lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 5

02-11-2016

Duizeligheid

Sedert 1999 is duidelijk geworden dat ik de ziekte van meniere heb, twee zijdig. Had de ziekte al in 1979, maar het was niet duidelijk wat het was. Na alle medicatie geprobeerd te hebben, zonder enig resultaat, heb ik dogmatil 50mg voorgeschreven gekregen. Op de duizeligheid vanwege de ziekte van Meniere, werkt deze medicatie perfect. De duizeligheid nam met zeker 75 % af.[lees meer...] Helaas kwamen er behoorlijk veel bijwerkingen bij. Zoveel dat ik voor de bijwerkingen ook weer medicatie kreeg die dan ook weer bijwerkingen gaven. De medicatie bleek erger dan de kwaal. Afgelopen oktober 2016 ben ik op advies van de huisarts gestopt met de Dogmatil en ben nu geheel zonder medicatie voor de vervelende ziekte. Deze neemt weer toe maar ik zal geen dogmatil meer gebruiken. Sommige bijwerkingen zijn te pijnlijk en dat heb ik er niet meer voor over. Dan maar weer de aanvallen van Meniere. Mijn bijwerkingen waren: zweertjes in de mond en pijnlijke tong, zeer veel jeuk met rode vlekken, hartritmestoornis,misselijk, brok in de keel, maag en darmbezwaren,hoog prolactine, afbraak vitamine D,zeer pijnlijke spieren en gewrichten, 20 kilo aangekomen, geen menstruatie meer.
25-09-2016

Dogmatil (sulpiride)

het middel helpt heel erg goed tegen mijn angstklachten, samen met de venlafaxine die ik al had. Ik maak me minder druk om dingen, ben een stuk stabieler. In het begin had ik last van buikpijn, lijkend op maandelijkse buikpijn. Dat was na ongeveer een maand over. Nu ik het middel wat langer gebruik beginnen mijn spieren stijver te worden. Ik loop soms als een oud wijf. D[lees meer...]at is best wel lastig en soms pijnlijk. Ik ben ook 5 kg aangekomen sinds ik dit middel gebruik. Dit is een lastige combinatie want bewegen om weer af te vallen wordt nu wat moeilijker.
09-04-2016

Dogmatil (sulpiride)

Heb het tegen overprikkeling. Sexualiteit wordt stuk slechter.
22-12-2015

Dogmatil (sulpiride)

Vroeger nam ik sulpiride, voorheen werd ik suf, kwam ik bij en werd ik impotent. Nu meer als 4 jaar later wegens ernstige angst- en eetklachten weer moeten starten, de onrust deed mijn maag volledig verkrampen en sulpiride vermindert onrust en verminderd maagklachten. Dit doet het uitstekend voorlopig, ben nu 1.5 bezig. Bijwerkingen tot nu toe zijn sommige dagen enorm suf,[lees meer...] hopelijk deze keer van voorbijgaande aard. Tot nu nog geen impotentie gemerkt, de eetlust lijkt deze keer ook binnen de perken, maar dat kan omdat ik nu op het moment ook eetangst heb en onder begeleiding van ene diëtist sta, nu enkele kilo's mogen er nu wel bij op dit ondergewicht.
24-08-2015

Psychose

ik ben moe in mijn hoofd en mijn geheugen werkt ook niet lekker. ik ben blij dat ik ben kunnen stoppen met de dogmatil (met toestemming van de huisarts). ik heb de pillen geslikt voor een psychose waar ik in kwam en ben nu na een periode langzaam weer afgebouwd.
19-07-2015

Onrust

Tot voor kort (6 maanden) heb ik baat bij dit medicijn gehad. Nu ervaar ik meer onrust, terwijl ik het nog steeds inneem. Navraag bij specialist en apotheek heeft geen resultaat opgeleverd in die zin dat er een oorzaak is gevonden. Uiteraard kan het aan ook mijzelf liggen, dat ik de werking als minder ervaar.
28-11-2014

Misselijkheid

Ik kreeg dogmatil voorgeschreven van de huisarts als laatste 'redmiddel' om van mijn misselijkheid af te komen welke waarschijnlijk veroorzaakt werd door spanning/nervositeit. Echter hielp het (helaas) niet en heb ik het maar een kleine week gebruikt.
06-11-2014

Duizeligheid

Door verblijf in Spanje bij opkomende duizeligheid aan arts voorgelegd. Zij, een Nederlandse, schreef Dogmatil 50 Mg voor. In Nederland wordt dit medicijn niet aanbevolen. Ik wilde dit medicijn niet verder gebruiken, echt weg ging de duizeligheid niet. Ga nu naar KNO arts.
Pagina 1 van 5

Mirena (1944) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (394) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (337) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!