lees de ervaringen

Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Overgang (18 meningen)
  • Depressie (2 meningen)
  • Slapeloosheid (2 meningen)
  • ...

38 meningen
volgende > >>
Pagina 1 van 2

08-04-2014
Vrouw (50) - Premature men...

Tevredenheid over:
30 jaar was ik toen ik na de geboorte van mijn jongste kind, 20 jaar geleden iedere nacht zwetend wakker werd. Ik werd depressief, kreeg anti-depresiva maar dat hielp niet. Vervolgens kreeg ik een zwaardere pil, deze gaf enig verlichting maar de bijwerkingen waren toch te groot om ermee door te gaan. Er werd besloten een bloedonderzoek te doen naar FSH en LH. De hoge wa[lees meer...]arden van FSH en LH en lage waarden van oestradiol en progesteron waren aanwezig en ik werd doorverwezen naar een gynaecoloog, zij heeft POF= prematuur ovarieel falen geconstateerd en Livial voorgeschreven. Als mede oorzaak wordt ook mijn lactose-intolerantie (enzymtekorten) genoemd omdat sommige ziekten (oa lactose-intolerantie) waarbij een eiwit - een bouwstof voor het lichaam - ontbreekt, veroorzaken een hoger risico op een te vroege overgang. Ik heb eerst 2 jaar Livial gebruikt en ben vervolgens overgestapt op Femoston. Ik voel mij herboren: geen depressies, opvliegers en hoofdpijnen. meer.
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

03-09-2013
Vrouw (57)

Tevredenheid over:
Ik heb nu 6 weken femoston 1/10 mg gebruikt. Ik wilde een lagere dosis dan 1/5 mg continue. Nu blijkt dat de hoeveelheid gelijk is, Het is dezelfde sterkte alleen een andere verdeling. Het is dus geen lagere dosis geweest. Wel 6 weken gebruikt. Gisteren naar de dokter geweest. Ik heb nu femoston 0,5/2,5 continue. Dit is de laagste dosis die er is. Het is nu afwacht[lees meer...]en of dit ook zo goed helpt. Ik hou jullie op de hoogte.

30-06-2013
Vrouw (57) - Overgang

Tevredenheid over:
Ik heb 2 jaar al vreselijk veel last.van opvliegers Wordt steeds erger. S'nachts het ik er geen last van. In vakanties loop ik heel veel. Hierdoor worden de opvliegers veel erger Ben 4 weken geleden naar de dokter geweest. Hij heeft mij Femoston 1/10 mg voorgeschreven. Ik ben ontzettend tevreden. Alle klachten zijn weg. Ik voel me nu veel beter. Over een week moet ik[lees meer...] weer bij de dokter terugkomen. Ik had hem beloofd er na de vakanie weer mee te stoppen. Daar twijfel ik nu heel erg aan. Mijn voordelen zijn 1 geen opvliegers meer. 2 veel minder afscheiding. 3 afscheiding ruikt niet meer. 4 gaat botontkalking tegen Ik weet dat er een grote kans op borstkanker is. Over een week moet ik naar hem toe. Ik stel dan voor om een lagere dosis te nemen. Vraag hem of het dan minder schadelijk is.. Als ik bij de dokter geweest ben kom ik hier zeker op terug.

Reactie:

ik ben nu 59 en slik al bijna 20 jaar 1/20 na 5 keer stoppen de langste tijd was 9 maanden hield ik het niet meer vol ,ik leefde gewoon niet meer ,,nu heb ik sinds vorige maand 1/10 en dit werkt ook redelijk ,,zo wil ik het toch proberen af te bouwen .

Datum 03-08-2013 11:52

13-04-2013
Vrouw (28) - Overgang

Tevredenheid over:
Ik slik het liever niet, maar het moet. Heb meer last van het medicijn, als van de kwaal. Na het weer een week slikken ben ik bekaf en mijn lijf doet pijn, vergeet veel en ben niet mezelf. Voel me door de overgang al oud, en met dit nog ouder... Wil me graag een twintiger voelen zoals moet op je 28ste. Ik heb het af en aan geslikt en al meerdere keren gestopt. Ik kan me ni[lees meer...]et voorstellen dat ik dit nog ruim 30 jaar moet gaan slikken..

Reactie:

ik ben 21 jaar geleden gestart met Femoston, nu ben ik 52 jaar en volgens de arts zou het verstandig zijn om er mee te stoppen maar ik voel me er zo goed bij dat ik niet wil stoppen. toen ik 30 was heb in non-hodgkin gehad en door alle behandelingen zou ik vervroegd in de overgang komen, door Femoston te gebruiken heb ik geen klachten gehad en voel me er nog steeds heel goed bij. Ik heb veel energie en heb nooit enige bijwerkingen ondervonden

Datum 13-08-2013 09:22

01-04-2013
Vrouw (52) - Slapeloosheid

Tevredenheid over:
het enige wat possitief is , is dat de opvliegers weg zijn. Maar sinds in namen, hoofdpijn,buikpijn en winderig heid en extreme buikloop,extremen been krampen,langetijd erg moe,duizelig en dronkenlopen, zonder alcohol (nooit gebruikt), geveol van flauvallen,dikke opgezetten nek zoals bij struma,depresief en moody sinds in namen. arts vind dat ik het toch nog even moet vol [lees meer...]houden. ik denk dat ik deze week ga stoppen dan is het experiment lang genoeg geweest voor de industrie. het middel is erger dan de kwaal.ik heb geen baarmoeder meer wel de eierstokken.

15-03-2013
Vrouw (48)

Tevredenheid over:
Kreeg na een week vreselijke dikke benen. De doktor zei dat ik moest door gaan maar het werd niet minder. Ben er zelf mee opgehouden en na een week zit het vocht er nog in en voelt niet prettig.

04-03-2013
Vrouw (58) - Overgang

Tevredenheid over:
Ik ben sinds mijn 40ste in de overgang. Heb 15 jaar vreselijk getobt. Niet slapen stijf en stram, opvliegers. Ik lag met koelbox elementen in bed. Droge vagina doe tot bloedens toe kapot was, Toen ik het echt zat was heb ik mijn huisarts geraadpleegd, ben doorgestuurd naar een gyneacoloog die schrok van mijn lagae hormoonwaarde. Hij schreef mij Femoston continue 1/5 voor [lees meer...]en na een week kon ik eindelijk weer slapen, na twee weken voelde ik me bijna weer de oude, Ik ben nu 58 en dacht een half jaar geleden laat ik eens stoppen. Bam alle klachten na een week terug. Ik slik het nu weer naar volle tevredenheid. Ik LEEF weer.

19-02-2013
Vrouw (55) - Overgang
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Ik probeer zoveel mogelijk medicijnen af te bouwen zo kwam ik op de verhalen rondom femoston ik heb continu1/5 gebruikt. Ik had sterke twijfels of ik door zou gaan met slikken ivm dubbel verhoogde kans borstkanker. vandaag toevallig bij de huisarts en vroeg of het medicijn idd in Frankrijk van de markt was gehaald. Dit is zo. Om de reden dat femoston trombose zou veroorza[lees meer...]ken. Bloedstolsels kunnen je van het ene op het andere moment fataal worden dat moet je niet willen. Ik ben nu 55 en heb al sinds mijn 40ste last van opvloegers en stemmingswisselingen door eerst de pre-menopauze toen de menopauze(dag van laatste menstruatie+12 maanden) en zit nu in de post-menopauze sinds een maand ongeveer. Ik heb eerder proberen te stoppen met de femoston kreeg weer alle overgangsperikelen dit is een maand of 6 geleden. maar goed liever dat dan een fataal stolsel. Ik vind dat een arts, in mijn geval de gynaecoloog erbij moet vermelden dat het medicijn om die reden in Frankrijk al van de markt is. Ik had voor de pre-menopauze ook een middel iets met een 5 erin geen idee meer van de naam, deze werd ook uit de handel gehaald. Dus ik heb het een jaar of 14 zonder gedaan en 1 jaar met. Ik vind het goed zo. Verder gebruik ik euthyrox voor mijn te traag werkende schildklier sinds 2 1/2 jaar kon geen kwaad zei de arts, de apotheek echter vertelde dat de een de ander wel degelijk versterkte. Beiden zijn hormoonpreparaten natuurlijk. Goed om een lang verhaal kort te maken heb vandaag niet meer ingenomen.

12-02-2013
Vrouw (53) - Overgang

Tevredenheid over:
Heb 4 maanden Femoston geslikt ivm zo'n 40 opvliegers per dag/nacht. Moet zeggen dat ik na een week alweer beter sliep en de opvliegers namen helemaal af. Heb alleen erg veel last van pijnlijke/gespannen borsten en begon na 3 jaar weer ongesteld te worden. Ook voelde ik me er niet helemaal lekker bij erg vermoeid en opgeblazen gevoel. Kent iemand de nova sure behandeling w[lees meer...]aar ze het baarmoederslijmvlies wegbranden, in de combinatie met het slikken van femoston. Van het slikken van dit hormoon maak je namelijk weer baarmoederslijmvlies aan die zorgt voor een menstruatie. Terwijl de Nova Sure behandeling dit juist bedoelt is om dit weg te halen.

29-01-2013
Vrouw (52) - Overgang
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
ik gebruik het nu 3 en halve week en heb nog geen resultaat, klopt dat. Moet je het eerst 1 maand gebruiken voor je het merkt, ik heb nog steeds opvliegers. Welke hormonen moet ik dan gebruiken. Ik hoop dat het nog gaat werken, wie heeft dit ook

07-01-2013
Vrouw (50) - Overgang

Tevredenheid over:
Slik femoston pas 1 week. Opvliegers nog niet veel minder. Wel last van opgeblazen buik. zal de hele strip opmaken en als dan nog steeds genoemde verschijnselen stop ik weer met dit middel. Nl ook idee dat ik er humeurig van word. Tot voor kort gebruikte ik clonidine 2maal p dag 3 pillen alles op aanraden van huisarts

07-01-2013
Vrouw (51) - Depressiviteit

Tevredenheid over:
ik ben sinds twee en een halve week aan dit mediciijn in de hoop weer op te knappen van absurde wisseling van gevoelens en depresieviteit. In het begin had ik een heel raar gevoel in mijn hoofd bij de witte pillen maar dat is overgegaan. Ik ben nu aan de grijze pillen. De eerste 2 dagen voelde ik me goed, toen was het over. depressief en veel huilbuien. Niu eind van dag 5[lees meer...] begin ik me beter te voelen. Iemand hier ervaring mee?

06-01-2013
Vrouw (47) - Overgang

Tevredenheid over:
Door te stoppen met de pil op 46 jarige leeftijd vrijwel meteen in de overgang geraakt , heel veel pijnen aan gewrichten , opvliegers , depressief , niet meer kunnen slapen , onsteking in schouder die frozen shoulder werd . Waarmee ik nog meer pijn kreeg , zelfs moeten stoppen met werken door alle ellende ! Van huisarts femoston gekregen en binnen een week was ik weer de o[lees meer...]ude ! Helaas zal ik nog het komende jaar met die frozen shoulder moeten leven. Maar ik stop nooit meer met de femoston . Ik wil me nooit meer zo een wrak voelen . Enige bijwerking die ik heb is opgeblazen buik , maar dat vind ik niet zo erg tegenover de overgangsellende stelt dat niks voor.

10-12-2012
Vrouw (18) - Overgang

Tevredenheid over:
Kan je zwanger worden terwijl je femoston slikt? Ik snap dat dit een medicijn is voor de overgang .ik slik het ergens anders voor, maar mijn vraag is of je dus zwanger kunt worden als je deze pillen slikt..

04-11-2012
Vrouw (18) - Angst

Tevredenheid over:
Hallo allemaal, Er zitten hier allemaal oudere vrouwen die deze medicijnen slikken, alleen moet ik ze helaas ook al slikken op deze leeftijd ivm uitblijven menstruatie omdat mijn eierstokken niet werken! Dat heeft meestal met ondergewicht te maken, maar ik heb onderzoeken.gehad en daar is het niet van! Alleen nu zou ik dus met deze medicijnen wel moeten worden, maar er[lees meer...] gebeurd niks, ik heb ondergewicht heeft iemand enig.idee.of dat het tegen houd? Normaal word je dus met ondergewicht ook niet ongesteld, maar omdat ik toch dit medicijnen al eenmaand slik, en er al resultaat had moeten zijn vraag ik me af of ze wel helpen?! Groetejs

Reactie:

Hay,ik slik deze medicijnen ook nog niet zolang en om een heel andere reden dan jou(ben 39jr en te vroeg in de overgang beland)maar ik heb wel te horen gekregen van mn gynacologe dat het zeker zo'n wk of 7 a 8 duurt voordat deze medicijnen iets gaan doen.Je lichaam heeft tijd nodig om eraan te wennen.Dus wellicht dat t nog even gaat duren voor je ongesteld wordt.Ik slik zelf Femoston 1/10(,weet niet welke jij slikt?)en omdat ik ook nog niet veel verbetering merk krijg ik waarschijnlijk n hogere dosis.Mischien dat je dat kunt aankaarten mocht je na 8 weken nog niet ongesteld zijn geworden.Ik hoop dat je iets aan mijn reactie hebt groetjes!

Datum 20-11-2012 00:17

25-10-2012
Vrouw (58) - Overgang
Algehele tevredenheid: 4

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (349) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum