Tamoxifen

tamoxifen

Borstkanker (228 meningen)

28-04-2019

Borstkanker

Ik bleek borstkanker te hebben in beide borsten, 3 tumoren van 4 cm. groot. In juni 2017 zelf ontdekt. Borstkankeronderzoek had krap 1 jaar ervoor niets gezien op de foto's. Eerst Chemo gehad, 16 infusen met Trastuzumab, daarna operatie, volledige amputatie beide kanten. Links en rechts in de oksel de poortwachtersklier ook weggehaald. Daarna 16 bestralingen hele borstkas[lees meer...], incl. oksels. Ondertussen begonnen met Tamoxifen. Ik leef nog en dat is mooi. Ik heb echter zoveel last/pijn van al mijn gewrichten dat ik nauwelijks meer kan lopen. Fietsen gaat nog goed, gelukkig. En ik slaap goed. Ik ben alleen gaand en de heftige gewrichtspijn belemmert mij in mijn sociale contacten. En ik wil perse voor mijzelf kunnen blijven zorgen. Deze Tamoxifen moet ik dus nog 3 en een half jaar volhouden. Ik weet niet of ik dat ga doen. Ik ben gelukkig met veel positiviteit geboren. Beetje kwaliteit van leven wil ik graag houden en daar hoort lopen bij.
02-04-2019

Borstkanker

Ik zag enorm op tegen het gebruik van dit medicijn en heb dan ook bijzonder lang getwijfeld of ik het wel zou gaan gebruiken. Tot nu toe (ben tijdens dit schrijven 4 maanden aan het slikken) valt het me 100% mee. Ik heb niet eens een opvlieger. Ben wel wat vermoeider, maar niet dramatisch. Ben ook gewoon nog aan herstellen van de borstbesparende operatie en de bestraling.[lees meer...] Volgens de radiotherapeut vertraagt Tamoxifen het herstel wel. Verder schrok ik wel even toen ik las over de combinatie met Kurkuma. Dat kun je dus beter niet doen. Dat schijnt, volgens een onderzoek van Erasmus MC, de werking van Tamoxifen tegen te werken. Was even bang dat het nu voor niets heb geslikt, maar dat valt geloof ik mee. Ik slikte aanvullend 800 mg Kurkuma per dag en de proefpersonen 3600 mg per dag en dat maakte de werking wat minder.
09-02-2019

Borstkanker

Bij mij is in oktober 2017 hormonale borstkanker ontdekt. Gelukkig was de tumor heel klein, minder dan een cm. De tumor is verwijderd en ik heb 21 bestralingen gehad. Tot zover weinig problemen. Maar helaas ging het wel om een agressieve vorm en is mij het medicijn Tamoxifen geadviseerd. De eerste maanden had ik geen last maar toen ging ik slecht doorslapen, ieder uur wak[lees meer...]ker en ik kreeg spierpijn, vnl in mijn linkerknie en onderbeen.
17-11-2018

Borstkanker

In januari 2018 is er bij mij borstkanker ontdekt, gelukkig ziet het er goed uit, 1e graad, hormoon gevoelig, kleine tumor. Ik heb de mamaprint gehad een laag risico van terugkeer, dus borstbesparende operatie gehad en 16 bestralingen. In april begonnen met Tamoxifen, de bijwerkingen waar ik het meeste last van had, waren opvliegers, nachtzweten, stemmingswisselingen... [lees meer...] Maar helaas kwam er 6 november een hele ernstige bijwerking bij... Trombose in mijn been en een dubbele longembolie. Nu dus ook aan de bloedverdunners die ik de komende 2 jaar moet slikken evenals een steunkous die ik ook 2 jaar moet dragen. Ik twijfel of ik door moet gaan met de Tamoxifen. Zie af en toe ook slechter en heb last van een zeurende hoofdpijn...
12-09-2018

12-06-2018

Borstkanker

Heb eerst anastrozol geslikt. Was ruim een jaar effectief. Maar lymfeklier in oksel werd steeds onrustiger. Dus overstap op Tamoxifen. Eerste 2 weken voelde ik me goed. Daarna dus de bijwerkingen. En eind mei-begin juni realiseerde ik me dat ik steeds sterker depressief werd. Toen ik echt alles zwart begon te zien ben ik direct gestopt. Nu een week na beeindiging medicat[lees meer...]ie gaat het beter. Ik kan weer wat vanzelfsprekender bewegen en mijn depressie vermindert. Smaak, muziek en mooie dingen komen weer wat beter door.
06-06-2018

Borstkanker

Ik was heel angstig om te starten met dit medicijn vanwege de lange lijst aan bijwerkingen. Het valt mij 100% mee. Ik menstrueer bijna niet meer (!) en heb geen last meer van PMS. ( en mijn gezin dus ook niet) al met al heel goed te doen voor de komende 5 jaar. Jammer dat ik zo jong in de overgang raak maar als dat alles is!
15-05-2018

Borstkanker

Neem elke ochtend stipt om 08:00 uur mijn pil in. In het begin zag ik daar tegen op maar ben er nu aangewend. Bij verschijnselen zijn: vergeetachtig: snel moe: erg emotioneel etc etc. Door de Medapp (geweldig app trouwens) vergeet ik nooit om op tijd de pil in te nemen op een vaste tijd gaat er een signaal af dat ik de pil moet innemen en noteer het is de Medapp door de[lees meer...] dag aan te vinken. De app heeft nog meer voordelen je kunt je apotheek opgeven en aantal doosjes nog je hebt. Als de voorraad dan bijna thuis op is krijgt de apotheker een seintje.
31-03-2018

Borstkanker

Ik ben gestart in januari, dus gebruik het nog maar kort. Na twee weken begonnen de bijwerkingen. Ik nam de tablet om 12 uur in en was twee uren later totaal uit balans, kreeg angstaanvallen en huilbuien. Ik had dat ook toen ik 50 was en heb toen hulp gezocht. Nu neem ik de tablet in voordat ik ga slapen daardoor slaap ik wat minder goed maar merk niet zoveel van de onbal[lees meer...]ans. Wel is mijn conditie ondanks elke dag fitness, erg achteruit gegaan en ben ik nog steeds erg moe. Sinds een dag krijg ik zwarte vlekken in mijn linker oog en is mijn linkeroog regelmatig geïrriteerd. Verder is gewichtstoename een minder prettige bijwerking.
04-03-2018

Borstkanker

Borstkanker in vroeg stadium, geopereerd, bestraling en nu tamoxifen. Zag er erg tegenop door alle verhalen. Weinig problemen. Wat stijfheid en droge mond, maar veel bewegen en veel drinken helpt prima. Nog gewoon ongesteld. Goed te doen.
16-12-2017

Borstkanker

Tamoxfen vind ik een fijn middel, de bijwerkingen waren goed te onderdrukken. Het maakte me wel tam, dus ik was niet meer zo spontaan enzo
12-12-2017

Borstkanker

Ik heb er alleen slechte ervaringen mee. In overleg met mijn oncoloog ben ik er nu 2 weken mee gestopt. Ik heb mijn leven weer terug en wat belangrijker is dat ik het niet meer benauwd heb. Ik mis een halve long door eerdere longkanker. Ik ga volgende week naar mijn oncoloog om te bespreken hoe het verder moet.
03-11-2017

Borstkanker

Sinds 2010 hormoonkuur zoladex en tamoxifen. Zoladex december 2016 gestopt. Menstruatie hoorde weer terug te komen volgens specialist. Maar na bijna een jaar gebeurd er niks. Volgens bloedonderzoek kan het wel volgens hormoonspiegel. Nu weer last van opvliegers, pijnlijke borst, mopperen, vervelend moe, emotioneel. Lees dat tamoxifen je ook kunstmatig in overgang houd, [lees meer...]dus snap ik er niks van dat ze zeggen dat alles weer op gang moet komen. Wie heeft hier ervaring mee??
24-10-2017

Borstkanker

Last van opvliegers,hartkloppingen,slecht slapen extreme krampen in de benen en stijve gewrichten.... Tevens heel erg moe! De hele dag trillingen op mijn linkeroog.
17-10-2017

Borstkanker

Sinds oktober gebruik ik dit medicijn. In het begin geen bijwerkingen maar nu ... opvliegers, spierpijn, emotioneel, benauwdheid, vergeetachtig en moe. Of het effectief is zal moeten blijken. Eigenlijk geen idee of dit nog door de behandelingen of de Tamoxifen komt. Morgen maar even naar de huisarts.
09-10-2017

Borstkanker

Op wat stijve gewichten na (maar die had ik ook al toen ik in de overgang kwam), geen enkel probleem gehad met dit medicijn.

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum