Tavanic

Bronchitis (1 mening)
Nierbekkenontsteking (1 mening)
Prostaatontsteking (1 mening)
Kaakontsteking (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (29-05-2019)

23-11-2019

Bijbalontsteking

Dinsdag begonnen met medicatie, de eerste dagen geen bijwerkingen. Ik merkte wel dat het mijn bijbal klachten wat verminderde. De nacht van vrijdag op zaterdag naar het toilet gegaan en merkte dat ik wat last van beide achillespezen had. Zaterdagochtend opnieuw een dosis ingenomen en na een half uur pijn aan beide benen aan de achillespees, hamstring en kuit. Verder v[lees meer...]oelde ik me niet top, beetje duizelig en ben weer naar bed gegaan. Na een paar uur is het wat verminderd, maar ga deze kuur meteen stoppen en maandag langs bij de huisarts.
18-10-2019

Sinusitis

In de ochtend 1ste tablet ingenomen en gedurende de dag ineens enorme pijn aan mijn heup, benen... alle spieren doen enorme zeer! Ook mijn zich werd af en toe wat wazig. Ik stop hier onmiddellijk mee!
16-08-2019

Blaasontsteking

Sinds die kuur na 7 jaren blaasontsteking voor mij geen antibiotica meer. Het bij 'Oma' De natuurke tip appelazijn gevolgd! Al 8 maanden AB. Vrij. !!! Ook de darmen functioneren weer beter.
22-03-2019

Bronchitis

Op reis deze kuur voorgeschreven gekregen door kundige arts. Hij was verbaasd over de bijwerkingen, na 2 dagen gestopt met Tavanic en lichtere kuur gekregen (3 dagen Zithromax). Bijwerkingen verdwenen na 1 dag. Afschuwelijk middel.
08-01-2018

Bacteriële infectie

Ik heb dit middel jammer genoeg 3 weken geslikt en het is voor mij uitgelopen op een ramp. Reeds na 3 dagen begon ik last te krijgen van een achillespees. ik dacht aan overbelasting en associeerde dat niet met het middel. Na 3 weken kwam ik voor controle bij de specialist en hij liet mij stoppen met dit medicijn. Daarna begon de ellende pas echt. Twee weken enorme pijn en[lees meer...] spanning in de voeten en kuiten en ook in de schouders. Toen scheurden beide achillespezen af. Nu zit ik met beide benen in het gips. Dat dit vreselijke middel gebruikt mag worden is me een raadsel.
13-08-2017

Bijbalontsteking

Pijn en bactieriën na een dag of 5 minimaal, dus kuur slaat wel aan, nog 5 dagen te gaan maar spierpijn in heup en achillespees. Zal blij zijn als het voorbij is.
06-06-2017

Urineweginfectie

pijnlijke gewrichten, kan nu na een maand gestopt te zijn met het medicijn nog steeds moeilijk lopen. Pijn in schouders en rug. Voel me ziek. Heb het gevoel niet meer beter te worden. Afschuwelijk medicijn. Zal voor terugkerende blaasontsteking geholpen hebben, maar het middel heeft mij gesloopt. Nooit meer! Bij mijn apotheek geregistreerd!
24-05-2017

Bijbalontsteking

Bijbal- en blaasproblemen al 3 maanden, dag 1 heel erg pijn gehad niet meteen naar arts geweest, daarna toch nog langs geweest, want pijn verdween niet en lichaam kon bacterie niet aanvechten, dagen waren zeer ongemakkelijk. Toch nog naar arts geweest en na 5 dagen helft van de kuur dus, veel zweet bij bijbal, veel urine verlies en 90% verdwenen na 10 capsules toch herhaa[lees meer...]lrecept gehad om bijgebleven bacterie te doden en sindskort kan ik weer mijn boxers aan ipv strak ondergoed, fietsen, op de boot gaan etc...was zeer tegen dit middel, omdat ik hier veel negatief gelezen heb, maar kan nu gelukkig verder met mijn leven.. merk wel vaker spontane erectie in de ochtend te hebben ... desondanks vermoeid gevoel eerste 3 uren bij het innemen, dit bleek verder geen probleem.
04-03-2017

Blaasontsteking

Na 11 dagen gebruik Tavanic 500 gestopt omwille van pijn aan achillespees. 2 chirurgische ingrepen verder( rechter achillespees), omdat klassieke behandeling niet helpt, 5 maanden arbeidsongeschikt tot op heden. Einde nog niet in zicht.
19-01-2017

Urineweginfectie

Eerste antibioticum; Ciproflaxacine, daar bijna in gestikt want als bijwerkingen o.a. kortstondige vernauwing van strottehoofd... ben er van flauwgevallen. verder gevoel van griep. kuur had 6! weken moeten duren ben na 3.5 gestopt. mijn dossier kreeg in hoofdletters: Cipro-allergie. Specialist kwam na bijna jaar met Tavanic, had niet in de gaten dat zich dat vertaald in Le[lees meer...]vofloxacine....weer een lijst aan klachten, vaker gebeld met ziekenhuis; "gaat wel over als je met de kuur (6 weken) ophoudt". welnu ging niet over, wat ik ( eigenlijk kerngezond) erbij kreeg in minder dan 4 mnd: beschadigde pezen systemisch, vaatschade, polyneuropatie, autonome neuropatie, syndroom van barré, copd.... niet verwonderlijk eigenlijk fluoroquinolonen waren oorspronkelijk ontwikkeld als chemokuur... spul is voor dat doel nooit op de markt gekomen vanwege het hoge aantal sterfgevallen. Voor wie meer wil weten zoek op: fluoroquinolone side effects.
28-10-2015

Bijholteontsteking

Tavanic is een fluorchinolone antibioticum. In het buitenland heet het Levaquin. Ik slikte 6 dagen 2 x 500 mg per dag. 15 maanden na gebruik van dit antibiotica heb ik nog steeds last van pijn in mijn pezen, gewrichten en spieren. Ook zenuwpijn. (tintelingen, brandend gevoel, lichte aanraking doet pijn). Oorsuizen. Verder hartkloppingen, duizelig en extreem vermoeid. Slape[lees meer...]loosheid. Ik kan eigenlijk niets meer doen. In USA is er veel aandacht voor de desastreuze bijwerkingen van dit medicijn. Voorgestelde naam voor de bijwerkingen: FQAD = fluoroquinolone associated disability. Oftewel blijvende invaliditeit. In het Britisch Medical Journal van september 2015 stond een artikel over 4 mensen die blijvende klachten overhielden, invalide waren, na gebruik van dit medicijn. Zoek op: fluoroquinolone-induced serious persistent multisymptom adverse effect. Schrijver Beatrice Golomb.
11-01-2014

Blaasontsteking

Na het verwijderen van mijn prostaat i.v.m. prostaatkanker bleek ik een blaasonsteking te hebben mogelijk veroorzaakt door het dragen van een katheter. Na de zesde dag begonnen de bijwerkingen. Pijnlijke spieren en gewrichten en moeite met lopen. Achillespees in rechterbeen begon pijnlijk te worden met lopen. Erg nerveus, beverig, trillerig, tinteling in beide voeten, sle[lees meer...]cht slapen, erg moe, draaierig in het hoofd. Eigelijk te veel om op te noemen. Ik heb een incompleet syndroom van Marfan en frybromialgie. Dat kan er toe bijdragen dat de invloed van dit middel erger is, maar dat is niet duidelijk. Dit middel is een paardenmiddel. Kijkend naar de bijwerkingen van mij zelf van anderen zou dit mddel verboden moeten worden.
10-04-2013

Tavanic (levofloxacine)

De enige last van Tavanic was ik kon niet meer tegen de zon moest na één minuut zon op mijn hoofd uit de zon of wel een hoofddeksel een pet was niet genoeg een zonnehoed wel....
12-01-2013

Urineweginfectie

Kreeg na 3 dagen gebruik tijdens het hardlopen (in training voor marathon, dus goe getraind) hevige krampen in beide kuiten. Kwam maar net thuis. Ook pijn in achillespezen. Gezocht op bijwerkingen, stond niet in bijsluiter apotheek. Toen gezocht op internet, en bingo! Zelfs kans op afgescheurde achillespees. Meteen gestopt, dit is link spul. Waarom geeft de apotheek die ve[lees meer...]llen papier erbij als ze risicovolle bijwerkingen niet bermelden? Zag later dat het het notabene vet als bijwerking op de bijsluiter van de fabrikant vermeld.....
24-06-2012

Tavanic (levofloxacine)

na 5 dagen 1/500mg tavanic (voorgeschreven door neus-keel en oorarts ): plotselinge spontane pijn in rechter achillespees. Dag later, ook pijn in linker achillespees. Medicatie nog 4 dagen verder genomen en uiteindelijk mijn huisarts geconsulteerd die achillespees tendinitis diagnosticeerde. Na consultatie van de gegevens van bovengenoemde medicatie zag hij een duidelij[lees meer...]k verband tussen de aandoening en de medicatie. Dus oppassen met dit geneesmiddel. Morgen terug naar de orl-arts en uitleg vragen waarom juist dit medicijn ? Enfin, de pijn- en handicap problemen moet ik er nu wel bijnemen. Voor hoelang nog ?
05-05-2012

Reuma

5 maanden na het nemen van 7 tabletten (sinusitis en oorontsteking) ben ik zwaar gehandicapt, het begon bij mijn achillespezen die voor steun zorgen, en daarna is het naar de rest van mijn lichaam uitgebreid, waaronder handen, knieën, schouders, wervels... Ik heb ook neurologische problemen (erge trillingen, troebel zicht, oorsuizingen....) van sommige heb ik nog steeds la[lees meer...]st. Ik ben nog steeds gestopt met werken (voor ? maanden), ik kan niet rijden, ik kan me moeilijk verplaatsen, ik kan geen enkele activiteit lang volhouden (zelfs typen achter de computer) door de pijnen, en de peesontstekingen die weer terug komen.... Het is een schande dat dit nog steeds voorgeschreven wordt gezien de reële bijwerkingen. Het enige positief, de infectie is verdwenen, maar tegen welke prijs!!!!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum