Bestaat uit:
Morbus Sudeck (1)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Targinact 1 5
Naproxen 1 4
Tavanic 1 2
Dyta-Urese 1 5

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)

Dyta-Urese

19-04-2021 | Vrouw | 38
triamtereen / epitizide
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
Na mijn ongeval kreeg ik deze medicatie voorgeschreven. Maar ik was constant moe en futloos. Ik kon niet meer normaal functioneren. Daarom de overschakeling naar Nortrilen in combinatie met redomex voor de zenuwpijn.

Nortrilen

19-04-2021 | Vrouw | 38
nortriptyline
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
Heeft mij 3 á 4 jaar na mijn ongeval goed geholpen. De dosis is ook blijven opbouwen gedurende de jaren. Tot ik nu, plots op 6 maand tijd, 10kg ben bijgekomen. Volgens de pijnkliniek, zou dit aan Nortrilen liggen. Ik ga nu starten met nieuwe pijnmedicatie. Maar wou toch eventjes delen dat, de bijwerken van het afbouwen van Nortrilen, zeker kloppen met de bijsluiter. [lees meer...]Ik heb het allemaal, moe, angstig, geïrriteerd zijn, moe, grieperig gevoel, ... Dus nog een paar weekjes en dan zou ik terug de oude moeten zijn.

Gabapentine

17-01-2021 | Vrouw | 52
gabapentine
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
Voor de pijn helpt het goed, alleen ben ik nog wat suf. Is begin stadium. Maar ik slik 3 per dag. Heb het nu 5 dagen. Super medicatie alleen duizelig en lichte hoofdpijn en veel moe na medicatie na 3 uurtjes ben ik suf

Tavanic

10-01-2020 | Vrouw | 82
levofloxacine
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
Na een week inname via infuus in kliniek, enkele dagen na verlaten ziekenhuis ruptuur van achillespees... afblijven die handel.

Naproxen

29-09-2019 | Man | 66
naproxen
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
Heb Naproxen 500 mg van de huisarts gekregen. Een half uur na de inname van kop tot teen vreselijke jeuk, en over het hele lichaam vuur rood. Misselijk, duizelig en amper kunnen praten, moest mij echt erop concentreren om niet in slaap te vallen. . Huisarts gebeld, meteen kwam de ambulance. Zuurstof, Adrelanide toe gediend. Was een hele heftige ervaring. Door ademnood beg[lees meer...]on ik ook nog te hyperventileren. Ook ik heb eerder 2 Naproxen geslikt, pas na de 3. tablet kreeg ik deze reactie.

Lyrica

28-02-2018 | Vrouw | 55
pregabaline
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
CRPS hand-arm-schouder na polsoperatie begin november 2017. Veel pijn, zwelling hand, kiné onmogelijk. Dit medicijn maakt dat ik minder pijn heb en mijn hand en arm beetje bij beetje weer begin te gebruiken. Kiné kan ook terug, met succes, zwelling hand is zo goed als verdwenen.

Nortrilen

23-11-2017 | Man | 73
nortriptyline
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
Meniscus rechts binnenzijde verwijderd (1980), Heupprothese Links en rechts (1993 en 2000), Geperforeerde appendicitis (1993), Hemicollectomie (1993). 5 interventies voor obstructies dunne en dikke darm - intense vergroeiingen (vanaf 1993 tot heden). Ongeval met kettingzaag - nervus medianus gedeeltelijk weggerukt. Ontwikkeling van "Südeck-atropie "- CRPS II definitief 20[lees meer...]05. Werking van verteringsstelsel wordt meer en meer verstoord en ontlasting blijkt onmogelijk - Plaatsing van Ileostoma (2017). De dikke darm moet verwijderd worden (2018). Hartproblemen, een deel krijgt te weinig zuurstof en ... (2018). Bij deze kroniek behoort een gedurig aangepaste medicatie, die uiteraard oplossingen aanbood, maar tevens ook vergezeld ging met nevenwerkingen, die soms ook mede de oorzaak waren van verdere problemen.

Lyrica

08-10-2017 | Man | 73
pregabaline
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
20 mei 2005 Kettingzaag trauma linkerpols. Nervus medianus weggerukt. Na 3 weken werd sudeck vastgesteld. 1 jaar met zware medicatie en testen, Transtecpleisters, neurontin, beerblocs, stellatumblocs, enz. neurostimulator tot uiteindelijk Lyrica de betere oplossing bleek. De pijn is er nog steeds en soms niet te harden, dan maar oxynorm en oxycontin tot het gaat. We vecht[lees meer...]en nog steeds maar het blijft aartsmoeilijk. Spijtig dat ik moet vaststellen, dat na 12 jaar er medisch bijna geen vooruitgang is gemaakt. Het gebruik van deze medicatie op lange termijn heeft ertoe geleid dat mijn dikke darm diende verwijderd te worden en leef ik verder met pijn en Ileostoma en veel medicatie. En toch is het leven soms mooi.

Fentanyl

08-09-2015 | Vrouw | 32
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
Fentanyl werkte wel, maar zorgde voor veel obstipatie. Mede doordat mijn maag en darmen al ernstig vertraagd zijn. Ook werd de pijn niet voldoende verminderd om me echt lekkerder te voelen.

Targinact

08-09-2015 | Vrouw | 32
oxycodon / naloxon
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
Voor mijn CRPS hielp geen enkele pijnstiller goed en als iets hielp dan zorgde het voor een extra vertraging van m'n maag en darmen. Nu gebruik ik de Targinact samen met Ketanest en Gabapentine en voor doorbraakpijn Oxynorm en eindelijk is mijn pijn onder controle te houden. CRPS pijn is nooit helemaal weg te krijgen maar deze combinatie zorgt wel voor een draagbare pi[lees meer...]jn. Bijwerkingen heb ik helemaal niet nu.