lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 4

04-03-2016

Bromazepam (bromazepam)

Zit momenteel in een akelige angst en paniekstoornis met depersonalisatie en derealisatie klachten. Hevige nerveuze spanning grote delen van de dag. Begint met opstaan. Oppervlakkig ademen en neiging tot hyperventilatie. Een vreselijke tijd! Een tijd geleden zat ik op 2 tabletten van 3 mg per dag. Ik heb het gevoel dat een halve Bromazepam naar verhouding meer werkt dan e[lees meer...]en hele. Als ik midden in een zware angststoornis zit, gebruik ik 6 x 0,5 tablet van 3 mg tablet of te wel 9 mg per dag. Door de inmiddels lange tijd dat ik Bromazepam gebruik, heb ik wel het gevoel afhankelijk te zijn geworden. Ook de tolerantie neemt snel toe, als je ze langer gebruikt. Je hebt dan meer nodig om hetzelfde effect te bereiken. Ik heb ze ook altijd bij me, ook in mijn broekzak. Uiteraard hoop ik snel weer van die vreselijke psychische stoornis af te zijn en dat ik de Bromazepam weer kan afbouwen.
08-01-2016

Bromazepam (bromazepam)

Ik ben 19 jaar en verslaafd aan Bromazepam, morfine alles wat verdovend werkt. Ik krijg nu van de dokter 6! Mg per dag voorgeschreven, maar slik ondertussen 24mg per dag. Mijn lichaam is op, mijn geest is op. Elke dag gestresst, paniek, mijn leven is op dit moment op een zwaar dieptepunt. Een jaar geleden nam ik amper 2 paracetamols in een jaar en nu sta ik op en ga ik naa[lees meer...]r bed met de gedachte wat ik vandaag kan innemen om rustig te blijven. Ook krijg ik quetiapine 200 Mg die ik voor het slapen in neem. Ik zou heel graag in contact komen met iemand met dezelfde klachten of iemand die inmiddels van verslaving van verdovende middelen af is.
04-08-2015

30-07-2015

Beroerte

Gebruik dit reeds vele jaren, totdat de vervangende huisarts eigenhandig mij andere medicijnen voorschreef, Diazepam, omdat zij vond dat oudere patienten moesten afkicken. Met apotheker gesproken en die heeft dit weer gewijzigd in bromazepam. Van de diazepam kon ik niet meer slapen en werd ik gespannen onrustig en angstig, paar dagen volgehouden totdat ik weer bromazepa[lees meer...]m kreeg. weer een tevreden mens
04-07-2015

Bromazepam (bromazepam)

Ik slik sinds een aantal maanden 4,5 mg Bromazepam vanwege angst, hyperventilatie en een 'stikstoornis' in combinatie met Mirtazepine (15 mg). De dosering is niet heel hoog maar sinds vorige week slik ik 1,5 mg minder (mijn 'middagdosering' is weggevallen). Heb eerder afgebouwd en dat ging 'redelijk' maar nu lijkt het anders. Geen idee of het aan de Bromazepam ligt of aan [lees meer...]iets anders maar ik kan niet normaal functioneren: ernstig vermoeid, meer angst, stemmingswisselingen en noem maar op. Lig al een week op bed (niet 24/7 maar ben te moe om iets te ondernemen). De reden van afbouw is dat de medicijnen niet het gewenste effect hebben. Ik doe alles in overleg met de huisarts maar wil hier toch even mijn verhaal kwijt. En misschien is er irmand die zich herkent in mijn verhaal of tips heeft? Ben geneigd die 1,5 mg toch weer te gaan slikken om te kijken of de klachten te maken hebben met het afbouwen.
23-06-2015

Bromazepam (bromazepam)

Ik gebruik bromazepam al jaren. Voorgeschreven door een specialist. In het begin gaf het opluchting en rust. Maar de dosering moest steeds weer verhoogd worden tot ik 16 x 3 mg per dag slikte. 48 mg dus! Na een aantal jaren was er alleen nog de verslaving. Laat ik het zo zeggen ' Ik had het niet meer nodig' alleen maar om ontwenning tegen te houden. Of je nu jarenlang aan[lees meer...] 3 tot 6 mg verslaafd bent of 48 mg. Dit maakt weinig uit wbt de onthoudingsverschijnselen. Bromazepam wordt door specialisten, verslavingsartsen vergeleken met heroïne. Ik heb meerdere malen geprobeerd te stoppen middels een klinische opname. Dit was voor mij elke keer door de hel gaan. Na lang zoeken wat bij mij paste heb ik samen met specialisten gekozen voor langzame afbouw. Ik gebruik nu 30 mg per dag. Dat Is nog steeds belachelijk veel maar het gaat vooruit. De meeste mensen die mij ontmoeten merken niks aan me. Ik functioneer ogenschijnlijk prima. Loop en leef niet als een zombie, edoch het maakt je leven uiteindelijk kapot. Mijn weg naar zero pillen Is nog lang, maar ik wil iedereen die dit middel gebruikt evenals de andere benzodiazepinen adviseren mits het echt nodig Is ook bij een lage dosering kortdurend en incidenteel te gebruiken. Afbouwen indien nodig. Nooit op eigen houtje of cold turkey ( levensgevaarlijk!) stoppen dus. (uitzonderingen daargelaten) elk verhaal, lichaam/geest is anders. Wat ook betekent dat je bij afbouw moet kijken naar de individu. Hoe goed het ook voelt het blijft rotzooi. Legale harddrugs. De lijst met bijwerkingen is lang zeker op de lange termijn. Die staan niet in de bijsluiter. Een belangrijke: het ontwikkelen van een depressieve stoornis of angststoornis. Vervroegde en grotere kans op dementie. Etc. Etc. Naar mijn mening zou een kliniek of andere vorm van zorg gespecialiseerd in benzodiazepines een enorme aanwinst zijn. Zoek eens op the Ashton manual. Zij is een vrouwelijke arts die veel ervaring heeft met mensen en benzodiazepine verslaving. Daarnaast staat er veel informatie in over het middel zelf en alle gevolgen ervan. Ook hoe juist af te bouwen.
30-04-2015

Manisch-depressieve stoornis

Ik evolueerde van downers (lexotan/valium/...) en uppers (amfetamines), naar antidepressiva. Het middel werkt bij mij goed in het beheersen van lange periodes van depressie afgewisseld met manische periodes (met aggressie in beide periodes). Periodes van depressie werden gecombineerd met gebruik van kalmerende middelen/drugs/alcochol. Manische periodes werden versterkt[lees meer...] door stimulerende middelen. Ondanks tijdelijke terugvallen in middelengebruik heeft sipralexa me een stuk stabieler gemaakt. Periodes rangerend van low/high zijn nu neutraal/leefbaarder geworden. Bijwerkingen komen er bij mij enkel als ik het middel stop nemen. Dan wordt ik compleet energieloos na een 3-tal dagen. Bij mijn ex-vriendin waren de bijwerkingen echter erger dan dat ze ermee geholpen was.
31-03-2015

Psychische klachten

Ik ben jaren verslaafd geweest aan, Alcohol, gokken, wiet en toen ook al medicijnen. Het is allemaal begonnen met alcohol. Eerst leek het zo onschuldig en dronk ik omdat ik wat vrijer werd. Dat ging jaren goed, totdat ik angststoornissen kreeg, bleek later ernstige hyperventilatie. In die tijd ging ik gokken en blowen en later medicijnen slikken. Ik ging er aan kapot e[lees meer...]n heb toen meerdere opnames gehad om af te kicken. De eerste keer ging dat redelijk tot goed. Ik gebruikte niks meer. Na een jaar kreeg ik een zware terugval en ging weer helemaal de mist in. Ik ga het niet langer houden over mezelf en alcohol, maar wil zeker waarschuwen dat het, het dodelijkste middel is die bestaat, en makkelijk te krijgen. Op dit moment zit ik alleen nog aan de medicatie, maar wel veel. Dit is wel het enigste wat ik nog gebruik. Ik heb veel opnames gehad, maar kwam er maar niet van af. Ben toen ook helemaal gestopt, behalve de gesprekken gingen door. Op dit moment gebruik ik dus wel medicijnen en geloof niet dat ik daar vanaf kom. Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben. Zijn er vragen, dan kan dat ter alle tijden. Ik sta open om anderen te helpen, met welk middel dan ook. Heb veel geleerd.
Pagina 1 van 4

Mirena (1911) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (750) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (381) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (374) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (287) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (268) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort