lees de ervaringen

Neus
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Allergie (12 meningen)
  • Hooikoorts (8 meningen)
  • Huisstofallergie (4 meningen)
  • ...
4,5

60 meningen
volgende > >>
Pagina 1 van 2

12-11-2013
Vrouw (31) - Verkoudheid

Tevredenheid over:
Na jarenlang geploeter met Otrivin nu deze spray en ik moet zeggen: na 2 dagen al resultaat en na enkele dagen extra helemaal geen verstopping meer. Wel merk ik dat ik veel slechter ruik door de spray. Ik ruik alleen sterke geuren en kan die niet determineren. Dat is jammer, maar toch de moeite waard wanneer je altijd maar verkouden bent.
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

17-09-2013
Vrouw (26) - Voorhoofdshol...

Tevredenheid over:
Jaren geleden had ik regelmatig voorhoofdsholteontsteking. Van mijn huisarts kreeg ik een neusspray voorgeschreven, waarbij ik alleen maar meer klachten kreeg; bloedneuzen, keelpijn en stemproblemen, later bleek het een infectie op mijn keelamandelen te zijn. Na onderzoeken bij de KNO-arts blijkt er een stukje van mijn neusschotje verkeerd te staan, waardoor ik regelmati[lees meer...]g voorhoofdsholteontsteking blijk te krijgen. Er waren 2 opties om dat te verhelpen: opereren of een neusspray gebruiken. Ik ben toen Nasonex gaan gebruiken. Wat een wondermiddel! Ik gebruik het alleen op de momenten dat ik verkouden ben of hoofdpijn krijg (herken inmiddels de symptomen van een ontsteking). Ik voel de spray werken in mijn neus en binnen een dag kan ik meestal wel vrij ademen door mijn neus. Ik gebruik de neusspray alleen wanneer ik denk dat het nodig is, om zo te proberen zo min mogelijk schade in mijn neus etc. aan te brengen.

31-08-2013
Vrouw (20) - Allergie

Tevredenheid over:
Ik heb al zolang ik me kan herinneren last van allergieën (hooikoorts, huisstofmijt allergie, wat het precies is weet ik ook niet). Het hele jaar door liep ik te snotteren en te snuiven, standaard verstopte neus veel niezen enz. Ik nam dan ook al zo lang ik me kan herinneren overal waar ik heen ging een zakdoek mee. Neussprays van de dokter of drogist deden nooit iets, oo[lees meer...]k de allergie-pillen hielpen niet. Twee jaar terug door een arts Nasonex voorgeschreven gekregen. Hij vertelde mij dat er artsen waren die stelden dat als dit medicijn niet werkte de gebruiker iets fout deed, ofwel dit moest wel werken. En dat bleek ook waar te zijn. Ik vind het geweldig, zelden nog last van een snotneus met uitzondering van een enkele verkoudheid in de winter. Toen ik eens door mijn voorraad heen was en het voor een week niet gebruikte, merkte ik dat meteen! Wondermiddel, doet echt wat wordt beloofd. Die zakdoek hoeft nergens meer mee naar toe!

20-08-2013
Man (52) - Astma

Tevredenheid over:
Graag wilde ik hier mijn ervaring delen als alternatief voor Nasonex. Ik kon op dit forum zo gauw geen betere plek vinden dan onder Nasonex. Had het echter net zo goed onder Seretide kunnen zetten. Gebruik ik ook (inhaler). Sinds en ruim jaar doe ik regelmatig (wekelijks) sinusspoelingen onder de douche. Er is veel over te lezen. Zoek op sinus rinse of nasal irrigation [lees meer...]en je bent even 'n paar dagen zoet. Allengs mijn eigen "recept" gevonden na wat experimenteren. Als je googled op (met aanhalingstekens) "Post op nasal irrigations" dan kom je op 'n pdf document met wat ingrediënten. Praktijk: Ik gebruik gewoon 'n ordinaire Spa waterfles van ca 700 ml met zo'n handige stompe blauwe dop. Die past lekker op je neus. Ik vul de fles half met lauw kraanwater en doe er 1 tot 1 1/2 theelepeltje gewone keukenzout in. Soms ook nog 'n TL zuiveringszout (extra reiniging). Verder voeg ik 15 druppeltjes Betadine toe. En met dit goedje spoel ik m'n sinusholtes door. Achterover, naar de zijkant, fles op de neus en zachtjes (!) leegdrukken. Ene neusgat in en aan de andere kant er weer uit. Met achterover leunen bereik je de beide voorhoofdholtes, de beide kaakholtes (zij het minder), de zeefbeenholte en ook het middenoor gedeelte. Als je vol zit (bij mij ca 60 ml) dan kun je ook nog klaren, waarmee je ook de beide buizen van Eustachia meepakt. Het resultaat is verbluffend! Ik gebruik nog maar 1 Seretide pufje per dag (25/250) en van de Nasonex en dat soort neusspray's ben ik af. En het belangrijkste: Veel minder of soms nog nauwelijks piepen en zagen met ademhalen en verminderde slijmproduktie (sputum). Het kost nauwelijks wat, je kunt het onder de douche doen, het lucht op en je houdt je KNO gedeelte in topconditie. Je slijmvliezen worden weer zoals ze ooit bedoeld waren. Verder doodt de Betadine nare bacteriën. Waarschijnlijk ook de goede, vandaar dat ik het niet dagelijks doe tenzij ik een opvlamming heb. Die heb ik trouwens veel minder dan vroeger. En nee, het prikt niet. Immers, de door mij beschreven verhouding hierboven benadert die van de menselijke traan qua zoutgehalte. Je "fopt" het lichaam er als het ware mee en voelt dus geen pijn. Wat je met water zonder zout zeer zeker wel voelt!

13-06-2013
Man (39) - Hooikoorts

Tevredenheid over:
Ik ben ziek van hooikoorts laatste 16 jaar en geopereerd maar blijf ziek dag en nacht maar vanaf 12/06/2013 gebruik ik Nasonex+levocetirizine en slaap ik lekker

29-05-2013
Man (33) - Huisstofallergie
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
Wees gewaarschuwd! In 2005 begonnen met nasonex omdat mijn neus continue dichtzat. Werkt perfect bij mij! Maar, de stof in nasonex: Mometason is een zogenaamde corticosteroïde, een chemische variant van een natuurlijk afweermiddel van ons lichaam, de bijnierschorshormonen. Bij langdurig gebruik worden de bijnieren lui omdat ze zelf de bijnierschorshormonen niet meer h[lees meer...]oeven te produceren; het gevolg : Bijnierschorsinsufficiëntie En hiervan kan weer andere gevolgen komen zoals diabetes. Wees voorzichtig! -

16-05-2013
Vrouw (55) - COPD

Tevredenheid over:
Als je benauwd bent en je neus zit ook nog dicht, dan krijg je bijna geen lucht meer. Otrivin had teveel bijwerkingen voor langdurig gebruik. De neusspray van dr Vogel is prima lang te gebruiken, maar af en toe is die niet toerijkend. Dus neem ik af en toe en kuurtje Nasonex. Dat werkt prima. Soms moet je kiezen tussen twee kwaden. Stikken van benauwdheid of zware medicijn[lees meer...]en. Gebruik het met gezond verstand!

26-04-2013
Man (38) - Voorhoofdshol...

Tevredenheid over:
Ik heb van uit het voor gaan de jaar nov 2012 tot ergens in februari 2013 met de griep bezig geweest waarvan ik 4 dagen in het voor gaan de jaar en 4 dagen in het huidige jaar heb plat gelegen. nu zins de 17-4 plots een pijn in mijn rechter neus holte minder gemakkelijk adem halen door de rechter neus. hooikoorts leek mij minder logies aangezien we toen nog gemiddelde temp[lees meer...]eraturen hadden van rond de 2 graden. Een paar dagen verder 5 nachten al niet geslapen, ook van wegen de koorts aanvallen. 3 paracetamol p/d uit eindelijk heb ik mijn werk neer moeten leggen omdat ik het niet meer kon werken van de pijn in mijn rechter gezicht. deze week naar de huisartsenpost gegaan omdat ik nog geen arts had in mijn nieuwe woon omgeving, die trok de conclusie een poliep, op gezetten slijm klier of zo in de neus, de vraag kreeg ik heeft u hooikoorts, ik zeg dat is alweer een paar jaar geleden. op de zwelling in de neus te verminderen kreeg ik een recept Nasonex mee en hooikoorts pillen Desloratadine. een oud gezegde is: wat een boer niet ken eet hij niet. ik heb even gekeken op internet wat is Nasonex, en dan ga je dat uit zoeken en nalezen, en dan stel je zelfde vraag wil je mij weer gezond hebben of wil dat ik snel dood ga. wat er in zit staat op deze site: consumed.nl en jammer genoeg staat er niets in de bijsluiter wat er allemaal in zit en de bestanddelen wat deze weer doen, is wel raar, want we verwachten wel dat het op al onze voedingen staat. dit soort producten nemen we toch ook in ? Er waren al twee bestand delen die mij niet aanstonden. polysorbaat 80: een soort bind/conserveringsmiddel, chemisch= kanker verwekkend. benzalkoniumchloride: hier word je nog minder vrolijk van, als je alleen al gaat kijken wat het met je lichaam doet, en dan de waarschuwingen voor vermijden is corrosief, met andere woorden je vingers vallen er af, slecht voor het milieu enz. Er zijn genoeg alternatieve die geen schade doen aan de mens en wel zijn. een ding dit gaat bij mij gelijk de prullenbak in. dank u dokter en nee dank u. Voor mijn ontsteking gebruik ik Propolis 2x per dag. en voor mijn geretireerde slijmvlies vind ik ook nog wel wat. Ik hoop dat ik mensen hiermee verder heb mogen helpen, en er zijn voldoende echte middelen die geen schade of bijwerkingen hebben het is alleen weten waar je het heb te vinden.

16-04-2013
Vrouw (55) - Allergie
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Ik herken de reactie van iemand op deze site. Hartkloppingen, trillen, angstig, heel raar allemaal. ik stop er mee, voor mij is Nasonex niet het middel blijkbaar

05-04-2013
Vrouw (51) - Allergie

Tevredenheid over:
Prima middel helpt goed.Bijwerking korsten in neus en met name in de winter soms een bloedneus.

01-04-2013
Man (32) - Hooikoorts

Tevredenheid over:
Sinds enkele jaren gebruik ik op doktersadvies het medicijn, Nasonex. Het werkte altijd prima op mijn neusverkoudheid door toedoen van hooikoorts. Dus heerlijk zo'n open neus en verder nergens last van. Maar sinds ik met nasonex begon ook de volgende bijwerkerkingen ***.angst, honger, snelle hartslag, slaperigheid, slapeloosheid, trillende, jeukende, nervositeit, rustel[lees meer...]oosheid, hoesten, grieperig gevoel,spiertrillingen, gevoel dat ik gek werk, hypernventilatie, geen geur en smaak meer. Tot nu toe niets in de gaten..totdat ik weer begon dit voorjaar..weer de gedachte dat ik helemaal gek werk! ik dacht laat ik nou eens de nasonex gaan onderzoeken en kwam op een amerikaanse soort van mijnmedicijn. Gelijk gesopt met Nasonex..het is troep gewoon gif!! bevat alleen maar steroiden die mensen ziek maakt..Alles ligt nu in de prullenbak..Mensen stop er aub MEE!!!
1 Reactie

Reactie:

Beste m, ik ben wel geschrokken van je bijwerkingen. gebruik nasonex nu sinds 2 weken maar voel me sinds kort echt ziek. moe, slap, warm, duizelig en mn buik is van pad. zijn dit dingen die je herkend? Alvast bedankt groeten s. vd berg

Datum 31-07-2013 17:56

21-02-2013
Man (43)

Tevredenheid over:
Had last van chronisch dichte neus, bij continu gebruik werkt Nasonex erg goed, heeft wel veel tijd nodig. In eerste instantie heb ik ook last gehad van bloed etc. dit is echter weggegaan. Gebruikte eerst Avamis, werkte ok maar op langere termijn Nasonex beter.

18-02-2013
Vrouw (27) - Hooikoorts

Tevredenheid over:
Ik had nog steeds hooikoorts klachten en bleef niezen. Maar het ergste was de bloedneuzen. Heel veel last van. Nu heb ik Avamys gekregen en dat is prettiger, geen bloedneuzen en geen hooikoorts meer.

15-02-2013
Vrouw (48) - Verkoudheid

Tevredenheid over:
Tijdens een fikse verkoudheid spoot ik steeds met Otrivin neusspray. Dat maakt de neus vrijwel meteen open maar werkt wel verslavend: de neus gaat steeds eerder en vaker dicht (ook al is de verkoudheid al over) dus steeds meer sprayen :-( De dokter schreef Nasonex voor. Bij mij werkte dit al na anderhalve dag (dus geen 2 weken). ik spuit nu nog 1 x per dag en mijn neus bli[lees meer...]jft open. Ik ben zangeres en heb zelfs het idee dat het spul gunstig werkt op mijn stem, die klinkt een stuk helderder na gebruik van de spray. Ook de dag na een optreden meteen een heldere stem, normaal ben ik dan toch wat hees. Ik heb soms inderdaad wel lichte hoofdpijn maar daar ben ik toch al gevoelig voor dus of het van de Nasonex komt? Ik ben reuze benieuwd of de spray me tijdens het hooikoortsseizoen ook gaan helpen. Mijn 16 jarige zoon had oorklachten na 't zwemmen en ook daarvoor hielp de spray meteen goed. Mijn ervaringen zijn tot nu toe dus zeer positief.

17-01-2013
Man (40) - Allergie

Tevredenheid over:
Ik gebruik nu 1 week de neusspary en het werkt erg goed. Ik had direct na het zwemmen (ben triatleet) in een zwembad ontzettende last van een snot/druip neus en heftige niesaanvallen. Ik snoot wel 3-4 pakjes zakdoeken weg in een paar uur en kon wel 20 keer niezen in een uur. Een dag later had ik nergens meer last van en ook niet als ik buiten zwem. Nu heb ik nergens meer [lees meer...]last van. wel wat lichte korstvorming maar verdre geen bijwerkingen.

16-09-2012
Man (31) - Allergie

Tevredenheid over:
Even twee weken geduld hebben en dan werkt het geweldig. Gebruik het nog steeds.

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (349) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum