ISO 27001

Pagina 1 van 7

10-11-2017

02-06-2017

Astma

Neus van nature altijd open en alles netjes recht, nooit snurken, vrije ademhaling. Mits ik niet in die perioden zat. Dan weer een jaar totaal niet verkouden, dan weer een jaar aan de lopende band en ging dat 10 jaar lang. Jarenlang dus moeten sukkelen met langdurige perioden van verkoudheid. En dan elke dag letterlijk een hele tissuedoos van 200 stuks wegsnuiten waarna h[lees meer...]et 's avonds weer verminderde tot verdween. Om gek van te worden! Ik moest er maar mee leren leven, vernam ik van de huisarts na diverse onderzoeken. Uiteindelijk 2 jaren geleden ging het mis: weer constant verkouden, tot niets meer komen, hijgen als ik een paar meter liep, zweten en veel dromen 's nachts (van de ontstekingen). En als ik probeerde de luchtwegen aan te sterken door een uurtje wandelen werd ik licht grieperig. Een minuutje rennen betekende meteen een week griep en weer in bed liggen. Dus toch maar eens naar de dokter toe, een andere (vakantieland). "Mevrouw, u heeft beginnende astma". Budesonide en Nasonex meegekregen. Twee keer per dag in het begin, daarna naar 1 maal daags Na 1 dag al vermindering van de klachten, na dag 2 geheel hersteld! Ik voelde me weer eens mens en snotterde totaal niet meer. Alle ontstekingen weg, weer lekker kunnen rennen en springen en normaal kunnen leven zonder de tissuedoos bij me te hebben. Ik ontdekte op een gegeven moment dat ik zelfs zonder de budesonide kon (ik accepteer wat lichtere kortademigheid), want hier voel ik me dus gejaagd, trillerig en wat angstig op (ook bijnierschorshormonen). Bij de Nasonex echter heb ik deze klachten juist niet. Ik kan met de Nasonex alleen nu verder en gebruik hem alleen als ik terugval in de klachten heb, dus niet doorlopend. Als het een tijd goed is gegaan, dan probeer ik of ik ermee kan stoppen en of het lichaam het weer op eigen kracht kan. En zo ja, dan ben ik tijdelijk vrij van medicijnen. Begin ik licht te snotteren op een dag, dan weet ik dat het weer zover is en ga ik weer een maandje een flesje halen. Ik vind het echt het wondermiddel voor mij. Eindelijk verlost van dat eeuwige gesnotter! In die paar maanden vakantie stond andermans sterk naar rook stinkende bank, dat kan de reden zijn geweest van de problemen toen. Maar andermans rookstank in het verleden ook (ik ben niet-roker, maar moest regelmatig andermans gifwolken inhaleren). Ik voel me in elk geval weer mens sinds ik me bij Dr. Hoest heb laten behandelen en Nasonex gebruik, :). Ik raad de mensen aan af en toe ermee te stoppen, de bijnieren worden zo niet lui en worden weer gedwongen zelf bijnierschorshormonen te produceren.
18-01-2017

Bijholteontsteking

Jaren last van verstopping aan 1 kant door lichte niet pijnlijke bijholteontsteking die erger werd in de winter. Nasonex werkt prima bij mij en ben al bijna van de klachten af zonder ook maar een enkele bijwerking.
22-08-2016

Nasonex (mometason)

Nasonex gaf mij een verslavend gevoel. Bij het stoppen ervan was ik 3 weken moe en depressief, omdat mijn bijnieren zich weer moesten leren aan te passen. Ik vind het zwaar spul.
14-04-2016

Apneu

deze medicatie werd voorgeschreven door een neus keel en hoorspecialist. dit om slaapapneu of vergelijkbaar snurkprobleem tegen te gaan. In eerste instantie geholpen hiermee, echter na de vaststelling van "accuut glaucoom" welke vermoedelijk door inname van "cortisone" werd bewerkstelligd en mede daar ik geen cortisone behandeling neem, althans is dat wat ik dacht. stel ik[lees meer...] nu vast door op zoek te gaan naar ion welke medicatie die ik neem er "cortisone" in vervat zitten. stel ik nu vast dat ik niet wist dat dit ook in "nasonex" zit. met alle gevolgen vandien.
16-08-2015

Bijholteontsteking

Ik heb dit medicijn voor het eerst gekregen na mijn vakantie, ik heb een duikersoor opgelopen. Zijkant van mn hoofd achter mn oren,holtes voorhoofd en neus en onder mn ogen doen vaak vreselijk veel zeer. Incl. Druk op mn oren. Helaas heb ik heel erg veel last van bijwerkingen. Ik wordt er echt beroerd van. Alsof je spontaan ziek word. Buikpijn,duizelig en gewoon heel erg n[lees meer...]aar voelen. Nu blijken er hormonen in te zitten en daat ben ik heel erg gevoelig voor.(beginnende schildklier problemen) ben opzoek naar een vervangend middel zonder hormonen. Wie kan mij helpen?
09-06-2015

Duizeligheid

Ben na 2 weken erg duizelig en misselijk. Snel mee gestopt.
11-12-2014

Benauwdheid

Let niet op wat hierboven verplicht ingevuld moest worden: op mij niet zo van toepassing en dus niet interessant. Hoe vaak ik het medicijn per dag gebruikte, weet ik zo even niet meer, ik heb de verpakking nog wel maar niet bij de hand en het is op 17-01-15 a.s. een jaar geleden dat ik met de chronische kwaal (neusslijmvliesontsteking) naar mijn huisarts ging, die het medi[lees meer...]cijn voorschreef. Ik gebruikte het exact volgens het voorschrift en het heeft geen barst geholpen, weggegooid geld! Als iemand een wél werkend alternatief weet, houd ik me zeer aanbevolen! Bij voorbaat dank.
Pagina 1 van 7

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (424) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (353) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!