This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 3

05-02-2015
Man, 53 jaar

Overspannen/burn-out

mijn huisarts heeft mij na mijn burn-out in 2006 volgens mij te snel mij bromazepam voorgeschreven, terwijl hij eerder mij naar een psychiater had moeten doorsturen. Mijn mening is dat erg verslavend is, en als ik mijn medicijn niet op tijd bestel, en daardoor deze niet kan innemen, heb ik het idee dat mijn hoofd een grote bruistablet is. Mijn huidige huisarts adviseerde[lees meer...] mij om met een half tablet te proberen, maar dan moet ik dezelfde avond de andere helft innemen, anders wordt ik behoorlijk duizelig. Kan mij iemand adviseren om van deze rotzooi af te komen ? m.vr.gr. rob
21-12-2014
Vrouw, 52 jaar

Bromazepam (bromazepam)

Beste mensen, ik gebruik al vanaf mijn 16 de medicatie die iets of wat een kalmerend effect op me geeft. Stresskip, problemen met een vader die ziek was (alcoholist), kreeg ik plots van de stress, spastisch colon, dit is een aandoening aan de darmen. Van de zenuwen of de stress gaat de dikke darm knobbels maken, dus trekt die samen, dit geeft een zeer onaangenaam drukkend [lees meer...]en pijnlijk gevoel. Je kunt werkelijk die bollen voelen, alsook je stoelgang wordt verstoord. Daarbij kwamen dan redelijk veel momenten van angst, door de houding van papa, tegenover mij als hij zat was. Ik moest in kasten kruipen, bij de buren schuilen feitelijk, mij moest hij hebben, ik was zijn grootste ongeluk en ik was gelijk mijn moeder, die had ik nog nooit gezien. Bon,mijn levensverhaal ga ik niet vertellen maar het komt dus wel door het toedoen van anderen, en een beetje de aard van het beestje en ik kreeg tranquo-buscopan. Tranquo het woord zegt het zelf hé, tranquille (rustig) , buscopan bestaat nog tegen pijn in de buik. Dit was dus een samengesteld produkt en moest uit de handel genomen worden, ik weet niet waarom, het werk apart verkocht. Strange but true. Voor het geld,ik weet het niet. Nu mijn angsten werden sterker, heviger, ik kreeg rare gewaarwordingen, dit kan allemaal een gevolg zijn van stress, en daar gingen we dan voor de Benzo's, zoals, xanax, was de eerste, en zou worden aangevuld met een anti-deppresiva, over mijn lijk, ik was vroeg rad van tong en wou dat niet nemen. Die Benzo xanax van 0,25mg had onmiddellijk een zeer rustgevend effect en euforisch ja een euforisch gevoel, ik was al een optimistische puber, niet van de gemakkelijkste, maar ik leefde graag, en het gevoel dat die xanax me gaf was gewoon tof. Angsten vielen praktisch volledig weg, tot de dokter zei: " We gaan er nu toch mee stoppen", kort, niets afbouwen, stoppen. Ja dat was het dus niet hé. ik zie dat de plaats beperkt is, ik ben 52 jaar ik hang nog vast aan die pillen. En als slot wil ik de ouders verwittigen, van onze verloren generatie, zoals de jongens en de meisjes tussen de 20 tig en 25 tig worden genoemd die benzo"s de nieuwe drugs is, hard drugs, noem ik het, want je geraakt er heel moeilijk van af. Ze worden op de zwarte markt verkocht, 10 euro de lat, vr 10 pillen, nu al 15 euro, ik zit met twee zonen die ze nemen. Drinken ze er op dan zie je ze veranderen in beesten, vodden, ze weten niet meer wat ze doen, waar ze geweest zijn, enz..... De Orde Der Geneesheren is op de hoogte gebracht, dokters zullen wel eens onder hun voeten gekregen hebben, ik zie dat ze letten op hun voorschrijfgedrag , maar het zijn precies mieren é, het zit overal, van lexotan, tot valium, rivotril, xanax, alprazolam, en noem maar op als ze maar het euforisch gevoel krijgen en rustig chillen é. Nog een kleine anekdote: "Ik nam op den duur 4 tot 5 en meer xanax van 2mg , ik dronk daar op, ik nam dafalgan codeine, allé een cocktail om dood van te vallen maar ik zit hier nog. En ik zou stoppen, van de ene dag na de andere,slim, heel slim, had feitelijk nog nooit deftig de bijsluiter gelezen, en de dokters maakten er ook geen tamtam van en schreven maar voor. Ik kreeg na 3 dagen afzien één van de gevaarlijkste epileptische insult noemen ze dat, " de tonisch clonische " er bestaan er drie, die is gevaarlijk als je niet bij bewustzijn komt en het lukt de dokters niet om je uit die aanval te halen, dan zie je het daglicht nooit meer. Dus voor allen die er al maanden, jaren nemen, wil je stoppen, ga niet direct binnen in de psychiatrie dat is afzien, echt waar, ga naar je huisdokter en bouw stilletjes aan af, stilletjes aan. pf het is iets venijnigs je mag het van mij aannemen, en de dokters zouden verdikke 100 keer moeten nadenken vooraleer ze die voorschrijven. Lees de bijsluiters aub, je zult verstelt staan, van beroertes, tot epileptishe insult ( en je hebt dit niet in je bloed hé) coordinatie problemen, evenwichtstoornissen, wegvallen van zowel negatieve emoties als positieve (dus je wordt een plant) impotentie bij het stoppen, zware angstaanvallen bij het plots stoppen, woede, agressie, LEES DIE BIJSLUITERS !!!!! En ga naar je dokter, je hoeft je niet te schamen, het is een epidemie. Mijn kinderen komen naast me zitten en zeggen "mama hoe geraak ik er vanaf" , ik kan alleen maar vertellen hoe ik het gedaan heb. Van 4 tot 5 halve dozen en ik liep nog recht, naar 3 x 2mg per dag voor een aantal weken, 6 a 8 tal weken, dokter van mij chapeau, ik kan haar alleen maar bedanken, die heeft dat goed gedaan. Dan zelf laten maken bij de apotheek, 3 x 1.99 mg enz...... dit geeft één jaar geduurd. Angsten komen naar boven, verleden steekt de kop op, je wordt geconfronteerd met je ware "ik", maar je blijft mensen ontmoeten die ze liggen hebben, dus tanden bijten en niets bijvragen, is niet altijd gelukt, maar dan zei ik dat eerlijk tegen de dokter. pf nu zit ik aan 3x 6 mg lexotan na één jaar, de nul optie, zie ik niet zitten. En heb zo een beetje mijn eigen therapie gevonden, "s morgens sta ik meestal heel nerveus op dus neem ik hem sowieso, de middag denk ik, waarom, heb je het wel nodig? Ben je bang? Ben je super nerveus? Waarom moet je die dan nemen, dan smijt ik hem terug in de doos, maar rond een uur of drie krijg ik al de bibber terug, dus nemen, dan probeer ik het ' s avonds niet te nemen, het blijft moeilijk. Het kost geld, sommigen ondervinden er zware geheugenstoornissen van, die psychiater zei: " ik begrijp het niet je lang geheugen is helemaal niet aangetast, noch je kort geheugen", ik snap het niet. Ik leerde silabussen rats vanbuiten op die pillen, had ik ze niet dan ging het minder goed, sommigen vallen er van in slaap ik kreeg er een boost van,zoals ze zeggen. Maar aub let op, ouders als je lege gulsjes vindt in hun broekzakken, lees dan maar de naam en zoek maar op hé, en vooral behandel ze als mensen. Zo dit heb ik gedeeld voor de toekomst van onze jeugd, en ja dat er maar veel mensen gaan studeren voor psychologe, dit wordt een knelpunt beroep. aub mensen. Uit men leven gegrepen. DOGIAX oh ik ben gerochkeerd, een nieuw werkwoord voor de Van Dale, Roche wordt rijk.
08-10-2014
Man, 60 jaar

Bromazepam (bromazepam)

ik gebruik soms maanden niks, begin met 1,5 tot max 4,5 mg en dan wil ik hoedanook afbouwen, dat betekent na eerst beetje zombie achtig, eerst versterkt assertief worden, enkele dagen krampen en boosheid aanvallen, tot over enkele aanden, het volgende gebruik..
06-02-2014
Man, 39 jaar

Bromazepam (bromazepam)

Het is voor mij een enorme steun. Het is wel zo dat je er afhankelijk van wordt. Dit zul je af moeten zetten tegen de klachten. Die zijn bij mij persoonlijk zo erg, dat dit middel onmisbaar is. Af en toe een dagje niet innemen komt de werking ten goede. Gewenning is dus een feit. Dit betekent dat je dus steeds meer nodig hebt om hetzelfde effect te krijgen. Maar ik gebruik[lees meer...] dit middel vanaf 1999 en heb nog altijd effect. Zoals ik al zei, bijt af en toe even door als het gaat en neem een dag of paar dagen even niks in. De werking wordt dan bij de volgende inname sterker. Dat het helemaal niks doet al zou je het iedere dag innemen is regelrechte lariekoek. Bromazepam is een goed middel en geeft bij mij geen bijwerkingen. Ik heb ze van de fabrikant Sandoz.
11-06-2013
Man, 69 jaar

Bromazepam (bromazepam)

heb het middel gekregen tegen hyperventilatie geen last van bijwerkingen gehad maakte mij rustig en mijn hart sloeg minder vaak op hol in 2009 kreeg ik een hartinfarct en tesamen met selokeen helpt het prima tegen hartritme stoornissen
21-12-2011
Vrouw, 52 jaar

Bromazepam (bromazepam)

wij kwamen uit vakantie en mijn moeder moest naar ziekenhuis werd alsheimer vastgesteld , toen werd ik al een vervreemding in mijn hoofd gewaar ,ben naar de neuroloog geweest en het was stress ! 6 maand daarna kreeg mijn zus leukemie !dat was een atoombom die op mijn kop viel ze is na 4 maand gestorven en toen ben ik helemaal ingestort en ben bromazepan gaan nemen , het n[lees meer...]am de angsten weg maar ook mijn persoonlijkheid ,ik ben als een robot ,je doet alles maar hebt er geen besef van!ik wil er vanaf ik ben beginnen afbouwen na 3 jaar met 3mg en dan 1,5 mg ik voel me nu wel raar maar ik bijt door want ik wil terug mezelf worden ,heeft er nog iemand bijwerkingen gehad ?
05-06-2011
Man, 74 jaar

Bromazepam (bromazepam)

Gebruik er ook nog 30 mgr mitazepine bij Heb jaren verschrikkelijk afgezien overal tegen op zien als ik naar verjaaardagen moest Dan dronk ik behoorlijk bier,en andere dag een kater. Sinds ik deze medischijnen gebruik zie ik er niet meer tegen op,drink niets meer Voel me prima sport keuring gehad alles goed Rij er prima auto mee Beter dan zonder nog nooit een aanrijding ge[lees meer...]had. Ik ben van de hel naar de hemel gegaan. En dat je van die pilletjes niet zou kunnen auto rijden gaat in mijn geval niet op Groet Jalko
17-12-2010
Vrouw, jaar

Bromazepam (bromazepam)

ik heb er zeer goeie ervaringen mee moet van de psychiater afbouwen: heb ik gedaan, maar voel me nu al 2 dagen niet goed. dus ik denk dat ik ze gewoon weer inneem loop al 2 dagen op en ben niet te genieten dit is niet goed. (Red: laat je door de arts tijdens een afbouwproces goed begeleiden om door moeilijke momenten heen te kunnen komen)
volgende > >>
Pagina 1 van 3

Thyrax Duotab (633) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (333) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (318) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica