ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

12-06-2018

Borstkanker

Heb eerst anastrozol geslikt. Was ruim een jaar effectief. Maar lymfeklier in oksel werd steeds onrustiger. Dus overstap op Tamoxifen. Eerste 2 weken voelde ik me goed. Daarna dus de bijwerkingen. En eind mei-begin juni realiseerde ik me dat ik steeds sterker depressief werd. Toen ik echt alles zwart begon te zien ben ik direct gestopt. Nu een week na beeindiging medicat[lees meer...]ie gaat het beter. Ik kan weer wat vanzelfsprekender bewegen en mijn depressie vermindert. Smaak, muziek en mooie dingen komen weer wat beter door.
06-06-2018

Borstkanker

Ik was heel angstig om te starten met dit medicijn vanwege de lange lijst aan bijwerkingen. Het valt mij 100% mee. Ik menstrueer bijna niet meer (!) en heb geen last meer van PMS. ( en mijn gezin dus ook niet) al met al heel goed te doen voor de komende 5 jaar. Jammer dat ik zo jong in de overgang raak maar als dat alles is!
15-05-2018

Borstkanker

Neem elke ochtend stipt om 08:00 uur mijn pil in. In het begin zag ik daar tegen op maar ben er nu aangewend. Bij verschijnselen zijn: vergeetachtig: snel moe: erg emotioneel etc etc. Door de Medapp (geweldig app trouwens) vergeet ik nooit om op tijd de pil in te nemen op een vaste tijd gaat er een signaal af dat ik de pil moet innemen en noteer het is de Medapp door de[lees meer...] dag aan te vinken. De app heeft nog meer voordelen je kunt je apotheek opgeven en aantal doosjes nog je hebt. Als de voorraad dan bijna thuis op is krijgt de apotheker een seintje.
31-03-2018

Borstkanker

Ik ben gestart in januari, dus gebruik het nog maar kort. Na twee weken begonnen de bijwerkingen. Ik nam de tablet om 12 uur in en was twee uren later totaal uit balans, kreeg angstaanvallen en huilbuien. Ik had dat ook toen ik 50 was en heb toen hulp gezocht. Nu neem ik de tablet in voordat ik ga slapen daardoor slaap ik wat minder goed maar merk niet zoveel van de onbal[lees meer...]ans. Wel is mijn conditie ondanks elke dag fitness, erg achteruit gegaan en ben ik nog steeds erg moe. Sinds een dag krijg ik zwarte vlekken in mijn linker oog en is mijn linkeroog regelmatig geïrriteerd. Verder is gewichtstoename een minder prettige bijwerking.
04-03-2018

Borstkanker

Borstkanker in vroeg stadium, geopereerd, bestraling en nu tamoxifen. Zag er erg tegenop door alle verhalen. Weinig problemen. Wat stijfheid en droge mond, maar veel bewegen en veel drinken helpt prima. Nog gewoon ongesteld. Goed te doen.
16-12-2017

Borstkanker

Tamoxfen vind ik een fijn middel, de bijwerkingen waren goed te onderdrukken. Het maakte me wel tam, dus ik was niet meer zo spontaan enzo
12-12-2017

Borstkanker

Ik heb er alleen slechte ervaringen mee. In overleg met mijn oncoloog ben ik er nu 2 weken mee gestopt. Ik heb mijn leven weer terug en wat belangrijker is dat ik het niet meer benauwd heb. Ik mis een halve long door eerdere longkanker. Ik ga volgende week naar mijn oncoloog om te bespreken hoe het verder moet.
03-11-2017

Borstkanker

Sinds 2010 hormoonkuur zoladex en tamoxifen. Zoladex december 2016 gestopt. Menstruatie hoorde weer terug te komen volgens specialist. Maar na bijna een jaar gebeurd er niks. Volgens bloedonderzoek kan het wel volgens hormoonspiegel. Nu weer last van opvliegers, pijnlijke borst, mopperen, vervelend moe, emotioneel. Lees dat tamoxifen je ook kunstmatig in overgang houd, [lees meer...]dus snap ik er niks van dat ze zeggen dat alles weer op gang moet komen. Wie heeft hier ervaring mee??
Pagina 1 van 7

Mirena (2050) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (450) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (445) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!