ziekte

Bestaat uit:
Hiatus hernia (1)
Hernia diafragmatica (9)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor middenrifsbreuk

Naam Aantal ervaringen Effectiviteit Algehele tevredenheid
Fentanyl 1 3
Brexine 1 3
Pariet 1 3
Cimetidine Tabletten 1 4

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: middenrifsbreuk

Nexium

01-03-2021 | Man | 62
Middenrifsbreuk
Analyse en mogelijke middelen ter verlichting van klachten . Nadat ik aan mijn middenrif breuk was afgeholpen, werd mijn maag voor een deel omgevouwen waardoor er rond de slokdarmuitgang, een steviger vorm verkregen werd waardoor een nieuwe middenrif breuk volgens de specialist , minder vaak alsnog voor kan komen . Op zich is dat een goede voorzorgsmaatregel maar er best[lees meer...]aat o.a. een kans dat de slokdarmklep een beetje open blijft staan . Dit is bij mij nu het geval dus vandaar de Nexium tabletten . Het vervelende hiervan is dat het functionele zuur (mijn inziens) nu veel meer in het lichaam achterblijft ipv afgevoerd. Ik heb daarom naar alternatieven gezocht zoals daar zijn Bi carbonaat en maagzuur neutraliserende hulpmiddelen . Allemaal belasten ze het darm kanaal en voor wat bi carbonaat betreft bestaat er heel snel de kans dat je al snel teveel zout binnen krijgt , dit geeft kans op veel te hoge bloeddruk met all gevolgen van dien .. vanwege een hart risico is dat een extra risico .. helaas .. terug naar Nexium ! Zink tabletten voeren het teveel aan zuur in het lichaam af . Dit gegeven in combinatie met meer regulerende kruiden is gewoon bij een drogist te koop . Voor de goede orde geef ik hier een zoekterm dat jullie eventueel verder kan helpen in het vinden van een acceptabele oplossing voor het tegengaan van de bijwerkingen . Lichaam ontzuren , ontzurende thee of ontzurende vloeistof .

Esomeprazol

23-07-2020 | Vrouw | 73
Middenrifsbreuk
Na 10 dagen het medicijn te hebben gebruikt stond mijn lichaam in 1 dag onder de rode bulten die hevig jeukte. Bleek netelroos te zijn. Kreeg daarbij ook koorts. Ik moest van de huisarts meteen stoppen met het medicijn.

11-05-2020 | Man | 64

15-01-2020 | Vrouw | 50
Middenrifsbreuk
Door longarts voorgeschreven voor middenrifsbreukje. Na 4 weken klachten, oedeem wangen ,lippen, verdoofd gevoel gehemelte, prikkeling mond kortademig, spierkrampen, slapeloosheid,steken bij het oog, hoofdpijn, duizeligheid, diaree misselijkheid.Longarts gebeld nee kan niet van de pantoprazol komen! Wel dus, huisarts zei stop er mee en kijk wat er gebeurt, ja hoor alle k[lees meer...]lachten verdwenen! Bizar dat een longarts dit stellig kan zeggen, kan niet.

Pariet

10-12-2019 | Vrouw | 74
rabeprazol
Middenrifsbreuk
4 dagem nu geslikt, lig plat op bed, zo duizelig, suf, slaperig kan er niets mee doen, amper lopen , voel me slap en depri, wat erg, lijkt wrl zwaar kalmerend middel, doe niets meer. Maar...geen reflux. Maar kan niet blijven liggen, wat nu???

01-12-2018 | Man | 54
Middenrifsbreuk
Gebruik dit medicijn op last van het huidige zorgstelsel, en het product haalt het bij lange na niet met wat ik voorheen gebruikte. Ben de naam kwijt, maar bij inname werd de tablet een schuimsubstantie welke binnen een aantal seconden de maagzuurklachten deed verdwijnen. Ik slikte het toen alleen wanneer ik last ondervond, Omeprazol MOET ik dagelijks slikken anders is de[lees meer...] werking erg matig, gebruik daarnaast evengoed geregeld Maalox. Dank knuppels van de Zorgverzekering, de medicijnen die ik had, werkte prima, maar die worden niet meer vergoed dus krijg je deze bocht. Oude medicijnen waren doordrukstrips minimaal 4 jaar houdbaar, nu krijg je een potje met de opschrift, "90 dagen na openen houdbaar", ook dat zorgt ervoor dat de zorg duurder wordt gemaakt!

Oxycodon

12-09-2018 | Vrouw | 66
oxycodon
Middenrifsbreuk
weinig effect snel uitgewerkt werkt verslavend erg snel geïrriteerd zelf agressief

01-05-2018 | Vrouw | 53
Middenrifsbreuk
Ik gebruik Omeprazol omdat ik zweertjes in de slokdarm had waardoor het eten bleef hangen. Laatste jaar heb ik een nare bijwerking, droge mond. Soms kapotte plekken hierdoor

12-03-2018 | Vrouw | 29
Middenrifsbreuk
Gebruik dit middel om maagzuurbranden te voorkomen door een middenrifbreuk. Het is een prima middel ,werkt goed en langdurig. Ik gebruik dit middel al 16 jaar en heb nog geen bijwerkingen. Ik ben wel aan het kijken naar alternatieven omdat langdurig gebruik afgeraden wordt.

18-02-2018 | Man | 78
Middenrifsbreuk
diarree en heel veel klachten zoals moeheid, spierpijn. Na bloedonderzoek bleek dat ik van vele mineralen (magnesium, calcium, fosfaat, kalium) en vitamines (vit.B12, B6) te weinig had. Ik denk dat mijn maag deze niet meer op nam.

16-11-2017 | Vrouw | 75
Middenrifsbreuk
Toen ik met het middel begon, nam ik de voorgeschreven 2x daags in. Ik kreeg vaak last van krampen, maar koppelde dat niet aan dit medicijn. Ik ben geen echte trouwe pillenslikker en omdat omeprazol geen genezing geeft, maar zorgt voor onderdrukking van maagzuur nam ik vaak de pil pas in als ik echt last had van dat zuur. Zelden had ik toen nog last van de krampen. Toen ik[lees meer...] onlangs met een herhaalrecept bij de apotheek kwam, wees hij mij er op dat ik te weinig innam om als chronisch te worden gezien en dan valt het buiten de vergoeding. Ik ging 1x daags slikken en kreeg weer last van krampen. Een kennis die ook dit middel gebruikt kreeg krampen in zijn hartstreek omdat hij magnesium tekort had. Omeprazol breekt namelijk magnesium af waardoor je krampen krijgt; dit middel lijkt dus onschuldiger dan het is als het dit effect op je hart (spier!) heeft.

Ranitidine Tabletten

13-09-2017 | Man | 68
ranitidine
Middenrifsbreuk
door een middenrifsbreuk, slik ik al jaren ranitidine, toen cz enkele jaren geleden gedwongen andere merken ging aanbieden, hielpen deze veel minder dan nodig met de nodige akelijke bijwerkingen, ik klaagde div malen aan de balie van de apotheek, waarop de apotheker mij ten laatste ranitidine van het merk ,,accord,, in mijn handen drukte. Wonderwel voor mij een prima tabl[lees meer...]et zonder bijwerking. Toch na ongeveer vijf jaar kreeg ik weer erge pijnklachten. Ik besloot om eens bij kruidvat Nexium control te kopen, na twee weken gebruik 1 tablet per dag 20mg, was ik totaal van mijn klachten af zonder bijwerkingen, ik belde mijn huisarts met het verzoek mij Nexium te geven, hij gaf mij Esomeprazol van Aristo 20 mg, na ongeveer 4 weken was het alsof ik totaal genezen was van mijn al jarenlange lastige kwaal, ik dankte God. Mijn dank was voorbarig, toen ik last kreeg van ernstige bijwerkingen, hevige vermoeidheid, ik kon amper de trap op, gewrichtspijnen, darmklachten, energieverlies, ik voelde mij krachteloos. Na gestopt te zijn met inname van de capsules, duurde het een week voordat ik weer vrij was van deze akelige bijwerkingen. Ik vraag mij nu af of of nexium control van de kruidvat dezelfde akelige bijwerkingen zal hebben na langdurig gebruik, dan de esomeprazol Aristo die mijn huisart mij gaf. Ik slik nu weer zoals eerder ranitidine van merknaam accord. Als ik weer nexium ga slikken dan koop ik ze van kruidvat nexium control, deze moet ik zelf betalen ongeveer 1 euro per tablet, maar als ze helpen zonder bijwerkingen is me het wel waard. Groetje Bastiaan.

10-08-2017 | Man | 46
Middenrifsbreuk
Ben er nu achter dat de klachten die ik heb wel eens van dit medicijn kunnen komen. Oorsuizen, 3 x per jaar uitslag / jeuk, zeer pijnlijke mond. Ik wil eigenlijk per direct stoppen en overstappen op een homeopatisch middel. Heeft iemand ervaring met het accuut stoppen? Of afbouwen? Ik wil er in ieder geval mee stoppen. Zijn er risico’s bij accuut stoppen? Ik heb geen idee [lees meer...]of de klachten waarvoor ik dit medicijn gebruik terug zullen komen, maar de bijwerkingen ben ik klaar mee. Graag reactie van mensen die hier ervaring mee hebben.

05-08-2017 | Man | 66
Middenrifsbreuk
Na een maagperforatie tijdens kijkoperatie voor hernia op het middenrif in mei 2010. Mijn familie en goede vrienden, zijn tot twee keer opgeroepen omdat men verwachtte dat ik de volgende ochtend niet zou halen. Ik gebruik sindsdien Pantoprazol 50 mg, Losartan kalium 40 mg en Amlopdine 5mg. Sinds September 2016 krijg ik van een goede familievriend, een sporttraining, en[lees meer...] leef gezonder. Neem dagelijks Mulivitaminen van A tot Z, naast mijn medicijnen in. Nu val ik telkens in slaap; OV-trips, autoritten, thuis of elders. Heeft iemand hiermee ook ervaring?

10-06-2017 | Vrouw | 71
Middenrifsbreuk
Langdurig gebruik. Zelden door huisarts gecontroleerd. Moet daar zelf om vragen. Niet gebruiken geen optie door scheurtje in middenrif. Eerst ander merk. Kon ik gelijk eten na inname. Nu naar Sandoz en ik moet een uur voor het ontbijt de pil innemen. Jammer, maar helaas.

01-04-2017 | Man | 40

28-02-2017 | Man | 66
Middenrifsbreuk
Verschillende maagzuurremmers gebruikt (zonder effect), voordat KNO arts een middenrifsbreuk constateerde. Kreeg omeprazol 20mg. voorgeschreven en vanaf 2010 geen problemen meer gehad. Laatste half jaar de dosering op eigen initiatief gehalveerd, geen probleem. Ben zeer tevreden met dit middel, helpt mij prima.

27-12-2016 | Man | 39
Middenrifsbreuk
Omeprazol voorgeschreven gekregen vanwege refluxklachten. In eerste instantie 20 mg, later 40 mg. Zeer effectief, maar teveel bijwerkingen. Tussentijds ranitidine gekregen en inmiddels overgestapt op esomeprazol 20 mg.

Esomeprazol

27-12-2016 | Man | 39
Middenrifsbreuk
Twee jaar geleden kreeg ik spontaan extreme maagzuurbranden. De huisarts dacht aan refluxziekte en schreef me omeprazol voor, in eerste instantie 20 mg. Dit ging een tijdje goed, totdat de effectiviteit minder werd. Opgeschroefd naar 40 mg. Helaas kreeg ik hierdoor zware bijwerkingen: Wazig zien, oorsuizen, diaree, tintelende vingers en moodswings. Gestopt en tijdelijk naa[lees meer...]r ranitidine overgegaan. De klachten bleven echter terugkomen. Doorverwezen naar de MLD arts. Na een gastroscopie werd een middenrifsbreuk vastgesteld, welke de refluxklachten veroorzaakt. Op esomeprazol overgegaan, ook 40 mg. Werkt uitstekend. Echter, wederom bijwerkingen. Dit keer in de vorm van insomnia en darmklachten. Nu naar 20 mg en dat gaat een stuk beter. Ik slaap weer normaal, darmklachten zijn verminderd en geen zuurklachten. Nu een beetje spelen en puzzelen met innamemoment en hoeveelheid.

03-11-2016 | Man | 76
Middenrifsbreuk
Ik gebruikte verschillende prazolen, al veel meer dan twee decennia in een dosis van 40mg/dag. 's Nachts bleek dat echter niet helemaal toereikend, ondanks verhoging van het bed. Aanvulling met Maalox bleek nodig. Na een nachtelijke, explosieve toename van klachten en daardoor consult op de SEH adviseerde de ziekenhuisarts verdubbeling van de dosis plus maximale dosis para[lees meer...]cetamol. Bij gastroscopie werden kleine poliepen gevonden.

Brexine

20-09-2016 | Man | 42
piroxicam
Middenrifsbreuk
Zolang geleden, ik herinner me enkel dat ik geen eetlust meer had door maagklachten en na enkele jaren plots allergische reactie.

Tradonal

20-09-2016 | Man | 42
tramadol
Middenrifsbreuk
Op mijn 21 ste is dystonie vastgesteld, sedert 2006 is de diagnose fibromyalgie vastgesteld en sedert een 3tal jaar heb ik hartklachten ook. Mijn dagelijkse medicatie hiervoor is paracetamol teva van 1g, escitalopram eg 10mg 2 stuks, nebivolol eg 5mg, magnesium en ijzer, Tradonal Odys 50 Mg, deze neem ik 's morgens. Overdag bij erge pijn nog 1 A2 Tradonal. In de vooravond [lees meer...]redomex 10 Mg 2 stuks en een paracetamol. Net voor het slapen gaan nog een Tradonal. Na dit alles te hebben ingenomen is de pijn soms nog niet te harden, ik kan dan ook al drie jaar niet meer werken en sta ondertussen al twee jaar op invaliditeit. Met mijn rug sukkel ik al van mijn 19 jaar en beteren doet het zeker niet, mijn been sleept mee, ik kan soms niet rechtop lopen enz. Nu komt er nog bij dat ik klierkoorts heb. Een mens vraagt zich soms af waarom al die medicatie. Wel ik ben er eens drie weken mee gestopt zo beu was het mij. Resultaat helemaal niks meer kunnen, dus geeft alles ondanks de heel erge pijn toch zijn nut. Het is zeer moeilijk en het onbegrip die je soms hebt is niet leuk, maar ik probeer te genieten van de mooie dingen, een kopje koffie in de zon, mijn kindjes die spelen, zo de kleine dingen die vroeger niet belangrijk leken daar geniet ik van met volle teugen en pijn of niet het brengt een lach op je gezicht, positief blijven en genieten dat houd mij recht

04-09-2016 | Man | 37
Middenrifsbreuk
ik gebruik sinds 2010 pantoprazol 40 mg 2 keer per dag omdat ik een middenrifsbreuk heb. de medicijnen hebben mij altijd goed geholpen, maar de laatste tijd krijg ik pantoprazol in een potje( eerst in doordrukstrips) sindsdien heb ik weer last van maagzuur! dat komt waarschijnlijk doordat iedere keer dat het potje open gaat er weer zuurstof bij komt, en dus de werking oo[lees meer...]k minder word. ik moet morgen weer naar de huisarts omdat ik mij steeds beroerder voel, hoop dat ik pantoprazol weer in doordrukstrips krijg want toen had ik geen last van maagzuur.

26-03-2016 | Man | 39
Middenrifsbreuk
Vanwege een gaatje in mijn middenrif is Omeprazol voorgeschreven. Ik slik al 8 jaar actavis. Het werkt perfect. Sinds een paar maanden heb ik vanwege de ziektekosten verzekeraar een ander merk voorgeschreven gekregen Omecat, ik word hier alleen maar misselijk van, opgeblazen gevoel, duizeligheid, erg moe. Kortom waardeloos! Ik probeer nu voor elkaar te krijgen dat ik weer [lees meer...]terug kan naar Actavis.

24-03-2016 | Vrouw | 61
Middenrifsbreuk
Na een aantal operaties heb ik een forse scheur in mijn middenrif en van nature al flinke maagzuuraanmaak, kreeg ik last van mijn stembanden door het maagzuur. Ook borrelde het op allerlei momenten mijn mond in. Toch maar tijd voor een onderzoek en daarna de medicijnen. Ik heb na de bemerkte bijwerkingen "geshopt" en andere medicijnen uitgeprobeerd. Ze hadden dan wel min[lees meer...]der bijwerkingen maar waren ook minder effectief. Door de bijwerking overweeg ik nu een operatie om de werking van de klep weer goed te krijgen. U snapt dat ik dat niet echt fijn vind. Minder of geen bijwerking zou maken dat ik dit medicijn de rest van mn leven zou slikken.

04-02-2016 | Man | 56
Middenrifsbreuk
Hierbij een paar belangrijke tips die bij mij pas na twee weken goed hielpen: goed rechtop zitten voor, tijdens en na het eten, (dus niet op de bank zittend eten!); 6x per dag kleine hoeveelheden ipv 3x daags veel eten; na het eten wat bewegen, gewoon even door het huis lopen oid 5 minuten. Zie ook: erasmusmc.nl/chirurgie/AbdominaleChirurgie/ziektebeeldenabdominalechiru[lees meer...]rgie/middenrif/laparoscopie/

28-11-2015 | Man | 28
Middenrifsbreuk
Geweldige maagzuurremmer, kan ook echt niet meer zonder. Als ik 2 dagen niet inneem, zijn mijn klachten weer volledig terug en bij elke dag 1caps kan ik weer gewoon normaal mijn werk doen en functioneren. Zeer ernstige maagzuurklachten sinds 2 jaar en na een jaar dit medicijn gaan gebruiken, echt een oplossing.

17-09-2015 | Vrouw | 49
Middenrifsbreuk
Ineens af en toe last van mijn maag, had ik voorheen niet.Schor praten , misselijk, duizelig, hoofdpijn, hevige tussen schouderbladen . 2x naar de spoedhulp waarbij de laatste x de arts zei stop er maar mee dit zijn bij werkingen . Van de omeprozal kreeg ik dit ook.

09-09-2015 | Man | 64
Middenrifsbreuk
in 1975 wilde men mij daaraan opereren, krijg links en rechts een ritsluiting van 50 cm met percentage van 50% kans van slagen. Ik was daar op tegen. In 2000 lag ik ziekenhuis ST Elisabeth te Antwerpen voor alvleesklierontsteking. De dr. sprak ook over mijn hernia diafragma, gaf mij Omeprazol, ik neem die iedere morgen op nuchtere maag in. Nooit geen last van brandend maag[lees meer...]zuur gehad.

30-07-2015 | Vrouw | 49
Middenrifsbreuk
Gebruik dit pas een paar dagen, dus nog geen resultaat, maar word hier misselijk van en krijg er diarree van, en af en toe pijn in mijn maag, ik hoop wel dat dit tijdelijk is, want ik moet dit de rest van mijn leven blijven slikken. Eerder Omeprazol gehad, maar daar had ik wel heel veel bijwerkingen en voelde ik me echt beroerd. Iets anders is er geloof ik niet.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2531)
Depressie (2034)
Angst & paniekstoornis (1983)
Hoge bloeddruk (1423)
Acne/puistjes (1034)