ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

09-04-2018

Gabapentine (gabapentine)

Prima ervaring. Goed af te stemmen vanwege mogelijke hoeveelheden. Geen bijwerkingen.
26-02-2018

Gabapentine (gabapentine)

Tot nu toe krijg ik de medicatie niet goed weg, ik ben een moeilijke pillenslikker en bij openbreken van de capsule en mengen in m, n vla/yoghurt ga ik erg over m,n nek, ik ben dus op zoek naar een alternatief in andere vorm. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
10-01-2018

Gabapentine (gabapentine)

Had veel last van neuropathie in handen, voeten en zelfs in de benen. Kon bijna niets meer ondernemen. Ben begonnen met de laagste dosis en geleidelijk opgehoogd tot 3 x of 1000mg. Hiermee kan ik nu weer de zenuwpijnen beperken zodat ik tenminste niet meer helemaal van andere afhankelijk ben. Heb wel nog in lichte maten last van tintelingen in vingers en tenen en mijn voet[lees meer...] voelt soms als een stijve blok. Alleen de fijne motoriek in de vingers is nog weg. Gebruik dit nu ongeveer een half jaar.
02-12-2017

Chronisch pijnsyndroom

Dit superspul kreeg ik van de pijnbestrijding. Ik had destijds veel last van mn rug. Het doosje niet opgemaakt ,is toch een behoorlijk versuffend middel, als je het overdag gebruikt,maar ik kwam erachter dat ik ervan slaap, zoals ik vroeger sliep,tientallen jaren geleden, heerlijk ! Zorgeloos, geen nachtmerries meer, doorslapen, fijne dromen, geen enge of dwanggedachtes me[lees meer...]er. Gewoon het beste slaapmiddel dat er is. Nu krijg ik het middel van mn huisarts tegen slaapproblemen en PTSS. Geen enge gedachtes meer maar een fijn gevoel. Waarom gebruiken ze dit nou niet als antidepressiva, je word er blij en rustig van.Heerlijk relaxed.
19-11-2017

Fibromyalgie

De eerste dag leek ik wel dronken, dat werd al snel minder. Enkel de eerste 3 weken heb ik vanwege fixatie desperatie heel erg last gehad van dubbelzien. Verder viel het wel mee en verdwenen ze snel.
02-11-2017

Gabapentine (gabapentine)

Ik gebruik sinds 2 jaar gabapentine voor neuropatische pijnen door verklevingen in de buik na 5 buikoperaties.. Sinds 2 weken heb ik een dosering van 3x 800mg per dag. Ook slik ik hierbij nog amitriptyline 2x 25mg. Sinds de ophoging van de dosering ervaar ik veel bijwerkingen. Dat was bij iedere ophoging al zo maar nu zijn er bijgekomen zoals branderig gevoel in mond en li[lees meer...]ppen bij het eten en de pijn in mijn handen en voeten. Er is voor mij alleen nog Lyrica ter beschikking als alternatief maar daar kan ik helemaal niet tegen. Dus het beste uit 2 kwaden gekozen. De gewenning treed redelijk snel op, en daardoor minder lang werkzaam, en ik ben bijna aan de maximale dosis.....
19-10-2017

20-09-2017

Narcolepsie

Ik heb in verband met mijn narcolepsie enkele maanden Gabapentine gebruikt voor de nacht, om overprikkelde zenuwen in mijn hersenen tot rust te brengen. Ik had de dosis opgebouwd naar 900 mg en het hielp goed, ik sliep rustiger en de levendige dromen namen af, echter merkte ik dat ik mij wat depressief begon te voelen. Omdat ik ook last had van ernstige duizeligheid, ben i[lees meer...]k weer teruggegaan naar 600 mg, maar dit verbeterde mijn stemming niet. De depressieve klachten bleven in ernst toenemen en ik kreeg last van zelfmoordgedachten, waarna ik in overleg met de neuroloog gestopt ben met de Gabapentine.
Pagina 1 van 7

Mirena (2043) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (444) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!