ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

15-05-2018

Nortrilen (nortriptyline)

Sinds voorjaar 2012 een depressie. In december 2015 begonnen met combi nortrilen/sertraline/mirtazapine. Toen in 5 maanden 30 kilo aangekomen. De sertraline en mirtazapine zijn toen gestopt omdat het aankomen niet stopte. Nortrilen was de eerste TCA die ik slikte. Werkte van alle anti depressiva's het best tegen de suicidale gedachtes al viel ik daarin ook regelmatig [lees meer...]weer terug en al snel zat ik op 100mg en maximaal therapeutische bloedspiegel. Nog lithium en lamotrigine erbij geprobeerd de en na ruim 2 jaar besloten te stoppen. Op mijn verzoek in 1 week van 100-0 mg gegaan. dat ging goed zonder gekke afkickverschijnselen (alleen 2 dagen matige hoofdpijn) maar omdat ik toen toch al in een terugval zat was m'n stemming al ver te zoeken en kan ik niet oordelen wat het effect daar op was. of het bv nog veel slechter werd) Wat opvallend was, was dat m'n evenwicht weer helemaal normaal werd en het trillen stopte in de periode dat ik zonder anti depressiva zat, tussen de nortrilen en de mao remmer die ik nu slik en dat ik in 6 weken 10 kilo afviel. Vind het lastig om te zeggen hoe werkzaam het is en hoe ik de bijwerkingen vond. denk dat je de werking en bijwerking gewoon tegen elkaar af moet wegen. Qua werking gedeeltelijk tevreden. het leek soms wel wat te doen maar hield geen stand of hielp te weinig. Qua bijwerkingen merk ik pas na het stoppen hoeveel last ik er van had. op het moment zelf valt het niet zo op behalve dat slechte evenwicht en aankomen. Tegen het aankomen slikte ik ritalin. met 3x20 tot 30 mg per dag hield ik mijn gewicht constant. Op momenten dat ik periodes zonder ritalin deed kwam ik gelijk weer 0,5-1kg per week aan.
12-05-2018

Nortrilen (nortriptyline)

Gekregen voor zenuwpijn na gordelroos; geen enkel effect gemerkt, alleen vervelende bijwerkingen; na 5 dagen gestopt. Toch meer effect van medicatie uit de andere hoek
24-04-2018

Chronische depressie

Noratriptaline is de naam, vond ik niet in de opties.... zware antidepressivum, gekregen omdat mijn depressie ernstig lang aanhield...maar direct al bijwerkingen waarbij mn klachten verergerd werden. Direct gestopt na 10 dagen en begonnen met een lichtere genaamd Venlafaxine, begonnen met 75 mg, is nu 300 mg.
22-04-2018

14-04-2018

Chronische depressie

1e gebruik, enorm draaien omgeving, veel last van droge mond, af en toe duizelig en suf
25-01-2018

Depressief

Minder depresief en minder lust voor roken
23-11-2017

Nortrilen (nortriptyline)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)

Meniscus rechts binnenzijde verwijderd (1980), Heupprothese Links en rechts (1993 en 2000), Geperforeerde appendicitis (1993), Hemicollectomie (1993). 5 interventies voor obstructies dunne en dikke darm - intense vergroeiingen (vanaf 1993 tot heden). Ongeval met kettingzaag - nervus medianus gedeeltelijk weggerukt. Ontwikkeling van "Südeck-atropie "- CRPS II definitief 20[lees meer...]05. Werking van verteringsstelsel wordt meer en meer verstoord en ontlasting blijkt onmogelijk - Plaatsing van Ileostoma (2017). De dikke darm moet verwijderd worden (2018). Hartproblemen, een deel krijgt te weinig zuurstof en ... (2018). Bij deze kroniek behoort een gedurig aangepaste medicatie, die uiteraard oplossingen aanbood, maar tevens ook vergezeld ging met nevenwerkingen, die soms ook mede de oorzaak waren van verdere problemen.
20-11-2017

Polyneuropathie

Kon niet meer slapen door brand/prikkels in mijn buik/rug/benen. Dit medicijn helpt goed daartegen. Probleem drukkende pijn op de borst (angina pectoris) met 2 tabletjes onder de tong sliep ik zo. Geen geschikt medicijn voor hartpatiënten.
Pagina 1 van 7

Mirena (2052) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (456) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (445) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!