lees de ervaringen

volgende > >>
Pagina 1 van 6

08-12-2015

Overgang

Veel klachten / bijwerkingen van bloeddruk medicatie in samenhang met leeftijd/overgang. Klachten vooral pijnlijke pezen en spieren, gewrichten en overmatig blozen. Daarnaast ernstig migraine, vermoeid en down. Nu geen van deze klachten meer dankzij 1 pilletje per dag. Geweldig spul, ben er blij mee.
17-11-2015

Overgang

Graag had ik mijn ervaring gedeeld ivm gebruik van femoston low. Begin dit jaar begonnen met deze therapie na verwijderen van mirena en klachten van stemmingswisselingen, moe zijn en vooral de warmte opwellingen. Na 5 maanden gebruik plots bloeding, zo erg dat ik terug tampons moest gebruiken. Dit was wel even schrikken na 10 jaar mirena, want dan heb je geen bloedingen me[lees meer...]er. De bijsluiter gelezen, onmiddelijk arts verwittigd, na een week mocht ik al op raadpleging. Na onderzoek cyste op de eierstokken, en inmiddels eierstokken verwijderd. Wat de stemmingswisselingen en de warmteopwellingen betreft werkte dit voor mij uitstekend, ook minder moe, maar dat kan door de magnesium komen die ik ondertussen ook neem. Nu terug op controle geweest, ondertussen was ik gestart met ymea, maar dat helpt mij niet. Andere therapie gestart wel met gemengde gevoelens en wat ik allemaal lees erover (livial), maar ik wil het proberen want ik heb teveel last van mijn menopauze. Ik niet alleen ook de mensen rondom mij.
10-11-2015

21-09-2015

Overgang

Ik ben 52, was erg warm, veel zweten, vooral s'nachts. vreselijk moe, ik dacht als het zo moet, laat dan maar, zo moe dat ik elk vrij moment om even op de bank een tukje te kunnen doen aangreep. somberheid, geen zelfvertrouwen. gestart met femoston en binnen drie weken alle problemen en ellendige vermoeidheid vergeten! Enige nadeel...... Mijn ongesteldheid was weg , en nu [lees meer...]weer elke maand!
10-07-2015

Overgang

Al op mijn 36 kwamen we er achter dat mijn AMH-niveau al onmeetbaar laag was, dit vermoeden was er al omdat ik slecht reageerde op de ovariele hyperstimulatie tijdens de IVF-behandelingen. In de jaren erna begon ik een onregelmatige cyclus te krijgen, dat wil zeggen: soms een aantal maanden gewoon weer maandelijk, dan 2-3 maanden niet. In die perioden had ik wel opvliegers[lees meer...]. Vervelend maar niet verstorend voor mijn dagelijks functioneren. Rond mijn 40e ben ik door mijn overgangsgyneacoloog onderzocht op bloedwaardes en kreeg ik een botscan. Dus zolang mijn klachten mild waren spraken we een watchfull waiting af. Het afgelopen half jaar echter leek er een sterke toename in overgangsklachten te zijn. Ik kreeg veel last van vaginale droogheid, heel veel heftige opvliegers en verstoorde nachtrust. Omdat ik bekend ben met een laag vitamine D gehalte is dat eerst onderzocht, dat was wat aan de lage kant. Hiervoor kreeg ik supplementen maar na drie maanden bleek mijn vitamine D gehalte goed gestegen naar een ruim normaal niveau en toch bleek mijn vermoeidheid. Ik ben een activity tracker gaan dragen en hieruit bleek dat ik vaak wel aan de totale uren nachtrust kwam, hoewel het ook wel voorkwam dat ik lang wakker lag. Mijn diepe slaap was echter ver beneden peil. Vaak maar 1 uur per nacht, terwijl de mensen om mij heen gemiddeld 4,5 uur per nacht diepe slaap registreerden. Daarop ben ik teruggegaan naar mijn gyneacoloog en besprak mijn problemen. Zij zag er geen probleem in een HRT voor te schrijven. Dit werd Femoston 1/10mg voor een proefperiode van 3 maanden. Daarna gaan we evalueren. Ik slik het nu tien dagen en kan zeggen dat ik al verschillende dingen merk. Na een dag of twee verdween de vaginale droogheid. Na een week registreerde ik een substantiele verandering in mijn diepe slaap tijden. Inmiddels heb ik in de afgelopen nachten al twee keer 3 uur gehad en vannacht zelfs 4 uur. De opvliegers zijn voor 95% verdwenen en de opvlieger die ik 1 of 2 keer heb gemerkt waren mild van aard. Ik merk vooralsnog weinig bijwerkingen, heb niet meer hoofdpijn dan normaal, kom geen gewicht aan. Langere termijn werking kan ik nog niet beoordelen gezien de korte duur dat ik het middel gebruik. Maar het ziet er goed uit!
23-04-2015

Overgang

Al 14 tot 15 jaar geen goede nachtrust gehad, ik dacht dat t kwam door een traumatische ervaring omdat ik de klachten voor de overgang te vroeg vond. Ik had opvliegers regelmatig hevige hoofdpijnen, s'nachts badend in het zweet wakker worden, heel besluitloos en sinds een jaar heel erg moe. Sinds drie weken gebruik ik femoston en ik voel me als herboren, ik hoop dat t zo b[lees meer...]lijft want dan heb ik een heel nieuw leven. En ja mensen, ik slaap weer de hele nacht door, kan ELKE dag een activiteit ondernemen, wat voorheen ondenkbaar was. Goed het ik gebruik het nog maar pas en ben heel euforisch, maar als dit blijft zoals nu dan kan ik het iedereen aanraden.
23-02-2015

Menopauze

Ben twee jaar geleden gestopt met Angeliq (hormoonpreparaat) en dat is een jaar vrij goed gegaan. De menopauzale klachten (opvliegers, stemmingswisselingen, ...) waren zo goed als verdwenen. Een jaar geleden begon het in alle hevigheid terug. Toen heeft mijn gyn mij Femoston Low voorgeschreven. Al na een paar weken voelde ik een enorme verbetering. Ik neem het nu 3 maanden[lees meer...] en de klachten zijn zo goed als verdwenen.
08-04-2014

Premature menopauze

30 jaar was ik toen ik na de geboorte van mijn jongste kind, 20 jaar geleden iedere nacht zwetend wakker werd. Ik werd depressief, kreeg anti-depresiva maar dat hielp niet. Vervolgens kreeg ik een zwaardere pil, deze gaf enig verlichting maar de bijwerkingen waren toch te groot om ermee door te gaan. Er werd besloten een bloedonderzoek te doen naar FSH en LH. De hoge wa[lees meer...]arden van FSH en LH en lage waarden van oestradiol en progesteron waren aanwezig en ik werd doorverwezen naar een gynaecoloog, zij heeft POF= prematuur ovarieel falen geconstateerd en Livial voorgeschreven. Als mede oorzaak wordt ook mijn lactose-intolerantie (enzymtekorten) genoemd omdat sommige ziekten (oa lactose-intolerantie) waarbij een eiwit - een bouwstof voor het lichaam - ontbreekt, veroorzaken een hoger risico op een te vroege overgang. Ik heb eerst 2 jaar Livial gebruikt en ben vervolgens overgestapt op Femoston. Ik voel mij herboren: geen depressies, opvliegers en hoofdpijnen. meer.
volgende > >>
Pagina 1 van 6

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (273) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.