ziekte

Barrett's slokdarm

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Barrett's slokdarm

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Omeprazol 3 4,33333333333333
3,33333333333333
Rabeprazol 2 5
Nexium 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Barrett's slokdarm

05-09-2019 | Man | 64
goede ervaring met pantoprazol

16-01-2019 | Man | 74
Barrett's slokdarm
"de ene Esomeprazol is de andere niet" Na jaren last van maagzuur werd door de internist vast gesteld dat mij maagklep niet werkte en ik last had van een barretslokdarm verschillende . Begonnen met Losec Mups en nog wat merken die niet effectief waren terecht gekomen bij Nexium. "Slikken tot het einde der dagen" was de boodschap. Na sinds 2001 tot ca 2014 Nexium 20 mg ge[lees meer...]slikt. 100% effectief. Door de bezuinigingsdrang werd door huisarts en apotheker diverse andere esomeprazolllen voorgeschreven waarvan ik 8 merken heb gehad . Zonder uitzondering hadden deze vervelende bijwerkingen, zoals onverklaarbaar gewichtsverlies) en/of waren niet 100% effectief. De werkzame stof in Nexium is magnesium tri-hexidine terwijl de andere Esomeprazollen magnesium di-hexidrine of magnesium amorph-hexidrine bevatten.

01-11-2017 | Vrouw | 68
Barrett's slokdarm
Kwam terecht bij therapeut i .v.m. ernstige evenwichtstoringen en heftige aanvallen van duizeligheid en een zeer onrustig gevoel. Ook maakten mijn darmen een abnormaal hard geluid en kreeg laatste half jaar harde oorsuizingen. Voelde dat er iets met mijn lichaam aan de hand was waar ik geen vat op had. Toen mijn therapeut vroeg of ik medicijnen gebruik, werd ik plots heel [lees meer...]alert en ben thuis gaan googelen. Kan vertellen dat ik mij een hoedje schrok (en dan druk ik mezelf zacht uit). Ben acuut gestopt met omeprazol en naar huisarts. Zij gaf aan dat die bijwerkingen er inderdaad kunnen zijn, maar dan moest ik over op een andere pil. Nou niet dus...hebben allemaal die vreselijke bijwerkingen. Voel mij op dit moment stukken beter, darmen komen tot rust en heb geen evenwichtstoring. Ben af en toe nog wel duizelig, maar daar kan ik mee leven...althans proberen. Zit nu wel met een probleem want, nooit maagzuur gehad, maar nu dus wel. Daarvoor neem ik eenmaal per dag glas water met backing soda en pas beetje eetgewoonten aan. Dat gaat redelijk. Ook weet ik niet wat ik nu moet doen met die barrett slokdarm, want er zijn geen andere medicijnen buiten die enge pillen. Hoop dat er iemand nog andere tips heeft hierover. Een ding wil ik nog wel kwijt... hoeveel ouderen lopen er rond en bij de therapeut (die weten hier ook niets van) met evenwichtstoring en duizeligheid en weten niet dat het misschien aan die pillen ligt, terwijl dat het een van de meest gebruikte pillen is. Sterkte voor al die mensen die deze afschuwelijke bijwerkingen hebben. Gr..Tetje

23-10-2017 | Man | 62
Barrett's slokdarm
na diagnose eerst omeprazol gebruikt, levert min of meer continue maag-darmpijnen op. na enkele maanden overgestapt op pantoprazol, effectieve werking meestal afdoende, echter ik slaap niet meer fijn en wordt na 5 uur slapen wakker en slaap meestal niet meer in, kortom daardoor niet fit.

18-10-2017 | Man | 65
Barrett's slokdarm
Medicijn is zeer effectief, maar het blijft oppassen met voeding je kunt niet zomaar alles eten wat je wilt, als je teveel eet of te vet enz. zal je ondanks medicijnen toch klachten krijgen, vooral 's-nachts.

10-10-2017 | Man | 42
Barrett's slokdarm
De precieze aanleiding weet ik niet meer. Plots lag ik op de onderzoekstafel van de internist (maagbreuk, maagzuur maar het ergst: verbrande slokdarm door maagzuur). In fine heb ik een haat/liefdeverhouding met Omeprazole. In de beginjaren werkte Omeprazole ook hongeropwekkend (en uiterst lastig bij de wens te vermageren). De huidige generatie lijkt deze bijwerking niet m[lees meer...]eer te hebben (of ik counter die met probiotica die hongerstillend werken). Na een periode 'enkel in geval van maagbelastende medicatie zoals Diclofenac' is de aandoening verergerd zodat ik weer dagelijks Omeprazole moet nemen.

Rabeprazol

25-09-2017 | Man | 75
rabeprazol
Barrett's slokdarm
Klachten begonnen in 2013 na ong. vier jaar gebruik! Dit culmineerde deze zomer in totale uitputting en zware maag/darmklachten afwisselen verstopping en diarhee Nergens werd een lichamelijke oorzaak gevonden, alle bloedwaarden normaal. Uiteindelijk eind augustus 2017 bleken de leverfunctiewaarden licht verhoogd. Leverecho vond een lichte leververvetting! Ik verdacht al[lees meer...] langer Rabeprozal als veroorzaker. Meteen opgehouden met dit middel en op een strak dieet gegaan bijna vetloos, geen koffie en geen druppel alcohol meer. NA 4 weken zijn alle bloedwaarden weer binnen de grenzen. Mijn conclusie is dat er geen maagzuur meer aangemaakt werd! Hierdoor is de gehele spijsvertering in het ongerede geraakt. Maak nu meer maagzuur aan wat slecht is voor mijn Barrett slokdarm. Heb dit in een week onder controle gekregen met: bed aan hoofdeind 10 cm hoger, Alka tabs en Alka Green. Droge havermoutvlokken als maagzuur toch naar boven komt. Hierdoor geen last van maagzuur meer!!!! Ik vermoed dat er duizenden mensen zijn die deze “bijverschijnselen” voor lief nemen. Vind dat huisartsen/ specialisten ook pro-actiever moeten zijn bij gebruik van maagzuurremmers!! Ik heb een heel ander leven in 4 weken tijd gekregen.

Rabeprazol

09-09-2017 | Man | 75
rabeprazol
Barrett's slokdarm
Klachten bestaan al vier jaar en werden steeds erger. Alle gangbare onderzoeken wezen niet op een oorzaak, was dus kerngezond. Toen het te erg werd nuchtere echo van de lever samen met bloedonderzoek leverenzymen. Toen viel het kwartje. Meteen opgehouden met Rabeprazol overgestapt op ouderwets zuiveringszout. Geen druppel alcohol meer (was zeer matige drinker) en voorzic[lees meer...]htig met vet. Voel me als herboren, na twee weken reeds. Over een paar weken weer bloedonderzoek en dan kijken hoe ik verder moet met mijn Barretslokdarm en stille reflux

25-07-2017 | Vrouw | 67
Barrett's slokdarm
Ik heb sinds het gebruik van pantaprozol erg veel pijn in mijn buik en een zeer opgeblazen gevoel. Ik heb nog een doosje pantaprozol van aurobindo liggen, die ik nu ga gebruiken. ik las op internet in een review dat een gebruiker van Pensa ook daarop over was gestapt en aanzienlijk klachten vermindering.

Nexium

15-04-2016 | Man | 67
Barrett's slokdarm
Vanwege gering prijsverschil gedwongen overgestapt op generieke medicijn. Begin gebruik kan ik niet vinden wrs voor 2000.

15-04-2016 | Man | 67
Barrett's slokdarm
Gebruikte Nexium minstens 10 jaar toen dat ineens niet meer vergoed werd. Terwijl het prijsverschil tussen het generieke en merkmedicijn per verpakking een paar cent was. Verschil bijbetalen mocht niet. Nu dus capsules in plaats van een harde tablet. De verpakking is steviger dan de capsule zodat regelmatig de capsule plat of uit elkaar uit de verpakking komt.

31-01-2016 | Vrouw | 70
Barrett's slokdarm
Nu na 5 jaar zelfs verbetering. Moet wel levenslang Omeprazol blijven slikken, maar tot nu toe geen bezwaar. Ook houd ik mijn vitamine B12 in de gaten en slik tabletten van Solgar. Zijn duur maar watergedragen en worden ook inderdaad opgenomen. Ook slik ik extra magnesiumtabletten. Omdat ik tabletten tegen hoge bloeddruk slik (chloortalidon), kan dit in combinatie met Omep[lees meer...]razol een tekort veroorzaken.

20-11-2015 | Vrouw | 72
Barrett's slokdarm
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn, bij mijn laatste gastrocopie bleek alles rustig te zijn en hoef ik pas over 3 jaar een volgende gastrocopie te ondergaan. Het enige nadeel is dat mijn haar uitvalt en mijn voeten en enkels opzwellen, maar dat neem ik maar voor lief!

18-03-2015 | Man | 66
Barrett's slokdarm
De verpakking van Sandoz bestaat uit capsules (zacht) in doordrukstrips die zoveel kracht vergen dat de capusles regelmatig geplet worden en soms open gaan. De hoeveelheid verpakking is veel groter dan noodzakelijk. Had eerst orginele Nexium, dat zijn harde tabeletten los in een potje. Dat vele male handiger.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2362)
Depressie (1912)
Angst & paniekstoornis (1810)
Hoge bloeddruk (1347)
Acne/puistjes (958)