Femoston

estradiol / dydrogesteron

zeer veelgeen

Overgang (64 meningen)
Premature menopauze (2 meningen)

Farmacoterapeutisch Kompas

<< < vorige
Pagina 1 van 6
11-04-2019

Femoston (estradiol / dydrogesteron)

nu na 1 strip, alle klachten van de overgang verdwenen al na 3 dagen slikken. Nu de eerste keer weer ongesteld, deze is erg pijnlijk en duurt nu al 1 week in erge mate. Hoop dat dit beter wordt, anders is het voor mij een wondermiddel!
29-03-2019

Overgang

Genomen ivm spier gewrichtspijn,opvliegers,slecht slapen. Helpt alleen voor minder spierpijn. Veel hoofdpijn. En misselijkheid. En na elke strip. Ongesteld. Ga er meen stoppen na 3 strips.
27-02-2019

Overgang

Door extreme opvliegers kreeg ik van de huisarts door middel voorgeschreven. Binnen een week waren de opvliegers weg. Sinds wat last van bloed verlies, maar alleen als ik niet precies was met innemen van de tabletten. Op een gegeven moment wilde ik toch even stoppen... maar binnen 1 week kwamen de opvliegers weer terug. Dus ben ik weer opnieuw begonnen, nu heb ik ne[lees meer...]rgens meer last van, ook niet meer van bloed verlies, zelfs niet als ik een dag oversla. Wondermiddel.
18-02-2019

Overgang

Sinds ik Femoston gebruik zijn mijn overgangsklachten bijna allemaal weg. Geen opvliegers meer, geen nachtzweten, beter slapen, geen hartkloppingen, geen stemmingswisselingen. Ben opgewekt en uitgerust. Enig nadeel zijn de bloedingen, alsof ik weer ongesteld ben. Dit heb ik nu een keer gehad, vier dagen.
11-02-2019

Overgang

Na een periode van zeer slecht slapen door m.n. opvliegers (1xp/u), veel spier/gewrichtspijn en een slecht humeur, kwam dit medicijn als een redmiddel. Na 3 dagen waren de opvliegers weg, sliep ik weer en kon ik weer veel meer fysiek. Erg jammer was dat er toch weer een menstruatie kwam elke maand. En die eerste keren daarvan waren een soort inhaalslag.. Na een aantal maan[lees meer...]den begon het toch te knagen wat betreft de afhankelijkheid ervan. Dus ik besloot te minderen (Femoston Mini als vervolg). Echter in de laatste strip Femoston 1/10 begon een spotting die me dermate verveelt, dat ik er nu helemaal maar abrupt een punt achter zet. (De spotting is juist een veel genoemde bijwerking van de lichtere versie). Ik heb nu het gevoel dat ik even in de reset moet, dus zonder medicijnen. We gaan het wel zien de komende tijd. Gedoe is het. Word er niet blij van maar er zijn ergere zaken.
29-01-2019

Menopauze

ik heb proberen er mee te stoppen maar na 3 weken ben ik in een depressie gekomen , vandaag terug herbegonnen , ben bang dat ik er niet meer vanaf zal geraken ... ik weet ook niet of ik beter af ben met antidepressiva ?
13-01-2019

Overgang

Ik had veel last met de overgang: mislijkheid, duizelijkheid, vermoeidheid , depressie, opvliegers. Na een week van gebruik van deze medicatie waren alle klachten verdwenen. Ik ben heel erg blij!
18-12-2018

Overgang

Eigenlijk geen klachten soms opvliegers. En veel meer trek in eten merk ook dat ik aangekomen ben voor mijn doen wel heel goed dat is wat ik ook graag wil.
07-12-2018

Overgang

Ik heb drie jaar geleden eierstok operatie gehad in cystes beide eierstokken zijn weggehaald waarna ik gelijk heftig in de overgang kwam arts stelde hormonen voor naar wilde het eerst natuurlijk proberen ik veranderde in een zekere vrouw naar onzeker het gevoel jezelf niet zo te kennen Het werd erger en zodoende maand geleden met femaston begonnen.klavhten verdwenen voel m[lees meer...]e stabieler maar mijn buik waar eierstokken ongeveer zaten kreeg menstruatie pijn en nu na drie jaar heb ik een bloeding schrok ervan en volgende week afspraak maken bij gynocoloog weet niet of het hiermee te maken heeft iemand misschien ervaringen?
04-11-2018

Overgang

Dit medicijn gekregen omdat ik veel last van overgangsklachten in combinatie met stress had. Was totaal uitgeput, opgejaagd gevoel. Intern trillen. Bijwerking: na 28 dagen (complete strip) zonder onderbreking aan de nieuwe strip te zijn begonnen heb ik abnormaal hevig bloedverlies gekregen.
29-10-2018

Overgang

Heel erg last van mentale klachten, spierpijn, hot flush, slapeloos. Sinds het gebruik nog wel bij de grijze pil fase snacht warm en wakker. Geheugen blijft ook slecht. Maar alle andere klachten waren meteen weg en vooral mentaal kan ik veel meer aan
14-10-2018

Overgang

Femoston werkte na 2 weken, een zegen!!ik ben nu 58 en al ruim 10 jaar bezig met opvliegers. De laatste 4 jaar Elk uur dag en nacht. Een aanval op mijn lichaam. 3 jaar geleden met femoston begonnen en juli 2018 gestopt.omdat dat in bijsluiter staat.dat wordt aangeraden. De opvliegers zijn vrijwel direct teruggekomen. Nu een week met Clonidine begonnen. Maar dat helpt niet.[lees meer...] Ik slaap nu nog slechter. 3 uur wakker. Dasrmee gestopt. Ik heb t plan om weer met Femiston te beginnen. Maar kan je dat wel zo lang gebruiken? Er zou een kans kunnen zijn van borstkanker. Ik twijfel. Zijn er vrouwen die femoston voor lange tijd gebruiken?
26-09-2018

Overgang

Heb 3 jaar eerder femoston gebruikt. Had toen veel last van menstruatie en migraine. En had al wat opvliegers. Na een jaar toch gestopt omdat er gezegd werd dat de kans op kanker groter was. Niet zo erge klachten na stoppen, totdat ik een half jaar geleden stopte met menstrueren. Kreeg zeer ernstige opvliegers, vaak overdag en s'avonds en s'nachts aan een stuk door. Ben to[lees meer...]ch weer femoston gaan gebruiken nu. Opvliegers na een paar dagen weg, maar nu menstrueer ik zeer ernstig. Zo erg dat ik een paar dagen zelfs meerdere keren per dag mijn kleding moet verschonen. Ook is de migraine weer terug. Nu is het een afwegeing tussen twee vervelende dingen. Of de ernstige menstruatie of de opvliegers. Gebruik nu de hoge dosis, zou misschien de lagere dosis minder klachten geven? Iemand ook deze ervaring?
21-09-2018

18-09-2018

Overgang

Laatste half jaar vervelende klachten; depressief gevoel, niet kunnen slapen, doodmoe, pijnlijke menstruatie (die heel heftig was zo erg dat ik de deur niet uit kon, daarna veelal slijm) hallucinaties, vergeetachtigheid, nerveus onrustig gevoel, geen energie, nergens zin in, oorsuizen,veel dromen, licht in t hoofd, stijve spieren ondanks veel yoga. Lang naar acupunctuur [lees meer...]gegaan, dat haalde de scherpe kantjes eraf. Nu na zoveel vermoeidheid maar ns deze hormoontabletten gaan gebruiken op aanraden van een vriendin die er heel erg blij mee is. Zo zie je maar ieder mens is anders. Ik moet nog twee maanden (heb recept voor 3 mnd gekregen) dus ben benieuwd of het mij nog gaat helpen. Zo niet dan ga ik weer wekelijks naar de acupunctuur.
11-09-2018

Overmatig zweten

ik neem nu een 3tal weken fenoston low voorgeschreven door mijn huisarts na vele klachten over opvliegers en overmatig zweten. het zweten stopte reeds na enkele dagen maar de pijn in mijn borsten is nog steeds hetzelfde en ook in de onderbuik (denk eierstokken) heb ik veel last. Ik heb nu een afspraak gemaakt bij de gynecoloog voor 1/10/18 en hoop dat hij mij de gepaste ui[lees meer...]tleg en of oplossing kan geven.
<< < vorige
Pagina 1 van 6

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!