ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

30-01-2017

Overgang

Ik was vroeg in de overgang. Pas toen mijn spiraal (Mirena) er uit ging en de menstruatie niet terugkwam, besefte ik waar mijn stemmingswisselingen en het enorme zweten en slecht slapen 's nachts vandaan kwam. In het ziekenhuis laten prikken toen bleek dat mijn oestrogeenaanmaak nihil was. Ik voelde me mezelf niet meer, slechte onbestemde gevoelens en zorgen om mijn botten[lees meer...] deden mij besluiten femoston te gaan gebruiken. Inmiddels minstens zeven jaar gebruikt met volle tevredenheid. Nu 50 jaar en gestopt omdat het risico op kanker vergroot na je 50ste en niet goed is voor je aderen etc. Zorg om botten blijft, hopelijk komen de klachten niet meer terug in die heftigheid van 8 jaar geleden.
30-01-2017

Overgang

Vroeg in de overgang, veel klachten, opvliegers, buien, slecht slapen, neerslachtig. Femoston heeft deze klachten echt verlicht. Ondanks opnieuw menstrueren, ben ik er blij mee want ik voel me veel beter en kan het leven weer gewoon 'aan' ipv die continue struggle om het hoofd boven water te houden. Pijnlijke en zware borsten/ vocht vasthouden op onvoorspelbare momenten i[lees meer...]n de cyclus. Zo erg zelfs dat ik er er een zwangerschapstest voor deed. Opnieuw ongesteld, onregelmatig, wel net zo hevig als daarvoor.
19-11-2016

Overgang

Ik gebruik al 7maanden femoston en geen last van mijn overgang meer, maar nu sinds kort erg veel pijn aan mijn borsten. Ik kan ze niet eens aanraken. En ook om de 14 dagen flinke doorbloedingen, ze duren nu wel steeds korter maar erg vervelend. Kent iemand dit probleem ook en gaat het nog over?
05-09-2016

Overgang

Ik ben net begonnen met femoston. Ik ben 46 en heb gigantisch last van opvliegers. Ik ben al ongeveer 8 maanden niet meer ongesteld. Ik lees zoveel verschillende meningen over dit middel. Ik ben benieuwd!
29-07-2016

Femoston (estradiol / dydrogesteron)

ik neem pas enkele dagen femoston tot nu toe geen bijwerkingen, ik heb verschrikkelijk veel last van zweten, net ik of ben ga douchen, spierpijn en slaapproblemen. Ik hoop dat deze medicijn mij zal helpen, want het is verschrikkelijk duur. Waarom zo duur wij hebben daar niet om gevraagd he!!!!
28-07-2016

Overgang

I.v.m. stemmingswisselingen etc door overgang die versterkt werden bij mijn stoornissen, wilde ik Femoston proberen. Na 3 dagen kwam menstruatie en 3 weken later was dit nog niet over. Soms ernstige bloeding. Daarnaast vreselijk moe, zo erg dat ik zelfs spontaan in slaap viel op bank. Spierpijn en stijfheid. Zweten en vreselijk benauwd bij inspanning. Bloeding is nu zo erg[lees meer...], dat ik zelfs grote stolsels verlies. Ik ben gestopt er mee. Te vroeg, maar voelde mij zo beroerd door alles, dat doorgaan geen optie was. Dan maar weer stemmingswisselingen etc, maar de bijverschijnselen zijn te zwaar om door te gaan.
21-07-2016

Menopauze

Na 11 jaar menopauze klachten en het uitproberen van allerhande natuurlijke middelen, ook acupunctuur had ik uiteindelijk besloten van toch maar over te gaan op medicatie. Ik was begin dit jaar gestart met Oestrogel in combinatie met Utrogestan en was in de wolken...geen opvliegers meer, boordevol energie, mijn geluk kon niet op tot ik bloedingen kreeg, net zoals vroeger[lees meer...] "pijnlijke maandstonden". Ik heb nog alle mogelijke combinaties met de Oestrogel en Utrogestan geprobeerd, en ook rustpauzes ingelast, maar was elke maand weer "ongesteld". Na samenspraak met de gynaecoloog met Femoston Low gestart, maar nu na 15 dagen voel ik mij compleet uitgeput, ik kom gewoon moe mijn bed uit en heb zeer pijnlijke spieren en gewrichten. Ik zou het liefst een hele dag in bed blijven liggen, want ik ben de moed zo stilaan kwijt.
09-06-2016

Overgang

Na 3 jaar aarzelen toch naar huisarts gestapt. Sliep zeer slecht, vele, vele opvliegers, maar vooral de nachten waren slopend. Nu na 3 weken fantastisch. Ik slaap weer goed, ben uitgerust!!! Enige nadeel is toch de doorbraakbloeding na 2 weken. Nu al 6 dagen weer tampon moeten gebruiken. Wie heeft hier ervaring mee?
Pagina 1 van 7

Mirena (1972) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (802) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (413) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (408) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (344) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!