Nasonex

Huisstofallergie (4 meningen)
Verkoudheid (3 meningen)

18-03-2018

Ademhalingsproblemen

Dit medicijn voorgeschreven gekregen door de KNO ivm een scheefstaand neustussenschot en allergieën. Echter na het inhaleren meteen ernstige hoofdpijn klachten, een pijnlijke neus en pijnlijke ogen. Een verhoogde druk op de ogen. Het effect is de nadelen niet waard en ik ga hem dan ook niet meer gebruiken.
10-11-2017

02-06-2017

Astma

Neus van nature altijd open en alles netjes recht, nooit snurken, vrije ademhaling. Mits ik niet in die perioden zat. Dan weer een jaar totaal niet verkouden, dan weer een jaar aan de lopende band en ging dat 10 jaar lang. Jarenlang dus moeten sukkelen met langdurige perioden van verkoudheid. En dan elke dag letterlijk een hele tissuedoos van 200 stuks wegsnuiten waarna h[lees meer...]et 's avonds weer verminderde tot verdween. Om gek van te worden! Ik moest er maar mee leren leven, vernam ik van de huisarts na diverse onderzoeken. Uiteindelijk 2 jaren geleden ging het mis: weer constant verkouden, tot niets meer komen, hijgen als ik een paar meter liep, zweten en veel dromen 's nachts (van de ontstekingen). En als ik probeerde de luchtwegen aan te sterken door een uurtje wandelen werd ik licht grieperig. Een minuutje rennen betekende meteen een week griep en weer in bed liggen. Dus toch maar eens naar de dokter toe, een andere (vakantieland). "Mevrouw, u heeft beginnende astma". Budesonide en Nasonex meegekregen. Twee keer per dag in het begin, daarna naar 1 maal daags Na 1 dag al vermindering van de klachten, na dag 2 geheel hersteld! Ik voelde me weer eens mens en snotterde totaal niet meer. Alle ontstekingen weg, weer lekker kunnen rennen en springen en normaal kunnen leven zonder de tissuedoos bij me te hebben. Ik ontdekte op een gegeven moment dat ik zelfs zonder de budesonide kon (ik accepteer wat lichtere kortademigheid), want hier voel ik me dus gejaagd, trillerig en wat angstig op (ook bijnierschorshormonen). Bij de Nasonex echter heb ik deze klachten juist niet. Ik kan met de Nasonex alleen nu verder en gebruik hem alleen als ik terugval in de klachten heb, dus niet doorlopend. Als het een tijd goed is gegaan, dan probeer ik of ik ermee kan stoppen en of het lichaam het weer op eigen kracht kan. En zo ja, dan ben ik tijdelijk vrij van medicijnen. Begin ik licht te snotteren op een dag, dan weet ik dat het weer zover is en ga ik weer een maandje een flesje halen. Ik vind het echt het wondermiddel voor mij. Eindelijk verlost van dat eeuwige gesnotter! In die paar maanden vakantie stond andermans sterk naar rook stinkende bank, dat kan de reden zijn geweest van de problemen toen. Maar andermans rookstank in het verleden ook (ik ben niet-roker, maar moest regelmatig andermans gifwolken inhaleren). Ik voel me in elk geval weer mens sinds ik me bij Dr. Hoest heb laten behandelen en Nasonex gebruik, :). Ik raad de mensen aan af en toe ermee te stoppen, de bijnieren worden zo niet lui en worden weer gedwongen zelf bijnierschorshormonen te produceren.
18-01-2017

Bijholteontsteking

Jaren last van verstopping aan 1 kant door lichte niet pijnlijke bijholteontsteking die erger werd in de winter. Nasonex werkt prima bij mij en ben al bijna van de klachten af zonder ook maar een enkele bijwerking.
22-08-2016

Nasonex (mometason)

Nasonex gaf mij een verslavend gevoel. Bij het stoppen ervan was ik 3 weken moe en depressief, omdat mijn bijnieren zich weer moesten leren aan te passen. Ik vind het zwaar spul.
14-04-2016

Apneu

deze medicatie werd voorgeschreven door een neus keel en hoorspecialist. dit om slaapapneu of vergelijkbaar snurkprobleem tegen te gaan. In eerste instantie geholpen hiermee, echter na de vaststelling van "accuut glaucoom" welke vermoedelijk door inname van "cortisone" werd bewerkstelligd en mede daar ik geen cortisone behandeling neem, althans is dat wat ik dacht. stel ik[lees meer...] nu vast door op zoek te gaan naar ion welke medicatie die ik neem er "cortisone" in vervat zitten. stel ik nu vast dat ik niet wist dat dit ook in "nasonex" zit. met alle gevolgen vandien.
16-08-2015

Bijholteontsteking

Ik heb dit medicijn voor het eerst gekregen na mijn vakantie, ik heb een duikersoor opgelopen. Zijkant van mn hoofd achter mn oren,holtes voorhoofd en neus en onder mn ogen doen vaak vreselijk veel zeer. Incl. Druk op mn oren. Helaas heb ik heel erg veel last van bijwerkingen. Ik wordt er echt beroerd van. Alsof je spontaan ziek word. Buikpijn,duizelig en gewoon heel erg n[lees meer...]aar voelen. Nu blijken er hormonen in te zitten en daat ben ik heel erg gevoelig voor.(beginnende schildklier problemen) ben opzoek naar een vervangend middel zonder hormonen. Wie kan mij helpen?
09-06-2015

Duizeligheid

Ben na 2 weken erg duizelig en misselijk. Snel mee gestopt.
11-12-2014

Benauwdheid

Let niet op wat hierboven verplicht ingevuld moest worden: op mij niet zo van toepassing en dus niet interessant. Hoe vaak ik het medicijn per dag gebruikte, weet ik zo even niet meer, ik heb de verpakking nog wel maar niet bij de hand en het is op 17-01-15 a.s. een jaar geleden dat ik met de chronische kwaal (neusslijmvliesontsteking) naar mijn huisarts ging, die het medi[lees meer...]cijn voorschreef. Ik gebruikte het exact volgens het voorschrift en het heeft geen barst geholpen, weggegooid geld! Als iemand een wél werkend alternatief weet, houd ik me zeer aanbevolen! Bij voorbaat dank.
12-11-2013

Verkoudheid

Na jarenlang geploeter met Otrivin nu deze spray en ik moet zeggen: na 2 dagen al resultaat en na enkele dagen extra helemaal geen verstopping meer. Wel merk ik dat ik veel slechter ruik door de spray. Ik ruik alleen sterke geuren en kan die niet determineren. Dat is jammer, maar toch de moeite waard wanneer je altijd maar verkouden bent.
17-09-2013

Voorhoofdsholteontsteking

Jaren geleden had ik regelmatig voorhoofdsholteontsteking. Van mijn huisarts kreeg ik een neusspray voorgeschreven, waarbij ik alleen maar meer klachten kreeg; bloedneuzen, keelpijn en stemproblemen, later bleek het een infectie op mijn keelamandelen te zijn. Na onderzoeken bij de KNO-arts blijkt er een stukje van mijn neusschotje verkeerd te staan, waardoor ik regelmati[lees meer...]g voorhoofdsholteontsteking blijk te krijgen. Er waren 2 opties om dat te verhelpen: opereren of een neusspray gebruiken. Ik ben toen Nasonex gaan gebruiken. Wat een wondermiddel! Ik gebruik het alleen op de momenten dat ik verkouden ben of hoofdpijn krijg (herken inmiddels de symptomen van een ontsteking). Ik voel de spray werken in mijn neus en binnen een dag kan ik meestal wel vrij ademen door mijn neus. Ik gebruik de neusspray alleen wanneer ik denk dat het nodig is, om zo te proberen zo min mogelijk schade in mijn neus etc. aan te brengen.
31-08-2013

Allergie

Ik heb al zolang ik me kan herinneren last van allergieën (hooikoorts, huisstofmijt allergie, wat het precies is weet ik ook niet). Het hele jaar door liep ik te snotteren en te snuiven, standaard verstopte neus veel niezen enz. Ik nam dan ook al zo lang ik me kan herinneren overal waar ik heen ging een zakdoek mee. Neussprays van de dokter of drogist deden nooit iets, oo[lees meer...]k de allergie-pillen hielpen niet. Twee jaar terug door een arts Nasonex voorgeschreven gekregen. Hij vertelde mij dat er artsen waren die stelden dat als dit medicijn niet werkte de gebruiker iets fout deed, ofwel dit moest wel werken. En dat bleek ook waar te zijn. Ik vind het geweldig, zelden nog last van een snotneus met uitzondering van een enkele verkoudheid in de winter. Toen ik eens door mijn voorraad heen was en het voor een week niet gebruikte, merkte ik dat meteen! Wondermiddel, doet echt wat wordt beloofd. Die zakdoek hoeft nergens meer mee naar toe!
20-08-2013

Astma

Graag wilde ik hier mijn ervaring delen als alternatief voor Nasonex. Ik kon op dit forum zo gauw geen betere plek vinden dan onder Nasonex. Had het echter net zo goed onder Seretide kunnen zetten. Gebruik ik ook (inhaler). Sinds en ruim jaar doe ik regelmatig (wekelijks) sinusspoelingen onder de douche. Er is veel over te lezen. Zoek op sinus rinse of nasal irrigation [lees meer...]en je bent even 'n paar dagen zoet. Allengs mijn eigen "recept" gevonden na wat experimenteren. Als je googled op (met aanhalingstekens) "Post op nasal irrigations" dan kom je op 'n pdf document met wat ingrediënten. Praktijk: Ik gebruik gewoon 'n ordinaire Spa waterfles van ca 700 ml met zo'n handige stompe blauwe dop. Die past lekker op je neus. Ik vul de fles half met lauw kraanwater en doe er 1 tot 1 1/2 theelepeltje gewone keukenzout in. Soms ook nog 'n TL zuiveringszout (extra reiniging). Verder voeg ik 15 druppeltjes Betadine toe. En met dit goedje spoel ik m'n sinusholtes door. Achterover, naar de zijkant, fles op de neus en zachtjes (!) leegdrukken. Ene neusgat in en aan de andere kant er weer uit. Met achterover leunen bereik je de beide voorhoofdholtes, de beide kaakholtes (zij het minder), de zeefbeenholte en ook het middenoor gedeelte. Als je vol zit (bij mij ca 60 ml) dan kun je ook nog klaren, waarmee je ook de beide buizen van Eustachia meepakt. Het resultaat is verbluffend! Ik gebruik nog maar 1 Seretide pufje per dag (25/250) en van de Nasonex en dat soort neusspray's ben ik af. En het belangrijkste: Veel minder of soms nog nauwelijks piepen en zagen met ademhalen en verminderde slijmproduktie (sputum). Het kost nauwelijks wat, je kunt het onder de douche doen, het lucht op en je houdt je KNO gedeelte in topconditie. Je slijmvliezen worden weer zoals ze ooit bedoeld waren. Verder doodt de Betadine nare bacteriën. Waarschijnlijk ook de goede, vandaar dat ik het niet dagelijks doe tenzij ik een opvlamming heb. Die heb ik trouwens veel minder dan vroeger. En nee, het prikt niet. Immers, de door mij beschreven verhouding hierboven benadert die van de menselijke traan qua zoutgehalte. Je "fopt" het lichaam er als het ware mee en voelt dus geen pijn. Wat je met water zonder zout zeer zeker wel voelt!
13-06-2013

Hooikoorts

Ik ben ziek van hooikoorts laatste 16 jaar en geopereerd maar blijf ziek dag en nacht maar vanaf 12/06/2013 gebruik ik Nasonex+levocetirizine en slaap ik lekker
29-05-2013

Huisstofallergie

Wees gewaarschuwd! In 2005 begonnen met nasonex omdat mijn neus continue dichtzat. Werkt perfect bij mij! Maar, de stof in nasonex: Mometason is een zogenaamde corticosteroïde, een chemische variant van een natuurlijk afweermiddel van ons lichaam, de bijnierschorshormonen. Bij langdurig gebruik worden de bijnieren lui omdat ze zelf de bijnierschorshormonen niet meer h[lees meer...]oeven te produceren; het gevolg : Bijnierschorsinsufficiëntie En hiervan kan weer andere gevolgen komen zoals diabetes. Wees voorzichtig! -
16-05-2013

COPD

Als je benauwd bent en je neus zit ook nog dicht, dan krijg je bijna geen lucht meer. Otrivin had teveel bijwerkingen voor langdurig gebruik. De neusspray van dr Vogel is prima lang te gebruiken, maar af en toe is die niet toerijkend. Dus neem ik af en toe en kuurtje Nasonex. Dat werkt prima. Soms moet je kiezen tussen twee kwaden. Stikken van benauwdheid of zware medicijn[lees meer...]en. Gebruik het met gezond verstand!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum