lees de ervaringen

Depressie - antidepressiva TCA
Stoppen met roken
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Depressie (55 meningen)
  • Stoppen met roken (17 meningen)
  • Zenuwpijn (14 meningen)
  • ...
3,5
4,5
3,5

115 meningen
volgende > >>
Pagina 1 van 2

17-02-2014
Vrouw (27) - Postnatale de...

Tevredenheid over:
Beste Allemaal, Sinds een week begonnen met nortrilen en tot nu toe bevalt het prima. Hiervoor paroxetine en citalopram geprobeerd, maar dat was hel qua bijwerkingen. Heb alleen voor jullie wel een vraagje, zijn jullie veel aangekomen door dit middel? Ik weet dat het een wat verouderd middel is, maar omdat ik van de rest zoveel bijw had is dit ideaal tenzij jullie nog [lees meer...]andere tips hebben van medicijnen.
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

04-02-2014
Vrouw (64) - Depressie

Tevredenheid over:
Ik ben al 3/4 jaar depressief en kom daarvoor regelmatig bij mijn huisarts. ik ben begonnen met 2xdaags 10 milligram . Mijn arts heeft bloed laten prikken en blijkt dat mijn bloedspiegel érg laag was. langzaam is de nortrilen opgehoogd. Ik zit sinds vandaag op 150mg in 2 doses van 75mg Ik heb een erg droge mond wat erg vervelend is vooral snachts. Ik transpireer ook veel[lees meer...] meer als voorheen. ik ben ook afgevallen door minder eetlust. Ook slaap ik nog niet goed..vaak wakker en veel dromen dus overdag vermoeid door slaaptekort. Mijn stemming wisselt heel sterk. kan van bijna vrolijk in huilen uitbarsten. Maar ben nu benieuwd of ik met deze dosering wel langzaam wat in een betere stemming kom.

15-11-2013
Vrouw (33) - Depressiviteit

Tevredenheid over:
Ik heb jarenlang Efexor geslikt voor een angst en paniekstoornis. Afgelopen zomer werd ik depressief en ben toen overgestapt naar Nortrilen. Ben er erg tevreden over. Middel werkte al na 2 weken; stemming is erg vooruit gegaan en ben weer levenslustig.

10-09-2013
Vrouw (36) - Borderline pe...
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
Ik slik al meer dan 2 jaar nortrilen en lithium,daarnaast ook nog serequel,rivotril,lorezapam,zoplicom. Daarbij heb ik een te traag werkende schildklier hier slik ik euthyrox 150 voor. Ik had een postnatale depressie...die zich nu al 2,5 jaar volgt. Volgens mijn hoofdbehandelaar kan ze nix veranderen aan de medicatie zolang ik niet stabiel ben,maar hoe moet ik nu verde[lees meer...]r? Liefs van Esther

Hallo, Kijk eens op kraamtranen.nl

Datum 16-03-2014 14:29

12-08-2013
Vrouw (43) - Depressie

Tevredenheid over:
In eerste instantie heeft de Nortilen enigszins geholpen. Maar toen ik van mijn gebruikelijke depressiviteit in een echte, zware depressie kwam, deed de Notrilen niks. Later heeft de psychiater er Lithium bij gegeven, dit heeft voor mij niets gedaan. Sterker nog, door de laatste ophoging van de Lithium ben ik helemaal afgegleden.

04-08-2013
Man (29)

Tevredenheid over:
Een lage doses (50mg) heb ik wel als prettig ervaren. Bij hogere doses rond de 100mg veel last van onprettige bijwerkingen als zweten, hoofdpijn, nachtmerries niet kunnen slapen en duizeligheid. Ook heb ik het idee dat het mijn conditie flink verminderd. Dit middel helpt wel zeer goed tegen verslavingen als roken en gamen. De concentratie verbeterd ook flink. Op mijn depre[lees meer...]ssie klachten werkte het matig.

29-07-2013
Vrouw (46) - Depressie

Tevredenheid over:
ze werken prima voor de stemming maar een bijwerking is voor mij onacceptabel en dat is haaruitval Dit is de reden dat ik ze dus af ga bouwen en op zoek ga naar een ander middel. Jammer want had eindelijk een middel gevonden wat de stemming goed stabiliseert maar ik vind kaal worden onacceptabel

31-05-2013
Vrouw (30) - Depressie

Tevredenheid over:
Nortrilen heeft mij heel goed geholpen, ben wel begonnen om het om de dag met 10 mg te verhogen tot 100 mg daags zodat de bijwerkingen goed te doen waren. Het enige nadeel vond ik de vreselijke zweetbuien. Ik heb 4 weken over het afbouwen gedaan, deze waren ontzettend heftig, het leek of depressie terug kwam maar is gelukkig een bijwerking.

Reactie:

Hallo, wanneer merkte je dat je kon afbouwen en wat waren precies de bijwerkingen Van het afbouwen? Herken je onrust in lichaam, verhoogde hartslag, zodat je niet kan slapen? Alvast bedankt

Datum 12-08-2013 17:17

26-05-2013
Vrouw (44) - Depressie

Tevredenheid over:
Na ruin 20 jaar 150 mg Efexor (venlafaxine) ook overgestapt op Nortrilen. Ik was begin 20 toen ik een gruwelijke depressie kreeg. De eerste jaren een paar keer gestopt, maar steeds kwam die depressie weer terug. Dus dan levenslang blijven gebruiken werd mij verteld. Het is heel lang goed gegaan, tot ik een paar jaar geleden last kreeg van allerlei vage klachten. Vermoeidh[lees meer...]eid, slapeloosheid, gewichtstoename, algemeen bah-gevoel, nergens zin in, slecht zien, slechte weerstand, ... Allerlei onderzoeken gehad en daar kwam niets uit. Het ging ook allemaal heel geleidelijk en ik had er geen idee van dat het wel eens met de Efexor te maken kon hebben. Totdat ik last kreeg van dat gezoem en die schokjes in mijn hoofd, wat ik herkende als onttrekkingsverschijnselen van Efexor. Na wat zoeken op internet kwam ik verhalen tegen van mensen die na lang gebruik van Efexor soortgelijke klachten hadden. Via huisarts naar psychiater die me Nortrilen voorschreef. Wisselen was een drama, maar ik merkte na 4-5 weken Nortrilen (50mg) duidelijk verschil: had veel meer energie en zin om dingen te gaan doen. Ik had weer een normaal slaap-waakritme, niet meer de hele dag moe, en 's morgens zin om op te staan! Maar de bijwerkingen, continu droge mond/dorst, bijna geen smaak, trillen. En dan dat opgefokte gevoel, ik had ineens zin om mensen pijn te doen of dingen kapot te maken...daar kan ik echt niet mee leven. Nu op advies van (andere) psychiater helemaal gestopt met AD. Kijken hoe het gaat. Ik zit nu in een heel andere levensfase en wie weet gaat het nu wel goed. Maar het stoppen valt me wel heel zwaar. Ontzettend duizelig, misselijk, en die zoemende schokjes ben ik nu echt wel zat. De energie die ik met Nortrilen had is ook als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik hoop maar dat dat straks weer een beetje terug komt. Sinds het afbouwen van Efexor ben ik ook onder behandeling bij een acupuncturist (een echte chinese, geen fysio die het er even bij doet). Dit was mij aangeraden door iemand die dat ook gehad had bij het op- en afbouwen van AD. Hoewel het moeilijk is om te bepalen welke effecten precies door de medicijnen komen en welke door de acupunctuur, heb ik intussen toch wel het gevoel dat het helpt.

26-05-2013
Man (48) - Overspannen/b...

Tevredenheid over:
Bij mij is het idem verlopen als bij v 23 jr. Eerst Venlafaxine, echter deze sloeg niet aan en had last van enorme bijwerkingen. Dit nam ik in samen met Seroquel 25 mg als slaapmiddel. De Seroquel en Venlafaxine heb ik afgebouwd en ben nu sinds 2 weken aan het opbouwen met alleen de Nortrilen. Ook ik ervaar dat ik sneller boos wordt als ik moe ben en heb enorm last van obs[lees meer...]tipatie. Ik lijk wel zwanger ;-) De moeheid is niet veranderd en ben zelfs lustelozer sindsdien. Ik kan alleen niet meer echt slapen en het dag/nacht ritme is flink verstoord. En als ik slaap heb ik de meest drukke dromen en/of nachtmerries. Ik overweeg om weer te starten met de Seroquel, zodat ik weer slaap, alleen heb ik het gevoel dat beide middelen zodanig op de moeheid werken, dat er gewoon geen normale dagindeling meer mogelijk is. Verder inderdaad een vreselijke droge mond, heel erg trillen/beven, hoofdpijn en duizeligheid. Tevens merk ik dat ik ook veel meer last heb van de luchtwegen. Misschien dat ook die slijmvliezen hierop werken ? Tot op heden ervaar ik dat de medicatie erger is dan de kwaal. In de bijsluiter staat dat de klachten in eerste instantie kunnen verergeren, en dat ervaar ik ook als zodanig. Het is net of alles weer in al zijn hevigheid op mij af komt. Om heel eerlijk te zijn vraag ik mij af of de medicatie mij niet verder van huis heeft gebracht. Ik verneem graag de reacties van jullie.

24-05-2013
Vrouw (60) - Depressiviteit
Algehele tevredenheid: 4

29-04-2013
Vrouw (23) - Depressiviteit

Tevredenheid over:
Van venaflaxine overgestapt naar notrilen. Anderhalve week afkickverschijnselen gehad emotiole labiel kon niet meer normaal functieneren. Nu aan het opbouwen maar merk dat ik heel snel boos en geirriteert ben vooral als ik moe ben en moet oppassen met wat ik zeg snel agressief. Iemand ervaringen met de zelfde bijwerkingen aangezien het niet in de bijsluiter staat... Hoo[lees meer...]p dat ik er niet dik van wordt iemand daar evt ervaringen mee..?

24-04-2013
Man (59) - Depressiviteit
Algehele tevredenheid: 4

Tevredenheid over:
Van efexor naar noritrilin geweldig

Reactie:

Ik moet wss ook de overstap maken van efexor naar nortrilen en zie er als een berg tegen op...hoeveel efexor gebruikte jr en hoe ging die overstap?

Datum 26-04-2013 17:00

14-04-2013
Man (59) - Depressie
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
ik heb dit middel tot tevredenheid geslikt maar opeens kreeg ik hier een hartstilstand van dat is schrikken

13-04-2013
Vrouw (58) - Depressie

Tevredenheid over:
Nortrilen werkt bij mij heel goed .Wel een droge mond maar dat is te verhelpen .Het is heel jammer maar langzaam maar zeker word ik kaal. Dus ik moet nu afbouwen . Zie er erg tegen op maar kaal worden is ook niet alles.

08-04-2013
Vrouw (44) - Depressiviteit

Tevredenheid over:
Mijn psychiater wilt overstappen van efexor naar Notrilen.......zie er erg tegen op qua bijwerkingen en stel dat deze ook niet aan slaat....op wat voor een termijn kan ik evt verschil merken? Heb mijn mening dus maar 3 sterren (in het midden, niet positief - niet negatief) gegeven omdat ik het nog niet slik

Reactie:

Ik heb het zelfde gedaan alleen anderhalf week last gehad van afkickverschijnselen alleen maar huilen kon niet meer normaal functioneren dus kijk het per dag aan is mijn tip!

Datum 29-04-2013 17:49

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (350) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum