lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

01-01-2017

Polyneuropathie

Ik kreeg neuropathie door chemo's en moest de dosis verlagen van taxol (chemo ). En is niet meer overgegaan, naar neuroloog, en kreeg steeds ander medicijn om te proberen, maar zij kan mij niet meer verder helpen, dus moet ik doorgaan met gabapentine. Mijn vraag is, is er geen betere middel voor neuropathie? Ik had ook amitriptyline crème geprobeerd maar hielp totaal niet[lees meer...]. Ik ben bang als ik met gabapentine stopt dat het dan nog erger word! Moeilijk...hopelijk weet iemand het?
17-11-2016

Polyneuropathie

Heb dit medicijn tegen zenuwpijn (DVN) gebruik 3x per dag 900mg maar met matig resultaat, geen bijwerkingen. Hiervoor Lyrica en amitriptyline gebruikt zonder resultaat, maar wel met bijwerkingen suf, droge mond
03-11-2016

Aangezichtspijn

Bij dit medicijn moest ik de dosering ophogen tot 2400mg per dag om grotendeels mijn neuropatische aangezichtspijn te stillen. Ik bleef wel altijd wat last houden. Door de hoge dosering waren de bijwerkingen heftig. Impotentie, droge mond, duizeligheid en stemmingswisselingen. Gestopt en overgestapt op Duloxetine op advies huisarts.
19-08-2016

Artrose van de wervelkolom

Dit is echt onvoorstelbaar. Na 40 jaar insomnia, slapeloosheid, nu gabapentine gekregen en ik slaap. En de pijn is een flink stuk minder. Ik kreeg deze capsules van de arts pijnbestrijding, maar ik slaap daarnaast als 'n roos, net zoals 40 jaar geleden. De malende gedachtes zijn weg, er is rust in mn kop. Gabapentine werkt 100x beter dan al die kilo's slaapmedicatie die ik[lees meer...] weggestouwd heb. Bijwerking is dat overdag de stroom gedachtes ook weg is, wat suffig en relaxt, maar dat vind ik alleen maar zalig. Ik kan dus alleen maar zeggen, pijn weg en rust in mn kop en ik slaap als een roos. Gabapentine de nieuwe slaappil.
31-07-2016

Polyneuropathie

Na herseninfarct cva op linkerhelft lichaam sterkeneuropatische pijnen: branderig gevoel en steken. Slik amitriptilyne voor nachttrust, dat werkt redelijk. Eerst lyrica geslikt maar kreeg bijwerkingen:extreem moe en suf, trage reactie etc. Nu poging met gabapentine 3xdgs 300 mg. Reguliere inname tramadol 2x daags.
14-07-2016

Brachioradiale jeuk

Sinds enkele jaren erge last van Brachioradiale jeuk na lichttherapie voor Vitiligo (beschadigde zenuwuiteinden). Na vele smeersels uiteindelijk dit gevonden op internet en gevraagd en gekregen van de huisarts. Medicijn werkte direct, voor mij geen gekmakende slapeloze nachten en opengekrabde huid meer!
10-04-2016

Polyneuropathie

Eerder Lyrica gebruikt voor neuropathische pijn (zenuwpijnen been) icm amitriptylline en oxycodon. Nu gabapentine icm methadon (en alsnog oxycodon en amitriptylline, laatste in lagere dosis) ipv de lyrica en hoewel het zoeken is naar de juiste spiegel (lyrica onderdrukte iets eerder en beter) aanzienlijk minder en minder hevige bijwerkingen (waaronder gewichtstoename en be[lees meer...]perkende sufheid, droge mond en hartkloppingen). De switch waard dus.
18-03-2016

Gabapentine (gabapentine)

Sinds november 2015 ben ik dit medicijn gaan gebruiken tegen de zenuwpijn in mijn zitvlak (heiligbeen gebroken na een motorongeluk). In het begin haalde het medicijn de scherpe kantjes van de pijn af, maar nu krijg ik de indruk dat het medicijn niet of nauwelijks nog werkt. De bijwerkingen met 600 mg per dag krijg ik alleen met inspanning. Mijn specialist zegt dat hij nog[lees meer...] wil verhogen, maar dat wil ik niet, omdat ik dan ook bovenstaande bijwerkingen krijg zonder inspanning. Naar mijn idee zijn al deze medicijnen tegen de zenuwpijn in het begin effectief en later heb je er steeds meer van nodig.
Pagina 1 van 7

Mirena (1937) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (398) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!