This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Pagina 1 van 6

10-07-2015
Vrouw, 41 jaar

Overgang

Al op mijn 36 kwamen we er achter dat mijn AMH-niveau al onmeetbaar laag was, dit vermoeden was er al omdat ik slecht reageerde op de ovariele hyperstimulatie tijdens de IVF-behandelingen. In de jaren erna begon ik een onregelmatige cyclus te krijgen, dat wil zeggen: soms een aantal maanden gewoon weer maandelijk, dan 2-3 maanden niet. In die perioden had ik wel opvliegers[lees meer...]. Vervelend maar niet verstorend voor mijn dagelijks functioneren. Rond mijn 40e ben ik door mijn overgangsgyneacoloog onderzocht op bloedwaardes en kreeg ik een botscan. Dus zolang mijn klachten mild waren spraken we een watchfull waiting af. Het afgelopen half jaar echter leek er een sterke toename in overgangsklachten te zijn. Ik kreeg veel last van vaginale droogheid, heel veel heftige opvliegers en verstoorde nachtrust. Omdat ik bekend ben met een laag vitamine D gehalte is dat eerst onderzocht, dat was wat aan de lage kant. Hiervoor kreeg ik supplementen maar na drie maanden bleek mijn vitamine D gehalte goed gestegen naar een ruim normaal niveau en toch bleek mijn vermoeidheid. Ik ben een activity tracker gaan dragen en hieruit bleek dat ik vaak wel aan de totale uren nachtrust kwam, hoewel het ook wel voorkwam dat ik lang wakker lag. Mijn diepe slaap was echter ver beneden peil. Vaak maar 1 uur per nacht, terwijl de mensen om mij heen gemiddeld 4,5 uur per nacht diepe slaap registreerden. Daarop ben ik teruggegaan naar mijn gyneacoloog en besprak mijn problemen. Zij zag er geen probleem in een HRT voor te schrijven. Dit werd Femoston 1/10mg voor een proefperiode van 3 maanden. Daarna gaan we evalueren. Ik slik het nu tien dagen en kan zeggen dat ik al verschillende dingen merk. Na een dag of twee verdween de vaginale droogheid. Na een week registreerde ik een substantiele verandering in mijn diepe slaap tijden. Inmiddels heb ik in de afgelopen nachten al twee keer 3 uur gehad en vannacht zelfs 4 uur. De opvliegers zijn voor 95% verdwenen en de opvlieger die ik 1 of 2 keer heb gemerkt waren mild van aard. Ik merk vooralsnog weinig bijwerkingen, heb niet meer hoofdpijn dan normaal, kom geen gewicht aan. Langere termijn werking kan ik nog niet beoordelen gezien de korte duur dat ik het middel gebruik. Maar het ziet er goed uit!
23-04-2015
Vrouw, 54 jaar

Overgang

Al 14 tot 15 jaar geen goede nachtrust gehad, ik dacht dat t kwam door een traumatische ervaring omdat ik de klachten voor de overgang te vroeg vond. Ik had opvliegers regelmatig hevige hoofdpijnen, s'nachts badend in het zweet wakker worden, heel besluitloos en sinds een jaar heel erg moe. Sinds drie weken gebruik ik femoston en ik voel me als herboren, ik hoop dat t zo b[lees meer...]lijft want dan heb ik een heel nieuw leven. En ja mensen, ik slaap weer de hele nacht door, kan ELKE dag een activiteit ondernemen, wat voorheen ondenkbaar was. Goed het ik gebruik het nog maar pas en ben heel euforisch, maar als dit blijft zoals nu dan kan ik het iedereen aanraden.
23-02-2015
Vrouw, 60 jaar

Menopauze

Ben twee jaar geleden gestopt met Angeliq (hormoonpreparaat) en dat is een jaar vrij goed gegaan. De menopauzale klachten (opvliegers, stemmingswisselingen, ...) waren zo goed als verdwenen. Een jaar geleden begon het in alle hevigheid terug. Toen heeft mijn gyn mij Femoston Low voorgeschreven. Al na een paar weken voelde ik een enorme verbetering. Ik neem het nu 3 maanden[lees meer...] en de klachten zijn zo goed als verdwenen.
08-04-2014
Vrouw, 50 jaar

Premature menopauze

30 jaar was ik toen ik na de geboorte van mijn jongste kind, 20 jaar geleden iedere nacht zwetend wakker werd. Ik werd depressief, kreeg anti-depresiva maar dat hielp niet. Vervolgens kreeg ik een zwaardere pil, deze gaf enig verlichting maar de bijwerkingen waren toch te groot om ermee door te gaan. Er werd besloten een bloedonderzoek te doen naar FSH en LH. De hoge wa[lees meer...]arden van FSH en LH en lage waarden van oestradiol en progesteron waren aanwezig en ik werd doorverwezen naar een gynaecoloog, zij heeft POF= prematuur ovarieel falen geconstateerd en Livial voorgeschreven. Als mede oorzaak wordt ook mijn lactose-intolerantie (enzymtekorten) genoemd omdat sommige ziekten (oa lactose-intolerantie) waarbij een eiwit - een bouwstof voor het lichaam - ontbreekt, veroorzaken een hoger risico op een te vroege overgang. Ik heb eerst 2 jaar Livial gebruikt en ben vervolgens overgestapt op Femoston. Ik voel mij herboren: geen depressies, opvliegers en hoofdpijnen. meer.
03-09-2013
Vrouw, 57 jaar

Femoston (estradiol / dydrogesteron)

Ik heb nu 6 weken femoston 1/10 mg gebruikt. Ik wilde een lagere dosis dan 1/5 mg continue. Nu blijkt dat de hoeveelheid gelijk is, Het is dezelfde sterkte alleen een andere verdeling. Het is dus geen lagere dosis geweest. Wel 6 weken gebruikt. Gisteren naar de dokter geweest. Ik heb nu femoston 0,5/2,5 continue. Dit is de laagste dosis die er is. Het is nu afwacht[lees meer...]en of dit ook zo goed helpt. Ik hou jullie op de hoogte.
30-06-2013
Vrouw, 57 jaar

Overgang

Ik heb 2 jaar al vreselijk veel last.van opvliegers Wordt steeds erger. S'nachts het ik er geen last van. In vakanties loop ik heel veel. Hierdoor worden de opvliegers veel erger Ben 4 weken geleden naar de dokter geweest. Hij heeft mij Femoston 1/10 mg voorgeschreven. Ik ben ontzettend tevreden. Alle klachten zijn weg. Ik voel me nu veel beter. Over een week moet ik[lees meer...] weer bij de dokter terugkomen. Ik had hem beloofd er na de vakanie weer mee te stoppen. Daar twijfel ik nu heel erg aan. Mijn voordelen zijn 1 geen opvliegers meer. 2 veel minder afscheiding. 3 afscheiding ruikt niet meer. 4 gaat botontkalking tegen Ik weet dat er een grote kans op borstkanker is. Over een week moet ik naar hem toe. Ik stel dan voor om een lagere dosis te nemen. Vraag hem of het dan minder schadelijk is.. Als ik bij de dokter geweest ben kom ik hier zeker op terug.
13-04-2013
Vrouw, 28 jaar

Overgang

Ik slik het liever niet, maar het moet. Heb meer last van het medicijn, als van de kwaal. Na het weer een week slikken ben ik bekaf en mijn lijf doet pijn, vergeet veel en ben niet mezelf. Voel me door de overgang al oud, en met dit nog ouder... Wil me graag een twintiger voelen zoals moet op je 28ste. Ik heb het af en aan geslikt en al meerdere keren gestopt. Ik kan me ni[lees meer...]et voorstellen dat ik dit nog ruim 30 jaar moet gaan slikken..
01-04-2013
Vrouw, 52 jaar

Femoston (estradiol / dydrogesteron)

het enige wat possitief is , is dat de opvliegers weg zijn. Maar sinds in namen, hoofdpijn,buikpijn en winderig heid en extreme buikloop,extremen been krampen,langetijd erg moe,duizelig en dronkenlopen, zonder alcohol (nooit gebruikt), geveol van flauvallen,dikke opgezetten nek zoals bij struma,depresief en moody sinds in namen. arts vind dat ik het toch nog even moet vol [lees meer...]houden. ik denk dat ik deze week ga stoppen dan is het experiment lang genoeg geweest voor de industrie. het middel is erger dan de kwaal.ik heb geen baarmoeder meer wel de eierstokken.
volgende > >>
Pagina 1 van 6

Thyrax Duotab (676) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (358) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (338) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely