Livial

tibolon

Overgang (40 meningen)
Endometriose (3 meningen)
Premature menopauze (2 meningen)

10-11-2019

Osteoporose/botontkalking

Ik nam eerst tien jaren livial maar nu al acht jaren heria, het witte produkt van livial maar veel goedkoper en even efficiënt. Sinds drie jaren neem ik nog een halfje. En ik heb het mij nog geen vijf minuten beklaagd, integendeel. Behalve dat ik ondertussen 13 kilo ben bijgekomen, maar dat kan ook aan de menopauze zelf te wijten zijn. En ik eet veel te graag.....
04-11-2019

Livial (tibolon)

Heel goede ervaringen na 3 jaar sukkelen met opvliegers nachtelijk zweten en slapeloosheid en met als gevolg neerslachtigheid en vermoeidheid Gebruik dit nu 10 jaar , hopelijk nog 5 jaar en dan stop ik ermee of bouw ik toch verder af Opstarten met 1x/dag 2,5 mg gedurende 1 maand en dan verder 1/2 tablet als onderhoudsdosis NB wel goed je medicatie innemen op ongeveer he[lees meer...]tzelfde tijdstip en iedere dag zodat je hormonenspiegel in balans blijft , je kan het een beetje vergelijken met diabeet zijn dat moet je ook aanvullen met medicatie iedere dag weer ,maar je krijgt er wel een goed leven voor in de plaats Zelf heb ik geen enkele bijwerking , heel stevige botten , botdensiteit gemeten Geen stoornissen in de cholesterolwaarden , wel iets meer eetlust , maar dagelijks een stevige wandeling of een stappenteller helpt !! het is een bijzonder goed medicament als hormonale ondersteuning Heel dankbaar dat het bestaat en terug een top goed leven !!!
23-06-2019

Menopauze

Na ernstige overgangsproblemen: opvliegers, slapeloosheid, opgejaagdheid, nachtelijk zweten, ernstige stemmingswisselingen, een tiental jaren geleden Livial voorgeschreven gekregen door bekende Belgische gynaecoloog. Ik ben een gevoelige en timide persoon. Het innemen van Livial heeft mijn leven veranderd. Ik heb geen klachten meer, enkel 2 kg bijgekomen, voel mij sindsdi[lees meer...]en in een zeer gelukkige stemming en ben voor het eerst in mijn leven zelfzekerder geworden. De mooiste periode van mijn leven. Ik zie er ook jonger uit dan normaal is voor mijn leeftijd. Mijn moeder had ernstige osteoporose, mijn botten zijn nog zeer sterk, wijst onderzoek botdensiteit uit.
27-02-2019

Overgang

Na 1 jaar gebruik van zoladex adviseert mijn gynaecoloog livial te gebruiken tbv botontkalking. Ook de opvliegers stopten. Alleen gewichtstoename is sinds dec 2018 5 kilo.
18-12-2018

Livial (tibolon)

Op 57 jarige leeftijd begonnen de opvliegers. Elk uur een kwartier lang. 's Nachts 3 x wakker er door , soms niet meer kunnen slapen. Vnl. door opvliegers akelig in mijn hoofd. Eerst Clonidine geprobeerd, 3 weken ziek thuis door draaierigheid. Toen Livial, de 2e dag meteen al troebel zicht en kon geen precisiewerk meer doen. Soms van ene moment op andere moment troebe[lees meer...]l zicht (alsof er een vieze lens voor mn ogen geschoven werd) en soms de hele tijd troebel. Verder hielp het middel goed genoeg. De opvliegers werden belangrijk minder. Bij drukte en stress werd de werking minder en waren er toch veel opvliegers. De werking is wisselend, en na verloop van tijd werd de werking toch minder. Omdat ik ongerust ben over dat slecht zien ben ik gestopt ermee. Toen gelijk over op Trisequens, daar ben ik tijdens de 2e strip gestopt want dat was werkelijk niet te doen door alle bijwerkingen. Acuut gestopt en nog lang misselijk en draaierig geweest. Nu probeer ik het even met niets, ik wil kijken hoe het er nu voor staat. De huisarts heeft gezegd dat hij het nu verder ook niet weet en dat ik de volgende keer naar een specialist moet.
09-08-2018

Blaasontsteking

Ik kreeg het voor mijn overgangsklachten Super veel opvliegers en volgens mijn specialist is het ook goed voor mijn botten en...Als ik het gebruik heb ik geen blaasontstekingen Heb het wel eens willen afbouwen en had toen de ene blaasontsteking na de andere wat zelf net antibiotica niet overging.Zodra ik weer livial gebruikte was het over. Slik het nu al zo'n 18 jaar
29-04-2018

Livial (tibolon)

Vanaf mn 50e nacht zweten kort daarna heftige opvliegen . Ik denk gaat wel over.!!!! Niet dus, van mijn huisarts krijg ik Livia . Na twee weken geen last meer. Nu met 66 jaar Had ik het afgebouwd. Eerst ging het redelijk ,maar na drie maanden werd ik helemaal gek van de opvliegen s. Terug naar de huisarts, zij schreef me clonidine voor , hielp niet ,toen dubbele hoe[lees meer...]veelheid. Hielp echt niet ,en ik had er in het begin vieze bijwerkingen van , zo duf als een konijn .hihihi. Dus weer aan de Livia, met het risico op borst kanker . Maar dat neem ik voor lief . Dan maar het risico ...met een aangenaam leven . Ik ga dus nooit meer stoppen. Ben nu weer mezelf .en blij met de werking van Livia . Gr Marianne 66 jaar.
18-10-2017

Overgang

Ik kreeg Livial van de gynaecoloog nadat eerder 3x een baarmoederpoliep onder narcose werd verwijderd, maar menstruatie stopte nog niet. Eindelijk werd ik niet meer ongesteld en was in de overgang. Klachten van hevige opvliegers en nachtzweten en toen de menstruatie 1 jaar was uitgebleven, mocht ik Livial proberen. Het hielp al snel duidelijk en ik voelde me er ook beter b[lees meer...]ij. Van de gynaecoloog moest ik wel regelmatig een mammografie laten maken. Toen ik echter 1 jaar niet meer op controle hoefde komen bij haar, kon ik het livial-recept gewoon telefonisch van de huisarts krijgen, die nooit vragen stelde en ook nooit zei om er mee te stoppen. Mammografie had ik een hekel aan, dus kon dat zo mooi uit de weg gaan. Tot sept. 2014, i.v.m. vakantie Griekenland ik een nieuwe bikini wilde kopen en toen zelf een soort brok in m'n re-borst voelde. Bovendien waren de opvliegers ondanks de Livial weer terug. Wilde aan de huisarts daarvoor 'n kuurtje vragen, voor die week vakantie en terloops hem toch ook even van de borst verteld. Meteen volgende dag Mammografie; echo; 2 biopten genomen in ziekenhuis en.. geen vakantie en alles ging zo snel dat ik geen kans had om er bij stil te staan. Operatie, borstsparend en 5 positieve lymfeklieren re- oksel verwijderd. Daarna 21 bestralingen en 1/2 jaar wekelijks middels dagopname chemotherapie. Plus 5 jr. hormoonkuur. Achteraf denk ik dat ik veel te lang en zonder medische controle (!!) Livial heb geslikt. Ik moest er ook meteen mee stoppen en mag het nooit meer gebruiken. Nu weer opvliegers van de anti-vrouwelijke hormonen. Ik neem niemand iets kwalijk, omdat ik de bijsluiter met risico op borst-K heus goed had gelezen, maar als iets je goed doet, wil je daar maar niet bij stilstaan. Dus wel vind ik dat huisartsen, als ze de recept-verstrekking overnemen, ook daar controle op zouden moeten houden....
07-08-2017

Vervroegde menopauze

vanaf 32 jaar in overgang. Indicatie tegen botontkalking. Geen menstruatie en geen menopauzeklachten meer. gedurende 15 jaar 15 kilo gewichtstoename.
29-04-2017

Overgang

Op leeftijd van 27 jaar baarmoeder en eierstokken verwijdert vanwege zeer ernstige endometriose zelfs op het middenrif waarvan ik intense schouderpijn had! Pijn straalde door naar schouderkop zeer ernstig bij menstruatie en eisprong, na ivf 1 zoon kunnen krijgen daarna alles verwijdert en begonnen met livial dat ik nu al 13 jaar slik en voel me nu sinds een aantal maanden [lees meer...]vreemd met stemmingswisselingen, bij de huisarts gevraagd hoe en wat naar een halve dosering gegaan maar ging slecht (overgang) dus toch weer verder gegaan met 1 tablet ... Verders is het een top middel en zou niet zonder kunnen ..dus probeer me eigen te verzetten tegen die stemmingswisselingen. Een vriendin van mij heeft exact hetzelfde, ook alles verwijdert en zelfde pillen ook zelfde klachten ...wie nog?
21-04-2016

Overgang

Met Livial heb ik mezelf terug. Ik voel me vrolijker, aantrekkelijker en ben af van stemmingswisselingen. Mijn libido is in jaren niet zo goed geweest, en de relatie met mijn man ook niet ;-)
02-11-2015

Menopauze

Na verschillende pogingen is het dit jaar gelukt te stoppen met Livial. Ik dacht dat het niet meer nodig was en het gaat goed. Om eventuele dip en down periodes te vermijden heb ik een paar maanden st Janskruid geslikt. Daardoor bleef ik goed slapen en mijn humeur bleef ook stabiel. Nu zijn we maanden later en heb ik nog regelmatig opvliegers, maar het is te doen. Ik heb[lees meer...] het st Janskruid ook niet meer nodig en ik wil gewoon niet meer terug naar de Livial. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben
27-08-2015

Overgang

Ik heb bijna 3 jaar Livial gebruikt tegen overgangsklachten. Mijn moeder heeft het >10 jr. jaar gebruikt en heeft diagnose borstkanker gekregen. Een hormoongevoelige borstkanker, wij denken dat het komt door Livial gebruik. Alhoewel het prima werkte tegen mijn klachten, ben ik toch acuut met het gebruik gestopt. De angst voor borst-, eierstokkanker etc. is bij mij veel te [lees meer...]groot nu.
04-08-2015

Eierstokkanker

5 jaar geleden werd ik geopereerd aan eierstokkanker. De eierstokken, eileiders en baarmoeder werden verwijderd. Onmiddellijk na de operatie startte ik met Progynova (oestrogeen). Ik voelde mij slecht, sliep heel slecht tot niet, kreeg pijn (vooral aan de spieren en gewichten) en ik werd extreem vermoeid. Ik was niet depressief, mijn lichaam wou niet meer mee, alles leek [lees meer...]een onoverkomelijke taak te zijn. Omdat ik mij zo slecht voelde, werd mijn dosis Progynova van 1 mg/dag gradueel verhoogd naar 2 mg/dag. Niets hielp, ik voelde mij constant alsof ik een enorme kater of griep had. Het ziekenhuis onderzocht min grondig, doch ze vonden niets. De symptomen leken in mijn hoofd te zitten. Bij wijze van experiment (en zonder hoop op verbetering) adviseerde mijn oncoloog mij eind vorig jaar om Livial te proberen. Livial levert niet alleen oestrogeen (zoals Progynova), maar ook progesteron. Mijn oncoloog waarschuwde mij dat ik de eerste 2 weken ziek kon zijn van de Livial en dat ik wellicht terug zou moeten overschakelen naar Progynova. Ik was bang om mij nog slechter te voelen als ervoor zodat ik enkele weken getwijfeld heb om met Livial te starten. Ik startte met weerzin en zonder enige verwachting. Vanaf de eerste dag voelde ik mij opmerkelijk beter. Na 8 dagen voel ik mij niet-meer-constant ziek. Zo goed als al mijn klachten zijn verdwenen. Ik hoop dat dit effect blijft duren, ik was vergeten hoe het is om mij energiek en goed te voelen en geen constante pijn te hebben. Ik heb geen bijwerkingen.
11-06-2015

Livial (tibolon)

Ik heb zelf geen livial gebruikt want ik ben een man,echter mijn inmiddels overleden vrouw wel. Zij zou vlgs een radioloog uit Hoorn ovariumcarcinoom hebben en moest acuut geopereerd worden. Mijn vrouw was Jehovah Getuige ,in Hoorn konden ze niet garanderen dat ze geen bloed zouden gebruiken.Ze ging naar prof.van Hal in het LUMC.Hij constateerde een buitenbaarmoederlijke[lees meer...] vleesboom,operatie niet nodig ,hij gaf haar Livial . Drie maanden later weg vleesboom.
26-05-2015

Overgang

Ik heb mijn leven weer terug, anders kan ik het niet noemen. Vanaf mijn 50e jaar heb ik zeer veel last van opvliegers. De eerste 3 jaar al Livial geslikt maar door de angst voor het krijgen van borstkanker ben ik gestopt. Omdat ik de opvliegers weer in alle hevigheid terug kreeg raadde de huisarts me aan om Clonidine te gaan gebruiken...dit hielp wel om het hevige transp[lees meer...]ireren tegen te gaan maar de opvliegers zelf waren niet minder. Het beheerste mijn hele leven... ik kan beter zeggen, het verpestte mijn hele leven! Als ik aan het autorijden was en een hevige opvlieger kreeg, was ik gewoon een gevaar op de weg. Ik werd steeds chagrijniger en voelde me steeds beroerder tijdens een opvlieger. Soms leek het wel of mijn hoofd ontplofte of dat mijn hart uit mijn borstkas bonkte. Ik kon er op een gegeven moment echt niet meer tegen. Ik ben weer naar de huisarts gegaan en die gaf zonder tegen te sputteren mij weer een recept voor Livial. Nu, 4 weken later heb ik nog zo'n 3 opvliegers per dag en die zijn niet eens heftig.....wat een zegen, ik heb mijn leven weer terug. Volgens mijn man ben ik inmiddels weer wat vriendelijker....ook mooi meegenomen dus. De huisarts vroeg me wel hoe lang ik het wilde blijven gebruiken...ik heb gezegd 2 jaar, maar inmiddels weet ik wel dat dit veeeeel langer gaat worden. Ik wil echt niet meer terug naar die vreselijke tijd met opvliegers. No way. Als ik lees dat er vrouwen zijn van in de 70 die nog dagelijks opvliegers hebben slaat de schrik me om het hart. Ik ben dus een zeer gelukkige Livial gebruikster.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum