ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 4

24-09-2017

Bromazepam (bromazepam)

Hallo allemaal, Ivm een zeer hevige burnout en emotionele uitputting ben ik inmiddels volledig afhankelijk geworden van Bromazepam. Tot voor kort had ik ook redelijk tot zelfs goede periodes waarbij ik ook minder tabletten slikte. Het anti depressivum fluoxetine is sinds 10 augustus jl. verdubbeld van 20 mg naar 40 mg per dag. Bedoeling is dat deze de benzo's uiteindel[lees meer...]ijk moeten gaan overnemen. Dit kan volgens de GGZ wel 9 tot 12 weken duren. Tijdens een zware terugslag, waar ik nu middenin zit, zijn de dagen vrijwel ondraaglijk te noemen door de extreme angst maar ook ernstige dissociatieve klachten depersonalisatie en derealisatie. Wanneer de angst wordt gedempt door extra Bromazepam, in hele slechte periodes met suïcidale gedachten, neem ik wel tot 8 per dag. De dissociatie (zelfvervreemding) blijft dan over. Ik voel dan een soort watten in mijn hoofd. Alles lijkt onecht en vreemd. Je bent totaal ontaard. Langdurig gebruik en in vrij hoge dosis van kalmeringstabletten, lijken vervreemding extra in de hand te werken. Dit zijn de zg. overlevingsdagen, waarvan ik er inmiddels heel wat achter me heb liggen. Op mijn dringende verzoek aan mijn psychiater in opleiding, heb ik tijdelijk de regie over de medicatie weer in eigen hand gekregen. Het afbouwen van de Bromazepam zal nog een zwaar traject gaan worden, hetgeen voor zover bekend ook nog ambulant moet gebeuren, m.a.w. thuis. In betere periodes met draaglijke angst en dissociatie gebruik ik ook minder Bromazepam. Dat er inmiddels sprake is van een serieuze verslaving staat wel vast. Pas in de avond zakken de zware psychische klachten af en slaap ik over het algemeen goed. Soms word ik s-nachts ook wakker met hevige adrenalinestoten in mijn lijf en angstaanvallen. Ik kan alleen nog maar bidden dat er ook weer een betere periode aanbreekt. Op dit moment is het hangen en wurgen om de dagen door te komen !!!!!!!!!
02-02-2017

Bromazepam (bromazepam)

Na een operatie onder volledige narcose en slecht nieuws. Helemaal door geslagen. Angst angst angst. Ik dacht dat ik gek werd. Hyperventilatie, maagpijn, hartkloppingen, razende gedachten. Denk dat narcose spul de werking van mijn anti depressiva (sipralexa 100 Mg) te niet heeft gedaan. Nog 1 operatie en bouwen we af. Over t medicijn niets dan lof. Heerlijke rustgever. [lees meer...]Je wordt er wel wat suffig van maar dat neem ik er graag bij alles beter dan angstaanvallen. Voorheen nog andere benzo s genomen maar niets zo goed als deze.
26-12-2016

Zenuwachtigheid

Sinds februari 2016 heb ik last van een depressie. Ik werd sindsdien behandeld met een antidepressivum, cymbalta 60, en Xanax Retard (2x1mg/dag). Dit werkte een half jaar goed, maar daarna kreeg ik een terugval. Gewenning aan Xanax was een van de mogelijkheden. Na over te schakelen op Oxazepam ging het erg slecht, dit was geen goede vervanger voor mij. De zenuwachtighe[lees meer...]id werd alleen maar erger. De eerste dag op Bromazepam voelde ik direct dat het beter was en na 3 dagen voelde ik me weer de oude. Zeer tevreden en geen bijwerkingen.
04-03-2016

Bromazepam (bromazepam)

Zit momenteel in een akelige angst en paniekstoornis met depersonalisatie en derealisatie klachten. Hevige nerveuze spanning grote delen van de dag. Begint met opstaan. Oppervlakkig ademen en neiging tot hyperventilatie. Een vreselijke tijd! Een tijd geleden zat ik op 2 tabletten van 3 mg per dag. Ik heb het gevoel dat een halve Bromazepam naar verhouding meer werkt dan e[lees meer...]en hele. Als ik midden in een zware angststoornis zit, gebruik ik 6 x 0,5 tablet van 3 mg tablet of te wel 9 mg per dag. Door de inmiddels lange tijd dat ik Bromazepam gebruik, heb ik wel het gevoel afhankelijk te zijn geworden. Ook de tolerantie neemt snel toe, als je ze langer gebruikt. Je hebt dan meer nodig om hetzelfde effect te bereiken. Ik heb ze ook altijd bij me, ook in mijn broekzak. Uiteraard hoop ik snel weer van die vreselijke psychische stoornis af te zijn en dat ik de Bromazepam weer kan afbouwen.
08-01-2016

Bromazepam (bromazepam)

Ik ben 19 jaar en verslaafd aan Bromazepam, morfine alles wat verdovend werkt. Ik krijg nu van de dokter 6! Mg per dag voorgeschreven, maar slik ondertussen 24mg per dag. Mijn lichaam is op, mijn geest is op. Elke dag gestresst, paniek, mijn leven is op dit moment op een zwaar dieptepunt. Een jaar geleden nam ik amper 2 paracetamols in een jaar en nu sta ik op en ga ik naa[lees meer...]r bed met de gedachte wat ik vandaag kan innemen om rustig te blijven. Ook krijg ik quetiapine 200 Mg die ik voor het slapen in neem. Ik zou heel graag in contact komen met iemand met dezelfde klachten of iemand die inmiddels van verslaving van verdovende middelen af is.
04-08-2015

30-07-2015

Beroerte

Gebruik dit reeds vele jaren, totdat de vervangende huisarts eigenhandig mij andere medicijnen voorschreef, Diazepam, omdat zij vond dat oudere patienten moesten afkicken. Met apotheker gesproken en die heeft dit weer gewijzigd in bromazepam. Van de diazepam kon ik niet meer slapen en werd ik gespannen onrustig en angstig, paar dagen volgehouden totdat ik weer bromazepa[lees meer...]m kreeg. weer een tevreden mens
04-07-2015

Bromazepam (bromazepam)

Ik slik sinds een aantal maanden 4,5 mg Bromazepam vanwege angst, hyperventilatie en een 'stikstoornis' in combinatie met Mirtazepine (15 mg). De dosering is niet heel hoog maar sinds vorige week slik ik 1,5 mg minder (mijn 'middagdosering' is weggevallen). Heb eerder afgebouwd en dat ging 'redelijk' maar nu lijkt het anders. Geen idee of het aan de Bromazepam ligt of aan [lees meer...]iets anders maar ik kan niet normaal functioneren: ernstig vermoeid, meer angst, stemmingswisselingen en noem maar op. Lig al een week op bed (niet 24/7 maar ben te moe om iets te ondernemen). De reden van afbouw is dat de medicijnen niet het gewenste effect hebben. Ik doe alles in overleg met de huisarts maar wil hier toch even mijn verhaal kwijt. En misschien is er irmand die zich herkent in mijn verhaal of tips heeft? Ben geneigd die 1,5 mg toch weer te gaan slikken om te kijken of de klachten te maken hebben met het afbouwen.
Pagina 1 van 4

Mirena (2005) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (817) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (420) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (420) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!