Femoston

estradiol / dydrogesteron

Overgang (74 meningen)
Premature menopauze (2 meningen)

12-08-2019

Overgang

Het was een enorme opluchting toen dit begon te werken - na anderhalve week waren mijn opvliegers bijna helemaal weg. Daarvoor had ik elk uur een opvlieger, waarvan sommige zo sterk dat ik het gevoel had dat mijn hoofd ontplofte. Die opvliegers waren vervelend, maar helemaal rampzalig was dat ik heel slecht sliep - maanden lang. Alle andere plantaardige of homeopathische [lees meer...]middelen werkten niet, leefstijl aanpassing ook niet. Nu na 3 maanden nog geen negatieve effecten ondervonden.
27-07-2019

Femoston (estradiol / dydrogesteron)

In december zijn mijn eierstokken verwijderd Ik kreeg kort erna de mededeling dat ik 10 jaar lang nu femoston 1/5 moet slikken Naast dat t heel irritant is dat de datum aanduiding eraf is gegaan is het nu na 7 maanden bijna ondraaglijk hoeveel botpijn ik heb gekregen. Stijve stramme benen Hele dagen knie pijn. Ook bij t opstaan moet ik echt op gang komen. Ik voel me[lees meer...] een oudwijf terwijl ik 41 ben
26-07-2019

Overgang

Na 1 week reed ik op de fiets naar huis en ineens kwam er een gedachte in mijn hoofd van: "ik voel me goed, energiek en wat gaat het fietsen makkelijk" ook mijn hartkloppingen zijn verdwenen, mijn gedachten zijn weer zoals ik die herken en mijn spieren en gewrichten zijn veel minder stijf! Niet afl mijn opvliegers zijn weg maar het is nu af en toe een de nachten zijn niet [lees meer...]tot nauwelijks onderbroken. Kortom, voor mij echt een prima middel tot op heden.
10-07-2019

01-07-2019

Overgang

Met het ‘betreden’ van de peri menopauze verdween mijn maandelijkse migraine maar daar kwam de hoge bloeddruk hartkloppingen spijsverteringsklachten en intense vermoeidheid alsof het een lijstje is dat afgestreept moet worden. Na het stoppen met de pil was daar emotionele instabiliteit en hevige spier- en gewrichtspijnen . Na vele doktersbezoeken kreeg ik eindelijk iets vo[lees meer...]orgeschreven: femoston 1/10. Waarom dat middel vroeg ik. Omdat dat was was artsen voorschrijven was het antwoord en anders kon ik de spiraal proberen. Nu na vijf maanden gebruik kan ik zeggen dat de scherpe kantjes eraf zijn. Maar dat is het dan ook. sporten zit er nog steeds niet in, te stijf en te pijnlijk en de menstruaties zijn hevig. Ik denk erover een menopauzepoli te bezoeken of een overgangsconsulente voor het hele verhaal. Dat zit niet in het basispakket. Slechte zaak dat huisartsen hier niet in opgeleid zijn.
07-06-2019

Femoston (estradiol / dydrogesteron)

Lange tijd het gevoel gehad alsof ik mezelf niet meer was. Angst en depressieve gevoelens , en overal tegenop zien. Was mezelf gewoon kwijt. Gebruik nu 1,5 maand Femoston. Werkelijk heel fijn dat ik weer helder kan denken, mezelf weer voel en geen angst of depressie meer ervaar! Jammergenoeg krijg ik nu gewrichts klachten en heb na een halve dag enorme pijn in benen, heupe[lees meer...]n alsof ik gesport heb en in de splagaat heb gelegen. Wordt zo moe ervan dat ik overweeg geen Femoston meer te nemen maar de natuurlijke “rodiola” weer op te pakken.
30-05-2019

Overgang

Ik gebruik het sinds 17 maanden. Vond het een openbaring binnen de kosrtste keren geen opvliegers meer..gewoon door slapen in de nacht . Je weer normaal voelen. Wel af en toe wat bloedverlies . En nu sinds 2 weken weer wat opvliegers..is er iemand die dat ook heeft of wel eens heeft gehad?
27-05-2019

Overgang

Ik slik 1 Mg / 10 Mg en vraag me af of een lichtere variant niet beter voor mij is. Ik kom daar nu achter via deze site. Heb geen last meer van stijve gewrichten maar een opgeblazen buik en s’nachts hartkloppingen. In de eerste week werd ik ongesteld ik ben af en toe ook wat misselijk. Dit weekend kreeg ik een blaasontsteking waar ik nu antibiotica voor slik. Hoop ni[lees meer...]et dat dat ook een bijwerking is. Ik slaap slecht. Het wordt aangeraden om door te slikken. Ik zit nu op dag 17
22-05-2019

Overgang

Veel pijn in heup en rug onstaan na 12 dagen gebruik. Lichte afname van opvliegers, maar zeker niet verdwenen. Depressieve gevoelens terwijl ik die anders nooit heb! Ontzettend moe. Voor mij géén hulpmiddel, eerder het tegenoversgestelde.
14-05-2019

Overgang

Ik had femoston voorgeschreven gekregen door de gynaecoloog vanwege zeer heftige menstruaties en de rest van de tijd steeds langdurige PMS, als meest recente fase in al 8 jaar overgangsgehannes. Na de eerste strip meteen weer mee gestopt want ik ervoer geen enkel positief effect en het maakte sommige verschijnselen juist erger: zere borsten, lang ongesteld dwars door de pi[lees meer...]llen heen, somberheid, vermoeidheid. Volgens de andere gynaecoloog die ik erover sprak zijn mijn eigen hormonen nog te aanwezig en is femoston dus eigenlijk te 'zwak' om positief effect te hebben.
07-05-2019

Overgang

Ik gebruik femoston nu een maand en heb erg veel last van mijn benen. Prikken en zwar gevoel. Ook het gevoel dat ik spierpijn heb. Mijn overgangsklachten zijn helemaal weg, dat is wel heel fijn!
05-05-2019

Overgang

sinds 1 jaar gestart met Femoston Continu ivm beginnende overgangsklachten zoals opvliegers en onregelmatige (heftige) menstruatie i.c.m. voorkomen van botontkalking door langdurig medicijngebruik(Prednison). Overgangsklachten zijn nagenoeg helemaal over en slaap goed. Enkele keer nog lichte menstruatie gehad paar dgn. Geen hoofdmijn meer. Wel opgezwollen en tintelende (bo[lees meer...]ven) benen.
26-04-2019

Overgang

Alle nachten 5 of meer keer wakker worden door opvliegers. Natte washand in een schaal naast bed om te koelen. Niet te doen. Na 10 dagen Femoston zijn deze klachten verleden tijd. Nu alleen nog dealen met de bijwerkingen.......
24-04-2019

Eierstokkanker

Sinds de verwijdering van mijn eierstokken (40 jaar oud) heb ik dit medicijn gekregen. Het valt me op dat de datum aanduiding ineens is verdwenen van de verpakking waardoor ik t moeilijk vind steeds terug te tellen of ik niet een pil vergeet Is dit jullie ook opgevallen? De mijne zijn van bgp products
11-04-2019

Femoston (estradiol / dydrogesteron)

nu na 1 strip, alle klachten van de overgang verdwenen al na 3 dagen slikken. Nu de eerste keer weer ongesteld, deze is erg pijnlijk en duurt nu al 1 week in erge mate. Hoop dat dit beter wordt, anders is het voor mij een wondermiddel!
29-03-2019

Overgang

Genomen ivm spier gewrichtspijn,opvliegers,slecht slapen. Helpt alleen voor minder spierpijn. Veel hoofdpijn. En misselijkheid. En na elke strip. Ongesteld. Ga er meen stoppen na 3 strips.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum