Hernia diafragmatica

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Middenrifsbreuk (65)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hernia diafragmatica

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Omeprazol 3 4,33333333333333
Pantoprazol 2 2,5
2,5
Omecat 1 5
Palexia 1 4
Fentanyl 1 3
Oxycodon 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hernia diafragmatica

Pantoprazol

01-08-2019 | Man | 62
pantoprazol
Hernia diafragmatica
sinds ik deze gebruik zwaar pijn en maag krampen voorheen medicatie van Pensa Pharma ging jarenlang goed maar het moet goedkoper van de verzekering...

Fentanyl

17-04-2019 | Vrouw | 51
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Hernia diafragmatica
Als je de pleister plakt begint de werking na ongeveer een uurtje. Daarna heb je het gevoel dat je bergen kan verzetten. De pijn neemt niet echt af, het haalt de scherpe kantjes weg. Ik persoonlijk vind de bijwerkingen te heftig voor het voordeel wat je er van zou moeten hebben. Problemen met slapen de eerste dag. De derde dag doet de pleister zo goed als niets meer waardo[lees meer...]or je je echt beroerd voelt. Je plakt de pleister opnieuw en de ellende begint weer van voor af aan.

Palexia

17-04-2019 | Vrouw | 51
tapentadol
Hernia diafragmatica
Ik heb al jaren last van een hernia. Hier kreeg ik fentanyl en oxycodon. Maar echt helpen deed dit niet tegen de pijn. De neuroloog kwam toen met het voorstel om de fentanyl te schrappen en over te gaan op de Palexia. In samenwerking met de oxicodon was ik na een maand of 3 a 4 zo goed als pijnvrij. Ik ben dus erg te spreken over het middel

Pantoprazol

26-02-2019 | Man | 79
pantoprazol

31-12-2018 | Man | 70
Hernia diafragmatica
Gebruik van het medicijn is, omdat er een gat in het middenrif is waar genomen. Mee gekregen bij de geboorte. Ook voor gebruik als maag beschermer.Dit i.v.m. het gebruik van meerdere medicijnen. Het werkt naar tevredenheid. Bij gebruik van alcohol en kruidig eten zijn er wel eens extra capsules nodig om te in te nemen.

Omecat

01-12-2017 | Man | 31
Hernia diafragmatica
Eerst Omeprazol gebruikt, maar hier ook het zelfde verhaal met vergoeding. Ik merk vrij weinig verschil. Hoewel ik denk dat het oude medicijn iets sneller en langer werkt, maakt het voor mijn gebruik weinig uit.

27-04-2017 | Man | 30
Hernia diafragmatica
Hallo, Reeds een jaar of twee slik ik nu Omeprazol in de dosis van 20mg. De Omeprazol wordt dagelijks met een paar slokken water ingenomen. Dit gebeurt een halfuur voordat ik begin met het ontbijt. Sinds een half jaar ben ik last gaan krijgen van bijwerkingen in de vorm van darmklachten en een ernstig tekort aan vitamine B12 (met vermoeidheidsklachten, krachtsverlies[lees meer...] en gewichtsverlies tot gevolg). De bijwerkingen zijn dermate ernstig aan het worden, dat ik nu opzoek ben naar alternatieven. Het is algemeen bekend dat Omeprazol een maagzuurremmer is en dit maagzuur er voor zorgt dat het eten goed verteert wordt. Dat is volgens mij (na onderzoek) ook precies de reden waarom ik nu steeds vaker darmklachten krijg. Het eten wordt niet meer goed verteert waardoor en af en toe dumpsyndroom optreedt (een versnelde passage van maag naar darm met diarree en krampen als gevolg). De pijnen zijn dusdanig hevig dat ik al redelijk ten einde raad ben. Daarnaast worden voedingsstoffen niet meer juist opgenomen waardoor ik nu een tekort aan Vitamine B12 heb en de afgelopen periode 5 kilo afgevallen ben. Een ander risico is die van botontkalking (welke nog niet van toepassing is ga ik vanuit). Voor het tekort aan vitamine B12 krijg ik van de huisarts (maar ook vrij verkrijgbaar) Methylcobalamine in een dosis van 60.000% ADH. Elke keer als ik zo'n pil neem (tijdens de lunch) krijg ik darmkrampen na het avondeten (alsof mijn maag het niet verwerken kan). Een week lang heb ik als alternatief voor Omeprazol het middel Ranitidine gebruikt, welke op een andere manier op de maag werkt. Dit middel is helaas niet voldoende effectief voor mij en resulteert in (ernstige) misselijkheid en last van zuurbranden. Vandaag ben ik begonnen (zonder tussenkomst arts) met Bij Zuur. Dit is een natuurlijk en homeopathisch middel waarvan ik nog niet kan aangeven of het wel of niet werkt. Ik hoop oprecht dat ik mijn heil kan vinden in andere middelen dan protonpompremmers, anders ben ik bang dat de enige oplossing een operatie is in de vorm van fundoplicatie (diverse mogelijkheden, zie hiervoor google). De operatie ansich schijnt mee te vallen (2-4 dagen in het ziekenhuis, 2-4 week vloeibaar eten) maar de complicaties die deze operatie met zich mee kan brengen (dysfagie; vernauwde slokdarm en eten wat blijft hangen, dumpsyndroom (versnelde passage), en overige standaard complicaties) doen mij huiveren hiervoor. De reden voor mijn uitgebreide verhaal is omdat ik hoop dat meer mensen zich hier in herkennen, en via deze manier op weg geholpen worden om alternatieven te vinden buiten een ziekenhuisopname na. Ik heb zelf namelijk enorm veel moeite om de juiste informatie te filteren uit het internet. Er zijn zoveel mensen en zoveel wensen. Let wel, het betreft hier mijn eigen ervaringen en onderzoek. Dit is geen garantie dat het u ook daadwerkelijk zal helpen.

27-02-2015 | Vrouw | 50
Hernia diafragmatica
Eerst 20 mg gebruikt, dat werkte redelijk tegen maagklachten, geen bijwerkingen. Na maagonderzoek bleek er sprake van een hernia diafragmata, en kreeg ik 40 mg. Eerst een paar weken heel moe gevoeld, en daarna heel veel vocht vastgehouden. Bovendien zeer vieze smaak in mond, niets smaakt meer hetzelfde. Gestopt vanwege bijwerkingen. 2 kilo afgevallen!Kreeg daarna Ranitidin[lees meer...]e, maar ook daarbij slechte smaak.

Oxycodon

05-08-2014 | Man | 53
oxycodon
Hernia diafragmatica
de medicijn is mijn goed bevallen maar nu wil ik vragen hoe kom ik zo snel weer van dit medicijn af de bij werking die ik heb is zweten en bibberen en slecht slapen ik gebruik nu vier maanden oxycodon en is er een medicijn die dit kan verminderen en stoppen hoop graag op antwoord