Progynova

Overgang (4 meningen)
Eierstokkanker (1 mening)

07-10-2019

Overgang

Na verwijdering baarmoeder en eileiders voor geschreven gekregen om nog niet in de overgang te raken. Werkt prima, voel mij prettig en geen klachten.
04-09-2019

Progynova (estradiol oraal)

Al meer dan 12 jaar in de overgang. Van alles geprobeerd zoals Ymea, Menocool enz. Na meer dan 12 heftige opvliegers per dag de dokter (bijna gesmeekt) voor hulp. Ta ta taaaa Progynova! Wauw wat een verschil. Dit pilleke per dag geeft mij een goed humeur en zoveel meer. Nu 2 kleine opvliegertjes per dag en nauwelijks aanwezig! Helaas maar voor 6 maanden gehad omdat de ka[lees meer...]ns op bijv. borstkanker groter is. Na 3 maanden zonder geprobeerd, vandaag weer voor 6 maanden bij gekregen. Mijn medische verleden is aan de pil geweest, vanwege hele heftige menstruatie een spiraaltje gehad, toen een Novasure en na dat geklooi maar de baarmoeder eruit. Toen is een eierstok losgekomen door een buikontsteking en geperforeerd door de kop van mijn vagina en die is er ook maar uit gehaald. Nu nog één super actieve eierstok, die weigert om te gaan krimpen. Kan niet wachten om eindelijk ervan af te zijn. April 2020 weer proberen of mijn lijf het in de gaten heeft om mijn laatste "vrouwenfase" in te gaan in de vorm van heel veel genieten van het "vrouw" zijn. Ik ben nu 57 jaar en ik word vast 93 jaar. Tenminste dat heb ik met mezelf afgesproken......
27-06-2019

Overgang

Zeer tevreden met dit medicijn, weg opvliegers, weg wisselende stemmingen. Maar..na een paar maanden dikke benen, armen en toen ging het gehele lichaam opzwellen. Totaal 4 kilo aan vocht erbij. Sinds kort gestopt en binnen 2 weken 3 kilo vocht spontaan verloren. Het was een afweging maar nu na een jaar heb ik mijn slanke lichaam weer terug. Progynova 1mg helpt erg goed als[lees meer...] je veel opvliegers en stemmingswisselingen hebt maar in mijn geval nam het vocht vasthouden wat geleidelijk ging, echt extreme vormen aan. Ik ben nu een maand gestopt en het gaat erg goed. Het helpt je echt om weer rust terug te vinden maar in mijn geval ben ik er na een krap jaar puur vanwege het vocht mee opgehouden.
29-03-2018

Overgang

Ik weet niet of het te vroeg is om te juichen..Maar nu na bijna 2 maanden gebruik van dit medicijn merk ik sinds twee weken dat ik veel minder opvliegers heb, ik slaap nu ook af en toe weer nachten door zonder dat mijn lichaamstemperatuur als 50 graden voelt! Zelfs heb ik het idee dat dat labiele gevoel die ik sinds dat mijn overgang begon te pieken weer terug keert naar s[lees meer...]tabiel
07-08-2017

Eierstokkanker

Na verwijdering baarmoeder en eierstokken voor geschreven gekregen. Na het 1 ste tablet hevige pms. Daarna geen bijwerkingen meer.
01-07-2013

13-04-2012

Progynova (estradiol oraal)

Ik kreeg dit medicijn omdat ik na 6 maanden nog bloedingen had na het zetten van mijn mirena spiraal. Deze kreeg ik weer omdat ik overmatig bloede. Het is volgens mijn huisarts de bedoeling dat de baarmoederwand zich opbouwd en in een keer afvloeid. Tot nu toe heb ik weinig gemerkt van dit medicijn. Wel heb ik een paar veranderingen in op mijn huid. ik heb wat last van vle[lees meer...]kjes en wat meer acné. Ook heb ik last van stemmingswisselingen. natuurlijk weet ik niet zeker of dit komt door het medicijn of dat het een andere oorzaak heeft. verder vind ik het medicijn niet vervelend om te slikken, dus slik hem nog 2 weken door om te kijken wat het efect zal zijn.
29-11-2011

Transeksualiteit

Progynova werkt voor mij heel goed om vrouwelijke vormen te krijgen. Ik gebruik het samen met cyproteronacetaat (een testosteronblokker). Mijn huid wordt mooi vrouwelijk en ik heb nu vrouwelijkere vormen zoals heupen en borsten. Ik ben heel blij met dit medicijn.
11-11-2008
Vrouw

Opvliegers

Sinds ik progynova slik, zijn de opvliegers weg. Ben hier heel blij mee.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum