ziekte

Duizeligheid

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor duizeligheid

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: duizeligheid

06-10-2019

Femoston (estradiol / dydrogesteron)
Duizeligheid

Ik werd vaak duizelig door de overgang. had ook problemen met mijn bloedsomloop. Femoston heilp daar goed tegen. Helaas kreeg ik er ook netelroos van. Had dat al eerder gehad, dus ik ben er extra gevoelig voor.
31-08-2019

Duizeligheid

Onze dochter van 16 kampt al jaren met klachten van duizeligheid en in het ziekenhuis niets gevonden. Ook in het alternatieve circuit geen verbetering gemerkt. Nu cinnarizine, 1x per dag en soms 2x per dag. Dan gaat het redelijk goed. Enigste wat helpt na heel lang zoeken....
27-05-2019

Betaserc (betahistine)

16-02-2019

Duizeligheid

Voelde me al geruime tijd duizelig en draaierig. Dit alles is mogelijk te verwijten aan een zware midden/binnenooronsteking die ik begin December 2018 heb opgelopen. Duurde 4 weken voordat het helemaal hersteld was. Wel ben ik voor 40 procent doof aan mijn rechter oor en heb ik er oorsuizen aan overgehouden. Ik slik dit middel nu 4 dagen, en de bijwerkingen zijn heel erg m[lees meer...]ild, tot bijna geen. Dus het is best een prettig middel. Ook heeft het nauwlijks interacties met andere medicijnen (alleen anti histamines dan). Ik merk nu al lichtelijk verbeteringen, maar ik geef het nog een maand voordat ik het pas echt goed kan beoordelen. Dit medicijn heeft namelijk tijd nodig is mij verteld (minimaal 1 week tot 1 maand?) Maar goed. Ik slik nu 3x daags 16mg met in de hoop dat als het echt gaat werken, ik naar 3x daags 8mg kan en/of mag. Wel jammer aan dit medicijn is dat het een korte half waardetijd heeft en een korte piek heeft. Dus vermoedelijk is 5x per dag 8mg iets beter. Althans, denk ik. We zullen zien of mijn duizeligheid en draaierigheid komende weken en of/of maanden zal verbeteren. Ik denk het wel, althans hoop ik!
24-01-2019

Duizeligheid

Af en aan aanvallen van draaiduizeligheid (bppd). Betahistine werkt erg goed en verminderd de eerste dagen de heftigheid van de duizeligheid en misselijkheid. Super goed spul en eigenlijk geen bijwerkingen! Via huisarts voorgeschreven gekregen.
17-12-2018

Duizeligheid

Dit medicijn gekregen van de Neuroloog.. dit vanwege continue het “liftgevoel” duizeligheid hebben... Het werkt voor mij super , neem nu 3 halve per dag en voel me sinds 9 maanden weer een beetje mens... ben er blij mee.. enige bijwerking die ik had was een droge Mond de eerste dagen.. nu niet meer .
24-09-2018

Duizeligheid

Heb erge oorsuizen en wegvallen van gehoor aan de linker zijde. Vervolgens een aanval van Ménière gehad en met ambulance naar ziekenhuis. Op dat moment gebruikte ik 2 x daags 2 tabletten van 24 mg. De KNO arts verhoogde de dosering naar 3 tabletten 24 mg 2 x daags. Vervolgens elke dag een aanval gehad gedurende een week. Na deze week had ik geen ernstige aanvallen meer m[lees meer...]aar af en toe een beetje duizeligheid. het gevoel is dat de tabletten wel een week nodig hebben voordat ze hun werk doen. Nu alleen nog oorsuizen en vol gevoel in mijn oor maar duizeligheid is voor 80% weg.
18-09-2018

Duizeligheid

Aanval van Meniere-achtige verschijnselen, ernstige evenwichtsstoornis, misselijk, oorafwijkingen etc.
11-11-2017

Duizeligheid

Van het ene op het andere moment vreselijk duizelig, met name als ik me omdraaide in bed. Met moeite naar nightcare gegaan. Diagnose: draaiduizeligheid. Arts heeft me betahistine voorgeschreven. Eerst 3 x daags 16 mg maar ik kreeg last van hoofdpijn. Terug gegaan naar 3 x daags 8 mg en dat werkte goed. Begin oktober gestopt met medicatie maar duizeligheid kwam met momente[lees meer...]n terug, met name ‘s nachts. Slik nu weer 3 x daags 8 mg en blijf dat ook doen. Zeer tevreden met resultaat als ik dit medicijn slik. Ook de druk op mijn oren neemt af na anname.
03-08-2017

Duizeligheid

Overmatig draaiduizeligheid, na jaren ziekenhuis onderzoeken niets te vinden en diagnose hyperventilatie gekregen, welke ik totaal niet had!! ik ging daar niet mee akkoord en heb zelf onderzoek gedaan, na wat onderzoekjes en gesprekjes met mede patienten van de draaiduizeligheid kwam ik erachter dat er wel degelijk medicatie was die werkt! ik heb dat mijn huisarts voorg[lees meer...]elegd, ik wou deze medicatie proberen omdat ik geen leven meer had en niets meer kon...hij schreef de medicatie voor en er ging een wereld voor me open! wat een geweldig e ervaring...na 12 jaar ziekenhuis in en uit en niet gezien te zijn, het welbekende kastje naar de muur verhaal... Ik ben een enorme doorzetten en mag de vruchten daarvan plukken! het werkt perfect, ik durf de straat weer op!! Ik doe weer alleen de boodschappen, ik ga weer wandelen en meer... met dank aan alle artsen die niet weten wat dit was en ik al jaren riep dat t De ziekte van Meneire was, geen herkenning noch erkenning. Gelukkig ken ik heel goed mijn lichaam en kan verder met mijn leven. Lucky me!
17-07-2017

15-04-2017

Duizeligheid

Voorgeschreven door KNO na een problemen met evenwichtsorgaan in rechteroor. Medicatie zou ondersteunend zijn voor het genezingsproces. Ervaar na meer dan een maand nog steeds geen beterschap en heb telkens na inname meer duizeligheid en een verward gevoel, concentratie storingen, vermoeid, algemeen slecht gevoel en gestresseerd. Voor mij is deze medicatie zeker geen hulp.
02-11-2016

Dogmatil (sulpiride)
Duizeligheid

Sedert 1999 is duidelijk geworden dat ik de ziekte van meniere heb, twee zijdig. Had de ziekte al in 1979, maar het was niet duidelijk wat het was. Na alle medicatie geprobeerd te hebben, zonder enig resultaat, heb ik dogmatil 50mg voorgeschreven gekregen. Op de duizeligheid vanwege de ziekte van Meniere, werkt deze medicatie perfect. De duizeligheid nam met zeker 75 % af.[lees meer...] Helaas kwamen er behoorlijk veel bijwerkingen bij. Zoveel dat ik voor de bijwerkingen ook weer medicatie kreeg die dan ook weer bijwerkingen gaven. De medicatie bleek erger dan de kwaal. Afgelopen oktober 2016 ben ik op advies van de huisarts gestopt met de Dogmatil en ben nu geheel zonder medicatie voor de vervelende ziekte. Deze neemt weer toe maar ik zal geen dogmatil meer gebruiken. Sommige bijwerkingen zijn te pijnlijk en dat heb ik er niet meer voor over. Dan maar weer de aanvallen van Meniere. Mijn bijwerkingen waren: zweertjes in de mond en pijnlijke tong, zeer veel jeuk met rode vlekken, hartritmestoornis,misselijk, brok in de keel, maag en darmbezwaren,hoog prolactine, afbraak vitamine D,zeer pijnlijke spieren en gewrichten, 20 kilo aangekomen, geen menstruatie meer.
11-08-2016

Duizeligheid

Na 1 dag al minder duizelig.
26-07-2016

26-06-2016

Duizeligheid

Ik gebruik dit middel vanaf 1997 3x daags 1 x 16 mg. Na het een paar jaar gebruikt te hebben viel mij op dat ik moeite met gekruid eten heb. alles smaakt erg pittig en brandt soms in de mond. 2 jaar geleden kreeg ik weer enorme aanvallen en toen heeft de specialist aanbevolen om de dosering te verdubbelen. 3x daags 2x 16 mg. Sinds die tijd heb ik nog veel meer moeite met[lees meer...] gekruid eten. Ik zeg al heel snel dit is mij te pittig terwijl het helemaal niet pittig is volgens anderen. Mijn aanvallen zijn enorm afgenomen. Ongeveer 1x per jaar heb ik nog aanvallen. Duizelig ben ik wel heel vaak. Ik ben benieuwd of iemand dezelfde ervaring met het gekruide eten heeft.
29-10-2015

Primperan (metoclopramide)
Duizeligheid

Was laatste tijd soms wat draaierig. Plotseling ontzettend zeeziek. Alles was instabiel en had ik een kotserig gevoel. Kon zonder hulp niet lopen. Huisarts kwam langs en schreef primperan voor. Na gebruik van 2 zetpillen op een dag, was 24 uur later alles weer normaal. F.
26-08-2015

Duizeligheid

Na 3dagen nog duizelig, zij het iets minder dan de eerste twee dagen. wel last van hoofdpijn ter hoogte van de sinussen en druk op de ogen en heel slecht slaappatroon. Hoop dat het geen weken meer duurt...Luc
11-06-2015

Duizeligheid

Na een heftige draaiduizelaanval (van ca. 5 uur) waarbij ik alleen maar in bed kon liggen met mijn ogen dicht, braken en zweten, ben ik de volgende dag naar de huisarts gegaan en heb betahistine voorgeschreven gekregen. De 1e dagen merkte ik dat de druk op mijn oren verdween, kreeg wel last van bijwerkingen, eerst maagpijn, toen hoofdpijn en vermoeidheid/slaperigheid. Maar[lees meer...] de duizelingen bleven gelukkig weg, dus dat had ik er wel voor over. De maagpijn verdween na een paar dagen, het helpt als je betahistine gelijk na het eten inneemt. Vermoeidheid bleef. Ik heb veel baat gehad bij het medicijn, ben er nu mee gestopt om te kijken of de duizelingen terugkomen of wegblijven, best eng!
09-06-2015

Nasonex (mometason)
Duizeligheid

Ben na 2 weken erg duizelig en misselijk. Snel mee gestopt.
26-05-2015

Depakine (valproinezuur)
Duizeligheid

Depakine voorgeschreven gekregen door de Neuroloog, omdat ik vaak duizelig was. 1x per dag 1 tablet 40 mg. Het medicijn had een gunstig resultaat. Na ong. 20 jaar gebruik wilde ik stoppen, omdat ik geen klachten meer had. De huisarts vond dat ik toch maar door moest gaan met Depakine, omdat de duizeligheid weer terug kon komen. In 2013 kreeg ik last van cocentratieprobl[lees meer...]emen en vergat veel. Bij de Internist terecht gekomen en ik moest onmiddellijk stoppen met Depakine. (niet afbouwen!?) Scan en testen gehad. Uitslag van geriater: We denken aan Alzheimer. Maar het kan ook een Depressie zijn. Is Depakine hiervan de oorzaak? Wij hebben geen duidelijk antwoord gekregen!
11-04-2015

Duizeligheid

Geweldig medicijn. Na 25 jaar duizelig zijn door whiplash kreeg ik een infectie aan mijn evenwichtsorgaan. Drama. Kon geen stap meer zetten. Na 1 dag betahistine knapte ik al op. Echt een verademing om vrijwel niet meer duizelig te zijn. 1 dag misselijk geweest de 2e dag was dat al over. Top. Zo blij met deze medicijnen. Fabrikant is Teva maar die stond hier niet in de l[lees meer...]ijst.
14-03-2015

Duizeligheid

Heb nu al ruim anderhalve week last van duizeligheid. Slik nu 4 dagen dit geneesmiddel, maar het resultaat is nihil. Weet iemand of er een ander medicijn is tegen duizeligheid?
18-02-2015

Thyrax Duotab (levothyroxine)

15-12-2014

Duizeligheid

Ik neem nu elke avond voordat ik naar bed ga 1 tablet, het helpt ontzettend goed. Neem ik het niet, heb ik erg veel last van duizeligheid in de ochtend. Slik nu ongeveer 3 maanden. Als ik soms toch last van draaiduizeligheid heb, helpt het ook. Tevens neem ik dan een zetpil tegen de misselijkheid in, helpt prima! Nu kan ik er echt goed mee leven. Daar voor had ik 2 tot 3 [lees meer...]maal last in een week en werd onzeker om weg te gaan, want het kon zo maar beginnen en dan kon ik niets meer, dat was doodeng. Ik kan niet anders zeggen dan dat het mij prima helpt. Hopelijk hebben meer mensen hier iets aan.
06-11-2014

Dogmatil (sulpiride)
Duizeligheid

Door verblijf in Spanje bij opkomende duizeligheid aan arts voorgelegd. Zij, een Nederlandse, schreef Dogmatil 50 Mg voor. In Nederland wordt dit medicijn niet aanbevolen. Ik wilde dit medicijn niet verder gebruiken, echt weg ging de duizeligheid niet. Ga nu naar KNO arts.
09-09-2014

Duizeligheid

Midden in de nacht ging alles opeens draaien als een gek. Zo erg dat ik direct moest overgeven. Bij een beweging van het hoofd gebeurde dit direct nog een keer. Gevolg: gekluisterd aan bed met hoofd in dezelfde positie. Huisarts met spoed gekomen. Diagnose: Vertigo. Dit betekend dat er in het slakkenhuis in het oor kristallen zijn losgeraakt en zijn gaan rondwegen. Hier[lees meer...]door heb je geen balans meer, waardoor alles gaat tollen. S'middags begonnen met eerste tablet. Ochtend erna voelde ik me al stukken beter. Wat ben ik blij dat hier een behandeling voor is, wat een verschrikkelijke aandoening. Bijwerkingen zijn een beetje buikpijn. Weegt echter totaal niet op tegen de goede eigenschappen van dit medicijn. Een goede bijwerking is overigens dat ik opeens veel minder honger heb, waardoor mijn eetpatroon is genormaliseerd van overeten naar normale bescheiden 3 maaltijden p.d.
03-07-2014

Duizeligheid

Ik slik sinds 4 dagen 3 x per dag betahistine, 16mg, ik weet dat ik pas over ca 2 a 3 maanden kan beoordelen of ik baat heb bij dit medicijn. Op dit moment zijn mijn duizeligheuidsklagchten heviger dan ooit , weet niet of dat door het medicijn kan komen?
04-06-2014

Duizeligheid

Al voor het tweede jaar maanden lang last van aanvallen van draaiduizeligheid, met misselijkheid, last van ogen en vermoeidheid. Vorige week bleek na E.N.G. onderzoek het evenwichtsorgaan van mijn rechteroor niet goed te functioneren. Vermoeden van Meniere. Merkte al na inname tweede tablet groot verschil. Kan eindelijk weer normaal rondlopen en me bewegen, zonder te gaan [lees meer...]tollen. Super blij mee dus.
17-05-2014

Verapamil (verapamil)
Duizeligheid

na gebruik heel veel last van duizeligheid na te zijn gestopt probleem verholpen ga eerst gesprek aan met longarts voor nieuwe medicijn

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2197)
Depressie (1808)
Angst & paniekstoornis (1652)
Hoge bloeddruk (1260)
Acne/puistjes (871)