estradiol / dydrogesteron

Overgang (87 meningen)
Premature menopauze (2 meningen)

08-06-2020 | Vrouw | 48
Gewrichtspijn
Sinds een week gebruik ik dit medicijn.nu krijg iknetelroos erbij. Iemand hiet ervaringen mee. Moet ik stoppen met het medicijn. Weet iemand of er een alternatief medicijn id

27-04-2020 | Vrouw | 55
Overgang
na 1 tablet waren mijn opvliegers al gehalveerd, na 2 dagen waren alle opvliegers weg. Heerlijke 6 maanden gehad zonder klachten en bijwerkingen.. na 6 maand moest ik van mijn huisarts stoppen, na 2 dagen begon de ellende alweer, niet slapen warm, koud, warm,koud. Dekentje op, dekentje af... manetje wakker en boos, ik moe en depri.. vreetbuien en weer terug naar af...

08-04-2020 | Vrouw | 59
Depressief
3 jaar geleden spiraaltje verwijderd. Na twee maanden begonnen de opvliegers, slecht slapen en afgelopen jaar last van depressieve gevoelens. Nu na 2 maanden Femoston alle klachten verdwenen. Soms iets last van buikpijn maar verder erg blij mee!

25-03-2020 | Vrouw | 54
Overgang
Heel snel van klachten af. Al na een ppar dagen een hele verbetering. Dacht dat anti-depresdiva niet meer werkte. Na femoston weer bijna geheel klachtenvrij. Heerlijk

26-02-2020 | Vrouw | 53

11-02-2020 | Vrouw | 52
estradiol / dydrogesteron (2/10)
Overgang
Ik ben al 5 jaar bezig ik heb verschillende medicijnen geprobeerd Mijn menstruatie waren heel erg zoveel bloedverlies dat ik echt thuis moest blijven. Andere klachten gewrichtspijn heel erg bang Geen zin in het dagelijks leven verschrikkelijk moe Niet meer ergens naar toe willen alleen boodschappen doen en weer terug Eindelijk na verschillende sterkte femoston te h[lees meer...]ebben geprobeerd Die niet helemaal werkte kreeg ik de pil voorgeschreven Het ging echt goed Maar nu moest ik stoppen van mijn gynaecoloog De klachten begonnen graag gelijk weer. Gebeld met mijn gynaecoloog Nu heb ik weer femoston 2/10 Ik hoop dat het mij gaat helpen Anders weet ik het echt niet meer!!!!!!!

13-01-2020 | Vrouw | 55
Overgang
Mijn leven is weer in balans dankzij femoston. Ik had een grote opvlieger die duurde 3 jaar. Gewrichtsklachten die bestonden uit ontstekingen en op fibromyalgie lijkende klachten. Ik sliep zeer slecht en wat compleet burn out aan het raken. Zeer vermoeid, kon niet meer sporten of fietsen. Alles was teveel. Nu ik Femoston gebruik ben ik een totaal andere vrouw. Geen klach[lees meer...]ten meer. Ik sport weer ik heb totaal geen opvliegers meer en ik slaap uitstekend. Mijn lichaam is weer in proportie. Ik raad iedereen aan om zich niet neer te leggen bij een excessieve overgang. Ga naar de huisarts en laat je doorverwijzen als hij of zij niet wil mee werken. Het is de moeite waard! Ook de bijwerkingen zijn te verwaarlozen bij juiste indicatie. Ik mag dit medicijn tot 70 jarige leeftijd gebruiken als het moet.

06-01-2020 | Vrouw | 54
Overgang
Sinds gebruik zijn opvliegers weg . Stemming is niet verbeterd. En nu heb ik een slaapprobleem erbij.zit ik op een te lage dosering?

06-01-2020 | Vrouw | 54

29-12-2019 | Vrouw | 54
Menopauze
Ik heb veel jaren nuvaring genomen nu ben ik juist gestopt.en naar femoston low ik ben nu 7 dagen bezig .

11-12-2019 | Vrouw | 57
estradiol / dydrogesteron (1/5mg)
Gebruik nu sinds een paar dagen Femoston 1/5 continue. Ik moet zeggen dat mijn wereld er sindsdien weer beter eruitziet. Alle ongemakken waar ik al bijna 3 jaar mee kampte zijn zo goed als verdwenen. Slapen gaat beter, de neerslachtigheid is ook omgeslagen. Ik heb weer zin in het leven. Nou maar hopen dat het zo blijft.

02-12-2019 | Vrouw | 43
Overgang
Voortdurend angstig, paniek, opgejaagd gevoel. Hierdoor onzeker. Overgangsklachten werden meer en meer. Net uit burn out. Vandaag gestart. Hoe snel merk je er iets van?

22-10-2019 | Vrouw | 57
Overgang
Ik heb geen klachten over dit medicijn. Werkte vanaf het begin goed. Alleen m’n slaapproblemen zijn niet voorbij. Verder heel blij om zonder depressieve gevoelens en opvliegers door het leven te kunnen gaan.

20-10-2019 | Vrouw | 52
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Ben nu bijna 2 maanden bezig met femoston 1/10. Ik had meer dan 25 opvliegers op een dag, s nachts kleddernat, slecht slapen , dat is geen leven. Samen met mijn huisdokter, ik had alles uitgezocht voor mezelf op internet, tot deze tabletten gekomen. Ik heb t gewoon weer normaal fris, raad echt elke vrouw met deze klachten deze medicijnen aan. Enige nadeel is dat ik weer m[lees meer...]enstrueer, dat was nu een jaar geleden. Maar daar weten wij vrouwen mee om te gaan toch? Liever dat dan die verschrikkelijke opvliegers, tis naar nat vies ongenakkelijk en doodvermoeiend. Echt, doe niet langer moeilijk. Als ik na langere tijd echt negatieve ervaringen nog ondervind, laat ik het hier weten.

16-10-2019 | Vrouw | 53
Overgang
Tijdens gebruik van Femostone weren opvliegers bijna volkomen verdwenen maar mijn rug deed zo veel zeer dan ik moet stoppen met de pil. Na 3 pil-vrije dagen was de rugpijn weg.

06-10-2019 | Vrouw | 52
Duizeligheid
Ik werd vaak duizelig door de overgang. had ook problemen met mijn bloedsomloop. Femoston heilp daar goed tegen. Helaas kreeg ik er ook netelroos van. Had dat al eerder gehad, dus ik ben er extra gevoelig voor.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum