lees de ervaringen

Stoppen met roken
Nortriptyline (Notrilen)
Geef mening

Wordt gebruikt bij:

Nortriptyline verhoogd zowel de hoeveelheid noradrenaline als serotonine in de hersenen

3,47482014388489

volgende > >>
Pagina 1 van 7

03-02-2016

Overspannen/burn-out

Ik zat met zelfmoordneigingen van medicijnen, Champix om van het roken af te komen, nou dat heb ik geweten. Ik zal het nooit iemand aanraden, heb er al vaker rare dingen over gehoord. Ik rook nu nog steeds, maar minder en het gaat heel goed met deze medicijnen, ben met 7 per dag begonnen en zit nu op 4, denk niet dat dit nog veranderd, ik heb eens met 3 geprobeerd, maar da[lees meer...]t ging niet. Wanneer ik met deze medicijnen ben begonnen weet ik niet meer, het zal ong: een jaar of 5 zijn. Ik ben er in ieder geval heel tevreden over. Ik heb ze voorgeschreven gekregen van de arts van het riagg.
02-02-2016

Chronische depressie

Helpt niet afdoende, depressie verschillende keren teruggekeerd. Nu ook Manie erbij. Alternatief Lithium vind ik wel heel erg veel bijwerkingen hebben en tast de schildklier aan.
05-01-2016

Nortrilen (nortriptyline)

hallo, ik heb al verschillende medicijnen gebruikt. zo wel voor een depressie als voor psychoses. ik ben begonnen met sertraline 50 mg. deze werkte altijd prima, totdat ik voor de tweede keer een postpartum depressie kreeg. toen is sertraline zelfs opgehoogd naar 100 mg, maar dit hielp helaas niet. venlafaxine voorgeschreven gekregen, maar deed helemaal niks. dan maar op [lees meer...]advies van de huisarts weer naar de psycholoog. helpt nog steeds niet echt. nu gebruik ik sinds een week of twee nortrilen 100mg, maar voel me wel zo raar. ene dag heel vrolijk en het kan zo omslaan naar heel erg neerslachtig. nog erger dan ik gewend ben. ik heb een kort lontje en ben angstig, daarvoor pak ik dan lorazepam, wat ik eigenlijk niet wil, want daar ben ik aan verslaafd geweest, maar goed het is een noodoplossing. Nu ik al die positieve dingen hier lees over sertraline, heb ik sterk de neiging om weer over te stappen, maar hoeveel mg zou dat verstandig zijn?
12-11-2015

Nortrilen (nortriptyline)

Eerst diverse andere medicijnen gebruikt (anti-depressiva), maar geweldig veel bijwerkingen tw slaperigheid jeuk en op een gegeven moment zat ik onder de pukkels en vreselijke jeuk. Uiteindelijk nortrilen gevonden, nog wel eens pukkels en jeuk en een droge mond, maar veel minder dan bij de andere depressiva, ik kan er goed mee leven.
11-10-2015

Nortrilen (nortriptyline)

Ik heb een week notrilen geslikt. Veel bijwerkingen: moe, nervositeit, zwaardere depressieve klachten, sterke verstopping, wegzakken in gedachten, problemen met plassen, veel trek. Ik ga ermee stoppen. Voel me slechter dan daarvoor. Ik hoop dat jullie betere ervaringen hebben met dit middel.
07-06-2015

Chronische depressie

Geen enkel medicijn hielp mij van mijn chronische depressie en pijn in mijn borst af. Nortrilen wel, maar alleen bij een hoge dosis. Ik slik 150, dat is eigenlijk te weinig, maar bij meer vlak ik af. Ik ben meer dan 20 kilo aangekomen, heb bij lichte spanning al een hele droge mond, zweet erg. Ik wil nu toch stoppen omdat ik alsmaar dikker word. Ik heb een vraag: Hoe lang[lees meer...] duurt het voor je stofwisseling weer normaal is?
31-05-2015

Nortrilen (nortriptyline)

voor mij werkt dit middel voor 3 dingen: post-virale zenuwpijnen aan mijn hoofd , slapeloosheid en depressie. Ik gebruik het nu al 5 jaar en kan niet zonder. Ben er tot 3 uur 's middags moe van en heb droge slijmvliezen, maar zonder nortrilen kan ik niet is gebleken, want heb het wel eens afgebouwd, maar dan komen klachten verhevigd terug. Ik gebruik 100mg per/dag. Is veel[lees meer...], maar specialist adviseerde me zelfs 150mg en ik denk dat ik hier binnenkort op overga.
24-04-2015

Chronische depressie

Na jaren gebruik van SSRI antidepressiva zoals Paroxetine, Mirtazapine ed kwam ik terecht na alsmaar zwaardere aanhoudende depressie bij de depressiepoli van het EMC, waar een TCA aanbevolen werd; zeer snel waren de depressies verdwenen, ook bij flinke tegenslag of zwaardere, aangrijpende gebeurtenissen in het leven zoals een sterfgeval van geliefd persoon ed.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (272) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.