ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 2

15-06-2018

Premenstrueel syndroom (PMS)

Een paar maanden geleden begon ik met deze pil, in de hoop dat deze mijn PMS klachten zou laten verdwijnen. Dat gebeurde, alleen kreeg ik er een hoop andere nare bijwerkingen voor terug. Zo kreeg ik enorm last van loodzware benen, waarbij ik als ik liep steken en krampen in mijn benen kreeg. Lopen was hierdoor bijna onmogelijk. Ook voelde ik mij de hele tijd ontzettend ne[lees meer...]rveus en gejaagd, dat begon al vanaf het moment dat ik wakker werd. Ik heb normaal gesproken heel af en toe last van paniekaanvallen, maar met deze pil kreeg ik elke dag meerdere paniekaanvallen. Daarnaast kreeg ik last van haaruitval. Na 2 maanden ben ik weer gestopt met deze pil en ga ik toch op zoek naar een andere oplossing. Toen ik stopte verdwenen overigens alle bovenstaande bijwerkingen meteen als sneeuw voor de zon.
12-06-2018

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Sinds 4 maand gebruik ik de Zoely pil. De eerste 2 maanden moest mijn lichaam erg wennen maar nu ben ik super tevreden! Ik heb geen stemmingswisselingen meer, voel me goed en heb geen enkele klacht van deze pil. Voorheen van allerlei anticonceptie geprobeerd en elke keer kreeg ik last van stemmingswisselingen, hoofdpijn, libidoverlies en futloosheid. Na lang zoeken heb ik [lees meer...]eindelijk een pil die bij mij past. Daarom vond ik het de moeite waard deze recensie te schrijven.
12-05-2018

Acne/puistjes

Na enkele jaren microgynon gebruikt te hebben en de matige acne geprobeert te hebben accepteren, ben ik uiteindelijk helemaal gestopt met anticonceptie. Acne werd nog wat erger. Ook nog spiraal met en zonder hormonen geprobeerd. De acne bleef. Nu bijna 4 weken Zoely aan het gebruiken. Mijn huid word een stuk beter! Lang niet meer zo rustig geweest. Voor microgynon de Diane[lees meer...] 35 jaren gebruikt. Ik hoop dat Zoely uiteindelijk het zelfde effect bereikt; puistloos.
09-03-2018

Stemmingswisselingen

Wegens mijn emotionele schommelingen wanneer ik geen pil slik wilde ik toch proberen of dit met de pil opgelost kon worden. Mijn huisarts adviseerde Zoely en deze pil was vanaf de eerste maand een groot succes. Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld. Ik ben, puur om te testen of het geen placebo effect was ofzo, twee maanden gestopt en toen werd het gelijk weer drama.. En (ge[lees meer...]lukkig!) toen ik begon voelde ik me binnen no time weer top. Voor mij is deze pil dus echt alles waard; zelfs het libido verlies. Hoewel ik daar wel echt van baal weegt het niet op tegen het feit dat ik gewoon echt (hoe vreemd het ook mag klinken) gelukkig wordt.
07-02-2018

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Na maanden tobben en zoeken ben ik de Zoely pil gaan proberen na jaren geen anticonceptie te hebben gebruikt. Dit is de eerste pil die redelijk valt zonder extreme bijwerkingen. Wellicht moet mijn lichaam wennen maar ik ga de strip afmaken!
29-01-2018

Zoely (estradiol / nomegestrol)

In de 2 jaar dat ik deze pil geslikt heb, niet meer ongesteld geworden, geen last meer gehad van emotionele schommelingen en 4 kilo afgevallen. Wel veel last gekregen van Acne en toenemende haargroei wat erg vervelend is. Uiteindelijk is dat ook de reden geweest dat ik ermee ben gestopt. Verder geen verkeerde pil.
21-12-2017

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Perfecte pil voor mij! Eerst andere pil gehad, maar hier werd ik heel emotioneel en chagerijnig van. Deze pil door de huisarts geadviseerd en nooit meer klachten gehad. Het enige nadeel is dat iedereen er anders op reageert. Mijn zus heeft deze ook en zij wordt niet ongesteld en ik wel, waardoor je wat onzeker wordt over de werking, maar tot nu toe werkt het nog prima. Ver[lees meer...]der geen emotie schommelingen meer en geen last van bijwerkingen. Ik kan deze pil echt aan iedereen aanbevelen. Wordt niet volledig vergoed door je zorgverzekering, maar dit zou je dan even moeten navragen bij de zorgverzekeraar. Je moet hem elke dag innemen en dat is voor mij de enige reden om misschien ooit te veranderen van anticonceptie, maar qua werking/bijwerkingen is dit een hele goede pil en zeker een goede oplossing voor vrouwen die snel last krijgen van hormonen/emoties.
04-12-2017

Zoely (estradiol / nomegestrol)

Afgelopen 1,5 jaar aan het expirimenteren geweest met de pil. Ik had steeds bijwerkingen zoals depressie en geen libido meer. Elke keer geswitched, totdat mijn huisarts mij Zoely adviseerde, om nog 1x te proberen. Dat ongeveer 3 maanden gedaan en toen weer afgehaakt. Had ik misschien niet moeten doen en had ik nog last van die andere pillen. Toen brak de zomer weer aan, [lees meer...]en ben ik in juni 2017 weer begonnen met de Zoely, met de intentie om even de zomervakantie door te komen en dan weer te stoppen. Ik heb trouwens altijd ook hele zware menstruatie, zware buikkrampen etc. Dus stiekem miste ik de pil wel een beetje. Eenmaal 2 maanden verder, beviel het mij eigenlijk wel, beter als de keer ervoor, zowel kwa depressie als libido. Nu 6 maanden verder, moet ik zeggen dat mijn libido toch weer wat minder is, ook last van droogheid, moet wel echt glijmiddel gebruiken om het aangenaam te maken. Kwa depressie helemaal geen last, voel me echt goed. Ben wel 5 kilo aangekomen, weet niet 100% zeker of dat door de pil komt of door de laatste tijd veel te hebben gesnoept. De laatste keer dat ik ongesteld was, was het heeel weinig, kon nog net een mini tampon gebruiken. En ik zou nu eigenlijk ongesteld moeten zijn, maar niet geworden, wel krampjes, het gevoel "alsof" ik ongesteld ben, maar geen druppeltje! Over het algemeen dus verder ik tevreden. Slik liever niets, maarja bevalt me stiekem toch wel goed !! dus DIKKE aanrader.
Pagina 1 van 2

Mirena (2050) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (450) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (445) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!