Palexia

tapentadol

Chronisch pijnsyndroom (4 meningen)
Gewrichtspijn (1 mening)

Diclofenac (383 meningen)
Naproxen (220 meningen)
Arcoxia (142 meningen)
Ibuprofen (141 meningen)
Paracetamol (117 meningen)

17-07-2019

Palexia (tapentadol)

Zenuwbeklemming in onderrug. Uitstraling naar been. Ischias hernia in het begin hiep het. Ik moest steeds meer gebruiken. Nu doe ik een pijnprogramma bij heliomare. Ik ben aan het afbouwen. Ik voel geen verschil tussen drie of 6 pillen. Ik wil er van af. Toen ik een roesje nodig had voor een darmonderzoek werkte het niet door de palexia. Alles gevoeld. Dood eng. Ik wil er[lees meer...] van af. Doe dat geleidelijk. Een per week er af.
24-06-2019

Rugpijn

Ik heb al vanaf mijn tienerjaren last van mijn rug. De tussenwervelschijven zijn versneld weggesleten en inmiddels is daar stenose bij gekomen. Ik heb 2 keer een ruggenprik gehad met morfine. De behandeling was verschrikkelijk en het effect hiervan was een paar dagen (!). Na een tijd Tramadol te hebben geslikt heb ik op advies van mijn pijnarts Palexia gekregen. Voor mij i[lees meer...]s het een wondermiddel. De scherpe randjes van de pijn zijn eraf.
17-04-2019

Hernia diafragmatica

Ik heb al jaren last van een hernia. Hier kreeg ik fentanyl en oxycodon. Maar echt helpen deed dit niet tegen de pijn. De neuroloog kwam toen met het voorstel om de fentanyl te schrappen en over te gaan op de Palexia. In samenwerking met de oxicodon was ik na een maand of 3 a 4 zo goed als pijnvrij. Ik ben dus erg te spreken over het middel
20-03-2019

Chronisch pijnsyndroom

Ben begonnen half dec met inemen 2x 50 in de ochtend en 3x in de middag, ik dacht dat het iets hielp maar achter af gezien niet, overlegt 2 weken geleden om op te hogen naar 2x 5 tabletten per dag, maar dat was veel te veel , autorijden is veel te gevaarlijk en met lopen zag je geen diepte meer en kon continu gaan slapen zonder dat het maar iets hielp en die misselijk heid[lees meer...] bah.. Ben er nu weer aan het afbouwen naar 2x 3 per dag om uiteindelijk het medicijn niet meer te gaan gebruiken
16-07-2018

Palexia (tapentadol)

2 x geopereerd aan een Spodylodese. Daarnaast heb in kanaalstenose. Continue pijn aan mijn rug en benen. In het begin van PALEXIA leek het even te helpen, dit veranderde in slapeloosheid en pijn of ik geen pijnstillers slikken. Erg jammer.
23-05-2018

Artrose van de wervelkolom

Waardeloze rommel.
28-04-2018

Hernia

ik ben er erg ontevreden mee.zou er mee willen stoppen maar de specialist zegd van nog even volhouden dan bekijken wij het vannieuw
23-02-2018

Palexia (tapentadol)

Helse pijnen en na jaren onderzoeken in ziekenhuizen naar België gegaan en daar zag een neurochirurg op de foto mijn klacht. Bij pijnpoliklinieken geweest voor injecties en allerlei medicijnen gebruikt.toen naar een arts geweest die zegt tegenwoordig hoeft niet niemand meer pijn te lopen, een afspraak gemaakt voor weer een behandeling na mijn vakantie en ik vroeg of er mi[lees meer...]sschien een medicijn was zodat ik mijn vakantie pijnvrij door kon komen en hij schreef paleis voor halleluja eindelijk geen pijn meer tot 2 weken geleden na bijna 1 jaar en nu mag ik hem iets verhogen dus nu afwachten of het weer aanslaat.
15-01-2018

Nekklachten

Geen nadelen noch voordelen.
15-11-2017

Chronisch pijnsyndroom

Na lichte hernia, zware hernia, verdwenen tussenwervelschijf, 2 x spondylodese operatie L5-S1, maar helaas zonder resultaat en dus Failed Back Surgery Syndrom / Chronisch Pijn Syndroom door te beschadigde zenuw die niet meer zal herstellen. Altijd pijn vanuit de onderrug met uitstraling naar 2e teen linkervoet.
15-04-2017

Gewrichtspijn

Na diverse behandelingen gericht op pijnbestrijding bevalt dit middel uitstekend. Als ik in periodes met minder pijn de dosis verlaag of tijdelijk stop, krijg ik zodra het middel is uitgewerkt last van zeer erge kriebelhoest. Eigenlijk dus geen bijwerking, maar een ontwenningsverschijnsel. De kriebelhoest is zelfs zo erg dat ik het middel maar weer in neem. Omdat deze "bij[lees meer...]werking" niet in de bijsluiter staat, gemeld aan de apotheek die het zou melden.
13-01-2017

Chronisch pijnsyndroom

Na Spondylodese operaties altijd pijn gehouden incl. uitstralingspijn :( Na 20 jaar pijn eindelijk een middel wat wat doet. Ik ben zeker niet pijnvrij maar dit middel haalt wel de scherpe kanten eraf en dat is al heel wat. Helaas zal ik hier zeer waarschijnlijk mee moeten stoppen omdat mijn dosering niet geheel vergoed wordt en mijn eigen kosten voor dit medicijn € 1.650[lees meer...],00 per jaar zijn. Ipv de 200 zou ik ook 4 x 50 mg kunnen nemen ware het niet dat ik de pillen wel lastig te slikken vind en er regelmatig een blijft hangen in mijn keel waarvan de kans dat het gebeurd bij 40 x 50 natuurlijk veel groter is en het is echt geen pretje als dat gebeurd. Daarnaast krijg ik dan ook 4 x de hulpstoffen ook binnen en ook dat vind ik niet fijn.
17-10-2016

Palexia (tapentadol)

Goede pijnbestrijding, beter dan met de bekende morfine pleisters! Gebruik het nu een jaar.... Morfine pleisters voldeden niet en dosering moest paar keer per jaar hoger. Ook regelmatig moest ik toen bijslikken! Dat is hierbij niet nodig tot nu toe! Pijnscore sterk verbeterd voel mij met dit middel veel beter dan bij het gebruik van de morfine pleister! Bijwerkingen: Aan [lees meer...]het begin klachten van de gewrichten na verloop van paar maanden (5 ongeveer) nam dat af! Kan ook slecht in- en doorslapen! Met name ben ik minder suf!
25-08-2016

Palexia (tapentadol)

mijn ervaring is redelijk goed in het begin echt heel ziek geweest we zijn nu 8 maanden verder nu poep ik ze uit vreemd maar na mijn idee werken ze wel maar ben onrustig veel slijm in mijn keel som,s benauwd nu dit weer en vertrouw het middel niet zo als ik erna vraag niemand weet iets over het middel gek
20-08-2016

Palexia (tapentadol)

Ben wel redelijk blij met medicatie, pijn is redelijk dragelijk. En ipv 20 tabletten per dag naar 9 tabletten bijna allemaal voor pijn te verminderen
29-05-2016

Rugpijn

ik slik 6 tabletten van 50mg, anders moet je veel geld extra bijbetalen, deze Palexia is mij door de specialist voor geschreven, omdat ik last van de rug heb,en de ruggeprik maar deels hielp, dit medicijn verlicht de pijn wel, maar weg is het niet, ik zou niet weten wat echt helpt, dit is voor mij een moeilijk iets, ik slik veel medicijnen voor het hart en andere probleme[lees meer...]n.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum