lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

05-09-2016

Overgang

Ik ben net begonnen met femoston. Ik ben 46 en heb gigantisch last van opvliegers. Ik ben al ongeveer 8 maanden niet meer ongesteld. Ik lees zoveel verschillende meningen over dit middel. Ik ben benieuwd!
29-07-2016

Femoston (estradiol / dydrogesteron)

ik neem pas enkele dagen femoston tot nu toe geen bijwerkingen, ik heb verschrikkelijk veel last van zweten, net ik of ben ga douchen, spierpijn en slaapproblemen. Ik hoop dat deze medicijn mij zal helpen, want het is verschrikkelijk duur. Waarom zo duur wij hebben daar niet om gevraagd he!!!!
28-07-2016

Overgang

I.v.m. stemmingswisselingen etc door overgang die versterkt werden bij mijn stoornissen, wilde ik Femoston proberen. Na 3 dagen kwam menstruatie en 3 weken later was dit nog niet over. Soms ernstige bloeding. Daarnaast vreselijk moe, zo erg dat ik zelfs spontaan in slaap viel op bank. Spierpijn en stijfheid. Zweten en vreselijk benauwd bij inspanning. Bloeding is nu zo erg[lees meer...], dat ik zelfs grote stolsels verlies. Ik ben gestopt er mee. Te vroeg, maar voelde mij zo beroerd door alles, dat doorgaan geen optie was. Dan maar weer stemmingswisselingen etc, maar de bijverschijnselen zijn te zwaar om door te gaan.
21-07-2016

Menopauze

Na 11 jaar menopauze klachten en het uitproberen van allerhande natuurlijke middelen, ook acupunctuur had ik uiteindelijk besloten van toch maar over te gaan op medicatie. Ik was begin dit jaar gestart met Oestrogel in combinatie met Utrogestan en was in de wolken...geen opvliegers meer, boordevol energie, mijn geluk kon niet op tot ik bloedingen kreeg, net zoals vroeger[lees meer...] "pijnlijke maandstonden". Ik heb nog alle mogelijke combinaties met de Oestrogel en Utrogestan geprobeerd, en ook rustpauzes ingelast, maar was elke maand weer "ongesteld". Na samenspraak met de gynaecoloog met Femoston Low gestart, maar nu na 15 dagen voel ik mij compleet uitgeput, ik kom gewoon moe mijn bed uit en heb zeer pijnlijke spieren en gewrichten. Ik zou het liefst een hele dag in bed blijven liggen, want ik ben de moed zo stilaan kwijt.
09-06-2016

Overgang

Na 3 jaar aarzelen toch naar huisarts gestapt. Sliep zeer slecht, vele, vele opvliegers, maar vooral de nachten waren slopend. Nu na 3 weken fantastisch. Ik slaap weer goed, ben uitgerust!!! Enige nadeel is toch de doorbraakbloeding na 2 weken. Nu al 6 dagen weer tampon moeten gebruiken. Wie heeft hier ervaring mee?
18-05-2016

Overgang

Aanvankelijk leek het in positieve zin te helpen... Maar sinds een paar weken begin ik de dag 's morgens al superchagrijnig en blijf ik de hele dag door negatief, erger mij aan alles en iedereen... van deze symptomen had ik voor gebruik al last (ik gebruik ook het antidepressivum Paroxetine; wellicht geen beste combi!). Maar het lijkt er sterk op dat deze versterkt worde[lees meer...]n sinds ik dit hormoonpreparaat gebruik. Eerste week gevoelige buik en daarna soms last van tintelingen in handen, ongecontroleerdheid (laat veel vallen) en overmatige afscheiding.
08-04-2016

Overgang

Uit bed drijven, nachten klaarwakker liggen. Veel spierpijn en last van mijn gewrichten. Uiteindelijk oververmoeid.
30-03-2016

Pagina 1 van 7

Mirena (1917) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (758) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (386) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (377) - Anticonceptie - eenfase