Ervaringen met Gabapentine

gabapentine

verwardheid versuft spraakongemak duizeligheid achteruitgang in geheugen of andere denkvaardigheden

Polyneuropathie (18 meningen)
Restless legs syndrome (rusteloze benen) (7 meningen)
Aangezichtspijn (2 meningen)

Gabapentine bij zenuwpijn

Bojan Nikolik (06-05-2015)

01-03-2024 | Vrouw | 42
gabapentine (300mg)

achteruitgang in geheugen of andere denkvaardigheden duizeligheid spraakongemak versuft verwardheid

Van het merk stryder een grote ramp zo erg dat ik niet meer normaal kon functioneren. Een keer net na in nemen naar de action. Daar 3 uur gelopen omdat ik niet meer wist wat ik nodig had zak snikkers open getrokken omdat ik dacht flauw te gaan vallen. Gevoel van dikke tong en niet goed kunnen praten. Helemaal de weg kwijt zijn in je zelf. De pijn die voel je niet dat [lees meer...]is een plus punt. Bij het merk Aurobindo he. Ik deze bij werking niet. Nu meer dan week gestopt en als nog vreselijke bijwerking denken dat ik depressief word. Zweten. Diarree. Last van spieren. Snel dingen vergeten. Eerst ook spier stuipen en trillingen. Ik slikte het voor na spierziekte.

13-01-2024 | Vrouw | 43
gabapentine (100mg)
Sinds 2002 diagnose, maar 10 jaar eerder ook al klachten. Nu slaap ik als een roos, en heb geen pijnklachten meer die ik altijd had (21 x per jaar naar manuele therapeut. Nu een enkele keer. Via UZ Gent hier gekomen. Gabapentine werkt trouwens anders dan voedingssupplement Gaba ( dat een half jaar eerder geslikt)

09-12-2023 | Man | 59

07-12-2023 | Vrouw | 47
Polyneuropathie
Ik heb Gabapentine 900 mg per dag voor Dunne Vezel Neuropathie en ben er erg blij mee. Geen opvliegers of onrustige benen meer en de pijn aan de huid en in mijn voeten en benen is ook veel beter te verdragen. In het begin wat griepklachten en wazig maar na een paar dagen ging dat beter en kon ik per week opbouwen. Tevreden!

01-10-2023 | Vrouw | 75
gabapentine (100mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na jaren RLS te hebben met heel slecht slapen. Is dit laatste geconstateerd dat dit komt door RLS. Dacht daar alleen maar overdag last van te hebben. Begonnen met 1x300mg. Al snel naar 2x300mg. Dit hielp niet en kreeg veel bijverschijnselen. Wilde toch wel iets proberen. Voorgesteld om minder bv 100mg. Dit hielp goed. Omdat ik ook maagbeschermers gebruik moest ik toch na[lees meer...]ar 200mg. Dit had effect. Nu, na een jaar zit ik nog steeds op 200 mg. Per dag. Heb nauwelijks tot geen RLS meer. Hopelijk blijft dit goed gaan.

18-08-2023 | Vrouw | 70
gabapentine (100mg)
versleten rug, verschoven rugwervels, neuropathie

17-08-2023 | Vrouw | 66
gabapentine (300mg)
3 x 300 mg per dag ..veel.last van bijwerkingen... Slapeloze nachten....misselijk....geen eetlust ....moe...bot en spierpijn in nek....bovenarmen. Krachtverlies in armen en handen .... Wat een vreselijk middel....nu 6 weken na stoppen ....NOG ....last van stijve arm spieren..spierpijn in bovenarmen...en nek ...worden heeeeeeeeelllll langzaam aan minder

10-06-2023 | Vrouw | 53
gabapentine (100mg)
Ivm gebroken rug slik ik dit middel naast paracetamol. Ik ervaar geen bijwerkingen behalve dat mijn gewicht enorm is toegenomen. De pijn is wel onder controle en daar ben ik erg blij mee!

03-06-2023 | Vrouw | 62
gabapentine (400mg)
Ik gebruik deze medicatie tegen zenuwpijn bij MS. Zoals de MS verpleegkundige aangaf langzaam opgebouwd om zo (ook in de toekomst) zo min mogelijk last te hebben van eventuele bijwerkingen. Hier heb ik tot op heden -na ruim 2 jaar- geen last van gehad. Ik ben met deze medicatie begonnen omdat de amitriptyline bij mij veel bijwerkingen bracht.

29-03-2023 | Vrouw | 41
gabapentine (300mg)
Weinig effectief tegen uitstralingsdoor hernia. Na operatie ben ik nu aan het afbouwen. Vervelende bijwerkingen. Mentaal niet fit. Bijwerkingen zoals suffigheid waren goed te doen. Nu met afbouwen wel nare bijwerkingen. Opgejaagd gevoel, huilen om alles, angstig, slecht slapen... Ik hoop dat dit snel voorbij is, maar afbouwen moet langzaam, dus duurt nog wel even.

29-03-2023 | Man | 76
gabapentine (100mg)
had een hernia veel pijn maar met dit medicijn ben ik van de ergste pijn af gekomen ik gebruik het nu 4 weken en begin nu met afbouwen hoop dat dit ook goed gaat

15-03-2023 | Vrouw | 73
gabapentine (300mg)
Na een stenose operatie voor zenuw pijn te verminderen. Nu 8 weken gebruikt,gestopt ivm te veel bijwerkingen,slaap er wel goed van

15-03-2023 | Vrouw | 52
gabapentine (100mg)
Moeten nemen voor uitstralingen van rug naar benen en tenen helpt totaal niks bij mij

15-11-2022 | Man | 50
Polyneuropathie
Na Lyrica , Tegretol , Redomex nu Gabapentine voorgeschreven gekregen van de pijnkliniek. Reden L4 uitstralingspijn en pijn na mislukte liesbreuk operatie . Dit soort van medicatie maakt je suf en moe . Een email moet je 30 keer lezen en herlezen en je snapt het dan nog niet . Helpt wel tegen de scherpe pijn maar de bijwerkingen zijn verschrikkelijk voor mij .

14-11-2022 | Vrouw | 77
Polyneuropathie
Probeer zo rustig mogelijk te leven. Maak elke dag een kleine wandeling van 20 minuten in het bos. Probeer niet over mijn grenzen te gaan en als ik dat toch doe, bijvoorbeeld lekker koken voor vrienden, verdeel ik de werkzaamheden in 2 dagen en neem de dag na het etentje een baaldag. Dat betekent gewoon nietsdoen maar een fijn boek lezen of muziek luisteren. Vooral de ding[lees meer...]en blijven doen die je nog kan doen en waar je blij van word!

14-06-2022 | Vrouw | 55
gabapentine (75)
Gekregen ivm zenuwpijn uitstralend vanuit li bil. Hielp redelijk. Erg suf. Afbouw:eerst een x 75, na 3 dgn stop Toen veel klachten: angst, geen eetlust, misselijk, traag bewegen, echt flink ziek. Ben nu 3 dgn gestopt. Ben benieuwd hoe lang klachten aanhouden.