Nortrilen

nortriptyline

Stoppen met roken (24 meningen)
Postnatale depressie (2 meningen)
Polyneuropathie (1 mening)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS) (1 mening)

Nortriptyline (Notrilen)

Bojan Nikolik (06-06-2015)

23-08-2019

Chronische depressie

Ik heb last van wazig zien door deze medicijn nortriptyline 50 mg eerste week geen last alleen droge mond en nu heb echt veel last van wazig, zien ik vraag me af of iemand ook er last van heeft gehad zo ja is het over gegaan oof juist niet??
11-07-2019

Dysthymie

Eerste medicijn dat ik gebruik en het lijkt direct een schot in de roos. Al meerdere maanden geen suicale gedachten meer en de diepe dalen zijn een stuk minder diep geworden. In het begin heel vlak maar dat trok snel weg.
02-07-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Slik al 8 jaar dit middel en ben 100% tevreden, ik leef weer, eet weer, reis weer. In het begin van mijn depressie heb ik van alles geslikt, niks werkte klachten werden groter, ik was net een proefkonijn! Werd verplicht opgenomen en mijn behandelaar schreef NORTRILEN voor en heel snel ging ik weer eten en was binnen enkele maanden weer de 'oude'
14-06-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Bijna 2 jaar Nortrilen 75 nr gebruikt, totdat ik een hoge hartslag kreeg van rond de 140 in rust bij de cardioloog beland. Die vertelde dat het van de nortrilen komt hij had al eerder mensen gehad die hoge hartslag en verzwakte hartspier aan de nortrilen overgehouden hadden. Gelukkig echo hart bleek goed, na stoppen nortrilen hartslag gewoon weer tussen de 60/70. Voor mij[lees meer...] nooit weer!
03-05-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Enorme buikpijnen, waardoor slecht tot niet meer kunnen eten. Op site yoga docente herkende ik haar verhaal, door rugklachten geleerd om buik aan te spannen om zo je rugwervel te beschermen. Immers er was mij verteld dat ik binnen 7 jaar afstanden met een rolstoel zou moeten gaan doen. Inmiddels weet men dat het inhouden van je buik niet goed is. Bij mij daardoor verkorti[lees meer...]ng, vervetting en verzuring van de buikspieren. Na 1 dag Nortrilen slikken was de pijn nagenoeg weg en kon ik weer eten, na een paar dagen nergens nog last van, zo fijn. Weer op gewicht gekomen. De bijwerkingen neem ik voor lief, altijd beter dan hoe ellendig ik me heb gevoeld, kan nu alles weer.
28-03-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Door een ongeluk heb ik zenuwpijn, inmiddels ben ik opgehoogd naar 30 mg omdat de pijn maar aan blijft houden. Dit is het 3e medicijn die ik heb ivm bijwerkingen en een ander medicijn wat niet werkte. Het is effectief tegen de pijn, waar ik zeer blij mee ben, helaas is de hoofdpijn ook wel heel volhardend waardoor ik toch twijfel om te stoppen...
28-03-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Ik ben begonnen met het nemen van nortrilen om ‘s nachts dieper en beter te slapen. Daarnaast zou deze medicatie mijn chronische pijn door fybromialgie verminderen. Ik gebruik de medicatie nu bijna twee jaar en heb praktisch geen pijn meer. Echter moet ik wel zeggen dat dit niet alleen te danken is aan de medicatie, maar ook het trainen van de spieren. Het slapen gaat ook [lees meer...]een stuk beter, slaap beter door en word niet meer wakker van onrustigheden in de nacht. In het begin merkte ik dat ik ook echt een meer uitgeslapen gevoel had, tegenwoordig is dit minder. Dit kan echter komen doordat mijn lichaam gewend geraakt is aan de medicatie.
25-02-2019

Stoppen met roken

Nu 5 jaar geleden via stoppen met roken traject gestart met dit medicijn en na een week geen enkele behoefte meet gehad om te roken. Bovendien werkte het een tijd ook gied tegen lage rugklachten .
17-02-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Kreeg ontzettend veel last van hartkloppingen en veel te hoge bloedruk en paniek aanvallen slapeloosheid. heb dit middel gekregen voor neuropatische zenuw pijn. Mijn ervaring is het middel nog erger als de klachten. Op advies van de specialist gelijk gestopt heb het middel twee weken gebruikt. voor mij hoeft dit niet meer.
17-02-2019

Chronische depressie

na 10 jaar sertraline overgestapt naar nortrilen. ik werd er heel erg vlak van, wilde alleen nog maar in mijn eigen circeltje blijven. wilde alleen nog maar alleen zijn. geen mimiek meer in gezicht. in het begin last van hartkloppingen en opgejaagd gevoel. trillerig. suicidale gedachten zijn wel verdwenen door dit middel, maar ik kan nog steeds nergens van genieten.
07-02-2019

Stoppen met roken

Via via hoorde ik over dit medicijn om te stoppen met roken ... Ik had een aantal pogingen gedaan om te stoppen wat elke keer mislukte .. Bij de huisarts gevraagd om nortrillen en gekregen .. Heeft mij super goed geholpen de eerste weken door ... Nooit meer gerookt
24-01-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Ik slik het nu 2,5 jaar en ben er erg blij mee. In het voorjaar van 2016 gestart met een andere antidepressiva, hierdoor in een ernstige depressie met psychotische kenmerken terecht gekomen. Tijdens opname en wat gerommel met medicatie bleek dat Nortrilen voor mij op dat moment de beste ‘keuze’ was ( naast mirtazapine en oxazepam in het begin, die heb ik er toen ik het nie[lees meer...]t meer nodig had snel vanaf gehaald). In het begin veel bijwerkingen gehad. Duizelig, lage bloeddruk waardoor ik als ik te snel opstond in elkaar zakte, droge mond soms zo erg dat mijn wangen aan mijn gebit plakten, trillen van handen en ontzettend zweten bij elke beweging die ik maakte. Ook ervoor ik erge traagheid net of ik in een slowmotionfilm zat. Nu ruim 2,5 jaar verder nog steeds last van een droge mond (zorg ervoor dat ik altijd een flesje water bij me heb), wat sneller zweten als normaal en gewichtstoename. Ik slik de 150mg voordat ik ga slapen zodat de meeste dufheid ‘s nachts zit. Een ander voordeel is dat het ook rust geeft in mij hoofd (Heb ritalin en methylfenidaat geslikt voor ADHD maar moest daar mee stoppen toen ik in depressie terecht kwam).
17-01-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Ik kreeg eerst gabapentine 100 mg. voor de zenuw klachten in de benen. Geen last meer van de zenuwpijn, maar ik sliep slecht door zware hoest buien en zeer droge mond. Is een bijwerking van dit medicijn. Nu 3 dagen aan de nortrilen 10 mg. Ervaar een lichte verbetering maar begin slecht te slapen en heb veel gerommel in mn darmen. Is dit een bijwerking? Ook lees ik hier dat[lees meer...] het voor wordt voorgeschreven voor stoppen met roken en depressies. Roken doe ik niet en gelukkig heb ik geen last van depressive gevoelens. Nu vraag ik me af is dit wel een goed medicijn voor mijn zenuw pijn in de voeten en benen waardoor ik moeilijk loop en snel vermoeid ben.
12-01-2019

Nortrilen (nortriptyline)

Ik vind dat nortrilen een goede medicament voor mijn depressie. Ik slik 100 mg per dag. Echter is mijn bloedspiegel is hoog. Mijn huisarts heeft 50 mg voorgeschreven en de depressie komt weer terug. Wat is de lange termijn consekventies voor de hoge bloedspiegel?
25-09-2018

Nortrilen (nortriptyline)

Deze medicatie werd voorgeschreven nadat ik was afgebouwd van de maximale dosis sertraline. Helaas had ik een depressie die door de sertraline heen was gekomen. Bij het beginnen van de medicatie merkte ik vrij snel de bijwerkingen en hier heb ik totdat ik stopte met deze medicatie last van gehad. Trillende handen, ontzettend zweten zonder enige inspanning te leveren waardo[lees meer...]or ik niet meer durfde te sporten. Echter merkte ik na acht weken dat de medicatie hielp en kwam ik eindelijk uit mijn depressie. Het voelt alsof ik zonder deze medicatie nooit beter was geworden, alleen had ik enorme last van bijwerkingen. Ben blij dat ik er nu van af ben!
18-09-2018

Nortrilen (nortriptyline)

Na jarenlang SSRI's als Fluvoxamine en Seroxat zonder dat het hielp was Nortrilen voor mij hét middel om van mijn vreselijke depressies af te geraken. Zonder al te veel bijwerkingen in mijn geval een schot in de roos. Het blijft altijd een beetje trial and error met deze middelen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (509) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum