Bestaat uit:
Hiatus hernia (1)
Hernia diafragmatica (9)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor middenrifsbreuk

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Fentanyl 1 3
Brexine 1 3
Pariet 1 3
Cimetidine Tabletten 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: middenrifsbreuk

05-04-2024 | Vrouw | 40

gebrek aan vitamine D

Echt voor mij ideaal medicijn, onzettend last van maagzuur en maag pijn en sinds ik dit medicijn gebruikt nergens last van en geen nare bijwerkingen

Esomeprazol

11-11-2023 | Vrouw | 69
Middenrifsbreuk
Voor onderzoek weinig last , nu uit geschakeld / gestopt met esomepazol ( past niet bij mij .

09-09-2023 | Vrouw | 64
Middenrifsbreuk
Even iets rechtzetten.Een paar mnd. geleden schreef ik dat dit merk mij niet beviel,omdat ik voorheen Omeprazol Sandoz kreeg.Ben er toch mee doorgegaan,geen bijwerkingen.En het helpt waar het voor nodig is.Nu nieuwe capsules besteld van hetzelfde merk.

28-07-2023 | Man | 50
Middenrifsbreuk
Jarenlang heb ik Omeprazol van Sandoz gehad, maar ineens krijg ik nu die van A1 Pharma en heb al 2 weken last van maagzuur. Ik moet nu dagelijks een extra capsule nemen. Mijn apotheek (in Heerhugowaard) zegt doodleuk dat ze niets voor me kunnen ( willen ) doen 😡

27-07-2023 | Man | 68
Middenrifsbreuk
Geen last meer van het maagzuur. Eet en drink gewoontes rekening mee houden, zout, zuur en pittig of scherp eten, niet doen.

01-07-2023 | Vrouw | 64
Middenrifsbreuk
Jaren kreeg ik Omeprazol Sandoz van de huisarts vanwege een middenrifsbreuk.Dat beviel prima.Ineens kreeg ik omeprazol 1A pharma mee als herhaalrecept.Vanavond maar een extra dosis ingenomen.Kreeg last weer van reflux klachten.Voor mij is dit geen goed middel.Dus volgende week de huisarts maar bellen om weer omeprazol Sandoz te bestellen

21-01-2023 | Man | 67
Middenrifsbreuk
Stiekem is de samenstelling veranderd sinds de overgang naar Chleplafarm waardoor ik er ontzettend ziek van wordt. Heel geniepig wel hetzelfde doosje en dezelfde kleur en vorm van tablet maar een goedkopere samenstelling

Ipraalox

03-09-2022 | Vrouw | 71
Middenrifsbreuk
Ik gebruik de pantoprazol al ruim 20 jaar. Had veel last van pijn op de borst tot aan mijn keel. Na onderzoek bleek ik geen last van het hart te hebben dus pantoprazol om de pijn te verdrijven. Het werkte prima 1 tablet in de morgen, daarnaast had ik ook zakjes sucrulfaat bij acute pijn om in te nemen dat werkte ook dan. 4 jaar geleden door een onderzoek echo voor een [lees meer...]andere klacht is er ontdekt dat ik een middenrif s reuk heb . Een jaar terug wilde de huisarts dat ik ging minderen en uiteindelijk ging stoppen met pantoprazol. Toen naar 20 mg gegaan en dat werkte ook. Na een tijdje op 10 mg en toen niets meer, dat ging helemaal fout zoveel pijn in de nacht rechtop zitten en dat was ook niet te doen . Ik ben toen maar weer met 20 mg begonnen. Nu 5 weken geleden weer een poging gewaagd en me goed ingelezen om te voorkomen dat de pijn te hevig zou worden. Voor het eten een theelepel droge havermout, goed kauwen en doorslikken. Een stukje geroosterd brood, je kunt van die kleine toast broodjes kopen. Het zakje sulcrofaat maar mag Max 3 per dag. Gemberthee. De eerste 4 weken kon ik eigenlijk niks meer eten of ik had vreselijke pijn dus nam bovenstaande regelmatig. Ik heb doorgezet en nu 5 weken verder en het gaat eigenlijk best goed. Wel de havermout voor elke maaltijd en af en toe een broodje geroosterd. Ben nu 4 dagen zonder klachten en iets positiefs ben nu 4 kg afgevallen en dat is niet overbodig. Toiletgang gaat nu ook beter dagelijks .

01-08-2022 | Vrouw | 56

26-02-2022 | Vrouw | 59
Middenrifsbreuk
Heb jaren 20 mg geslikt voor maagzuur. Gestopt maagzuur kwam weer heftig terug zelf van water krijg ik maagzuur. Ben nu 10 mg gaan slikken geen problemen met maagzuur. Dus mensen probeer of je ook een lagere dosering kan hebben. Totaal geen bijwerkingen en klachten met deze.

12-01-2022 | Man | 76
Middenrifsbreuk
Op advies arts gaan gebruiken na constatering barret slokdarm na langdurig oprispingen maagzuur door scheurtje middenrif.

28-11-2021 | Vrouw | 64
Middenrifsbreuk
Middenrifsbreuk. Omeprazol is effectief. Echter bij bukken hartritmestoornissen na het eten. Ik overweeg een operatie. Dan ben ik hopelijk maagzuur probleem en hartklachten kwijt. Via google deze combi gezien. Artsen hebben de link niet gelegd. Ik ga in overleg met huisarts.

14-09-2021 | Man | 55
Middenrifsbreuk
Gebruik het nu 32 jaar elke dag? Begin nu erg veel gewrichtsklachten te krijgen, heupen ,armen polsen ,elle bogen, pijn tussen de schouders, ik zou niet weten wat ik anders kan innemen? Grt Guus.

28-06-2021 | Vrouw | 62
Middenrifsbreuk
Al 22 jaar slik ik een maagzuurremmer,vanwege een middenrifsbreuk.Neem deze altijd een half uur voor het avond eten .In het begin voor het ontbijt,daar werd ik misselijk van.Bevalt me prima zo,het medicijn werkt goed.Geen last van bijwerkingen 10 kilo afgevallen en anders eten.Daardoor veel minder last van oprispingen.Wel zo nu en dan last van slokdarmkrampen.Dan slik ik e[lees meer...]en paracetamol en gaat het over.In het verleden ook een ander merk maagzuurremmer gehad.Actavis deze hielp niet.Daardoor nu al jaren,hetzelfde merk.Denk wel eens aan stoppen,maar dan zullen de klachten terug komen.Mijn bloed ook wel eens laten onderzoeken op een magnesium tekort.Er waren geen tekorten.Dus slik ik de maagzuurremmer door.Het zal wel levenslang worden.Is heel fijn dat het medicijn zo goed helpt!

12-04-2021 | Man | 72
Middenrifsbreuk
Overerflijkheid van een te hoog maagzuur klachten en teven een scheurtje in het middenrif. Gebruik het al 31 jaar zonder noemenswaardige bijwerkingen. Helaas vergoed de verzekering het. medicijn niet meer omdat het te duur zou zijn. Krijg nu Omapeprasol waarbij ik dagelijks klachten als misselijkheid en hoofdpijn heb .

Nexium

01-03-2021 | Man | 62
Middenrifsbreuk
Analyse en mogelijke middelen ter verlichting van klachten . Nadat ik aan mijn middenrif breuk was afgeholpen, werd mijn maag voor een deel omgevouwen waardoor er rond de slokdarmuitgang, een steviger vorm verkregen werd waardoor een nieuwe middenrif breuk volgens de specialist , minder vaak alsnog voor kan komen . Op zich is dat een goede voorzorgsmaatregel maar er best[lees meer...]aat o.a. een kans dat de slokdarmklep een beetje open blijft staan . Dit is bij mij nu het geval dus vandaar de Nexium tabletten . Het vervelende hiervan is dat het functionele zuur (mijn inziens) nu veel meer in het lichaam achterblijft ipv afgevoerd. Ik heb daarom naar alternatieven gezocht zoals daar zijn Bi carbonaat en maagzuur neutraliserende hulpmiddelen . Allemaal belasten ze het darm kanaal en voor wat bi carbonaat betreft bestaat er heel snel de kans dat je al snel teveel zout binnen krijgt , dit geeft kans op veel te hoge bloeddruk met all gevolgen van dien .. vanwege een hart risico is dat een extra risico .. helaas .. terug naar Nexium ! Zink tabletten voeren het teveel aan zuur in het lichaam af . Dit gegeven in combinatie met meer regulerende kruiden is gewoon bij een drogist te koop . Voor de goede orde geef ik hier een zoekterm dat jullie eventueel verder kan helpen in het vinden van een acceptabele oplossing voor het tegengaan van de bijwerkingen . Lichaam ontzuren , ontzurende thee of ontzurende vloeistof .

Esomeprazol

23-07-2020 | Vrouw | 73
Middenrifsbreuk
Na 10 dagen het medicijn te hebben gebruikt stond mijn lichaam in 1 dag onder de rode bulten die hevig jeukte. Bleek netelroos te zijn. Kreeg daarbij ook koorts. Ik moest van de huisarts meteen stoppen met het medicijn.

11-05-2020 | Man | 64

15-01-2020 | Vrouw | 50
Middenrifsbreuk
Door longarts voorgeschreven voor middenrifsbreukje. Na 4 weken klachten, oedeem wangen ,lippen, verdoofd gevoel gehemelte, prikkeling mond kortademig, spierkrampen, slapeloosheid,steken bij het oog, hoofdpijn, duizeligheid, diaree misselijkheid.Longarts gebeld nee kan niet van de pantoprazol komen! Wel dus, huisarts zei stop er mee en kijk wat er gebeurt, ja hoor alle k[lees meer...]lachten verdwenen! Bizar dat een longarts dit stellig kan zeggen, kan niet.

Pariet

10-12-2019 | Vrouw | 74
rabeprazol
Middenrifsbreuk
4 dagem nu geslikt, lig plat op bed, zo duizelig, suf, slaperig kan er niets mee doen, amper lopen , voel me slap en depri, wat erg, lijkt wrl zwaar kalmerend middel, doe niets meer. Maar...geen reflux. Maar kan niet blijven liggen, wat nu???

01-12-2018 | Man | 54
Middenrifsbreuk
Gebruik dit medicijn op last van het huidige zorgstelsel, en het product haalt het bij lange na niet met wat ik voorheen gebruikte. Ben de naam kwijt, maar bij inname werd de tablet een schuimsubstantie welke binnen een aantal seconden de maagzuurklachten deed verdwijnen. Ik slikte het toen alleen wanneer ik last ondervond, Omeprazol MOET ik dagelijks slikken anders is de[lees meer...] werking erg matig, gebruik daarnaast evengoed geregeld Maalox. Dank knuppels van de Zorgverzekering, de medicijnen die ik had, werkte prima, maar die worden niet meer vergoed dus krijg je deze bocht. Oude medicijnen waren doordrukstrips minimaal 4 jaar houdbaar, nu krijg je een potje met de opschrift, "90 dagen na openen houdbaar", ook dat zorgt ervoor dat de zorg duurder wordt gemaakt!

Oxycodon

12-09-2018 | Vrouw | 66
oxycodon
Middenrifsbreuk
weinig effect snel uitgewerkt werkt verslavend erg snel geïrriteerd zelf agressief

01-05-2018 | Vrouw | 53
Middenrifsbreuk
Ik gebruik Omeprazol omdat ik zweertjes in de slokdarm had waardoor het eten bleef hangen. Laatste jaar heb ik een nare bijwerking, droge mond. Soms kapotte plekken hierdoor

12-03-2018 | Vrouw | 29
Middenrifsbreuk
Gebruik dit middel om maagzuurbranden te voorkomen door een middenrifbreuk. Het is een prima middel ,werkt goed en langdurig. Ik gebruik dit middel al 16 jaar en heb nog geen bijwerkingen. Ik ben wel aan het kijken naar alternatieven omdat langdurig gebruik afgeraden wordt.

18-02-2018 | Man | 78
Middenrifsbreuk
diarree en heel veel klachten zoals moeheid, spierpijn. Na bloedonderzoek bleek dat ik van vele mineralen (magnesium, calcium, fosfaat, kalium) en vitamines (vit.B12, B6) te weinig had. Ik denk dat mijn maag deze niet meer op nam.

16-11-2017 | Vrouw | 75
Middenrifsbreuk
Toen ik met het middel begon, nam ik de voorgeschreven 2x daags in. Ik kreeg vaak last van krampen, maar koppelde dat niet aan dit medicijn. Ik ben geen echte trouwe pillenslikker en omdat omeprazol geen genezing geeft, maar zorgt voor onderdrukking van maagzuur nam ik vaak de pil pas in als ik echt last had van dat zuur. Zelden had ik toen nog last van de krampen. Toen ik[lees meer...] onlangs met een herhaalrecept bij de apotheek kwam, wees hij mij er op dat ik te weinig innam om als chronisch te worden gezien en dan valt het buiten de vergoeding. Ik ging 1x daags slikken en kreeg weer last van krampen. Een kennis die ook dit middel gebruikt kreeg krampen in zijn hartstreek omdat hij magnesium tekort had. Omeprazol breekt namelijk magnesium af waardoor je krampen krijgt; dit middel lijkt dus onschuldiger dan het is als het dit effect op je hart (spier!) heeft.

Ranitidine Tabletten

13-09-2017 | Man | 68
ranitidine
Middenrifsbreuk
door een middenrifsbreuk, slik ik al jaren ranitidine, toen cz enkele jaren geleden gedwongen andere merken ging aanbieden, hielpen deze veel minder dan nodig met de nodige akelijke bijwerkingen, ik klaagde div malen aan de balie van de apotheek, waarop de apotheker mij ten laatste ranitidine van het merk ,,accord,, in mijn handen drukte. Wonderwel voor mij een prima tabl[lees meer...]et zonder bijwerking. Toch na ongeveer vijf jaar kreeg ik weer erge pijnklachten. Ik besloot om eens bij kruidvat Nexium control te kopen, na twee weken gebruik 1 tablet per dag 20mg, was ik totaal van mijn klachten af zonder bijwerkingen, ik belde mijn huisarts met het verzoek mij Nexium te geven, hij gaf mij Esomeprazol van Aristo 20 mg, na ongeveer 4 weken was het alsof ik totaal genezen was van mijn al jarenlange lastige kwaal, ik dankte God. Mijn dank was voorbarig, toen ik last kreeg van ernstige bijwerkingen, hevige vermoeidheid, ik kon amper de trap op, gewrichtspijnen, darmklachten, energieverlies, ik voelde mij krachteloos. Na gestopt te zijn met inname van de capsules, duurde het een week voordat ik weer vrij was van deze akelige bijwerkingen. Ik vraag mij nu af of of nexium control van de kruidvat dezelfde akelige bijwerkingen zal hebben na langdurig gebruik, dan de esomeprazol Aristo die mijn huisart mij gaf. Ik slik nu weer zoals eerder ranitidine van merknaam accord. Als ik weer nexium ga slikken dan koop ik ze van kruidvat nexium control, deze moet ik zelf betalen ongeveer 1 euro per tablet, maar als ze helpen zonder bijwerkingen is me het wel waard. Groetje Bastiaan.

10-08-2017 | Man | 46
Middenrifsbreuk
Ben er nu achter dat de klachten die ik heb wel eens van dit medicijn kunnen komen. Oorsuizen, 3 x per jaar uitslag / jeuk, zeer pijnlijke mond. Ik wil eigenlijk per direct stoppen en overstappen op een homeopatisch middel. Heeft iemand ervaring met het accuut stoppen? Of afbouwen? Ik wil er in ieder geval mee stoppen. Zijn er risico’s bij accuut stoppen? Ik heb geen idee [lees meer...]of de klachten waarvoor ik dit medicijn gebruik terug zullen komen, maar de bijwerkingen ben ik klaar mee. Graag reactie van mensen die hier ervaring mee hebben.

05-08-2017 | Man | 66
Middenrifsbreuk
Na een maagperforatie tijdens kijkoperatie voor hernia op het middenrif in mei 2010. Mijn familie en goede vrienden, zijn tot twee keer opgeroepen omdat men verwachtte dat ik de volgende ochtend niet zou halen. Ik gebruik sindsdien Pantoprazol 50 mg, Losartan kalium 40 mg en Amlopdine 5mg. Sinds September 2016 krijg ik van een goede familievriend, een sporttraining, en[lees meer...] leef gezonder. Neem dagelijks Mulivitaminen van A tot Z, naast mijn medicijnen in. Nu val ik telkens in slaap; OV-trips, autoritten, thuis of elders. Heeft iemand hiermee ook ervaring?

10-06-2017 | Vrouw | 71
Middenrifsbreuk
Langdurig gebruik. Zelden door huisarts gecontroleerd. Moet daar zelf om vragen. Niet gebruiken geen optie door scheurtje in middenrif. Eerst ander merk. Kon ik gelijk eten na inname. Nu naar Sandoz en ik moet een uur voor het ontbijt de pil innemen. Jammer, maar helaas.