esomeprazol

Maagzuur (brandend) (10 meningen)
Maagzuur (5 meningen)
Maagontsteking (2 meningen)

16-01-2019 | Man | 74
esomeprazol (20mg)
Barrett's slokdarm
"de ene Esomeprazol is de andere niet" Na jaren last van maagzuur werd door de internist vast gesteld dat mij maagklep niet werkte en ik last had van een barretslokdarm verschillende . Begonnen met Losec Mups en nog wat merken die niet effectief waren terecht gekomen bij Nexium. "Slikken tot het einde der dagen" was de boodschap. Na sinds 2001 tot ca 2014 Nexium 20 mg ge[lees meer...]slikt. 100% effectief. Door de bezuinigingsdrang werd door huisarts en apotheker diverse andere esomeprazolllen voorgeschreven waarvan ik 8 merken heb gehad . Zonder uitzondering hadden deze vervelende bijwerkingen, zoals onverklaarbaar gewichtsverlies) en/of waren niet 100% effectief. De werkzame stof in Nexium is magnesium tri-hexidine terwijl de andere Esomeprazollen magnesium di-hexidrine of magnesium amorph-hexidrine bevatten.

15-04-2016 | Man | 67
esomeprazol (20mg)
Barrett's slokdarm
Gebruikte Nexium minstens 10 jaar toen dat ineens niet meer vergoed werd. Terwijl het prijsverschil tussen het generieke en merkmedicijn per verpakking een paar cent was. Verschil bijbetalen mocht niet. Nu dus capsules in plaats van een harde tablet. De verpakking is steviger dan de capsule zodat regelmatig de capsule plat of uit elkaar uit de verpakking komt.

20-11-2015 | Vrouw | 72
esomeprazol (40mg)
Barrett's slokdarm
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn, bij mijn laatste gastrocopie bleek alles rustig te zijn en hoef ik pas over 3 jaar een volgende gastrocopie te ondergaan. Het enige nadeel is dat mijn haar uitvalt en mijn voeten en enkels opzwellen, maar dat neem ik maar voor lief!

18-03-2015 | Man | 66
esomeprazol (10mg)
Barrett's slokdarm
De verpakking van Sandoz bestaat uit capsules (zacht) in doordrukstrips die zoveel kracht vergen dat de capusles regelmatig geplet worden en soms open gaan. De hoeveelheid verpakking is veel groter dan noodzakelijk. Had eerst orginele Nexium, dat zijn harde tabeletten los in een potje. Dat vele male handiger.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum