Gabapentine

gabapentine

Polyneuropathie (10 meningen)
Restless legs syndrome (rusteloze benen) (5 meningen)
Aangezichtspijn (2 meningen)
Epilepsie (0 meningen)

Gabapentine bij zenuwpijn

Bojan Nikolik (06-05-2015)

17-04-2019

Gabapentine (gabapentine)

Heb zenuwpijn in mijn onderarm Gabapentine in combinatie met Naproxen 500 en tramadol gekregen maar het is geen doen , kan niet functioneren
28-03-2019

Polyneuropathie

25-02-2019

Onrustige benen

Ik word helemaal gek van het rusteloze gevoel in mijn voeten, tintelingen en kramp en niet stil kunnen houden. slaap daardoor heel slecht, ondanks oxazepam. Ik heb Parkinson en weet me geen raad meer. Ik las op facebook dat iemand hiertegen injecties krijgt met vitamine B12. Heeft iemand ervaring hiermee ?
14-02-2019

Gabapentine (gabapentine)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Na inname van pramipexol 1 tablet van 0,125mg verdwijnt RLS meteen, maar na 5 maanden keert het weer terug. Dosis verhoogt naar 2 tabletten en RLS verdwijnt weer weg. Helaas keert het weer terug na 5 maanden en krijg ook nog zenuwpijn in beide knieholten. Neuroloog schrijft andere medicijn voor en dat is gabapentine. Eerst 2 weken 1 tablet pramipexol (om af te bouwen) same[lees meer...]n met 1 capsule gabapentine. De pijn zakt wat af, maar RLS blijft hetzelfde. Daarna 2 capsules gabapentine en het werkt averechts: RLS en zenuwpijn verergert. Na twee weken heb ik zelf besloten 1 capsule per dag te nemen en RLS en pijn zakt helft weg, maar verdwijnt niet. Afspraak gemaakt met nueroloog voor verder behandeling.
09-01-2019

Gabapentine (gabapentine)

Ben begonnen met 3x300mg gabapentine ,dan opgetrokken tot 3x 800mg per dag , hopende op verbetering voor mijn zenuwpijnen . Ben ermee gestopt omdat de pijnen bleven . Ben veranderd van specialist omdat de vorige gewoon tegen le zei dat het tussen mijn oren zit .
01-01-2019

Gabapentine (gabapentine)

Na een slaaponderzoek werd PLMD (Periodic Limb Movement Disorder) vastgesteld. Ik heb het in vrij ernstige mate (meer dan 100 bewegingen). Begonnen met Gabapentine. De eerste keer 1 tablet van 300 mg. Ik sprk met dubbele tong en sliep daarna als een os. Wat een openbaring! De tweede keer was de dubbele tong weg en sliep ik prima. Naarmate er gewenning optrad, ben ik gaan o[lees meer...]phogen. Ik zit nu op 4 x 300 mg, wat ik een uur voor het slapen inneem. Ik hoop dat het goede slapen continueert en dat er niet weer gewenning optreedt. Dan moet ik contact met de specialist opnemen en zal ik moeten overstappen op iets anders. Ik begreep dat 1200 mg in 1 keer de maximale dosis is. Ik vind de bijwerkingen niet heel vervelend. Soms voel ik me het begin van de ochtend nog wat suf, maar dit is al snel verdwenen. Het zijn vrij grote capsules om in te nemen. Hier heb ik persoonlijk gelukkig geen moeite mee.
08-12-2018

Gabapentine (gabapentine)
Hereditaire motorische en sensorische neuropathie

Veel minder krampen in benen.
06-12-2018

Gabapentine (gabapentine)

ik voelde me zwaar bezopen met een flinke kater die dag. ik kon niet recht lopen maar had tegelijkertijd knallende koppijn.
23-09-2018

Stemmingswisselingen

na mijn alcohol verslavind waar in ik oa. gebruikte om mijn stemmingen te beinvloeden ben ik tijdens mijn klinische opname met dit medicijn begonnen. Aanvankelijk werkte het heel goed naarmate de tijd vordert veel rugklachten, stijfheid van spieren en gewrichten. Vrij neutrale gevoelens vlakt erg af. Geen emoties meer bijna. En geen opperbeste stemming.
11-09-2018

Polyneuropathie

Het haalt de scherpe randjes eraf.
22-08-2018

Gabapentine (gabapentine)

Ik heb door het Ehlers Danlos Syndroom vaak pijnklachten en ook (stevige) zenuwpijn. Ook het zenuwstelsel is door de EDS snel ontregeld. Sinds ik gabapentine heb zijn mijn pijnklachten enorm verbeterd en is mijn zenuwstelsel ook rustiger geworden. Ik ben erg blij met dit middel. Ach en dat ik wat voller wordt (ik pas mijn kleren nog wel) dat neem ik maar voor lief. Want [lees meer...]dit middel zorgt er voor dat ik me zoveel prettiger voel met veel minder zenuwpijn. En dat vind ik toch het belangrijkste. Ik gebruik 3x per dag 900 mg (3 capsules van 300 mg per keer)
03-07-2018

Pijn (algemeen)

samen met paracetamol (4 x dgs 2st) pijnbestrijding na het doorbuigen van mijn knie. 7 weken terug heb ik een hele knieprothese gekregen.
02-06-2018

Chronisch pijnsyndroom

Kreeg ze op de pijnpoli tegen de pijn in mijn rug ,die af en toe flink opspeelt ; scoliose -versleten onderrug- en versleten heup Maar de fijne bijwerking, daar wist ik niks van; je slaapt als een blok ! Alle gedachtes gaan weg en je valt gewoon in een diepe slaap , urenlang , heerlijk. Daar kan echt geen slaappil tegenop. En ik heb in mijn leven zowat alles u[lees meer...]itgeprobeerd ! Wel wat suffig in de ochtend. Ik neem ze nooit overdag in, want dan ben ik niks meer waard. s avonds of snacht , en niet altijd , alléén als ik pijn heb of als ik weer dagen heel slecht heb geslapen. Super ! Bijtanken. Het is geen middel om iedere dag in te nemen, hoewel ze dat altijd voorschrijven. Dan krijg je i d d flinke bijwerkingen.
05-05-2018

Gabapentine (gabapentine)

Vorig jaar ben ik behandeld voor borstkanker. Ik had erg veel last van overgangsklachten maar mocht daarvoor niets met hormonen gebruiken. Dus kreeg ik van de oncoloog gabapentine voorgeschreven. Eerst 1 voor de nacht. Daarna opgehoogd naar 3x 1 per dag. De eerste week wat last van de bijwerkingen maar nu gaat het prima. Heel tevreden.
09-04-2018

Gabapentine (gabapentine)

Prima ervaring. Goed af te stemmen vanwege mogelijke hoeveelheden. Geen bijwerkingen.
26-02-2018

Gabapentine (gabapentine)

Tot nu toe krijg ik de medicatie niet goed weg, ik ben een moeilijke pillenslikker en bij openbreken van de capsule en mengen in m, n vla/yoghurt ga ik erg over m,n nek, ik ben dus op zoek naar een alternatief in andere vorm. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum