Eierstokkanker

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor eierstokkanker

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Femoston 1 4
Livial 1 5
Synapause E3 ovules/vaginaal crème 1 1
Progynova 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: eierstokkanker

Synapause E3 ovules/vaginaal crème

09-08-2023 | Vrouw | 70
estriol vaginaal
Eierstokkanker
Ook ik heb in 2021 eierstok kanker gekregen stadium 3c . Heel ziek . DIT MEDICIJN NIET GEBRUIKEN ZEG IK OOK!

Tamoxifen

12-03-2023 | Vrouw | 62
tamoxifen
Eierstokkanker
Graag zou ik in contact komen met vrouwen ,die uitgezaaide eierstokkanker hebben. En het medicijn tamoxifen slikken. Ik vind het jammer dat er weinig over geschreven staat. Of ik weet het niet te vinden🙈

Zoely

04-12-2020 | Vrouw | 35
estradiol / nomegestrol
Eierstokkanker
Begonnen met deze pil omdat het slikken van de pil je kansen op eierstokkanker verlaagt (en ik heb al een hoger risico) en omdat het zou helpen met mijn menstruatie die zeer pijnlijk en onregelmatig was. Gyn stelde zoely voor, omdat deze natuurlijker zou zijn en minder bijwerkingen. Eerste paar maanden ging perfect en nergens last van, behalve wat aankomen. Na enkele [lees meer...]maanden kreeg ik veel hoofdpijn en rugpijn en werd mijn menstruatie heel onregelmatig (dan wel een bloeding en dan maanden weer niet) en als ik wel mijn periode kreeg had ik ook extreem veel last van krampen. Alsof ik helemaal geen pil slikte! Daarnaast vloeide ik ook heftig. De krampen bleven na een tijdje zelfs aanhouden buiten mijn periodes om. Van pijnlijke steken tot krampen. Naar de huisarts gegaan, omdat ik dacht dat deze krampen mogelijk te maken hadden met mijn verhoogde kans op eierstokkanker en er iets goed fout zou kunnen zijn. Deze verwees me door naar het ziekenhuis en de Gyn (andere dan die Zoely voorschreef) gaf aan dat dit een veel voorkomend probleem is met Zoely en adviseerde mij ermee te stoppen. Nu een proef periode starten met Microgynon30 en hopen dat deze klachten dan verdwijnen (wat de Gyn wel verwacht)

Zoely

07-06-2020 | Vrouw | 32
estradiol / nomegestrol
Eierstokkanker
Ik gebruik dit product al sinds 2014. Nooit problemen mee gehad wel dikker geworden. Wel heb ik last van migraine maar met deze pil heb ik minder zware aanvallen. Helaas worden deze pillen in Nederland niet meer geleverd en moet ik ze uit Frankrijk halen. Ik heb ik de tussen tijd door Corona even de Yasmine pil moeten slikken maar hier werd ik niet vrolijk van depri en o[lees meer...]pvliegerig. Gelukkig nu weer de zoely binnen via de post. Voor mij geen andere meer!

Tamoxifen

02-09-2019 | Man | 59
tamoxifen
Eierstokkanker
Ik slik nu bijna 2 jaar tomoxifen 40 mgr. Heb regelmatig depressieve gevoelens. Slik daarbij 30 mgr. sipramil i.v.m bipolaire stoornis. De depressie is begonnen sinds ik tamoxifen gebruik. Daarvoor 20 jaar stabiel.

Femoston

24-04-2019 | Vrouw | 40
estradiol / dydrogesteron
Eierstokkanker
Sinds de verwijdering van mijn eierstokken (40 jaar oud) heb ik dit medicijn gekregen. Het valt me op dat de datum aanduiding ineens is verdwenen van de verpakking waardoor ik t moeilijk vind steeds terug te tellen of ik niet een pil vergeet Is dit jullie ook opgevallen? De mijne zijn van bgp products

Progynova

07-08-2017 | Vrouw | 41
estradiol oraal
Eierstokkanker
Na verwijdering baarmoeder en eierstokken voor geschreven gekregen. Na het 1 ste tablet hevige pms. Daarna geen bijwerkingen meer.

Livial

04-08-2015 | Vrouw | 41
tibolon
Eierstokkanker
5 jaar geleden werd ik geopereerd aan eierstokkanker. De eierstokken, eileiders en baarmoeder werden verwijderd. Onmiddellijk na de operatie startte ik met Progynova (oestrogeen). Ik voelde mij slecht, sliep heel slecht tot niet, kreeg pijn (vooral aan de spieren en gewichten) en ik werd extreem vermoeid. Ik was niet depressief, mijn lichaam wou niet meer mee, alles leek [lees meer...]een onoverkomelijke taak te zijn. Omdat ik mij zo slecht voelde, werd mijn dosis Progynova van 1 mg/dag gradueel verhoogd naar 2 mg/dag. Niets hielp, ik voelde mij constant alsof ik een enorme kater of griep had. Het ziekenhuis onderzocht min grondig, doch ze vonden niets. De symptomen leken in mijn hoofd te zitten. Bij wijze van experiment (en zonder hoop op verbetering) adviseerde mijn oncoloog mij eind vorig jaar om Livial te proberen. Livial levert niet alleen oestrogeen (zoals Progynova), maar ook progesteron. Mijn oncoloog waarschuwde mij dat ik de eerste 2 weken ziek kon zijn van de Livial en dat ik wellicht terug zou moeten overschakelen naar Progynova. Ik was bang om mij nog slechter te voelen als ervoor zodat ik enkele weken getwijfeld heb om met Livial te starten. Ik startte met weerzin en zonder enige verwachting. Vanaf de eerste dag voelde ik mij opmerkelijk beter. Na 8 dagen voel ik mij niet-meer-constant ziek. Zo goed als al mijn klachten zijn verdwenen. Ik hoop dat dit effect blijft duren, ik was vergeten hoe het is om mij energiek en goed te voelen en geen constante pijn te hebben. Ik heb geen bijwerkingen.