ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

19-09-2017

Overgang

Neem femoston, omdat ik ook sle (lupus) en sjogren nogal zwaar heb, vallen organen aan. Soms kliniek veel cortisone moeten nemen. Nu erg veel spierpijn, kan haast trap niet af en ook pijnlijke voeten en schouders, soms stijve tenen, niet te doen, sinds ik de menopauze erbij heb, ben 53 j, ze hebben me dit gegeven (gynaecoloog) om toch een wat leefbaar leven te hebben, neem[lees meer...] het nu 8 dagen en begin me mentaal beter te voelen, maar spierpijn nog niet echt heel goed en heb ook huilbuien ook door problemen met vader veel huilbuien, daardoor miss wordt dit wel aangesterkt door de menopauze, want vroeger trok ik me zijn opmerkingen niet zo aan. Dus ik denk wel goed middel, maar werkt pas goed vanaf 3 à 4 weken. Veel sterkte aan iedereen, we komen erdoor maar ieder lichaam is anders. Veel groetjes, D
22-06-2017

Overgang

Ik had al 4 jaar wisselend klachten, nachtelijk zweten en daardoor niet slapen was het ergst. Onregelmatig en hevige bloedingen. Op gegeven moment werd ik elke nacht om de 1,5 uur wakker van de hitte in mijn lijf. Viel weer in slaap, wakker worden van de kou zonder deken , weer slapen en zo maar door. Overdag erg vermoeid, slechte concentratie op mijn werk, ongeduldig en k[lees meer...]ortaf thuis. Toen via een fijne gynaecoloog aan de femoston begonnen. Eerste maand voelde ik me niet goed, af en toe duizelig, na mijn werk zo moe dat ik niets meer kon dan liggen. Maar na 3-4 weken ging het veel beter. Minder klachten, minder opvliegers, minder zweten, beter slapen. Ik ben nu 4 mnd bezig en voel me als herboren. Heb weer energie om dingen te ondernemen. Slaap meestal prima , in ieder geval zonder opvliegers! Mijn verhaal hier doe ik omdat ik zoveel negatieve ervaringen heb gelezen . De vrouwen bij die het goed gaat hoor je niet. Het is zoals bij alles, pas als het niet goed gaat worden er ervaringen gedeeld. Vandaar wil ik even moed inspreken voor iedereen. Hou een paar weken vol en kijk dan of het je helpt . En laat je niet gek maken door al diegenen die het zwart maken.
30-01-2017

Overgang

Ik was vroeg in de overgang. Pas toen mijn spiraal (Mirena) er uit ging en de menstruatie niet terugkwam, besefte ik waar mijn stemmingswisselingen en het enorme zweten en slecht slapen 's nachts vandaan kwam. In het ziekenhuis laten prikken toen bleek dat mijn oestrogeenaanmaak nihil was. Ik voelde me mezelf niet meer, slechte onbestemde gevoelens en zorgen om mijn botten[lees meer...] deden mij besluiten femoston te gaan gebruiken. Inmiddels minstens zeven jaar gebruikt met volle tevredenheid. Nu 50 jaar en gestopt omdat het risico op kanker vergroot na je 50ste en niet goed is voor je aderen etc. Zorg om botten blijft, hopelijk komen de klachten niet meer terug in die heftigheid van 8 jaar geleden.
30-01-2017

Overgang

Vroeg in de overgang, veel klachten, opvliegers, buien, slecht slapen, neerslachtig. Femoston heeft deze klachten echt verlicht. Ondanks opnieuw menstrueren, ben ik er blij mee want ik voel me veel beter en kan het leven weer gewoon 'aan' ipv die continue struggle om het hoofd boven water te houden. Pijnlijke en zware borsten/ vocht vasthouden op onvoorspelbare momenten i[lees meer...]n de cyclus. Zo erg zelfs dat ik er er een zwangerschapstest voor deed. Opnieuw ongesteld, onregelmatig, wel net zo hevig als daarvoor.
19-11-2016

Overgang

Ik gebruik al 7maanden femoston en geen last van mijn overgang meer, maar nu sinds kort erg veel pijn aan mijn borsten. Ik kan ze niet eens aanraken. En ook om de 14 dagen flinke doorbloedingen, ze duren nu wel steeds korter maar erg vervelend. Kent iemand dit probleem ook en gaat het nog over?
05-09-2016

Overgang

Ik ben net begonnen met femoston. Ik ben 46 en heb gigantisch last van opvliegers. Ik ben al ongeveer 8 maanden niet meer ongesteld. Ik lees zoveel verschillende meningen over dit middel. Ik ben benieuwd!
29-07-2016

Femoston (estradiol / dydrogesteron)

ik neem pas enkele dagen femoston tot nu toe geen bijwerkingen, ik heb verschrikkelijk veel last van zweten, net ik of ben ga douchen, spierpijn en slaapproblemen. Ik hoop dat deze medicijn mij zal helpen, want het is verschrikkelijk duur. Waarom zo duur wij hebben daar niet om gevraagd he!!!!
28-07-2016

Overgang

I.v.m. stemmingswisselingen etc door overgang die versterkt werden bij mijn stoornissen, wilde ik Femoston proberen. Na 3 dagen kwam menstruatie en 3 weken later was dit nog niet over. Soms ernstige bloeding. Daarnaast vreselijk moe, zo erg dat ik zelfs spontaan in slaap viel op bank. Spierpijn en stijfheid. Zweten en vreselijk benauwd bij inspanning. Bloeding is nu zo erg[lees meer...], dat ik zelfs grote stolsels verlies. Ik ben gestopt er mee. Te vroeg, maar voelde mij zo beroerd door alles, dat doorgaan geen optie was. Dan maar weer stemmingswisselingen etc, maar de bijverschijnselen zijn te zwaar om door te gaan.
Pagina 1 van 7

Mirena (2005) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (817) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (420) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (420) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!