tot ik probleem aan specialist voorlegde en die Questran 4g voorschreef. Eén per dag en probleem was enkele dagen later opgelost. Alléén lijkt sluitspier niet zo sterk meer en krijg ik nogal plak[lees meer...]kerige stoelgang en meer hoesten dan vroeger (spoel nochthans goed mond na inname). Maar anders zéér tevreden zelfs met ééntje per dag.
<< < vorige
Pagina 1 van 3

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!