Synapause E3 ovules/vagin...

estriol vaginaal

Overgang (6 meningen)
Premature menopauze (1 mening)

10-05-2019

Blaasontsteking

Na ruim twee jaar getob met veel steeds terugkerende blaasontstekingen en steeds weer antibioticumkuren schreef een nieuwe vrouwelijke uroloog deze ovules voor. Omdat zij vermoedde dat klachten door vaginale droogte kwamen . Aan het begin was het inbrengen even pijnlijk , maar na ruim een week was dat wel over. Sindsdien geen ontstekingen meer . Voel me weer de oude, g[lees meer...]ezond en vitaal.
02-03-2019

Darmproblemen - verstopping

iv achterwand plastiek een operatie verzakking endeldarm, ongeveer 10 kilo aangekomen na 6 mnd gebruik,ok borsten gezwollen wacht op controle van de gynaecoloog en hoop ik mag stoppen ook word er niet verteld bij apotheek bij gebruik je een maand verband moet gebruiken na het plaatsen .
16-02-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik gebruik het middel nu 3 weken en naar volle tevredenheid. Heb minder last van droogheid en irritatie bijv. tijdens het fietsen. Tot nu toe geen enkele bijwerking opgemerkt. Effectief middel.
31-01-2019

Pijn (algemeen)

Heb het middel zeer kort gebruikt: maar 5 dagen achtereen. Hoewel de dosering laag schijnt te zijn, schrik ik toch van het directe effect. Meteen al het opzetten van de schaamlippen en na enkele dagen een krampgevoel in de buik/baarmoeder met uitstraling naar rug en benen. Verder vind ik het gelige, soms slijmerige uitvloeien erg onprettig. Nu ik gestopt ben , krijg ik la[lees meer...]ngzaam maar zeker een druk (gevoel van band erom) op de keel, zonder dat er duidelijk klieren zijn opgezet. Komt vast weer goed, maar voelt nu nog als een onbalans door het middel.
08-11-2018

Buikpijn

Ik ben 1 week geleden met de crème begonnen. De eerste 3 dagen geen klachten, maar daarna helaas pijn in mijn buik, die maar niet overgaat. Gisteren de hele dag koude rillingen erbij. Vandaag de gyneacoloog gebeld. Ze zei dat ze nog nooit van deze klacht gehoord had. Ik moet dan nu maar al overgaan op 2 x per week in plaats van 14 dagen iedere dag en daarna pas 2 x per wee[lees meer...]k. Ook als de klachten blijven, moet ik er volgens haar niet mee stoppen....Ik heb synapauze crème voorgeschreven gekregen omdat ik erge last heb van droogheid en niet meer kan vrijen zonder hevige pijn. Ik weet nog niet of ik er wel mee wil doorgaan, nadat ik hier ook de ervaringen van andere gebruiksters gelezen heb :(
05-10-2018

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)

sinds 3 mnd krijg ik lucrine injekties om versneld door de overgang te komen.dit doordat ik 18 dgn ,n week niet 14 dgn last van menstruaties had ,een regelrechte ramp dus maar door deze injekties werdt ik zo droog als wat seks was/is geen pretje zo en kreeg ik synapauze ovules voorgeschreven!!tja t is niet droog meer maar het brand verschrikkelijk en nog erger ik ben net [lees meer...]ongesteld geworden/vloeien.en daar had ik dus geen last meer van !!!ik stop met dit middel ik koop wel n glijmiddel op waterbasis..
30-06-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Na het aanbrengen van een baarmoederring die scheef ging zitten binnen 24 uur, ben ik doorverwezen naar een andere Gyn.loog die me deze ovules dagelijks liet gebruiken! Nu heb ik genoeg pijn geleden, en zoek naar een oplossing! Om hier nog 2 maanden mee door te gaan zie ik niet meer zitten!
26-02-2018

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)

Voor zes jaar geleden gebruikt voor- en na een operatie aan blaas- baarmoederverzakking. In overleg met gynaecoloog 6 weken na operatie gestopt. Had veel klachten, depressieve gevoelens, opvliegers, hoofdpijn. Nu na zes jaar een pessarium i.v.m. lichte blaasverzakking. Bevalt prima! Klachtenvrij! Maar weer dit middel voorgeschreven gekregen door uroloog, omdat mijn vaginaw[lees meer...]and vanwege overgang dunner geworden is en dat problemen kan geven i.s.m. Pessarium. Stop ermee, medicijn wekt veel weerstand bij me op. Veel hoofdpijn, opvliegers, onfisse vaginale reuk, neerslachtige gevoelens en smerig middel na het inbrengen. Na uitgebreid lezen van bijsliuter helemaal beroerd geworden, teveel bijwerkingen, kans op kanker en bij inname na je 65e kans op geheugenverlies! Middel erger dan de kwaal!
24-01-2018

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)

Klachten waren droge vagina, pijn bij het fietsen. Van de huisarts vaginale capsules gekregen, hield de eerste twee dagen, maar vagina en schaamlippen zwollen op, verschrikkelijke jeuk, irriterend gevoel, en dit constant. Ik werd er stapelgek van. terug naar de huisarts, die me doorstuurde naar n gyneacoloog in het ZH. Jonge arts en aio keken, maar zagen niks afwijkends.[lees meer...] Conclusie: misschien bent u allergisch voor het omhulsel van de tabletten. Ik kreeg een lijst mee met bekkenbodemspecialisten (fysiotherapeuten) en een recept voor de zalf. Maar omdat ik het zo’n smeerboel vond en erg veel hinder ondervond de hele dag van de plakkerige substantie, heb ik het recept niet eens opgehaald en ben op zoek gegaan op internet naar bekkenbodemspieroefeningen. Daar heb ik baat bij! Verder gebruik ik nu een mundgel estriol/DHEA waar ik veel baat bij heb.
06-12-2017

Blaasontsteking

Vettige crème ophoping vocht in onderlijf hele dag door een zeurende pijn. Steken in blaas menstruatie pijn gevoel vochtophoping geen energie
09-11-2017

Vaginale schimmelinfectie

Dit product maakte mijn klachten alleen maar erger. Ik gebruik nu Vagifem en ik mag wel zeggen dat dit mijn stoutste verwachtingen overtreft. Uitstekende ervaring, alle pijn- en ontstekingsklachten zijn verdwenen en ik heb geen bijwerkingen.
08-07-2017

Vaginale schimmelinfectie

Mijn moeder van 83, kreeg in mei Synapauze voorgeschreven om te voorkomen dat ze het vaginale abces niet weer zou krijgen. In eerste instantie leek het wel te helpen maar na een week of twee begon de ellende. Het begon met flauwvallen, totaal onverwacht en een dag later jeukende rode vlekken op de onderbeen en flink gezwollen voeten en enkels. Vanaf die tijd heel veel klac[lees meer...]hten, bloedonderzoek gaf geen duidelijkheid en huisarts wist het niet meer. Totdat ik op internet de bijsluiter las van Synapauze; haar hele klachtenlijst werd beschreven!! De bijsluiter die ze meekreeg van de apotheek leek in niets op de bijsluiter die ik vond op internet. We hopen nu dat het medicijn zo snel mogelijk uit haar bloed verdwijnt, zodat ze haar vitale leven van voor Synapauze weer op ken pakken.
30-03-2017

07-03-2017

Overgang

Ik gebruikte Synapauze - E 3 ovules. het was omdat de huid daar al langere tijd dun was en ik irritatie kreeg en droog in vagina. In begin wel irritatie/branderig gevoel 's morgens als ik 's avonds had ingebracht, maar verdween altijd snel. Ik had ze 2x per week en moet zeggen hielp snel voor de droogheid en in het half jaar dat ik het gebruikte geen klachten of bijwerking[lees meer...]en van nare aard. fijne bijkomstigheid was dat ik meer zin had in vrijen en voelde me juist steeds beter in mijn vel (was herstellende ook van angststoornis). Een week voor ik ging stoppen (in overleg huisarts) was ik zomaar erg vergeetachtig met veel dingen dat was vreemd gevoel! Na stoppen nu een 6 weken voel ik toch weer meer kriebel van onderen en is de zin om te vrijen er wel, maar het gevoel van opwinding helemaal weg dus ook moeilijker om een orgasme te krijgen nu. gezien de bijwerkingen in de bijsluiter is het niet raadzaam om veel en langdurig het te gebruiken, maar ik voelde me toch stukken beter toen ik het had! Nu weer overleggen met huisarts wat wijsheid is.....iemand nog suggesties?
07-03-2017

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)

goede ervaring minder last van vaginale droogheid
06-03-2017

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)

ik heb in het verleden borstkanker gehad al 33jaar vrij daarvan. met deze vaginale inbreng ben ik bang omdat ik eigenlijk geen hormonen mag . Het gaat maar om 1keer per week maar ik heb best bijverschijnselen. Ook depri soms.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum