Omecat

omeprazol

Maagklachten (3 meningen)
Reflux (3 meningen)
Maagzuur (brandend) (1 mening)
Maagontsteking (1 mening)

26-05-2019

Reflux

Slik al zeker 15 jaar omaprazol ivm refluxziekte, maar moest van de verzekering over op deze waarschijnlijke goedkopere alternatief. Gevolg terugkerende klachten vanwege maagzuur , zelf in wanhoop maar bij de drogist de omaprazol gekocht en sindsdien geen keel klachten meer. Had ik dit niet gedaan had ik waarschijnlijk een levensgevaarlijk barett slokdarm ontwikkeld., d[lees meer...]an had d ed zorgkosten voor de verzekering nog hoger uitgekomen en mijn levensverwachting sterk gedaald. Zo ve rd zijn we al triest.
27-03-2019

Hartritmestoornissen

Na operatie 4 omleidingen veel medicijnen
07-10-2018

Maagzuur

Ik gebruik sinds 1998 maagzuurremmers. Eerst losec later generieke omeprazol Behalve bij de overgang van losec capsules naar losec mups eigenlijk steeds zonder problemen. De overgang naar omecat echter zorgde binnen 1 week voor terugkerende klachten. Alsof het een onwerkzaam middel betreft. Terugkeer naar ander merk omeprazol zorgde binnen 2 dagen voor verdwijnen klachte[lees meer...]n. Bij mijn vader bleek overigens exact hetzelfde gebeurd te zijn. Worden alternatieve producenten eigenlijk wel voldoende getest?
17-02-2018

Maagklachten

Toen ik vannacht wakker werd voelde ik me zo ziek. Dacht dat ik griep had. Voelde me al dagen zo moe en nu hele erge migraineachtige hoofdpijn met misselijkheid. Paracetamol genomen en de bijsluiter eens gelezen. Schrok. De bijwerkingen die daar staan, heb ik dus heel erg. Zo erg dat ik besluit die rommel niet meer te nemen. Bij het medicijn omneprazol dat ik slechts veert[lees meer...]ien dagen kreeg, had ik dat helemaal niet. Waarom maken ze die rommel als je juist je maagklachten weer terug krijgt?
14-12-2017

Reflux

Kreeg eerst vanuit het ziekenhuis waar ze mijn slokdarm vrij gemaakt hadden van een etensprop Omeprasol 40 mg. Omdat ik absoluut geen maagzuur mocht hebben, maar ik werd daar echt ziek van, veel te zwaar voor mij en veel bijwerkingen. Op aanraden van de doktersassistente toen 10 mg 2 x per dag gekregen en dat was toen dus Omecat ipv Omeprasol maar ik ben er tevreden mee. [lees meer...]Alleen de duizeligheid is niet fijn maar is niet zo heel erg. Hoofdzaak ik heb geen maagzuur!
05-12-2017

Omecat (omeprazol)

ik wilde omeprazol maar kreeg omecat kreeg meer last van mijn aandoening
01-12-2017

Hernia diafragmatica

Eerst Omeprazol gebruikt, maar hier ook het zelfde verhaal met vergoeding. Ik merk vrij weinig verschil. Hoewel ik denk dat het oude medicijn iets sneller en langer werkt, maakt het voor mijn gebruik weinig uit.
01-09-2017

Maagontsteking

bij inname van dit medicijn werkt het zeer vlug, dik tevreden.
26-07-2017

Maagklachten

Na eerst een lichter medicijn tegen maagzuur klachten door huisarts omeprazol 40mg voorgeschreven. Dit medicijn bleek goed te werken, daarna herhaalrecept bij apotheek gehaald en kreeg ik Omecat mee. Na enkele dagen klachten weer volledig terug en ben ik naar apotheek teruggegaan. Bij navraag bleek dit op voorschrift van CZ. Nu weer Omeprazol meegekregen, zelf betaald want[lees meer...] wordt niet vergoed. Gelijk na 2 dagen klachten weer onder controle.
13-07-2017

Leverkanker

Hoe kan het dat een verzekeraar de kennis en integriteit van een huisarts in twijfel trekt om een apotheker opdracht geeft voorgeschreven medicijnen te veranderen Welke organisatie is / gaat dit gevecht aan ?
06-07-2017

Keelontsteking

Kreeg deze door de KNO arts voorgeschreven om de irritatie van mijn ontstoken keel tegen te gaan i.v.m. (waarschijnlijk) een lichte reflux tijdens mijn slaap. Dit middel zou mijn maagzuur verminderen en daardoor zou ik minder irritatie aan mijn keel hebben wat de ontsteking in stand houd. Of het middel voor deze klachten helpt weet ik niet, daar heb ik het te kort voor geb[lees meer...]ruikt. Na overleg met de KNO arts gestopt met het slikken van dit medicijn vanwege de bijwerkingen en ga vanmiddag een ander medicijn halen bij de Apotheek. Bijwerkingen: verlies eetlust, futloos, ziek voelen, geen energie, last van maag. Steeds het gevoel hebben zo zwak te zijn dat ik geen zin had om iets te ondernemen of wat dan ook. Nadat ik stopte met het slikken van dit medicijn verdwenen de klachten.
05-05-2017

Maagklachten

Ik gebruik helaas al jarenlang Losec/Omeprazol vanwege een defecte maagklep. Nu voor de eerste keer van de apotheek Omecat uitgereikt gekregen ruim 2 weken geleden. Reden was: voorgeschreven door verzekeraar CZ. Sinds 2 weken in toenemende mate last van maagzuur, oprispingen en zelfs flinke maagpijn 's nachts, sinds gebruik van de Omecat. Lijkt net alsof ik nu 20 mg i.p.v.[lees meer...] de 40 mg heb ingenomen. Capsules zijn ook de helft kleiner als andere merken. Ben er zelfs mee terug geweest naar de apotheek omdat ik dacht dat ik de 20mg capsules i.p.v. 40mg had gekregen. Apotheek was e.e.a. ook al opgevallen maar ging er vanuit dat het toch de goede dosering was omdat de Omecat 20mg capsules nóg kleiner waren. Als het dan toch de goede dosering is dan helpt de Omecat toch een stuk minder effectief dan bijvoorbeeld Losec of Omeprazol.
06-12-2016

Maagzuur (brandend)

Ik kreeg omecat van de huisarts tegen brandend maagzuur. In een paar weken tijd is de dosering op 40mg gekomen. Eerst merkte ik dat ik minder vaak en minder heftig last had van maagzuur. Maar nu na een aantal maanden heb ik ondanks de omecat + maximale dosering rennies, onafgebroken last ervan. Zonder deze medicijnen is het wel veel heftiger dus het helpt wel, maar ik blij[lees meer...]f er last van houden.
30-05-2016

Reflux

Een gevoel in mijn keel of ik ergens overheen moest slikken. Het hielp zo snel en goed, dat ik er na korte tijd weer mee ben gestopt. Dit vreemde gevoel bleef weg. Omdat ik ook al enige tijd hoestklachten had en heb, werd mij onlangs verteld dat dit ook door reflux kan komen. Maar weer begonnen dus.
30-05-2016

Omecat (omeprazol)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum