ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3
13-10-2018

Overgang

Ik ben 44 en in de Pre overgang. Na een lange zoek tocht aan deze pil gegaan. ik had last van stemmingswisselingen en andere overgangsklachten. Heb van alles geprobeerd. voeding aangepast, sporten, minder wijn en koffie etc niks hielp. als je ouder wordt neemt je oestrogeen af. Merkte na 2 weken al dat mijn hormonen in balans waren. voel me top. wel 4 kilo aangeko[lees meer...]men maar die neem ik voor lief.
27-09-2018

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Sinds ik de Zoely gebruik verlies ik bijna 3 weken per maand bloed. Het begint met wat druppeltjes en wordt steeds erger. Mijn menstruatie duurt ongeveer 8 a 9 dagen, dus ook erg lang. Het komt er dus op neer dat ik hooguit 5 a 6 dagen per maand geen bloedverlies heb.. Helaas is de Zoely op dit moment de enige anticonceptie die helpt en die ook nog eens zorgt dat ik niet [lees meer...]belachelijk veel bloed verlies, want dat is wel minder nu in de menstruatieweek. Hiervoor had ik namelijk aan een tampon en maandverband niet genoeg, ik lekte bijna dagelijks door...
24-08-2018

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Overgestapt van Microgynon 20 naar zoely omdat ik bij Microgynon last had van stemmingswisselingen, een lager libido en migraine in de stopweek. Daar heb ik bij zoely geen last van en voelde me er eigenlijk heel goed bij. Het enige grote nadeel bij mij is bij deze pil dat ik heel moeilijk of helemaal geen orgasme meer krijg. Soms helemaal geen gevoel, soms waa het fijn en [lees meer...]d a n was het gevoel ineens weg of soms was het heel fijn maar kwam het gewoon niet tot een hoogtepunt. Vind dat toch echt een dooddoener voor mijn seksleven en dat is voor mij toch echt een reden om te stoppen met zoely. Ga nu overstappen naar mercilon.
04-08-2018

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Na de mycrogynon 20 en de mycrogynon 30 overgestapt naar de zoely. De eerste maanden ging het heel goed met de zoely. Weinig bijwerkingen alleen iets gespannen borsten. Echter na een aantal maanden (7/8 maanden) beginnen mijn borsten steeds meer zeer te doen en ook frequenter. Waar het eerst een paar dagen per maand was, was het nu dagelijks. Daarbij voelden ze hard en[lees meer...] gespannen aan en belemmerde het mijn nachtrust. En ook overdag waren mijn borsten continu zwaar en opgezet en deed het zeer als er per ongeluk iets tegen aankwam. Daarbij kreeg ik tintelingen in mijn linker arm. En zware benen. Daar de bijwerkingen zich opbouwden had ik niet gelijk door dat het door de pil kwam. Een aantal maanden doorgesukkeld en op den duur besloten helemaal te stoppen. En sindsdien helemaal geen klachten meer.
15-06-2018

Premenstrueel syndroom (PMS)

Een paar maanden geleden begon ik met deze pil, in de hoop dat deze mijn PMS klachten zou laten verdwijnen. Dat gebeurde, alleen kreeg ik er een hoop andere nare bijwerkingen voor terug. Zo kreeg ik enorm last van loodzware benen, waarbij ik als ik liep steken en krampen in mijn benen kreeg. Lopen was hierdoor bijna onmogelijk. Ook voelde ik mij de hele tijd ontzettend ne[lees meer...]rveus en gejaagd, dat begon al vanaf het moment dat ik wakker werd. Ik heb normaal gesproken heel af en toe last van paniekaanvallen, maar met deze pil kreeg ik elke dag meerdere paniekaanvallen. Daarnaast kreeg ik last van haaruitval. Na 2 maanden ben ik weer gestopt met deze pil en ga ik toch op zoek naar een andere oplossing. Toen ik stopte verdwenen overigens alle bovenstaande bijwerkingen meteen als sneeuw voor de zon.
12-06-2018

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Sinds 4 maand gebruik ik de Zoely pil. De eerste 2 maanden moest mijn lichaam erg wennen maar nu ben ik super tevreden! Ik heb geen stemmingswisselingen meer, voel me goed en heb geen enkele klacht van deze pil. Voorheen van allerlei anticonceptie geprobeerd en elke keer kreeg ik last van stemmingswisselingen, hoofdpijn, libidoverlies en futloosheid. Na lang zoeken heb ik [lees meer...]eindelijk een pil die bij mij past. Daarom vond ik het de moeite waard deze recensie te schrijven.
12-05-2018

Acne/puistjes

Na enkele jaren microgynon gebruikt te hebben en de matige acne geprobeert te hebben accepteren, ben ik uiteindelijk helemaal gestopt met anticonceptie. Acne werd nog wat erger. Ook nog spiraal met en zonder hormonen geprobeerd. De acne bleef. Nu bijna 4 weken Zoely aan het gebruiken. Mijn huid word een stuk beter! Lang niet meer zo rustig geweest. Voor microgynon de Diane[lees meer...] 35 jaren gebruikt. Ik hoop dat Zoely uiteindelijk het zelfde effect bereikt; puistloos.
09-03-2018

Stemmingswisselingen

Wegens mijn emotionele schommelingen wanneer ik geen pil slik wilde ik toch proberen of dit met de pil opgelost kon worden. Mijn huisarts adviseerde Zoely en deze pil was vanaf de eerste maand een groot succes. Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Ik ben, puur om te testen of het geen placebo effect was ofzo, twee maanden gestopt en toen werd het gelijk weer drama.. En (ge[lees meer...]lukkig!) toen ik begon voelde ik me binnen no time weer top. Voor mij is deze pil dus echt alles waard; zelfs het libido verlies. Hoewel ik daar wel echt van baal weegt het niet op tegen het feit dat ik gewoon echt (hoe vreemd het ook mag klinken) gelukkig wordt.
Pagina 1 van 3

Mirena (2079) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (470) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (454) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (368) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!