gabapentine

Polyneuropathie (12 meningen)
Restless legs syndrome (rusteloze benen) (5 meningen)
Aangezichtspijn (2 meningen)

Gabapentine bij zenuwpijn

Bojan Nikolik (06-05-2015)

08-09-2020 | Man | 37
MS (multiple sclerose)
Vandaag via de oogarts voorgeschreven dat het eventueel kan helpen tegen nystagmus. Ik ben namelijk in het jaar 2008 gediagnoseerd met Multiple Sclerose. Ik kan nog niet voorspellen of het wel of niet zal helpen tegen de nystagmus.

01-09-2020 | Man | 44
gabapentine (300mg)
Dit medicijn gebruik ik nu ongeveer 5 jaar tegen zenuwpijn in mijn linker voet, beiden bovenbenen en mijn zitvlak. In het begin had ik wel vervelende bijwerkingen die na een tijdje weg gingen. Zoals ernstige duizeligheid, (vooral na inspanning) en wazig zien. Al met al werk dit medicijn (op medicinale wiet na), het beste tegen de zenuwpijn. Maar toch is de zenuwpijn he[lees meer...]el vaak ondraaglijk, (dus in het verleden wel eens een dosis overgeslagen: dan merk je toch dat het midicijn echt wel wat doet). Zoals ik eerder al aangaf, het enige wat mij bijna volledig pijn vrij krijgt is (medicinale) wiet, al geeft dat bij langdurig gebruik juist vervelende bijwerkingen.

11-06-2020 | Man | 76
gabapentine (100mg)
heb longfibrose pijn over het hele lichaam pijnbestrijding ziekenhuis heeft het medicijn gabapentine 100mg helpt helemaal niet vandaag kreeg ik teveel emoties ,onbegrijpelijk dat ze dit voorschreven ,moet terug naar het zieken naar de longarts ,zal contact met deze kluns opnemen hij moet toch ervaring hebben!

07-04-2020 | Vrouw | 61
gabapentine (100mg)
Ik neem gabapentine nu 4maanden.mijn doos is leeg,stop ik nu.nam het voor beknelde zenuw in onderrug.voel me momenteel heel goed.

11-03-2020 | Man | 53
gabapentine (400mg)
Na klaplong operatie zijn er wat zenuwen beschadigd waardoor er enorme zenuwpijn in de rechterarm, oksel en borst optrad. In eerste instantie heb ik Amitriptyline voorgeschreven gekregen maar deze gaven flink wat bijwerkingen. Daarna dus overgestapt op Gabapentine. Het medicijn werkt bij mij naar behoren. De capsules hebben een behoorlijk formaat en geven soms wat problem[lees meer...]en om ze weg te slikken. Heb nog wel enigszins een gevoelige arm maar het is niet storend. Gabapentine werkt bloeddrukverlagend, dus soms heb ik last van wat duizeligheid, vooral bij "het uit de stoel komen", of "bukken om iets op te rapen". Ik ben ook wat vergeetachtiger geworden, en kan soms niet op het juiste woord komen. Al met al, toch wel tevreden met dit medicijn. Alles is beter dan die scheurende zenuwpijn.

11-03-2020 | Man | 43
gabapentine (300mg)
Hallo allen . Ik gebruik dit medicijn voor heel veel Ischias/hernia pijn . Waarom omdat 2 dokters het verschillende zeggen . Voor geschreven door een neuroloog . Grofgeschut noemde hij dat vraag me alleen waar hij dat fabeltje vandaan heeft . Het is gewoon zeer en zeer slecht spul . Ik gebbruik 7 x 300 mg en de pijn pfff . Kan niet staan of lopen daardoor beweeg ik [lees meer...]mij op handen en knieen . Dit duurt nu al een week zo . In 3 dagen 7 uur slaap geestelijk nu wek gebroken . Antwoord ziekenhuis je moet geduld hebben .

12-02-2020 | Vrouw | 42
gabapentine (300mg)
gestart met 300 mg 1 x dgs 1 tabl. vrij snel last van enorme duizelingen, gevolgd door hoofdpijn. Niet kunnen functioneren was echt heel naar. gezakt naar 100 mg. 1 x dus 1 tabl. duizelingen, raar gevoel in hoofd, kreeg depressieve gedachtes. hele nare heftige dromen, hartkloppingen was echt vreselijk. gestopt met t middel en nu hopen dat ik snel van deze bijwerkingen [lees meer...]af ben, eens maar nooit meer!!

04-01-2020 | Man | 72
Polyneuropathie
ik heb last van polyneuropathie en RLS, tijdens het overgaan van PRAMIPEXOL tegen RLS naar GABAPENTINE, ontdekte ik dat halverwege deze overgang de klachten sterk verminderd waren. alleen gabapentine werkte niet. Nu slik ik beide in de halve dosering. ieder 2 voor het avond eten en van ieder 2 in de loop van de avond. de RLS blijft helemaal weg en de neuropathie is sterk [lees meer...]verminderd, ideaal ik kan weer slapen en met weinig pijn in mijn voeten leven.

14-11-2019 | Vrouw | 35
MS (multiple sclerose)
Ik heb een uitbreiding van een shub die ik 2015 heb gehad, van links naar de rechterkant. Sinds vier maanden brandende pijn over het gehele rechterbeen. Nu met dit middel aanzienlijk minder last.

24-09-2019 | Man | 57
Polyneuropathie
Gemengde er haring, het helpt redelijk goed tegen de pijn maar de bijwerkingen zijn zeer aanwezig. Beetje kiezen tussen 2 kwaden. Voor nu gekozen voor 6 pillen per dag, net te doen icm werk.

15-07-2019 | Man | 59
Lage rugpijn
Sterke pijnstillers (O.a. (half)opiaten) noch fysiotherapie kon de steeds heviger wordende pijn in de onderrug (met uitstraling tot boven de knieën) verzachten. Daardoor veel arbeidsverzuim. In de opstartfase (met bijbehorende gewenningsklachten!) merkte ik dat de pijn werd afgetopt. Kon daardoor eindelijk weer aan het werk en de draad oppakken

17-04-2019 | Vrouw | 46
gabapentine (300mg)
Heb zenuwpijn in mijn onderarm Gabapentine in combinatie met Naproxen 500 en tramadol gekregen maar het is geen doen , kan niet functioneren

28-03-2019 | Man | 76

25-02-2019 | Vrouw | 68
Onrustige benen
Ik word helemaal gek van het rusteloze gevoel in mijn voeten, tintelingen en kramp en niet stil kunnen houden. slaap daardoor heel slecht, ondanks oxazepam. Ik heb Parkinson en weet me geen raad meer. Ik las op facebook dat iemand hiertegen injecties krijgt met vitamine B12. Heeft iemand ervaring hiermee ?

14-02-2019 | Man | 69
gabapentine (100mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na inname van pramipexol 1 tablet van 0,125mg verdwijnt RLS meteen, maar na 5 maanden keert het weer terug. Dosis verhoogt naar 2 tabletten en RLS verdwijnt weer weg. Helaas keert het weer terug na 5 maanden en krijg ook nog zenuwpijn in beide knieholten. Neuroloog schrijft andere medicijn voor en dat is gabapentine. Eerst 2 weken 1 tablet pramipexol (om af te bouwen) same[lees meer...]n met 1 capsule gabapentine. De pijn zakt wat af, maar RLS blijft hetzelfde. Daarna 2 capsules gabapentine en het werkt averechts: RLS en zenuwpijn verergert. Na twee weken heb ik zelf besloten 1 capsule per dag te nemen en RLS en pijn zakt helft weg, maar verdwijnt niet. Afspraak gemaakt met nueroloog voor verder behandeling.

09-01-2019 | Vrouw | 63
gabapentine (800mg)
Ben begonnen met 3x300mg gabapentine ,dan opgetrokken tot 3x 800mg per dag , hopende op verbetering voor mijn zenuwpijnen . Ben ermee gestopt omdat de pijnen bleven . Ben veranderd van specialist omdat de vorige gewoon tegen le zei dat het tussen mijn oren zit .

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum