ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
25-09-2018

Nortrilen (nortriptyline)

Deze medicatie werd voorgeschreven nadat ik was afgebouwd van de maximale dosis sertraline. Helaas had ik een depressie die door de sertraline heen was gekomen. Bij het beginnen van de medicatie merkte ik vrij snel de bijwerkingen en hier heb ik totdat ik stopte met deze medicatie last van gehad. Trillende handen, ontzettend zweten zonder enige inspanning te leveren waardo[lees meer...]or ik niet meer durfde te sporten. Echter merkte ik na acht weken dat de medicatie hielp en kwam ik eindelijk uit mijn depressie. Het voelt alsof ik zonder deze medicatie nooit beter was geworden, alleen had ik enorme last van bijwerkingen. Ben blij dat ik er nu van af ben!
18-09-2018

Nortrilen (nortriptyline)

Na jarenlang SSRI's als Fluvoxamine en Seroxat zonder dat het hielp was Nortrilen voor mij hét middel om van mijn vreselijke depressies af te geraken. Zonder al te veel bijwerkingen in mijn geval een schot in de roos. Het blijft altijd een beetje trial and error met deze middelen.
20-08-2018

Chronische depressie

Suïcidaal gedrag neemt alleen maar toe. Voel mij flink geïrriteerd en de geluiden komen extra hard binnen.
09-08-2018

Nortrilen (nortriptyline)

Begonnen met 10mg, per week met 10 Mg opgehoogd tot 40 Mg. Suïcidale wens werd per ophoging groter. Doorlopend het gevoel dat de wens er niet meer te willen zin ‘ om de hoek stond ‘.
07-08-2018

Tongbranden

Heb dit medicijn voor MOND EN TONG BRANDEN! met helse pijn en burn-out. na 6 weken 75 mg Notrilen en ontspanning therapie is het leven weer aangenaam. Het afschuwelijke branden in de mond is nu heel draagijk en heb weer energie!
15-05-2018

Nortrilen (nortriptyline)

Sinds voorjaar 2012 een depressie. In december 2015 begonnen met combi nortrilen/sertraline/mirtazapine. Toen in 5 maanden 30 kilo aangekomen. De sertraline en mirtazapine zijn toen gestopt omdat het aankomen niet stopte. Nortrilen was de eerste TCA die ik slikte. Werkte van alle anti depressiva's het best tegen de suicidale gedachtes al viel ik daarin ook regelmatig [lees meer...]weer terug en al snel zat ik op 100mg en maximaal therapeutische bloedspiegel. Nog lithium en lamotrigine erbij geprobeerd de en na ruim 2 jaar besloten te stoppen. Op mijn verzoek in 1 week van 100-0 mg gegaan. dat ging goed zonder gekke afkickverschijnselen (alleen 2 dagen matige hoofdpijn) maar omdat ik toen toch al in een terugval zat was m'n stemming al ver te zoeken en kan ik niet oordelen wat het effect daar op was. of het bv nog veel slechter werd) Wat opvallend was, was dat m'n evenwicht weer helemaal normaal werd en het trillen stopte in de periode dat ik zonder anti depressiva zat, tussen de nortrilen en de mao remmer die ik nu slik en dat ik in 6 weken 10 kilo afviel. Vind het lastig om te zeggen hoe werkzaam het is en hoe ik de bijwerkingen vond. denk dat je de werking en bijwerking gewoon tegen elkaar af moet wegen. Qua werking gedeeltelijk tevreden. het leek soms wel wat te doen maar hield geen stand of hielp te weinig. Qua bijwerkingen merk ik pas na het stoppen hoeveel last ik er van had. op het moment zelf valt het niet zo op behalve dat slechte evenwicht en aankomen. Tegen het aankomen slikte ik ritalin. met 3x20 tot 30 mg per dag hield ik mijn gewicht constant. Op momenten dat ik periodes zonder ritalin deed kwam ik gelijk weer 0,5-1kg per week aan.
12-05-2018

Nortrilen (nortriptyline)

Gekregen voor zenuwpijn na gordelroos; geen enkel effect gemerkt, alleen vervelende bijwerkingen; na 5 dagen gestopt. Toch meer effect van medicatie uit de andere hoek
24-04-2018

Chronische depressie

Noratriptaline is de naam, vond ik niet in de opties.... zware antidepressivum, gekregen omdat mijn depressie ernstig lang aanhield...maar direct al bijwerkingen waarbij mn klachten verergerd werden. Direct gestopt na 10 dagen en begonnen met een lichtere genaamd Venlafaxine, begonnen met 75 mg, is nu 300 mg.
Pagina 1 van 7

Mirena (2089) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (839) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (477) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (458) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (370) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!